Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairIs definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
Heb je echt geen typo geschreven? Moet het geen Joodse nazistaat zijn?quote:Op maandag 24 november 2014 16:31 schreef xodox het volgende:
Er komt een dag dat Joden en Christenen niet langer als tweederangsburgers beschouwt worden in de Joodse natiestaat en het recht zullen hebben te mogen bidden op de Tempelberg.
Ik zal bidden voor die dag.
Helaas is deze regering te soft en heeft het veel te veel schrik voor Arabische intimidatie.
Uitsluiting van Joden en Christenen gaat in tegen de democratische waarden die we allen hoog in het vaandel dragen
quote:Op maandag 24 november 2014 16:31 schreef xodox het volgende:
Er komt een dag dat Joden en Christenen niet langer als tweederangsburgers beschouwt worden in de Joodse natiestaat en het recht zullen hebben te mogen bidden op de Tempelberg.
Ik zal bidden voor die dag.
Helaas is deze regering te soft en heeft het veel te veel schrik voor Arabische intimidatie.
Uitsluiting van Joden en Christenen gaat in tegen de democratische waarden die we allen hoog in het vaandel dragen
Het projecteren is populair tegenwoordig. Is 't weer het seizoen?quote:Op maandag 24 november 2014 20:01 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Heb je echt geen typo geschreven? Moet het geen Joodse nazistaat zijn?
quote:Jewish Man Stabbed in Old City of Jerusalem
Jewish man in moderate to severe condition after being stabbed in Old City of Jerusalem. Paramedics were at the scene providing care.
A 45 year-old man is in moderate to severe condition Monday night, after being stabbed in the Old City of Jerusalem.
Paramedics and Magen David Adom paramedics have provided medical care to the man in the Old City police station, where he reported the event shortly after it unfolded.
Another Jew, estimated to be in his 30s, sustained minor injuries in the neck and hand.
Both have now been transferred to Shaarei Tzedek Medical Center for treatment.
An initial investigation shows that a group of Arabs attacked three yeshiva students, all from the "Shuvu Banim" yeshiva.
Police arrested three Arab suspects a short time afterwards.
Israel Police has now said (update: 9:00 pm) that the stabbing may have been the result of an altercation, not merely a random act of terror.
"At this stage of the investigation all leads are possible, but it points to being a case of a fight between two parties," said police spokeswoman Luba Samri.
The stabbing follows a prolonged campaign of Arab violence which has rocked the capital city since July.
The past four weeks have seen a dramatic rise in terror attacks in Jerusalem, including two "car rampages" near Light Rail stations, the attempted assassination of Temple Mount rights activist Yehuda Glick, and last week's massacre at a synagogue in the Har Nof neighborhood.
http://www.israelnational(...)/187832#.VHOQ6BaG-9Y
Relax, eerst zeker weten dat 't een aanslag is, niet een ruzie oid.quote:Op maandag 24 november 2014 21:27 schreef xodox het volgende:
Dit kunnen we echt niet blijven tolereren.
Achachach.quote:
Als ik daar een eerlijk antwoord op geef, ben ik meteen de absolute anti-Semiet.quote:
Wat een valse leugenaar is het toch ook! Halve waarheden zijn nog valser dan leugens!quote:
Is niet bepaald een lieverd, als hij vogeltjes wil vangen.quote:Op zondag 23 november 2014 12:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
In de rug geschoten toen hij zangvogeltjes zocht.
De lieverd...![]()
Het kan, hoor. Het kan. En lullig in dat geval. Maar eh...
quote:Op zondag 23 november 2014 09:26 schreef waxxx het volgende:
[..]
Het zijn de feiten, jammer dat je ze maar niet wil accepteren.
Oh, er zijn veel klanken tussen de g en de k, maar die hoef ik toch niet mooi te vinden.quote:Op zondag 23 november 2014 15:44 schreef Szikha het volgende:
[..]
Dit soort g klanken vind je in meedere talen terug. In de Semitische talen kennen ze bijvoorbeeld veel meer soorten g-klanken dan de Nederlandse taal.
Hoor Suryoyo eens
Peace. Piece by piece!quote:Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor de mensen die trots roepen dat Arabieren gelijke rechten hebben in Isral:
[..]
[..]
Merkwaardig argument als het komt van een aanhanger van Israel. Alsof de joden zich in de afgelopen twee millennia zich zo voorbeeldig gentegreerd hebben in de maatschappijen die hen gastvrijheid verleenden.quote:Op zondag 23 november 2014 22:17 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat is je punt? Isral is toch de staat voor het Joodse volk? Of heb ik iets gemist?
Dat het Arabisch als officile taal verdwijnt is op zich een prima zaak. Dit zal voor een betere integratie van de arabieren zorgen in de Isralische maatschappij. Het is niet omdat Arabisch geen officile taal meer is dat niet-Joden nu opeens niet meer gelijke rechten hebben.
Zou kunnen.quote:Op maandag 24 november 2014 23:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, er zijn veel klanken tussen de g en de k, maar die hoef ik toch niet mooi te vinden.
En er is ook iets in de toon, maar daar kan ik niet meteen de vinger op leggen.
Ach, misschien is dat wel het kenmerk van de ware antisemiet?
Je verwoordt het wat uitgebreider, maar inderdaad: het gaat helemaal niet alleen over de taal. Het gaat er om dat Israel een joodse staat wordt. Met de joodse variant van de sharia-wetgeving.quote:Op zondag 23 november 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Joden hebben dus meer rechten met deze wet. Want de natiestaat is alleen het tehuis voor de joden. De niet-joden (en inheemse bewoners) die er mogen wonen worden slecht getolereerd, maar het is niet hun huis. Ze mogen er zeg maar zijn. Maar om het hun thuis te noemen moeten hadden ze maar als joden geboren moeten worden.
[..]
Joods-religieuze halakha-wetgeving wordt een inspiratie voor nationale wetgeving....zullen de Haredi's blij mee zijn. Nederlaag voor de seculieren. Niet vergeten dat de orthodoxe joden het ministerie van religieuze zaken in Israel beheren en bijv geen civiel huwelijk bestaat.
Na dat de Talakha-wetgeving officieel in de wetten van Israel is opgenomen is het wachten op de dag dat de religieuze joden gaan eisen dat de sabbat door alle Israeliers wordt geaccepteerd met deze wet in de hand. Want een joodse staat met een verwijzing naar religieuze wetgeving hoort zo'n groot gebod immers te accpeteren....nu accepteren Haredi's het al niet als er fabrieken in hun wijken wel werken op zaterdag bijv. En die bussen waar mannen en vrouwen gescheiden in moeten zitten heeft nu ook een precedent met deze verwijzing naar de joodse Halakha-wetgeving als inspiratie voor nationale wetgeving. Dat kan je dus nooit meer terugschroeven. Wie weet in de toekomst in het publieke transport ook met een verwijzing naar deze wet?
[..]
Een inheemse taal wordt de officiele status van teruggeschroefd.....
Maar voor de rest is er gewoon gelijkheid in Israel hoor![]()
Over ze zeehaven heb ik wel eens een discussie gevoerd en mijn tegenstander beriep zich op de wapensmiokkel. Ik zie niet in waarom de luchthaven vernietigd is, behalve dan pesterij. Overigens zag ik toevalling vandaag een ingezonden brief in het NRC van zaterdag, waarin een lid van een Ander Joods Geluid het met me eens is.quote:Op zondag 23 november 2014 22:32 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik kan ook van alles roepen. Je hebt het nu over gevolgen. De verschillende oorzaken benoem je niet of laat je weg.
Overigens doet Egypte net zo hard mee alleen hoor ik je daar niet over.
Idd. Grappig is dat je dan ook andere fouten maakt.quote:[..]
Dank je. Het is moeilijk om jezelf goed te kunnen uit en te verwoorden in een 'vreemde' taal.
Jaja, er hebben altijd wel een paar joden in Jerusalem gewoond. Ik snap echt niks van dit argument. Onlangs is gebleken dat het DNA van een opgegraven skelet in Zuid-Eengeland overeenkomt met het DNA van een huidige bewoner van dat gebied. En dus? Mag dan zijn hele familie daar komen wonen en alle huidige bewoners verdrijven?quote:[..]
Alleen is er wetenschappelijk en archeologisch bewijs dat Joden altijd in Jeruzalem hebben gezeten. Dit geldt niet voor Christenen en zeker niet voor Arabieren.
Overigens als Jeruzalem een heilige stad is voor je geloof mag je weleens respectvol mee omgaan. Zo heilig zou Jeruzalem wel niet zijn voor ze. Moeten ze eens in Mekka doen dit soort riots.
quote:[..]
Zoals iemand laatst zo mooi verwoord:
"mensen zijn nou eenmaal niet snel bereid iets uit hun hoofd te halen als het er eenmaal inzit"
Dat zeggen Palestijnen ook al decennia met de constante voortgang en verdere kolonisatie: "dit kunnen we echt niet blijven tolereren". Daar heb je gelijk in jaquote:Op maandag 24 november 2014 21:27 schreef xodox het volgende:
Dit kunnen we echt niet blijven tolereren.
Ja. Dat denk jij en dat hoop je. Maar:quote:Op maandag 24 november 2014 07:01 schreef Karrs het volgende:
Superslecht idee, overigens. Isral moet seculier blijven. Dit zou een stap terug zijn van het moderne land dat ze het is.
Overigens moet ik wel lachen om al die jodenhaters die Isral nu 'nazistaat' roepen op de frontpage. En maar niet doorhebben dat alle landen in het Midden-Oosten dit allang in hun eigen grondwetten hebben.
Pardon? Kennen wij elkaar?quote:Op maandag 24 november 2014 10:13 schreef xodox het volgende:
[..]
Al die "vredesactivisten" die een onafhankelijke Palestijnse staat willen stichten, zullen dan ook de eerste zijn die op tafel staan te dansen als Isral zou vallen en een nieuwe diaspora uitbreekt.
Mij moet je die "vredesactivisten" zoals Kees of IsaacCuenca niet leren kennen. Dat zijn mensen met een dubbele agenda.
Maar het gaat niet gebeuren.
Even meenemen naar deze nieuwe aflevering.quote:Op maandag 24 november 2014 10:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nederland is een Arische staat. Er gebeurt niets. Alleen gaat Geert het wel in de wet vastleggen nu. Het zat er sowieso al jaren aan te komen. Iedereen ongeacht sekse, religieuze overtuiging behoudt zijn rechten gewoon. Alleen is Nederland de staat voor het Arische volk nu. Zwarte Piet mag er wel zijn in deze weken, maar het zal nooit zijn thuisland worden zoals van de Arier zoals nu in de wet vastgelegd
[..]
En daarmee wordt een inheemse taal van haar status gestripped. Net zoals een inheems volk wordt uitgestolen als dat het land haar "thuisland niet zou zijn" omdat ze toevallig niet-joods zijn. Maar de import zoals Moldavier Liebermann mag wel aanspraak maken op zijn "thuisland". Maar nee, helemaal geen discriminatie dit. Er blijven gelijke rechten
[..]
De PLO en Abbas erkennen Israel al lang. Wat heeft ie ervoor teruggekregen deze partner for peace? Iran eist toch ook niet in de onderhandelingen nu dat Amerika en de bondgenoten eerst het Islamitische karakter van de Islamitische Republiek Iran expliciet erkent? Dat is Iran of Israel's probleem hoe ze zichzelf willen karakteriseren.
Fijn voor je maarquote:Op dinsdag 25 november 2014 00:26 schreef Kees22 het volgende:
Overigens zag ik toevalling vandaag een ingezonden brief in het NRC van zaterdag, waarin een lid van een Ander Joods Geluid het met me eens is.
quote:Dit topic gaat over Israel en Palestina, niet over Egypte en Palestina.
Ik bedoel iets anders. De grote rol van Egypte. Maar blijkbaar weet je deze niet of laat je die doelbewust weg.quote:Over ze zeehaven heb ik wel eens een discussie gevoerd en mijn tegenstander beriep zich op de wapensmiokkel. Ik zie niet in waarom de luchthaven vernietigd is, behalve dan pesterij.
Je gaat niet in op wat ik zei. Ik melde dat als Jeruzalem zo'n belangrijke stad voor de moslims is dan mogen ze weleens respectvol gaan gedragen op hun 'heilig' grond.quote:Jaja, er hebben altijd wel een paar joden in Jerusalem gewoond. Ik snap echt niks van dit argument. Onlangs is gebleken dat het DNA van een opgegraven skelet in Zuid-Eengeland overeenkomt met het DNA van een huidige bewoner van dat gebied. En dus? Mag dan zijn hele familie daar komen wonen en alle huidige bewoners verdrijven?
Het zou wel aardig zijn als de drie Abrahamistische godsdiensten, die immers claimen dezelfde gid te aanbidden, elkaar respecteerden. Anders verliezen ze wat mij betreft toch wel hun basale geloofwaardigheid.
Egypte maakte wat betreft de isolatie van Gaza dus gemene zaak met Israel? Verbaast me niks!quote:Op dinsdag 25 november 2014 01:04 schreef Szikha het volgende:
[..]
Fijn voor je maar
[..]
[..]
Ik bedoel iets anders. De grote rol van Egypte. Maar blijkbaar weet je deze niet of laat je die doelbewust weg.
"Met Israel zijn er vier door Isralische militairen gecontroleerde grensovergangen: Erez, Nahal Oz, Karni (goederen) en Sufa (goederen). Met Egypte zijn er twee grensovergangen: Kerem Shalom (goederen) en Rafah"
Bron Wikipedia
"Onder Egyptisch bewind werd de Gazastrook vanaf 1948 een gesloten kamp. Het werd bijna onmogelijk om Gaza te verlaten. Strenge beperkingen, bijvoorbeeld in werkgelegenheid en onderwijs, werden opgelegd aan de inwoners van Gaza, zowel aan de oorspronkelijke bewoners als aan de vluchtelingen. Iedere avond was er een uitgaansverbod tot het ochtendgloren de volgende dag. De slechte behandeling blijkt ook uit de levensverwachting: toen Israel de Gazastrook bezette in 1967 was de levensverwachting er maar 48 jaar. Na twee decennia was de levensverwachting gestegen naar 72 jaar."
Bron Wikipedia
http://www.nu.nl/buitenla(...)-grens-met-gaza.html
Egypte kreeg Gazastrook. Transjordanie de Westbank. Hebben zij ooit gepleit voor een Palestijnse staat? Nee
Heeft niets met conflict te maken? Het heeft alles met het conflict te maken. En dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke reden om in dit topic te reageren. Omringende landen hebben een enorme grote rol gespeeld. En ze spelen nog altijd een enorme rol in dit conflict. Maar helaas zie je dit niet in. Dus houd ik hiermee op hehe.
[..]
Je gaat niet in op wat ik zei. Ik melde dat als Jeruzalem zo'n belangrijke stad voor de moslims is dan mogen ze weleens respectvol gaan gedragen op hun 'heilig' grond.
Denk het niet.quote:Op dinsdag 25 november 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Egypte maakte wat betreft de isolatie van Gaza dus gemene zaak met Israel? Verbaast me niks!
Maar ik snap nog steeds niet waarom je de Palestijnse en islamitische betrokkenheid bij de Tempelberg betwijfelt. Als enige op de wereld, vermoed ik.
Goede reis, veel plezier en sterkte met het afkicken (van FOK!).quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:11 schreef Szikha het volgende:
Ik ga morgen naar Wohlen bei Bern (vader woont en werkt daar) en daarna vlieg ik door naar mijn homeland om mijn familie op te zoeken. Vooral eten en veel feestvieren. Ben pas volgend jaar terug in Nederland. Heb daar geen kans om op het net te zijn vrees ik. Dus tot volgend jaar mischien
We zullen je niet missen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:11 schreef Szikha het volgende:
[..]
Denk het niet.
Jeruzalem is belangrijk in politieke zin niets minder. Dat de stad belangrijk zou zijn voor de Islam interesseerd me werkelijk geen reet. Ook niet voor het Jodendom noch het Christendom. Het gaat mij om de geschiedenis, de feiten , archeologisch bewijs
Ongeacht aan wie deze stad gegeven wordt of geanexeerd. Vrede zal er niet komen.
Ik ga morgen naar Wohlen bei Bern (vader woont en werkt daar) en daarna vlieg ik door naar mijn homeland om mijn familie op te zoeken. Vooral eten en veel feestvieren. Ben pas volgend jaar terug in Nederland. Heb daar geen kans om op het net te zijn vrees ik. Dus tot volgend jaar mischien
Gebruik je "we" zodat je je daarmee gesterkt voelt in een (fictieve) groep? Spreek voor jezelf, zodat je ook ter verantwoording kan worden geroepen.quote:
We zullen hem niet missen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:25 schreef Toga het volgende:
[..]
Gebruik je "we" zodat je je daarmee gesterkt voelt in een (fictieve) groep? Spreek voor jezelf, zodat je ook ter verantwoording kan worden geroepen.
Grappig wel dat je je door die mening buiten de discussie plaatst.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:11 schreef Szikha het volgende:
[..]
Denk het niet.
Jeruzalem is belangrijk in politieke zin niets minder. Dat de stad belangrijk zou zijn voor de Islam interesseerd me werkelijk geen reet. Ook niet voor het Jodendom noch het Christendom. Het gaat mij om de geschiedenis, de feiten , archeologisch bewijs
Ongeacht aan wie deze stad gegeven wordt of geanexeerd. Vrede zal er niet komen.
quote:Abbas schreef boek over complot nazi's en zionisten
De Palestijnse president Machmoud Abbas schreef in 1982 in Moskou een proefschrift, waarin hij niet alleen twijfelt aan de moord op zes miljoen Joden door de nazi's en het bestaan van de gaskamers.
Hij gaat zelfs nog een stap verder en beschuldigt de zionistische beweging, dat deze in het geheim heeft samengewerkt met de nazi's en zelfs de genocide op de Europese Joden voor zijn eigen doeleinden zou hebben ondersteund.
In het jaar 2011 verscheen een nieuw boek van Abbas, gebaseerd op dit proefschrift, getiteld 'De andere kant: De geheime relatie tussen nazi's en zionisten' (Billsan Publishing House, Ramallah, 2011).
Abbas adverteert momenteel voor het boek op zijn voortdurend geactualiseerde en zeer gebruiksvriendelijk ontworpen officile website. Degenen die het niet willen kopen in de boekwinkels van Ramallah, kunnen het boek gemakkelijk pagina voor pagina online lezen - maar alleen in het Arabisch.
Abbas zegt bij voorbeeld in zijn boek: 'De zionistische beweging gaf geen enkele ondersteuning, noch financieel, noch op een andere manier aan de slachtoffers van de nazi's, en stond ook geen andere zijde toe om wat voor hulp dan ook beschikbaar te stellen. De zionistische beweging hield informatie geheim, die hem van achter de gettomuren en uit de concentratiekampen bereikte. Informatie, die wellicht aan het licht had gebracht wat er werkelijk is gebeurd.'
Volgens Abbas hebben in de Tweede Wereldoorlog de leiders van de zionistische beweging zich verbonden met de leiding van de nazi's. Maar waarom zouden ze dat hebben gedaan?
Abbas gelooft, dat het zionisme voor de Tweede Wereldoorlog niet veel volgelingen in de wereld had. Zo schrijft hij: 'De Joden in Europa in het algemeen en de Joden in Oost-Europa in het bijzonder hebben het zionisme niet geaccepteerd en geloven er ook niet in.'
Dr. Edy Cohen, een researchmedewerker aan het Onderzoeksinstituut voor Internationale Media van de Isralische Bar-Ilan Universiteit, is uitgebreid ingegaan op de kwestie.
'Als je het boek helemaal leest, ervaar je dat volgens Abbas voor de zionistische leiders de vervolging en de bedreigingen van de Joden wenselijk en aanvaardbaar waren, omdat die ertoe leidden, dat ze teruggingen naar Isral. Naar zijn mening waren alle middelen juist om dit doel te bereiken. Zelfs de collaboratie met de nazi's', zei Cohen.
Abbas gaat zelfs zo ver, dat hij beweert dat de zionistische beweging zou hebben geweigerd om duizenden Joden voor de Holocaust te beschermen, om 'het aantal slachtoffers te laten toenemen en na het einde van de oorlog uitkeringen ontvangen.' In zijn visie zijn de oprichter van de natie David Ben-Goerion en zijn opvolgers criminelen die mede de schuld voor de uitroeiing van de Joden dragen.
In zijn begin jaren tachtig geschreven proefschrift presenteert Abbas al deze en soortgelijke bizarre theorien. Het proefschrift werd in 1984 in Jordani gepubliceerd.
De eerste editie van het boek toont op de voorkant een Isralische soldaat met een Jodenster op zijn helm naast een nazi-soldaat met een swastika op zijn helm. De belangrijkste stelling van Abbas in dit werk was, dat de zionisten de Holocaust voor de Joden hebben genegeerd, hen als het ware hadden opgeofferd om later aanspraak te kunnen maken op een vaderland voor henzelf.
Abbas is in het verleden vaak bekritiseerd als ontkenner van de Holocaust. Hij wees dat heftig af. In een interview met de Isralische krant Ha'aretz verklaarde hij in 2003 dat de Holocaust 'verschrikkelijk, een onvergeeflijke misdaad tegen de Joodse natie, een misdaad tegen de menselijkheid is, die de mensheid niet mag accepteren. De Holocaust was zo'n verschrikkelijke zaak dat niemand kan beweren dat ik die zou ontkennen.'
Zoals de wetenschapper Dr. Edy Cohen vaststelde in zijn onderzoek, argumenteert Abbas echter tegenover de Isralische en Amerikaanse media anders dan tegenover de Arabische media. Zo verdedigde hij in 2013 in een interview met de Libanese satellietzender Al Mayadeen heftig de stellingen van zijn boek en betuigde, dat hij iedereen, die de relatie tussen zionisme en nazisme ontkent, van het tegendeel wil overtuigen.
Cohen ontdekte, dat er een grote kloof gaapt tussen de min of meer duidelijke uitspraken en publicaties van Abbas in het Engels en wat hij schrijft in het Arabisch en laat verspreiden door de Palestijnse Autoriteit, en op zijn officile website verschijnt.
http://israeltoday.nl/hea(...)t-nazis-en-zionisten
"nieuws"quote:Op woensdag 26 november 2014 18:01 schreef jamesdeen het volgende:
Dit nieuws is bijna ouder dan het conflict zelf.
Wat dacht israeltoday.nl, even lekker olie op het vuur gooien?
Oh, ze hebben het overgenomen en vertaald van ynet. Snap nog steeds de nieuwswaarde niet.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:09 schreef xodox het volgende:
[..]
"nieuws"
Dus het is correct wat Abbas zegt?
Ik zal je verkeerd begrepen hebben. Ik dacht dat je met "nieuws" bedoelde dat dit waar gebeurd isquote:Op woensdag 26 november 2014 18:14 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Oh, ze hebben het overgenomen en vertaald van ynet. Snap nog steeds de nieuwswaarde niet.
Hoe volgt dat uit mijn woorden?
Tja.quote:
Inderdaad. Maar het is het Israel: onzijdig. Niet vrouwelijk.quote:Op maandag 24 november 2014 07:01 schreef Karrs het volgende:
Superslecht idee, overigens. Isral moet seculier blijven. Dit zou een stap terug zijn van het moderne land dat ze het is.
En ik moet lachen om alle jodenliefhebbers die niet doorhadden dat Israel allang het joodse karakter als norm stelde.quote:Overigens moet ik wel lachen om al die jodenhaters die Isral nu 'nazistaat' roepen op de frontpage. En maar niet doorhebben dat alle landen in het Midden-Oosten dit allang in hun eigen grondwetten hebben.
Hij bedoelt dus iets heel anders dan hij zegt!quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:20 schreef xodox het volgende:
Voor alle duidelijkheid: er staat zelf een druze op zijn lijst
Hij bedoelt dus arabieren die niet loyaal zijn aan de Joodse staat, anti zionisten
Nee, is slechts een kleine toevoeging van mij aan het bericht. Heb je het artikel wel begrepen?quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij bedoelt dus iets heel anders dan hij zegt!![]()
Politicus zeker?
De vetgemaakte stukken hebben het over Arabieren. Niet over niet-loyale Arabieren.quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:05 schreef xodox het volgende:
[..]
Nee, is slechts een kleine toevoeging van mij aan het bericht. Heb je het artikel wel begrepen?
Nederlandse bronnen zijn dan ook niet altijd correctquote:Op zaterdag 29 november 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De vetgemaakte stukken hebben het over Arabieren. Niet over niet-loyale Arabieren.
Dat heb ik wel begrepen.
Het is wel een bron die jij aanhaalt!quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:38 schreef xodox het volgende:
[..]
Nederlandse bronnen zijn dan ook niet altijd correct
Niet correct in de zin dat ze niet volledig is in dit geval. Er staan geen fouten in de bron.quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is wel een bron die jij aanhaalt!
Jouw bronnen zijn dus niet altijd correct?
Wordt wel lastig discussiren zo, als jij bronnen aanhaalt die niet correct zijn waarin mensen dingen zeggen die ze niet zo bedoelen.
Niet volledig is in dit geval dus gewoon fout.quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:51 schreef xodox het volgende:
[..]
Niet correct in de zin dat ze niet volledig is in dit geval. Er staan geen fouten in de bron.
Je noemt het zoals je wilt. Als jij je daardoor beter gaat voelen, gun ik jou datquote:Op zaterdag 29 november 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet volledig is in dit geval dus gewoon fout.
Er is een duidelijk verschil tussen Arabieren en niet-loyale Arabieren.
Netanyahu mag idd eens weg. Hij heeft veel imagoschade opgelopen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:12 schreef xodox het volgende:
Kabinetscrisis in Isral
[ afbeelding ]
Bibi Netanyahu en Yair Lapid (rechts).
JERUZALEM - Een kabinetscrisis dreigt in Isral. Een gesprek tussen premier Bibi Netanyahu en minister van Financin Yair Lapid maandagavond heeft de twee politici niet nader tot elkaar gebracht.
Netanyahu zei na afloop van de ontmoeting geen andere keus te hebben dan de kiezer om een nieuw mandaat te vragen: ,,Dat is niet de keus waar ik de voorkeur aan geef, maar het is minder erg dan een regering met ministers die het belang van de burger niet voorop hebben staan."
Lapid beschuldigde Netanyahu na afloop van het gesprek van 'onverantwoordelijk gedrag': ,,Isralische burgers begrijpen dat ze worden geleid door een minister-president die zich niet aan zijn beloftes houdt, die zijn politieke carriere laat prevaleren boven het publieke belang."
Joodse staat
Netanyahu en Lapid liggen op een aantal punten overhoop met elkaar. Zo wil de partij van Lapid, Yesh Atid, het plan van de premier om van Isral formeel een Joodse staat te maken, niet steunen. Netanyahu op zijn beurt heeft zijn steun ingetrokken voor een wetsvoorstel van Lapid om starters op de woningmarkt te helpen. Bovendien zegt Netanyahu de kritiek van Lapids partij op met name zijn buitenlandbeleid zat te zijn.
Het lijkt erop dat de kabinetscrisis gaat uitdraaien op vervroegde verkiezingen. De oppositie heeft daar maandag al op aangedrongen en ook andere coalitiegenoten hebben erop gezinspeeld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ael_in_crisis__.html
Nieuwe verkiezingen op komst.![]()
![]()
In de peilingen gaat het Joodse Huis (o.l.v. Naftali Bennett, zie foto) van 12 naar 16 zetels.![]()
[ afbeelding ]
Leuk, maar ik erken Belgi dan weer niet als onafhankelijke staat, gewoon een opstandige regio waar de Nederlandse regering geen invloed meer heeft.quote:'Belgische regering erkent Palestina als onafhankelijke staat'
De Belgische regeringspartijen willen Palestina officieel als staat erkennen. Daarover is binnen de regeringscoalitie een akkoord gesloten.
Zo schrijft de Franstalige krant Le Soir woensdag.
Binnenkort wordt in het parlement een resolutie ingediend waarin de regering wordt opgeroepen om Palestina als onafhankelijke staat te erkennen.
Le Soir meldt dat de vier regeringspartijen vervolgens ''op een geschikt moment tot erkenning overgaan''. Wanneer is nog onduidelijk, maar dat zal volgens regeringsbronnen niet lang duren.
Zweden erkende eind oktober als eerste West-Europese land Palestina als staat. Dinsdag stemde de Franse Tweede Kamer voor erkenning, maar het gaat slechts om een symbolische en niet-bindende verklaring. Dat gebeurde eerder ook in de parlementen van Groot-Brittanni, Ierland en Spanje.
Nederland
De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders zei eind november dat de erkenning van Palestina "nu niet aan de orde is" en dat dit op een "strategisch moment" moet komen. Het kabinet wil de erkenning wel mogelijk maken, maar alleen als dit "bijdraagt aan het vredesproces".
Kamerleden van onder meer D66 en de PvdA zeiden eerder "geen moeite" te zullen hebben met de erkenning van Palestina als onafhankelijke staat.
Door: ANP
quote:Op woensdag 3 december 2014 14:58 schreef xodox het volgende:
Belgi zal hier een zware prijs voor betalen.
quote:Two Injured in Mishor Adumim Stabbing Attack
Terrorist begins attacking civilians outside Rami-Levy; terrorist apprehended by security guard.
Two people were injured in a stabbing attack Wednesday afternoon, after a terrorist began attacking civilians at a Rami-Levy superstore in Mishor Adumim, near Ma'ale Adumim in the Jerusalem area.
Magen David Adom (MDA) forces arrived at the scene shortly after the attack began at around 4:20 p.m., and gave emergency first-aid treatment to the injured. Both are men in their mid-50s and suffering from shoulder and head wounds; according to MDA spokesman Zaki Heller, at least one of the injured was an actual MDA paramedic.
The terrorist was apprehended and has sustained light injuries after being shot by a security guard at the scene.
Two additional suspects have now been arrested as well, Walla! News reports about one hour after the attack, and eyewitnesses say that the Israel Security Agency (ISA) is interrogating them at the scene. It remains unclear whether they were involved.
"Near the cash registers there were two people, injured, about 50 years old, fully conscious with stab wounds in the upper body," Fadi Badarne, an MDA medic, stated to the press. "They told us that as they were shopping, they were jumped upon suddenly by a terrorist, who stabbed them."
"We gave them first aid at the scene and evacuated them to Hadassah Ein Kerem Medical Center in Jerusalem while fully conscious, with moderate injuries," Badarne continued. "The terrorist was shot in the limbs and treated there as well; he's in mild to moderate condition."
Hadassah Medical Center representatives added just before 5:30 pm that two additional people had been admitted to Hadassah Hospital at Mount Scopus and are being treated for acute anxiety.
Meanwhile, photos and some video of the attack - and its aftermath - have begun surfacing on social media.
http://www.israelnational(...)/188193#.VH80KHtEjIU
Weer een mooi staaltje riooljournalistiek van de Belgische pers.quote:Voorbarig bericht over Belgische erkenning Palestijnse staat
Didier Reynders in Isral foto Jean Pol Schrauwens
Vandaag publiceerden De Standaard en Le Soir dat de vier regeringspartijen MR, N-VA, Open Vld en CD&V binnenkort in het parlement een resolutie indienen n goedkeuren die de regering oproept om Palestina als onafhankelijke staat te erkennen. “De regering zal nota nemen van die aanbeveling en er gevolg aan geven” aldus Le Soir. Volgens minister Didier Reynders zal het helemaal niet zo een vaart lopen.
Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders zegt dat het de regering is die zal beslissen over de erkenning van een Palestijnse staat en “dat dit nog lang niet aan de orde is”. Dat moet niet eenzijdig gebeuren maar in samenwerking met Isral en Europa” aldus Reynders tijdens Radio 1-journaal.
In een reactie aan Joods Actueel zegt Peter De Roover met verbazing de berichten in de pers te lezen. “Dit is een ‘work in progress” aldus het N-VA parlementslid die eraan toevoegt dat “er geen tekst ter beschikking is en dat er dus in feite niets is “.
Eerder vorige maand schreef De Roover in een opiniestuk in De Standaard dat een Palestijnse staat wenselijk is mits de erkenning van het bestaansrecht van de Isralische staat en de veiligheid ervan gewaarborgd zou worden.
Volgens Terry Davids, directeur van Joods Actueel, wringt daar het schoentje. Hamas is aan het bewind in Gaza en staat op de lijst van terreurorganisaties van de Europese Unie. Dat is een enorm obstakel aangezien ze aansturen op de verdrijving van Joodse Israli’s uit gans Isral terwijl ook de Palestijnse Autoriteit met president Abbas geen rechte lijn trekt en enige tijd geleden een eenheidsregering vormde met de Hamasterroristen”.
http://joodsactueel.be/20(...)g-palestijnse-staat/
Ik vraag me af wanneer diezelfde staten eens Koerdistan gaan erkennen. Terwijl Koerdistan een goedlopende economie heeft, duizenden christelijke en jezidi vluchtelingen opvangt, een bakermat van investeringen is, en zelfs een eigen leger heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:36 schreef Karrs het volgende:
Wat is dat toch met het erkennen van een staat waar terreurgroepen de scepter zwaaien
Moet dt niet eerst worden opgelost
Koerdistan heeft zichzelf niet eens onafhankelijk verklaard.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:55 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer diezelfde staten eens Koerdistan gaan erkennen. Terwijl Koerdistan een goedlopende economie heeft, duizenden christelijke en jezidi vluchtelingen opvangt, een bakermat van investeringen is, en zelfs een eigen leger heeft.
Maar dat wordt dan weer niet erkend. Het lijkt wel alsof we verliefd zijn op Arabische terroristen.
En waarom denk je? Juist ja, omdat ze weten dat wij in het westen hen (eigenlijk) verraden. Als we ze steun geven, dan doen ze dat zeker.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Koerdistan heeft zichzelf niet eens onafhankelijk verklaard.
Wel ongelofelijk hypocriet hoe je waxxx gelijk geeft overigens in dat andere topic.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
En waarom denk je? Juist ja, omdat ze weten dat wij in het westen hen (eigenlijk) verraden. Als we ze steun geven, dan doen ze dat zeker.
Hypociet? Waarom? Omdat ik terroristen(Hamas e.d.) niet steun? Ik sta achter een onafhankelijke Palestijnse staat, zolang terroristische organisaties als Hamas en Martyrs Brigade geen deel uitmaken van de regering.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wel ongelofelijk hypocriet hoe je waxxx gelijk geeft overigens in dat andere topic.
Verder is het absurd iemands onafhankelijkheid te erkennen als ze het zelf niet eens doen.
Autist zeker?quote:Op woensdag 3 december 2014 12:45 schreef xodox het volgende:
Mooi zo. Gaan voor een sterke zionistische rechts-religieuze coalitie deze keer. Eentje die cht voor een toekomst wil gaan.
De Joodse onderdrukking op de Tempelberg moet zo gauw mogelijk ten einde lopen alsook moeten er knopen doorgehakt worden wat Iran betreft. Gaza kan onder Egyptisch bestuur komen. Judea en Samaria wordt verdeeld tussen Isral en Jordani (aka Palestina). 60 % gaat naar Isral (gebied C), de rest naar Jordani (aka Palestina).
Wat is alles toch eenvoudig in mijn eigen wereldje.![]()
Oh, jij bedoelt het erkennen van een zelfuitgeroepen staat gebaseerd op terrorisctische acties. Zoals in 1948?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:36 schreef Karrs het volgende:
Wat is dat toch met het erkennen van een staat waar terreurgroepen de scepter zwaaien
Moet dt niet eerst worden opgelost
Dit vind ik wel een grappige vergelijking.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:55 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer diezelfde staten eens Koerdistan gaan erkennen. Terwijl Koerdistan een goedlopende economie heeft, duizenden christelijke en jezidi vluchtelingen opvangt, een bakermat van investeringen is, en zelfs een eigen leger heeft.
Maar dat wordt dan weer niet erkend. Het lijkt wel alsof we verliefd zijn op Arabische terroristen.
Oh, dus de resoluties van de VN werden geweigerd door Israel en niet door de Arabische landen wil je zeggen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een grappige vergelijking.
De Koerden willen een zelfstandige staat op het territorium waar ze wonen.
De joden wilden een staat op een territorium waar ze niet woonden. Inmiddels hebben ze zich een staat uitgekerfd ten koste van de oorspronkelijke bewoners.
De Palestijnen willen een staat op het territorium waar ze nu wonen.
Israel heeft zelf een staat uitgeroepen, nog voor het besluit van de VN om de staat Israel te proclameren. En de staat Israel is gebaseerd op joods terrorisme tegen de mandaathouder Groot-Brittanni.
Een pragmatische staat waarin vergeving centraal staat.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Oh, dus de resoluties van de VN werden geweigerd door Israel en niet door de Arabische landen wil je zeggen?
Israel heeft al 1000 voorstellen gedaan mbt een Palestijnse staat, maar het zijn de Palestijnse leiders die het Palestijnse volk niks gunnen.
En ik wil juist dat er een Palestijnse staat komt, maar niet dat Hamas daar uberhaupt kan regeren. Een pragmatische staat waarin vergeving centraal staat. Een emotionele genoegdoening door even snel een staat op te richten, zal ervoor zorgen dat diezelfde staat nog sneller kapot gemaakt wordt omdat een oorlog met Israel dan onvermijdelijk is.
Een Palestijnse staat op dit moment wel dan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een pragmatische staat waarin vergeving centraal staat.
Tja, aan die eis voldoet de joodse staat Israel inderdaad beslist niet.
Nope, genoeg resoluties gehad waarin Jerusalem gedeeld gebied kon zijn, maar dat wilden de Palestijnen niet accepteren natuurlijk. Ze willen koste wat het kost de Tempelberg in controle houden, terwijl dat een belangrijke plek is voor joden, christenen en moslims. Relatief gezien is de Tempelberg zelfs belangrijker voor joden dan voor moslims, maar goed.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:10 schreef mrstylo het volgende:
En volgens mij moest Palestina altijd Jeruzalem opgeven bij al die resoluties
Als je bedreigd wordt in je voortbestaan is het lastig om je vergevend op te stellen, toch?quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:17 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat op dit moment wel dan?
Geldt dat ook niet voor de Joden dan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je bedreigd wordt in je voortbestaan is het lastig om je vergevend op te stellen, toch?
Heb je het nu over joden of over israel?quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Geldt dat ook niet voor de Joden dan?
Joden = inwoners van Israelquote:Op vrijdag 5 december 2014 02:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je het nu over joden of over israel?
En om de vraag te weerspreken: Heb je je wel afgevraagd of mijn vraag wel zin had?
Terugkaatsen is makkelijk, maar heb je mijn vraag wel echt overwogen?
Klopt niet: veel inwoners van Israel zijn geen joden. En over de andere definities kan volop gediscussieerd worden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:24 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Joden = inwoners van Israel
joden = aanhangers van het jodendom.
Het beste op dit moment is voor de Palestijnen, geen staat. Dat gaat gewoon niet goed aflopen, of denk jij van wel?
Ik schreef het ook met de hoofdletters, maar goed.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Klopt niet: veel inwoners van Israel zijn geen joden. En over de andere definities kan volop gediscussieerd worden.
Ik denk dat het erkennen van een Palestijnse staat door Europese landen Isreal geleidelijk zal gaan dwingen tot een normaal gedrag. En dat wordt hoog tijd.
Inderdaad. Het beleid van Westerse landen om Israel aan de onderhandelingstafel proberen te houden door vooral niet tegen het zere been van Israel aan te schoppen is keer op keer mislukt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Klopt niet: veel inwoners van Israel zijn geen joden. En over de andere definities kan volop gediscussieerd worden.
Ik denk dat het erkennen van een Palestijnse staat door Europese landen Isreal geleidelijk zal gaan dwingen tot een normaal gedrag. En dat wordt hoog tijd.
Ik denk dat de Europese landen maar al te goed beseffen dat de 2 staten oplossing Isral en Pelastina officieel dood en begraven is. De Palestijnen hebben in het verleden al mooie kansen gekregen daarop maar Isral botste telkens op een "njet". (Ja, ook toen links Isral aan de tafel zat met de Palestijnen)quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daar hechten mensen wel aan, geloof ik, wel, maar dan nog klopt het niet. Er zijn rond de 6 miljoen joden in Israel, en een stuk of 1 miljoen Arabieren, als ik het wel heb. En er zijn ook heel veel joden die niet in Israel wonen, naar schatting ook rond de 6 miljoen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 04:03 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik schreef het ook met de hoofdletters, maar goed.
Niks laatste noodkreet. Het is een trend. Isral verliest steeds meer cloud. Ook in Amerika.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik denk dat de Europese landen maar al te goed beseffen dat de 2 staten oplossing Isral en Pelastina officieel dood en begraven is. De Palestijnen hebben in het verleden al mooie kansen gekregen daarop maar Isral botste telkens op een "njet". (Ja, ook toen links Isral aan de tafel zat met de Palestijnen)
Wat we nu zien in Europa (landen die als laatste redmiddel Palestina willen erkennen) is niet meer dan een laatste noodkreet, maar de klok is niet meer terug te draaien.
Nee, dat geloof ik niet. Niet zolang de islam voor zoveel onrust zorgt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niks laatste noodkreet. Het is een trend. Isral verliest steeds meer cloud. Ook in Amerika.
Idd. Na de tweede wereldoorlog zijn ook eerst alle Nazi's opgeruimd, is er toen pas een nieuw Duitsland ontstaan. Als je nu een Palestina bouwt, zal dat voor niks goeds zorgen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 00:56 schreef Karrs het volgende:
Palestina okee, maar voor Gaza/Hamas is daarin geen plaats. Dat probleem moet eerst worden opgelost. Daarna kan er met de Palestijnen misschien weer worden gepraat.
Ik kan niet zien of dit satire of een werkelijke mening is.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:03 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Idd. Na de tweede wereldoorlog zijn ook eerst alle Nazi's opgeruimd, is er toen pas een nieuw Duitsland ontstaan. Als je nu een Palestina bouwt, zal dat voor niks goeds zorgen.
Ik bedoel uit het bestuur he. Ze zijn berecht e.d.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan niet zien of dit satire of een werkelijke mening is.
Hoe dan ook: na de tweede wereldoorlog zijn niet alle nazi's opgeruimd. Dus feitelijk waar is je eerste zin niet. Als daaruit de waarheid van je tweede zin volgt, volg ik je!
Dat is dus niet waar.quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:47 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik bedoel uit het bestuur he. Ze zijn berecht e.d.
Nazi oorlogsmisdadigers zijn niet berecht, zeg je dat nou echt?quote:Op zaterdag 6 december 2014 02:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar.
Evenmin zijn joodse terroristen in Palestina ooit berecht voor hun misdaden. Sterker nog: velen hebben goede banen en invloedrijke posities gekregen in Israel.
Velen zijn de dans ontsprongen. Dat is toch wel bekend, of niet soms?quote:Op zaterdag 6 december 2014 03:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nazi oorlogsmisdadigers zijn niet berecht, zeg je dat nou echt?
De meeste werden vermoord of berecht.quote:Op zaterdag 6 december 2014 03:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Velen zijn de dans ontsprongen. Dat is toch wel bekend, of niet soms?
En datzelfde geldt voor joodse oorlogsmisdadigers. Dat is toch ook wel bekend, of niet soms?
Er zijn enorme gasvelden gevonden voor de Isralische kust. Momenteel is men aan het praten over een gaspijpleiding van Isral via Cyprus naar Griekenland om zo een belangrijke gasproducent te worden voor Europa.quote:Op zaterdag 6 december 2014 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niks laatste noodkreet. Het is een trend. Isral verliest steeds meer cloud. Ook in Amerika.
Eerlijk gezegd vind ik het hooguit opmerkelijk dat het Westen (ineens) komt met het symbolisch erkennen van een staat Palestina. Dat roept vele vragen op , bij mij althans.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:33 schreef Kees22 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo? We leggen toch ook sancties op aan Rusland?quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:39 schreef xodox het volgende:
[..]
Er zijn enorme gasvelden gevonden voor de Isralische kust. Momenteel is men aan het praten over een gaspijpleiding van Isral via Cyprus naar Griekenland om zo een belangrijke gasproducent te worden voor Europa.
Europeaantjes zullen tegen dan wel 2 keer nadenken voor ze sancties opleggen.
Sinds burgers ze dwingen, via de pers of door te stemmen of te demonstreren. Hoe doen ze dat nu in America na de gebeurtenissen in Furgeson en New York?quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:55 schreef Szikha het volgende:
Sinds wanneer geven regeringsleiders om mensen?
Slaafje van Amerika ja. Europa en Rusland zijn het slachtoffer van deze sancties. Amerika is de lachende derde.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoezo? We leggen toch ook sancties op aan Rusland?
quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds burgers ze dwingen, via de pers of door te stemmen of te demonstreren. Hoe doen ze dat nu in America na de gebeurtenissen in Furgeson en New York?
Israel doet gewoon mee.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:33 schreef xodox het volgende:
[..]
Slaafje van Amerika ja. Europa en Rusland zijn het slachtoffer van deze sancties. Amerika is de lachende derde.
Tegen Isral gaan ze dat niet doen
Er is geen kant te kiezen. Alleen de kant van de mensheid. Kijk dit is precies wat ik bedoel. Dit is wat wereldleiders creeren. Chaos en bevolking opjutten. En achter de schermen.. Amai je moest eens wetenquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:38 schreef xodox het volgende:
[..]
Veel plezier om met dit soort vredesactivisten te strijden tegen het stoute Isral.
Dan bekijk ik veel liever Pro Isral demonstraties
Zelfs al weet je helemaal niets over dit conflict. Bekijk gewoon het gedrag tussen pro Palestina en pro Isral demonstranten en je weet meteen welke kant de juiste is.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:44 schreef Szikha het volgende:
[..]
Er is geen kant te kiezen. Alleen de kant van de mensheid. Kijk dit is precies wat ik bedoel. Dit is wat wereldleiders creeren. Chaos en bevolking opjutten. En achter de schermen.. Amai je moest eens weten
quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:55 schreef Szikha het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het hooguit opmerkelijk dat het Westen (ineens) komt met het symbolisch erkennen van een staat Palestina. Dat roept vele vragen op , bij mij althans.
Sinds wanneer geven regeringsleiders om mensen?
Ik denk namelijk (in tegen stelling tot jou Kees) eerder dat hier veel meer achter zit (ook Israel) Ben geen complot denker maar dit is absoluut niet in het belang van de Arabische Palestijnen of om Israel te laten dimmen in mijn ogen. Verre van dat.Ja, een lang verhaal. Maar met een paar opvallende fouten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het westen creert geen Palestijnse staat, het erkent die staat, alleen. Overigens zijn er al veel niet-westerse landen voorgegaan.
Ook de stelling dat Israel onze (het westen) enige bondgenoot is in dat gebied is betwistbaar: Israel is helemaal geen bondgenoot van ons. Het enige is dat het volop van ons profiteert.
Ook je stelling dat Palestijnen voornamelijk joden en christenen waren, is domweg onjuist: het waren grotendeels moslims.
Je lijkt goed ingevoerd in de materie, dus ik snap dat soort fouten niet goed.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Ach, zoals iemand een paar jaar geleden hier schreef: toch zou je denken dat de nazis een punt hadden: sinds de Tweede Wereldoorlog zijn er in Europa amper strubbelingen geweest en in voormalig Palestina des te meer.quote:
Mwa: ik heb pro-Israel-figuren vaak genoeg hetzelfde horen roepen over Arabieren.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:43 schreef mylamboisblack het volgende:
[ afbeelding ]
wat zijn pro-Palestina'ers toch zo vredelievend...
quote:Could an Arab Muslim Woman Become the Newest Jewish Home MK?
It may be called the “Jewish Home” party, but a distinctly non-Jewish Israeli – Anat Haskia, a Muslim Arab resident of northern Israel – hopes to join the party as a Knesset candidate. The party will be holding primaries at the beginning of January, and Haskia is petitioning members of her community to join the party in order to be eligible to vote for her.
Haskia, whose three children served in the IDF, announced her candidacy – and her signup project – on her Facebook page Thursday.
“As you know,” she wrote, “I have decided to join the Jewish Home party. In order to get on the list of candidates I need you to join. Together we will fight against the incitement emanating from the Arab community, and encourage more young Arabs to identify with the state of Israel.”
Haskia said that by sending her kids to the army and placing herself in the public spotlight as a solid supporter of Israel, despite the disapproval from many quarters of the Arab community, she had “proven herself” - and that the Israeli public should do the same.
“Jews who seek change in Arab attitudes should help me, by empowering me to fight in the Knesset against other Arab MKs” who are less fond of Israel than she is.
“Now is the time to support me,” Haskia said, adding that she would help anyone who needed assistance in signing up for party membership. “And if you are already are Jewish Home members and plan to support my candidacy I would love to hear from you,” she added.
Haskia is part of a growing number of Israeli Arabs challenging the dominance of anti-Zionist figureheads within their communities. This phenomenon is particularly true of Israeli Christians, who in recent years have increasingly been looking to strengthen their ties with the Jewish state, noting the precarious and in some cases extremely dire situation of Christian communities in surrounding countries. The Jewish state is the only country in the Middle East whose Christian population is rising
Father Gabriel Nadaf, a Greek-Orthodox priest from Nazareth, has been among the most recognizable figureheads in the movement - most notably by encouraging Christians to enlist in the IDF.
In an attempt to reclaim their ancient Aramean heritage which predates the Islamic conquest and Arabization of the Middle East and North Africa in the seventh century, many Israeli Christian "Arabs" have successfully led a push for their ethnicity to be officially recognized as "Aramean" instead of Arab. The decision by the interior ministry to recognize them as such was hailed as a victory by Nadaf and other activists in their campaign to break the monopoly of anti-Zionist Arab leaders on defining their community's relationship toward the State of Israel.
Haskia's potential candidacy also underscores some of the debate within the Jewish Home party, whose chairman Naftali Bennett recently succeeded in passing a new party constitution aimed at allowing a wider range of candidates to stand - including secular Jews, Druze and others - as long as they adhered to the party's platform and character as a religious-Zionist institution.
Critics have said the move would "dilute" the party's ideological character, but proponents say the constitution is clear in its insistence that the party maintain that character - and that widening its appeal would in fact strengthen its ability to influence, and potentially pave its way to leading the government.
http://www.israelnational(...)/188233#.VIQX_HtEjIU
Nee nee nee nee. Je moet een keuze maken tussen de partijen die je worden voorgelegd. Dus je moet kiezen tussen Palestijnse terroristen of de Isralische dictatoriale overheersing.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:44 schreef Szikha het volgende:
[..]
Er is geen kant te kiezen. Alleen de kant van de mensheid. Kijk dit is precies wat ik bedoel. Dit is wat wereldleiders creeren. Chaos en bevolking opjutten. En achter de schermen.. Amai je moest eens weten
De wt?!quote:Op zondag 7 december 2014 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee nee nee nee. Je moet een keuze maken tussen de partijen die je worden voorgelegd. Dus je moet kiezen tussen Palestijnse terroristen of de Isralische dictatoriale overheersing.
Je bedoeld eigenlijk dat ik een andere mening heb dan jij? Je pikt namelijk wat stellingen eruit. Noemt deze domweg onjuist of fout. Kan ik ookquote:Op zaterdag 6 december 2014 22:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, een lang verhaal. Maar met een paar opvallende fouten.
Het westen creert geen Palestijnse staat, het erkent die staat, alleen. Overigens zijn er al veel niet-westerse landen voorgegaan.
Ook de stelling dat Israel onze (het westen) enige bondgenoot is in dat gebied is betwistbaar: Israel is helemaal geen bondgenoot van ons. Het enige is dat het volop van ons profiteert.
Ook je stelling dat Palestijnen voornamelijk joden en christenen waren, is domweg onjuist: het waren grotendeels moslims.
Je lijkt goed ingevoerd in de materie, dus ik snap dat soort fouten niet goed.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.630584quote:Op zondag 7 december 2014 17:28 schreef Szikha het volgende:
"Luchtaanvallen Israel op Damascus"
Teletekst 127
Het waren dus de joden die aan wishful thinking deden. Als er ooit eens zo'n foto komt met twee palestijntjes waarvan n met keppeltje op, is er sprankje hoop.quote:Op maandag 8 december 2014 13:20 schreef Nibb-it het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stina-israel-is-nep/
Russia demands an explanation!quote:
De Russen zijn op het moment wel de laatsten die op een geloofwaardige manier over zoiets kunnen brullen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Russia demands an explanation!
Nou lijkt me Isral het enige land ter wereld dat "" zegt tegen Putin en de zijnen... dus dat kan nog leuk worden.
Toch gemakkelijk, he, het je op voorhand indekken tegen tegenargumenten.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Net als je dacht dat Isral niet verder kon weg zinken. Ach, zolang Isral erbij betrokken is zal het wel weer goed gepraat worden.
twitter:KhaledAbuToameh twitterde op woensdag 10-12-2014 om 12:24:23Palestinian Authority says it will halt security coordination with Israel after death of Ziad Abu Ein. reageer retweet
Je weet nog niet eens wat er gebeurd is en bent hier al Isral aan het veroordelen. Getuigt niet echt van neutraliteit. Je lijkt wel de VN.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Net als je dacht dat Isral niet verder kon weg zinken. Ach, zolang Isral erbij betrokken is zal het wel weer goed gepraat worden.
Dit heeft niets met indekken te maken. Mensen zoals jij met een gigantische plaat voor hun kop zijn niet voor reden vatbaar. Het gaat hier niet om een burger of dergelijks. Maar een minister. Denk je nu daadwerkelijk dat er sprake zou kunnen zijn van een menselijke projectiel die zich onbetamelijk geuit of gedragen heeft -waardoor de summiere mogelijkheid zou kunnen bestaan om dit goed te praten- en dit het logische gevolg ervan is. Het is ongehoord dat iemand in zo'n functie door het te doen van een leger (van een soevereiniteit) om het leven komt. Vooral je hoofd in het zand steken en verscheulen achter de uitspraken van ambtenaren die voor de Isralische staat werken zonder dat dit ook daadwerkelijk gecontroleerd wordt op de juistheid ervan.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
Toch gemakkelijk, he, het je op voorhand indekken tegen tegenargumenten.
Helaas voor jou: dat werkt niet. Er is nog niet eens bekend wt er is gebeurd.
Dus: wat vind je een nieuw dieptepunt en waarom denk je dat Isral niet verder zou kunnen wegzinken?
Op mijn Motorola werkt ie perfect.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Even kijken hoe ik dat op een Samsung als wekker zet.
Ik heb het niet meerquote:Op woensdag 10 december 2014 13:23 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Op mijn Motorola werkt ie perfect.
De wereld moet rechtvaardigerquote:Op woensdag 10 december 2014 13:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik zou al je moeite en tijd ergens anders in stoppen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Een van de grootste Isrealische moraalridder verwijt iemand anders dat hij niet de neutraliteit waarborgtquote:Op woensdag 10 december 2014 13:15 schreef xodox het volgende:
[..]
Je weet nog niet eens wat er gebeurd is en bent hier al Isral aan het veroordelen. Getuigt niet echt van neutraliteit. Je lijkt wel de VN.
Ik heb mijn eigen mening over het Isralisch/Pelastijnse conflict maar dat betekent niet dat ik daarom feiten ga verdraaienquote:Op woensdag 10 december 2014 13:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Een van de grootste Isrealische moraalridder verwijt iemand anders dat hij niet de neutraliteit waarborgt. Een grappenmaker ben je wel.
Ongelooflijk slechte satire, denk ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb het niet meer![]()
Maar serieus wat zijn dat voor idioten. Al opgepakt ?
Ze reageren, op dat koppel na die zich vragen stelt, toch allemaal positiefquote:Op woensdag 10 december 2014 13:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmmm ze vinden je niet echt tof.
Totdat er wordt gezegd dat ze anti moslim zijn. Dan hoeven ze de support niet meer.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:39 schreef xodox het volgende:
[..]
Ze reageren, op dat koppel na die zich vragen stelt, toch allemaal positief
Die vrouwen moeten veroordeeld worden voor antisemitismequote:Op woensdag 10 december 2014 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is waar jij je druk om maakt? meisjes die wat plezier hebben met een provocerend liedje?
Ik ben niet anti moslim. Ik steun Isral in het Isralisch/Palestijnse conflict uit een religieus standpuntquote:Op woensdag 10 december 2014 13:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Totdat er wordt gezegd dat ze anti moslim zijn. Dan hoeven ze de support niet meer.
Nee, het is een vermakelijk liedje.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:40 schreef xodox het volgende:
[..]
Die vrouwen moeten veroordeeld worden voor antisemitisme
Natuurlijk, gratis geld en steun wordt altijd verwelkomt.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:39 schreef xodox het volgende:
[..]
Ze reageren, op dat koppel na die zich vragen stelt, toch allemaal positief
Ja maar in het filmpje is duidelijk dat zij anti moslim zijn. En daar zijn de ondervraagden het gelukkig niet mee eens.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:41 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik ben niet anti moslim. Ik steun Isral in het Isralisch/Palestijnse conflict uit een religieus standpunt
Dat beschouw ik als een opiniequote:Op woensdag 10 december 2014 13:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het is een vermakelijk liedje.
Nah zo vermakelijk vond ik het niet. Heb hem niet eens afgekekenquote:Op woensdag 10 december 2014 13:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het is een vermakelijk liedje.
Nee hoor, die reporter vraagt eerst wat ze vinden van zionistische christenen en daar reageren ze vrijwel allemaal positief op. Daarna stelt hij: wat als ze Isral steunen omdat ze moslims haten? Dan reageren ze meestal dat ze dat niet moeten doen omdat ze moslims haten maar wel om de zionisten te steunen.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar in het filmpje is duidelijk dat zij anti moslim zijn. En daar zijn de ondervraagden het gelukkig niet mee eens.
Ik vind het vermakelijk, en daar gaat het om.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah zo vermakelijk vond ik het niet. Heb hem niet eens afgekeken
Het is jouw feestje vandaag.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het vermakelijk, en daar gaat het om.
Een pure hypocriet ben je. Als je namelijk zou weten wat feiten zijn (wat ik betwijfel) dan zou je ook het verschil kunnen inzien dat mijn reactie een mening betreft. Daarnaast oordeel ik puur op de informatie dat in meerdere berichtgevingen vermeldt wordt. Dit heeft dus totaal niets met het verdraaien van feiten te maken.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:36 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen mening over het Isralisch/Pelastijnse conflict maar dat betekent niet dat ik daarom feiten ga verdraaien
Het is een spoof. Nep dus.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb het niet meer![]()
Maar serieus wat zijn dat voor idioten. Al opgepakt ?
Heb je bewijs of ook maar enige aanwijzing dat de Isralische regering er achter zat of zuig je wat uit je duim?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Oh, en wat is dit dan? Zijn hiermee mijn tegenargumenten niet op voorhand waardeloos, omdat ik toch een gigantische plaat voor m'n kop heb?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dit heeft niets met indekken te maken. Mensen zoals jij met een gigantische plaat voor hun kop zijn niet voor reden vatbaar.
Ik denk niks, want ik weet niet wat er gebeurd is. Wat die minister zei, riep, deed. Niet eens waar hij was en wat er aan de hand was. Ik weet ook niet wat die soldaten deden en waarom ze schoten/wierpen/wat-er-ook-is-gebeurd.quote:Het gaat hier niet om een burger of dergelijks. Maar een minister. Denk je nu daadwerkelijk dat er sprake zou kunnen zijn van een menselijke projectiel die zich onbetamelijk geuit of gedragen heeft -waardoor de summiere mogelijkheid zou kunnen bestaan om dit goed te praten- en dit het logische gevolg ervan is.
En na twee Ad-Hominems komt ook nog een staaltje projectie. Jij bent degene die aannames doet, kameraad... ik niet.quote:Het is ongehoord dat iemand in zo'n functie door het te doen van een leger (van een soevereiniteit) om het leven komt. Vooral je hoofd in het zand steken en verscheulen achter de uitspraken van ambtenaren die voor de Isralische staat werken zonder dat dit ook daadwerkelijk gecontroleerd wordt op de juistheid ervan.
quote:'Europa volgt Nederland in erkenning Palestina'
De verschillende Europese landen die hebben aangegeven tot erkenning van de Palestijnse staat over te gaan, volgen het voorbeeld van Nederland. Expliciet aangeven dat Nederland voor erkenning van Palestina is, is daarom ook niet nodig.
Dat zegt minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer.
Koenders heeft kennis genomen van de ontwikkelingen in andere Europese landen als Zweden en Ierland die zijn overgegaan tot erkenning, maar ziet dat de initiatieven van bijvoorbeeld Groot-Brittanni, Frankrijk, Spanje en Belgi eigenlijk hetzelfde standpunt behelzen als de Nederlandse visie.
"Andere landen volgen Nederland juist", zegt Koenders in reactie op de oproep van ex-PvdA Kamerlid Tunahan Kuzu om de Palestijnse staat zo snel mogelijk te erkennen. Het kabinet streeft namelijk naar een tweestaten-oplossing en erkenning van de Palestijnse staat is daar onderdeel van, aldus de minister. "Nederland wil de Palestijnse staat erkennen."
Europese poging
Maar erkenning is op dit moment niet aan de orde. Koenders vind dat de nieuwe EU-buitenlandchef Federica Mogherini de kans moet worden gegeven het vredesproces nieuw leven in te blazen.
Wat de PvdA betreft is erkenning op dit moment wel degelijk een optie. Kamerlid Michiel Servaes ziet dat de vredesonderhandelingen al jaren in een impasse verkeren. Die onderhandelingen zijn volgens de PvdA’er een gesprek tussen ongelijke partijen.
Servaes heeft begrip voor het standpunt van Koenders om Mogherini de tijd en ruimte te bieden om de onderhandelingen te hervatten, maar wil wel weten wat het plan precies is. Hij wil weten wanneer dat plan er ligt en wat de concrete doelen dan zijn.
In de Kamer is er geen meerderheid voor een erkenning van de Palestijnse staat op korte termijn. Volgens coalitiepartner VVD is dat simpelweg niet mogelijk omdat er nog teveel onduidelijkheid bestaat over de grenzen van de staat, de (gevluchte) inwoners en het ontbreken van een legitiem erkend bestuur.
Door: NU.nl/Avinash Bhikhie
Waarom zou het herkennen van Palestina in de weg staan van het vredeproces?quote:
Logisch nadenken heb je nooit ontwikkeld? Staat overal vermeldt dat er een aanvaring was tussen de minister van Palestina en het Isralische leger. Wat rest is de toedracht. Dat zijn dood direct of indirect door deze aanvaring veroorzaakt is is een gegeven.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:10 schreef waxxx het volgende:
[..]
Heb je bewijs of ook maar enige aanwijzing dat de Isralische regering er achter zat of zuig je wat uit je duim?
Jij komt er wel, met zulke discussietechnieken!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Logisch nadenken heb je nooit ontwikkeld?
Ik neem aan dat het doel van het vredeproces juist een Twee-staten oplossing is waarbij dus ook Palestina erkend wordt. Als Isral bij voorbaat dat al niet wilt, wat is het nut van het houden van het vredeproces dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 17:56 schreef jamesdeen het volgende:
Omdat Israel dat niet zo cool vindt.
Het doel van een vredesproces is vrede, de tweestatenoplossing is een manier om dat te bereiken.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:09 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het doel van het vredeproces juist een Twee-staten oplossing is waarbij dus ook Palestina erkend wordt.
Isral wil niet dat Hamas een rol speelt in de tweestatenoplossing, een Palestijnse staat op zich hebben ze niet zoveel op tegen.quote:Als Isral bij voorbaat dat al niet wilt, wat is het nut van het houden van het vredeproces dan?
quote:Op woensdag 10 december 2014 18:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Logisch nadenken heb je nooit ontwikkeld? Staat overal vermeldt dat er een aanvaring was tussen de minister van Palestina en het Isralische leger. Wat rest is de toedracht. Dat zijn dood direct of indirect door deze aanvaring veroorzaakt is is een gegeven.
Als je Palestina erkent erken je Hamas omdat die momenteel een regime vormt met Fatah.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:54 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Waarom zou het herkennen van Palestina in de weg staan van het vredeproces?
De terugtrekking uit Gaza ging ook voor vrede zorgen. We mogen ons geen twee keer aan dezelfde steen stoten.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:20 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het doel van een vredesproces is vrede, de tweestatenoplossing is een manier om dat te bereiken.
Knul, hippe Latijnse termen raadplegen om je lege omhulsel -wat klaarblijkelijk je argumentatie is- kracht bij te zetten heeft jammerlijk genoeg gefaald. Ten eerste zou ik je willen adviseren om de definitie "indekken" eens op te zoeken. Je slaat namelijk de plank volledig mis. ik dek me namelijk niet in, zoiets noem je een monoloog. Ten tweede zou ik je willen adviseren om het woord "projectie" te bestuderen. Je toont hiermee een brevet van onvermogen aan. Ten derde zijn er wel degelijk bevindingen en feiten naar buiten gekomen. Dat jij niets weet maar vervolgens wel alles wat met Isral te maken heeft verdedigt. Laat toch maar weer eens je gekleurde bril zien.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:38 schreef Karrs het volgende:
[..]
Oh, en wat is dit dan? Zijn hiermee mijn tegenargumenten niet op voorhand waardeloos, omdat ik toch een gigantische plaat voor m'n kop heb?
Argumentum Ad-Hominem heet dat. En: jezelf op voorhand indekken.
[..]
Ik denk niks, want ik weet niet wat er gebeurd is. Wat die minister zei, riep, deed. Niet eens waar hij was en wat er aan de hand was. Ik weet ook niet wat die soldaten deden en waarom ze schoten/wierpen/wat-er-ook-is-gebeurd.
En het leuke is: dat weet niemand. Behalve jij, zeg je zelf. Je weet al precies wat er is gebeurd en iedereen die wat anders denkt...
[..]
En na twee Ad-Hominems komt ook nog een staaltje projectie. Jij bent degene die aannames doet, kameraad... ik niet.
Geef trouwens eens antwoord op mijn vragen?
Een Palestijnse staat in het hart van Isral zal elke gelovige Jood en Christen pijn doenquote:Op woensdag 10 december 2014 18:20 schreef jamesdeen het volgende:
Isral wil niet dat Hamas een rol speelt in de tweestatenoplossing, een Palestijnse staat op zich hebben ze niet zoveel op tegen.
Nee je herkent dan de Palestijnse staat. Hamas is niet de officile leider. Er kan pas een officile leider komen als Palestina als staat herkend wordt en ze de kans krijgen om een regeringstelsel te richten.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:25 schreef waxxx het volgende:
[..]
Als je Palestina erkent erken je Hamas omdat die momenteel een regime vormt met Fatah.
Je gaat de IS toch ook niet erkennen?
135 landen erkennen 'Palestina', de regering ze daarmee erkennen is die van Abbas.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Nee je herkent dan de Palestijnse staat. Hamas is niet de officile leider. Er kan pas een officile leider komen als Palestina als staat herkend wordt en ze de kans krijgen om een regeringstelsel te richten.
We kunnen nu denk ik wel concluderen dat er maar maar 1 oplossing is voor vrede, en dat is de Twee-staten oplossing. Of je moet genocide op palestijnen ook als een oplossing zijn. Ik geloof niet dat de palestijnen een andere oplossing dan de Twee-staten oplossing accepteren. En terecht ook. Isral wil gewoon zijn machtspositie niet kwijtraken want dan kunnen ze niet zomaar illegale nederzettingen bouwen of onschuldige mensen vermoorden.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:20 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het doel van een vredesproces is vrede, de tweestatenoplossing is een manier om dat te bereiken.
[..]
Isral wil niet dat Hamas een rol speelt in de tweestatenoplossing, een Palestijnse staat op zich hebben ze niet zoveel op tegen.
Wat ben je overtuigendquote:
Neem mijn levenquote:hippe Latijnse termen raadplegen om je lege omhulsel -wat klaarblijkelijk je argumentatie is- kracht bij te zetten heeft jammerlijk genoeg gefaald.
Ik voel me nu al verlicht! Dat inzicht, die analyse... Leid mij! LEID MIJ!quote:Ten eerste zou ik je willen adviseren om de definitie "indekken" eens op te zoeken. Je slaat namelijk de plank volledig mis.
Oh.quote:ik dek me namelijk niet in
Daarom moeten we dus niet naar religieuzen luisteren in deze kwesties.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:32 schreef xodox het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat in het hart van Isral zal elke gelovige Jood en Christen pijn doen
Wa's dat weer nou voor kolder.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:32 schreef xodox het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat in het hart van Isral zal elke gelovige Jood en Christen pijn doen
EN dit, het is ook nog eens stierenstront.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wa's dat weer nou voor kolder.
quote:Op woensdag 10 december 2014 18:39 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
We kunnen nu denk ik wel concluderen dat er maar maar 1 oplossing is voor vrede, en dat is de Twee-staten oplossing. Of je moet genocide op palestijnen ook als een oplossing zijn. Ik geloof niet dat de palestijnen een andere oplossing dan de Twee-staten oplossing accepteren. En terecht ook. Isral wil gewoon zijn machtspositie niet kwijtraken want dan kunnen ze niet zomaar illegale nederzettingen bouwen of onschuldige mensen vermoorden.
American arrested in Israel denies plotting attack on Muslim holy sitesquote:Op woensdag 10 december 2014 12:43 schreef Nibb-it het volgende:
Texas Man Charged in Israel May Have Sought to Attack Holy Sites
JERUSALEM — An American man has been charged in an Israeli court with illegal possession of weapons after he admitted under questioning that he had considered carrying out terrorist attacks, including against Islamic holy sites, Israeli officials said Tuesday. (New York Times)
We kunnen zoveel. Vraag: waarom noem jij het genocide? Het is geen genocide.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:39 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
We kunnen nu denk ik wel concluderen dat er maar maar 1 oplossing is voor vrede, en dat is de Twee-staten oplossing. Of je moet genocide op palestijnen ook als een oplossing zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80% van de 'Palestijnen' steunt het vermoorden van joden, alleen al daarom is een tweestatenoplossing een fantasie.quote:Polls shows strong Palestinian support for attacks, rocket fire
Survey finds 80% of Palestinians support recent spate of lone-wolf attacks; another survey finds 60% support rocket fire at Israel.
An overwhelming majority of Palestinians support a recent spate of attacks on Israelis amid heightened tensions over the most sensitive holy site in Jerusalem, according to an opinion poll released Tuesday.
The poll also found that more than half of Palestinians support a new uprising against Israel, and that the Hamas militant group would win presidential elections if they were held today.
Palestinian pollster Khalil Shikaki said the results reflected Palestinian anger over Israeli statements about the Jerusalem holy site, which is revered by Jews and Muslims, as well as a loss of hope following the collapse of US-brokered peace talks and Israel's recent war with Hamas in the Gaza Strip.
"There is an environment in which violence is becoming a dominant issue," said Shikaki. "This seems to be one of the most important driving forces."
There has been a spate of attacks in Jerusalem over the past month and a half, at a time of rising tensions over the contested holy site, revered by Muslims as Noble Sanctuary and by Jews as the Temple Mount.
Right-wing MKs have become more vocal in recent months about demands that Jews be allowed to pray at the Muslim-run site, which is home to the Al Aqsa Mosque and iconic Dome of the Rock.
Many Palestinians fear this is a pretext for a gradual Jewish takeover - a claim Israel denies.
The poll found 86 percent of respondents believe the shrine is in grave danger from Israel. It said 80 percent supported individual attacks by Palestinians who have stabbed Israelis or rammed cars into crowded train stations.
The Palestinian Center for Policy and Survey Research interviewed 1,270 people in the West Bank and Gaza last week. The poll had an error margin of 3 percentage points.
Rocket fire
A different poll by the Palestinian Center for Public Opinion, also released Tuesday, asked about the aftermath of Operation Protective Edge.
A little over half of Palestinians (53.2 percent) said they believed the Palestinian Resistance won its two recent armed conflicts with Israel, and 27.3 percent said they didn't think Hamas came out on top.
When asked if the Gaza Palestinian factions achieved their goals during Protective Edge, only 34.8 percent said it did to a high degree, while 41.5 percent said the goals were achieved to a moderate degree. Meanwhile, 13.9 percent said goals were reached to a low degree and only 3.6 percent said no objectives were achieved.
The Palestinians were also asked about the means of resistance, with 59.6 percent supporting rocket fire at Israel, only 5.1 percent oppose it and 21.3 percent were unsure.
Only 10.9 percent of respondents agreed with the statement "Firing rockets is a bad idea because it escalates the conflict with Israel and exposes Palestinians to danger," while 57.9 percent agreed with "firing rockets is a good idea because this might be the only weapon against the Israelis that would make the Israelis feel what we are suffering from them," and 22.9 percent did not agree with either.
The Palestinians on Monday officially became observers at the summit meeting of the 122 countries that are members of the ICC, a move they say is a step toward joining the world's permanent war crimes tribunal.
Palestinian President Mahmoud Abbas has threatened to seek membership in the ICC in order to press charges against Israel for alleged war crimes.
The poll found that the great majority of Palestinians support going to the International Criminals Court at the Hague to file charges against Israeli politicians and military leaders, with 83.3 percent of respondents in favor of the move, and only 6.3 percent opposing it.
A random sample of 1012 respondents of Palestinians aged 18 and above was polled their homes, face-to-face, in 170 election sites, 126 in the West Bank and 44 in the Gaza Strip. 49.4 percent of respondents were women, and 50.6 percent were men. The margin of error was 3.08 percent.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4601684,00.html
Wat noem ik genocide? Wat ik daarmee bedoel is dat je van het conflict af bent als je alle Palestijnen vermoord. Is dat geen genocide?quote:Op woensdag 10 december 2014 19:21 schreef Szikha het volgende:
[..]
We kunnen zoveel. Vraag: waarom noem jij het genocide? Het is geen genocide.
quote:En waarom erkent men de genocide op de suryoye (Assyriers) niet dan ??? Erken jij die wel? En ben jij ook zo gedreven voor deze volk? Ze zijn nog altijd slachtoffer. Anno 2014. Ze worden massaal afgeslacht. En leven in diaspora. Hun cultuur , taal en alles is afgepakt.
Maar goed, zij die niet klagen ontvangen geen medelijden.
Long live all Suryoye!Om eerlijk te zijn weet ik niet zoveel over suryoye. Ik heb daar nooit over gehoord. Maar als je daarmee de Armeense Genocide door Ottomaanse rijk bedoelt, dan herken ik dat wel. Het is heel ernstig wat met de Armeense christenen toen gebeurt is. En ook wat er nu met de koerden gebeurt in Irak vind ik erg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
Nee ik bedoel de Aramese genocide die is er ook nog gepleegd. Maar wordt door niemand erkend.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:07 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Wat noem ik genocide? Wat ik daarmee bedoel is dat je van het conflict af bent als je alle Palestijnen vermoord. Is dat geen genocide?
[..]
Om eerlijk te zijn weet ik niet zoveel over suryoye. Ik heb daar nooit over gehoord. Maar als je daarmee de Armeense Genocide door Ottomaanse rijk bedoelt, dan herken ik dat wel. Het is heel ernstig wat met de Armeense christenen toen gebeurt is. En ook wat er nu met de koerden gebeurt in Irak vind ik erg.
Ik vermoed dat hij n van de vijhonderdachtenveertig camera's tegen zijn hoofd heeft gekregen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:16 schreef Nibb-it het volgende:
Over het incident van eerder:
Channel 10 correspondent Roy Sharon tweeted on Wednesday, "If I'm not blind, then there was no rifle-butt strike, certainly not a significant or intentional one. I was standing next to him."
Pfff, wat bezielt zo'n iemand toch in godsnaam...quote:Palestijn gooit zuur naar Isralische moeder en kinderen
Een Isralische kolonist met een aanvalsgeweer nabij de plaats delict. reuters.
Vijf Israli's hebben vrijdag verwondingen opgelopen op de Westelijke Jordaanoever toen ze door een Palestijn werden aangevallen met een zuur. De dader is neergeschoten, maar niet ernstig gewond, berichtten Isralische media.
De zuuraanval was bij een versperring van het Isralische leger langs de weg van Jeruzalem naar Bethlehem. Een Palestijn wierp er een zure vloeistof over een Joodse moeder en vier kinderen in een auto.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)deren.dhtml?show=art
Dus dat.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:09 schreef xodox het volgende:
[..]
Pfff, wat bezielt zo'n iemand toch in godsnaam...
Haat.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:09 schreef xodox het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat een aantal onderbouwingen/stellingen niet correct zijn.quote:Op zondag 7 december 2014 21:09 schreef Szikha het volgende:
[..]
Je bedoeld eigenlijk dat ik een andere mening heb dan jij? Je pikt namelijk wat stellingen eruit. Noemt deze domweg onjuist of fout. Kan ik ook
Het Westen erkent symbolisch dus eigenlijk een staat die bewoners zelf niet eens erkennen. Opmerkelijk !
Beter lezen!quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:50 schreef Toga het volgende:
[..]
Het waren dus de joden die aan wishful thinking deden. Als er ooit eens zo'n foto komt met twee palestijntjes waarvan n met keppeltje op, is er sprankje hoop.
Abu Ein was in 1982 veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf. Hij was betrokken bij een bomaanslag waardoor in 1979 in Tiberias twee Joodse tieners werden gedood. In 1985 kwam hij bij een uitwisseling van gevangenen op vrije voeten en maakte vervolgens carrire in de Palestijnse Autoriteit.quote:Op donderdag 11 december 2014 10:51 schreef Nibb-it het volgende:
Israelis, Palestinians differ on autopsy results of Palestinian minister
Palestinian official says medical examination shows Ziad Abu Ein died from being struck and inhaling tear gas; Israeli source: He died from a heart attack.
(...)
Palestinian Civil Affairs Minister Hussein al-Sheikh told Voice of Palestine radio that the examination of the body shows Abu Ein had died from being struck and inhaling tear gas. He accused Israel of responsibility for the minister's death.
Israeli sources said the autopsy suggested the primary cause of death was a heart attack caused by stress, apparently a result of Abu Ein's neck being grasped by an Israeli policeman, an event which was captured in video taken during the demonstration. The source added that Abu Ein's heart was in poor medical condition and thus at high risk due to prior health issues, including severe Atherosclerosis and tissue scarring.
The autopsy was carried out late on Wednesday. The Palestinian Authority agreed to allow an Israeli pathologist take part in the autopsy; additional pathologists from Jordan were also present.
The diagnosis of a heart attack caused by stress was agreed upon by the Israeli and Jordanian pathologists, due to the finding of light bleeding that occured in Abu Ein's neck muscles and beneath his aorta prior to his death - a result common to stress. Bleeding in the gum, the tongue and the jaw area were also found, but could have been caused by resuscitation efforts. (Haaretz)
Waarom dan wel?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:44 schreef xodox het volgende:
[..]
Nee hoor, die reporter vraagt eerst wat ze vinden van zionistische christenen en daar reageren ze vrijwel allemaal positief op. Daarna stelt hij: wat als ze Isral steunen omdat ze moslims haten? Dan reageren ze meestal dat ze dat niet moeten doen omdat ze moslims haten maar wel om de zionisten te steunen.
Dat is een mening waar ik me bij aansluit
Over ad hominem gesproken!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij komt er wel, met zulke discussietechnieken!
Wat een spitsvondfhed, wat een charme
Maar waarom zou je je eigenlijk nog druk maken om wat wij zeggen? We zijn duidelijk inferieur aan jouw overweldigende persoonlijkheid. Wij zijn je aandacht helemaal niet waard. Meester.
Wie zijn ons?quote:Op woensdag 10 december 2014 18:30 schreef xodox het volgende:
[..]
De terugtrekking uit Gaza ging ook voor vrede zorgen. We mogen ons geen twee keer aan dezelfde steen stoten.
Zoals al eerder gezegd is: religieuze argumenten zijn voor aardse, staatkundige zaken geen zinvol argument.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:32 schreef xodox het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 december 2014 19:21 schreef Szikha het volgende:
[..]
We kunnen zoveel. Vraag: waarom noem jij het genocide? Het is geen genocide.
En waarom erkent men de genocide op de suryoye (Assyriers) niet dan ??? Erken jij die wel? En ben jij ook zo gedreven voor deze volk? Ze zijn nog altijd slachtoffer. Anno 2014. Ze worden massaal afgeslacht. En leven in diaspora. Hun cultuur , taal en alles is afgepakt.
Maar goed, zij die niet klagen ontvangen geen medelijden.
Long live all Suryoye!Je hebt een punt: er zijn veel onrechtvaardigheden die onbesproken blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me ook afgevraagd waarom ik me in dit topic wel roer en niet in topics over Liberia, Koerdistan, Tibet, Westelijke Sahara en dergelijke.
Die topics zijn er niet. Het viel me op dat over alle deze onderwerpen geen discussie te voeren is: iedereen is het er over eens dat dit eigenlijk schandalige bezettingen zijn. Alleen Chinezen gaven weerwerk tijdens een bezoek van de Dalai Lama aan de Universiteit van Leiden. Met exact dezelfde argumenten als in dit topic door Israel-verdedigers gehanteerd worden.
Alleen voor de bezetting van Palestina door joden en later door Israel treden verdedigers in het krijt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef Szikha het volgende:
[..]
Nee ik bedoel de Aramese genocide die is er ook nog gepleegd. Maar wordt door niemand erkend.
En ze worden nu op de dag van vandaag afgeslacht. Maar gewoon koppen in het zand steken.
Ja het heeft niets met deze topic te maken. Maar ik vind het te ver gaan om de Arabische Palestijnse vluchtelingen destijds ( zo'n 500.000) een genocide te noemen. Zij waren vluchteling omdat ZIJ een oorlog begonnen. Dat is wel een klein nuance.
Tja, welk land laat nou zijn ongeregelde fanaten met een machinegeweer rondlopen?quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:09 schreef xodox het volgende:
[..]
Die kolonist met dat aanvalsgeweer is je ontgaan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:18 schreef tfors het volgende:
Ik vind geweld tegen burgers die verder niets te maken hebben met het conflict erger dan wat dan ook. Waarom zou iemand de doodstraf/zuuraanval verdienen alleen al omdat hij/zij Israelisch staatsburger is? En dan komen ze met argumenten dat de Palestijnen geen andere manieren van verzet hebben. Onzin. Vandaar dat ik meer anti-Hamas en dat soort figuren ben dan anti-Likud. edit, arugment dat Likud hetzelfde propageert, ben ik het niet mee eens. maar goed, eindeloze discussie.
De Assyiers, de Joden uit Arabische landen ook. Ze werden verdreven met geweren in de rug. Zo'n miljoen Joden werden ontdaan van hun huizen en eigendom. De Assyriers werden in diaspora gebracht. Ze leden zwaar onder de Arabieren. En ze hebben geen oorlog gevoerd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Het heeft, vind ik, wel iets met dit topic te maken. Met name de selectieve verontwaardiging is soms een argument. Nou ja: non-argument.
Het waren er veel meer, en ze werden verdreven met geweren in de rug.
En de Palestijnen begonnen geen oorlog.
De joden riepen, vr de VN iets besloten had, zelf hun eigen staat uit en de naburige Arabische staten vielen aan.
Ng beter lezen: Een van de twee jongens noemt de foto nu “wishful thinking”.quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Beter lezen!
De foto werd gemaakt in opdracht van een Canadees tijdschrift. Dus geen joden van wie de wens de vader van de gedachte was, maar een Canadees.
Het is misschien een beetje een kip-en-ei verhaal, maar je noemt haat als middel om politieke doeleinden te verwezenlijken. Dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat haat (religieuze en 'ordinaire' jodenhaat) daarnaast ook een oorzaak is. Natuurlijk wordt het gebruikt en aangewakkerd door hen die er macht mee vergaren of behouden, maar de haat moet daarvoor al wel aanwezig zijn. Net als de frustratie en machteloosheid die ermee gepaard gaan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:26 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik hoop dat zij (de Palestijnen) de erkenning krijgen, en dat dit resulteert in een daadwerkelijke staat. Waarom zou ik hier tegen zijn?
En ja ben absoluut van mening dat het hele Palestina conflict puur politiek was , is, en zal zijn in de toekomst. Zowel van Arabische landen alsmede van Israel en ook het Westen noem maar op hoor dus je zal mij niet eenzijdig hore lullen. Net zoals ik mijn vorige posten vooral heb benadrukt van Israels grote rol in het Midden Oosten.
Polieke macht waar mensen de dupe van zijn (ongeacht religie of afkomst of ideologie) en ja Jeruzalem speelt hier uiteraard een grote rol in. Het heeft geen bal met religie te maken.
Het hele conflict is de manier om mensen tegen elkaar op te zetten. Politieke doeleinden te realiseren. Propaganda voor eigen gewin. Geweld en haat zaaien. En ik vind dat naief dat mensen dat niet kunnen of willen (!) in zien.
Is dit een grap of zo?quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef Karrs het volgende:
En dan hadden zionistische joden gewoon huizen kunnen bouwen op Palestijnse grond - als inwoners van Palestina.
Volgens mij begrijp je 't verkeerd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is dit een grap of zo?
Dat je fan bent van Isral is tot daar aan toe, maar dat je kolonisatie gaat goedpraten is toch wel van een niveau dat heel diep onder het nulpunt ligt.
Volgens mij ben jij zionistenfan, dus kan dat religieus gestoorde tuig sowieso wel op jouw aanbidding rekenen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je 't verkeerd.
Dan kunnen joden gewoon huizen bouwen (a.k.a. gaan wonen) in Palestina. Legaal. Volgens de regels die in dat land (Palestina) gelden.
Jouw mening over mij heeft voor mij geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeen bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zionistenfan, dus kan dat religieus gestoorde tuig sowieso wel op jouw aanbidding rekenen.
x1023
Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat jij over mij denkt is van geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeen bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?
Ok.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!quote:This happened back in the Israel-Gaza war last July. A 4 member Hamas militant cell from Gaza managed to infiltrate Israel through the sea by scooba-diving, intending to reach the nearby village of 'Zikim', most likely to wreak as much havoc as they could as a way to get back at Israel's bombing of Gaza at the time, but were stopped short by a response force from the Israeli military.
A few video sequences were publicly released back then, but the full video remained under wraps until the IDF mistakenly uploaded it online while transferring it through archival databases. The video was quickly taken down, but not before a local Arab newspaper got hold of it.
Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!
http://m.liveleak.com/view?i=e0b_1418361452
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.
Ah, ok. Dan is het een goede zaak als er zoveel mogelijk geweld is inderdaad.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
[..]
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!
Er wonen Arabieren in Isral. Ze zijn overwegend moslim en leven in vrede samen met de joden, en anderen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dit is gewoon terrorisme. Ze waren op weg naar een dorp om daar zoveel mogelijk mensen neer te knallen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom dan wel?
Wat is voor jou als christen de reden om zionisten te steunen?
Ik zie in de evangelies geen reden om sterk te hechten aan Palestina of het joodse volk, en al helemaal niet aan de joodse religie. Sterker nog: met Pinksteren werden de apostelen opgeroepen om onder alle volkeren te prediken en al snel werd besloten dat heidenen meteen christen konden worden, zonder eerst jood te worden.
En tot de dag van vandaag verwerpen joden christus als de messias.
Dat je het jodendom beschouwt als voorloper van het christendom kan ik nog snappen, maar als christen het zionisme steunen?
quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ons is wat mij betreft iedereen met een hart voor de staat Isralquote:Op zaterdag 13 december 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie zijn ons?
Overigens was het weghalen van joden uit Gaza geen terugtrekking van Israelische bezetting, maar meer een mogelijkheid tot volledig afknijpen van de Gazanen. Wat dus ook prompt gebeurde.
De rest zijn Israelische smoesjes en provocaties.
Er zijn 2,1 miljard christenen in de wereld en 1,5 miljard moslims. Waar haal jij de cijfers 2 of 3 miljoen van? Lol.quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is: religieuze argumenten zijn voor aardse, staatkundige zaken geen zinvol argument.
En als je het dan toch over religieuze pijn hebt: Israel doet, volgens jou, elke gelovige moslim pijn.
En als we er van uitgaan dat de god van al deze gelovigen dezelfde is, welke pijn moet dan de doorslag geven?
Die van het handjevol (ca 12 miljoen) joden?
Die van de ruim 2 miljoen christenen (katholieken, protestanten, orthodoxen)?
Die van de tegen de 3 miljoen moslims (soennieten, sji'ieten, wahabieten, soefi's)?
De god is dezelfde, jij voert de pijn van de gelovigen op als staatkundig argument. Getalsmatig leg je dat af. Hoe nu verder?
Nee, volgens het jodendom zijn de joden de nazaten van Abraham. Als we religieuze verhalen voor waar gaan aannemen is het eind zoek.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:05 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..
Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel h (oude testament)quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, volgens het jodendom zijn de joden de nazaten van Abraham. Als we religieuze verhalen voor waar gaan aannemen is het eind zoek.
Maar dat maakt het niet ineens waar of zo. Het blijft gewoon een bewering uit dezelfde categorie als Adam en Eva, de zondvloed, de toren van Babel en al die andere flauwekul.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:28 schreef xodox het volgende:
[..]
Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel h (oude testament)
Ik kan er wel een aantal op noemenquote:Op zaterdag 13 december 2014 02:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, welk land laat nou zijn ongeregelde fanaten met een machinegeweer rondlopen?
Als je iemand haat, haat je iets in hem wat deel is van jezelf. Wat geen deel van onszelf is, verontrust ons niet.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje een kip-en-ei verhaal, maar je noemt haat als middel om politieke doeleinden te verwezenlijken. Dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat haat (religieuze en 'ordinaire' jodenhaat) daarnaast ook een oorzaak is. Natuurlijk wordt het gebruikt en aangewakkerd door hen die er macht mee vergaren of behouden, maar de haat moet daarvoor al wel aanwezig zijn. Net als de frustratie en machteloosheid die ermee gepaard gaan.
Het is niet voor niets dat Arabieren en moslims zo naar het extremisme neigen.
Een van de grootste predikers van haat, is hun religie. Niet alleen jodenhaat, maar pure xenofobie. Kijk maar naar soennieten versus sjieten. Het idee van de oude stammenstrijd die bij Arabieren altijd al in hun cultuur heeft gezeten is vertaald naar religieuze plicht. Maar daarmee beslist niet verdwenen (wat ongetwijfeld oorspronkelijk wel de bedoeling was). Dus helaas heeft religie alles met dit conflict te maken.
Ze knnen het wel. Zie de Arabieren in Isral. En zie de vrij normale betrekkingen tussen Isral en de omringende Arabische landen (Egypte, Jordani). Als dat islamitische extremisme niet aanwezig was geweest, was het gewoon een kwestie van tijd geweest voordat joden en moslims elkaar accepteren voor wat ze zijn. Was Isral n van de aanjagers geworden van de welvaart in de Arabische wereld. En dan hadden zionistische joden gewoon huizen kunnen bouwen op Palestijnse grond - als inwoners van Palestina.
Maar ja...
De jonge staat Israel was een zelfuitgeroepen staat, precies zoals de Islamitische Staat op dit moment een zelfuitgeroepen staat is. Illegaal dus.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:26 schreef Szikha het volgende:
[..]
De Assyiers, de Joden uit Arabische landen ook. Ze werden verdreven met geweren in de rug. Zo'n miljoen Joden werden ontdaan van hun huizen en eigendom. De Assyriers werden in diaspora gebracht. Ze leden zwaar onder de Arabieren. En ze hebben geen oorlog gevoerd.
En je punt is?
En neen Kees. De omringende (ik dacht 7?) Arabische landen hebben samen MET de Palestijnse Arabieren ( zij wilden dit al te graag) een oorlog gestart. In hoop de jonge staat Israel te vernietigen. Het vernietigen van landen is nog altijd illegaal en verboden.
Het hele conflict is de manier om mensen tegen elkaar op te zetten. Politieke doeleinden te realiseren. Propaganda voor eigen gewin. Geweld en haat zaaien. En ik vind dat naief dat mensen dat niet kunnen of willen (!) in zien.
Jaja. Als de betrokkenen dat serieus meenden, zouden ze wel beter werk doen. Niet alleen een fraai plaatje schieten. Maar ook meer werk maken van gezamenlijke scholen en tv-programma's.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:19 schreef Toga het volgende:
[..]
Ng beter lezen: Een van de twee jongens noemt de foto nu “wishful thinking”.
Na het zien van de namen van de jongens (Shapiro en Aloni) , de locatie (Abu Tor) en de (Isralische) fotografe (Ricki Rosen) is het opvallend dat de naam van het tijdschrift niet vermeld wordt. Het zou zomaar een joods-georinteerd blad kunnen zijn.
Niet om het overheersen nee, het gaat hen om het oprotten van de Palestijnen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ok.
Ga je dan nu weer weg?
Maar even serieus. Volgens miij begrijp je het nog steeds verkeerd. Ik heb niets met extremisten of zionisten. Ik ben tegen het nederzettingenbeleid en vind dat de kolonisten op moeten rotten. In het voorbeeld wat ik noemde, echter, ging het om de situatie dat het wonen in Palestina voor joden, al dan niet om religieuze gronden, in overleg met de autoriteiten gewoon mogelijk moet zijn. Want ik ben er niet zeker van, maar volgens mij gaat het de kolonisten (die in de huidige situatie gewoon moeten oprotten) om het wonen, niet om het overheersen.
Ismael vergeten? God heeft gehoord. Genesis vanaf hoofdstuk 16.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:05 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..
OK, dan hoor ik daar niet bij.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:07 schreef xodox het volgende:
[..]
Ons is wat mij betreft iedereen met een hart voor de staat Isral
Dat "afknijpen" is pas gebeurd toen de Gazanen er een terroristenstaat van gemaakt hebben. Ga aub geen leugens verspreiden, dat is gewoon misdadig
Als ik de cijfers zie, heb je die gehaald van http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldreligiequote:Op zaterdag 13 december 2014 19:08 schreef xodox het volgende:
[..]
Er zijn 2,1 miljard christenen in de wereld en 1,5 miljard moslims. Waar haal jij de cijfers 2 of 3 miljoen van? Lol.
Er is een nieuw verbond gesloten h.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:28 schreef xodox het volgende:
[..]
Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel h (oude testament)
Ja, ik ook wel. Niet de meest beschaafde, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:24 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik kan er wel een aantal op noemen
quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:36 schreef Szikha het volgende:
[..]
Als je iemand haat, haat je iets in hem wat deel is van jezelf. Wat geen deel van onszelf is, verontrust ons niet.
Ah, dan is het dus een schurkenstaat die zich onttrekt aan fatsoensnormen.quote:Op zondag 14 december 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:
israel is gewoon baas
einde discussie
slotje
jodenfan gespot.quote:Op zondag 14 december 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:
israel is gewoon baas
einde discussie
slotje
Mwa, dat betwijfel ik.quote:
Met nadruk voor 'terroriseren' gekozen he?quote:Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Triggie komt dit topic ook weer eens terroriseren hoor.
Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.quote:Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Triggie komt dit topic ook weer eens terroriseren hoor.
Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.quote:Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.
De gustibus disputandum esse, blijkt maar weer.
Niet echt. Ik lees wat er in de Nederlandse kranten staat.quote:Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef jamesdeen het volgende:
Volg je Israelische politiek een beetje, Kees?
quote:Op zondag 14 december 2014 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.
Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..quote:Op zondag 14 december 2014 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja. Als de betrokkenen dat serieus meenden, zouden ze wel beter werk doen. Niet alleen een fraai plaatje schieten. Maar ook meer werk maken van gezamenlijke scholen en tv-programma's.
Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?quote:Op zondag 14 december 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, dan is het dus een schurkenstaat die zich onttrekt aan fatsoensnormen.
Onder mensen onderling hebben we daarvoor een rechtsstaat ingericht, met correctiemogelijkheden. Wie de normen schendt, krijgt straf (als hij gepakt wordt).
Onder staten hebben we dat niet. Dus net als Noord-Korea, Noord-Soedan, Syri, Rusland, Marokko, China en dergelijke schurkenstaten kan Israel zijn gang gaan.
Gefeliciteerd met je status van schurkenstaat.
Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.quote:Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
quote:Op zondag 14 december 2014 17:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.
Dat kan toch niet aan de macht zijn. Een stel barbaren die zulke haat verspreiden.
Ik kan je dergelijke initiatieven niet tonen, noch van joodse, noch van Palestijnse kant.quote:Op zondag 14 december 2014 10:25 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..
Er zijn al meerdere instanties in Isral die tracht(t)en met gemengde scholen de kloof te dichten en met kleine zaadjes begrip voor elkaar te planten.
Galil Jewish–Arab School
Hand in hand
Toegegeven, het stuit bij sommigen op weerstand, maar de intentie is er van Isralische zijde. Toon mij eens zo'n instantie aan de Palestijnse kant.
Nee hoor: de normen van de VN. Bijvoorbeeld over oorlogsrecht, illegaal inpikken van land en non-proliferatie.quote:Op zondag 14 december 2014 15:19 schreef waxxx het volgende:
[..]
Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?
Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.quote:Op zondag 14 december 2014 12:48 schreef xodox het volgende:
Er is meer in Isral te doen dat over dit saaie conflict te praten hoor. Even dit topic wat meer laten ontspannen, ik stel u voor aan de 3 mooiste clubs van Isral !
Maccabi Haifa (op 0:54 mooi beeld)
https://www.facebook.com/(...)92048&type=2&theater
Beitar Jeruzalem (volkslied)
https://www.facebook.com/(...)86079&type=2&theater
Maccabi Tel Aviv
Onjuist.quote:Op zondag 14 december 2014 23:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.
Ik heb Genesis van Crumb er nog maar weer eens bij gepakt. Zowel Ismael als Ezau zijn eerstgeborenen, maar worden door menselijke leugens en bedrog (van Sara en Rebekka, de valse krengen) van hun recht ontdaan. Door goddelijke tussenkomst komen ze toch nog een beetje goed terecht
Ze brengen het land in iedergeval naar de Filistijnen.quote:Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
Als de vernietiging van Israel het enige doel blijft van Hamas zal er inderdaad nooit vrede zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
quote:Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.
"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."
He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4604878,00.html
Inb4 reacties als:quote:De Palestijnen hebben woensdag een ontwerpresolutie ingediend bij de VN-Veiligheidsraad waarin staat dat er binnen een jaar een vredesakkoord moet zijn met Isral.
Het akkoord moet de "visie van twee onafhankelijke, democratische en welvarende staten" vertegenwoordigen.
De Palestijnen willen soevereiniteit op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, gebieden die sinds 1967 door Isral zijn bezet.
Ook willen ze Oost-Jeruzalem als hoofdstad van de staat Palestina. Isral zou accepteren dat Palestina als soevereine staat bestaat, maar zou niet akkoord gaan met de gebiedsverdeling van voor 1967.
De Veiligheidsraad kan binnen 24 uur al stemmen over de resolutie. Die wordt aangenomen als negen landen hebben voorgestemd. Als dat gebeurt, moeten de Verenigde Staten, die bondgenoten zijn met Isral, beslissen of ze een veto uitspreken.
De Palestijnen dienden in oktober ook al een resolutie in. Daarin stond dat Isral in november 2016 weg moest zijn uit Palestijnse gebieden, maar onder meer de VS was daar tegen.
Je kunt tegen het feit zijn dat hamas niet meer op de terreurlijst staat van de eu, maar ga alstublieft niet overal de holocaust als excuus voor gebruiken. Dat slaat nergens op. Alsof hamas ooit genoeg kracht heeft om 6 miljoen joden te doden.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:02 schreef waxxx het volgende:
Echt iemand die de Nobelprijs verdient heeft.
[..]
Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepenquote:Op woensdag 17 december 2014 20:02 schreef waxxx het volgende:
Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.
"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."
He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
En men stelt nog in de uitspraak dat het niets zegt over de vraag of Hamas wel een terroristische organisatie is binnen de juiste juridische procedure om dat te onderzoeken en vervolgens een conclusie uit te trekken:quote:However, the Common Position and the case-law of the Court4 requires that an EU decision to
freeze funds is based not on factual elements that the Council may have derived from the press or
the internet, but on elements which have been concretely examined and confirmed in decisions of
national competent authorities within the meaning of the Common Position.
Het laat eigenlijk zien dat dit oordeel van het gerechtshof juist gn politiek besluit is en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht nogmaals bewijst die een eerdere genomen politieke beslissing dus terugfluit.quote:The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position.
Jank harder.quote:Op donderdag 18 december 2014 08:59 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Inb4 reacties als:
-JAJA palestijnen willen helemaal geen vrede.
-Isral is eerlijk bezig door de grenzen van 1967 niet te accepteren.
Want Isral kan nooit fout zijn en heeft altijd gelijkt, en als de palestijnen iets zeggen wat op een vredig oplossing lijkt, dan liegen ze...
Zo, en wat voor prijs dan wel?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
Omdat je het compleet uit je duim zuigt lijkt me.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?quote:Op donderdag 18 december 2014 09:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepen![]()
Het is geen politiek besluit huilebalk. Het politieke besluit zette Hamas juist wel op de terreurlijst.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Maar extreem-rechtse joodse nationalisten staan te schuimbekken dat een tweede kristalnacht in Europa eraan komt of Europa zelf op een "grote ramp afstevent"quote:The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position.
Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?
De Raad van Bestuur is van mening dat je niet zo moet huilen.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?
De moord op zes miljoen (6.000.000 mensen), de grootste misdaad aller tijden, is niet meer serieus te nemen joh
Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?
Geldt dat ook voor slachtoffers van de slavenhandel?quote:Op donderdag 18 december 2014 11:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.
Maareh... om eerlijk te zijn. Ja. Ik denk dat het joodse volk dit voor eeuwig als argument mag blijven gebruiken om haat tegen henzelf (en haat in het algemeen) te veroordelen. Net als de Armenirs dat mogen. En elk ander volk dat ooit genocide heeft ondergaan, om wat voor reden dan ook. Sterker nog, als zij daarover spreken dienen anderen hun bek te houden en te luisteren.
Hangt van de context van die uitspraak af.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.
Het gruwelijke misbruiken van de holocaust als geschiedkundige gebeurtenis om hedendaagse besluiten vanuit de EU en een gerechtshof die je niet bevallen als nationalistische Israelische jood af te doen als "jullie hebben niets geleerd" is best walgelijk.
Ahum. Jawel hoor. Het is een hele grote invloed geweest op wat Isral nu is, en waarschijnlijk ook op de strijd om het Joods Tehuis en Palestina. Maar dat terzijde, want ik snap je punt.quote:Gewoon over de rug van die 6 miljoen je eigen politieke strijd en mening verkondigen. Wie heeft er nou geen respect in deze eigenlijk?
De staat Israel gesticht na de holocaust heeft helemaal niets met die 6 miljoen mensen te maken die zijn omgekomen.
Klopt.quote:Het gerechtshof stelt zelf in de uitspraak expliciet dat deze uitspraak niets zegt over de vraag of Hamas wel of niet een terroristische organisatie is als men de juiste bewijzen had aangevoerd conform EU-wettenHet gaat gewoon over de vraag wat bewijs is binnen EU-wetgeving en besluitvorming zoals groepen tot terroristische groepen bestempelen en op een blacklist zetten.
Ik weet niet of dat de conclusie is, maar eigenlijk vind ik die uitspraak niet eens z ondoordacht, want velen menen dat Europa inderdaad een tweede Kristallnacht te wachten. Of dat op moslims of opnieuw op joden is (door moslims) wordt nog bediscussieerd, maar de (joden-)haat is ook in Europa opnieuw aan het groeien. En niet zo'n beetje ook.quote:Maar goed, Europa staat een tweede kristalnacht te wachten en heeft helemaal niets geleerd. Dat is de conclusie?
Voordat ik daarop antwoord geef: ik zei bek houden en luisteren. Maar dat betekent niet onvoorwaardelijk doen wat hij zegt.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor slachtoffers van de slavenhandel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |