abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146956946
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_146958818
Er komt een dag dat Joden en Christenen niet langer als tweederangsburgers beschouwt worden in de Joodse natiestaat en het recht zullen hebben te mogen bidden op de Tempelberg.

Ik zal bidden voor die dag.

Helaas is deze regering te soft en heeft het veel te veel schrik voor Arabische intimidatie.

Uitsluiting van Joden en Christenen gaat in tegen de democratische waarden die we allen hoog in het vaandel dragen
pi_146965601
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:31 schreef xodox het volgende:
Er komt een dag dat Joden en Christenen niet langer als tweederangsburgers beschouwt worden in de Joodse natiestaat en het recht zullen hebben te mogen bidden op de Tempelberg.

Helaas is deze regering te soft en heeft het veel te veel schrik voor Arabische intimidatie.

Uitsluiting van Joden en Christenen gaat in tegen de democratische waarden die we allen hoog in het vaandel dragen
Heb je echt geen typo geschreven? Moet het geen Joodse nazistaat zijn?
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  maandag 24 november 2014 @ 20:13:05 #5
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146966093
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:31 schreef xodox het volgende:

:')
pi_146967046
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:01 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Heb je echt geen typo geschreven? Moet het geen Joodse nazistaat zijn?
Het projecteren is populair tegenwoordig. Is 't weer het seizoen?
pi_146969049
quote:
Jewish Man Stabbed in Old City of Jerusalem

Jewish man in moderate to severe condition after being stabbed in Old City of Jerusalem. Paramedics were at the scene providing care.

A 45 year-old man is in moderate to severe condition Monday night, after being stabbed in the Old City of Jerusalem.

Paramedics and Magen David Adom paramedics have provided medical care to the man in the Old City police station, where he reported the event shortly after it unfolded.

Another Jew, estimated to be in his 30s, sustained minor injuries in the neck and hand.

Both have now been transferred to Shaarei Tzedek Medical Center for treatment.

An initial investigation shows that a group of Arabs attacked three yeshiva students, all from the "Shuvu Banim" yeshiva.

Police arrested three Arab suspects a short time afterwards.

Israel Police has now said (update: 9:00 pm) that the stabbing may have been the result of an altercation, not merely a random act of terror.

"At this stage of the investigation all leads are possible, but it points to being a case of a fight between two parties," said police spokeswoman Luba Samri.

The stabbing follows a prolonged campaign of Arab violence which has rocked the capital city since July.

The past four weeks have seen a dramatic rise in terror attacks in Jerusalem, including two "car rampages" near Light Rail stations, the attempted assassination of Temple Mount rights activist Yehuda Glick, and last week's massacre at a synagogue in the Har Nof neighborhood.
http://www.israelnational(...)/187832#.VHOQ6BaG-9Y
pi_146969829
Dit kunnen we echt niet blijven tolereren.
pi_146970592
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:27 schreef xodox het volgende:
Relax, eerst zeker weten dat 't een aanslag is, niet een ruzie oid.
pi_146975209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:22 schreef waxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Achachach.
Leuk verhaal van die Bennett, maar hij begrijpt zijn eigen metafoor niet eens.

En wat dat plaatje betreft: je hebt duidelijk de Balfour Declaration niet gelezen. Het middelste plaatje klopt namelijk niet. Nog los van de vraag of de mandaathouder wel gerechtigd was om zulke beloften te doen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146975410
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:01 schreef xodox het volgende:

[..]

Arabisch is mooier inderdaad
Als ik daar een eerlijk antwoord op geef, ben ik meteen de absolute anti-Semiet.
Amhaars schijnt ook een Semitische taal te zijn, maar dat heb ik bij mijn weten nooit gehoord. Wel heel mooie vrouwen!

quote:
Wat een valse leugenaar is het toch ook! Halve waarheden zijn nog valser dan leugens!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146975496
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 12:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

In de rug geschoten toen hij zangvogeltjes zocht. :')
De lieverd... :'( :')

Het kan, hoor. Het kan. En lullig in dat geval. Maar eh... :')
Is niet bepaald een lieverd, als hij vogeltjes wil vangen.

Maar eh......:
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 09:26 schreef waxxx het volgende:

[..]

Het zijn de feiten, jammer dat je ze maar niet wil accepteren.
pi_146975651
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 15:44 schreef Szikha het volgende:

[..]

Dit soort g klanken vind je in meedere talen terug. In de Semitische talen kennen ze bijvoorbeeld veel meer soorten g-klanken dan de Nederlandse taal.

Hoor Suryoyo eens

Oh, er zijn veel klanken tussen de g en de k, maar die hoef ik toch niet mooi te vinden.
En er is ook iets in de toon, maar daar kan ik niet meteen de vinger op leggen.

Ach, misschien is dat wel het kenmerk van de ware antisemiet?
pi_146976034
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor de mensen die trots roepen dat Arabieren gelijke rechten hebben in Israël:

[..]

[..]

Peace. Piece by piece!
Niet alleen letterlijk op de grond, maar ook figuurlijk in de wetten.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:17 schreef xodox het volgende:

[..]

Wat is je punt? Israël is toch de staat voor het Joodse volk? Of heb ik iets gemist?

Dat het Arabisch als officiële taal verdwijnt is op zich een prima zaak. Dit zal voor een betere integratie van de arabieren zorgen in de Israëlische maatschappij. Het is niet omdat Arabisch geen officiële taal meer is dat niet-Joden nu opeens niet meer gelijke rechten hebben.
Merkwaardig argument als het komt van een aanhanger van Israel. Alsof de joden zich in de afgelopen twee millennia zich zo voorbeeldig geïntegreerd hebben in de maatschappijen die hen gastvrijheid verleenden.
De terechte constatering dat moslims en christenen tot tweederangsburgers worden gemaakt en de ondemocratische en discriminerende implicaties vind jij dus geen probleem?
pi_146976243
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, er zijn veel klanken tussen de g en de k, maar die hoef ik toch niet mooi te vinden.
En er is ook iets in de toon, maar daar kan ik niet meteen de vinger op leggen.

Ach, misschien is dat wel het kenmerk van de ware antisemiet?
Zou kunnen.
pi_146976342
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Joden hebben dus meer rechten met deze wet. Want de natiestaat is alleen het tehuis voor de joden. De niet-joden (en inheemse bewoners) die er mogen wonen worden slecht getolereerd, maar het is niet hun huis. Ze mogen er zeg maar zijn. Maar om het hun thuis te noemen moeten hadden ze maar als joden geboren moeten worden.

[..]

Joods-religieuze halakha-wetgeving wordt een inspiratie voor nationale wetgeving....zullen de Haredi's blij mee zijn. Nederlaag voor de seculieren. Niet vergeten dat de orthodoxe joden het ministerie van religieuze zaken in Israel beheren en bijv geen civiel huwelijk bestaat.

Na dat de Talakha-wetgeving officieel in de wetten van Israel is opgenomen is het wachten op de dag dat de religieuze joden gaan eisen dat de sabbat door alle Israeliers wordt geaccepteerd met deze wet in de hand. Want een joodse staat met een verwijzing naar religieuze wetgeving hoort zo'n groot gebod immers te accpeteren....nu accepteren Haredi's het al niet als er fabrieken in hun wijken wel werken op zaterdag bijv. En die bussen waar mannen en vrouwen gescheiden in moeten zitten heeft nu ook een precedent met deze verwijzing naar de joodse Halakha-wetgeving als inspiratie voor nationale wetgeving. Dat kan je dus nooit meer terugschroeven. Wie weet in de toekomst in het publieke transport ook met een verwijzing naar deze wet?

[..]

Een inheemse taal wordt de officiele status van teruggeschroefd.....

Maar voor de rest is er gewoon gelijkheid in Israel hoor _O- _O-
Je verwoordt het wat uitgebreider, maar inderdaad: het gaat helemaal niet alleen over de taal. Het gaat er om dat Israel een joodse staat wordt. Met de joodse variant van de sharia-wetgeving.
En van mijn tegenstanders heeft eens perfect uitgelegd hoe de drie beginselen van de joodse staat Israel elkaar bijten:
1) joods als geloof
2) joods als stam
3) joods als nationaliteit.
Twee van de drie zouden verenigbaar zijn, maar niet alle drie.
Deze wet verenigt 1 en 2. Dus niet democratisch. Niet westers.
pi_146976565
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 22:32 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ik kan ook van alles roepen. Je hebt het nu over gevolgen. De verschillende oorzaken benoem je niet of laat je weg.

Overigens doet Egypte net zo hard mee alleen hoor ik je daar niet over.
Over ze zeehaven heb ik wel eens een discussie gevoerd en mijn tegenstander beriep zich op de wapensmiokkel. Ik zie niet in waarom de luchthaven vernietigd is, behalve dan pesterij. Overigens zag ik toevalling vandaag een ingezonden brief in het NRC van zaterdag, waarin een lid van een Ander Joods Geluid het met me eens is.

Dit topic gaat over Israel en Palestina, niet over Egypte en Palestina.
quote:
[..]

Dank je. Het is moeilijk om jezelf goed te kunnen uit en te verwoorden in een 'vreemde' taal.
Idd. Grappig is dat je dan ook andere fouten maakt.
quote:
[..]

Alleen is er wetenschappelijk en archeologisch bewijs dat Joden altijd in Jeruzalem hebben gezeten. Dit geldt niet voor Christenen en zeker niet voor Arabieren.
Overigens als Jeruzalem een heilige stad is voor je geloof mag je weleens respectvol mee omgaan. Zo heilig zou Jeruzalem wel niet zijn voor ze. Moeten ze eens in Mekka doen dit soort riots.
Jaja, er hebben altijd wel een paar joden in Jerusalem gewoond. Ik snap echt niks van dit argument. Onlangs is gebleken dat het DNA van een opgegraven skelet in Zuid-Eengeland overeenkomt met het DNA van een huidige bewoner van dat gebied. En dus? Mag dan zijn hele familie daar komen wonen en alle huidige bewoners verdrijven?
Het zou wel aardig zijn als de drie Abrahamistische godsdiensten, die immers claimen dezelfde gid te aanbidden, elkaar respecteerden. Anders verliezen ze wat mij betreft toch wel hun basale geloofwaardigheid.
quote:
[..]

Zoals iemand laatst zo mooi verwoord:

"mensen zijn nou eenmaal niet snel bereid iets uit hun hoofd te halen als het er eenmaal inzit"
:)
Midanam! Ik weet het!
pi_146976687
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:27 schreef xodox het volgende:
Dat zeggen Palestijnen ook al decennia met de constante voortgang en verdere kolonisatie: "dit kunnen we echt niet blijven tolereren". Daar heb je gelijk in ja :Y
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_146976740
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 07:01 schreef Karrs het volgende:
Superslecht idee, overigens. Israël moet seculier blijven. Dit zou een stap terug zijn van het moderne land dat ze het is.

Overigens moet ik wel lachen om al die jodenhaters die Israël nu 'nazistaat' roepen op de frontpage. En maar niet doorhebben dat alle landen in het Midden-Oosten dit allang in hun eigen grondwetten hebben. :')
Ja. Dat denk jij en dat hoop je. Maar:

We mogen aannemen dat dit voorstel wel een zekere voedingsbodem heeft. Net als de omringende landen hun wetgeving ergens op baseren.
pi_146976795
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:13 schreef xodox het volgende:

[..]

Al die "vredesactivisten" die een onafhankelijke Palestijnse staat willen stichten, zullen dan ook de eerste zijn die op tafel staan te dansen als Israël zou vallen en een nieuwe diaspora uitbreekt.

Mij moet je die "vredesactivisten" zoals Kees of IsaacCuenca niet leren kennen. Dat zijn mensen met een dubbele agenda.

Maar het gaat niet gebeuren.
Pardon? Kennen wij elkaar?
En zo ja: wat is mijn agenda dan? En mijn dubbele agenda?
pi_146976837
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:30 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Nederland is een Arische staat. Er gebeurt niets. Alleen gaat Geert het wel in de wet vastleggen nu. Het zat er sowieso al jaren aan te komen. Iedereen ongeacht sekse, religieuze overtuiging behoudt zijn rechten gewoon. Alleen is Nederland de staat voor het Arische volk nu. Zwarte Piet mag er wel zijn in deze weken, maar het zal nooit zijn thuisland worden zoals van de Arier zoals nu in de wet vastgelegd :W

[..]

En daarmee wordt een inheemse taal van haar status gestripped. Net zoals een inheems volk wordt uitgestolen als dat het land haar "thuisland niet zou zijn" omdat ze toevallig niet-joods zijn. Maar de import zoals Moldavier Liebermann mag wel aanspraak maken op zijn "thuisland". Maar nee, helemaal geen discriminatie dit. Er blijven gelijke rechten 8)7

[..]

De PLO en Abbas erkennen Israel al lang. Wat heeft ie ervoor teruggekregen deze partner for peace? Iran eist toch ook niet in de onderhandelingen nu dat Amerika en de bondgenoten eerst het Islamitische karakter van de Islamitische Republiek Iran expliciet erkent? Dat is Iran of Israel's probleem hoe ze zichzelf willen karakteriseren.
Even meenemen naar deze nieuwe aflevering.
Er is wel een reden waarom Israel erkenning van zijn joodse karakter eist. Daar heeft een jood laatst iets over gepubliceerd. Misschien kan ik het nog terugvinden.
pi_146977200
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:26 schreef Kees22 het volgende:

Overigens zag ik toevalling vandaag een ingezonden brief in het NRC van zaterdag, waarin een lid van een Ander Joods Geluid het met me eens is.
Fijn voor je maar

quote:
Dit topic gaat over Israel en Palestina, niet over Egypte en Palestina.
quote:
Over ze zeehaven heb ik wel eens een discussie gevoerd en mijn tegenstander beriep zich op de wapensmiokkel. Ik zie niet in waarom de luchthaven vernietigd is, behalve dan pesterij.
Ik bedoel iets anders. De grote rol van Egypte. Maar blijkbaar weet je deze niet of laat je die doelbewust weg.

"Met Israel zijn er vier door Israëlische militairen gecontroleerde grensovergangen: Erez, Nahal Oz, Karni (goederen) en Sufa (goederen). Met Egypte zijn er twee grensovergangen: Kerem Shalom (goederen) en Rafah"
Bron Wikipedia

"Onder Egyptisch bewind werd de Gazastrook vanaf 1948 een gesloten kamp. Het werd bijna onmogelijk om Gaza te verlaten. Strenge beperkingen, bijvoorbeeld in werkgelegenheid en onderwijs, werden opgelegd aan de inwoners van Gaza, zowel aan de oorspronkelijke bewoners als aan de vluchtelingen. Iedere avond was er een uitgaansverbod tot het ochtendgloren de volgende dag. De slechte behandeling blijkt ook uit de levensverwachting: toen Israel de Gazastrook bezette in 1967 was de levensverwachting er maar 48 jaar. Na twee decennia was de levensverwachting gestegen naar 72 jaar."
Bron Wikipedia

http://www.nu.nl/buitenla(...)-grens-met-gaza.html

Egypte kreeg Gazastrook. Transjordanie de Westbank. Hebben zij ooit gepleit voor een Palestijnse staat? Nee

Heeft niets met conflict te maken? Het heeft alles met het conflict te maken. En dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke reden om in dit topic te reageren. Omringende landen hebben een enorme grote rol gespeeld. En ze spelen nog altijd een enorme rol in dit conflict. Maar helaas zie je dit niet in. Dus houd ik hiermee op hehe.

quote:
Jaja, er hebben altijd wel een paar joden in Jerusalem gewoond. Ik snap echt niks van dit argument. Onlangs is gebleken dat het DNA van een opgegraven skelet in Zuid-Eengeland overeenkomt met het DNA van een huidige bewoner van dat gebied. En dus? Mag dan zijn hele familie daar komen wonen en alle huidige bewoners verdrijven?
Het zou wel aardig zijn als de drie Abrahamistische godsdiensten, die immers claimen dezelfde gid te aanbidden, elkaar respecteerden. Anders verliezen ze wat mij betreft toch wel hun basale geloofwaardigheid.
Je gaat niet in op wat ik zei. Ik melde dat als Jeruzalem zo'n belangrijke stad voor de moslims is dan mogen ze weleens respectvol gaan gedragen op hun 'heilig' grond.
pi_146977375
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:04 schreef Szikha het volgende:

[..]

Fijn voor je maar

[..]

[..]

Ik bedoel iets anders. De grote rol van Egypte. Maar blijkbaar weet je deze niet of laat je die doelbewust weg.

"Met Israel zijn er vier door Israëlische militairen gecontroleerde grensovergangen: Erez, Nahal Oz, Karni (goederen) en Sufa (goederen). Met Egypte zijn er twee grensovergangen: Kerem Shalom (goederen) en Rafah"
Bron Wikipedia

"Onder Egyptisch bewind werd de Gazastrook vanaf 1948 een gesloten kamp. Het werd bijna onmogelijk om Gaza te verlaten. Strenge beperkingen, bijvoorbeeld in werkgelegenheid en onderwijs, werden opgelegd aan de inwoners van Gaza, zowel aan de oorspronkelijke bewoners als aan de vluchtelingen. Iedere avond was er een uitgaansverbod tot het ochtendgloren de volgende dag. De slechte behandeling blijkt ook uit de levensverwachting: toen Israel de Gazastrook bezette in 1967 was de levensverwachting er maar 48 jaar. Na twee decennia was de levensverwachting gestegen naar 72 jaar."
Bron Wikipedia

http://www.nu.nl/buitenla(...)-grens-met-gaza.html

Egypte kreeg Gazastrook. Transjordanie de Westbank. Hebben zij ooit gepleit voor een Palestijnse staat? Nee

Heeft niets met conflict te maken? Het heeft alles met het conflict te maken. En dan kom ik terug bij mijn oorspronkelijke reden om in dit topic te reageren. Omringende landen hebben een enorme grote rol gespeeld. En ze spelen nog altijd een enorme rol in dit conflict. Maar helaas zie je dit niet in. Dus houd ik hiermee op hehe.

[..]

Je gaat niet in op wat ik zei. Ik melde dat als Jeruzalem zo'n belangrijke stad voor de moslims is dan mogen ze weleens respectvol gaan gedragen op hun 'heilig' grond.
Egypte maakte wat betreft de isolatie van Gaza dus gemene zaak met Israel? Verbaast me niks!

Maar ik snap nog steeds niet waarom je de Palestijnse en islamitische betrokkenheid bij de Tempelberg betwijfelt. Als enige op de wereld, vermoed ik.
pi_146982128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Egypte maakte wat betreft de isolatie van Gaza dus gemene zaak met Israel? Verbaast me niks!

Maar ik snap nog steeds niet waarom je de Palestijnse en islamitische betrokkenheid bij de Tempelberg betwijfelt. Als enige op de wereld, vermoed ik.
Denk het niet.
Jeruzalem is belangrijk in politieke zin niets minder. Dat de stad belangrijk zou zijn voor de Islam interesseerd me werkelijk geen reet. Ook niet voor het Jodendom noch het Christendom. Het gaat mij om de geschiedenis, de feiten , archeologisch bewijs

Ongeacht aan wie deze stad gegeven wordt of geanexeerd. Vrede zal er niet komen.

Ik ga morgen naar Wohlen bei Bern (vader woont en werkt daar) en daarna vlieg ik door naar mijn homeland om mijn familie op te zoeken. Vooral eten en veel feestvieren. Ben pas volgend jaar terug in Nederland. Heb daar geen kans om op het net te zijn vrees ik. Dus tot volgend jaar mischien
pi_146984843
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:11 schreef Szikha het volgende:

Ik ga morgen naar Wohlen bei Bern (vader woont en werkt daar) en daarna vlieg ik door naar mijn homeland om mijn familie op te zoeken. Vooral eten en veel feestvieren. Ben pas volgend jaar terug in Nederland. Heb daar geen kans om op het net te zijn vrees ik. Dus tot volgend jaar mischien
Goede reis, veel plezier en sterkte met het afkicken (van FOK!).
Racist
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:09:39 #26
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146990390
quote:

[..]

Denk het niet.
Jeruzalem is belangrijk in politieke zin niets minder. Dat de stad belangrijk zou zijn voor de Islam interesseerd me werkelijk geen reet. Ook niet voor het Jodendom noch het Christendom. Het gaat mij om de geschiedenis, de feiten , archeologisch bewijs

Ongeacht aan wie deze stad gegeven wordt of geanexeerd. Vrede zal er niet komen.

We zullen je niet missen.
pi_146990658
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:09 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Jammer
pi_146996854
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
Gebruik je "we" zodat je je daarmee gesterkt voelt in een (fictieve) groep? Spreek voor jezelf, zodat je ook ter verantwoording kan worden geroepen.
Racist
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:29:52 #29
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_146996964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:25 schreef Toga het volgende:

[..]

Gebruik je "we" zodat je je daarmee gesterkt voelt in een (fictieve) groep? Spreek voor jezelf, zodat je ook ter verantwoording kan worden geroepen.
We zullen hem niet missen.
pi_147011086
quote:

[..]

Denk het niet.

Grappig wel dat je je door die mening buiten de discussie plaatst.
Het gaat de christenen, joden en moslims juist wel om de betekenis van Jeruzalem voor hun religie en dus voor henzelf. Daar kun je het wel niet mee eens zijn, maar ja, zij zijn wel in de meerderheid. Meerderheden.

Dat er geen vrede zal komen, kan ik dan wel weer beamen.
pi_147028257
quote:
Abbas schreef boek over complot nazi's en zionisten

De Palestijnse president Machmoud Abbas schreef in 1982 in Moskou een proefschrift, waarin hij niet alleen twijfelt aan de moord op zes miljoen Joden door de nazi's en het bestaan van de gaskamers.

Hij gaat zelfs nog een stap verder en beschuldigt de zionistische beweging, dat deze in het geheim heeft samengewerkt met de nazi's en zelfs de genocide op de Europese Joden voor zijn eigen doeleinden zou hebben ondersteund.

In het jaar 2011 verscheen een nieuw boek van Abbas, gebaseerd op dit proefschrift, getiteld 'De andere kant: De geheime relatie tussen nazi's en zionisten' (Billsan Publishing House, Ramallah, 2011).
Abbas adverteert momenteel voor het boek op zijn voortdurend geactualiseerde en zeer gebruiksvriendelijk ontworpen officiële website. Degenen die het niet willen kopen in de boekwinkels van Ramallah, kunnen het boek gemakkelijk pagina voor pagina online lezen - maar alleen in het Arabisch.

Abbas zegt bij voorbeeld in zijn boek: 'De zionistische beweging gaf geen enkele ondersteuning, noch financieel, noch op een andere manier aan de slachtoffers van de nazi's, en stond ook geen andere zijde toe om wat voor hulp dan ook beschikbaar te stellen. De zionistische beweging hield informatie geheim, die hem van achter de gettomuren en uit de concentratiekampen bereikte. Informatie, die wellicht aan het licht had gebracht wat er werkelijk is gebeurd.'

Volgens Abbas hebben in de Tweede Wereldoorlog de leiders van de zionistische beweging zich verbonden met de leiding van de nazi's. Maar waarom zouden ze dat hebben gedaan?
Abbas gelooft, dat het zionisme voor de Tweede Wereldoorlog niet veel volgelingen in de wereld had. Zo schrijft hij: 'De Joden in Europa in het algemeen en de Joden in Oost-Europa in het bijzonder hebben het zionisme niet geaccepteerd en geloven er ook niet in.'

Dr. Edy Cohen, een researchmedewerker aan het Onderzoeksinstituut voor Internationale Media van de Israëlische Bar-Ilan Universiteit, is uitgebreid ingegaan op de kwestie.
'Als je het boek helemaal leest, ervaar je dat volgens Abbas voor de zionistische leiders de vervolging en de bedreigingen van de Joden wenselijk en aanvaardbaar waren, omdat die ertoe leidden, dat ze teruggingen naar Israël. Naar zijn mening waren alle middelen juist om dit doel te bereiken. Zelfs de collaboratie met de nazi's', zei Cohen.

Abbas gaat zelfs zo ver, dat hij beweert dat de zionistische beweging zou hebben geweigerd om duizenden Joden voor de Holocaust te beschermen, om 'het aantal slachtoffers te laten toenemen en na het einde van de oorlog uitkeringen ontvangen.' In zijn visie zijn de oprichter van de natie David Ben-Goerion en zijn opvolgers criminelen die mede de schuld voor de uitroeiing van de Joden dragen.

In zijn begin jaren tachtig geschreven proefschrift presenteert Abbas al deze en soortgelijke bizarre theorieën. Het proefschrift werd in 1984 in Jordanië gepubliceerd.
De eerste editie van het boek toont op de voorkant een Israëlische soldaat met een Jodenster op zijn helm naast een nazi-soldaat met een swastika op zijn helm. De belangrijkste stelling van Abbas in dit werk was, dat de zionisten de Holocaust voor de Joden hebben genegeerd, hen als het ware hadden opgeofferd om later aanspraak te kunnen maken op een vaderland voor henzelf.

Abbas is in het verleden vaak bekritiseerd als ontkenner van de Holocaust. Hij wees dat heftig af. In een interview met de Israëlische krant Ha'aretz verklaarde hij in 2003 dat de Holocaust 'verschrikkelijk, een onvergeeflijke misdaad tegen de Joodse natie, een misdaad tegen de menselijkheid is, die de mensheid niet mag accepteren. De Holocaust was zo'n verschrikkelijke zaak dat niemand kan beweren dat ik die zou ontkennen.'

Zoals de wetenschapper Dr. Edy Cohen vaststelde in zijn onderzoek, argumenteert Abbas echter tegenover de Israëlische en Amerikaanse media anders dan tegenover de Arabische media. Zo verdedigde hij in 2013 in een interview met de Libanese satellietzender Al Mayadeen heftig de stellingen van zijn boek en betuigde, dat hij iedereen, die de relatie tussen zionisme en nazisme ontkent, van het tegendeel wil overtuigen.

Cohen ontdekte, dat er een grote kloof gaapt tussen de min of meer duidelijke uitspraken en publicaties van Abbas in het Engels en wat hij schrijft in het Arabisch en laat verspreiden door de Palestijnse Autoriteit, en op zijn officiële website verschijnt.

http://israeltoday.nl/hea(...)t-nazis-en-zionisten
pi_147028556
Dit nieuws is bijna ouder dan het conflict zelf. :')

Wat dacht israeltoday.nl, even lekker olie op het vuur gooien?
pi_147028804
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:01 schreef jamesdeen het volgende:
Dit nieuws is bijna ouder dan het conflict zelf. :')

Wat dacht israeltoday.nl, even lekker olie op het vuur gooien?
"nieuws"

Dus het is correct wat Abbas zegt?
pi_147028955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:09 schreef xodox het volgende:

[..]

"nieuws"

Dus het is correct wat Abbas zegt?
Oh, ze hebben het overgenomen en vertaald van ynet. Snap nog steeds de nieuwswaarde niet.

Hoe volgt dat uit mijn woorden?
pi_147029060
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:14 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Oh, ze hebben het overgenomen en vertaald van ynet. Snap nog steeds de nieuwswaarde niet.

Hoe volgt dat uit mijn woorden?
Ik zal je verkeerd begrepen hebben. Ik dacht dat je met "nieuws" bedoelde dat dit waar gebeurd is
pi_147045419
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:51 schreef xodox het volgende:

[..]

Tja.
Zo vreemd is de zionistische Verelendungstheorie niet hoor. Ik heb daar wel eens eerder over gehoord.
En ook het uitbuiten van de holocaust door joden is niet vreemd. Was dat niet een Finkelstein die dat aan de kaak stelde?
Ik ken het proefschrift niet, dus kan er verder ook geen uitspraken over doen.
pi_147045631
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 07:01 schreef Karrs het volgende:
Superslecht idee, overigens. Israël moet seculier blijven. Dit zou een stap terug zijn van het moderne land dat ze het is.
Inderdaad. Maar het is het Israel: onzijdig. Niet vrouwelijk.
quote:
Overigens moet ik wel lachen om al die jodenhaters die Israël nu 'nazistaat' roepen op de frontpage. En maar niet doorhebben dat alle landen in het Midden-Oosten dit allang in hun eigen grondwetten hebben. :')
En ik moet lachen om alle jodenliefhebbers die niet doorhadden dat Israel allang het joodse karakter als norm stelde.
pi_147102993
Partij Lieberman wil met geld Arabieren uit Israël krijgen

JERUZALEM. Minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman wil Arabieren betalen om uit Israël te vertrekken. beeld EPA

Israël moet Arabische inwoners een geldbedrag aanbieden om het land te verlaten. Dat vinden minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman en zijn partij Yisrael Beitenu.

In een manifest deed Yisrael Beitenu vrijdag uit de doeken hoe de partij het Joodse karakter van Israël wil waarborgen. Lieberman en zijn partijgenoten willen Palestijnen die in Israël wonen niet alleen betalen voor hun vertrek, maar ook enkele noordelijke gebieden met een Arabische meerderheid overdragen aan een toekomstige Palestijnse staat.

Yisrael Beitenu mijdt in het manifest heikele kwesties als de status van Jeruzalem, de Joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en de precieze grenzen van Israël. Maar de erkenning van de noodzaak van een vergelijk met de Palestijnen over het grondgebied van Israël en de toekomstige Palestijnse staat is voor de partij een bijzondere stap.

De Arabische minderheid in Israël maakt ongeveer 20 procent van de bevolking uit. Zij kijken met argusogen naar het plan van premier Benjamin Netanyahu om het Joodse karakter van Israël vast te leggen in de Basiswetten, die de grondwet van Israël vormen. Ook president Reuven Rivlin heeft zich tegen het wetsvoorstel gekeerd.

De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, heeft vrijdag in een debat in de Assemblée Nationale (de Franse Tweede Kamer) gezegd dat als Israël en de Palestijnen niet binnen afzienbare tijd een vredesregeling sluiten, Frankrijk de Palestijnse staat zal erkennen. Hij zei dat Frankrijk de plannen van de Verenigde Naties steunt om de partijen nog twee jaar de kans te geven om een akkoord te bereiken.

Zweden was dit jaar het eerste West-Europese land dat de Palestijnse staat erkende. Minister Koenders van Buitenlandse Zaken zei deze maand in de Tweede Kamer dat het kabinet deze stap nu nog niet wil zetten, maar de erkenning wel mogelijk wil maken. Dat zou moeten gebeuren op een „strategisch moment”, als zo’n erkenning „effectief en reëel” is in het vredesproces tussen Israël en de Palestijnen. Koenders ging daarmee verder dan zijn voorganger Timmermans, die vond dat een aparte Palestijnse staat het sluitstuk van het vredesproces moet zijn.

Italiaan neergeschoten

Israëlische militairen hebben vrijdag een Italiaan neergeschoten die deelnam aan een Palestijnse demonstratie. Dat meldde de directeur van het ziekenhuis van Ramallah. De 30-jarige Patrick Corsi is ernstig gewond geraakt, maar zijn toestand is stabiel.

De Verenigde Naties (VN) hebben vrijdag de noodtoestand uitgeroepen in de Gazastrook vanwege overstromingen. Twee dagen met hevige regen zorgden ervoor dat honderden Palestijnen hun huizen hebben moeten verlaten en scholen hun deuren dichthielden.

http://www.refdag.nl/nieu(...)ael_krijgen_1_873494
pi_147103056
Voor alle duidelijkheid: er staat zelf een druze op zijn lijst

Hij bedoelt dus arabieren die niet loyaal zijn aan de Joodse staat, anti zionisten
pi_147108981
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:20 schreef xodox het volgende:
Voor alle duidelijkheid: er staat zelf een druze op zijn lijst

Hij bedoelt dus arabieren die niet loyaal zijn aan de Joodse staat, anti zionisten
Hij bedoelt dus iets heel anders dan hij zegt! :?
Politicus zeker?
pi_147109329
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hij bedoelt dus iets heel anders dan hij zegt! :?
Politicus zeker?
Nee, is slechts een kleine toevoeging van mij aan het bericht. Heb je het artikel wel begrepen?
pi_147109408
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:05 schreef xodox het volgende:

[..]

Nee, is slechts een kleine toevoeging van mij aan het bericht. Heb je het artikel wel begrepen?
De vetgemaakte stukken hebben het over Arabieren. Niet over niet-loyale Arabieren.
Dat heb ik wel begrepen.
pi_147110069
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De vetgemaakte stukken hebben het over Arabieren. Niet over niet-loyale Arabieren.
Dat heb ik wel begrepen.
Nederlandse bronnen zijn dan ook niet altijd correct
pi_147110172
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:38 schreef xodox het volgende:

[..]

Nederlandse bronnen zijn dan ook niet altijd correct
Het is wel een bron die jij aanhaalt!
Jouw bronnen zijn dus niet altijd correct?

Wordt wel lastig discussiëren zo, als jij bronnen aanhaalt die niet correct zijn waarin mensen dingen zeggen die ze niet zo bedoelen.
pi_147110292
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is wel een bron die jij aanhaalt!
Jouw bronnen zijn dus niet altijd correct?

Wordt wel lastig discussiëren zo, als jij bronnen aanhaalt die niet correct zijn waarin mensen dingen zeggen die ze niet zo bedoelen.
Niet correct in de zin dat ze niet volledig is in dit geval. Er staan geen fouten in de bron.
pi_147110541
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:51 schreef xodox het volgende:

[..]

Niet correct in de zin dat ze niet volledig is in dit geval. Er staan geen fouten in de bron.
Niet volledig is in dit geval dus gewoon fout.
Er is een duidelijk verschil tussen Arabieren en niet-loyale Arabieren.
pi_147112736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet volledig is in dit geval dus gewoon fout.
Er is een duidelijk verschil tussen Arabieren en niet-loyale Arabieren.
Je noemt het zoals je wilt. Als jij je daardoor beter gaat voelen, gun ik jou dat
pi_147193324
Off topic, maar wellicht interessant voor diegene die zich zorgen maakte:

Gill Rosenberg, die ontvoerd zou zijn door ISIS, is gelukkig niet ontvoerd.

http://civiroglu.net/2014/12/01/gill_rosenberg/
pi_147212830
Kabinetscrisis in Israël

Bibi Netanyahu en Yair Lapid (rechts).

JERUZALEM - Een kabinetscrisis dreigt in Israël. Een gesprek tussen premier Bibi Netanyahu en minister van Financiën Yair Lapid maandagavond heeft de twee politici niet nader tot elkaar gebracht.

Netanyahu zei na afloop van de ontmoeting geen andere keus te hebben dan de kiezer om een nieuw mandaat te vragen: ,,Dat is niet de keus waar ik de voorkeur aan geef, maar het is minder erg dan een regering met ministers die het belang van de burger niet voorop hebben staan."

Lapid beschuldigde Netanyahu na afloop van het gesprek van 'onverantwoordelijk gedrag': ,,Israëlische burgers begrijpen dat ze worden geleid door een minister-president die zich niet aan zijn beloftes houdt, die zijn politieke carriere laat prevaleren boven het publieke belang."

Joodse staat
Netanyahu en Lapid liggen op een aantal punten overhoop met elkaar. Zo wil de partij van Lapid, Yesh Atid, het plan van de premier om van Israël formeel een Joodse staat te maken, niet steunen. Netanyahu op zijn beurt heeft zijn steun ingetrokken voor een wetsvoorstel van Lapid om starters op de woningmarkt te helpen. Bovendien zegt Netanyahu de kritiek van Lapids partij op met name zijn buitenlandbeleid zat te zijn.

Het lijkt erop dat de kabinetscrisis gaat uitdraaien op vervroegde verkiezingen. De oppositie heeft daar maandag al op aangedrongen en ook andere coalitiegenoten hebben erop gezinspeeld.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ael_in_crisis__.html

Nieuwe verkiezingen op komst. *O* *O*

In de peilingen gaat het Joodse Huis (o.l.v. Naftali Bennett, zie foto) van 12 naar 16 zetels. :9~

pi_147213058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:12 schreef xodox het volgende:
Kabinetscrisis in Israël

[ afbeelding ]
Bibi Netanyahu en Yair Lapid (rechts).

JERUZALEM - Een kabinetscrisis dreigt in Israël. Een gesprek tussen premier Bibi Netanyahu en minister van Financiën Yair Lapid maandagavond heeft de twee politici niet nader tot elkaar gebracht.

Netanyahu zei na afloop van de ontmoeting geen andere keus te hebben dan de kiezer om een nieuw mandaat te vragen: ,,Dat is niet de keus waar ik de voorkeur aan geef, maar het is minder erg dan een regering met ministers die het belang van de burger niet voorop hebben staan."

Lapid beschuldigde Netanyahu na afloop van het gesprek van 'onverantwoordelijk gedrag': ,,Israëlische burgers begrijpen dat ze worden geleid door een minister-president die zich niet aan zijn beloftes houdt, die zijn politieke carriere laat prevaleren boven het publieke belang."

Joodse staat
Netanyahu en Lapid liggen op een aantal punten overhoop met elkaar. Zo wil de partij van Lapid, Yesh Atid, het plan van de premier om van Israël formeel een Joodse staat te maken, niet steunen. Netanyahu op zijn beurt heeft zijn steun ingetrokken voor een wetsvoorstel van Lapid om starters op de woningmarkt te helpen. Bovendien zegt Netanyahu de kritiek van Lapids partij op met name zijn buitenlandbeleid zat te zijn.

Het lijkt erop dat de kabinetscrisis gaat uitdraaien op vervroegde verkiezingen. De oppositie heeft daar maandag al op aangedrongen en ook andere coalitiegenoten hebben erop gezinspeeld.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ael_in_crisis__.html

Nieuwe verkiezingen op komst. *O* *O*

In de peilingen gaat het Joodse Huis (o.l.v. Naftali Bennett, zie foto) van 12 naar 16 zetels. :9~

[ afbeelding ]
Netanyahu mag idd eens weg. Hij heeft veel imagoschade opgelopen.
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:27:20 #51
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147216171
West Bank: Palestinian Assailant Wounded by Soldiers
JERUSALEM — A Palestinian woman in her early 20s stabbed and lightly wounded an Israeli man at a hitchhiking stop in the West Bank on Monday, then was shot and wounded by Israeli soldiers at the scene.

The assailant was taken to an Israeli hospital and was said to be in serious condition, according to the police. The Israeli man said he felt a blow to his neck that was mainly absorbed by his jacket; he did not require hospital treatment.

The episode, which came amid a wave of deadly attacks against Israelis, took place in the Etzion settlement bloc, south of Jerusalem, close to where an Israeli woman, Dalia Lemkus, 26, was fatally stabbed by a Palestinian man last month.

Later Monday, shots were fired at an Israeli bus in the West Bank, without causing injury, and the police were searching for a Jewish man suspected of attacking a Palestinian taxi driver with pepper spray in Jerusalem as tensions in the city continued to run high, fanned by a dispute over access to a holy site revered by Muslims and Jews. (New York Times)
  dinsdag 2 december 2014 @ 20:19:45 #52
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147228360
Netanyahu Fires Centrist Israeli Ministers and Calls for New Elections
JERUSALEM — In a decisive move after days of intense political bickering, Prime Minister Benjamin Netanyahu of Israel fired his centrist finance and justice ministers on Tuesday and called for the dissolution of Parliament and early elections. (New York Times)
pi_147228560
Lapid en Livni dus.
  woensdag 3 december 2014 @ 12:16:35 #54
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147244092
17 maart verkiezingen.
pi_147244838
Mooi zo. Gaan voor een sterke zionistische rechts-religieuze coalitie deze keer. Eentje die écht voor een toekomst wil gaan.

De Joodse onderdrukking op de Tempelberg moet zo gauw mogelijk ten einde lopen alsook moeten er knopen doorgehakt worden wat Iran betreft. Gaza kan onder Egyptisch bestuur komen. Judea en Samaria wordt verdeeld tussen Israël en Jordanië (aka Palestina). 60 % gaat naar Israël (gebied C), de rest naar Jordanië (aka Palestina).

Wat is alles toch eenvoudig in mijn eigen wereldje. :{ ;(
pi_147245416
Spannondddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
  woensdag 3 december 2014 @ 13:31:23 #57
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147245993
quote:
'Belgische regering erkent Palestina als onafhankelijke staat'

De Belgische regeringspartijen willen Palestina officieel als staat erkennen. Daarover is binnen de regeringscoalitie een akkoord gesloten.

Zo schrijft de Franstalige krant Le Soir woensdag.

Binnenkort wordt in het parlement een resolutie ingediend waarin de regering wordt opgeroepen om Palestina als onafhankelijke staat te erkennen.

Le Soir meldt dat de vier regeringspartijen vervolgens ''op een geschikt moment tot erkenning overgaan''. Wanneer is nog onduidelijk, maar dat zal volgens regeringsbronnen niet lang duren.

Zweden erkende eind oktober als eerste West-Europese land Palestina als staat. Dinsdag stemde de Franse Tweede Kamer voor erkenning, maar het gaat slechts om een symbolische en niet-bindende verklaring. Dat gebeurde eerder ook in de parlementen van Groot-Brittannië, Ierland en Spanje.

Nederland
De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders zei eind november dat de erkenning van Palestina "nu niet aan de orde is" en dat dit op een "strategisch moment" moet komen. Het kabinet wil de erkenning wel mogelijk maken, maar alleen als dit "bijdraagt aan het vredesproces".

Kamerleden van onder meer D66 en de PvdA zeiden eerder "geen moeite" te zullen hebben met de erkenning van Palestina als onafhankelijke staat.

Door: ANP
Leuk, maar ik erken België dan weer niet als onafhankelijke staat, gewoon een opstandige regio waar de Nederlandse regering geen invloed meer heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door UpsideDown op 03-12-2014 16:29:38 ]
Say what?
pi_147248339
België zal hier een zware prijs voor betalen.
pi_147248455
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:58 schreef xodox het volgende:
België zal hier een zware prijs voor betalen.
:')
pi_147249505
Wat is dat toch met het erkennen van een staat waar terreurgroepen de scepter zwaaien :?

Moet dát niet eerst worden opgelost :?
pi_147249667
Dat is praktisch onmogelijk.
Beter gewoon erkennen in de hoop dat ze matigen.
pi_147252350
quote:
Two Injured in Mishor Adumim Stabbing Attack
Terrorist begins attacking civilians outside Rami-Levy; terrorist apprehended by security guard.

Two people were injured in a stabbing attack Wednesday afternoon, after a terrorist began attacking civilians at a Rami-Levy superstore in Mishor Adumim, near Ma'ale Adumim in the Jerusalem area.

Magen David Adom (MDA) forces arrived at the scene shortly after the attack began at around 4:20 p.m., and gave emergency first-aid treatment to the injured. Both are men in their mid-50s and suffering from shoulder and head wounds; according to MDA spokesman Zaki Heller, at least one of the injured was an actual MDA paramedic.

The terrorist was apprehended and has sustained light injuries after being shot by a security guard at the scene.

Two additional suspects have now been arrested as well, Walla! News reports about one hour after the attack, and eyewitnesses say that the Israel Security Agency (ISA) is interrogating them at the scene. It remains unclear whether they were involved.

"Near the cash registers there were two people, injured, about 50 years old, fully conscious with stab wounds in the upper body," Fadi Badarne, an MDA medic, stated to the press. "They told us that as they were shopping, they were jumped upon suddenly by a terrorist, who stabbed them."

"We gave them first aid at the scene and evacuated them to Hadassah Ein Kerem Medical Center in Jerusalem while fully conscious, with moderate injuries," Badarne continued. "The terrorist was shot in the limbs and treated there as well; he's in mild to moderate condition."

Hadassah Medical Center representatives added just before 5:30 pm that two additional people had been admitted to Hadassah Hospital at Mount Scopus and are being treated for acute anxiety.

Meanwhile, photos and some video of the attack - and its aftermath - have begun surfacing on social media.
http://www.israelnational(...)/188193#.VH80KHtEjIU
pi_147255234
quote:
Voorbarig bericht over Belgische erkenning Palestijnse staat

Didier Reynders in Israël foto Jean Pol Schrauwens

Vandaag publiceerden De Standaard en Le Soir dat de vier regeringspartijen MR, N-VA, Open Vld en CD&V binnenkort in het parlement een resolutie indienen én goedkeuren die de regering oproept om Palestina als onafhankelijke staat te erkennen. “De regering zal nota nemen van die aanbeveling en er gevolg aan geven” aldus Le Soir. Volgens minister Didier Reynders zal het helemaal niet zo een vaart lopen.

Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders zegt dat het de regering is die zal beslissen over de erkenning van een Palestijnse staat en “dat dit nog lang niet aan de orde is”. Dat moet niet eenzijdig gebeuren maar in samenwerking met Israël en Europa” aldus Reynders tijdens Radio 1-journaal.

In een reactie aan Joods Actueel zegt Peter De Roover met verbazing de berichten in de pers te lezen. “Dit is een ‘work in progress” aldus het N-VA parlementslid die eraan toevoegt dat “er geen tekst ter beschikking is en dat er dus in feite niets is “.

Eerder vorige maand schreef De Roover in een opiniestuk in De Standaard dat een Palestijnse staat wenselijk is mits de erkenning van het bestaansrecht van de Israëlische staat en de veiligheid ervan gewaarborgd zou worden.

Volgens Terry Davids, directeur van Joods Actueel, wringt daar het schoentje. Hamas is aan het bewind in Gaza en staat op de lijst van terreurorganisaties van de Europese Unie. Dat is een enorm obstakel aangezien ze aansturen op de verdrijving van Joodse Israëli’s uit gans Israël terwijl ook de Palestijnse Autoriteit met president Abbas geen rechte lijn trekt en enige tijd geleden een eenheidsregering vormde met de Hamasterroristen”.

http://joodsactueel.be/20(...)g-palestijnse-staat/
Weer een mooi staaltje riooljournalistiek van de Belgische pers.
pi_147260383
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:36 schreef Karrs het volgende:
Wat is dat toch met het erkennen van een staat waar terreurgroepen de scepter zwaaien :?

Ik vraag me af wanneer diezelfde staten eens Koerdistan gaan erkennen. Terwijl Koerdistan een goedlopende economie heeft, duizenden christelijke en jezidi vluchtelingen opvangt, een bakermat van investeringen is, en zelfs een eigen leger heeft.

Maar dat wordt dan weer niet erkend. Het lijkt wel alsof we verliefd zijn op Arabische terroristen.
pi_147263396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:55 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik vraag me af wanneer diezelfde staten eens Koerdistan gaan erkennen. Terwijl Koerdistan een goedlopende economie heeft, duizenden christelijke en jezidi vluchtelingen opvangt, een bakermat van investeringen is, en zelfs een eigen leger heeft.

Maar dat wordt dan weer niet erkend. Het lijkt wel alsof we verliefd zijn op Arabische terroristen.
Koerdistan heeft zichzelf niet eens onafhankelijk verklaard. :')
pi_147263443
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:09 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Koerdistan heeft zichzelf niet eens onafhankelijk verklaard. :')
En waarom denk je? Juist ja, omdat ze weten dat wij in het westen hen (eigenlijk) verraden. Als we ze steun geven, dan doen ze dat zeker.
pi_147263490
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

En waarom denk je? Juist ja, omdat ze weten dat wij in het westen hen (eigenlijk) verraden. Als we ze steun geven, dan doen ze dat zeker.
Wel ongelofelijk hypocriet hoe je waxxx gelijk geeft overigens in dat andere topic. ;)

Verder is het absurd iemands onafhankelijkheid te erkennen als ze het zelf niet eens doen.
pi_147263562
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:12 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Wel ongelofelijk hypocriet hoe je waxxx gelijk geeft overigens in dat andere topic. ;)

Verder is het absurd iemands onafhankelijkheid te erkennen als ze het zelf niet eens doen.
Hypociet? Waarom? Omdat ik terroristen(Hamas e.d.) niet steun? Ik sta achter een onafhankelijke Palestijnse staat, zolang terroristische organisaties als Hamas en Martyrs Brigade geen deel uitmaken van de regering.
pi_147299014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:45 schreef xodox het volgende:
Mooi zo. Gaan voor een sterke zionistische rechts-religieuze coalitie deze keer. Eentje die écht voor een toekomst wil gaan.

De Joodse onderdrukking op de Tempelberg moet zo gauw mogelijk ten einde lopen alsook moeten er knopen doorgehakt worden wat Iran betreft. Gaza kan onder Egyptisch bestuur komen. Judea en Samaria wordt verdeeld tussen Israël en Jordanië (aka Palestina). 60 % gaat naar Israël (gebied C), de rest naar Jordanië (aka Palestina).

Wat is alles toch eenvoudig in mijn eigen wereldje. :{ ;(
Autist zeker?
pi_147299037
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:36 schreef Karrs het volgende:

Oh, jij bedoelt het erkennen van een zelfuitgeroepen staat gebaseerd op terrorisctische acties. Zoals in 1948?
pi_147299118
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:55 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een grappige vergelijking.
De Koerden willen een zelfstandige staat op het territorium waar ze wonen.
De joden wilden een staat op een territorium waar ze niet woonden. Inmiddels hebben ze zich een staat uitgekerfd ten koste van de oorspronkelijke bewoners.
De Palestijnen willen een staat op het territorium waar ze nu wonen.

Israel heeft zelf een staat uitgeroepen, nog voor het besluit van de VN om de staat Israel te proclameren. En de staat Israel is gebaseerd op joods terrorisme tegen de mandaathouder Groot-Brittannië.
pi_147299194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een grappige vergelijking.
De Koerden willen een zelfstandige staat op het territorium waar ze wonen.
De joden wilden een staat op een territorium waar ze niet woonden. Inmiddels hebben ze zich een staat uitgekerfd ten koste van de oorspronkelijke bewoners.
De Palestijnen willen een staat op het territorium waar ze nu wonen.

Israel heeft zelf een staat uitgeroepen, nog voor het besluit van de VN om de staat Israel te proclameren. En de staat Israel is gebaseerd op joods terrorisme tegen de mandaathouder Groot-Brittannië.
Oh, dus de resoluties van de VN werden geweigerd door Israel en niet door de Arabische landen wil je zeggen?
Israel heeft al 1000 voorstellen gedaan mbt een Palestijnse staat, maar het zijn de Palestijnse leiders die het Palestijnse volk niks gunnen.

En ik wil juist dat er een Palestijnse staat komt, maar niet dat Hamas daar uberhaupt kan regeren. Een pragmatische staat waarin vergeving centraal staat. Een emotionele genoegdoening door even snel een staat op te richten, zal ervoor zorgen dat diezelfde staat nog sneller kapot gemaakt wordt omdat een oorlog met Israel dan onvermijdelijk is.
pi_147299283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:58 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Oh, dus de resoluties van de VN werden geweigerd door Israel en niet door de Arabische landen wil je zeggen?
Israel heeft al 1000 voorstellen gedaan mbt een Palestijnse staat, maar het zijn de Palestijnse leiders die het Palestijnse volk niks gunnen.

En ik wil juist dat er een Palestijnse staat komt, maar niet dat Hamas daar uberhaupt kan regeren. Een pragmatische staat waarin vergeving centraal staat. Een emotionele genoegdoening door even snel een staat op te richten, zal ervoor zorgen dat diezelfde staat nog sneller kapot gemaakt wordt omdat een oorlog met Israel dan onvermijdelijk is.
Een pragmatische staat waarin vergeving centraal staat.
Tja, aan die eis voldoet de joodse staat Israel inderdaad beslist niet.
pi_147299319
En volgens mij moest Palestina altijd Jeruzalem opgeven bij al die resoluties
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_147299364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een pragmatische staat waarin vergeving centraal staat.
Tja, aan die eis voldoet de joodse staat Israel inderdaad beslist niet.
Een Palestijnse staat op dit moment wel dan?
pi_147299368
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:10 schreef mrstylo het volgende:
En volgens mij moest Palestina altijd Jeruzalem opgeven bij al die resoluties
Nope, genoeg resoluties gehad waarin Jerusalem gedeeld gebied kon zijn, maar dat wilden de Palestijnen niet accepteren natuurlijk. Ze willen koste wat het kost de Tempelberg in controle houden, terwijl dat een belangrijke plek is voor joden, christenen en moslims. Relatief gezien is de Tempelberg zelfs belangrijker voor joden dan voor moslims, maar goed.
pi_147299369
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:17 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Een Palestijnse staat op dit moment wel dan?
Als je bedreigd wordt in je voortbestaan is het lastig om je vergevend op te stellen, toch?
pi_147299371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je bedreigd wordt in je voortbestaan is het lastig om je vergevend op te stellen, toch?
Geldt dat ook niet voor de Joden dan?
pi_147299384
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:19 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Geldt dat ook niet voor de Joden dan?
Heb je het nu over joden of over israel?
En om de vraag te weerspreken: Heb je je wel afgevraagd of mijn vraag wel zin had?
Terugkaatsen is makkelijk, maar heb je mijn vraag wel echt overwogen?
pi_147299390
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb je het nu over joden of over israel?
En om de vraag te weerspreken: Heb je je wel afgevraagd of mijn vraag wel zin had?
Terugkaatsen is makkelijk, maar heb je mijn vraag wel echt overwogen?
Joden = inwoners van Israel
joden = aanhangers van het jodendom.

Het beste op dit moment is voor de Palestijnen, geen staat. Dat gaat gewoon niet goed aflopen, of denk jij van wel?
pi_147299419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:24 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Joden = inwoners van Israel
joden = aanhangers van het jodendom.

Het beste op dit moment is voor de Palestijnen, geen staat. Dat gaat gewoon niet goed aflopen, of denk jij van wel?
Klopt niet: veel inwoners van Israel zijn geen joden. En over de andere definities kan volop gediscussieerd worden.
Ik denk dat het erkennen van een Palestijnse staat door Europese landen Isreal geleidelijk zal gaan dwingen tot een normaal gedrag. En dat wordt hoog tijd.
pi_147299553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Klopt niet: veel inwoners van Israel zijn geen joden. En over de andere definities kan volop gediscussieerd worden.
Ik denk dat het erkennen van een Palestijnse staat door Europese landen Isreal geleidelijk zal gaan dwingen tot een normaal gedrag. En dat wordt hoog tijd.
Ik schreef het ook met de hoofdletters, maar goed.
pi_147306077
quote:

[..]

Inderdaad. Het beleid van Westerse landen om Israel aan de onderhandelingstafel proberen te houden door vooral niet tegen het zere been van Israel aan te schoppen is keer op keer mislukt.
pi_147306207
Maar goed, als Netanyahu zijn beoogde nieuwe rechtse coalitie krijgt straks hoeven we de komende jaren al helemaal niks te verwachten in het vredesproces. Als de bouw van nederzettingen de komende jaren doorgaat ontstaat er vanzelf een fait accompli en is de kans op een tweestaten-oplossing straks helemaal verdwenen.

Het Westen moet nu een radicaal ander beleid gaan voeren jegens Israel als ze die tweestaten-oplossing ooit nog willen bereiken. Of de Westerse leiders zitten te slapen of ze zijn gewoon niet bereid er iets aan te doen, waarbij die 2e optie het meest waarschijnlijk is.
pi_147306515
quote:

[..]

Ik denk dat de Europese landen maar al te goed beseffen dat de 2 staten oplossing Israël en Pelastina officieel dood en begraven is. De Palestijnen hebben in het verleden al mooie kansen gekregen daarop maar Israël botste telkens op een "njet". (Ja, ook toen links Israël aan de tafel zat met de Palestijnen)

Wat we nu zien in Europa (landen die als laatste redmiddel Palestina willen erkennen) is niet meer dan een laatste noodkreet, maar de klok is niet meer terug te draaien.
pi_147324971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 04:03 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik schreef het ook met de hoofdletters, maar goed.
Ja, daar hechten mensen wel aan, geloof ik, wel, maar dan nog klopt het niet. Er zijn rond de 6 miljoen joden in Israel, en een stuk of 1 miljoen Arabieren, als ik het wel heb. En er zijn ook heel veel joden die niet in Israel wonen, naar schatting ook rond de 6 miljoen.
  zaterdag 6 december 2014 @ 00:49:03 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147325109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef xodox het volgende:

[..]

Ik denk dat de Europese landen maar al te goed beseffen dat de 2 staten oplossing Israël en Pelastina officieel dood en begraven is. De Palestijnen hebben in het verleden al mooie kansen gekregen daarop maar Israël botste telkens op een "njet". (Ja, ook toen links Israël aan de tafel zat met de Palestijnen)

Wat we nu zien in Europa (landen die als laatste redmiddel Palestina willen erkennen) is niet meer dan een laatste noodkreet, maar de klok is niet meer terug te draaien.
Niks laatste noodkreet. Het is een trend. Israël verliest steeds meer cloud. Ook in Amerika.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147325192
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niks laatste noodkreet. Het is een trend. Israël verliest steeds meer cloud. Ook in Amerika.
Nee, dat geloof ik niet. Niet zolang de islam voor zoveel onrust zorgt.

Je ziet trouwens polarisatie. Niemand heeft het meer over een tweestaten-oplossing, is je dat al opgevallen? En ik denk niet dat de Westerse wereld achter een terreurland kan staan.

Palestina okee, maar voor Gaza/Hamas is daarin geen plaats. Dat probleem moet eerst worden opgelost. Daarna kan er met de Palestijnen misschien weer worden gepraat.
pi_147325263
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:56 schreef Karrs het volgende:
Palestina okee, maar voor Gaza/Hamas is daarin geen plaats. Dat probleem moet eerst worden opgelost. Daarna kan er met de Palestijnen misschien weer worden gepraat.
Idd. Na de tweede wereldoorlog zijn ook eerst alle Nazi's opgeruimd, is er toen pas een nieuw Duitsland ontstaan. Als je nu een Palestina bouwt, zal dat voor niks goeds zorgen.
pi_147326075
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:03 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Idd. Na de tweede wereldoorlog zijn ook eerst alle Nazi's opgeruimd, is er toen pas een nieuw Duitsland ontstaan. Als je nu een Palestina bouwt, zal dat voor niks goeds zorgen.
Ik kan niet zien of dit satire of een werkelijke mening is.
Hoe dan ook: na de tweede wereldoorlog zijn niet alle nazi's opgeruimd. Dus feitelijk waar is je eerste zin niet. Als daaruit de waarheid van je tweede zin volgt, volg ik je!
pi_147326096
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik kan niet zien of dit satire of een werkelijke mening is.
Hoe dan ook: na de tweede wereldoorlog zijn niet alle nazi's opgeruimd. Dus feitelijk waar is je eerste zin niet. Als daaruit de waarheid van je tweede zin volgt, volg ik je!
Ik bedoel uit het bestuur he. Ze zijn berecht e.d.
pi_147326120
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:47 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Ik bedoel uit het bestuur he. Ze zijn berecht e.d.
Dat is dus niet waar.
Evenmin zijn joodse terroristen in Palestina ooit berecht voor hun misdaden. Sterker nog: velen hebben goede banen en invloedrijke posities gekregen in Israel.
pi_147326216
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 02:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar.
Evenmin zijn joodse terroristen in Palestina ooit berecht voor hun misdaden. Sterker nog: velen hebben goede banen en invloedrijke posities gekregen in Israel.
Nazi oorlogsmisdadigers zijn niet berecht, zeg je dat nou echt?
pi_147326222
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:09 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Nazi oorlogsmisdadigers zijn niet berecht, zeg je dat nou echt?
Velen zijn de dans ontsprongen. Dat is toch wel bekend, of niet soms?

En datzelfde geldt voor joodse oorlogsmisdadigers. Dat is toch ook wel bekend, of niet soms?
pi_147326256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 03:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Velen zijn de dans ontsprongen. Dat is toch wel bekend, of niet soms?

En datzelfde geldt voor joodse oorlogsmisdadigers. Dat is toch ook wel bekend, of niet soms?
De meeste werden vermoord of berecht.
pi_147328087
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn enorme gasvelden gevonden voor de Israëlische kust. Momenteel is men aan het praten over een gaspijpleiding van Israël via Cyprus naar Griekenland om zo een belangrijke gasproducent te worden voor Europa.

Europeaantjes zullen tegen dan wel 2 keer nadenken voor ze sancties opleggen. :)
pi_147329262
quote:

Eerlijk gezegd vind ik het hooguit opmerkelijk dat het Westen (ineens) komt met het symbolisch erkennen van een staat Palestina. Dat roept vele vragen op , bij mij althans.
Sinds wanneer geven regeringsleiders om mensen?

Ik denk namelijk (in tegen stelling tot jou Kees) eerder dat hier veel meer achter zit (ook Israel) Ben geen complot denker maar dit is absoluut niet in het belang van de Arabische Palestijnen of om Israel te laten dimmen in mijn ogen. Verre van dat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:22:10 #98
pi_147329750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:39 schreef xodox het volgende:

[..]

Er zijn enorme gasvelden gevonden voor de Israëlische kust. Momenteel is men aan het praten over een gaspijpleiding van Israël via Cyprus naar Griekenland om zo een belangrijke gasproducent te worden voor Europa.

Europeaantjes zullen tegen dan wel 2 keer nadenken voor ze sancties opleggen. :)
Hoezo? We leggen toch ook sancties op aan Rusland? :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:23:51 #99
pi_147329777
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:55 schreef Szikha het volgende:
Sinds wanneer geven regeringsleiders om mensen?
Sinds burgers ze dwingen, via de pers of door te stemmen of te demonstreren. Hoe doen ze dat nu in America na de gebeurtenissen in Furgeson en New York?
pi_147329982
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoezo? We leggen toch ook sancties op aan Rusland? :')
Slaafje van Amerika ja. Europa en Rusland zijn het slachtoffer van deze sancties. Amerika is de lachende derde.

Tegen Israël gaan ze dat niet doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')