Zeker als je aan de oostkant van een berg zit.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:47 schreef ToniB het volgende:
In open gebied zal het tot 18.30 goed zicht zijn maar in het bos kun je daar gerust een uur vanaf trekken.
Dan vermoed ik dat daar iets gebeurd moet zijn, of dat ze zich iets gerealiseerd hebben.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:57 schreef ToniB het volgende:
Volgens mij is het vanaf de 1e Quebrada ongeveer vier kilometer tot aan de 1e kabelbrug. Als ze om 14.00 uur 1e Q waren en gemiddeld 1.5 km per uur lopen dan zouden ze rond half vijf (noodoproep 16.39) bij de eerste kabelbrug kunnen zijn uitgekomen.
1. Niet goed op de hoogte geweest dat ze, na de Mirador bereikt te hebben, hetzelfde pad weer moesten teruglopen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:31 schreef agter het volgende:
[..]
Mijn grootste vraag is: waarom zijn ze doorgelopen na de top?
Na de top is er ergens ( vlgs de rode zoekroutekaart) een lang pad naar links ( ong. evenwijdig aan de CD) en een korte naar rechts.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:17 schreef ToniB het volgende:
Sinaproc ging vanaf 4 april echt zoeken volgens mij. In de Telegraaf van 5 april wordt er al melding gemaakt dat ze, de meisjes, het Pianist trail wilden gaan doen. Waarom dan Pata de Macho aflopen? Loopt dit pad ook via de Mirador? Als ik de video AFK bekijk dan zie ik echter maar 2 paden op de top . 1 terug naar Boquete en 1 naar de 1e Quebrada. Dan is er ook nog "steep aereo", maar of dat een pad is?
Het is de vraag of die route werkelijk zichtbaar is als je daar loopt. Als die route niet meer regelmatig gelopen wordt dan raakt hij overgroeid.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Na de top is er ergens ( vlgs de rode zoekroutekaart) een lang pad naar links ( ong. evenwijdig aan de CD) en een korte naar rechts.
Zo te zien, niet al te ver na de Mirador en voor de 2e Quebrada.
Die moeten vanaf de Pianistatrail te bereiken zijn, anders gaat Sinaproc daar niet zoeken?
De ouders zijn op de hoogte van die zoekroutes/kaart, neem ik aan. Dan weet je toch dat er ergens op dat ene pad, waar je niet kunt verdwalen, als je daar loopt, die route naar links en rechts te zien moet zijn?
... en MeloD en ToniBquote:El Matador en Domnivoor gaan dat allemaal uitzoeken, ook die steep area.
Gaan jullie met zijn viertjes Domnivoor?quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is de vraag of die route werkeijk zichtbaar is als je daar loopt. Als die route niet meer regelmatig gelopen wordt dan raakt hij overgroeid.
[..]
... en MeloD en ToniB
Dat ligt nog niet vast maar deze vier hebben serieuze plannenquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gaan jullie met zijn viertjes Domnivoor?
Spannend!quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat ligt nog niet vast maar deze vier hebben serieuze plannen
¤3000,- moet toch bij elkaar te sponsoren zijn? Maken jullie ook een documentaire? Dan kunnen jullie van deze opbrengst op een welverdiende vakantie.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
vliegticket retour:
ongeveer ¤ 700,-
Verblijven jullie ook in het gastgezin van K&L?
Wie willen er nu gaan?
sataliet telefoon ¤ 110,- per week, is dit met beltegoed of hoe werkt dit?
GPS systemen
Kleding
Vervoer van en naar vliegveld
Hoeveel moet het te sponsoren bedrag zijn? Wie gaan ermee en tentje in de jungle is leuk, maar van lekker ouwehoeren in het dorp kun je ook veel wijzer worden. En veel informatie vergaren.
Mijn hypothese was en blijft: ze zijn doorgelopen na de top, omdat ze zich niet realiseerden dat ze de verkeerde kant weer bergafwaarts liepen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:31 schreef agter het volgende:
Mijn grootste vraag is: waarom zijn ze doorgelopen na de top?
Okéquote:Op woensdag 21 januari 2015 21:40 schreef RapaNui het volgende:
Domni, zou je Baru willen vragen waar quebrada Alejandro ligt?
de satelliet telefoonhuur is 'kaal' dus zonder "airtime", zie die website.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
vliegticket retour:
ongeveer ¤ 700,-
Wie willen er nu gaan?
GPS systemen
Kleding
Hoeveel moet het te sponsoren bedrag zijn? Wie gaan ermee en tentje in de jungle is leuk, maar van lekker ouwehoeren in het dorp kun je ook veel wijzer worden. En veel informatie vergaren.
Airtime heb je alleen nodig in geval van verdwalen of een misdrijf.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:22 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
de satelliet telefoonhuur is 'kaal' dus zonder "airtime", zie die website.
GPS hebben we - checkquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
vliegticket retour:
ongeveer ¤ 700,-
Wie willen er nu gaan?
GPS systemen
Kleding
Nee, geen documentaire. Ik hou het bij een verslagje voor hier en op WSquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
¤3000,- moet toch bij elkaar te sponsoren zijn? Maken jullie ook een documentaire? Dan kunnen jullie van deze opbrengst op een welverdiende vakantie.
Dus een andere hoedquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
GPS hebben we - check
We kunnen in het dorp wel wat mensen opzoeken, bv. leden van het WS-forum. Maar ik wil geen aandacht trekken.
Zitten daar ook eventuele sponsors? Dan wordt het een duur verslagje,quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:47 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, geen documentaire. Ik hou het bij een verslagje voor hier en op WS
Een soort kruiswegstatie, dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:
Kom op zeg, als je gaat, dan ook "all the way"
Bij voorkeur in korte broek met een normale telefoon slechts halfvol opgeladen.
Zorgen dat je om 13.00 uur op de mirador staat en dan doorlopen.
Kijken of je kunt verdwalen, voelen hoe het is om zonder iets in de jungle te overnachten en kijken wat je gevoel de volgende dag zegt: Omkeren of doorlopen.
Gewoon drinken uit de rivieren en kijken of je hutjes en mensen tegen komt.
En niet vergeten om vaak te checken of je bereik hebt.
Een sponsor van hier zit ook daarquote:Op donderdag 22 januari 2015 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zitten daar ook eventuele sponsors?
Vergeet je tas met twee beha's niet, jackie12. En succesquote:Op donderdag 22 januari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:
Kijken of je kunt verdwalen, voelen hoe het is om zonder iets in de jungle te overnachten en kijken wat je gevoel de volgende dag zegt: Omkeren of doorlopen.
Zij hebben hun goede werk weer gedaan met de hondenquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:33 schreef agter het volgende:
Het hondenteam is net door de Panamese douane, op weg naar NL, lees ik net op twitter.
Heerlijk die humor(of is het eigenlijk ongepast hier)quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:13 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Vergeet je tas met twee beha's niet, jackie12. En succes
En dan, voor het geval dat het niet meer wil lukken, al die reddingsmaterialen in een noodzakje klaar hebben zoals satelliettelefoon, reservebatterij, gps, lamp etc die je dan toepast om jezelf te redden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind het haast beschamend dat mensen hier gesponsord willen worden en al roepen over een satelliettelefoon: "die gaat meequote:Op donderdag 22 januari 2015 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:
zou jij niet willen gaan Jackie?
Ik heb nergens gezegd dat ik gesponsord wil worden. Dat is hier spontaan aangeboden. En we krijgen nu uit verschillende hoeken hulp aangeboden. Ook via PM van users die dat niet in de groep gooien. Dat vind ik geweldig en daar ben ik ze dankbaar voor. Het forum laat zich van een positieve kant zienquote:Op donderdag 22 januari 2015 02:18 schreef jackie12 het volgende:
Ik vind het haast beschamend dat mensen hier gesponsord willen worden en al roepen over een satelliettelefoon: "die gaat mee."
Een telefoon van meer dan 100 euro.
Ik hoef niet gesponsord te worden maar als ik dankzij sponsoring kon gaan dan zou ik compleet in dienst staan van mij sponsoren en liep ik niet te ouwehoeren over vakantie vieren en drank te drinken.
quote:Op donderdag 4 december 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:
Ik ga eind maart naar Panama. Gooi daar wat mensen in de kofferbak voor een niet al te vriendelijk verhoor en al ga ik daarna jaren de bak in, alles beter dan deze kwelling hier.
GPS is er al dus hoeft niet meer aangeschaftquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:45 schreef mig72 het volgende:
Ik zou eerder in een satelliettelefoon investeren ipv een gps of reguliere telefoon. Het signaal gaat direct de hemel in ipv naar een zendmast dus er is geen kwestie bereik en je kan letterlijk overal bellen ook in de jungle. Wordt vaak op zee gebruikt.
fijne vakantie!quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:34 schreef MeloD het volgende:
[..]
GPS is er al dus hoeft niet meer aangeschaftEn lijkt me verdomde handig om de exacte route die gelopen wordt in kaart te brengen en foto's met coördinaten te kunnen markeren.
Wat betreft concreet plan: ik stap zometeen in het vliegtuig voor vakantie, in februari ga ik graag met wat mensen om de tafel zitten om een plan van aanpak op te stellen.
Ja dat gaan we doen. Goede reis MeloD!quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:34 schreef MeloD het volgende:
[..]
GPS is er al dus hoeft niet meer aangeschaftEn lijkt me verdomde handig om de exacte route die gelopen wordt in kaart te brengen en foto's met coördinaten te kunnen markeren.
Wat betreft concreet plan: ik stap zometeen in het vliegtuig voor vakantie, in februari ga ik graag met wat mensen om de tafel zitten om een plan van aanpak op te stellen.
Klopt, maar El Matador wel en dat is prima maar maakt het wel wat verwarrend. Zeker wanneer er maar een verslagje uitkomt. Dan is het idee van een vakantie met een foto van jullie samen op de Mirador snel gemaakt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik gesponsord wil worden. Dat is hier spontaan aangeboden. En we krijgen nu uit verschillende hoeken hulp aangeboden. Ook via PM van users die dat niet in de groep gooien. Dat vind ik geweldig en daar ben ik ze dankbaar voor. Het forum laat zich van een positieve kant zien![]()
Ik heb het de afgelopen week ook niet over vakanties gehad. Ik ben 3 jaar niet op vakantie geweest; ik heb doorgewerkt om mijn opleiding te betalen en af te maken.
Ik vind de uitkomsten van het onderzoek onbevredigend. We komen achter onze computers ook niet verder en hier wil ik het niet bij laten.
Dus wij gaan naar Panama als we alles rond kunnen krijgen.
Wat jij daarvan vindt kan me niet schelen. Ik denk vooral aan de ouders die ik in november tegenkwam. Hoe moeten die zich voelen nu de laatste zoektocht helemaal niets heeft opgeleverd?
Ik zou zeggen: lees je eigen posts even terug en ga je daarvoor schamen. Deze bv.
[..]
Zoals Ootje zei, compleet uit zijn verband getrokken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik gesponsord wil worden. Dat is hier spontaan aangeboden. En we krijgen nu uit verschillende hoeken hulp aangeboden. Ook via PM van users die dat niet in de groep gooien. Dat vind ik geweldig en daar ben ik ze dankbaar voor. Het forum laat zich van een positieve kant zien![]()
Ik heb het de afgelopen week ook niet over vakanties gehad. Ik ben 3 jaar niet op vakantie geweest; ik heb doorgewerkt om mijn opleiding te betalen en af te maken.
Ik vind de uitkomsten van het onderzoek onbevredigend. We komen achter onze computers ook niet verder en hier wil ik het niet bij laten.
Dus wij gaan naar Panama als we alles rond kunnen krijgen.
Wat jij daarvan vindt kan me niet schelen. Ik denk vooral aan de ouders die ik in november tegenkwam. Hoe moeten die zich voelen nu de laatste zoektocht helemaal niets heeft opgeleverd?
Ik zou zeggen: lees je eigen posts even terug en ga je daarvoor schamen. Deze bv.
[..]
Welkom SoloDuoquote:Op donderdag 22 januari 2015 10:57 schreef SoloDuo het volgende:
Leet - time (ik neem aan dat jullie het iPhone & Samsung telefoonoverzicht kennen)
Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hebben. Het woord l33t is een verbastering van elite. Het duidt onder meer op het bereiken van een ingewikkeld doel oftewel elitestatus in bijvoorbeeld een computerspel of bij programmeren.
Ook wel military time genoemd...
Op 5 & 6 April werd er met de iPhone van Kris gebelt precies om 13:37...
Erg vreemd om midden in de jungle precies te weten wanneer je je mobiel aanzet...of toevallig aanzet...
1. Lijkt wel of er een Leet-time app aangezet is die precies om 13:37 afgaat...
2. Een hacker heeft de gevens veranderd of verkeerd doorgegeven...
3. Lisanne /Kris proberen ons iets duidelijk te maken...(gevangenschap?)
Wat verder met name opvalt zijn de redelijk vaste patronen waarmee de telefoons zijn gebruikt. Er zijn grofweg twee vaste blokken: een van 10:16 -10:43 en een van 13.:37 – 13:56. Dat lijken haast wel koffiepauze-momenten...
Dat wat SoloDuo in zijn post #296 schrijft heeft mij wel verder aan het denken gezet...quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook iets waarbij ik mijn vraagtekens zet, kloppen die telefoontijden?
Ik heb er totaal geen verstand van.
Wat ik verder wel opvallen vind is dat meerdere users/lezers hier het op zijn minst opmerkelijke vinden dat de telefoontijden overeenkomen met pauzetijden. In de video van 2 vandaag zagen we ook die telefoonlijst met tijden voorbij komen. Ik ben er tot op heden altijd vanuit gegaan dat het wel moest kloppen, ook al was het opmerkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |