Maar het verziekt wel het topic. Het gaat om twee vrouwen die vermist zijn. In een niet über gevaarlijk land en geeneens een gevaarlijk gebied in het land. Laten we hopen dat ze gevonden worden.quote:Op zondag 6 april 2014 21:27 schreef teyn het volgende:
@Krekker
Nee je doet alsof heel veeldat doen en dat is niet waar. Beterom dat handjevol eruit te gooien ipv de rest geregeld te vervelen met een preek.
Zie de link net toegevoegd. Wist niet van een avondklok in Panama-stad. Wel erg dik beveiligd en de politie was echt zwaar kudt. Geen prettige stad vond ik.quote:Op zondag 6 april 2014 21:29 schreef Barbusse het volgende:
Panama is trouwens toch ook niet zo gevaarlijk? Of mis ik wat?
Hangt volgens mij sterk af v/h gebied waar je gaat:quote:Op zondag 6 april 2014 21:29 schreef Barbusse het volgende:
Panama is trouwens toch ook niet zo gevaarlijk? Of mis ik wat?
Dat idee heb ik ook niet. Maar ook in gebieden die als veilig bekend staan, 'zelfs' hier in NL verdwijnen wel eens mensen natuurlijk...quote:Op zondag 6 april 2014 21:39 schreef Barbusse het volgende:
Meh, niet iets wat mij het gevoel geeft dat het onveilig was voor hen in dat gebied.....
Nope. Maar het bekt natuurlijk lekker, twee jonge vrouwen van 25 in een land dat gevaarlijke gebieden kent. Die moeten wel dom en naïef zijn geweest en op één of andere zelfontdekking. Domme pech? Nee bestaat niet.quote:Op zondag 6 april 2014 21:39 schreef Barbusse het volgende:
Meh, niet iets wat mij het gevoel geeft dat het onveilig was voor hen in dat gebied.....
quote:Op zondag 6 april 2014 21:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nope. Maar het bekt natuurlijk lekker, twee jonge vrouwen van 25 21 en 22 in een land dat gevaarlijke gebieden kent. Die moeten wel dom en naïef zijn geweest en op één of andere zelfontdekking. Domme pech? Nee bestaat niet.
Als ik moet afgaan op de negatieve verhalen die ik heb gehoord is Zuid-Europa erg onveilig. Alle berovingen onder bedreigingen van mes of een pistool, waarvan ik heb gehoord in mijn kennisenkring, zijn gebeurd in Brussel, Parijs Spanje en Italie.quote:Op zondag 6 april 2014 21:47 schreef opgebaarde het volgende:
Tsja sommigen hebben graag een oordeel en hebbenndaar geen argumenten voor nodig. Vraag me af of daar soort mensen uberhaupt een reis naar Noord- (negeer Canada) Midden- of Zuid-Amerika zien zitten of je echt net zo goed naar Engeland, Spanje of Portugal kan gaan
Zie OP.quote:Op zondag 6 april 2014 22:02 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Als ik moet afgaan op de negatieve verhalen die ik heb gehoord is Zuid-Europa erg onveilig. Alle berovingen onder bedreigingen van mes of een pistool, waarvan ik heb gehoord in mijn kennisenkring, zijn gebeurd in Brussel, Parijs Spanje en Italie.
Ik ben zelf wel op veel plaatsen geweest, en m'n zakken zijn al wat keren gerold en soms werd ik wel eens aangekeken van 'je kan beter omdraaien'. In armere landen kom je in de problemen als je je echt gaat bemoeien met de mensen daar en zeker op politiek vlak. Als toerist niet, je bent veelal een ATM, wat soms wat letterlijk wordt genomen, maar verkrachtingen als je met z'n tweeën bent lijkt me niet automatisch iets 'van daar'.
Deze dames gingen toch ook Hiken? Als dat zo'n vanuit een lokaal hostel georganiseerde hike is kan ik me voorstellen dat dat niet zo veilig is.
Zijn gewoon verdwaald en hebben inmiddels een vuurtje gemaakt en een jaguar gevangen en gebakken om te overleven wachtende op de hulptroepen.quote:Op zondag 6 april 2014 21:59 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk:
• ongelukkig gevallen en zwaargewond geraakt, kunnen nog leven
• gebeten door een slang, spin, insect, jagoear, etc.
• onderkoeld geraakt door de ijskoude nachten
Ben je beroofd ja? Maar goed bij moord en doodslag moet ik eigenlijk altijd denken aan mensen die hun neus te diep staken in lokale aangelegenheden. Met een camera de binnenlanden van Thailand gaan bezoeken op zoek naar de oorsprong van 'sexkinderen' of in Ghana als ngo medewerkster is even uit gaan vertellen dat die kinderen naar school moeten, terwijl je ondertussen in een omgeving van drugssmokkelaars terecht komt. Zolang je toerist bent, en blijft, valt dat grote boze buitenland allemaal wel mee.quote:Op zondag 6 april 2014 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie OP.
Wikipedia is niet zo erg betrouwbaar, maar uit dit alles komt absoluut niet het beeld naar voren van zoiets als Taganga, waar ik beroofd ben. Totaal niet. Een ongeluk zit in een kleiner hoekje, vrees ik.
Nee inderdaad, mensen raken nooit verdwaald.quote:
Zie verhaal "Mijn rode Pumas zijn mijn leven waard" in mn fobo.quote:
Helemaal waar.quote:Maar goed bij moord en doodslag moet ik eigenlijk altijd denken aan mensen die hun neus te diep staken in lokale aangelegenheden. Met een camera de binnenlanden van Thailand gaan bezoeken op zoek naar de oorsprong van 'sexkinderen' of in Ghana als ngo medewerkster is even uit gaan vertellen dat die kinderen naar school moeten, terwijl je ondertussen in een omgeving van drugssmokkelaars terecht komt. Zolang je toerist bent, en blijft, valt dat grote boze buitenland allemaal wel mee.
Goede vraag. Schijnbaar kan het daar 's nachts wel erg koud worden...quote:Op zondag 6 april 2014 22:50 schreef Richestorags het volgende:
Hoe waren de weersomstandigheden eigenlijk ten tijde van hun verdwijning? Zware regenval / hevige mist?
Waren die schoenen je zoveel waard ja?quote:Op zondag 6 april 2014 22:39 schreef El_Matador het volgende:
Zie verhaal "Mijn rode Pumas zijn mijn leven waard" in mn fobo.
quote:Op zondag 6 april 2014 21:58 schreef Oksel het volgende:
Aan de andere kant; het zijn vrouwen. Verdwalen is dus ook wel grote kans.
quote:Op zondag 6 april 2014 22:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Goede vraag. Schijnbaar kan het daar 's nachts wel erg koud worden...
Waarom staat er dan dit in de OP:quote:Op zondag 6 april 2014 22:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het klimaat in Panama
Panama, dat met het gelijknamige kanaal een verbindingsweg heeft lopen tussen Caribische Zee en Grote Oceaan, heeft een tropisch klimaat: de temperatuur schommelt weinig en ligt het gehele jaar tussen de 30 en 35°C. Maart en april zijn de warmste maanden. Het regenseizoen loopt van half april tot en met december. Aan de noordkant van Panama valt tweemaal zo veel regen als in het zuiden. Voor een jungletocht in het midden van het land is het droge seizoen de beste tijd. In het natte seizoen zijn veel wegen onbegaanbaar.
http://www.weeronline.nl/Midden-Amerika/Panama/Boquete/4420737
vandaag
24° / 36°
morgen
24° / 34°
quote:De kou die 's nachts heerst in het gebied vormt volgens de woordvoerder van de hulpdiensten het grootste gevaar voor de vrouwen.
bergenquote:Op zondag 6 april 2014 22:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom staat er dan dit in de OP:
[..]
Omdat die vrouwen de berg op zijn geklommen waarschijnlijk en die weersverwachting voor de grond is?quote:Op zondag 6 april 2014 22:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[..]
500 meter bergop bij mij is het 's nachts al 5 - 8 graden kouder (daar rond vriespunt, hier 8-10 graden)quote:Op zondag 6 april 2014 22:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Omdat die vrouwen de berg op zijn geklommen waarschijnlijk en die weersverwachting voor de grond is?
Omdat de grote, boze bosIndianen hen dan gaan beroven om hun kleren.quote:Op zondag 6 april 2014 22:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[..]
Ja, dude, dan is je hele reactie op mijn vraag irrelevant natuurlijkquote:
Dank je. Nu nog up to date houden en daar heb ik niet echt tijd voor. Houd hem in de gaten als je wil.quote:
quote:Op zondag 6 april 2014 23:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dude, dan is je hele reactie op mijn vraag irrelevant natuurlijk
Komt doordat de winter net voorbij is.quote:Op zondag 6 april 2014 23:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Achter deze berg op 500 meter van mijn huis is het zo 5-8 graden kouder, nog hoger nog meer... En hier is het overdag 25 en 's nachts 8-10 graden, op slechts 5 graden boven de evenaar...
Zoiets als dit:
[ afbeelding ]
In Panama is het temperatuursverschil veel groter; 35 graden in het dal en 10 graden bovenop is een koude overgang...
Waarom zou je in godsnaam om 15:00 nog de bergen ingaan... zonder kaart??![]()
Of ze hadden beter een geweer met zich moeten nemen maar ik vrees dat ze voor geen goud een afstormende beer op 5 meter afstand kunnen geraken.quote:Op zondag 6 april 2014 23:09 schreef Fierce. het volgende:
De wandelroute waarnaar de dames hebben gezocht loopt door tropisch woud, waar bijzondere dieren als jaguars, poemas en tapirs lopen.
Jezus, je bent wel dom als je alleen zo'n route gaat lopen. Als dat zo is
Panama kent niet dusdanig hoge bergen dat hoogteziekte een probleem gaat vormen toch?quote:Op zondag 6 april 2014 23:11 schreef teyn het volgende:
[..]
Komt doordat de winter net voorbij is.
Bovendien lijkt mij de snel afnemende concentratie zuurstof een groter gevaar naarmate je omhoog klimt, dan dalende temperatuur (omdat het minder snel daalt als het zuurstofgehalte).
Wat versta je onder hoge bergen want sommigen gaan er wel 4 of 5 km de lucht in.quote:Op zondag 6 april 2014 23:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Panama kent niet dusdanig hoge bergen dat hoogteziekte een probleem gaat vormen toch?
Ze sliepen bij lokale gezinnen, niet in een hostel.quote:Op zondag 6 april 2014 23:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Vooral Jaguars kunnen gevaarlijk zijn maar de meiden waren niet alleen en niet klein dus de kans op een aanval is erg klein.
Mijn idee is:
* De weg kwijt geraakt of een ongeluk gehad en wachten op hulp ergens onder een boom.
* Niks niet in het bos, andere toeristen zijn voor hen aangezien en de dames zijn gewoon in de stad na een beroving omgebracht.
3475 m, zie OP.quote:Op zondag 6 april 2014 23:23 schreef teyn het volgende:
[..]
Wat versta je onder hoge bergen want sommigen gaan er wel 4 of 5 km de lucht in.
Maar ik dacht dat Joran opgesloten in Peru zat?quote:Op zondag 6 april 2014 23:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Vooral Jaguars kunnen gevaarlijk zijn maar de meiden waren niet alleen en niet klein dus de kans op een aanval is erg klein.
Mijn idee is:
* De weg kwijt geraakt of een ongeluk gehad en wachten op hulp ergens onder een boom.
* Niks niet in het bos, andere toeristen zijn voor hen aangezien en de dames zijn gewoon in de stad na een beroving omgebracht.
Dat beseft iedereen zich. Zeker aangezien er geen losgeld is gevraagd, een ontvoering lijkt dus ook wel uitgesloten. Goed ze kunnen verdwaald zijn. Maar per dag neemt de kans op overleven inderdaad af aangezien ze waarschijnlijk niets van overleven wetenquote:Op zondag 6 april 2014 23:21 schreef teyn het volgende:
Jullie beseffen je toch dat met ieder verstrijkende dag zonder resultaat, de kans exponentieel afneemt dat ze levend teruggevonden worden?
Ik wil niet de boodschapper zijn van slecht nieuws maar helaas, het is waar.
Dat is een vulkaan terwijl die persoon over bergen wilde vragen.quote:
De hoogste berg van Panama is 3.4 km. Hoogteziekte speelt volgens mij pas vanaf 4km. En zij zitten niet op die hoogte. Eerder krijgen ze zoals eerder geopperd last van het feit dat ze misschien niet gekleed zijn op koude 's nachts, mochten ze nog in leven zijn.quote:Op zondag 6 april 2014 23:23 schreef teyn het volgende:
[..]
Wat versta je onder hoge bergen want sommigen gaan er wel 4 of 5 km de lucht in.
Nee. Het hoogste punt is die vulkaan.quote:Op zondag 6 april 2014 23:29 schreef teyn het volgende:
[..]
Dat is een vulkaan terwijl die persoon over bergen wilde vragen.
Ik kan mij voorstellen dat een paar grote jongens onder deze bende 4 km hemelshoog zijn toch?
[ afbeelding ]
Het punt van je post ontgaat mij even, pardon.quote:Op zondag 6 april 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze sliepen bij lokale gezinnen, niet in een hostel.
Waarom zouden ze onder een boom wachten in een onmetelijk grote jungle? Hoe praktisch is het dat burgerzoektochten worden georganiseerd om het gebied uit te kammen? Redelijke kans op vinden?quote:Op zondag 6 april 2014 23:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn idee is:
Bevinden die omgevingsbomen zich dan in een dal? in die foto...quote:Op zondag 6 april 2014 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Het hoogste punt is die vulkaan.
http://www.boqueteguide.com/?p=10976#commentsquote:Ingrid Lommers says:
April 5, 2014 at 10:29 pm
Just one correction: It is NOT that they were going to meet a guide at the trail and the guide never showed up. They were going to hike a bit (just going a bit up and a bit down for the time they would like it… and making sure to be only hiking in daylight)… . that is what we recommendend. And actually, from what Pedro from Casa Pedro says, we should not discard that they never made it to the Pianista Trail and after Casa Pedro wanted to go back home and that we don’t know what happened from that moment. It is also possible that Pedro saw some other girls and that our girls never started ANY hike.
Die bomen staan in een dal zo te zien jaquote:Op zondag 6 april 2014 23:33 schreef teyn het volgende:
[..]
Bevinden die omgevingsbomen zich dan in een dal? in die foto...
Ik wist niet dat jaguars pretty meisjes aanvallen.quote:Op zondag 6 april 2014 23:38 schreef Fierce. het volgende:
Ja, maar met alle respect. Je gaat toch niet alleen ergens lopen (met z'n tweeën dan) als al die enge beesten daar rondlopen en er een gids wordt aangeraden? Dan ben je gewoon fucking dom. Als dit het geval blijkt te zijn.
Ik had dat echt noooooit gedaan, puur door die enge beesten. Iedere stap die ik dan had genomen, was ik bang geweest om aangevallen te worden door een jaguar ofzo.
Je bent in de war met cougars.quote:Op zondag 6 april 2014 23:40 schreef teyn het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jaguars pretty meisjes aanvallen.
Er werd niet eens zoveel heisa over hem gemaakt. Komt het doordat hij een lelijke man is? ipv een mooi meisje?quote:Op zondag 6 april 2014 23:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Je bent in de war met cougars.
Deze Brit is trouwens nog altijd weg voor zover ik begreep in dezelfde omgeving..
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/manchester/8623097.stm
Ja, en... er raken zoveel Britten kwijt in verhouding met Nederlanders...quote:Op zondag 6 april 2014 23:48 schreef teyn het volgende:
[..]
Er werd niet eens zoveel heisa over hem gemaakt. Komt het doordat hij een lelijke man is? ipv een mooi meisje?
Wat een hypocriete vertoning weer des volks.
Ik weet het niet, zijn wel enge beesten. Misschien kijk ik teveel enge films, maar ik had het nooit gedaan zonder gids. In Nederland heb je soms van die bossen waar van die koe-achtige beesten zijn, die kunnen ook wel eens bozig worden. Ga ik ook nooit langs ofzo.quote:Op zondag 6 april 2014 23:40 schreef teyn het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jaguars pretty meisjes aanvallen.
Nee, omdat het twee Nederlanders zijn. Nederlandse mensen interesseert het minder wat er met een Brit aan de hand is. Logisch toch? Er raken zoveel mensen vermist. Verder heeft het weinig met uiterlijk of geslacht te maken, zo prachtigmooi zijn ze niet. Alleen wel Nederlands.quote:Op zondag 6 april 2014 23:48 schreef teyn het volgende:
[..]
Er werd niet eens zoveel heisa over hem gemaakt. Komt het doordat hij een lelijke man is? ipv een mooi meisje?
Wat een hypocriete vertoning weer des volks.
Werd er dan in Brittannië wel heisa over hem gemaakt?quote:Op zondag 6 april 2014 23:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, omdat het twee Nederlanders zijn. Nederlandse mensen interesseert het minder wat er met een Brit aan de hand is. Logisch toch? Er raken zoveel mensen vermist. Verder heeft het weinig met uiterlijk of geslacht te maken, zo prachtigmooi zijn ze niet. Alleen wel Nederlands.
Er zijn ook in verhouding veel meer Britten op deze aardbol.quote:Op zondag 6 april 2014 23:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, en... er raken zoveel Britten kwijt in verhouding met Nederlanders...
Gracias.quote:
Schotse Hooglanders. Een keer op Texel één kwaad achter me aangerend. Toen was ik al bang.quote:Op zondag 6 april 2014 23:54 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik weet het niet, zijn wel enge beesten. Misschien kijk ik teveel enge films, maar ik had het nooit gedaan zonder gids. In Nederland heb je soms van die bossen waar van die koe-achtige beesten zijn, die kunnen ook wel eens bozig worden. Ga ik ook nooit langs ofzo.
Ze zijn al zo dood als een pier natuurlijk. Mensen die nog hopen op een goede afloop, daar heb ik medelijden mee, het is tegen beter weten in.quote:Op zondag 6 april 2014 23:21 schreef teyn het volgende:
Jullie beseffen je toch dat met ieder verstrijkende dag zonder resultaat, de kans exponentieel afneemt dat ze levend teruggevonden worden?
Ik wil niet de boodschapper zijn van slecht nieuws maar helaas, het is waar.
Kan me voorstellen dat familie en vrienden de hoop wel blijven houden.quote:Op maandag 7 april 2014 07:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zijn al zo dood als een pier natuurlijk. Mensen die nog hopen op een goede afloop, daar heb ik medelijden mee, het is tegen beter weten in.
Haha. Wij in zuid-limburg toen we door een weiland liepen ineens achterna gezeten door een boze stier.quote:Op maandag 7 april 2014 07:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Schotse Hooglanders. Een keer op Texel één kwad achter me aangerend. Toen was ik al bang.
je weet het niet, kan best dat ze ontvoerd zijn en ergens vastgehouden wordenquote:Op maandag 7 april 2014 07:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zijn al zo dood als een pier natuurlijk. Mensen die nog hopen op een goede afloop, daar heb ik medelijden mee, het is tegen beter weten in.
Neuh.quote:Op maandag 7 april 2014 07:49 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je weet het niet, kan best dat ze ontvoerd zijn en ergens vastgehouden worden
Die meiden zijn een hoop waard. Ik geloof niet zomaar in een ontvoering, maar in dat geval lijkt me juist dat ze nog leven.quote:
Normaliter zou ik een weddenschap afsluiten maar dat lijkt me hier niet op zijn plek.quote:Op maandag 7 april 2014 07:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die meiden zijn een hoop waard. Ik geloof niet zomaar in een ontvoering, maar in dat geval lijkt me juist dat ze nog leven.
2500 euro om precies te zijn. Niet bepaald een fortuin.quote:Op maandag 7 april 2014 07:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die meiden zijn een hoop waard. Ik geloof niet zomaar in een ontvoering, maar in dat geval lijkt me juist dat ze nog leven.
In Nederland niet neequote:Op maandag 7 april 2014 08:07 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
2500 euro om precies te zijn. Niet bepaald een fortuin.
Onderzoekers moeten weken zoeken naar een glimp van een Jaguar, nu ineens zouden twee personen zijn aangevallen door een Jaguar? Dan zou dat beest wel heel erg uitgehongerd moeten zijn en dan nog zou deze met één prooi al meer dan genoeg hebben om weer enkele dagen door te komen, dat zou niet verklaren dat er twee personen weg zijn. Nee, dat lijkt me niet bepaald een plausibele verklaring. In Maleisië ook rondgelopen in een jungle waar tijgers zitten, onze gids zei al: "die tijger ruikt je Hugo Boss al van kilometers afstand en maakt zich snel uit de voeten" Datzelfde geldt ook voor Jaguars en al helemaal als je met z'n tweeën bent.quote:Op zondag 6 april 2014 23:54 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik weet het niet, zijn wel enge beesten. Misschien kijk ik teveel enge films, maar ik had het nooit gedaan zonder gids. In Nederland heb je soms van die bossen waar van die koe-achtige beesten zijn, die kunnen ook wel eens bozig worden. Ga ik ook nooit langs ofzo.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zoek maar eens filmpjes op Youtube over Jaguars die alligators en anaconda's te grazen nemen en niet de minste. Als ze hongerig zijn... maar twee tegelijk is ook weer een beetje veel van het goede ja.quote:Op maandag 7 april 2014 08:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Onderzoekers moeten weken zoeken naar een glimp van een Jaguar, nu ineens zouden twee personen zijn aangevallen door een Jaguar? Dan zou dat beest wel heel erg uitgehongerd moeten zijn en dan nog zou deze met één prooi al meer dan genoeg hebben om weer enkele dagen door te komen, dat zou niet verklaren dat er twee personen weg zijn. Nee, dat lijkt me niet bepaald een plausibele verklaring. In Maleisië ook rondgelopen in een jungle waar tijgers zitten, onze gids zei al: "die tijger ruikt je Hugo Boss al van kilometers afstand en maakt zich snel uit de voeten" Datzelfde geldt ook voor Jaguars en al helemaal als je met z'n tweeën bent.
Ben je niet in de war met tijgers of poema's?quote:Op maandag 7 april 2014 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zoek maar eens filmpjes op Youtube over Jaguars die alligators en anaconda's te grazen nemen en niet de minste. Als ze hongerig zijn... maar twee tegelijk is ook weer een beetje veel van het goede ja.
Nee.quote:Op maandag 7 april 2014 10:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met tijgers of poema's?
Tja, en alle "jaguar encounters" (google er maar eens op) die ik gevonden heb waren van mensen die alleen waren. Nooit met z'n tweeën of meerdere personen. Ik heb zelfs geen geval kunnen vinden van een aanval op mensen.quote:Op maandag 7 april 2014 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zoek maar eens filmpjes op Youtube over Jaguars die alligators en anaconda's te grazen nemen en niet de minste. Als ze hongerig zijn... maar twee tegelijk is ook weer een beetje veel van het goede ja.
2500 dollar zelfsquote:Op maandag 7 april 2014 08:07 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Maar het kan voorkomen. Zelfs bij de minder krachtige poema al gebeurd. Het is onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.quote:Op maandag 7 april 2014 11:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, en alle "jaguar encounters" (google er maar eens op) die ik gevonden heb waren van mensen die alleen waren. Nooit met z'n tweeën of meerdere personen. Ik heb zelfs geen geval kunnen vinden van een aanval op mensen.
Maar poema's zijn toch wat minder schuw wat dat betreft.quote:Op maandag 7 april 2014 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar het kan voorkomen. Zelfs bij de minder krachtige poema al gebeurd. Het is onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Misschien houden ze het bewust laag om ontvoeringen in de toekomst te voorkomen. Als het mijn dochter/broer was zou ik er 5000 bovenop leggen. Ik weet nog niet waar ik die vandaan haal, maar dat zou me lukken.quote:
En wat heb je daar aan dan ?quote:Op maandag 7 april 2014 15:04 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Misschien houden ze het bewust laag om ontvoeringen in de toekomst te voorkomen. Als het mijn dochter/broer was zou ik er 5000 bovenop leggen. Ik weet nog niet waar ik die vandaan haal, maar dat zou me lukken.
Is zo. Maar waar die dieren voorkomen mag je een noodlottig treffen nooit uitsluiten. Ben afvallen heb je ook zelden maar toxh is er hier een tijd geleden ook iemand gedood Door een beer. Je moet maar net de verkeerde op het verkeerde moment treffen. Maar de kans op een dierenaanval is natuurlijk klein in vergelijking met een ander ongeval of enig menselijk handelenquote:Op maandag 7 april 2014 13:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar poema's zijn toch wat minder schuw wat dat betreft.
Ook giftige slangen zie je zo vaak niet, je kunt maanden door de jungle lopen zonder er een te zien. Ze zijn er trouwens wel
Zenden hun dozen straling uit?quote:Op zondag 6 april 2014 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk dat deze meiden wel eerder gevonden worden dan dat vliegtuig.. kunnen we nog ergens op een kaartje de plek aangeven waar we denken dat ze zijn?
Ja, maar twee mensen?quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Is zo. Maar waar die dieren voorkomen mag je een noodlottig treffen nooit uitsluiten. Ben afvallen heb je ook zelden maar toxh is er hier een tijd geleden ook iemand gedood Door een beer. Je moet maar net de verkeerde op het verkeerde moment treffen. Maar de kans op een dierenaanval is natuurlijk klein in vergelijking met een ander ongeval of enig menselijk handelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 april 2014 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar twee mensen?Komt nog minder vaak voor maar de kans mag je simpelweg niet uitsluiten. Liggen ze ergens buiten mochten ze niet leven dan zullen ze sowieso lastig te herkennen zijn. De natuur doet zijn werk welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Nee, dat zijn ze niet waard voor de ontvoerders, dat is de beloning van de taalschool, een flink bedrag lijkt me zo.quote:Op maandag 7 april 2014 08:07 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
2500 dollar om precies te zijn. Niet bepaald een fortuin.
Vergaat dat ook niet snel met dat klimaat?quote:Op maandag 7 april 2014 15:41 schreef Molline het volgende:
In dat geval zullen ze toch zeker wel schoenen/kleding vinden?
Welk klimaat precies?quote:Op maandag 7 april 2014 15:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vergaat dat ook niet snel met dat klimaat?
In de dalen wel, maar vermoed wordt dat ze juist de berg opgingen. Oh en een lijk ben je niet in 1 week kwijt ofzo.quote:Op maandag 7 april 2014 15:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tropisch. Dus hitte en hoge luchtvochtigheid
Nu krijgen ze ook al geld... vraag me af of 5k zo'n groot verschil maakt. Iemand die wat te verbergen heeft, houdt zijn mond ook voor 5k extra wel en iemand die dat niet heeft, zal voor 2.5k ook wel praten toch ?quote:Op maandag 7 april 2014 16:05 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Extra incentive voor iemand om te laten weten waar ze zijn.
Denk dat je het beter kunt steken in de zoektocht.quote:Op maandag 7 april 2014 16:20 schreef Poolbal het volgende:
Ik zou het zonder twijfel er bovenop doen als het mijn zus of dochter was, maar ja eenmaal in die situatie doet misschien iedereen iets anders.
Ik zeg nergens dat ze zijn aangevallen door een jaguar (quote:Op maandag 7 april 2014 08:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Onderzoekers moeten weken zoeken naar een glimp van een Jaguar, nu ineens zouden twee personen zijn aangevallen door een Jaguar? Dan zou dat beest wel heel erg uitgehongerd moeten zijn en dan nog zou deze met één prooi al meer dan genoeg hebben om weer enkele dagen door te komen, dat zou niet verklaren dat er twee personen weg zijn. Nee, dat lijkt me niet bepaald een plausibele verklaring. In Maleisië ook rondgelopen in een jungle waar tijgers zitten, onze gids zei al: "die tijger ruikt je Hugo Boss al van kilometers afstand en maakt zich snel uit de voeten" Datzelfde geldt ook voor Jaguars en al helemaal als je met z'n tweeën bent.
Gelukkig zijn er ook mensen met minder angst. Die brengen de wereld verder.quote:Op maandag 7 april 2014 16:56 schreef Fierce. het volgende:
maar wel dat ik nooooit zonder gids op pad zou gaan. Alleen al door het idee dat er enge beesten zoals jaguars rondlopen vind ik het angstaanjagend.
Niemand hier zegt ook dat ze zijn aangevallen door jaguars. Altijd grappig hoe mensen posts verdraaien.quote:Op maandag 7 april 2014 06:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jaguars zijn toch schuwe dieren die in hun eentje leven in het oerwoud?
Die gaan echt geen twee vrouwen aanvallen.![]()
Denk toch eerder aan een ongeluk. Verdwaald, uitgegleden, onderkoeld....
En met een beetje pech zijn hun lichamen in zo'n tropisch klimaat zo vergaan.
Gewoon lekker thuis blijven dan en ook de dierentuin mijden.quote:Op maandag 7 april 2014 16:56 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze zijn aangevallen door een jaguar (), maar wel dat ik nooooit zonder gids op pad zou gaan. Alleen al door het idee dat er enge beesten zoals jaguars rondlopen vind ik het angstaanjagend.
Oja! Hahaha wtf, lijkt mij ook angstaanjagend.quote:Op maandag 7 april 2014 07:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Schotse Hooglanders. Een keer op Texel één kwaad achter me aangerend. Toen was ik al bang.
Exact. Je kunt uiteraard op basis van een paar posts zien of iemand in Schubbekutteveen woont en daar nooit weggaat en of iemand nooit reist/gaat reizen enzo.quote:Op maandag 7 april 2014 17:05 schreef Individual het volgende:
Er zijn van die mensen die hun levenlang niet uit hun dorp komen en er zijn globale mercenaries. De rest zit er tussenin, maar in dit topic zitten wel veel mensen die dichterbij de nooit-hun-dorp-zullen-verlaten groep.
Nou, bij een aantal is dat na één post al wel duidelijk..quote:Op maandag 7 april 2014 17:15 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Exact. Je kunt uiteraard op basis van een paar posts zien of iemand in Schubbekutteveen woont en daar nooit weggaat en of iemand nooit reist/gaat reizen enzo.
Ik moet zeggen dat het idee van dodelijke beesten mij ook niet zo aanstaat. Ik weet nog wel dat ik een keer ging duiken en mijn buddy ineens een zwart-wit gestreepte zeeslang om zijn arm had zitten (zeer giftig). Ook kwam er tijdens het pissen onder een palmboom een slang uit de boom gesprongen. Daarna was ik toch wat alerterquote:Op maandag 7 april 2014 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook mensen met minder angst. Die brengen de wereld verder.
Wat zou jij het op je zenuwen hebben in Australie zeg.quote:Op maandag 7 april 2014 17:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het idee van dodelijke beesten mij ook niet zo aanstaat. Ik weet nog wel dat ik een keer ging duiken en mijn buddy ineens een zwart-wit gestreepte zeeslang om zijn arm had zitten (zeer giftig). Ook kwam er tijdens het pissen onder een palmboom een slang uit de boom gesprongen. Daarna was ik toch wat alerter
Van de zomer was ik bijna aangevallen door een straathond in Bosnië, Sarajevo stikt van de straathonden. Gelukkig had ik al een rotsblok in mijn handen toen die grommend kwam aangelopen en bleef het bij dreigen. Maar ik voelde me daarna een stuk minder relaxed om langs al die straathonden te lopen daarJa je maakt nog eens wat mee als je je zolderkamertje uitkomt
Ach ik ben er nog
Ach ik krijg er niet de zenuwen van hoor, maar ik loop ook niet op mijn blote voeten overal rondquote:Op maandag 7 april 2014 17:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat zou jij het op je zenuwen hebben in Australie zeg.Meer als 125 soorten dodelijke critters daar, je kan daar s' ochtends niet eens je pantoffels aantrekken zonder ze eerst effe op zijn kop uit te schudden.
ik zeg eerlijk: dat heb ik liever nietquote:Op maandag 7 april 2014 17:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat zou jij het op je zenuwen hebben in Australie zeg.Meer als 125 soorten dodelijke critters daar, je kan daar s' ochtends niet eens je pantoffels aantrekken zonder ze eerst effe op zijn kop uit te schudden.
quote:Op maandag 7 april 2014 17:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ze tenminste niet spoorloos verdwijnen of liefdevol worden opgenomen in de hoerenkast van een lokale drugsbaron (met leuk haar).quote:Op maandag 7 april 2014 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook mensen met minder angst. Die brengen de wereld verder.
Juist. Overmoedig zijn brengt je ook niet ver. Net als overdreven bang. Je moet ertussenin zitten.quote:Op maandag 7 april 2014 18:26 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als ze tenminste niet spoorloos verdwijnen of liefdevol worden opgenomen in de hoerenkast van een lokale drugsbaron (met leuk haar).
Die blonde zal daar overuren draaienquote:Op maandag 7 april 2014 18:26 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als ze tenminste niet spoorloos verdwijnen of liefdevol worden opgenomen in de hoerenkast van een lokale drugsbaron (met leuk haar).
Dus we kunnen het wél eens zijn.quote:
Hoop pooierbendes zijn natuurlijk in Latijns-Amerika actief. Die vrouwen zijn hen een hoop waard. Als ze ontvoerd zijn (wat ik niet geloof na die plek een beetje te zien zo op internet), leven ze nog.quote:
Ik ga voor de meest simpele oplossing van het raadsel: verdwaald en een ongeluk gekregen. Bij dat vliegtuig zat ik ook op de minst spannende theorie en dat lijkt wel te kloppen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoop pooierbendes zijn natuurlijk in Latijns-Amerika actief. Die vrouwen zijn hen een hoop waard. Als ze ontvoerd zijn (wat ik niet geloof na die plek een beetje te zien zo op internet), leven ze nog.
Dat denk ik ook. Ergens vanaf gegleden o.i.d.quote:Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ga voor de meest simpele oplossing van het raadsel: verdwaald en een ongeluk gekregen. Bij dat vliegtuig zat ik ook op de minst spannende theorie en dat lijkt wel te kloppen.
Nou hij is toch naar het zuiden gevlogen en ergens in de Indische oceaan naar beneden gekomen.. alleen de toedracht is nog onduidelijk ja.quote:Op maandag 7 april 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vliegtuig weten we nog niks van.
Daar is nog 0 zekerheid over. Er is nog geen brokstukje gevonden.quote:Op maandag 7 april 2014 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou hij is toch naar het zuiden gevlogen en ergens in de Indische oceaan naar beneden gekomen.. alleen de toedracht is nog onduidelijk ja.
Kans is groot dat ie nog rondvliegt.quote:Op maandag 7 april 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar is nog 0 zekerheid over. Er is nog geen brokstukje gevonden.
Wel al 3 keer een signaal opgepikt door verschillende schepen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar is nog 0 zekerheid over. Er is nog geen brokstukje gevonden.
Ik geloof het pas als ik die spleetogen boven water zie.quote:Op maandag 7 april 2014 23:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel al 3 keer een signaal opgepikt door verschillende schepen.
Een ongeluk hoeft niet samen te gaan met verdwaald toch? Als je zonder eten en drinken dagenlang in de jungle/bergen zit ga je vanzelf dood.quote:Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ga voor de meest simpele oplossing van het raadsel: verdwaald en een ongeluk gekregen. Bij dat vliegtuig zat ik ook op de minst spannende theorie en dat lijkt wel te kloppen.
Niet echt..quote:Op maandag 7 april 2014 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kans is groot dat ie nog rondvliegt.
Klinkt als een Efteling attractie.quote:Op maandag 7 april 2014 23:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Niet echt..Of wel, maar dan als spookvliegtuig. De Vliegende Indiër oid
Met een solar sail zeker.quote:Op maandag 7 april 2014 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kans is groot dat ie nog rondvliegt.
HEL op aarde voor deze meidenquote:Op maandag 7 april 2014 18:26 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Uh, ja, of als speelgoed aan 1 of andere drugsbaron verkopen.quote:Op maandag 7 april 2014 08:07 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Iemand moet het doenquote:
Dat doen wel meer mensen in Midden- of Zuid-Amerika.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:55 schreef MakkieR het volgende:
Wat ik vreemd vond aan dit verhaal was waarom twee jonge meiden Spaans gaan leren in fucking Panama. Kun je dat niet gewoon in Spanje doen? lijkt me een heel stuk veiliger.
Misschien kun je, behalve woon-/werkverkeer, beter helemaal de straat niet opgaan. Thuis op je zolderkamertje kun je toch ook gewoon overleven, stuk veiliger ook.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:55 schreef MakkieR het volgende:
Wat ik vreemd vond aan dit verhaal was waarom twee jonge meiden Spaans gaan leren in fucking Panama. Kun je dat niet gewoon in Spanje doen? lijkt me een heel stuk veiliger.
Nee joh. Gewoon lekker op je zolderkamertje met een LOI-cursusje. Veeeeeeeeeeel veiliger joh.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:55 schreef MakkieR het volgende:
quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:55 schreef MakkieR het volgende:
Van een berg gedonderd en dood.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:02 schreef Marrije het volgende:
http://www.nltimes.nl/2014/04/08/trace-panama-tourists/
Na het lezen van die reacties voel ik me een stuk dommer dan voorheen, en toch ook mateloos intelligent.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:53 schreef LazyDave het volgende:
Er is nu bekend dat ze zijn gezien met twee mannen:
http://www.powned.tv/nieu(...)ontbeten_met_jo.html
Ja, er kan daar vrij hard worden gereageerd. Hoe dan ook, het ziet er niet echt hoopvol uit voor de dames.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Na het lezen van die reacties voel ik me een stuk dommer dan voorheen, en toch ook mateloos intelligent.
Ik lees niet zoveel rare dingen op die site eigenlijk.. Er komt regelmatig een reactie voorbij in de trant dat Nederlandse vrouwen naïef zijn. Toen ik in dit topic zoiets zei was ik iemand die niet verder kwam dan zijn zolderkamer en blablabla.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Na het lezen van die reacties voel ik me een stuk dommer dan voorheen, en toch ook mateloos intelligent.
Het is toch mongool dat iemand per definitie een afkeurende mening heeft zonder ervaring en inhoudelijke kennis?quote:Op woensdag 9 april 2014 19:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik lees niet zoveel rare dingen op die site eigenlijk.. Er komt regelmatig een reactie voorbij in de trant dat Nederlandse vrouwen naïef zijn. Toen ik in dit topic zoiets zei was ik iemand die niet verder kwam dan zijn zolderkamer en blablabla.
misschien keurt iemand het juist af dankzij ervaringquote:Op woensdag 9 april 2014 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is toch mongool dat iemand per definitie een afkeurende mening heeft zonder ervaring en inhoudelijke kennis?
Zoals dat domme gezeik daar en hier
En dan hebben we nog niet eens over het feit dat geen enkele mongool deze twee dames kent dus sowieso wat voorzichtiger moet zijn met de vrouwen in een bepaalde domme hoek tedrukken
Dat is nu eenmaal het verschijnsel internet. Toen er nog geen internet was kon je hooguit een brief sturen naar een krant, die de ingezonden brieven selecteerde.. tegenwoordig kan iedere idioot van alles roepen op internet, zonder enige beperking. Dat doe ik zelf ook, maar aan de andere kant heb ik ook weer een hekel aan twitter.. de meeste mensen zijn niet overdreven intelligent en nog meer mensen hebben amper iets zinnigs te melden of interesse in dingen die verder reikt dan hun eigen oppervlakkige leventje.. facebook.. twitter.. het wemelt helaas van de mensen die denken dat ze iets te melden hebben en dat de wereld er nog op zit te wachten ook.. typisch voor deze tijd denk ik.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is toch mongool dat iemand per definitie een afkeurende mening heeft zonder ervaring en inhoudelijke kennis?
Zoals dat domme gezeik daar en hier
En dan hebben we nog niet eens over het feit dat geen enkele mongool deze twee dames kent dus sowieso wat voorzichtiger moet zijn met de vrouwen in een bepaalde domme hoek tedrukken
Om 15:00 nog de bergen ingaan zonder spulletjes mee te nemen vind ik vaag. Die meiden woonden daar, die zijn niet achterlijk. Zou het me alleen kunnen voorstellen als ze een bekende tegenkomen.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:23 schreef Halcon het volgende:
http://m.telegraaf.nl/binnenland/article/22492636/
Niet tijdens het ontbijt, maar tijdens de lunch.
En dan de discussie over zolderkamers e.d.: Panama is geen Irak of Syrië en die dames zullen zelf wellicht wat naief geweest zijn. Waarheid zal, zoals zo vaak, wel ergens in het midden liggen.
quote:Op donderdag 10 april 2014 18:06 schreef superniger het volgende:
Zijn ze nog steeds bezig moet zoeken?
Gevalletje van http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ten-lijken-op-elkaarquote:Alle blonde toeristen lijken op elkaar
Correspondent Sandra Korstjens verbaast zich geregeld over het leven in Zuid-Amerika.
Boquete is een lieflijk toeristenplaatsje in Panama. Er zijn mooie groene bergen, een aangenaam klimaat en volop mogelijkheden om de natuur in te gaan. Typisch een plek die ik tijdens een vakantie graag zou bezoeken. Maar nu ben ik opeens voor mijn werk hier beland.
Bij het ontbijt zit een tafel verderop een grote groep Amerikaanse toeristen vrolijk lachend te kletsen. Ze hebben duidelijk zin in de dag. Overal op straat zie ik backpackers lopen, jonge mensen die waarschijnlijk een paar maanden door Centraal-Amerika reizen en de tijd van hun leven hebben.
Ruim een week geleden liepen de Nederlandse Lisanne Froon en Kris Kremers ook door deze straten. Ze waren al twee weken in Panama om Spaans te leren en waren net aangekomen in Boquete om vrijwilligerswerk te doen. Nu hangen hun foto’s door het hele dorp. Als ik de supermarkt uitloop zie ik hun vrolijk lachende gezichten op een poster staan. 'Desaparecidas', oftewel 'vermist', staat er in grote letters op geschreven.
Het blijft een bizar idee. De twee zouden vorige week dinsdagmiddag gaan wandelen. Sindsdien heeft niemand meer iets van hen gehoord. Of de twee in de bergen zijn verdwaald of dat er iets anders tragisch is voorgevallen is nog altijd niet bekend.
Ik ben al een paar dagen in Boquete en om eerlijk te zijn vind ik alle mogelijke scenario’s moeilijk voor te stellen. Want het wandelpad dat Lisanne en Kris van plan waren om te lopen leidt dan wel de jungle in, echt heel ingewikkeld is het ook weer niet. "Er zijn niet heel veel mogelijkheden om van het pad af te wijken", hoor ik van een Nederlandse toeriste die de route net heeft gelopen.
En hoewel Latijns-Amerika natuurlijk een slechte naam heeft wat betreft veiligheid, is Boquete over het algemeen zonder problemen te bezoeken. Ingrid Lommers, de eigenaresse van de taalschool waar Lisanne en Kris les kregen, vindt het dan ook moeilijk om te geloven dat iemand hen heeft aangevallen of meegenomen: "Het is heel moeilijk om het je voor te stellen, omdat wij hier al zo lang wonen en ons zo veilig voelen. We hebben ook geen ervaring met studenten waar dingen mee gebeurd zijn. Niet eens berovingen voor zover ik me kan herinneren. Mensen voelen zich hier ontzettend veilig."
Toch is het intussen wel duidelijk dat er iets helemaal verkeerd is gegaan. Wat dat dan ook mag zijn. De politie houdt alle opties open. Maar de meeste sporen wijzen volgens hen nog altijd naar het wandelpad. Meerdere getuigen zouden de meiden daar dinsdagmiddag hebben gezien.
Maar het is me al snel duidelijk hoe lastig getuigenverklaringen hier zijn als bewijs, op een plek waar regelmatig jonge blonde vrouwen rondlopen, die voor de inheemse bevolking vaak allemaal op elkaar lijken. Zoals de politiecommandant al tegen me zei: "Als ze jou hadden zien lopen, hadden ze waarschijnlijk ook gedacht dat je één van die vermiste meiden was."
Ze kunnen ook tijdens een wandeling ontvoerd zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 19:08 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat ze nooit zijn gaan wandelen, maar ontvoerd zijn (en vermoord, maar dat hun lichamen dus niet in dat bos liggen)...
Maar hun wandelkleren/spullen lagen nog op de plek waar ze sliepen, toch?quote:Op vrijdag 11 april 2014 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze kunnen ook tijdens een wandeling ontvoerd zijn.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 19:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hun wandelkleren/spullen lagen nog op de plek waar ze sliepen, toch?
Zoiets begreep ik op het journaal vandaag. Dus ik snap niet heel goed wat nou precies de aanwijzingen zijn dat ze daadwerkelijk zijn gaan wandelen
uit de link bovenaan de tweede paginaquote:According to Lommers, an American who lives near the path leading to the Pianista Trail spoke to the girls, encouraging them to take an easier trail instead, which is also fun. The travelers did this, but turned back soon as they were tired and wanted to go home.
Lisanne and Kris then went to sit near the road at the hostel and spoke with the owner. Another man, who owns a nearby shop, saw them walk past. “We are not a hundred percent sure if it was Lisanne and Kris, but it does seem that way.” The travelers were described as two young backpackers who spoke English with an accent. After that, no trace is left of the two girls. “Nobody saw them get on a bus or in a taxi”, Lommers says.
Ze zouden iemand gevraagd hebben naar een bepaalde route...quote:Op vrijdag 11 april 2014 19:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hun wandelkleren/spullen lagen nog op de plek waar ze sliepen, toch?
Zoiets begreep ik op het journaal vandaag. Dus ik snap niet heel goed wat nou precies de aanwijzingen zijn dat ze daadwerkelijk zijn gaan wandelen
Dat ze jong en knap zijn versterkt ook vaak dat syndroom.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:15 schreef Twiitch het volgende:
Missing white girl syndrome.
Hier gaan we nog jaren iets over horen.
Gisteren nog op het nieuws dat ze nog gespot zijn bij een lokale apotheek, waar ze een vrij grote voorraad anti muggenspray insloegen, wat misschien toch aangeeft dat ze verwachtten een lange tijd in de jungle te verblijven.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om 15:00 nog de bergen ingaan zonder spulletjes mee te nemen vind ik vaag. Die meiden woonden daar, die zijn niet achterlijk. Zou het me alleen kunnen voorstellen als ze een bekende tegenkomen.
"Vriendelijke" 'bekende' Panamees: "Ik ken nog een leuk watervalletje, is hier niet ver vandaan"
"We hebben geen spullen bij ons"
"Niet nodig, het is vlakbij"
"Ok, we gaan met je mee"
....
Kan natuurlijk altijd gebeuren.
Of je koopt het gewoon voor de komende periode zodat je niet nog een keer langs dat winkeltje hoeft. Ook buiten de jungle is dat spul handig.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gisteren nog op het nieuws dat ze nog gespot zijn bij een lokale apotheek, waar ze een vrij grote voorraad anti muggenspray insloegen, wat misschien toch aangeeft dat ze verwachtten een lange tijd in de jungle te verblijven.
Dat zegt niet veel natuurlijk. Het gebied waar Marianne Vaatstra werd vermoord staat ook niet bekend als erg onveilig o.i.d. Je moet maar net de verkeerde tegenkomen. Die kans is natuurlijk vrij klein, ook in het gebied waar deze twee dames waren, maar het kan altijd een keer gebeuren.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:46 schreef MeloD het volgende:
En ontvoering, beroving et cetera... Ik weet het niet, ik heb me er geen moment onveilig gevoeld en genoeg in mijn eentje (als jonge blonde lange vrouw) rond gelopen.
nog geen idee wat de bron is... eerst zien/horen dan geloven...twitter:sandrakorstjens twitterde op zaterdag 12-04-2014 om 18:53:45Gerucht dat wandelaar pakketje heeft gevonden in bergen met rode haar erbij. Nog niet bevestigd! #panama #lisannekris reageer retweet
Apart gerucht wel. Benieuwd of er nog wat meer informatie over naar buitenkomt en wat ervan waar is.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:09 schreef Frutsel het volgende:
nog geen idee wat de bron is... eerst zien/horen dan geloven...twitter:sandrakorstjens twitterde op zaterdag 12-04-2014 om 18:53:45Gerucht dat wandelaar pakketje heeft gevonden in bergen met rode haar erbij. Nog niet bevestigd! #panama #lisannekris reageer retweet
Alsof ze nog ergens 'vrij' rond loopt. Verder denk ik dat die meiden daar sowieso wel herkend worden - mochten ze gevonden vonden. Ik ben ECHT benieuwd wat er is gebeurd met deze meiden, evenals er met de jongen is gebeurd die vijf jaar geleden in precies hetzelfde gebied vermist is geraakt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:10 schreef Poolbal het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ektocht-Panama.dhtml
Trouwens, ik had de FB van die kris bekeken en het valt me op dat ze op veel fotos er best wel anders uitziet dan op de 'gezocht' foto. Eigenlijk moet je niet die fantastiche foto gebruiken, maar juist een hele allerdaagse. Vergroot de kans ietsje dat ze daadwerkelijk herkend wordt.
Ja idd, misschien gebruikten ze het wel elke dag/avond/nacht daar, werden ze in hun bed anders opgevreten door de muggen. Dan koop je ook gewoon een grote fles ineens voor met zijn tweeën als het er snel doorheen vloog de dagen er voor.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Of je koopt het gewoon voor de komende periode zodat je niet nog een keer langs dat winkeltje hoeft. Ook buiten de jungle is dat spul handig.
Ik denk dat ze in het eerste ogenblik toch lichtelijk verdwaald zijn en ipv te blijven zitten waar je zit -wat je altijd moet doen als je verdwaald bent trouwens- verder getrokken zijn en dat er 1 in een kloof is gevallen en dat de ander in een reddingspoging er achteraan is gevallen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 19:08 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat ze nooit zijn gaan wandelen, maar ontvoerd zijn (en vermoord, maar dat hun lichamen dus niet in dat bos liggen)...
Je kunt daar toch onmogelijk (of niet zo snel) vallen oid? Las ik.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in het eerste ogenblik toch lichtelijk verdwaald zijn en ipv te blijven zitten waar je zit -wat je altijd moet doen als je verdwaald bent trouwens- verder getrokken zijn en dat er 1 in een kloof is gevallen en dat de ander in een reddingspoging er achteraan is gevallen.
Maar hopelijk heb ik het mis en leven ze nog
In die afleveringen van "I shouldn't be alive" op Discovery Channel was het vaak door een toevalligheid dat iemand na een aantal dagen ontdekt werd. En als er een reddingsteam voorbijloopt die jou niet kan zien, en jij bent zelf te zwak om te reageren, dan houdt het al snel op natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:55 schreef Prettyhurts het volgende:
[..]
Maar als ze nog leven is het ook wel een beetje raar dat ze geen teken van leven geven, dus het lijkt me niet echt realistisch dat ze nog leven.
Niet in een kloof of een paar meter naar beneden nee.. Althans, niet de eerste paar km van dat padquote:Op zaterdag 12 april 2014 21:55 schreef Prettyhurts het volgende:
[..]
Je kunt daar toch onmogelijk (of niet zo snel) vallen oid? Las ik.
Heb je ook plaatjes die je hier kan laten zien ipv 10mb+ bestanden down te moeten loaden?quote:Op zondag 13 april 2014 00:22 schreef MeloD het volgende:
Zo zien de wildste stukken van de eerste paar km er uit
http://www.speedyshare.com/Rd2sU/L1040509.RWL
http://www.speedyshare.com/EhRG9/L1040455.RWL
Er stond op Reddit een keer een verhaal van twee meisjes die ergens in de VS de natuur in trokken om te klimmen en te boulderen en die kwamen een meisje tegen dat gevallen was en haar enkels had gebroken en er al een dag lag. Haar vriendin was hulp halen maar die was omgekomen. Echt heel naar.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:12 schreef Pluckie het volgende:
[..]
In die afleveringen van "I shouldn't be alive" op Discovery Channel was het vaak door een toevalligheid dat iemand na een aantal dagen ontdekt werd. En als er een reddingsteam voorbijloopt die jou niet kan zien, en jij bent zelf te zwak om te reageren, dan houdt het al snel op natuurlijk.
Dat lijkt me wel verschrikkelijk trouwens als je ergens in een afgelegen gebied in bijvoorbeeld een afgrond terecht bent gekomen, je hoort aan de geluiden dat er redding op komst is zonder dat je zelf een kik kan geven, waarna een tijdje later die geluiden weer verdwijnen, brrr......
http://m.telegraaf.nl/binnenland/article/22503036/quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:20 schreef Voszje het volgende:
[..]
Apart gerucht wel. Benieuwd of er nog wat meer informatie over naar buitenkomt en wat ervan waar is.
Weet jij waar ik ze gratis kan hosten zonder gedoe?quote:Op zondag 13 april 2014 00:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je ook plaatjes die je hier kan laten zien ipv 10mb+ bestanden down te moeten loaden?
imgur.comquote:Op zondag 13 april 2014 10:58 schreef MeloD het volgende:
[..]
Weet jij waar ik ze gratis kan hosten zonder gedoe?
Iets kleiner maken (max 10mb) en op imgur.com. Daar hoef je niet eens een account aan te maken.quote:Op zondag 13 april 2014 10:58 schreef MeloD het volgende:
[..]
Weet jij waar ik ze gratis kan hosten zonder gedoe?
waarom moeten dit soort "journalisten" dit soort domme geruchten de wereld in helpen? Ik heb te doen met de ouders van deze twee meiden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:09 schreef Frutsel het volgende:
Waarom zou je GEEN Spaans in Panama gaan studeren?quote:Op zondag 13 april 2014 17:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Met alle respect en ik hoop echt dat die meiden worden gevonden.. maar buiten dat ..waarom gaan die meiden uitgerekend naar Panama om Spaans te leren, er zijn zo veel landen waar je Spaans kan leren maar waarom naar Panama?
Ik bedoel niet als je in Mexico bijv. bent of Argentinië dat je dan niks kan overkomen, natuurlijk wel ...maar ik zou persoonlijk als reisspecialist niet iemand direct naar Panama sturen omdat diegene Spaans wil leren! Maar ja wie ben ik?
Een vooringenomen en onwetend persoon.quote:Op zondag 13 april 2014 17:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Met alle respect en ik hoop echt dat die meiden worden gevonden.. maar buiten dat ..waarom gaan die meiden uitgerekend naar Panama om Spaans te leren, er zijn zo veel landen waar je Spaans kan leren maar waarom naar Panama?
Ik bedoel niet als je in Mexico bijv. bent of Argentinië dat je dan niks kan overkomen, natuurlijk wel ...maar ik zou persoonlijk als reisspecialist niet iemand direct naar Panama sturen omdat diegene Spaans wil leren! Maar ja wie ben ik?
Maar wel naar Mexicoquote:Op zondag 13 april 2014 17:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Niks mis met Panama hoor. Geweldig mooi land en vriendelijke mensen. Dit soort dingen gebeuren helaas overal ter wereld. Hoop dat deze meiden snel worden gevonden.quote:Op zondag 13 april 2014 17:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Jij bent "reisspecialist". Eerder een angsthaas zonder kennis van waar ze over praat.quote:Op zondag 13 april 2014 17:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Maar die had een criminele vriend, ook wel spannend trouwens.quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat doen wel meer mensen in Midden- of Zuid-Amerika.
Spanje.... kan Ingrid Visser over meepraten
Mexico is hartstikke veilig jaquote:Op zondag 13 april 2014 17:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
Tsja, dat is wel te verwachten als alles al goed uitgekamd is. En als ze daar niet zijn, dan kunnen ze inmiddels overal ter wereld zijn, we zijn immers al 2 weken verder.quote:Op maandag 14 april 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:
Zoektocht naar Nederlandse vrouwen minder intensief
De zoektocht naar twee in Panama vermiste jonge Nederlandse vrouwen wordt minder intensief.
Panamese media meldden dit maandag, nadat de speurders geen enkel spoor van Lisanne Froon en Kris Kremers hadden aangetroffen.
De twee verdwenen op 1 april waarschijnlijk rond het plaatsje Boquete, circa 300 kilometer ten westen van de hoofdstad Panama. De twee gingen kennelijk wandelen in de natuur rond Boquete.
De routes die ze konden nemen, zijn allemaal meer dan eens nagegaan.
Arturo Alvarado, de chef van de dienst die voorop liep in de zoektocht, de bescherming bevolking (Sinaproc) zei dat alles is uitgekamd op alle manieren die hier nationaal en internationaal gebruikelijk voor zijn.
nu.nl
Wat is het nut van een ontvoering zonder iets te gaan opeisen als losgeld ?quote:Op maandag 14 april 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
Hmm, lijkt toch meer op een ontvoering dan een ongeluk.
Twee jonge blonde meiden zijn een hoop waard voor bendes die chicks smokkelen om in een bordeel voor Midden-Amerikaanse narco's te werken.quote:Op maandag 14 april 2014 19:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat is het nut van een ontvoering zonder iets te gaan opeisen als losgeld ?
Hmm ja, we sturen Liam Neeson er gewoon op afquote:Op maandag 14 april 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Twee jonge blonde meiden zijn een hoop waard voor bendes die chicks smokkelen om in een bordeel voor Midden-Amerikaanse narco's.
Die blonde draait een flinke omzet in een narco-bordeel.quote:Op maandag 14 april 2014 19:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat is het nut van een ontvoering zonder iets te gaan opeisen als losgeld ?
Wat denk je, de kracht zit hem in de kwantiteit van je mening?quote:Op maandag 14 april 2014 20:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die blonde draait een flinke omzet in een narco-bordeel.
Geloof ik niet. Dat risico gaan ze ook echt nemen.quote:Op maandag 14 april 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Twee jonge blonde meiden zijn een hoop waard voor bendes die chicks smokkelen om in een bordeel voor Midden-Amerikaanse narco's te werken.
Jij zou haar ook wel doen.quote:Op maandag 14 april 2014 20:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat denk je, de kracht zit hem in de kwantiteit van je mening?
Waar?quote:Op maandag 14 april 2014 20:20 schreef jcdragon het volgende:
Net de toespraak van de familie gezien.Het is de onzekerheid of ze nog leven of niet
Op tv, nos journaal. De familie denkt natuurlijk liever dat ze nog leven. Maar als er nu nog niets gevonden is, is de kans heel klein.quote:
Ik zou eigenlijk zeggen: dan is de kans dat ze leven helemaal niet zo klein. Als ze niet ergens in dat gebied liggen zijn ze waarschijnlijk meegenomen door iemand, en waarom zou diegene zoveel moeite doen alleen maar om ze te vermoorden?quote:Op maandag 14 april 2014 20:23 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Op tv, nos journaal. De familie denkt natuurlijk liever dat ze nog leven. Maar als er nu nog niets gevonden is, is de kans heel klein.
Dat vergroot de kans dat hij er mee weg kan komen.quote:Op maandag 14 april 2014 20:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk zeggen: dan is de kans dat ze leven helemaal niet zo klein. Als ze niet ergens in dat gebied liggen zijn ze waarschijnlijk meegenomen door iemand, en waarom zou diegene zoveel moeite doen alleen maar om ze te vermoorden?
Jij hebt dan ook -gelukkig- geen ervaring met Middenamerikaanse smokkelbendes.quote:Op maandag 14 april 2014 20:10 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Dat risico gaan ze ook echt nemen.
ben je blond ja?quote:Op maandag 14 april 2014 21:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook -gelukkig- geen ervaring met Middenamerikaanse smokkelbendes.
quote:
Ze hebben in een vrij beperkt gebied gezocht toch ? En alleen boven de grond ?quote:Op maandag 14 april 2014 21:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als ze ontvoerd zijn dan is er nog een kans dat ze nog in leven zijn. Het is denk ik ook wel zo'n beetje de enige verklaring waarom ze nog niet gevonden zijn.
Waarom niet? Het gebeurt dagelijks.quote:Op maandag 14 april 2014 20:10 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Dat risico gaan ze ook echt nemen.
Ja. Trouwens, Panama ligt niet in Zuid-Amerika.quote:Op maandag 14 april 2014 22:07 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het gebeurt dagelijks dat vakantiegangers in Zuid Amerika ontvoerd worden?
Waarom vraag je dan iets ?quote:Op maandag 14 april 2014 22:16 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof echt niet dat het dagelijks plaatsvindt.
Waar zeg ik precies dat alleen vakantiegangers ontvoerd worden? En ja, de human trafficking industrie is niet goed voor een winst van tientallen miljarden per jaar omdat er maar een paar mensen per jaar ontvoerd worden natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2014 22:07 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het gebeurt dagelijks dat vakantiegangers in Zuid Amerika ontvoerd worden?
Nee, dat is sowieso onzin.quote:Op maandag 14 april 2014 22:26 schreef TitusPullo het volgende:
Er worden in Europa iedere dag toeristen beroofd. Waarom zouden er niet iedere dag toeristen ontvoerd worden in een continent dat Brazilië omvat?
Twee jonge blonde meiden zijn een hoop waard voor bendes die chicks smokkelen om in een bordeel voor Midden-Amerikaanse narco's te werkenquote:Op maandag 14 april 2014 22:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar zeg ik precies dat alleen vakantiegangers ontvoerd worden? En ja, de human trafficking industrie is niet goed voor een winst van tientallen miljarden per jaar omdat er maar een paar mensen per jaar ontvoerd worden natuurlijk.
Je bent zelf onzin.quote:
Hij heeft wel gelijk, die zijn veel waard. En wat denk je nou precies dat niet dagelijks plaatsvindt, de ontvoering van vrouwen/meisjes voor deze doeleinden of de ontvoering van 2 blonde vrouwen in midden-amerika?quote:Op maandag 14 april 2014 22:35 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Twee jonge blonde meiden zijn een hoop waard voor bendes die chicks smokkelen om in een bordeel voor Midden-Amerikaanse narco's te werken
Hij doelt op deze Europese blonde vrouwen. Ik geloof niet dat het dagelijks plaatsvindt. Het is juist eeen uitzonderung.
Veel waard omdat ze roodharig en brunette zijn of gewoon omdat ze westers zijn oid? Nou ja, dat heb ik nu al zo'n drie keer benoemd: ik geloof niet dat Europese/westerse vakantiegangers dagelijks worden ontvoerd in dat soort gebieden, vandaar dat ik aan jou vroeg of je dat bedoelde. Ik geloof er dus niet in dat 'bendes' zulke risico's nemen, die houden het liever bij de lokale bevolking.quote:Op maandag 14 april 2014 22:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, die zijn veel waard. En wat denk je nou precies dat niet dagelijks plaatsvindt, de ontvoering van vrouwen/meisjes voor deze doeleinden of de ontvoering van 2 blonde vrouwen in midden-amerika?
Er zijn hele websites over mensenhandel waar verhalen van zulke meisjes opstaan, en dat zijn dan alleen de meisjes die ze hebben kunnen redden! Dus ik zou zeggen veel plezier met lezen... het zijn er genoeg in ieder geval.quote:Op maandag 14 april 2014 22:54 schreef Fierce. het volgende:
Maar ja, geloof ik ook niet in. Beetje film-achtig dit soort dingen. Hoe vaak gebeurt het dat een westers meisje wordt ontvoerd in t buitenland en als prostituee aan het werk wordt gezet? Noem überhaupt eens één voorbeeld.
http://www.hartvannederla(...)-panama-afgeschaald/quote:Op maandag 14 april 2014 22:58 schreef Leandra het volgende:
Zo tussen alle waardebepalingen door.... heeft iemand net nog meegekregen wat de ouders van Kris Kremers in HvN te melden hadden, of is de werkelijke berichtgeving ondergeschikt aan discussies over hoeveel de meiden wel of niet waard zijn, en of ze daarom extra gevaar liepen op die locatie.
Mja, van meisjes uit zulke landen. Maar ja, daar heb ik het niet over en daar gaat het topic ook niet over.quote:Op maandag 14 april 2014 23:01 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Er zijn hele websites over mensenhandel waar verhalen van zulke meisjes opstaan, en dat zijn dan alleen de meisjes die ze hebben kunnen redden! Dus ik zou zeggen veel plezier met lezen... het zijn er genoeg in ieder geval.
Niet alleen over meisjes uit zulke landen, ook over blonde, blanke meisjes....quote:Op maandag 14 april 2014 23:04 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Mja, van meisjes uit zulke landen. Maar ja, daar heb ik het niet over en daar gaat het topic ook niet over.
Ze staan niet met foto erbij natuurlijk, maar het is onzin om te denken dat het alleen om niet-blanke/westerse meisjes zou gaan.quote:Op maandag 14 april 2014 23:04 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Mja, van meisjes uit zulke landen. Maar ja, daar heb ik het niet over en daar gaat het topic ook niet over.
Ik woon in Colombia, het land met een van de meeste ontvoeringen ter wereld.quote:Op maandag 14 april 2014 22:16 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hmm, ik geloof echt niet dat het dagelijks plaatsvindt.
Maar meestal toch geen toeristen neem ik aan?quote:Op maandag 14 april 2014 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik woon in Colombia, het land met een van de meeste ontvoeringen ter wereld.
Ja, het gebeurt regelmatig. Ongeveer elke dag ja.
Al lang niet meer toch?quote:Op maandag 14 april 2014 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent nog nooit in Latijns-Amerika geweest, zei je eerder in dit topic. Hoe kan jij dan vanaf je Hollandse zolderkamertje beslissen dat dat niet dagelijks plaatsvindt?quote:Op maandag 14 april 2014 22:35 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Twee jonge blonde meiden zijn een hoop waard voor bendes die chicks smokkelen om in een bordeel voor Midden-Amerikaanse narco's te werken
Hij doelt op deze Europese blonde vrouwen. Ik geloof niet dat het dagelijks plaatsvindt. Het is juist eeen uitzonderung.
Meestal niet nee, maar ook dat komt voor in de buurt:quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:02 schreef eight het volgende:
[..]
Maar meestal toch geen toeristen neem ik aan?
nu.nlquote:Nederlandse Panamagangers gehoord door politie
Twee Nederlandse mannen die net terug zijn uit Panama, worden dinsdag gehoord door de politie in Nederland. De mannen zijn geen verdachte, zo benadrukte een woordvoerder.
De twee jongemannen waren op vakantie in het land en hadden daar contact met twee Nederlandse meisjes, die inmiddels twee weken vermist zijn.
Ze hebben een dag voordat de meisjes voor het laatst gezien zijn nog met ze gesproken en de politie wil graag weten wat er gezegd is en waar het gesprek over ging.
Het duo keerde vorige week terug uit Panama. Over de identiteit van de jongens doet de politie geen mededelingen.
Kris Kremers en Lisanne Froon worden sinds 1 april vermist. De Panamese autoriteiten maakten maandagavond bekend dat zij stoppen met de intensieve zoektocht naar de twee meisjes. De Nederlandse politie blijft de vermissing, samen met de politie in Panama, wel onderzoeken. Vandaar ook dat de twee mannen worden gehoord.
Is dat ook niet gewoon (deels) het uiten van frustratie omdat ze zijn zoon niet gevonden hebben? Ik zou zelf waarschijnlijk ook niet kapot zijn van de politie als ze mijn kind niet vonden, ook al hadden ze hun uiterste best gedaan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
nu.nl
De vader van de Engelse jongen die in dat dorp verdwenen is heeft in ieder geval weinig vertrouwen in de politie van Panama. Ze hebben de kennis en kunde niet die de westerse politie heeft.
Ja. Hier in Nederland klagen we ook steen aan been over onze politie.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Is dat ook niet gewoon (deels) het uiten van frustratie omdat ze zijn zoon niet gevonden hebben? Ik zou zelf waarschijnlijk ook niet kapot zijn van de politie als ze mijn kind niet vonden, ook al hadden ze hun uiterste best gedaan.
Ook leuk voor die vriend. Je vriendin kwijt en erachter moeten komen dat je vriendin zich 2 weken heeft laten uitwonen door 2 Nederlandersquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:13 schreef Poolbal het volgende:
[ afbeelding ]
Lisanne en Kris in Bocas del Toro. Foto: Edwin Cornelis, Facebook
[ afbeelding ]
ik herken ze bijna niet :/
Dat wist hij toch al wel dat diverse rugzaktoeristen en obers er overheen zouden gaan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook leuk voor die vriend. Je vriendin kwijt en erachter moeten komen dat je vriendin zich 2 weken heeft laten uitwonen door 2 Nederlanders
Ja, je weet dat ze zich wel een keer laat verwennen door zo'n gladde latino met soepele heupen. Moet kunnen, heeft ze een keer een mooie avond. Maar 2 weken door notabene 2 mede kaaskoppen!? Dan is je relatie wel over natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wist hij toch al wel dat diverse rugzaktoeristen en obers er overheen zouden gaan?
quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, je weet dat ze zich wel een keer laat verwennen door zo'n gladde latino met soepele heupen. Moet kunnen, heeft ze een keer een mooie avond. Maar 2 weken door notabene 2 mede kaaskoppen!? Dan is je relatie wel over natuurlijk.
Er wordt iets meer geneukt dan op de zolderkamertjes van tong en Fierce., dat maakt het nog geen bordeel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die hostels voor dit volk zijn verkapte bordelen.
Ok, het gaat zonder betaling, maar die wijven zijn daar stukken losser dan dat ze thuis zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er wordt iets meer geneukt dan op de zolderkamertjes van tong en Fierce., dat maakt het nog geen bordeel.
Het zijn Nederlandsen, nóg losser?quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ok, het gaat zonder betaling, maar die wijven zijn daar stukken losser dan dat ze thuis zijn.
Geen idee.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn Nederlandsen, nóg losser?
Alsof dat zeker is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook leuk voor die vriend. Je vriendin kwijt en erachter moeten komen dat je vriendin zich 2 weken heeft laten uitwonen door 2 Nederlanders
Als die gast na 2 weken zn paarsgepunte lans er nog niet in heeft gehangen dan heeft ie er geen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof dat zeker is.Hoeven toch niet direct voor iedere kerel de benen wijd te doen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als die gast na 2 weken zn paarsgepunte lans er nog niet in heeft gehangen dan heeft ie er geen.
Ik geloof dat jij nog nooit bent gaan backpacken. Als je hem er dan na het 4 uur happy hour nog niet in hebt hangen loop je al achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kan best dat hij nooit de kans heeft gehad.
Ik heb nog nooit gebackpackt, maar het is belachelijk om te denken dat ze iedere kerel waarmee ze een paar dagen omgaan, meteen ballen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij nog nooit bent gaan backpacken. Als je hem er dan na het 4 uur happy hour nog niet in hebt hangen loop je al achter de feiten aan.
Ik geloof niet dat het dagelijks voorkomt. Sorry, maar nee. We hebben het over vakantiegangers/toeristen.quote:Op maandag 14 april 2014 23:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het gebeurt regelmatig. Ongeveer elke dag ja.
Oh nee hoor, dat heb ik nooit gezegd. Je link over 'human trafficking in Panama' geeft precies aan wat ik steeds aangeef: het gaat om meisjes/vrouwen uit zulke gebieden zelf. Ik vind het verder ook een zinloze discussie, dus ik stop ermee.quote:Op dinsdag 15 april 2014 02:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent nog nooit in Latijns-Amerika geweest, zei je eerder in dit topic. Hoe kan jij dan vanaf je Hollandse zolderkamertje beslissen dat dat niet dagelijks plaatsvindt?
Panama:
http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Panama#Express_Kidnappings
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_trafficking_in_Panama
Dus omdat ze op de foto staan met twee mannen, hebben ze zich laten uitwonen door die twee mannen waarmee ze zijn opgetrokken/op de foto staan? Tsja. Het is wat, in de fok-wereld.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
quote:
Als ze daar een tijd mee optrokken en mee ontbeten, dan hebben die twee er zeker hun leuter ingehangen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]![]()
Alleen omdat ze 2 andere Nederlanders toevallig hebben gesproken hebben ze daar meteen mee liggen krikken?
Waarom doe je net alsof je dat zo zeker weet?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze daar een tijd mee optrokken en mee ontbeten, dan hebben die twee er zeker hun leuter ingehangen.
Mensenkennis.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom doe je net alsof je dat zo zeker weet?
Mja, niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.quote:
Lag hun kuisheidsgordel op hun kamer of hadden ze die bij zich?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mja, niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.
Geen idee. Maar beide een vriend. Betekent dat dan helemaal niks meer zodra ze uitgezwaaid zijn op Schiphol? Geef mensen liever vaak nog wat krediet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lag hun kuisheidsgordel op hun kamer of hadden ze die bij zich?
Die vriendinnen hier afschilderen als een stelletje hoeren is natuurlijk veel leuker om te doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen idee. Maar beide een vriend. Betekent dat dan helemaal niks meer zodra ze uitgezwaaid zijn op Schiphol? Geef mensen liever vaak nog wat krediet.
Schijnbaar ja.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die vriendinnen hier afschilderen als een stelletje hoeren is natuurlijk veel leuker om te doen.
dat hoeft niet persequote:Op dinsdag 15 april 2014 18:31 schreef Voszje het volgende:
Dat stomme gelul over dat die meiden met weet ik veel wie het bed hebben gedeeld... Ik vind het ongepast en mocht het zo zijn, dan is het alsnog compleet irrelevant.
Als ze met die Nederlanders meer hebben gedaan dan alleen reizen, nou en? De meiden worden hier neergezet alsof ze één of ander bordeel vertegenwoordigden.quote:
ik doelde niet specifiek op die Nederlanders, maar ging in op jouw 'met weet ik veel wie' en 'mocht dat zo zijn'. Vooralsnog weten we niet of daar een relatie in zit.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:46 schreef Voszje het volgende:
[..]
Als ze met die Nederlanders meer hebben gedaan dan alleen reizen, nou en? De meiden worden hier neergezet alsof ze één of ander bordeel vertegenwoordigden.
Ja, misschien zijn ze ontvoerd en wat nog, maar de manier waarop sommigen hier grappig denken te reageren, vind ik misselijkmakend.