Naar aanleiding van
NWS / Twee Nederlandse vriendinnen vermist in PanamaIn dit topic lees ik dat het de eigen schuld is van die 2 verdwenen meiden..
Wat is voor jou de veiligheidsreden om niet naar een land op vakantie te gaan? Voor velen (meerderheid?) is vakantie bedoeld voor rust, voor anderen gaat het om avontuur. Sommigen gaan op een avontuur, maar de laatste dagen bijkomen in een resort.
Doet een waarschuwing van negatief reisadvies van de rijksoverheid je wat? Zoek je het zelf wel uit en/of laat je je informeren door mensen uit dat land zelf?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezenMet wie je reist is natuurlijk ook een belangrijke factor. Alleen kan je meer dan als je bv met je familie reist. Met jonge kinderen ga je niet zo snel naar DR Congo bv.
TS vindt avontuurlijk reizen wel leuk op z'n tijd, maar er zijn zeker gebieden waar ik niet op eigen houtje naar toe zou gaan. Als de plaats 'een naam' heeft dan zoek ik dat van tevoren wel uit of ga met iemand die die plaats kent.
Forum voor avontuurlijk reizen:
http://cafe.comebackalive.com/viewforum.php?f=1In 2006 ben ik met een vriend en familie naar Juarez in Mexico geweest, nog net voordat de drugsoorlog echt losbarstte. Diezelfde vriend zei dat hij nu alleen met serieuze familiesituaties nog naar Juarez gaat, z'n auto net over de grens in de VS parkeert en zich laat ophalen door familie.
In 2010 ben ik naar Zimbabwe gegaan en van de horroverhalen heb ik niets gemerkt. Natuurlijk wel de armoede, corruptie en verwaarloosde boerderijen, maar geen enorme tekorten en schietpartijen op straat.
Van de plaatsen waar ik ben geweest zijn er eigenlijk 2 waar ik me niet zo prettig voelde. Los Angeles, nadat we vanuit Tijuana 's nachts aankwamen, zonder cash, met knokpartijen op straat, junkies en meer ongure types. De andere was toen we (weer een bus) aankwamen in Managua, Nicaragua. De buschauffeur zag 2 blanken in de bus en de rovende ogen rondom dat ie ons meteen in een taxi heeft geduwd om maar weg te zijn.
Hoe vier jij je vakantie? Absoluut geen 'gevaarlijke' gebieden of soms toch wel?