abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147299419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:24 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Joden = inwoners van Israel
joden = aanhangers van het jodendom.

Het beste op dit moment is voor de Palestijnen, geen staat. Dat gaat gewoon niet goed aflopen, of denk jij van wel?
Klopt niet: veel inwoners van Israel zijn geen joden. En over de andere definities kan volop gediscussieerd worden.
Ik denk dat het erkennen van een Palestijnse staat door Europese landen Isreal geleidelijk zal gaan dwingen tot een normaal gedrag. En dat wordt hoog tijd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147299553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Klopt niet: veel inwoners van Israel zijn geen joden. En over de andere definities kan volop gediscussieerd worden.
Ik denk dat het erkennen van een Palestijnse staat door Europese landen Isreal geleidelijk zal gaan dwingen tot een normaal gedrag. En dat wordt hoog tijd.
Ik schreef het ook met de hoofdletters, maar goed.
pi_147306077
quote:

[..]

Inderdaad. Het beleid van Westerse landen om Israel aan de onderhandelingstafel proberen te houden door vooral niet tegen het zere been van Israel aan te schoppen is keer op keer mislukt.
pi_147306207
Maar goed, als Netanyahu zijn beoogde nieuwe rechtse coalitie krijgt straks hoeven we de komende jaren al helemaal niks te verwachten in het vredesproces. Als de bouw van nederzettingen de komende jaren doorgaat ontstaat er vanzelf een fait accompli en is de kans op een tweestaten-oplossing straks helemaal verdwenen.

Het Westen moet nu een radicaal ander beleid gaan voeren jegens Israel als ze die tweestaten-oplossing ooit nog willen bereiken. Of de Westerse leiders zitten te slapen of ze zijn gewoon niet bereid er iets aan te doen, waarbij die 2e optie het meest waarschijnlijk is.
pi_147306515
quote:

[..]

Ik denk dat de Europese landen maar al te goed beseffen dat de 2 staten oplossing Israël en Pelastina officieel dood en begraven is. De Palestijnen hebben in het verleden al mooie kansen gekregen daarop maar Israël botste telkens op een "njet". (Ja, ook toen links Israël aan de tafel zat met de Palestijnen)

Wat we nu zien in Europa (landen die als laatste redmiddel Palestina willen erkennen) is niet meer dan een laatste noodkreet, maar de klok is niet meer terug te draaien.
pi_147324971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 04:03 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik schreef het ook met de hoofdletters, maar goed.
Ja, daar hechten mensen wel aan, geloof ik, wel, maar dan nog klopt het niet. Er zijn rond de 6 miljoen joden in Israel, en een stuk of 1 miljoen Arabieren, als ik het wel heb. En er zijn ook heel veel joden die niet in Israel wonen, naar schatting ook rond de 6 miljoen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 6 december 2014 @ 00:49:03 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147325109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef xodox het volgende:

[..]

Ik denk dat de Europese landen maar al te goed beseffen dat de 2 staten oplossing Israël en Pelastina officieel dood en begraven is. De Palestijnen hebben in het verleden al mooie kansen gekregen daarop maar Israël botste telkens op een "njet". (Ja, ook toen links Israël aan de tafel zat met de Palestijnen)

Wat we nu zien in Europa (landen die als laatste redmiddel Palestina willen erkennen) is niet meer dan een laatste noodkreet, maar de klok is niet meer terug te draaien.
Niks laatste noodkreet. Het is een trend. Israël verliest steeds meer cloud. Ook in Amerika.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147325192
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niks laatste noodkreet. Het is een trend. Israël verliest steeds meer cloud. Ook in Amerika.
Nee, dat geloof ik niet. Niet zolang de islam voor zoveel onrust zorgt.

Je ziet trouwens polarisatie. Niemand heeft het meer over een tweestaten-oplossing, is je dat al opgevallen? En ik denk niet dat de Westerse wereld achter een terreurland kan staan.

Palestina okee, maar voor Gaza/Hamas is daarin geen plaats. Dat probleem moet eerst worden opgelost. Daarna kan er met de Palestijnen misschien weer worden gepraat.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_147325263
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:56 schreef Karrs het volgende:
Palestina okee, maar voor Gaza/Hamas is daarin geen plaats. Dat probleem moet eerst worden opgelost. Daarna kan er met de Palestijnen misschien weer worden gepraat.
Idd. Na de tweede wereldoorlog zijn ook eerst alle Nazi's opgeruimd, is er toen pas een nieuw Duitsland ontstaan. Als je nu een Palestina bouwt, zal dat voor niks goeds zorgen.
pi_147326075
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:03 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Idd. Na de tweede wereldoorlog zijn ook eerst alle Nazi's opgeruimd, is er toen pas een nieuw Duitsland ontstaan. Als je nu een Palestina bouwt, zal dat voor niks goeds zorgen.
Ik kan niet zien of dit satire of een werkelijke mening is.
Hoe dan ook: na de tweede wereldoorlog zijn niet alle nazi's opgeruimd. Dus feitelijk waar is je eerste zin niet. Als daaruit de waarheid van je tweede zin volgt, volg ik je!
pi_147326096
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik kan niet zien of dit satire of een werkelijke mening is.
Hoe dan ook: na de tweede wereldoorlog zijn niet alle nazi's opgeruimd. Dus feitelijk waar is je eerste zin niet. Als daaruit de waarheid van je tweede zin volgt, volg ik je!
Ik bedoel uit het bestuur he. Ze zijn berecht e.d.
pi_147326120
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:47 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik bedoel uit het bestuur he. Ze zijn berecht e.d.
Dat is dus niet waar.
Evenmin zijn joodse terroristen in Palestina ooit berecht voor hun misdaden. Sterker nog: velen hebben goede banen en invloedrijke posities gekregen in Israel.
pi_147326216
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar.
Evenmin zijn joodse terroristen in Palestina ooit berecht voor hun misdaden. Sterker nog: velen hebben goede banen en invloedrijke posities gekregen in Israel.
Nazi oorlogsmisdadigers zijn niet berecht, zeg je dat nou echt?
pi_147326222
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:09 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Nazi oorlogsmisdadigers zijn niet berecht, zeg je dat nou echt?
Velen zijn de dans ontsprongen. Dat is toch wel bekend, of niet soms?

En datzelfde geldt voor joodse oorlogsmisdadigers. Dat is toch ook wel bekend, of niet soms?
pi_147326256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Velen zijn de dans ontsprongen. Dat is toch wel bekend, of niet soms?

En datzelfde geldt voor joodse oorlogsmisdadigers. Dat is toch ook wel bekend, of niet soms?
De meeste werden vermoord of berecht.
pi_147328087
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn enorme gasvelden gevonden voor de Israëlische kust. Momenteel is men aan het praten over een gaspijpleiding van Israël via Cyprus naar Griekenland om zo een belangrijke gasproducent te worden voor Europa.

Europeaantjes zullen tegen dan wel 2 keer nadenken voor ze sancties opleggen. :)
pi_147329262
quote:

Eerlijk gezegd vind ik het hooguit opmerkelijk dat het Westen (ineens) komt met het symbolisch erkennen van een staat Palestina. Dat roept vele vragen op , bij mij althans.
Sinds wanneer geven regeringsleiders om mensen?

Ik denk namelijk (in tegen stelling tot jou Kees) eerder dat hier veel meer achter zit (ook Israel) Ben geen complot denker maar dit is absoluut niet in het belang van de Arabische Palestijnen of om Israel te laten dimmen in mijn ogen. Verre van dat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:22:10 #98
pi_147329750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:39 schreef xodox het volgende:

[..]

Er zijn enorme gasvelden gevonden voor de Israëlische kust. Momenteel is men aan het praten over een gaspijpleiding van Israël via Cyprus naar Griekenland om zo een belangrijke gasproducent te worden voor Europa.

Europeaantjes zullen tegen dan wel 2 keer nadenken voor ze sancties opleggen. :)
Hoezo? We leggen toch ook sancties op aan Rusland? :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:23:51 #99
pi_147329777
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:55 schreef Szikha het volgende:
Sinds wanneer geven regeringsleiders om mensen?
Sinds burgers ze dwingen, via de pers of door te stemmen of te demonstreren. Hoe doen ze dat nu in America na de gebeurtenissen in Furgeson en New York?
pi_147329982
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoezo? We leggen toch ook sancties op aan Rusland? :')
Slaafje van Amerika ja. Europa en Rusland zijn het slachtoffer van deze sancties. Amerika is de lachende derde.

Tegen Israël gaan ze dat niet doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')