Het zou net in het tijdsschema met de wifi-ping van 16:44 passen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat je de gebeurtenissen op 31 maart goed hebt gereconstrueerd.
Voor wat betreft 1 april blijven er nog vele vragen over.
Als je je als vrouw een beetje vriendelijk opstelt en afdingt daar kan de prijs ineens een hoop zakkenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee 5 dollar is juist heel goed mogelijk vanaf het centrum.
5 dollar helemaal vanaf hun eigen taalschool in Alto Boquete naar het begin van de Pianista lijkt me niet kunnen
De massage heeft plaatsgevonden op 31 maart nadat ze waren weggestuurd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk juist van niet.
De massage moet denk ik al plaats hebben gevonden op 30 maart.
Nadat ze weg waren gestuurd op 31 maart heeft Lisanne nog Whats app contact gehad met haar moeder.
Volgens mij is er verder geen contact meer geweest.
Ik had die video weer in de Op gezet en idd ik twijfel wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:02 schreef gynaika het volgende:
[..]
De massage heeft plaatsgevonden op 31 maart nadat ze waren weggestuurd.
Moeder van Lisanne na 10 min.:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80
Ik weet dat er veel vaagheden zijn en dat inderdaad vele handelingen/activiteiten van K en L in een beperkt aantal uren gepropt moeten worden maar ik denk dat de sleutel gezocht moet worden bij een afspraak met twee jongemannen waarmee ze geluncht zouden hebben. Wie dat zijn is nog steeds onbekend. Kenden zij deze reeds uit Bocas del Toro of hebben zij deze in Boquete leren kennen? Het blijven tot op heden vraagtekens.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zou net in het tijdsschema met de wifi-ping van 16:44 passen.
Vaag blijft met een dag eerder, is dat:
- Kris blijkbaar om 16:44 (23:44 NLse tijd) al contact had met internet, waarom geen update naar huis over wat ze gedaan heeft die dag
- ze in welke communicatie met thuis OF anderen (Myriam G., eventuele anderen) het niet over de Pianista gehad hebben, wat vaag is als ze er die dag naar gezocht hebben (31-03) en hem de volgende, fatale, dag zouden gaan lopen
Ook moeten ze nog op een bepaald moment de excursies met Chani geregeld hebben, dat zou dan maandagochtend 31 maart gebeurd moeten zijn, na het vrijwilligerswerk dat niet doorging en voordat ze de omgeving gingen verkennen. 2 excursies geboekt (woensdag aardbeiendag en zaterdag Barubikkeldag), waarom niet ook dan de Pianista?
Ze moeten ook nog naar de supermarkt geweest zijn, en de flesjes muggenolie hebben ingekocht. Dat allemaal dinsdagochtend, terwijl ze in de hangmat lagen lijkt me sterk. Een korte supermarktstop ok, maar neem aan dat ze die muggenspray maandag al gekocht hebben.
Dan moet er ook nog ingepast worden in het schema van 31-03/01-04:
- bezoek aan de massagesalon
- zoektocht in de mappen van het hostel en op de computer
- lunchen met 2 onbekende jongens
Het wordt wel veel om dat allemaal erin te proppen... Ik denk toch dat die getuigen (een dag eerder) twee andere meiden dan Kris en Lisanne gezien hebben.
Jackie zegt dat die lunch weer niet zo was, ofzo, ik weet het ook niet wat nu wel en niet achterhaald is. Nee, niet uit Bocas geloof ik, dat waren die Nederlanders die naar PTY gingen en dat is opgelost. Een van die twee (Cornelis) is die gast met wie Kris contact hield via de Whatsapp.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:43 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel vaagheden zijn en dat inderdaad vele handelingen/activiteiten van K en L in een beperkt aantal uren gepropt moeten worden maar ik denk dat de sleutel gezocht moet worden bij een afspraak met twee jongemannen waarmee ze geluncht zouden hebben. Wie dat zijn is nog steeds onbekend. Kenden zij deze reeds uit Bocas del Toro of hebben zij deze in Boquete leren kennen? Het blijven tot op heden vraagtekens.
Ik wacht nog steeds op een wonder, bijzonder voorval, onthulling of hoe je het ook wilt benoemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jackie zegt dat die lunch weer niet zo was, ofzo, ik weet het ook niet wat nu wel en niet achterhaald is. Nee, niet uit Bocas geloof ik, dat waren die Nederlanders die naar PTY gingen en dat is opgelost. Een van die twee (Cornelis) is die gast met wie Kris contact hield via de Whatsapp.
Nog iets is een gegeven dat hier in al die 151 delen heel vaak is langsgekomen, wat ik vaak benoemd heb en toevallig is er een (nieuwe?) FOK!ker die dat heel mooi in zijn handtekening samengevat heeft:
The absence of evidence is not evidence of absence
Je kunt van alles vragen. Ook aan Ingrid, Plinio, Feliciano, Henry en voor mij het meest belangrijk; Eileen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:20 schreef RapaNui het volgende:
Misschien een domme vraag: Sigrid kan toch via FB gevraagd worden op welke weekdag de meiden bij haar waren voor de massage? En hoe laat? (ochtend/middag/avond)
(Ik heb geen FB)
Maar waarom staan ze er dan niet samen op? Vrolijk en gezellig?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:
Ik blijf het een merkwaardig gebeuren vinden:
Het Pianista-pad in twee uur tijd bewandelen/beklimmen. Erg snel, zeker al omdat Lisanne zich de avond ervoor niet goed voelde.
De foto’s genomen op de Mirador lijken mij gemaakt door derden. De juiste compositie van de foto’s kan volgens mij alleen op deze manier gedaan zijn door mensen die daar bekend zijn. De houding van de vrouwen met hun blije gezichten laten volgens mij zien dat zij voor derden poseren.
En tot slot, dat er van beiden zo weinig is teruggevonden, vind ik opmerkelijk.
Het is een logische gedachte "waarom dan geen foto gemaakt waar zij beiden op staan"?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar waarom staan ze er dan niet samen op? Vrolijk en gezellig?
Ik vind het ook opmerkelijk dat de delen die ze gevonden hebben in zulke kleine stukjes waren. En in diverse stadia van ontbinding.
Het zijn maar gedachten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar waarom staan ze er dan niet samen op? Vrolijk en gezellig?
Ik vind het ook opmerkelijk dat de delen die ze gevonden hebben in zulke kleine stukjes waren. En in diverse stadia van ontbinding.
Dit heb ik ook steeds in mijn achterhoofd vooral, Lisanne die stralend op de foto staat.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:
Ik blijf het een merkwaardig gebeuren vinden:
Het Pianista-pad in twee uur tijd bewandelen/beklimmen. Erg snel, zeker al omdat Lisanne zich de avond ervoor niet goed voelde.
De foto’s genomen op de Mirador lijken mij gemaakt door derden. De juiste compositie van de foto’s kan volgens mij alleen op deze manier gedaan zijn door mensen die daar bekend zijn. De houding van de vrouwen met hun blije gezichten laten volgens mij zien dat zij voor derden poseren.
En tot slot, dat er van beiden zo weinig is teruggevonden, vind ik opmerkelijk.
Het meest bizarre vind ik nog steeds wel die vaste tijdstippen van die mobiele oproeppogingen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:33 schreef vronie het volgende:
[..]
Dit heb ik ook steeds in mijn achterhoofd vooral, Lisanne die stralend op de foto staat.
En de vader van Kris ging ook uit van ontvoering.
Ik denk dat alles wat er is gedaan met zowel de fotocamera als de telefoons allemaal achteraf is gedaan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Het meest bizarre vind ik nog steeds wel die vaste tijdstippen van die mobiele oproeppogingen.
Er moet een trigger zijn, om vervolgens de telefoon te pakken, en zo iets te doen.
Als de telefoon helemaal uit staat, gaat er ook geen alarm signaaltje af. Dus hoe weet je dan bijna op de minuut nauwkeurig, al die dagen achter elkaar hoe laat je de telefoon moet aanzetten, om een oproeppoging te doen?
Dan 5 dagen niets.
En waar slaat dat uberhaupt nog op, als je toch al aan de bereik streepjes (ontbreken daarvan) kan zien
dat je het niet eens hoeft te proberen, want er is toch geen netwerkbereik. Ga je t toch niet alsnog intoetsen?
Waarom zou je? Dan gebruik je de schaarse batterij restcapacitieit toch voor wat anders?!
En de camera werkte toch wel, dus waarom daar geen foto's mee maken overdag?
Zo'n (onverklaarbaar of haast onbegrijpelijk) gedrag / handelingen kom je wel tegen bij mensen die in een psychose zitten.
Zou het kunnen zijn dat zij ongezien een bel poging wilde wagen.En de beha's in de rugtas is voor mij nog steeds een raadselquote:Op woensdag 21 januari 2015 00:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Het meest bizarre vind ik nog steeds wel die vaste tijdstippen van die mobiele oproeppogingen.
Er moet een trigger zijn, om vervolgens de telefoon te pakken, en zo iets te doen.
Als de telefoon helemaal uit staat, gaat er ook geen alarm signaaltje af. Dus hoe weet je dan bijna op de minuut nauwkeurig, al die dagen achter elkaar hoe laat je de telefoon moet aanzetten, om een oproeppoging te doen?
Dan 5 dagen niets.
En waar slaat dat uberhaupt nog op, als je toch al aan de bereik streepjes (ontbreken daarvan) kan zien
dat je het niet eens hoeft te proberen, want er is toch geen netwerkbereik. Ga je t toch niet alsnog intoetsen?
Waarom zou je? Dan gebruik je de schaarse batterij restcapacitieit toch voor wat anders?!
Zo'n (onverklaarbaar of haast onbegrijpelijk) gedrag / handelingen kom je wel tegen bij mensen die in een psychose zitten.
Vind dit ook niet verkeerd de begeleiders en hun honden hebben hun werk onder slechte weeromstandigheid gedaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:45 schreef Poekje01 het volgende:
dit schiet niet op: de zoektocht met de honden is gestaakt:
http://www.zie.nl/video/a(...)estaakt/k3dzs1qfolq5
bron: NU.nl
Hee die blog kende ik nog niet. Cellardoor op WS was ook met Felix op pad gegaan.quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:54 schreef ootjekatootje het volgende:
http://monique1988.waarbe(...)e#reportcommentsForm
Die gids Felis oppert dat ze zichzelf vergiftigd kunnen hebben door het eten van de verkeerde vruchten en zo samen zijn overleden. Das ook wel de enige verklaring die je kan opvoeren voor het overlijden van beide meiden na zoveel dagen in de jungle en ook het na een aantal maanden het vinden van de resten op korte afstand van elkaar.
Na een misdrijf is dit voor mij de enige aannemelijke manier, juist omdat van beide meiden resten zijn gevonden. Wanneer de een dagen eerder was overleden, kun je me niet vertellen dat de ander daar dagen naast het lichaam is blijven zitten, met of zonder verwondingen.
Van een van de twee had dan meer of minder gevonden moeten worden (door hoger of lager gelegen gebied).
Weet hier iemand wat over giftige vruchten daar? Groeien daar überhaupt vruchten in die maanden maart/april, waaraan je kan overlijden?
Eens. Maar wat ootje zegt "zo ongeveer de enige manier" is natuurlijk niet zo. Er zijn juist heel veel natuurlijke gevaren. Heb het overzicht al een paar keer geplaatst, maar hij zit in m'n video.quote:Op woensdag 21 januari 2015 02:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hee die blog kende ik nog niet. Cellardoor op WS was ook met Felix op pad gegaan.
Ja, een aannemelijk scenario. We hebben het in dit topic nog weinig over planten gehad. Daar wil ik nog eens in duiken voordat ik daar heen ga.
Met alle plezier, maar de 48 uur zijn voorbij. Dat wordt de nieuwe OP dan. Heb het OP-editprobleem (wist alle inhoud) nogmaals aangekaart in BUG.quote:Deze blog hoort bij de andere reisverslagen vind ik.
Mata: kun je het volgende bericht linken in de OP a.u.b.?
mooi overzicht! Ik mis vlgns. mij nog dat vermoordde meisje in 2013 heette ze niet Aira Guerra?quote:Op woensdag 21 januari 2015 02:57 schreef Domnivoor het volgende:
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
Reisverslagen
• Reisverslag Boquete, september 2014
• Valley of the Cows: another ill fated hiking adventure, 2011
• How Three Hikers Became Separated: wandelaars die doorliepen na de Mirador, 2011
• Forumlid MeloD over El Pianista, maart 2014 (foto's hierboven bij "Algemene foto's")
• Belgische blog van april 2014, waarin de zoekacties worden genoemd
• Pianista met Feliciano, 2012
Vermissingen bij Boquete
• Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens vier vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
• 2 vermisten in Boquete en Cerro Punta 28-10-'14
De laatste vermissingen waren een hoax, de door criminelen achtervolgde man (Boquete) bleek zelf de crimineel te zijn die door woedende inwoners werd achtervolgd. Hij is inmiddels met wat schrammen enzo weer thuis.
Ook de andere vermissing (Cerro Punta) was niets, er bleek drank en drugs in het spel. (Grijzemassa)
• Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
• Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014
• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
• Kerstin Goedbloed 1999
Reddingsacties
• 2 Nederlandse vrouwen gered van vulkaan - 21-10-2014
Criminaliteit
• (en) Crime Updates Boquete
• (en) Criminaliteit en moordcijfers in Panama
• Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
• BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #69 - watskeburt?
quote:Vermissingen bij Boquete
• Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
Over wie gaat dit?quote:“We heard of a south American girl who went missing nearby and her body was found with no organs. It’s a theory that fits.”
Als mijn telefoon uit staat maar ik nog wel batterij heb dan gaat mijn telefoon aan als mijn wekker af moet gaan, dan moet ik m daarna wel uitzetten. En wat betreft het bellen zonder bereikstreepjes: wanhoop?quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Dan 5 dagen niets.
bedoel je echt "uit" of bedoel je in "standby stand" ?quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:31 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Als mijn telefoon uit staat maar ik nog wel batterij heb dan gaat mijn telefoon aan als mijn wekker af moet gaan, dan moet ik m daarna wel uitzetten. En wat betreft het bellen zonder bereikstreepjes: wanhoop?
Ik bedoel uitgeschakeld, als de wekker dan af is gegaan moet je ook je pincode van sim etc invoeren (HTC One X).quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
bedoel je echt "uit" of bedoel je in "standby stand" ?
ok, thnx! Ik ga dat morgenochtend met mijn Samsung ook ns testenquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:36 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik bedoel uitgeschakeld, als de wekker dan af is gegaan moet je ook je pincode van sim etc invoeren (HTC One X).
Over wie het gaat weet ik niet maar het is wel iets om bij stil te staan en over na te denken.quote:
haar ex vriend zit er (voorlopig) momenteel voor vast, en er loopt een rechtzaak tegen hem: zie FB voor laatste updatenieuws, heeft volgens mij helemaal niets met OH te makenquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
Human remains found in Panama are positively identified as California woman missing since 2011
Yvonne Baldelli, 42, went missing in November 2011 while living in Panama with boyfriend Brian Brimager, a former Marine
Local discovered a skull and women's clothes in a military-style backpack
http://www.dailymail.co.u(...)li-missing-2011.html
getest, mijn Samsung Galaxy S2 gaat iig. niet uit zichzelf aan, als ie geheel wordt uitgezet nadat ik een alarmtijd heb ingesteld.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:36 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik bedoel uitgeschakeld, als de wekker dan af is gegaan moet je ook je pincode van sim etc invoeren (HTC One X).
Die gids gaat zo te lezen uit van de verklaringen van de getuigen van 31 maart:quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:54 schreef ootjekatootje het volgende:
http://monique1988.waarbe(...)e#reportcommentsForm
Die gids Felis oppert dat ze zichzelf vergiftigd kunnen hebben door het eten van de verkeerde vruchten en zo samen zijn overleden. Das ook wel de enige verklaring die je kan opvoeren voor het overlijden van beide meiden na zoveel dagen in de jungle en ook het na een aantal maanden het vinden van de resten op korte afstand van elkaar.
Ik heb Samsung s3 mini. Bij mij gaat de wekker niet af als het toestel geheel is uitgeschakeld.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:10 schreef jackie12 het volgende:
Volgens mij staat alles uit als de telefoon uit staat. Dus ook de wekker.
En met uit bedoel ik ook echt helemaal uit dus niet op slaap- of standbystand.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:55 schreef Poekje01 het volgende:
mooi overzicht! Ik mis vlgns. mij nog dat vermoordde meisje in 2013 heette ze niet Aira Guerra?
http://www.newsroompanama(...)rial-files-completed
Onesimo Rodriquez
http://earthfirstjournal.(...)er-anti-dam-protest/
Allemaal toegevoegd.quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
Human remains found in Panama are positively identified as California woman missing since 2011
Yvonne Baldelli, 42, went missing in November 2011 while living in Panama with boyfriend Brian Brimager, a former Marine
Local discovered a skull and women's clothes in a military-style backpack
http://www.dailymail.co.u(...)li-missing-2011.html
Top! Die gaat mee.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:46 schreef Poekje01 het volgende:
Domnivoor:
http://www.satelliet-tele(...)-op-zee-in-nood.html
¤ 111,- per week. Lijkt me niet te duur voor een sponsor, en slim om mee te nemen.
Ah ja ik had het ook per toeval ontdekt. Telefoon uitgeschakeld om batterij te sparen voor de volgende dag, stond mijn wekker nog aan om 6.00 uurquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
getest, mijn Samsung Galaxy S2 gaat iig. niet uit zichzelf aan, als ie geheel wordt uitgezet nadat ik een alarmtijd heb ingesteld.
Haha ja, bij de wat oudere toestellen gaat alarm gewoon nog af, ook al staat toestel uitquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:46 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ah ja ik had het ook per toeval ontdekt. Telefoon uitgeschakeld om batterij te sparen voor de volgende dag, stond mijn wekker nog aan om 6.00 uurom 6.00 uur schoot de telefoon aan en ging het alarm af. Daarna moet ik hem wel weer fysiek uitschakelen. Als de telefoon is uitgevallen omdat de batterij leeg is dan doet hij dit niet. Ik weet dat er meer telefoons zijn die dit doen maar als de meiden een s2 hadden dan kan je dit inderdaad afstrepen.
ja klopt, maar mijn toestel is htc one x, tegelijk uitgebracht met s3 dus het had gekundquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:32 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha ja, bij de wat oudere toestellen gaat alarm gewoon nog af, ook al staat toestel uitBij de nieuwe versies van iPhone en Samsung Galaxy S niet meer. Dus ook niet bij de toestellen van Kris&Lisanne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |