Nòg beter lezen: Een van de twee jongens noemt de foto nu “wishful thinking”.quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Beter lezen!
De foto werd gemaakt in opdracht van een Canadees tijdschrift. Dus geen joden van wie de wens de vader van de gedachte was, maar een Canadees.
Het is misschien een beetje een kip-en-ei verhaal, maar je noemt haat als middel om politieke doeleinden te verwezenlijken. Dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat haat (religieuze en 'ordinaire' jodenhaat) daarnaast ook een oorzaak is. Natuurlijk wordt het gebruikt en aangewakkerd door hen die er macht mee vergaren of behouden, maar de haat moet daarvoor al wel aanwezig zijn. Net als de frustratie en machteloosheid die ermee gepaard gaan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:26 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik hoop dat zij (de Palestijnen) de erkenning krijgen, en dat dit resulteert in een daadwerkelijke staat. Waarom zou ik hier tegen zijn?
En ja ben absoluut van mening dat het hele Palestina conflict puur politiek was , is, en zal zijn in de toekomst. Zowel van Arabische landen alsmede van Israel en ook het Westen noem maar op hoor dus je zal mij niet eenzijdig hore lullen. Net zoals ik mijn vorige posten vooral heb benadrukt van Israels grote rol in het Midden Oosten.
Polieke macht waar mensen de dupe van zijn (ongeacht religie of afkomst of ideologie) en ja Jeruzalem speelt hier uiteraard een grote rol in. Het heeft geen bal met religie te maken.
Het hele conflict is de manier om mensen tegen elkaar op te zetten. Politieke doeleinden te realiseren. Propaganda voor eigen gewin. Geweld en haat zaaien. En ik vind dat naief dat mensen dat niet kunnen of willen (!) in zien.
Is dit een grap of zo?quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef Karrs het volgende:
En dan hadden zionistische joden gewoon huizen kunnen bouwen op Palestijnse grond - als inwoners van Palestina.
Volgens mij begrijp je 't verkeerd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is dit een grap of zo?
Dat je fan bent van Israël is tot daar aan toe, maar dat je kolonisatie gaat goedpraten is toch wel van een niveau dat heel diep onder het nulpunt ligt.
Volgens mij ben jij zionistenfan, dus kan dat religieus gestoorde tuig sowieso wel op jouw aanbidding rekenen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je 't verkeerd.
Dan kunnen joden gewoon huizen bouwen (a.k.a. gaan wonen) in Palestina. Legaal. Volgens de regels die in dat land (Palestina) gelden.
Jouw mening over mij heeft voor mij geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeeën bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zionistenfan, dus kan dat religieus gestoorde tuig sowieso wel op jouw aanbidding rekenen.
x1023
Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat jij over mij denkt is van geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeeën bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?
Ok.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!quote:This happened back in the Israel-Gaza war last July. A 4 member Hamas militant cell from Gaza managed to infiltrate Israel through the sea by scooba-diving, intending to reach the nearby village of 'Zikim', most likely to wreak as much havoc as they could as a way to get back at Israel's bombing of Gaza at the time, but were stopped short by a response force from the Israeli military.
A few video sequences were publicly released back then, but the full video remained under wraps until the IDF mistakenly uploaded it online while transferring it through archival databases. The video was quickly taken down, but not before a local Arab newspaper got hold of it.
Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!
http://m.liveleak.com/view?i=e0b_1418361452
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.
Ah, oké. Dan is het een goede zaak als er zoveel mogelijk geweld is inderdaad.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
[..]
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!
Er wonen Arabieren in Israël. Ze zijn overwegend moslim en leven in vrede samen met de joden, en anderen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
Dit is gewoon terrorisme. Ze waren op weg naar een dorp om daar zoveel mogelijk mensen neer te knallen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom dan wel?
Wat is voor jou als christen de reden om zionisten te steunen?
Ik zie in de evangelies geen reden om sterk te hechten aan Palestina of het joodse volk, en al helemaal niet aan de joodse religie. Sterker nog: met Pinksteren werden de apostelen opgeroepen om onder alle volkeren te prediken en al snel werd besloten dat heidenen meteen christen konden worden, zonder eerst jood te worden.
En tot de dag van vandaag verwerpen joden christus als de messias.
Dat je het jodendom beschouwt als voorloper van het christendom kan ik nog snappen, maar als christen het zionisme steunen?
quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ons is wat mij betreft iedereen met een hart voor de staat Israëlquote:Op zaterdag 13 december 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie zijn ons?
Overigens was het weghalen van joden uit Gaza geen terugtrekking van Israelische bezetting, maar meer een mogelijkheid tot volledig afknijpen van de Gazanen. Wat dus ook prompt gebeurde.
De rest zijn Israelische smoesjes en provocaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |