Een pure hypocriet ben je. Als je namelijk zou weten wat feiten zijn (wat ik betwijfel) dan zou je ook het verschil kunnen inzien dat mijn reactie een mening betreft. Daarnaast oordeel ik puur op de informatie dat in meerdere berichtgevingen vermeldt wordt. Dit heeft dus totaal niets met het verdraaien van feiten te maken.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:36 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen mening over het Israëlisch/Pelastijnse conflict maar dat betekent niet dat ik daarom feiten ga verdraaien
Het is een spoof. Nep dus.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb het niet meer![]()
Maar serieus wat zijn dat voor idioten. Al opgepakt ?
Heb je bewijs of ook maar enige aanwijzing dat de Israëlische regering er achter zat of zuig je wat uit je duim?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Net als je dacht dat Israël niet verder kon weg zinken. Ach, zolang Israël erbij betrokken is zal het wel weer goed gepraat worden.
Oh, en wat is dit dan? Zijn hiermee mijn tegenargumenten niet op voorhand waardeloos, omdat ik toch een gigantische plaat voor m'n kop heb?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dit heeft niets met indekken te maken. Mensen zoals jij met een gigantische plaat voor hun kop zijn niet voor reden vatbaar.
Ik denk niks, want ik weet niet wat er gebeurd is. Wat die minister zei, riep, deed. Niet eens waar hij was en wat er aan de hand was. Ik weet ook niet wat die soldaten deden en waarom ze schoten/wierpen/wat-er-ook-is-gebeurd.quote:Het gaat hier niet om een burger of dergelijks. Maar een minister. Denk je nu daadwerkelijk dat er sprake zou kunnen zijn van een menselijke projectiel die zich onbetamelijk geuit of gedragen heeft -waardoor de summiere mogelijkheid zou kunnen bestaan om dit goed te praten- en dit het logische gevolg ervan is.
En na twee Ad-Hominems komt ook nog een staaltje projectie. Jij bent degene die aannames doet, kameraad... ik niet.quote:Het is ongehoord dat iemand in zo'n functie door het te doen van een leger (van een soevereiniteit) om het leven komt. Vooral je hoofd in het zand steken en verscheulen achter de uitspraken van ambtenaren die voor de Israëlische staat werken zonder dat dit ook daadwerkelijk gecontroleerd wordt op de juistheid ervan.
quote:'Europa volgt Nederland in erkenning Palestina'
De verschillende Europese landen die hebben aangegeven tot erkenning van de Palestijnse staat over te gaan, volgen het voorbeeld van Nederland. Expliciet aangeven dat Nederland voor erkenning van Palestina is, is daarom ook niet nodig.
Dat zegt minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer.
Koenders heeft kennis genomen van de ontwikkelingen in andere Europese landen als Zweden en Ierland die zijn overgegaan tot erkenning, maar ziet dat de initiatieven van bijvoorbeeld Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje en België eigenlijk hetzelfde standpunt behelzen als de Nederlandse visie.
"Andere landen volgen Nederland juist", zegt Koenders in reactie op de oproep van ex-PvdA Kamerlid Tunahan Kuzu om de Palestijnse staat zo snel mogelijk te erkennen. Het kabinet streeft namelijk naar een tweestaten-oplossing en erkenning van de Palestijnse staat is daar onderdeel van, aldus de minister. "Nederland wil de Palestijnse staat erkennen."
Europese poging
Maar erkenning is op dit moment niet aan de orde. Koenders vind dat de nieuwe EU-buitenlandchef Federica Mogherini de kans moet worden gegeven het vredesproces nieuw leven in te blazen.
Wat de PvdA betreft is erkenning op dit moment wel degelijk een optie. Kamerlid Michiel Servaes ziet dat de vredesonderhandelingen al jaren in een impasse verkeren. Die onderhandelingen zijn volgens de PvdA’er een gesprek tussen ongelijke partijen.
Servaes heeft begrip voor het standpunt van Koenders om Mogherini de tijd en ruimte te bieden om de onderhandelingen te hervatten, maar wil wel weten wat het plan precies is. Hij wil weten wanneer dat plan er ligt en wat de concrete doelen dan zijn.
In de Kamer is er geen meerderheid voor een erkenning van de Palestijnse staat op korte termijn. Volgens coalitiepartner VVD is dat simpelweg niet mogelijk omdat er nog teveel onduidelijkheid bestaat over de grenzen van de staat, de (gevluchte) inwoners en het ontbreken van een legitiem erkend bestuur.
Door: NU.nl/Avinash Bhikhie
Waarom zou het herkennen van Palestina in de weg staan van het vredeproces?quote:
Logisch nadenken heb je nooit ontwikkeld? Staat overal vermeldt dat er een aanvaring was tussen de minister van Palestina en het Israëlische leger. Wat rest is de toedracht. Dat zijn dood direct of indirect door deze aanvaring veroorzaakt is is een gegeven.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:10 schreef waxxx het volgende:
[..]
Heb je bewijs of ook maar enige aanwijzing dat de Israëlische regering er achter zat of zuig je wat uit je duim?
Jij komt er wel, met zulke discussietechnieken!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Logisch nadenken heb je nooit ontwikkeld?
Ik neem aan dat het doel van het vredeproces juist een Twee-staten oplossing is waarbij dus ook Palestina erkend wordt. Als Israël bij voorbaat dat al niet wilt, wat is het nut van het houden van het vredeproces dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 17:56 schreef jamesdeen het volgende:
Omdat Israel dat niet zo cool vindt.
Het doel van een vredesproces is vrede, de tweestatenoplossing is een manier om dat te bereiken.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:09 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het doel van het vredeproces juist een Twee-staten oplossing is waarbij dus ook Palestina erkend wordt.
Israël wil niet dat Hamas een rol speelt in de tweestatenoplossing, een Palestijnse staat op zich hebben ze niet zoveel op tegen.quote:Als Israël bij voorbaat dat al niet wilt, wat is het nut van het houden van het vredeproces dan?
quote:Op woensdag 10 december 2014 18:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Logisch nadenken heb je nooit ontwikkeld? Staat overal vermeldt dat er een aanvaring was tussen de minister van Palestina en het Israëlische leger. Wat rest is de toedracht. Dat zijn dood direct of indirect door deze aanvaring veroorzaakt is is een gegeven.
Als je Palestina erkent erken je Hamas omdat die momenteel een regime vormt met Fatah.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:54 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Waarom zou het herkennen van Palestina in de weg staan van het vredeproces?
De terugtrekking uit Gaza ging ook voor vrede zorgen. We mogen ons geen twee keer aan dezelfde steen stoten.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:20 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het doel van een vredesproces is vrede, de tweestatenoplossing is een manier om dat te bereiken.
Knul, hippe Latijnse termen raadplegen om je lege omhulsel -wat klaarblijkelijk je argumentatie is- kracht bij te zetten heeft jammerlijk genoeg gefaald. Ten eerste zou ik je willen adviseren om de definitie "indekken" eens op te zoeken. Je slaat namelijk de plank volledig mis. ik dek me namelijk niet in, zoiets noem je een monoloog. Ten tweede zou ik je willen adviseren om het woord "projectie" te bestuderen. Je toont hiermee een brevet van onvermogen aan. Ten derde zijn er wel degelijk bevindingen en feiten naar buiten gekomen. Dat jij niets weet maar vervolgens wel alles wat met Israël te maken heeft verdedigt. Laat toch maar weer eens je gekleurde bril zien.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:38 schreef Karrs het volgende:
[..]
Oh, en wat is dit dan? Zijn hiermee mijn tegenargumenten niet op voorhand waardeloos, omdat ik toch een gigantische plaat voor m'n kop heb?
Argumentum Ad-Hominem heet dat. En: jezelf op voorhand indekken.
[..]
Ik denk niks, want ik weet niet wat er gebeurd is. Wat die minister zei, riep, deed. Niet eens waar hij was en wat er aan de hand was. Ik weet ook niet wat die soldaten deden en waarom ze schoten/wierpen/wat-er-ook-is-gebeurd.
En het leuke is: dat weet niemand. Behalve jij, zeg je zelf. Je weet al precies wat er is gebeurd en iedereen die wat anders denkt...
[..]
En na twee Ad-Hominems komt ook nog een staaltje projectie. Jij bent degene die aannames doet, kameraad... ik niet.
Geef trouwens eens antwoord op mijn vragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |