Pfff, wat bezielt zo'n iemand toch in godsnaam...quote:Palestijn gooit zuur naar Isralische moeder en kinderen
Een Isralische kolonist met een aanvalsgeweer nabij de plaats delict. reuters.
Vijf Israli's hebben vrijdag verwondingen opgelopen op de Westelijke Jordaanoever toen ze door een Palestijn werden aangevallen met een zuur. De dader is neergeschoten, maar niet ernstig gewond, berichtten Isralische media.
De zuuraanval was bij een versperring van het Isralische leger langs de weg van Jeruzalem naar Bethlehem. Een Palestijn wierp er een zure vloeistof over een Joodse moeder en vier kinderen in een auto.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)deren.dhtml?show=art
Dus dat.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:09 schreef xodox het volgende:
[..]
Pfff, wat bezielt zo'n iemand toch in godsnaam...
Haat.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:09 schreef xodox het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat een aantal onderbouwingen/stellingen niet correct zijn.quote:Op zondag 7 december 2014 21:09 schreef Szikha het volgende:
[..]
Je bedoeld eigenlijk dat ik een andere mening heb dan jij? Je pikt namelijk wat stellingen eruit. Noemt deze domweg onjuist of fout. Kan ik ook
Het Westen erkent symbolisch dus eigenlijk een staat die bewoners zelf niet eens erkennen. Opmerkelijk !
Beter lezen!quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:50 schreef Toga het volgende:
[..]
Het waren dus de joden die aan wishful thinking deden. Als er ooit eens zo'n foto komt met twee palestijntjes waarvan n met keppeltje op, is er sprankje hoop.
Abu Ein was in 1982 veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf. Hij was betrokken bij een bomaanslag waardoor in 1979 in Tiberias twee Joodse tieners werden gedood. In 1985 kwam hij bij een uitwisseling van gevangenen op vrije voeten en maakte vervolgens carrire in de Palestijnse Autoriteit.quote:Op donderdag 11 december 2014 10:51 schreef Nibb-it het volgende:
Israelis, Palestinians differ on autopsy results of Palestinian minister
Palestinian official says medical examination shows Ziad Abu Ein died from being struck and inhaling tear gas; Israeli source: He died from a heart attack.
(...)
Palestinian Civil Affairs Minister Hussein al-Sheikh told Voice of Palestine radio that the examination of the body shows Abu Ein had died from being struck and inhaling tear gas. He accused Israel of responsibility for the minister's death.
Israeli sources said the autopsy suggested the primary cause of death was a heart attack caused by stress, apparently a result of Abu Ein's neck being grasped by an Israeli policeman, an event which was captured in video taken during the demonstration. The source added that Abu Ein's heart was in poor medical condition and thus at high risk due to prior health issues, including severe Atherosclerosis and tissue scarring.
The autopsy was carried out late on Wednesday. The Palestinian Authority agreed to allow an Israeli pathologist take part in the autopsy; additional pathologists from Jordan were also present.
The diagnosis of a heart attack caused by stress was agreed upon by the Israeli and Jordanian pathologists, due to the finding of light bleeding that occured in Abu Ein's neck muscles and beneath his aorta prior to his death - a result common to stress. Bleeding in the gum, the tongue and the jaw area were also found, but could have been caused by resuscitation efforts. (Haaretz)
Waarom dan wel?quote:Op woensdag 10 december 2014 13:44 schreef xodox het volgende:
[..]
Nee hoor, die reporter vraagt eerst wat ze vinden van zionistische christenen en daar reageren ze vrijwel allemaal positief op. Daarna stelt hij: wat als ze Isral steunen omdat ze moslims haten? Dan reageren ze meestal dat ze dat niet moeten doen omdat ze moslims haten maar wel om de zionisten te steunen.
Dat is een mening waar ik me bij aansluit
Over ad hominem gesproken!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij komt er wel, met zulke discussietechnieken!
Wat een spitsvondfhed, wat een charme
Maar waarom zou je je eigenlijk nog druk maken om wat wij zeggen? We zijn duidelijk inferieur aan jouw overweldigende persoonlijkheid. Wij zijn je aandacht helemaal niet waard. Meester.
Wie zijn ons?quote:Op woensdag 10 december 2014 18:30 schreef xodox het volgende:
[..]
De terugtrekking uit Gaza ging ook voor vrede zorgen. We mogen ons geen twee keer aan dezelfde steen stoten.
Zoals al eerder gezegd is: religieuze argumenten zijn voor aardse, staatkundige zaken geen zinvol argument.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:32 schreef xodox het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat in het hart van Isral zal elke gelovige Jood en Christen pijn doen
quote:Op woensdag 10 december 2014 19:21 schreef Szikha het volgende:
[..]
We kunnen zoveel. Vraag: waarom noem jij het genocide? Het is geen genocide.
En waarom erkent men de genocide op de suryoye (Assyriers) niet dan ??? Erken jij die wel? En ben jij ook zo gedreven voor deze volk? Ze zijn nog altijd slachtoffer. Anno 2014. Ze worden massaal afgeslacht. En leven in diaspora. Hun cultuur , taal en alles is afgepakt.
Maar goed, zij die niet klagen ontvangen geen medelijden.
Long live all Suryoye!Je hebt een punt: er zijn veel onrechtvaardigheden die onbesproken blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me ook afgevraagd waarom ik me in dit topic wel roer en niet in topics over Liberia, Koerdistan, Tibet, Westelijke Sahara en dergelijke.
Die topics zijn er niet. Het viel me op dat over alle deze onderwerpen geen discussie te voeren is: iedereen is het er over eens dat dit eigenlijk schandalige bezettingen zijn. Alleen Chinezen gaven weerwerk tijdens een bezoek van de Dalai Lama aan de Universiteit van Leiden. Met exact dezelfde argumenten als in dit topic door Israel-verdedigers gehanteerd worden.
Alleen voor de bezetting van Palestina door joden en later door Israel treden verdedigers in het krijt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef Szikha het volgende:
[..]
Nee ik bedoel de Aramese genocide die is er ook nog gepleegd. Maar wordt door niemand erkend.
En ze worden nu op de dag van vandaag afgeslacht. Maar gewoon koppen in het zand steken.
Ja het heeft niets met deze topic te maken. Maar ik vind het te ver gaan om de Arabische Palestijnse vluchtelingen destijds ( zo'n 500.000) een genocide te noemen. Zij waren vluchteling omdat ZIJ een oorlog begonnen. Dat is wel een klein nuance.
Tja, welk land laat nou zijn ongeregelde fanaten met een machinegeweer rondlopen?quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:09 schreef xodox het volgende:
[..]
Die kolonist met dat aanvalsgeweer is je ontgaan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:18 schreef tfors het volgende:
Ik vind geweld tegen burgers die verder niets te maken hebben met het conflict erger dan wat dan ook. Waarom zou iemand de doodstraf/zuuraanval verdienen alleen al omdat hij/zij Israelisch staatsburger is? En dan komen ze met argumenten dat de Palestijnen geen andere manieren van verzet hebben. Onzin. Vandaar dat ik meer anti-Hamas en dat soort figuren ben dan anti-Likud. edit, arugment dat Likud hetzelfde propageert, ben ik het niet mee eens. maar goed, eindeloze discussie.
De Assyiers, de Joden uit Arabische landen ook. Ze werden verdreven met geweren in de rug. Zo'n miljoen Joden werden ontdaan van hun huizen en eigendom. De Assyriers werden in diaspora gebracht. Ze leden zwaar onder de Arabieren. En ze hebben geen oorlog gevoerd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Het heeft, vind ik, wel iets met dit topic te maken. Met name de selectieve verontwaardiging is soms een argument. Nou ja: non-argument.
Het waren er veel meer, en ze werden verdreven met geweren in de rug.
En de Palestijnen begonnen geen oorlog.
De joden riepen, vr de VN iets besloten had, zelf hun eigen staat uit en de naburige Arabische staten vielen aan.
Ng beter lezen: Een van de twee jongens noemt de foto nu “wishful thinking”.quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Beter lezen!
De foto werd gemaakt in opdracht van een Canadees tijdschrift. Dus geen joden van wie de wens de vader van de gedachte was, maar een Canadees.
Het is misschien een beetje een kip-en-ei verhaal, maar je noemt haat als middel om politieke doeleinden te verwezenlijken. Dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat haat (religieuze en 'ordinaire' jodenhaat) daarnaast ook een oorzaak is. Natuurlijk wordt het gebruikt en aangewakkerd door hen die er macht mee vergaren of behouden, maar de haat moet daarvoor al wel aanwezig zijn. Net als de frustratie en machteloosheid die ermee gepaard gaan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:26 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik hoop dat zij (de Palestijnen) de erkenning krijgen, en dat dit resulteert in een daadwerkelijke staat. Waarom zou ik hier tegen zijn?
En ja ben absoluut van mening dat het hele Palestina conflict puur politiek was , is, en zal zijn in de toekomst. Zowel van Arabische landen alsmede van Israel en ook het Westen noem maar op hoor dus je zal mij niet eenzijdig hore lullen. Net zoals ik mijn vorige posten vooral heb benadrukt van Israels grote rol in het Midden Oosten.
Polieke macht waar mensen de dupe van zijn (ongeacht religie of afkomst of ideologie) en ja Jeruzalem speelt hier uiteraard een grote rol in. Het heeft geen bal met religie te maken.
Het hele conflict is de manier om mensen tegen elkaar op te zetten. Politieke doeleinden te realiseren. Propaganda voor eigen gewin. Geweld en haat zaaien. En ik vind dat naief dat mensen dat niet kunnen of willen (!) in zien.
Is dit een grap of zo?quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef Karrs het volgende:
En dan hadden zionistische joden gewoon huizen kunnen bouwen op Palestijnse grond - als inwoners van Palestina.
Volgens mij begrijp je 't verkeerd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is dit een grap of zo?
Dat je fan bent van Isral is tot daar aan toe, maar dat je kolonisatie gaat goedpraten is toch wel van een niveau dat heel diep onder het nulpunt ligt.
Volgens mij ben jij zionistenfan, dus kan dat religieus gestoorde tuig sowieso wel op jouw aanbidding rekenen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je 't verkeerd.
Dan kunnen joden gewoon huizen bouwen (a.k.a. gaan wonen) in Palestina. Legaal. Volgens de regels die in dat land (Palestina) gelden.
Jouw mening over mij heeft voor mij geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeen bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zionistenfan, dus kan dat religieus gestoorde tuig sowieso wel op jouw aanbidding rekenen.
x1023
Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat jij over mij denkt is van geen waarde, maar zullen we hier ook maar stoppen met moskeen bouwen dan? Of begrijp je dat ook direct verkeerd?
Ok.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik verder niet zoveel interesse heb in je zionistisch extremisme.
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!quote:This happened back in the Israel-Gaza war last July. A 4 member Hamas militant cell from Gaza managed to infiltrate Israel through the sea by scooba-diving, intending to reach the nearby village of 'Zikim', most likely to wreak as much havoc as they could as a way to get back at Israel's bombing of Gaza at the time, but were stopped short by a response force from the Israeli military.
A few video sequences were publicly released back then, but the full video remained under wraps until the IDF mistakenly uploaded it online while transferring it through archival databases. The video was quickly taken down, but not before a local Arab newspaper got hold of it.
Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!
http://m.liveleak.com/view?i=e0b_1418361452
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dit brengt vrede kilometers dichterbij.
Ah, ok. Dan is het een goede zaak als er zoveel mogelijk geweld is inderdaad.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
Vrede zal er nooit komen, kerel wanneer ontwaak je nou eens?
Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
[..]
Respect voor Hamas om met 2 man ver een vijandelijk gebied door te dringen. Vervolgens op een tactische wijze een bemande tank aan te vallen met dynamiet en deze op te blazen. Helden!
Er wonen Arabieren in Isral. Ze zijn overwegend moslim en leven in vrede samen met de joden, en anderen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dit is gewoon terrorisme. Ze waren op weg naar een dorp om daar zoveel mogelijk mensen neer te knallen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, maar zo ja, dan is DAT nou eens een voorbeeld van verzet in plaats van terrorisme. En daar kan ik respect voor hebben.
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom dan wel?
Wat is voor jou als christen de reden om zionisten te steunen?
Ik zie in de evangelies geen reden om sterk te hechten aan Palestina of het joodse volk, en al helemaal niet aan de joodse religie. Sterker nog: met Pinksteren werden de apostelen opgeroepen om onder alle volkeren te prediken en al snel werd besloten dat heidenen meteen christen konden worden, zonder eerst jood te worden.
En tot de dag van vandaag verwerpen joden christus als de messias.
Dat je het jodendom beschouwt als voorloper van het christendom kan ik nog snappen, maar als christen het zionisme steunen?
quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:41 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ons is wat mij betreft iedereen met een hart voor de staat Isralquote:Op zaterdag 13 december 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie zijn ons?
Overigens was het weghalen van joden uit Gaza geen terugtrekking van Israelische bezetting, maar meer een mogelijkheid tot volledig afknijpen van de Gazanen. Wat dus ook prompt gebeurde.
De rest zijn Israelische smoesjes en provocaties.
Er zijn 2,1 miljard christenen in de wereld en 1,5 miljard moslims. Waar haal jij de cijfers 2 of 3 miljoen van? Lol.quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is: religieuze argumenten zijn voor aardse, staatkundige zaken geen zinvol argument.
En als je het dan toch over religieuze pijn hebt: Israel doet, volgens jou, elke gelovige moslim pijn.
En als we er van uitgaan dat de god van al deze gelovigen dezelfde is, welke pijn moet dan de doorslag geven?
Die van het handjevol (ca 12 miljoen) joden?
Die van de ruim 2 miljoen christenen (katholieken, protestanten, orthodoxen)?
Die van de tegen de 3 miljoen moslims (soennieten, sji'ieten, wahabieten, soefi's)?
De god is dezelfde, jij voert de pijn van de gelovigen op als staatkundig argument. Getalsmatig leg je dat af. Hoe nu verder?
Nee, volgens het jodendom zijn de joden de nazaten van Abraham. Als we religieuze verhalen voor waar gaan aannemen is het eind zoek.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:05 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..
Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel h (oude testament)quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, volgens het jodendom zijn de joden de nazaten van Abraham. Als we religieuze verhalen voor waar gaan aannemen is het eind zoek.
Maar dat maakt het niet ineens waar of zo. Het blijft gewoon een bewering uit dezelfde categorie als Adam en Eva, de zondvloed, de toren van Babel en al die andere flauwekul.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:28 schreef xodox het volgende:
[..]
Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel h (oude testament)
Ik kan er wel een aantal op noemenquote:Op zaterdag 13 december 2014 02:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, welk land laat nou zijn ongeregelde fanaten met een machinegeweer rondlopen?
Als je iemand haat, haat je iets in hem wat deel is van jezelf. Wat geen deel van onszelf is, verontrust ons niet.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje een kip-en-ei verhaal, maar je noemt haat als middel om politieke doeleinden te verwezenlijken. Dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat haat (religieuze en 'ordinaire' jodenhaat) daarnaast ook een oorzaak is. Natuurlijk wordt het gebruikt en aangewakkerd door hen die er macht mee vergaren of behouden, maar de haat moet daarvoor al wel aanwezig zijn. Net als de frustratie en machteloosheid die ermee gepaard gaan.
Het is niet voor niets dat Arabieren en moslims zo naar het extremisme neigen.
Een van de grootste predikers van haat, is hun religie. Niet alleen jodenhaat, maar pure xenofobie. Kijk maar naar soennieten versus sjieten. Het idee van de oude stammenstrijd die bij Arabieren altijd al in hun cultuur heeft gezeten is vertaald naar religieuze plicht. Maar daarmee beslist niet verdwenen (wat ongetwijfeld oorspronkelijk wel de bedoeling was). Dus helaas heeft religie alles met dit conflict te maken.
Ze knnen het wel. Zie de Arabieren in Isral. En zie de vrij normale betrekkingen tussen Isral en de omringende Arabische landen (Egypte, Jordani). Als dat islamitische extremisme niet aanwezig was geweest, was het gewoon een kwestie van tijd geweest voordat joden en moslims elkaar accepteren voor wat ze zijn. Was Isral n van de aanjagers geworden van de welvaart in de Arabische wereld. En dan hadden zionistische joden gewoon huizen kunnen bouwen op Palestijnse grond - als inwoners van Palestina.
Maar ja...
De jonge staat Israel was een zelfuitgeroepen staat, precies zoals de Islamitische Staat op dit moment een zelfuitgeroepen staat is. Illegaal dus.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:26 schreef Szikha het volgende:
[..]
De Assyiers, de Joden uit Arabische landen ook. Ze werden verdreven met geweren in de rug. Zo'n miljoen Joden werden ontdaan van hun huizen en eigendom. De Assyriers werden in diaspora gebracht. Ze leden zwaar onder de Arabieren. En ze hebben geen oorlog gevoerd.
En je punt is?
En neen Kees. De omringende (ik dacht 7?) Arabische landen hebben samen MET de Palestijnse Arabieren ( zij wilden dit al te graag) een oorlog gestart. In hoop de jonge staat Israel te vernietigen. Het vernietigen van landen is nog altijd illegaal en verboden.
Het hele conflict is de manier om mensen tegen elkaar op te zetten. Politieke doeleinden te realiseren. Propaganda voor eigen gewin. Geweld en haat zaaien. En ik vind dat naief dat mensen dat niet kunnen of willen (!) in zien.
Jaja. Als de betrokkenen dat serieus meenden, zouden ze wel beter werk doen. Niet alleen een fraai plaatje schieten. Maar ook meer werk maken van gezamenlijke scholen en tv-programma's.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:19 schreef Toga het volgende:
[..]
Ng beter lezen: Een van de twee jongens noemt de foto nu “wishful thinking”.
Na het zien van de namen van de jongens (Shapiro en Aloni) , de locatie (Abu Tor) en de (Isralische) fotografe (Ricki Rosen) is het opvallend dat de naam van het tijdschrift niet vermeld wordt. Het zou zomaar een joods-georinteerd blad kunnen zijn.
Niet om het overheersen nee, het gaat hen om het oprotten van de Palestijnen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ok.
Ga je dan nu weer weg?
Maar even serieus. Volgens miij begrijp je het nog steeds verkeerd. Ik heb niets met extremisten of zionisten. Ik ben tegen het nederzettingenbeleid en vind dat de kolonisten op moeten rotten. In het voorbeeld wat ik noemde, echter, ging het om de situatie dat het wonen in Palestina voor joden, al dan niet om religieuze gronden, in overleg met de autoriteiten gewoon mogelijk moet zijn. Want ik ben er niet zeker van, maar volgens mij gaat het de kolonisten (die in de huidige situatie gewoon moeten oprotten) om het wonen, niet om het overheersen.
Ismael vergeten? God heeft gehoord. Genesis vanaf hoofdstuk 16.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:05 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat volgens de Bijbel het land toebehoort aan de nazaten van Abraham en dat zijn de Joden..
OK, dan hoor ik daar niet bij.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:07 schreef xodox het volgende:
[..]
Ons is wat mij betreft iedereen met een hart voor de staat Isral
Dat "afknijpen" is pas gebeurd toen de Gazanen er een terroristenstaat van gemaakt hebben. Ga aub geen leugens verspreiden, dat is gewoon misdadig
Als ik de cijfers zie, heb je die gehaald van http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldreligiequote:Op zaterdag 13 december 2014 19:08 schreef xodox het volgende:
[..]
Er zijn 2,1 miljard christenen in de wereld en 1,5 miljard moslims. Waar haal jij de cijfers 2 of 3 miljoen van? Lol.
Er is een nieuw verbond gesloten h.quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:28 schreef xodox het volgende:
[..]
Joodse Bijbel is ook de Christelijke Bijbel h (oude testament)
Ja, ik ook wel. Niet de meest beschaafde, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:24 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik kan er wel een aantal op noemen
quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:36 schreef Szikha het volgende:
[..]
Als je iemand haat, haat je iets in hem wat deel is van jezelf. Wat geen deel van onszelf is, verontrust ons niet.
Ah, dan is het dus een schurkenstaat die zich onttrekt aan fatsoensnormen.quote:Op zondag 14 december 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:
israel is gewoon baas
einde discussie
slotje
jodenfan gespot.quote:Op zondag 14 december 2014 00:55 schreef jamesdeen het volgende:
israel is gewoon baas
einde discussie
slotje
Mwa, dat betwijfel ik.quote:
Met nadruk voor 'terroriseren' gekozen he?quote:Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Triggie komt dit topic ook weer eens terroriseren hoor.
Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.quote:Op zondag 14 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Triggie komt dit topic ook weer eens terroriseren hoor.
Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.quote:Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, ik vond het wel leuk om hem weer eens te zien.
De gustibus disputandum esse, blijkt maar weer.
Niet echt. Ik lees wat er in de Nederlandse kranten staat.quote:Op zondag 14 december 2014 01:32 schreef jamesdeen het volgende:
Volg je Israelische politiek een beetje, Kees?
quote:Op zondag 14 december 2014 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij ook hoor, durft alleen z'n liefde voor mij niet publiekelijk te verkondigen.
Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..quote:Op zondag 14 december 2014 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja. Als de betrokkenen dat serieus meenden, zouden ze wel beter werk doen. Niet alleen een fraai plaatje schieten. Maar ook meer werk maken van gezamenlijke scholen en tv-programma's.
Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?quote:Op zondag 14 december 2014 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, dan is het dus een schurkenstaat die zich onttrekt aan fatsoensnormen.
Onder mensen onderling hebben we daarvoor een rechtsstaat ingericht, met correctiemogelijkheden. Wie de normen schendt, krijgt straf (als hij gepakt wordt).
Onder staten hebben we dat niet. Dus net als Noord-Korea, Noord-Soedan, Syri, Rusland, Marokko, China en dergelijke schurkenstaten kan Israel zijn gang gaan.
Gefeliciteerd met je status van schurkenstaat.
Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.quote:Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
quote:Op zondag 14 december 2014 17:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het wordt echt eens tijd dat die partij geminimaliseerd wordt.
Dat kan toch niet aan de macht zijn. Een stel barbaren die zulke haat verspreiden.
Ik kan je dergelijke initiatieven niet tonen, noch van joodse, noch van Palestijnse kant.quote:Op zondag 14 december 2014 10:25 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dat niet verwacht van een Canadees tijdschrift, een fotografe of de kinderen..
Er zijn al meerdere instanties in Isral die tracht(t)en met gemengde scholen de kloof te dichten en met kleine zaadjes begrip voor elkaar te planten.
Galil Jewish–Arab School
Hand in hand
Toegegeven, het stuit bij sommigen op weerstand, maar de intentie is er van Isralische zijde. Toon mij eens zo'n instantie aan de Palestijnse kant.
Nee hoor: de normen van de VN. Bijvoorbeeld over oorlogsrecht, illegaal inpikken van land en non-proliferatie.quote:Op zondag 14 december 2014 15:19 schreef waxxx het volgende:
[..]
Welke normen precies? De normen die jij zelf verzint?
Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.quote:Op zondag 14 december 2014 12:48 schreef xodox het volgende:
Er is meer in Isral te doen dat over dit saaie conflict te praten hoor. Even dit topic wat meer laten ontspannen, ik stel u voor aan de 3 mooiste clubs van Isral !
Maccabi Haifa (op 0:54 mooi beeld)
https://www.facebook.com/(...)92048&type=2&theater
Beitar Jeruzalem (volkslied)
https://www.facebook.com/(...)86079&type=2&theater
Maccabi Tel Aviv
Onjuist.quote:Op zondag 14 december 2014 23:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik geef niks om voetbal en vertrouw volksliederen niet. De meeste zijn ook errug zaai.
Ik heb Genesis van Crumb er nog maar weer eens bij gepakt. Zowel Ismael als Ezau zijn eerstgeborenen, maar worden door menselijke leugens en bedrog (van Sara en Rebekka, de valse krengen) van hun recht ontdaan. Door goddelijke tussenkomst komen ze toch nog een beetje goed terecht
Ze brengen het land in iedergeval naar de Filistijnen.quote:Op zondag 14 december 2014 17:18 schreef tfors het volgende:
gaat goed met de vredesplannen: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0JS0LO20141214
"This illusion called Israel will be removed. It will be removed at the hands of the Qassam Brigades," said Khalil al-Hayya, a top Hamas leader, referring to the movement's armed wing.
Als de vernietiging van Israel het enige doel blijft van Hamas zal er inderdaad nooit vrede zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
quote:Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.
"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."
He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4604878,00.html
Inb4 reacties als:quote:De Palestijnen hebben woensdag een ontwerpresolutie ingediend bij de VN-Veiligheidsraad waarin staat dat er binnen een jaar een vredesakkoord moet zijn met Isral.
Het akkoord moet de "visie van twee onafhankelijke, democratische en welvarende staten" vertegenwoordigen.
De Palestijnen willen soevereiniteit op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, gebieden die sinds 1967 door Isral zijn bezet.
Ook willen ze Oost-Jeruzalem als hoofdstad van de staat Palestina. Isral zou accepteren dat Palestina als soevereine staat bestaat, maar zou niet akkoord gaan met de gebiedsverdeling van voor 1967.
De Veiligheidsraad kan binnen 24 uur al stemmen over de resolutie. Die wordt aangenomen als negen landen hebben voorgestemd. Als dat gebeurt, moeten de Verenigde Staten, die bondgenoten zijn met Isral, beslissen of ze een veto uitspreken.
De Palestijnen dienden in oktober ook al een resolutie in. Daarin stond dat Isral in november 2016 weg moest zijn uit Palestijnse gebieden, maar onder meer de VS was daar tegen.
Je kunt tegen het feit zijn dat hamas niet meer op de terreurlijst staat van de eu, maar ga alstublieft niet overal de holocaust als excuus voor gebruiken. Dat slaat nergens op. Alsof hamas ooit genoeg kracht heeft om 6 miljoen joden te doden.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:02 schreef waxxx het volgende:
Echt iemand die de Nobelprijs verdient heeft.
[..]
Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepenquote:Op woensdag 17 december 2014 20:02 schreef waxxx het volgende:
Netanyahu: Hypocritical Europeans learned nothing from Holocaust
Prime Minister Benjamin Netanyahu condemned the European Union's decision to remove Hamas from its terror list on Wednesday.
"Today we saw shocking examples of European hypocrisy," Netanyahu said at a meeting with Senator Joni Ernst. "In Geneva, they are calling for war crimes investigation against Israel, while in Luxemburg, the European court removed Hamas from the terror organizations list."
He went on to say that "It seems like too many people in Europe, on the land where 6 million Jews were slaughtered, learned nothing. But we in Israel did."
En men stelt nog in de uitspraak dat het niets zegt over de vraag of Hamas wel een terroristische organisatie is binnen de juiste juridische procedure om dat te onderzoeken en vervolgens een conclusie uit te trekken:quote:However, the Common Position and the case-law of the Court4 requires that an EU decision to
freeze funds is based not on factual elements that the Council may have derived from the press or
the internet, but on elements which have been concretely examined and confirmed in decisions of
national competent authorities within the meaning of the Common Position.
Het laat eigenlijk zien dat dit oordeel van het gerechtshof juist gn politiek besluit is en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht nogmaals bewijst die een eerdere genomen politieke beslissing dus terugfluit.quote:The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position.
Jank harder.quote:Op donderdag 18 december 2014 08:59 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Inb4 reacties als:
-JAJA palestijnen willen helemaal geen vrede.
-Isral is eerlijk bezig door de grenzen van 1967 niet te accepteren.
Want Isral kan nooit fout zijn en heeft altijd gelijkt, en als de palestijnen iets zeggen wat op een vredig oplossing lijkt, dan liegen ze...
Zo, en wat voor prijs dan wel?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
Omdat je het compleet uit je duim zuigt lijkt me.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Europa toont alweer zijn ware gelaat en zal hier een zware prijs voor betalen. Meer zeg ik daar niet over.
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?quote:Op donderdag 18 december 2014 09:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Huilebalkie die Netanyahu. En ook weer die holocaustjoker er met de haren bij slepen![]()
Het is geen politiek besluit huilebalk. Het politieke besluit zette Hamas juist wel op de terreurlijst.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Maar extreem-rechtse joodse nationalisten staan te schuimbekken dat een tweede kristalnacht in Europa eraan komt of Europa zelf op een "grote ramp afstevent"quote:The Court stresses that those annulments, on fundamental procedural grounds, do not imply any
substantive assessment of the question of the classification of Hamas as a terrorist group
within the meaning of the Common Position.
Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?
De Raad van Bestuur is van mening dat je niet zo moet huilen.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:14 schreef xodox het volgende:
Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?quote:Op donderdag 18 december 2014 10:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Inmiddels is de holocaust een niet meer serieus te nemen argument, nietwaar?
De moord op zes miljoen (6.000.000 mensen), de grootste misdaad aller tijden, is niet meer serieus te nemen joh
Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar om eeuwig in de slachtofferrol te blijven hangen is ook vrij sneu niet?
Geldt dat ook voor slachtoffers van de slavenhandel?quote:Op donderdag 18 december 2014 11:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je als 'eeuwig in de slachtofferrol' betitelt. Dat gejank van Netanyahu: ja. Dat was nogal sneu.
Maareh... om eerlijk te zijn. Ja. Ik denk dat het joodse volk dit voor eeuwig als argument mag blijven gebruiken om haat tegen henzelf (en haat in het algemeen) te veroordelen. Net als de Armenirs dat mogen. En elk ander volk dat ooit genocide heeft ondergaan, om wat voor reden dan ook. Sterker nog, als zij daarover spreken dienen anderen hun bek te houden en te luisteren.
Hangt van de context van die uitspraak af.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt, in Europa niet nee. Dat gaat zich deze eeuw niet herhalen in Europa. Die pauperbalkan reken ik niet tot Europa. Heb het over West-Europa, dat zijn de landen die de EU dragen.
Het gruwelijke misbruiken van de holocaust als geschiedkundige gebeurtenis om hedendaagse besluiten vanuit de EU en een gerechtshof die je niet bevallen als nationalistische Israelische jood af te doen als "jullie hebben niets geleerd" is best walgelijk.
Ahum. Jawel hoor. Het is een hele grote invloed geweest op wat Isral nu is, en waarschijnlijk ook op de strijd om het Joods Tehuis en Palestina. Maar dat terzijde, want ik snap je punt.quote:Gewoon over de rug van die 6 miljoen je eigen politieke strijd en mening verkondigen. Wie heeft er nou geen respect in deze eigenlijk?
De staat Israel gesticht na de holocaust heeft helemaal niets met die 6 miljoen mensen te maken die zijn omgekomen.
Klopt.quote:Het gerechtshof stelt zelf in de uitspraak expliciet dat deze uitspraak niets zegt over de vraag of Hamas wel of niet een terroristische organisatie is als men de juiste bewijzen had aangevoerd conform EU-wettenHet gaat gewoon over de vraag wat bewijs is binnen EU-wetgeving en besluitvorming zoals groepen tot terroristische groepen bestempelen en op een blacklist zetten.
Ik weet niet of dat de conclusie is, maar eigenlijk vind ik die uitspraak niet eens z ondoordacht, want velen menen dat Europa inderdaad een tweede Kristallnacht te wachten. Of dat op moslims of opnieuw op joden is (door moslims) wordt nog bediscussieerd, maar de (joden-)haat is ook in Europa opnieuw aan het groeien. En niet zo'n beetje ook.quote:Maar goed, Europa staat een tweede kristalnacht te wachten en heeft helemaal niets geleerd. Dat is de conclusie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |