abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148874852
Dit filmpje had ik al eerder gepost en dacht dat het in de OP zou komen maar kan m niet vinden.
(vind wel dat ie er in thuis hoort)
Is het enige filmpje waar de taalschool te zien is. Zo krijg je ook een goed beeld van de situatie daar:
Na 0.58 seconden de taalschool links

Verder is er nog dit filmpje wat uit tegengestelde richting komt en van Alto Boquete naar Bajo Boquete gaat. Na 0.30 seconden moet je linksaf slaan om bij de taalschool te komen.

Wat me opvalt aan dit filmpje is dat het nog een heel end rijden is van de taalschool naar Bajo Boquete en al helemaal naar het begin van de Pianista waar je heel Bajo Boquete nog door moet rijden.
Lopen lijkt me uitgesloten.
De getuige taxichauffeur Leonardo M zei dat ie ze bij de afslag van de taalschool had opgepikt en voor 5 dollar om 13.30 had opgepikt en afgezet bij de Pianista lijkt me ook niet kloppen.
Ik denk een dag eerder in Bajo Boquete bij de andere taalschool.
Ik blijf bij de dag eerder hypothese zoals in mijn scenario en daarin zit iedereen goed qua tijd alleen niet qua dag.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:47:51 #177
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148874915
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik zet grote vraagtekens bij Baru. Ik weet niet eens of ie wel echt bestaat.
Domnivoor is de enige die zegt dat hij weet wie hij is. Verder helemaal NIEMAND.
Niet hier en niet op WS. Is dat niet raar?
Op een forum als FOK! of WS gebruiken mensen zelden hun eigen naam. Wil je weten hoe iemand heet? Stuur hem of haar een PM, en ga niet lopen zeuren.
quote:
Mag ik het dan opmerkelijk vinden dat NB Domnivoor gesponsord wil worden om naar Panama te gaan om een beter beeld te krijgen van de situatie daar terwijl hij daar een vriendje heeft zitten die dat zo voor hem (en ons!) kan doen (en ook beloofd heeft maar niet deed)
ik heb geen vriendjes in Panama. Baru zit in Duitsland. En de beloofde kaart van Baru staat al maanden in de OP.

Baru heeft in november een deel van El Pianista gelopen en met betrokkenen uit deze zaak gesproken. Die info nemen we mee op onze FOK!-expeditie 8-)
Overigens heb ik niet zo veel zin meer om verdere info van Baru hier te delen. Daar komen altijd dezelfde trolreacties op. Ik ben daar wel klaar mee, Baru zelf trouwens ook.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:58:27 #178
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148875229
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:29 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Baru is familie van Chiani. Dus wat had iedereen dan gedacht?
dat wist ik niet maar laat maar dan inderdaad
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:59:47 #179
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148875272
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:28 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

het aanbod aan Domnivoor, en wellicht een 2e persoon, om hen te sponsoren vanuit idieele gronden, staat.
Ik ga per 02/02 onregelmatig draaien, dus heb dan daarna nog slechts beperkte tijd/schema mogelijkheden.

Als De Telegraaf interesse heeft, vanwege het verhaal, praten we over commercie ipv. idieel doel, dus w.m.b. mogen ze dan mooi van te voren even aangeven of ze bereid zijn mee te sponsoren. Trouwens, je kunt ook aan een leverancier-sponsoring denken, wat De Telegraaf misschien wel wil regelen, denk aan gratis (satelliet) telefoons. Over ca. 10 weken is het april.
Ja helemaal mee eens.
Leverancier-sponsoring vind ik prima, maar niet als die leverancier ons daarmee wil beïnvloeden.
quote:
Domnivoor: is de set-up en planning van een nieuwe meet&greet in Utrecht alvast een idee?
Ja, dat moeten we maar eens doen: een meet & greet met iedereen die mee gaat of de expeditie sponsort/ondersteunt ^O^
pi_148875450
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat moeten we maar eens doen: een meet & greet met iedereen die mee gaat of de expeditie sponsort/ondersteunt ^O^
Tof idee :D
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:15:13 #181
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148875669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:04 schreef ToniB het volgende:
Ik hoef geen kamer alleen een klein tentje voor in het bos. Verder wat proviand, een solar oplader, kompas, fotocamera etc.
Voor mij hetzelfde. Ik hoef ook geen dure hotelkamer. Kamperen is leuker.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:21:03 #182
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148875817
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:06 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Tof idee :D
Hopelijk ben jij er deze keer wel bij :)
pi_148875917
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:45 schreef jackie12 het volgende:

Wat me opvalt aan dit filmpje is dat het nog een heel end rijden is van de taalschool naar Bajo Boquete en al helemaal naar het begin van de Pianista waar je heel Bajo Boquete nog door moet rijden.
Lopen lijkt me uitgesloten.
De getuige taxichauffeur Leonardo M zei dat ie ze bij de afslag van de taalschool had opgepikt en voor 5 dollar om 13.30 had opgepikt en afgezet bij de Pianista lijkt me ook niet kloppen.
Ik denk een dag eerder in Bajo Boquete bij de andere taalschool.
Ik blijf bij de dag eerder hypothese zoals in mijn scenario en daarin zit iedereen goed qua tijd alleen niet qua dag.
Jackie, volgens mij werd niet beweerd dat K&L in Alto Boquete, dus bij Spanish at Locations (Ingrid Lommers) werden opgehaald. Wel bij Habla Ya, in Bajo Boquete.
Sigrid heeft dat ook gezegd in dit filmpje van 3 juni:
Op 2.40: vinieron acá ..con la intención para subirse El Pianista
acá = hier. En hier=Habla Ya. Het interview vindt plaats bij Habla Ya, niet bij Spanish at Locations.
Habla Ya staat bekend als verzamel- en vertrekpunt naar vele hikes.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:28:42 #184
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_148876016
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:59 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ben principieel tegen het sponsoren van een expeditie. Dat is namelijk weggegooid geld voor de naievelingen die erin trappen. Als je nu gewoon op vakantie gaat naar Bocas del Toro, dan maak ik graag de schatkist open, evenwel.
pi_148876866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:25 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Jackie, volgens mij werd niet beweerd dat K&L in Alto Boquete, dus bij Spanish at Locations (Ingrid Lommers) werden opgehaald. Wel bij Habla Ya, in Bajo Boquete.
Sigrid heeft dat ook gezegd in dit filmpje van 3 juni:
Op 2.40: vinieron acá ..con la intención para subirse El Pianista
acá = hier. En hier=Habla Ya. Het interview vindt plaats bij Habla Ya, niet bij Spanish at Locations.
Habla Ya staat bekend als verzamel- en vertrekpunt naar vele hikes.
Als het klopt wat jij zegt dan geef ik mezelf even een schouderklopje want ik dacht al dat Leonardo ze oppikte bij die andere taalschool. Het verhaal gaat dat hij ze oppikte bij de afslag van de taalschool en zaten er al 2 andere Panamesen in zijn taxi. Voor 5 dollar bracht hij ze naar het begin van de Pianista.
Als het klopt wat jij zegt (ik kan dat niet controleren want ik kan 0 Spaans) dan is dat

A- op 31 maart en deden ze idd maar een klein stukje van de Pianista
B- op 1 april. Maar dan rijst de vraag: hoe kwamen ze vanaf Alto Boquete in Bajo Boquete bij de andere taalschool?
pi_148877016
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

..en dan is er natuurlijk nog de benodigde toestemming om het Pianista Duran Coffea trail gebied in te mogen gaan ... zit het nu nog steeds op slot? Een goede gids is een vereiste. Plus een groepsgrootte van min. 3 pers. exclusief gids, en iemand die Spaans spreekt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

..en dan is er natuurlijk nog de benodigde toestemming om het Pianista Duran Coffea trail gebied in te mogen gaan ... zit het nu nog steeds op slot?
Hoe op slot is 'op slot'? Het lijkt mij sterk dat er voor het restaurant controleurs staan die je bij de ingang al tegenhouden :)

Jackie, waarom denk je dat voor $5 een taxi naar Pianista nemen onmogelijk is vanaf het centrum?
pi_148877214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:01 schreef MeloD het volgende:

[..]

[..]

Hoe op slot is 'op slot'? Het lijkt mij sterk dat er voor het restaurant controleurs staan die je bij de ingang al tegenhouden :)

Jackie, waarom denk je dat voor $5 een taxi naar Pianista nemen onmogelijk is vanaf het centrum?
Nee 5 dollar is juist heel goed mogelijk vanaf het centrum.
5 dollar helemaal vanaf hun eigen taalschool in Alto Boquete naar het begin van de Pianista lijkt me niet kunnen

Bron de Volkskrant:
"Dan vertrekken ze. Iets voor half twee ziet taxichauffeur Leonardo Mastinu hen langs de weg staan bij de afslag van de talenschool. Hij heeft dan al twee Panamese klanten, maar het is gebruikelijk iedereen mee te nemen. Lisanne en Kris stappen achterin. 'Ik vroeg in het Engels waar ze naartoe wilden', zegt Mastinu. 'A la entrada del Pianista', antwoordt een van hen in het Spaans.
Mastinu zet de Panamezen af bij hun bestemming en rijdt verder omhoog, naar het begin van El Pianista. Omdat hij telefoontjes krijgt onderweg, spreekt hij de meisjes nauwelijks.

'Ik schat dat ze om 13.40 uur zijn uitgestapt. Ze vroegen waar de wandelroute precies begint en ik wees hen de pizzeria Il Pianista aan. Ze betaalden me 5 dollar voor de rit en ik ben vertrokken.'
eind.
pi_148877358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:28 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik ben principieel tegen het sponsoren van een expeditie. Dat is namelijk weggegooid geld voor de naievelingen die erin trappen. Als je nu gewoon op vakantie gaat naar Bocas del Toro, dan maak ik graag de schatkist open, evenwel.
....eh...huh? .... ok, helder statement.

Ik doe er ook enkele, voor de duidelijkheid: ik zal

a) geen vakantie voor iemand sponsoren, en
b) ook geen kansloos soort zelfmoordcommando

Ik maak het geld namelijk ook niet zelf, en veiligheidsgaranties bouw je vooraf in, niet achteraf, dus:

Wil een amateur FOK! zoektocht kans van slagen hebben, stelt dat gebied naar mijn bescheiden mening een aantal basis eisen aan ev. toeristen/onderzoekers, plus aan de uitrusting die je daar bij je hoort te hebben, ook al denk je die niet direct te gebruiken, w.o.:

- een lange broek,
- satelliet telefoon,
- GPS tracker
- flares,
- EHBO kit,
- medicijnen,
- plastic laarzen,
- fel gekleurd dekentje

enz. enz.

Ik zou zeggen, lees je goed in. Vergeet je inentingen niet.
Het is geen gebied om in een zwembroek rond te huppelen. Klaar.

Als eea. niet binnen de komende 6 weken in een goed doordacht plan op papier wordt uitgewerkt door de deelnemers (die sponsoring kunnen gebruiken) en het geheel niet wordt gepresenteerd in een meet en greet incl. "waver" vwb. tocht op eigen risico, houdt het, (lijkt me normaal) wmb. op.
Ik zie graag iedereen weer heelhuids thuiskomen, en stel daar tav. mijn sponsoring, zeker eisen aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 20-01-2015 16:33:25 ]
pi_148877579
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:11 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

....eh...huh? .... ok, helder statement.

Ik doe er ook enkele, voor de duidelijkheid: ik zal

a) geen vakantie voor iemand sponsoren, en
b) ook geen kansloos soort zelfmoordcommando

Ik maak het geld namelijk ook niet zelf, en veiligheidsgaranties bouw je vooraf in, niet achteraf, dus:

Wil een amateur FOK! zoektocht kans van slagen hebben, stelt dat gebied naar mijn bescheiden mening een aantal basis eisen aan ev. toeristen/onderzoekers, plus aan de uitrusting die je daar bij je hoort te hebben, ook al denk je die niet direct te gebruiken, w.o.:

- een lange broek,
- satelliet telefoon,
- GPS tracker
- flares,
- EHBO kit,
- medicijnen,
- plastic laarzen,
- fel gekleurd dekentje

enz. enz.

Ik zou zeggen, lees je goed in. Vergeet je inentingen niet.
Het is geen gebied om in een zwembroek rond te huppelen. Klaar.

Als eea. niet binnen de komende 10 weken in een goed doordacht plan op papier wordt uitgewerkt door de deelnemers (die sponsoring kunnen gebruiken) en het geheel niet wordt gepresenteerd in een meet en greet incl. "waver" vwb. tocht op eigen risico, houdt het, (lijkt me normaal) wmb. op.
Ik zie graag iedereen weer heelhuids thuiskomen, en stel daar tav. mijn sponsoring, zeker eisen aan.
Ja, prima, maar ik ga daar gewoon heen voor een goeie tijd en goeie wandelingen in het gebied. Kris en Lisanne zijn niet het hoofddoel, wel een belangrijke motivatie.

Ik hoef me niet te verantwoorden wat ik met mijn tijd of geld doe en "een uitgewerkt plan" kun je op je lange broek schrijven.

Wat je met Domni regelt moet je zelf weten. Deze poppenkast sta ik volkomen buiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148878135
Mocht ik een kleine financiële bijdrage leveren en mocht blijken dat Domni en Mata door omstandigheden niets hebben kunnen ontdekken op de pianista-tocht, dan heb ik er geen moeite mee dat ze een borrel drinken op mijn kosten.....lekker languit in de hangmat.
pi_148878419
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, prima, maar ik ga daar gewoon heen voor een goeie tijd en goeie wandelingen in het gebied. Kris en Lisanne zijn niet het hoofddoel, wel een belangrijke motivatie.

Ik hoef me niet te verantwoorden wat ik met mijn tijd of geld doe en "een uitgewerkt plan" kun je op je lange broek schrijven.

Wat je met Domni regelt moet je zelf weten. Deze poppenkast sta ik volkomen buiten.
... vraagt ook niemand aan je toch? Jij gaat er naar toe voor je vakantie. Prima, ik wens je alvast veel plezier!

Anderen hebben blijkbaar een ander doel voor ogen.

Als je een goede voorbereiding en een helder plan daaraan voorafgaand "een poppenkast" vind
geeft mij dat een beter inzicht over jou, hoe je je gedraagt, en wie je bent. Dank daarvoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 20-01-2015 16:49:27 ]
pi_148878572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:34 schreef A_Fortiori het volgende:
Mocht ik een kleine financiële bijdrage leveren en mocht blijken dat Domni en Mata door omstandigheden niets hebben kunnen ontdekken op de pianista-tocht, dan heb ik er geen moeite mee dat ze een borrel drinken op mijn kosten.....lekker languit in de hangmat.
Het vliegticket is voor Domnivoor gewoon erg prijzig. Die borrel drinken we op je als je hem daarmee kan helpen, ok?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148878600
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:56 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als het klopt wat jij zegt dan geef ik mezelf even een schouderklopje want ik dacht al dat Leonardo ze oppikte bij die andere taalschool. Het verhaal gaat dat hij ze oppikte bij de afslag van de taalschool en zaten er al 2 andere Panamesen in zijn taxi. Voor 5 dollar bracht hij ze naar het begin van de Pianista.
Als het klopt wat jij zegt (ik kan dat niet controleren want ik kan 0 Spaans) dan is dat

A- op 31 maart en deden ze idd maar een klein stukje van de Pianista
B- op 1 april. Maar dan rijst de vraag: hoe kwamen ze vanaf Alto Boquete in Bajo Boquete bij de andere taalschool?
The school located 5 kilometres outside Boquete at the entrance to the village Palmira. The school is at only 180 metres from the bus stop and its a 10 minute ride into the city center. The ticket is 50 Cent.

Klik ook op “school”.

http://www.languageintern(...)quete-63258/location
pi_148878653
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het vliegticket is voor Domnivoor gewoon erg prijzig. Die borrel drinken we op je als je hem daarmee kan helpen, ok?
Dat zou ik nou een leuke bijdrage vinden:)
Hij hoort nog van me. Dank.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 16:53:32 #195
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148878805
Ik neem de nodige voorzorgsmaatregelen om dit avontuur heelhuids te overleven - dat mag duidelijk zijn.
We hebben het nog wel over de voorwaarden voor sponsoring. Het zou jammer zijn als we daar niet uit komen, maar er zijn al meerdere sponsors (ook anoniem) dus ik heb er vertrouwen in dat we de financiering uiteindelijk wel rond kunnen krijgen.
En inderdaad, Mata staat hier buiten ;)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 16:55:07 #196
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148878865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:48 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Dat zou ik nou een leuke bijdrage vinden:)
Hij hoort nog van me. Dank.
^O^
pi_148879131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:47 schreef gynaika het volgende:

[..]

The school located 5 kilometres outside Boquete at the entrance to the village Palmira. The school is at only 180 metres from the bus stop and its a 10 minute ride into the city center. The ticket is 50 Cent.

Klik ook op “school”.

http://www.languageintern(...)quete-63258/location
Denk dat dit wel een belangrijk punt is.
Mocht blijken dat Leonardo ze heeft opgepikt bij de andere taalschool in Bajo Boquete en ze ook echt om 13.30 uur naar het begin van de Pianista heeft gebracht dan kan dit niet anders zijn dan al op 31 maart.
Dan klopt het dat Peter van Casa Pedro ze heeft gezien om 14 uur.
Dan klopt t dat Martina ze heeft gezien om 15 uur en zelfs Oliva even daarna (zijn trouwens buren Oliva en Martina)
Dan klopt alleen Lorenzo niet om 16.45 vlak voor de mirador maar die zei ook dat ie het niet zeker wist en nam ik hem al niet mee in mijn scenario.
Dus idd dan een stukje Pianista gedaan op 31 maart. Rond 16.15 terug gegaan naar de taalschool en om 16.45 weer contact gemaakt met de WIFI.

Vraag blijft dan:Hoe zijn ze op 1 april naar de Piansta gekomen en waarom heeft toen niemand ze gezien?
pi_148880536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mocht blijken dat Leonardo ze heeft opgepikt bij de andere taalschool in Bajo Boquete en ze ook echt om 13.30 uur naar het begin van de Pianista heeft gebracht dan kan dit niet anders zijn dan al op 31 maart.
Dan klopt t dat Martina ze heeft gezien om 15 uur en zelfs Oliva even daarna (zijn trouwens buren Oliva en Martina)
Dan klopt alleen Lorenzo niet om 16.45 vlak voor de mirador maar die zei ook dat ie het niet zeker wist en nam ik hem al niet mee in mijn scenario.
Dus idd dan een stukje Pianista gedaan op 31 maart. Rond 16.15 terug gegaan naar de taalschool en om 16.45 weer contact gemaakt met de WIFI.

Vraag blijft dan:Hoe zijn ze op 1 april naar de Piansta gekomen en waarom heeft toen niemand ze gezien?
Dan moeten ze na die proef-wandeling naar de masseuse zijn geweest, of 's avonds. Die massage vond plaats NAdat ze weggestuurd werden van hun stageplek. Tenminste, zo laat moeder Froon dit weten. Eenvandaag van 1 mei.
pi_148880892
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat je de gebeurtenissen op 31 maart goed hebt gereconstrueerd.

Voor wat betreft 1 april blijven er nog vele vragen over.
pi_148881195
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:36 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dan moeten ze na die proef-wandeling naar de masseuse zijn geweest, of 's avonds. Die massage vond plaats NAdat ze weggestuurd werden van hun stageplek. Tenminste, zo laat moeder Froon dit weten. Eenvandaag van 1 mei.
Ik denk juist van niet.
De massage moet denk ik al plaats hebben gevonden op 30 maart.
Nadat ze weg waren gestuurd op 31 maart heeft Lisanne nog Whats app contact gehad met haar moeder.
Volgens mij is er verder geen contact meer geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')