abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147543886
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij zionistenfan, dus kan dat religieus gestoorde tuig sowieso wel op jouw aanbidding rekenen.

:') x1023
Jouw mening over mij heeft voor mij geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeeën bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door Karrs op 13-12-2014 16:23:28 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_147543905
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:14 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat jij over mij denkt is van geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeeën bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?
Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.
pi_147543927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.
Ok. ^O^

Ga je dan nu weer weg?

Maar even serieus. Volgens miij begrijp je het nog steeds verkeerd. Ik heb niets met extremisten of zionisten. Ik ben tegen het nederzettingenbeleid en vind dat de kolonisten op moeten rotten. In het voorbeeld wat ik noemde, echter, ging het om de situatie dat het wonen in Palestina voor joden, al dan niet om religieuze gronden, in overleg met de autoriteiten gewoon mogelijk moet zijn. Want ik ben er niet zeker van, maar volgens mij gaat het de kolonisten (die in de huidige situatie gewoon moeten oprotten) om het wonen, niet om het overheersen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Karrs op 13-12-2014 16:41:16 ]
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:25:26 #229
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147544099
How the Labor-Livni deal could backfire
Wearing identical black-and-white attire at the press conference where they announced their agreement, Herzog and Livni looked like John Travolta and Samuel L. Jackson in 'Pulp Fiction.' But it’s not clear who their target was: their adversaries or themselves.
The idea of rotating the prime minister’s job was born out of a paralysis in Israeli politics in the 1980s — the deadlock between Labor and Likud. The deal was mediated by the president at the time, Chaim Herzog. In recent weeks, the concept has been revived — the corridors of power are heaving with the many scenarios being entertained.

The prevailing assumption in the center-left bloc is that without an ingenious arrangement of this type, party chiefs in the strong but diverse “Just not Bibi” camp wouldn’t be able to create a viable alternative to Prime Minister Benjamin Netanyahu. The rotation everyone envisioned was the one between the head of the bloc’s largest party, Labor’s Isaac Herzog, and the head of the center-right’s largest party, whether it ends up being Avigdor Lieberman or Moshe Kahlon. This scenario infused new hope into a camp that couldn’t bear to contemplate another term of Netanyahu and Habayit Hayehudi leader Naftali Bennett. (Haaretz)
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:41:24 #230
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_147544439
quote:
This happened back in the Israel-Gaza war last July. A 4 member Hamas militant cell from Gaza managed to infiltrate Israel through the sea by scooba-diving, intending to reach the nearby village of 'Zikim', most likely to wreak as much havoc as they could as a way to get back at Israel's bombing of Gaza at the time, but were stopped short by a response force from the Israeli military.

A few video sequences were publicly released back then, but the full video remained under wraps until the IDF mistakenly uploaded it online while transferring it through archival databases. The video was quickly taken down, but not before a local Arab newspaper got hold of it.
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!

http://m.liveleak.com/view?i=e0b_1418361452
Schijt aan iedereen
pi_147544470
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!

Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:44:08 #232
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_147544496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
Schijt aan iedereen
pi_147544513
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:

[..]

Ah, oké. Dan is het een goede zaak als er zoveel mogelijk geweld is inderdaad.
pi_147544533
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:

[..]

Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.
pi_147544752
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:

[..]

Er wonen Arabieren in Israël. Ze zijn overwegend moslim en leven in vrede samen met de joden, en anderen.

Vrede komt er wel. Er is nog wel heel wat voor nodig voor het zover is, maar vrede komt er wel.
pi_147547419
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.
Dit is gewoon terrorisme. Ze waren op weg naar een dorp om daar zoveel mogelijk mensen neer te knallen.
Dat ze gaan vechten nadat ze gesnapt zijn is begrijpelijk want dit was toch een zelfmoordmissie. Proberen zoveel mogelijk schade te veroorzaken.
pi_147547650
Er wordt te pas en onpas de zionistische-kaart getrokken als je possitief staat tegenover de staat Israel dan zijn tegenhanger: de antisemitiet-kaart als je tegen de staat Israel bent me dunkt.

Mensen denken in hokjes
pi_147548184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom dan wel?
Wat is voor jou als christen de reden om zionisten te steunen?
Ik zie in de evangelies geen reden om sterk te hechten aan Palestina of het joodse volk, en al helemaal niet aan de joodse religie. Sterker nog: met Pinksteren werden de apostelen opgeroepen om onder alle volkeren te prediken en al snel werd besloten dat heidenen meteen christen konden worden, zonder eerst jood te worden.
En tot de dag van vandaag verwerpen joden christus als de messias.

Dat je het jodendom beschouwt als voorloper van het christendom kan ik nog snappen, maar als christen het zionisme steunen? :?
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..
pi_147548225
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:

[..]

:')
pi_147548235
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wie zijn ons?
Overigens was het weghalen van joden uit Gaza geen terugtrekking van Israelische bezetting, maar meer een mogelijkheid tot volledig afknijpen van de Gazanen. Wat dus ook prompt gebeurde.
De rest zijn Israelische smoesjes en provocaties.
Ons is wat mij betreft iedereen met een hart voor de staat Israël

Dat "afknijpen" is pas gebeurd toen de Gazanen er een terroristenstaat van gemaakt hebben. Ga aub geen leugens verspreiden, dat is gewoon misdadig
pi_147548265
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd is: religieuze argumenten zijn voor aardse, staatkundige zaken geen zinvol argument.
En als je het dan toch over religieuze pijn hebt: Israel doet, volgens jou, elke gelovige moslim pijn.

En als we er van uitgaan dat de god van al deze gelovigen dezelfde is, welke pijn moet dan de doorslag geven?
Die van het handjevol (ca 12 miljoen) joden?
Die van de ruim 2 miljoen christenen (katholieken, protestanten, orthodoxen)?
Die van de tegen de 3 miljoen moslims (soennieten, sji'ieten, wahabieten, soefi's)?

De god is dezelfde, jij voert de pijn van de gelovigen op als staatkundig argument. Getalsmatig leg je dat af. Hoe nu verder?
Er zijn 2,1 miljard christenen in de wereld en 1,5 miljard moslims. Waar haal jij de cijfers 2 of 3 miljoen van? Lol.
pi_147548424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:05 schreef xodox het volgende:

[..]

Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..
Nee, volgens het jodendom zijn de joden de nazaten van Abraham. Als we religieuze verhalen voor waar gaan aannemen is het eind zoek.
pi_147548926
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, volgens het jodendom zijn de joden de nazaten van Abraham. Als we religieuze verhalen voor waar gaan aannemen is het eind zoek.
Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel hé (oude testament)
pi_147548961
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:28 schreef xodox het volgende:

[..]

Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel hé (oude testament)
Maar dat maakt het niet ineens waar of zo. Het blijft gewoon een bewering uit dezelfde categorie als Adam en Eva, de zondvloed, de toren van Babel en al die andere flauwekul.
pi_147550486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 02:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, welk land laat nou zijn ongeregelde fanaten met een machinegeweer rondlopen?
Ik kan er wel een aantal op noemen _O-
pi_147557533
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje een kip-en-ei verhaal, maar je noemt haat als middel om politieke doeleinden te verwezenlijken. Dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat haat (religieuze en 'ordinaire' jodenhaat) daarnaast ook een oorzaak is. Natuurlijk wordt het gebruikt en aangewakkerd door hen die er macht mee vergaren of behouden, maar de haat moet daarvoor al wel aanwezig zijn. Net als de frustratie en machteloosheid die ermee gepaard gaan.

Het is niet voor niets dat Arabieren en moslims zo naar het extremisme neigen.

Een van de grootste predikers van haat, is hun religie. Niet alleen jodenhaat, maar pure xenofobie. Kijk maar naar soennieten versus sjiïeten. Het idee van de oude stammenstrijd die bij Arabieren altijd al in hun cultuur heeft gezeten is vertaald naar religieuze plicht. Maar daarmee beslist niet verdwenen (wat ongetwijfeld oorspronkelijk wel de bedoeling was). Dus helaas heeft religie alles met dit conflict te maken.

Ze kúnnen het wel. Zie de Arabieren in Israël. En zie de vrij normale betrekkingen tussen Israël en de omringende Arabische landen (Egypte, Jordanië). Als dat islamitische extremisme niet aanwezig was geweest, was het gewoon een kwestie van tijd geweest voordat joden en moslims elkaar accepteren voor wat ze zijn. Was Israël één van de aanjagers geworden van de welvaart in de Arabische wereld. En dan hadden zionistische joden gewoon huizen kunnen bouwen op Palestijnse grond - als inwoners van Palestina.

Maar ja...
Als je iemand haat, haat je iets in hem wat deel is van jezelf. Wat geen deel van onszelf is, verontrust ons niet.
pi_147558704
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:26 schreef Szikha het volgende:

[..]

De Assyiers, de Joden uit Arabische landen ook. Ze werden verdreven met geweren in de rug. Zo'n miljoen Joden werden ontdaan van hun huizen en eigendom. De Assyriers werden in diaspora gebracht. Ze leden zwaar onder de Arabieren. En ze hebben geen oorlog gevoerd.
En je punt is?

En neen Kees. De omringende (ik dacht 7?) Arabische landen hebben samen MET de Palestijnse Arabieren ( zij wilden dit al te graag) een oorlog gestart. In hoop de jonge staat Israel te vernietigen. Het vernietigen van landen is nog altijd illegaal en verboden.

Het hele conflict is de manier om mensen tegen elkaar op te zetten. Politieke doeleinden te realiseren. Propaganda voor eigen gewin. Geweld en haat zaaien. En ik vind dat naief dat mensen dat niet kunnen of willen (!) in zien.
De jonge staat Israel was een zelfuitgeroepen staat, precies zoals de Islamitische Staat op dit moment een zelfuitgeroepen staat is. Illegaal dus.

Overigens heeft 1 van de 7 staten wel degelijk terrein behouden/gewonnen: het door Britten opgeleide leger van Jordanië bleek zeer effectief. En Israel heeft gewonnen doordat er toevallig een smokkelactie van een schip Tsjechische wapens lukte. Verboden en illegaal!
Wat de nederlaag van de Arabische legers niet minder gênant maakt, trouwens.

Haat zaaien over en weer, inderdaad. En steeds opnieuw laten mensen zich opnaaien. En gebruiken.
Naïef, net wat je zegt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147558851
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:19 schreef Toga het volgende:

[..]

Nòg beter lezen: Een van de twee jongens noemt de foto nu “wishful thinking”.
Na het zien van de namen van de jongens (Shapiro en Aloni) , de locatie (Abu Tor) en de (Israëlische) fotografe (Ricki Rosen) is het opvallend dat de naam van het tijdschrift niet vermeld wordt. Het zou zomaar een joods-georiënteerd blad kunnen zijn.
Jaja. Als de betrokkenen dat serieus meenden, zouden ze wel beter werk doen. Niet alleen een fraai plaatje schieten. Maar ook meer werk maken van gezamenlijke scholen en tv-programma's.
En het joodse jongetje heeft zijn arm over de schouder van het zogenaamde Palestijnse jongetje.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147559052
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ok. ^O^

Ga je dan nu weer weg?

Maar even serieus. Volgens miij begrijp je het nog steeds verkeerd. Ik heb niets met extremisten of zionisten. Ik ben tegen het nederzettingenbeleid en vind dat de kolonisten op moeten rotten. In het voorbeeld wat ik noemde, echter, ging het om de situatie dat het wonen in Palestina voor joden, al dan niet om religieuze gronden, in overleg met de autoriteiten gewoon mogelijk moet zijn. Want ik ben er niet zeker van, maar volgens mij gaat het de kolonisten (die in de huidige situatie gewoon moeten oprotten) om het wonen, niet om het overheersen.
Niet om het overheersen nee, het gaat hen om het oprotten van de Palestijnen.
Elke documentaire die een beeld probeert te geven van de toestand in Palestina en Israel, hoe evenwichtig ook, laat steeds weer zien dat de kolonisten gewoon willen dat de Palestijnen daar oprotten.
En ze dragen wapens, die ze best graag gebruiken ook.
pi_147559548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:05 schreef xodox het volgende:

[..]

Ismael vergeten? God heeft gehoord. Genesis vanaf hoofdstuk 16.
Zijn moeder en hij worden later door de jaloerse Sara wel weggejaagd, maar door god zelf in de woestijn gered.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')