abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147561051
quote:
9s.gif Op zondag 14 december 2014 01:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jodenfan gespot.
Triggie komt dit topic ook weer eens terroriseren hoor.
pi_147561154
quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Met nadruk voor 'terroriseren' gekozen he?
pi_147561165
Volg je Israelische politiek een beetje, Kees?
pi_147561169
quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.
De gustibus disputandum esse, blijkt maar weer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, V๖lkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147561218
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.
De gustibus disputandum esse, blijkt maar weer.
Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.
pi_147561223
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef jamesdeen het volgende:
Volg je Israelische politiek een beetje, Kees?
Niet echt. Ik lees wat er in de Nederlandse kranten staat.
Ik heb meegekregen dat de regering van Netanyahu gevallen is.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, V๖lkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147561316
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.
:@, wel leuk dat je mijn oproep hebt beantwoord.
pi_147563986
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja. Als de betrokkenen dat serieus meenden, zouden ze wel beter werk doen. Niet alleen een fraai plaatje schieten. Maar ook meer werk maken van gezamenlijke scholen en tv-programma's.
Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..

Er zijn al meerdere instanties in Isra๋l die tracht(t)en met gemengde scholen de kloof te dichten en met kleine zaadjes begrip voor elkaar te planten.
Galil Jewish–Arab School
Hand in hand

Toegegeven, het stuit bij sommigen op weerstand, maar de intentie is er van Isra๋lische zijde. Toon mij eens zo'n instantie aan de Palestijnse kant.
Racist
pi_147566256
Er is meer in Isra๋l te doen dat over dit saaie conflict te praten hoor. Even dit topic wat meer laten ontspannen, ik stel u voor aan de 3 mooiste clubs van Isra๋l !

Maccabi Haifa (op 0:54 mooi beeld)

https://www.facebook.com/(...)92048&type=2&theater

Beitar Jeruzalem (volkslied)

https://www.facebook.com/(...)86079&type=2&theater

Maccabi Tel Aviv

pi_147570341
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, dan is het dus een schurkenstaat die zich onttrekt aan fatsoensnormen.
Onder mensen onderling hebben we daarvoor een rechtsstaat ingericht, met correctiemogelijkheden. Wie de normen schendt, krijgt straf (als hij gepakt wordt).
Onder staten hebben we dat niet. Dus net als Noord-Korea, Noord-Soedan, Syri๋, Rusland, Marokko, China en dergelijke schurkenstaten kan Israel zijn gang gaan.
Gefeliciteerd met je status van schurkenstaat.
Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?
  zondag 14 december 2014 @ 17:18:58 #271
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_147573617
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
  zondag 14 december 2014 @ 17:36:07 #272
176916 Karrs
2007-2017
pi_147574354
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.

Dat kan toch niet aan de macht zijn. Een stel barbaren die zulke haat verspreiden. :{
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_147574548
quote:
8s.gif Op zondag 14 december 2014 17:36 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.

Dat kan toch niet aan de macht zijn. Een stel barbaren die zulke haat verspreiden. :{
:')
pi_147586795
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:25 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..

Er zijn al meerdere instanties in Isra๋l die tracht(t)en met gemengde scholen de kloof te dichten en met kleine zaadjes begrip voor elkaar te planten.
Galil Jewish–Arab School
Hand in hand

Toegegeven, het stuit bij sommigen op weerstand, maar de intentie is er van Isra๋lische zijde. Toon mij eens zo'n instantie aan de Palestijnse kant.
Ik kan je dergelijke initiatieven niet tonen, noch van joodse, noch van Palestijnse kant.
Ik weet wel dat er groepen zijn die samenwerken. En daarvoor heb je toch echt ook Palestijnen nodig, dus logischerwijze moeten er ongeveer evenveel Palestijnse initiatieven, of althans deelnemers, zijn als joodse.
In beide gevallen zijn ze uiterst zeldzaam, en stuiten ze op errug veel weerstand. Triest genoeg.
Dus ik vind je woordkeuze: "de intentie is er van Israelische zijde" een te mooie voorstelling van zaken.
pi_147586912
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:19 schreef waxxx het volgende:

[..]

Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?
Nee hoor: de normen van de VN. Bijvoorbeeld over oorlogsrecht, illegaal inpikken van land en non-proliferatie.
Soms is Israel daarbij in goed gezelschap, bijvoorbeeld van Noord-Korea of Iran of de VSvA.
Toon mij Uw vrienden en ik zal U zeggen of U een schurk bent of niet.
pi_147588682
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:48 schreef xodox het volgende:
Er is meer in Isra๋l te doen dat over dit saaie conflict te praten hoor. Even dit topic wat meer laten ontspannen, ik stel u voor aan de 3 mooiste clubs van Isra๋l !

Maccabi Haifa (op 0:54 mooi beeld)

https://www.facebook.com/(...)92048&type=2&theater

Beitar Jeruzalem (volkslied)

https://www.facebook.com/(...)86079&type=2&theater

Maccabi Tel Aviv

Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.

Maar ik vond het wel aardig dat jij, als niet-jood, de religieuze claim zo sterk steunt. Vaak ontkennen joden dat dat eigenlijk hun diepste argument is.
Ik heb Genesis van Crumb er nog maar weer eens bij gepakt. Zowel Ismael als Ezau zijn eerstgeborenen, maar worden door menselijke leugens en bedrog (van Sara en Rebekka, de valse krengen) van hun recht ontdaan. Door goddelijke tussenkomst komen ze toch nog een beetje goed terecht, althans: dat wordt gezegd en gesuggereerd.
Volgens de algemene opinie wordt Ismael de stamvader van de Arabieren. Hij helpt ook bij het begraven van Abraham. Genesis 25. En levert een vrouw aan Esau.
Wel grappig is ook, dat de volkeren waartussen ze toen woonden, hen fatsoenlijk en met respect behandelen.
Esau trekt weg van Jacob, omdat de kudden te groot worden voor het land. Verstandig!
pi_147606998
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.

Ik heb Genesis van Crumb er nog maar weer eens bij gepakt. Zowel Ismael als Ezau zijn eerstgeborenen, maar worden door menselijke leugens en bedrog (van Sara en Rebekka, de valse krengen) van hun recht ontdaan. Door goddelijke tussenkomst komen ze toch nog een beetje goed terecht
Onjuist.
Sara had het volledige recht over Ishmael en Hagar volgens de law code van lipit ishtar (Isin Dynasty)
Geen bedrog en geen leugens.
Een kreng ? Alle vrouwen zijn krengen!
En Abraham had maar 1 zoon (Genesis 22:2) dus geen 6!
Verder is dit verhaaltje van Sumerisch oorsprong. Leg deze twee verhalen naast elkaar dat leest makkelijker

Esau had zelf zijn eerstgeborene recht verkocht. Zonder hulp van zijn moeder Rebeca. Ook dat was onder de volkeren toen heel normaal (het verkopen van je eerstgeborene rechten)

Wat jij bedoelt is dat Rebeca ervoor gezorgd heeft dat Jacob de zegen kreeg van zijn papa inplaats van Esau
Gebeurde altijd.

Lees de verhalen uit de Bijbel nog eens met een klein beetje kennis van de Oudheid. Verstandig!
pi_147609615
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
Ze brengen het land in iedergeval naar de Filistijnen.
pi_147623204
Ik heb er absoluut geen probleem mee als Palestina erkend wordt. Maar dan mogen de Palestijnen eerst het bestaansrecht van Israel erkennen.
pi_147623376
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:

[..]

Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
Als de vernietiging van Israel het enige doel blijft van Hamas zal er inderdaad nooit vrede zijn. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')