Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.quote:Op zondag 14 december 2014 12:48 schreef xodox het volgende:
Er is meer in Isral te doen dat over dit saaie conflict te praten hoor. Even dit topic wat meer laten ontspannen, ik stel u voor aan de 3 mooiste clubs van Isral !
Maccabi Haifa (op 0:54 mooi beeld)
https://www.facebook.com/(...)92048&type=2&theater
Beitar Jeruzalem (volkslied)
https://www.facebook.com/(...)86079&type=2&theater
Maccabi Tel Aviv
Onjuist.quote:Op zondag 14 december 2014 23:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.
Ik heb Genesis van Crumb er nog maar weer eens bij gepakt. Zowel Ismael als Ezau zijn eerstgeborenen, maar worden door menselijke leugens en bedrog (van Sara en Rebekka, de valse krengen) van hun recht ontdaan. Door goddelijke tussenkomst komen ze toch nog een beetje goed terecht
Ze brengen het land in iedergeval naar de Filistijnen.quote:Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
Als de vernietiging van Israel het enige doel blijft van Hamas zal er inderdaad nooit vrede zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
quote:Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.
"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."
He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4604878,00.html
Inb4 reacties als:quote:De Palestijnen hebben woensdag een ontwerpresolutie ingediend bij de VN-Veiligheidsraad waarin staat dat er binnen een jaar een vredesakkoord moet zijn met Isral.
Het akkoord moet de "visie van twee onafhankelijke, democratische en welvarende staten" vertegenwoordigen.
De Palestijnen willen soevereiniteit op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, gebieden die sinds 1967 door Isral zijn bezet.
Ook willen ze Oost-Jeruzalem als hoofdstad van de staat Palestina. Isral zou accepteren dat Palestina als soevereine staat bestaat, maar zou niet akkoord gaan met de gebiedsverdeling van voor 1967.
De Veiligheidsraad kan binnen 24 uur al stemmen over de resolutie. Die wordt aangenomen als negen landen hebben voorgestemd. Als dat gebeurt, moeten de Verenigde Staten, die bondgenoten zijn met Isral, beslissen of ze een veto uitspreken.
De Palestijnen dienden in oktober ook al een resolutie in. Daarin stond dat Isral in november 2016 weg moest zijn uit Palestijnse gebieden, maar onder meer de VS was daar tegen.
Je kunt tegen het feit zijn dat hamas niet meer op de terreurlijst staat van de eu, maar ga alstublieft niet overal de holocaust als excuus voor gebruiken. Dat slaat nergens op. Alsof hamas ooit genoeg kracht heeft om 6 miljoen joden te doden.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:02 schreef waxxx het volgende:
Echt iemand die de Nobelprijs verdient heeft.
[..]
Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepenquote:Op woensdag 17 december 2014 20:02 schreef waxxx het volgende:
Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.
"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."
He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
En men stelt nog in de uitspraak dat het niets zegt over de vraag of Hamas wel een terroristische organisatie is binnen de juiste juridische procedure om dat te onderzoeken en vervolgens een conclusie uit te trekken:quote:However, the Common Position and the case-law of the Court4 requires that an EU decision to
freeze funds is based not on factual elements that the Council may have derived from the press or
the internet, but on elements which have been concretely examined and confirmed in decisions of
national competent authorities within the meaning of the Common Position.
Het laat eigenlijk zien dat dit oordeel van het gerechtshof juist gn politiek besluit is en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht nogmaals bewijst die een eerdere genomen politieke beslissing dus terugfluit.quote:The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position.
Jank harder.quote:Op donderdag 18 december 2014 08:59 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Inb4 reacties als:
-JAJA palestijnen willen helemaal geen vrede.
-Isral is eerlijk bezig door de grenzen van 1967 niet te accepteren.
Want Isral kan nooit fout zijn en heeft altijd gelijkt, en als de palestijnen iets zeggen wat op een vredig oplossing lijkt, dan liegen ze...
Zo, en wat voor prijs dan wel?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
Omdat je het compleet uit je duim zuigt lijkt me.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?quote:Op donderdag 18 december 2014 09:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepen![]()
Het is geen politiek besluit huilebalk. Het politieke besluit zette Hamas juist wel op de terreurlijst.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Maar extreem-rechtse joodse nationalisten staan te schuimbekken dat een tweede kristalnacht in Europa eraan komt of Europa zelf op een "grote ramp afstevent"quote:The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position.
Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?
De Raad van Bestuur is van mening dat je niet zo moet huilen.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?
De moord op zes miljoen (6.000.000 mensen), de grootste misdaad aller tijden, is niet meer serieus te nemen joh
Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?
Geldt dat ook voor slachtoffers van de slavenhandel?quote:Op donderdag 18 december 2014 11:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.
Maareh... om eerlijk te zijn. Ja. Ik denk dat het joodse volk dit voor eeuwig als argument mag blijven gebruiken om haat tegen henzelf (en haat in het algemeen) te veroordelen. Net als de Armenirs dat mogen. En elk ander volk dat ooit genocide heeft ondergaan, om wat voor reden dan ook. Sterker nog, als zij daarover spreken dienen anderen hun bek te houden en te luisteren.
Hangt van de context van die uitspraak af.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.
Het gruwelijke misbruiken van de holocaust als geschiedkundige gebeurtenis om hedendaagse besluiten vanuit de EU en een gerechtshof die je niet bevallen als nationalistische Israelische jood af te doen als "jullie hebben niets geleerd" is best walgelijk.
Ahum. Jawel hoor. Het is een hele grote invloed geweest op wat Isral nu is, en waarschijnlijk ook op de strijd om het Joods Tehuis en Palestina. Maar dat terzijde, want ik snap je punt.quote:Gewoon over de rug van die 6 miljoen je eigen politieke strijd en mening verkondigen. Wie heeft er nou geen respect in deze eigenlijk?
De staat Israel gesticht na de holocaust heeft helemaal niets met die 6 miljoen mensen te maken die zijn omgekomen.
Klopt.quote:Het gerechtshof stelt zelf in de uitspraak expliciet dat deze uitspraak niets zegt over de vraag of Hamas wel of niet een terroristische organisatie is als men de juiste bewijzen had aangevoerd conform EU-wettenHet gaat gewoon over de vraag wat bewijs is binnen EU-wetgeving en besluitvorming zoals groepen tot terroristische groepen bestempelen en op een blacklist zetten.
Ik weet niet of dat de conclusie is, maar eigenlijk vind ik die uitspraak niet eens z ondoordacht, want velen menen dat Europa inderdaad een tweede Kristallnacht te wachten. Of dat op moslims of opnieuw op joden is (door moslims) wordt nog bediscussieerd, maar de (joden-)haat is ook in Europa opnieuw aan het groeien. En niet zo'n beetje ook.quote:Maar goed, Europa staat een tweede kristalnacht te wachten en heeft helemaal niets geleerd. Dat is de conclusie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |