abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147559718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:07 schreef xodox het volgende:

[..]

Ons is wat mij betreft iedereen met een hart voor de staat Israël

Dat "afknijpen" is pas gebeurd toen de Gazanen er een terroristenstaat van gemaakt hebben. Ga aub geen leugens verspreiden, dat is gewoon misdadig
OK, dan hoor ik daar niet bij.

Neenee. De verbindingsmogelijkheden van Gaza (zee- en luchthaven), gebouwd met hulp van andere landen, waaronder Nederland, en goed gebruikt, onder andere voor handel met Nederland, zijn door Israel vernietigd, zonder goede reden. En de Gazanen mogen, volgens goed democratische beginselen, gewoon hun eigen regering kiezen. De Belgen mogen ook gerust 300 dagen over ene kabinetsformatie doen, zonder dat Nederland mag ingrijpen. Of blokkeren.
Niet liegen dus. Dat ben ik wel met je eens.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147560028
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:08 schreef xodox het volgende:

[..]

Er zijn 2,1 miljard christenen in de wereld en 1,5 miljard moslims. Waar haal jij de cijfers 2 of 3 miljoen van? Lol.
Als ik de cijfers zie, heb je die gehaald van http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldreligie
Ik begreep ergens dat de aantallen moslims in de wereld onderschat worden. (En die in Nederland overschat!).

Maar goed: laten er 2 miljard christenen en 2 miljard moslims zijn. En pakweg 14 miljoen joden.
Dan heeft dus de meerderheid van de monotheïstische gelovigen pijn aan de staat Israel.
Volgens jouw eigen redenering zou die staat zich dus op zijn minst fatsoenlijk kunnen gaan gedragen.
Simpele logica op basis van je eigen stelling, toch?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147560065
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:28 schreef xodox het volgende:

[..]

Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel hé (oude testament)
Er is een nieuw verbond gesloten hè.
pi_147560092
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:24 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ik kan er wel een aantal op noemen _O-
Ja, ik ook wel. Niet de meest beschaafde, als je het mij vraagt.
pi_147560122
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:36 schreef Szikha het volgende:

[..]

Als je iemand haat, haat je iets in hem wat deel is van jezelf. Wat geen deel van onszelf is, verontrust ons niet.
^O^ ^O^
pi_147560125
israel is gewoon baas

einde discussie

slotje
pi_147560570
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:
israel is gewoon baas

einde discussie

slotje
Ah, dan is het dus een schurkenstaat die zich onttrekt aan fatsoensnormen.
Onder mensen onderling hebben we daarvoor een rechtsstaat ingericht, met correctiemogelijkheden. Wie de normen schendt, krijgt straf (als hij gepakt wordt).
Onder staten hebben we dat niet. Dus net als Noord-Korea, Noord-Soedan, Syrië, Rusland, Marokko, China en dergelijke schurkenstaten kan Israel zijn gang gaan.
Gefeliciteerd met je status van schurkenstaat.
pi_147560903
Ok, dank Kees. Ik zal het zeker vieren.
pi_147560933
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:
israel is gewoon baas

einde discussie

slotje
jodenfan gespot.
pi_147561007
quote:
9s.gif Op zondag 14 december 2014 01:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jodenfan gespot.
Mwa, dat betwijfel ik.
pi_147561051
quote:
9s.gif Op zondag 14 december 2014 01:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jodenfan gespot.
Triggie komt dit topic ook weer eens terroriseren hoor.
pi_147561154
quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Met nadruk voor 'terroriseren' gekozen he?
pi_147561165
Volg je Israelische politiek een beetje, Kees?
pi_147561169
quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.
De gustibus disputandum esse, blijkt maar weer.
pi_147561218
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.
De gustibus disputandum esse, blijkt maar weer.
Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.
pi_147561223
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef jamesdeen het volgende:
Volg je Israelische politiek een beetje, Kees?
Niet echt. Ik lees wat er in de Nederlandse kranten staat.
Ik heb meegekregen dat de regering van Netanyahu gevallen is.
pi_147561316
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.
:@, wel leuk dat je mijn oproep hebt beantwoord.
pi_147563986
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja. Als de betrokkenen dat serieus meenden, zouden ze wel beter werk doen. Niet alleen een fraai plaatje schieten. Maar ook meer werk maken van gezamenlijke scholen en tv-programma's.
Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..

Er zijn al meerdere instanties in Israël die tracht(t)en met gemengde scholen de kloof te dichten en met kleine zaadjes begrip voor elkaar te planten.
Galil Jewish–Arab School
Hand in hand

Toegegeven, het stuit bij sommigen op weerstand, maar de intentie is er van Israëlische zijde. Toon mij eens zo'n instantie aan de Palestijnse kant.
Racist
pi_147566256
Er is meer in Israël te doen dat over dit saaie conflict te praten hoor. Even dit topic wat meer laten ontspannen, ik stel u voor aan de 3 mooiste clubs van Israël !

Maccabi Haifa (op 0:54 mooi beeld)

https://www.facebook.com/(...)92048&type=2&theater

Beitar Jeruzalem (volkslied)

https://www.facebook.com/(...)86079&type=2&theater

Maccabi Tel Aviv

pi_147570341
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, dan is het dus een schurkenstaat die zich onttrekt aan fatsoensnormen.
Onder mensen onderling hebben we daarvoor een rechtsstaat ingericht, met correctiemogelijkheden. Wie de normen schendt, krijgt straf (als hij gepakt wordt).
Onder staten hebben we dat niet. Dus net als Noord-Korea, Noord-Soedan, Syrië, Rusland, Marokko, China en dergelijke schurkenstaten kan Israel zijn gang gaan.
Gefeliciteerd met je status van schurkenstaat.
Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?
  zondag 14 december 2014 @ 17:18:58 #271
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_147573617
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
  zondag 14 december 2014 @ 17:36:07 #272
176916 Karrs
2007-2017
pi_147574354
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.

Dat kan toch niet aan de macht zijn. Een stel barbaren die zulke haat verspreiden. :{
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_147574548
quote:
8s.gif Op zondag 14 december 2014 17:36 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.

Dat kan toch niet aan de macht zijn. Een stel barbaren die zulke haat verspreiden. :{
:')
pi_147586795
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:25 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..

Er zijn al meerdere instanties in Israël die tracht(t)en met gemengde scholen de kloof te dichten en met kleine zaadjes begrip voor elkaar te planten.
Galil Jewish–Arab School
Hand in hand

Toegegeven, het stuit bij sommigen op weerstand, maar de intentie is er van Israëlische zijde. Toon mij eens zo'n instantie aan de Palestijnse kant.
Ik kan je dergelijke initiatieven niet tonen, noch van joodse, noch van Palestijnse kant.
Ik weet wel dat er groepen zijn die samenwerken. En daarvoor heb je toch echt ook Palestijnen nodig, dus logischerwijze moeten er ongeveer evenveel Palestijnse initiatieven, of althans deelnemers, zijn als joodse.
In beide gevallen zijn ze uiterst zeldzaam, en stuiten ze op errug veel weerstand. Triest genoeg.
Dus ik vind je woordkeuze: "de intentie is er van Israelische zijde" een te mooie voorstelling van zaken.
pi_147586912
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:19 schreef waxxx het volgende:

[..]

Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?
Nee hoor: de normen van de VN. Bijvoorbeeld over oorlogsrecht, illegaal inpikken van land en non-proliferatie.
Soms is Israel daarbij in goed gezelschap, bijvoorbeeld van Noord-Korea of Iran of de VSvA.
Toon mij Uw vrienden en ik zal U zeggen of U een schurk bent of niet.
pi_147588682
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:48 schreef xodox het volgende:
Er is meer in Israël te doen dat over dit saaie conflict te praten hoor. Even dit topic wat meer laten ontspannen, ik stel u voor aan de 3 mooiste clubs van Israël !

Maccabi Haifa (op 0:54 mooi beeld)

https://www.facebook.com/(...)92048&type=2&theater

Beitar Jeruzalem (volkslied)

https://www.facebook.com/(...)86079&type=2&theater

Maccabi Tel Aviv

Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.

Maar ik vond het wel aardig dat jij, als niet-jood, de religieuze claim zo sterk steunt. Vaak ontkennen joden dat dat eigenlijk hun diepste argument is.
Ik heb Genesis van Crumb er nog maar weer eens bij gepakt. Zowel Ismael als Ezau zijn eerstgeborenen, maar worden door menselijke leugens en bedrog (van Sara en Rebekka, de valse krengen) van hun recht ontdaan. Door goddelijke tussenkomst komen ze toch nog een beetje goed terecht, althans: dat wordt gezegd en gesuggereerd.
Volgens de algemene opinie wordt Ismael de stamvader van de Arabieren. Hij helpt ook bij het begraven van Abraham. Genesis 25. En levert een vrouw aan Esau.
Wel grappig is ook, dat de volkeren waartussen ze toen woonden, hen fatsoenlijk en met respect behandelen.
Esau trekt weg van Jacob, omdat de kudden te groot worden voor het land. Verstandig!
pi_147606998
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.

Ik heb Genesis van Crumb er nog maar weer eens bij gepakt. Zowel Ismael als Ezau zijn eerstgeborenen, maar worden door menselijke leugens en bedrog (van Sara en Rebekka, de valse krengen) van hun recht ontdaan. Door goddelijke tussenkomst komen ze toch nog een beetje goed terecht
Onjuist.
Sara had het volledige recht over Ishmael en Hagar volgens de law code van lipit ishtar (Isin Dynasty)
Geen bedrog en geen leugens.
Een kreng ? Alle vrouwen zijn krengen!
En Abraham had maar 1 zoon (Genesis 22:2) dus geen 6!
Verder is dit verhaaltje van Sumerisch oorsprong. Leg deze twee verhalen naast elkaar dat leest makkelijker

Esau had zelf zijn eerstgeborene recht verkocht. Zonder hulp van zijn moeder Rebeca. Ook dat was onder de volkeren toen heel normaal (het verkopen van je eerstgeborene rechten)

Wat jij bedoelt is dat Rebeca ervoor gezorgd heeft dat Jacob de zegen kreeg van zijn papa inplaats van Esau
Gebeurde altijd.

Lees de verhalen uit de Bijbel nog eens met een klein beetje kennis van de Oudheid. Verstandig!
pi_147609615
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
Ze brengen het land in iedergeval naar de Filistijnen.
pi_147623204
Ik heb er absoluut geen probleem mee als Palestina erkend wordt. Maar dan mogen de Palestijnen eerst het bestaansrecht van Israel erkennen.
pi_147623376
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:

[..]

Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
Als de vernietiging van Israel het enige doel blijft van Hamas zal er inderdaad nooit vrede zijn. :')
pi_147679897
Echt iemand die de Nobelprijs verdient heeft.

quote:
Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.

"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."

He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4604878,00.html
  donderdag 18 december 2014 @ 08:59:13 #282
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_147697734
quote:
De Palestijnen hebben woensdag een ontwerpresolutie ingediend bij de VN-Veiligheidsraad waarin staat dat er binnen een jaar een vredesakkoord moet zijn met Israël.
Het akkoord moet de "visie van twee onafhankelijke, democratische en welvarende staten" vertegenwoordigen.

De Palestijnen willen soevereiniteit op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, gebieden die sinds 1967 door Israël zijn bezet.

Ook willen ze Oost-Jeruzalem als hoofdstad van de staat Palestina. Israël zou accepteren dat Palestina als soevereine staat bestaat, maar zou niet akkoord gaan met de gebiedsverdeling van voor 1967.

De Veiligheidsraad kan binnen 24 uur al stemmen over de resolutie. Die wordt aangenomen als negen landen hebben voorgestemd. Als dat gebeurt, moeten de Verenigde Staten, die bondgenoten zijn met Israël, beslissen of ze een veto uitspreken.

De Palestijnen dienden in oktober ook al een resolutie in. Daarin stond dat Israël in november 2016 weg moest zijn uit Palestijnse gebieden, maar onder meer de VS was daar tegen.
Inb4 reacties als:
-JAJA palestijnen willen helemaal geen vrede.

-Israël is eerlijk bezig door de grenzen van 1967 niet te accepteren.

Want Israël kan nooit fout zijn en heeft altijd gelijkt, en als de palestijnen iets zeggen wat op een vredig oplossing lijkt, dan liegen ze...
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  donderdag 18 december 2014 @ 09:09:14 #283
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_147697914
quote:
Je kunt tegen het feit zijn dat hamas niet meer op de terreurlijst staat van de eu, maar ga alstublieft niet overal de holocaust als excuus voor gebruiken. Dat slaat nergens op. Alsof hamas ooit genoeg kracht heeft om 6 miljoen joden te doden.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_147698342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:02 schreef waxxx het volgende:
Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.

"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."

He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepen _O- "Jullie hebben er niets van geleerd ;( "

Als ie zich nou eens had ingelezen in de uitspraak kwam ie erachter dat het verworpen is door de onafhankelijke rechtspraak van de EU omdat het technisch gezien in strijd is met EU-wetten die voorschrijven dat bewegingen die enkel tot terroristen mag bestempelen op basis van internetartikel en nieuwsberichten. Wat volgens hen wel is gebeurd en vandaar dat het verworpen wordt:
quote:
However, the Common Position and the case-law of the Court4 requires that an EU decision to
freeze funds is based not on factual elements that the Council may have derived from the press or
the internet, but on elements which have been concretely examined and confirmed in decisions of
national competent authorities within the meaning of the Common Position
.
En men stelt nog in de uitspraak dat het niets zegt over de vraag of Hamas wel een terroristische organisatie is binnen de juiste juridische procedure om dat te onderzoeken en vervolgens een conclusie uit te trekken:
quote:
The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position.
Het laat eigenlijk zien dat dit oordeel van het gerechtshof juist géén politiek besluit is en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht nogmaals bewijst die een eerdere genomen politieke beslissing dus terugfluit.

Hier meer over de uitspraak.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147699125
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
pi_147699440
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:59 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Inb4 reacties als:
-JAJA palestijnen willen helemaal geen vrede.

-Israël is eerlijk bezig door de grenzen van 1967 niet te accepteren.

Want Israël kan nooit fout zijn en heeft altijd gelijkt, en als de palestijnen iets zeggen wat op een vredig oplossing lijkt, dan liegen ze...
Jank harder.
pi_147699489
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
Zo, en wat voor prijs dan wel? :')
pi_147699534
quote:
Omdat je het compleet uit je duim zuigt lijkt me.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_147699555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepen _O-
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?

De moord op zes miljoen (6.000.000 mensen), de grootste misdaad aller tijden, is niet meer serieus te nemen joh :')
pi_147699595
quote:
Het is geen politiek besluit huilebalk. Het politieke besluit zette Hamas juist wel op de terreurlijst.
Het gerechtshof bekijkt het puur juridisch en stelt vast dat de tot standkoming en argumentatie niet binnen de juridische kaders valt om tot zo'n oordeel te komen en fluit ze terug. Het zegt nog expliciet dit:
quote:
The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position
.
Maar extreem-rechtse joodse nationalisten staan te schuimbekken dat een tweede kristalnacht in Europa eraan komt of Europa zelf op een "grote ramp afstevent" :')
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 18 december 2014 @ 10:36:31 #291
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147699693
Netanyahu: Weak against Hamas, strong against Europe
Netanyahu doesn't have a solution to the deep diplomatic isolation Israel has maneuvered itself into under his leadership; his most recent response to the accumulation of events was disproportionate and conveyed mainly hysteria.
Multiple diplomatic crises flooded through the news cycle on Wednesday, yet their confluence was just coincidence. No shadowy guiding hand or even a loose connection linked the events – a meeting of Geneva Convention signatories; an EU Court of Justice ruling on Hamas; an EU parliament decision to recognize Palestinian statehood; the Palestinians pressing on with a draft UN Security Council proposal to end Israeli occupation of the West Bank within two years. (Haaretz)
pi_147699722
quote:
13s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:
Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.

Het gruwelijke misbruiken van de holocaust als geschiedkundige gebeurtenis om hedendaagse besluiten vanuit de EU en een gerechtshof die je niet bevallen als nationalistische Israelische jood af te doen als "jullie hebben niets geleerd" is best walgelijk. Gewoon over de rug van die 6 miljoen je eigen politieke strijd en mening verkondigen. Wie heeft er nou geen respect in deze eigenlijk?
De staat Israel gesticht na de holocaust heeft helemaal niets met die 6 miljoen mensen te maken die zijn omgekomen.

Het gerechtshof stelt zelf in de uitspraak expliciet dat deze uitspraak niets zegt over de vraag of Hamas wel of niet een terroristische organisatie is als men de juiste bewijzen had aangevoerd conform EU-wetten 8)7 Het gaat gewoon over de vraag wat bewijs is binnen EU-wetgeving en besluitvorming zoals groepen tot terroristische groepen bestempelen en op een blacklist zetten.

Maar goed, Europa staat een tweede kristalnacht te wachten en heeft helemaal niets geleerd. Dat is de conclusie?
pi_147699773
chanukkah sameach bitches
  donderdag 18 december 2014 @ 10:40:39 #294
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147699811
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:39 schreef jamesdeen het volgende:
chanukkah sameach bitches
chag sameach
  donderdag 18 december 2014 @ 10:44:41 #295
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147699914
quote:
De Raad van Bestuur is van mening dat je niet zo moet huilen.
pi_147699952
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:40 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

chag sameach
*O* *O*
pi_147700086
quote:
13s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

De moord op zes miljoen (6.000.000 mensen), de grootste misdaad aller tijden, is niet meer serieus te nemen joh :')
Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?
pi_147701714
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?
Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.

Maareh... om eerlijk te zijn. Ja. Ik denk dat het joodse volk dit voor eeuwig als argument mag blijven gebruiken om haat tegen henzelf (en haat in het algemeen) te veroordelen. Net als de Armeniërs dat mogen. En elk ander volk dat ooit genocide heeft ondergaan, om wat voor reden dan ook. Sterker nog, als zij daarover spreken dienen anderen hun bek te houden en te luisteren.
pi_147701762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:57 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.

Maareh... om eerlijk te zijn. Ja. Ik denk dat het joodse volk dit voor eeuwig als argument mag blijven gebruiken om haat tegen henzelf (en haat in het algemeen) te veroordelen. Net als de Armeniërs dat mogen. En elk ander volk dat ooit genocide heeft ondergaan, om wat voor reden dan ook. Sterker nog, als zij daarover spreken dienen anderen hun bek te houden en te luisteren.
Geldt dat ook voor slachtoffers van de slavenhandel?
pi_147701817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:37 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.

Het gruwelijke misbruiken van de holocaust als geschiedkundige gebeurtenis om hedendaagse besluiten vanuit de EU en een gerechtshof die je niet bevallen als nationalistische Israelische jood af te doen als "jullie hebben niets geleerd" is best walgelijk.
Hangt van de context van die uitspraak af.

Zoals het hier staat: ja, dat was inderdaad belachelijk.
quote:
Gewoon over de rug van die 6 miljoen je eigen politieke strijd en mening verkondigen. Wie heeft er nou geen respect in deze eigenlijk?
De staat Israel gesticht na de holocaust heeft helemaal niets met die 6 miljoen mensen te maken die zijn omgekomen.
Ahum. Jawel hoor. Het is een hele grote invloed geweest op wat Israël nu is, en waarschijnlijk ook op de strijd om het Joods Tehuis en Palestina. Maar dat terzijde, want ik snap je punt.
quote:
Het gerechtshof stelt zelf in de uitspraak expliciet dat deze uitspraak niets zegt over de vraag of Hamas wel of niet een terroristische organisatie is als men de juiste bewijzen had aangevoerd conform EU-wetten 8)7 Het gaat gewoon over de vraag wat bewijs is binnen EU-wetgeving en besluitvorming zoals groepen tot terroristische groepen bestempelen en op een blacklist zetten.
Klopt.
quote:
Maar goed, Europa staat een tweede kristalnacht te wachten en heeft helemaal niets geleerd. Dat is de conclusie?
Ik weet niet of dat de conclusie is, maar eigenlijk vind ik die uitspraak niet eens zó ondoordacht, want velen menen dat Europa inderdaad een tweede Kristallnacht te wachten. Of dat op moslims of opnieuw op joden is (door moslims) wordt nog bediscussieerd, maar de (joden-)haat is ook in Europa opnieuw aan het groeien. En niet zo'n beetje ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')