quote:Rutte baalt van de naheffing
EPA .
Nederland moet dit jaar nog 642 miljoen euro extra aan Europa afdragen. Dat meldt de Financial Times. De naheffing uit Brussel is het gevolg van een nieuwe, wereldwijd toegepaste rekenmethode.
De afdracht van lidstaten aan Brussel is een percentage van het bruto binnenlands product en omdat de Nederlandse economie groter is door de nieuwe rekenmethode, stijgt onze afdracht.
Onaangename verrassing
"Deze mededeling is een onaangename verrassing en roept heel veel vragen op", zegt premier Rutte in een eerste reactie. "We gaan het tot de bodem uitzoeken en natuurlijk gaan we hierover de discussie met de Europese Commissie aan."
Ook Groot-Brittannië moet bijbetalen. Voor dat land gaat het om een bedrag van ruim 2 miljard euro. Voor sommige landen pakt de nieuwe rekenmethode juist gunstig uit, meldt de Financial Times. Duitsland, Frankrijk en Polen krijgen geld terug.
Dat is de EU. Wij stemmen D66. Wij willen dit. Niet zeiken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:
en natuurlijk de fransen die er keer op keer een potje van maken en de eu stevig voor haar eigen gewin manipuleert krijgt geld terug
Ja laten we ons lekker afsluiten van de wereld, erg verstandig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
Hoezo? Dit willen we toch? D66 is in mei de grootste partij geworden.
Ieder weldenkend mens weet dat we al jaaaaren netto-betaler zijn.
Dat geld hadden we ook in
1. Infrastrucour
2. OnderOnderwijs
3. Werkloosheidsbestrijding
4. Zorg
kunnen besteden.
Maar de Nederlandse stemmer geeft dat geld liever aan de EU!
Waarom? Heb je enig idee hoeveel EU-proleten we in het land hebben? D66 is de grootse partij geworden! Misschien vinden die EU-gelovigen het wel fijn om geld aan Brussel af te dragen? Dan bezuinigen we in eigen maar meer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef polderturk het volgende:
Nederland moet WEIGEREN dit geld te betalen, en dreigen met een referendum voor of tegen de EU.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
Dit willen we toch? D66 is in mei de grootste partij geworden.
quote:
Je punt is duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:11 schreef Zienswijze het volgende:
D66 is de grootse partij geworden! Misschien vinden die EU-gelovigen het wel fijn om geld aan Brussel af te dragen?
De EU sluit ons juist af van de wereld door allerlei exportbeperkingen te heffen. Wij zijn allang geen vrij handelsland meer. Laatst nog een heffing omdat we teveel (ja teveel) melk produceerden dan de EU toeliet. En vrijhandel met China? Vergeet het maar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja laten we ons lekker afsluiten van de wereld, erg verstandig.
In Brussel kunnen ze schijnbaar net zo goed met cijfers gogelen als hier, is het niet zo dat het gros van nederland uit geemigreerde belgen bestaat?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:05 schreef polderturk het volgende:
Zijn ze nu helemaal gek geworden daar in Brussel? We worden als melkkoe van de EU gebruikt. Om kotsmisselijk van te worden.
http://nos.nl/artikel/713(...)aheffing-van-eu.html
[..]
quote:Kamervragen over naheffing EU
Toegevoegd: donderdag 23 okt 2014, 23:51
Update: vrijdag 24 okt 2014, 00:07
VVD en CDA willen opheldering van het kabinet over de naheffing die Nederland aan de Europese Commissie moet betalen. Volgens de Financial Times moet Nederland 642 miljoen euro extra afdragen, omdat de Nederlandse economie door een nieuwe rekenmethode groter is.
VVD-Kamerlid Mark Verheijen schrijft op Twitter dat hij het een raar verhaal vindt. "Naheffing EU-afdracht verkeerde boodschap op verkeerd moment", schrijft hij.
Volgens Verheijen lijkt het erop dat Nederland wordt gestraft voor goed presteren. "Juncker wil band met burgers gaan herstellen. Dit zorgt juist voor het tegenovergestelde."
Zijn CDA-collega Eddy van Hijum is ook kritisch. "Het moet niet gekker worden", twittert hij. Van Hijum en Verheijen komen allebei met Kamervragen voor het kabinet.
Joopmanshuizenquote:Europa rekent Nederland rijk
Nieuwe rekenmethode Eurostat kost Nederland honderden miljoenen extra aan EU-afdracht en Ontwikkelingssamenwerking
Een nieuwe Europese rekenmethode van het Europees statistisch bureau Eurostat maakt dat de omvang van de Nederlandse economie ineens een stuk groter is, waardoor Nederland volgend jaar enkele honderden miljoenen euro's extra kwijt zal zijn aan afdracht aan de Europese Unie en Ontwikkelingssamenwerking. Dat meldden bronnen rond het begrotingsoverleg tussen het kabinet en de 'bevriende' oppositiepartijen woensdag aan het ANP.
Omdat de Nederlandse uitgaven voor de EU en Ontwikkelingssamenwerking een percentage van het bruto binnenlands product vormen, zullen de uitgaven met het bbp meestijgen. Een eerste herziening van cijfers over 2010 door het Nederlandse Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kwam al 45 miljard euro (7,6 procent) hoger uit. Een veel grotere correctie dan minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën eerder verwachtte. Mogelijk moet de correctie op uitgaven ook met terugwerkende kracht worden toegepast.
De rekenkundige tegenvaller komt op hetzelfde moment naar buiten als een IMF-rapport, waarin voorspeld wordt dat het begrotingstekort van Nederland de komende jaren flink gaat krimpen. Het IMF verwacht dat het Nederlandse tekort dit jaar terugloopt van 3,1 naar 3 procent van het bbp en daarna verder, tot 1 procent in 2018 en 0,6 procent in 2019. Of deze voorspellingen nog haalbaar zijn met de zwaardere lasten als gevolg van de nieuwe Europese rekenmethode, is nog onduidelijk.
Kamervragen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:14 schreef polderturk het volgende:
Er komen in ieder geval Kamervragen. De roverheid moet voet bij stuk houden.
http://nos.nl/artikel/713366-kamervragen-over-naheffing-eu.html
[..]
Kan onze eigen regering overruled worden dan? Kan onze overheid niet weigeren te betalen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kamervragen.
We hebben 26 van de 700 zetels. Dat wij er iets aan kunnen doen is vrijwel nihil.
We moeten solidair zijn met andere EU landen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De EU sluit ons juist af van de wereld door allerlei exportbeperkingen te heffen. Wij zijn allang geen vrij handelsland meer. Laatst nog een heffing omdat we teveel (ja teveel) melk produceerden dan de EU toeliet. En vrijhandel met China? Vergeet het maar.
twitter:JaapJansen twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 00:13:01Betekeningsmethode waardoor NL nu extra moet afdragen aan Brussel is door NL goedgekeurd op 26 mei 2014 https://t.co/c3vVVMtkEU reageer retweet
Nu maar weer rap ophouden met je krokodilletranen Rutte.twitter:JaapJansen twitterde op donderdag 23-10-2014 om 23:58:18De meeste landen krijgen geld terug uit Brussel. Nederland moet na het VK het meeste bijbetalen http://t.co/yFGO6bocnC reageer retweet
Nee. We hebben toch verdragen getekend. Je zult het moeten doen met de berekening. Je kan hoogstens argumenten inbrengen dat die berekening wordt aangepast. Maar nu Frankrijk en Duitsland (2 machtige landen binnen de EU) geld terug krijgen, zullen zij dat waarschijnlijk dwarsbomen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kan onze eigen regering overruled worden dan? Kan onze overheid niet weigeren te betalen?
Of en vrijhandel met Duitsland en vrijhandel met China. Waarom kiezen tussen 2 regio's?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
We moeten solidair zijn met andere EU landen.
China is maar een kleine handelspartner in vergelijking met andere EU landen dus liever geen vrijhandel met China en wel met andere EU landen dan andersom.
Dat kan niet, als we uit de EU gaan wil Duitsland natuurlijk geen vrijhandelsverdrag met ons sluiten,quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Of en vrijhandel met Duitsland en vrijhandel met China. Waarom kiezen tussen 2 regio's?
Onze regering? Die van Erdogan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kan onze eigen regering overruled worden dan? Kan onze overheid niet weigeren te betalen?
Faal. Wat is Rutte toch een idioot.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:18 schreef AchJa het volgende:
twitter:JaapJansen twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 00:13:01Betekeningsmethode waardoor NL nu extra moet afdragen aan Brussel is door NL goedgekeurd op 26 mei 2014 https://t.co/c3vVVMtkEU reageer retweet
Nu maar weer rap ophouden met je krokodilletranen Rutte.twitter:JaapJansen twitterde op donderdag 23-10-2014 om 23:58:18De meeste landen krijgen geld terug uit Brussel. Nederland moet na het VK het meeste bijbetalen http://t.co/yFGO6bocnC reageer retweet
1. Ze hebben zelf baat bij vrijhandel met ons.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat kan niet, als we uit de EU gaan wil Duitsland natuurlijk geen vrijhandelsverdrag met ons sluiten,
Wie heeft dat goedgekeurd dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Faal. Wat is Rutte toch een idioot.
Een meerderheid van de Tweede Kamer schijnbaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie heeft dat goedgekeurd dan?
Rutte?
Nee joh, die weet nergens wat vanaf, die is er alleen voor het ceremonieel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie heeft dat goedgekeurd dan?
Rutte?
Nee, want dat stimuleert andere landen om ook uit de EU te stappenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. Ze hebben zelf baat bij vrijhandel met ons.
2. Ik pleit niet voor een EU-exit. Ik pleit voor vrijhandel en niet voor een Europees nivelleringsfeest wat de EU nu is.
3. Hoe wil je die 642 miljoen vrijspelen? Heb je al posten in je gedachten waar we op kunnen bezuinigen om die 642 miljoen te kunnen overhandigen?
Ik dacht al zou dit ook in het kleine kamertje besloten zijn?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een meerderheid van de Tweede Kamer schijnbaar.
Misschien ook de uitkeringen laten stoppen die we iedere maand naar marokko sturen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp afschaffen lijkt me een goed plan, ook de uitkeringen kunnen wel omlaag.
Nee, dat is discriminatie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:25 schreef Trebo het volgende:
[..]
Misschien ook de uitkeringen laten stoppen die we iedere maand naar marokko sturen.
Zou je eigen mensen willen laten verrekken dan ervoor?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
, ook de uitkeringen kunnen wel omlaag.
De OWS is juist omhoog gegaan omdat deze ook als percentage van ons nieuwe verhoogde BBP wordt berekend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, want dat stimuleert andere landen om ook uit de EU te stappen
Ja leuk, maar dat kan in de praktijk niet.
Ontwikkelingshulp afschaffen lijkt me een goed plan, ook de uitkeringen kunnen wel omlaag.
Hoezo? Ze kunnen toch gewoon gaan werken?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou je eigen mensen willen laten verrekken dan ervoor?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:06 schreef SadPanda het volgende:
Brussel heeft gelijk, Rutte moet niet zo zeuren. Regels zijn regels.
Ja, het Europees belang gaat boven het Nederlands belang. We moeten solidariteit tonen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou je eigen mensen willen laten verrekken dan ervoor?
Zou ik niet weten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik dacht al zou dit ook in het kleine kamertje besloten zijn?
Waar haal je het werk vandaan man het ene naar het andere bedrijf gaat faliet naar mijn idee!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo? Ze kunnen toch gewoon gaan werken?
Prima. Toon eens de gevolgen voor Nederland aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, het Europees belang gaat boven het Nederlands belang. We moeten solidariteit tonen.
Staan nog genoeg vacatures open, hier en in het buitenland.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar haal je het werk vandaan man het ene naar het andere bedrijf gaat faliet naar mijn idee!
Precies, want:quote:
nu.nlquote:'Begrotingsregels gelden voor iedereen'
De Europese begrotingsregels gelden voor alle landen in Europa. Dat benadrukt premier Mark Rutte donderdag bij aankomst in Brussel voor tweedaags overleg met zijn collega's.
''De afspraken zijn helder. En alle landen moeten zich daaraan houden.''
Tijdens de top staat het klimaat centraal, maar achter de schermen zal er beslist worden gesproken over de begrotingen van de landen voor volgend jaar, zei Rutte.
Frankrijk heeft al gezegd zich niet te houden aan eerder gemaakte afspraken met de Europese Commissie in Brussel om het tekort onder de norm van 3 procent terug te dringen.
De commissie is nu aan zet om de ingediende begrotingen te beoordelen, benadrukte Rutte. Brussel heeft inmiddels vijf landen, waaronder Frankrijk en Italië, om meer informatie over de ingediende begroting gevraagd. ''Het is nu eerst aan de Europese Commissie om zich erover uit te spreken'', aldus de premier.
Pas op wat je schrijft Rompy heb ik gisteren iets van gezien wil iedereen die kwaad of zoiets spreekt over de EU laten vervolgen, teminste als ik het goed mee gekregen heb!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Fijn man die EU. Wat een ** zooitje is dat zeg...
Die heb ik niet paraat, maar we moeten eenheid tonen vanwege de toenemende Russische agressie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima. Toon eens de gevolgen voor Nederland aan.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die heb ik niet paraat, maar we moeten eenheid tonen vanwege de toenemende Russische agressie.
Nu word ik echt heel erg bang......quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Pas op wat je schrijft Rompy heb ik gisteren iets van gezien wil iedereen die kwaad of zoiets spreekt over de EU laten vervolgen, teminste als ik het goed mee gekregen heb!
Je hebt deze niet paraat? Oftewel je praat dus gewoon via je onderbuik.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die heb ik niet paraat, maar we moeten eenheid tonen vanwege de toenemende Russische agressie.
Russische agressie?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Goede troll weer, SP. Mijn complimenten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rutte alleen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Krijgt Rutte die deksel ff hard op z'n neus nu.
Bron?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Russen staan op het punt Polen binnen te vallen.
Ik heb jou anders nog ook geen bronnen zien geven, terwijl jij het status quo wil veranderen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hebt deze niet paraat? Oftewel je praat dus gewoon via je onderbuik.
En dat zou de "intelligente" pro-EU elite moeten zijn.
#ZetRutteAfquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Rutte alleen?
Ik denk wij dus ook als het niet erger bij ons is?
Jij beweert dus jij geeft bronnen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb jou anders nog ook geen bronnen zien geven, terwijl jij het status quo wil veranderen.
Nog iemand die onder een steen leeft...quote:
Gouden tip:quote:
Yep en als ze zouden willen walsen ze ook even over Europa heen LOL.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nog iemand die onder een steen leeft...
Dit gaan ze herhalen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Poland
Dat zeg ik toch net ook al, ontwikkelingshulp afschaffen en de uitkeringen omlaag. Dat eerste is allang al goed voor veel meer dan 642 miljoen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:37 schreef Zienswijze het volgende:
1. Op welke posten wil je bezuinigen om de 642 miljoen vrij te spelen. Wees specifiek. Inclusief de gevolgen.
2. Toon aan dat het positief zou zijn om het Europese belang (voor zover dat uberhaupt bestaat) boven het Nederlandse belang te stellen en hoe de afdracht van 642 miljoen hieraan bijdraagt. Toon ook aan waarom het juist zou zijn dat Duitsland en Frankrijk juist geld ontvangen.
Daar ben ik wel bang voor, je weet het maar nooit met die Poetin.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep en als ze zouden willen walsen ze ook even over Europa heen LOL.
Denken dat Rusland een sterker leger heeft dan Europaquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep en als ze zouden willen walsen ze ook even over Europa heen LOL.
Mentaliteit doet ook veel he!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Denken dat Rusland een sterker leger heeft dan Europa
Mentaliteit.. nou die Russen staan te springen om in een jarenlang durende campagne ver van moeders en de kinderen door Europa te walsen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mentaliteit doet ook veel he!
Welke wedstrijd was dat ook weer wat nederland verloren heeft de laatste keer?
Letland misschien?
Waarom denk je dat er LOL achter stond!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mentaliteit.. nou die Russen staan te springen om in een jarenlang durende campagne ver van moeders en de kinderen door Europa te walsen.
Liechtensteinquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er LOL achter stond!
Neemt echter niet weg dat ik maar verwacht als het ooit zover zou komen dat er maar eentje zou kunnen wezen welke ze tegen zou kunnen houden.
Juist de nederlandse politiek vind ik al de top te zwaar daar brussel nog bij en de top hangt op de bodem denk ik!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoeveel geld moeten we nog in die bodemloze put blijven gooien om erachter te komen dat de EU het duurste mislukte project sinds WOII is
Jezus vent, gebruik eens leestekens ofzo. Ik snap geen kut van je posts.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist de nederlandse politiek vind ik al de top te zwaar daar brussel nog bij en de top hangt op de bodem denk ik!
Maar dit heb ik van beginaf gezegd of geschreven het werkte van te voren ook waarom iets veranderen wat goed is, verbeteren ja maar compleet veranderen ?
Werkt hetzelfde als de knop op je tv, uitzetten of niet lezen!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:58 schreef Trebo het volgende:
[..]
Jezus vent, gebruik eens leestekens ofzo. Ik snap geen kut van je posts.
Da's beter.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Werkt hetzelfde als de knop op je tv, uitzetten of niet lezen!
Nee slim, ze gooien alleen weer eens revolutionair bommetje richting NL om je uit de tent te lokken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:05 schreef polderturk het volgende:
Zijn ze nu helemaal gek geworden daar in Brussel?
Zal toch niet gebeuren. Waarschijnlijk wordt het geld ergens vandaan "getoverd", waarvan wij pas later horen dat het met belastinggeld is betaald. Zodoende zal weer bespaard moeten worden op andere dingen zoals zorg etc etc.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 06:47 schreef Pedroso het volgende:
Maar goed, oplossing lijkt me duidelijk. Gewoon 642 miljoen korten op ontwikkelingshulp, we betalen nu veel meer dan de Europese norm en wat de andere landen betalen.
Dan weten die lapzwansen in Brussel in ieder geval waar ze het geld vandaan getrokken hebben.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:01 schreef Pedroso het volgende:
Rutte zal over enkele dagen wel trots gaan vertellen dat door zijn daadkrachtige optreden Nederland maar 500 miljoen hoeft te betalen.
En vervolgens zichzelf een bonus toekennenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:01 schreef Pedroso het volgende:
Rutte zal over enkele dagen wel trots gaan vertellen dat door zijn daadkrachtige optreden Nederland maar 500 miljoen hoeft te betalen.
Dus de mensen die werkeloos zijn geworden door de EU moeten ook maar de EU gaan betalen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
ook de uitkeringen kunnen wel omlaag.
Rutte quote: "Ik heb er geen last van want ik verdien genoeg centjes.."quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Rutte alleen?
Ik denk wij dus ook als het niet erger bij ons is?
Want alleen rijken ontvangen HRA.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:58 schreef Djeez het volgende:
Laat ze dit geld maar terugkrijgen door minder aan hra uit te betalen. De rijken hebben massaal VVD en D66 gestemd, en dat zijn nu juist de pro-EU-partijen
Toch fijn om te weten dat ik blijkbaar rijk ben.quote:
But some are more equal...quote:
Dat bedoel ik. Blijkbaar ben ik ook rijk. Dat de kachel niet brandt is ws gewoon een hobby.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:52 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Toch fijn om te weten dat ik blijkbaar rijk ben.
Nu ga ik me op glad ijs begeven want het fijne weet ik ook niet van die rekenmethode en de EU bijdrage regeltjes.. Maar dit is wat mijn onderbuik er van vindt:quote:
Niet, de mensen met een uitkering gaan maar zuiniger aan doen met geld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus de mensen die werkeloos zijn geworden door de EU moeten ook maar de EU gaan betalen?
Die krijgen nu de eindjes al niet of nauwelijks bij elkaar.. Hoe wil je dat dan gaan oplossen?
Door de huur/hypotheek en zorgverzekering maar niet meer te betalen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet, de mensen met een uitkering gaan maar zuiniger aan doen met geld.
Tja.. de man die de meeste stemmen trok:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:24 schreef Confetti het volgende:
De regering is zelf akkoord gegaan met deze manier van berekenen.
Tegen de muur met die leugenaars.
Minder eten kopen, tv wegdoen, geen uitjes meer enzovoort.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Door de huur/hypotheek en zorgverzekering maar niet meer te betalen?
Je bent wel een slechte trol hoor.
Tsja. Het verschil lijkt idd te ontstaan omdat men een deel van de omzet uit prostitutie en drugshandel nu meeneemt met terugwerkende kracht.tot 1995. Ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:56 schreef kawotski het volgende:
Dus blijkbaar lag die 1000 Euro gewoon op de plank, alleen niet voor de werkende Nederlander...
Dat zou allemaal niet uit moeten maken als je stopt met het Europese nivelleringsfeest. Dus geen netto-betalers en netto-ontvangers meer. Maar wel vrijhandel en nog eens vrijhandel (en niet wat de EU doet door allerlei exportbeperkingen aan ons land op te leggen).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja. Het verschil lijkt idd te ontstaan omdat men een deel van de omzet uit prostitutie en drugshandel nu meeneemt met terugwerkende kracht.tot 1995. Ofzo.
Vermoedelijk wisten ze het inderdaad al. Maar door te doen alsof het onverwachts komt hopen ze dat het domme klootjesvolk erin trapt en volgende keer gewoon weer braaf D66/VVD stemt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:38 schreef NightH4wk het volgende:
Alsof dit opeens uit de lucht komt vallen. Dit valt makkelijk te anticiperen, en anders horen ze het wel in de wandelgangen. Ergo, nu dom gezeik zodat Den Haag er politiek beter uit komt.
Hier in het filmpje (met knips) zegt Rutte: "Het verrast ons niet." Daaronder staat: "Deze mededeling is een onaangename verrassing en roept heel veel vragen op", zegt premier Rutte.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:42 schreef Zienswijze het volgende:
Vermoedelijk wisten ze het inderdaad al. Maar door te doen alsof het onverwachts komt hopen ze dat het domme klootjesvolk erin trapt en volgende keer gewoon weer braaf D66/VVD stemt.
Schamen!?! De economie is 'magisch' gegroeid!quote:Juist de VVD en D66, zeggend de overheidsfinanciën op orde te willen krijgen, zouden zich moeten schamen door zomaar 642 miljoen euro meer uit te geven.
Dat word altijd van alle kanten geschreeuwd.quote:Je zou nu eigenlijk gewoon willen dat alleen competente mensen stemrecht zouden mogen hebben.
Lijkt me vanzelfsprekendquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
Als we door deze naheffing een te hoog begrotingstekort hebben, krijgen we dan een boete?
D66. Altijd een trouwe partij om de overheidsfinanciën te verslechteren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:56 schreef superniger het volgende:
Niet zeuren. Nederlanders hebben hier zelf voor gekozen.
Tot op de bodem uitzoeken! De onderste steen moet boven!quote:"Deze mededeling is een onaangename verrassing en roept heel veel vragen op", zegt premier Rutte in een eerste reactie. "We gaan het tot de bodem uitzoeken en natuurlijk gaan we hierover de discussie met de Europese Commissie aan."
Uiteindelijk zal hij gewoon betalen. Hij geeft notabene zelf al aan dat hij in de begroting 2015 geld voor deze extra EU-afdracht heeft gereserveerd. Geld dat wij goed in eigen economie hadden kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tot op de bodem uitzoeken! De onderste steen moet boven!
Waar heb ik dat eerder gehoord?
Mark Rutte, wat ben je toch een leugenachtige flapdrol
Volgens voorstanders gaat het om Europese solidariteit en is het in het belang van onszelf.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens, waar doen we moeilijk over? 642 miljoen op een beroepsbevolking van 7 miljoen is nog niet eens 92 euro.
Niet zeuren mensen, de acceptgiro voor 100 euro (incl. 8 euro administratiekosten) valt binnenkort in een sjieke blauwe envelop met gele sterren bij u in de bus.
Of waarvan bejaarden hun kont gewassen had kunnen worden. Nu kan Brussel weer fijn miljoenensubsidie geven aan geluidsschermen langs een karrepad in Polen, miljarden aan schimmige regimes buiten Europa om de 'democratie te bevorderen' of wat extra geld aan Turkije, omdat de EU gewoon doorgaat met Turkije en andere bananenrepublieken bij de EU te voegen, ook al is zowat iedere EU-burger daarop tegenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal hij gewoon betalen. Hij geeft notabene zelf al aan dat hij in de begroting 2015 geld voor deze extra EU-afdracht heeft gereserveerd. Geld dat wij goed in eigen economie hadden kunnen gebruiken.
Serieus?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja. Het verschil lijkt idd te ontstaan omdat men een deel van de omzet uit prostitutie en drugshandel nu meeneemt met terugwerkende kracht.tot 1995. Ofzo.
Wie je met 'ze' bedoelt weet ik niet, maar 'we' zijn weer eens goed genaaid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:14 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwe rekenmethode ---> minder begrotingstekort (juich, juich, juich) ---> economie dus groter ---> dus meer afdracht aan EU... zijn ze er nou ingetuind of wat?
Dat is misleidend en het domme laagopgeleide volk wat D66 stemt trapt er gewoon in. Kort gezegd:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:14 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwe rekenmethode ---> minder begrotingstekort (juich, juich, juich) ---> economie dus groter ---> dus meer afdracht aan EU... zijn ze er nou ingetuind of wat?
Het EP gaat daar dan ook niet over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kamervragen.
We hebben 26 van de 700 zetels. Dat wij er iets aan kunnen doen is vrijwel nihil.
Neemt desondanks niet weg dat wij als klein land binnen de EU weinig te vertellen hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het EP gaat daar dan ook niet over.
Mooi hoe iedereen zijn eigen onvrede kan projecteren op de EU. Vraag het aan een SP'er, en die zal zeggen dat de EU juist inkomensongelijkheid in de hand werkt. Jij zegt precies het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. Ze hebben zelf baat bij vrijhandel met ons.
2. Ik pleit niet voor een EU-exit. Ik pleit voor vrijhandel en niet voor een Europees nivelleringsfeest wat de EU nu is.
3. Hoe wil je die 642 miljoen vrijspelen? Heb je al posten in je gedachten waar we op kunnen bezuinigen om die 642 miljoen te kunnen overhandigen?
Werp eens ideeën op hoe wij die 642 miljoen euro uit onze lopende begroting kunnen bekostigen? Op welke potjes wil je bezuinigen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooi hoe iedereen zijn eigen onvrede kan projecteren op de EU. Vraag het aan een SP'er, en die zal zeggen dat de EU juist inkomensongelijkheid in de hand werkt. Jij zegt precies het tegenovergestelde.
Daarom zijn de grensoverschrijdende coalities ook in het leven geroepen. Zodoende kunnen fracties uit dezelfde landen niet met elkaar optrekken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Neemt desondanks niet weg dat wij als klein land binnen de EU weinig te vertellen hebben.
Waarom zou de coalitiepartner van Duitsland of Frankrijk hier tegen zijn? Ze ontvangen juist geld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom zijn de grensoverschrijdende coalities ook in het leven geroepen. Zodoende kunnen fracties uit dezelfde landen niet met elkaar optrekken.
Eerst maar eens zien of we überhaupt moeten bezuinigen. Weet niet hoe hoog het begrotingstekort is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Werp eens ideeën op hoe wij die 642 miljoen euro uit onze lopende begroting kunnen bekostigen? Op welke potjes wil je bezuinigen?
En we zijn weer terug bij het begin: dat is niet relevant want het EP gaat hier niet over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zou de coalitiepartner van Duitsland of Frankrijk hier tegen zijn? Ze ontvangen juist geld.
Hoe bedoel je? Die 642 miljoen moet ergens vandaan komen. Waar staat die bij jou op de Rijksbegroting? Wil je minder geld naar onderwijs en infrastructuur bijvoorbeeld om die 642 miljoen vrij te spelen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of we überhaupt moeten bezuinigen. Weet niet hoe hoog het begrotingstekort is.
Verder wisten we dat al sinds mei. Fuck, zelfs ik wist dat de afdracht hoger zou zijn als gevolg van die nieuwe rekenmethode.
En toen het tekort plots lager uitviel door de nieuwe rekenmethode, hoorde ik Rutte niet klagen.
Het is een clash tussen landen: Nederland die per inwoner het meeste moet afdragen versus landen die per inwoner geld ontvangen. Waarom zouden andere landen, die dus "gratis" geld ontvangen, voor ons opkomen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En we zijn weer terug bij het begin: dat is niet relevant want het EP gaat hier niet over.
Of we moeten bezuinigen hangt af van de hoogte van het begrotingstekort.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Die 642 miljoen moet ergens vandaan komen. Waar staat die bij jou op de Rijksbegroting? Wil je minder geld naar onderwijs en infrastructuur bijvoorbeeld om die 642 miljoen vrij te spelen?
Nationale parlementen moeten instemmen met de hoogte van de afdracht. Die kunnen deze zelfs veto'en.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is een clash tussen landen: Nederland die per inwoner het meeste moet afdragen versus landen die per inwoner geld ontvangen. Waarom zouden andere landen, die dus "gratis" geld ontvangen, voor ons opkomen?
Er is een begrotingstekort, dat op zich is al reden genoeg om minder geld uit te willen geven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of we moeten bezuinigen hangt af van de hoogte van het begrotingstekort.
Mee eens. Maar daar verandert dit alles weinig aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is een begrotingstekort, dat op zich is al reden genoeg om minder geld uit te willen geven.
Frans en Mark halen de pot vaseline wel even. Die weten inmiddels wel hoe het werkt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:52 schreef Scorpie het volgende:
niet zeiken nederland, gewoon bukken als de hoer die het is, betalen bitches.
We geven door die afdracht extra geld uit wat we niet in onze eigen samenleving kunnen investeren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of we moeten bezuinigen hangt af van de hoogte van het begrotingstekort.
Geheel in lijn met de Hollandse traditie worden de lasten met 0,642 miljard verhoogd, in plaats van de uitgaven daadwerkelijk omlaag te brengen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We geven door die afdracht extra geld uit wat we niet in onze eigen samenleving kunnen investeren.
Als je begrotingstekort eerst 18 miljard zou zijn, dan is deze met die extra afdracht erbij 18,642 miljard euro. Je moet dus ergens 0,642 miljard euro op je uitgaven schrappen om weer op 18 miljard begrotingstekort te komen. Mijn vraag aan jou is waar jij die 0,642 miljard op de Rijksbegroting wil schrappen. OnderWijs? Infrastructuur?
Als je het zuiver zou bekijken, dan moeten we nog miljarden aan uitgaven schrappen. Het begrotingstekort is namelijk veel hoger dan die 600 miljoen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We geven door die afdracht extra geld uit wat we niet in onze eigen samenleving kunnen investeren.
Als je begrotingstekort eerst 18 miljard zou zijn, dan is deze met die extra afdracht erbij 18,642 miljard euro. Je moet dus ergens 0,642 miljard euro op je uitgaven schrappen om weer op 18 miljard begrotingstekort te komen. Mijn vraag aan jou is waar jij die 642 miljoen op de Rijksbegroting wil schrappen.
Je snapt het punt niet. Als we niets doen stijgt het begrotingstekort in euro's met 0,642 miljard. Wil je dat?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je het zuiver zou bekijken, dan moeten we nog miljarden aan uitgaven schrappen. Het begrotingstekort is namelijk veel hoger dan die 600 miljoen.
Daarom zeg ik: of we gaan bezuinigen hangt af van de hoogte van het tekort.
Wat dus een verslechtering van ons herstel met zich meebrengt. Hoera VVD en D66.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geheel in lijn met de Hollandse traditie worden de lasten met 0,642 miljard verhoogd, in plaats van de uitgaven daadwerkelijk omlaag te brengen.
Jij snapt het niet. Wel of niet bezuinigen, laten we al jaren afhangen van de 3-procentsnorm. Als die hierdoor niet wordt overschreden, dan wordt er ook niet bezuinigd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. Als we niets doen stijgt het begrotingstekort in euro's met 0,642 miljard. Wil je dat?
We leven in een democratie, dus blijkbaar is hier voldoende draagvlak voor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat dus een verslechtering van ons herstel met zich meebrengt. Hoera VVD en D66.
Onzin, we laten dat niet afhangen van die norm. Ons begrotingstekort daalt op termijn namelijk van boven de 3% (jaar 2012) naar 1% (jaar 2017). Onze politici streven uiteindelijk naar een begrotingsevenwicht. Die 3% vinden zij dus te hoog. We snijden (bezuinigen) dus verhoudingsgewijs steeds meer in de uitgaven om in 2017 op de 1% te zitten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Wel of niet bezuinigen, laten we al jaren afhangen van de 3-procentsnorm. Als die hierdoor niet wordt overschreden, dan wordt er ook niet bezuinigd.
En nee, ik ben niet voor een hoger tekort. Maar als je het zuiver wil spelen, dan moet er nog een paar procent, oftewel miljarden euro's, worden weggewerkt.
Zucht. De 3-procentsnorm is al jaren leidend. Als die niet wordt overschreden dan wordt er niet bezuinigd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin, we laten dat niet afhangen van die norm. Ons begrotingstekort daalt op termijn namelijk van boven de 3% (jaar 2012) naar 1% (jaar 2017). Onze politici streven uiteindelijk naar een begrotingsevenwicht. Die 3% vinden zij dus te hoog. We snijden dus verhoudingsgewijs steeds meer in de uitgaven om in 2017 op de 1% te zitten.
We zitten nu al onder die 3% en die overheid wil steeds verder van doe 3% vandaan zitten. Ons begrotingstekort in euro's stijgt echter door die extra afdracht met 0,642 miljard euro. Wil jij dat?
Het tekort op 0 procent zou prima zijn. Het probleem is dat andere landen zoals Frankrijk zich daar niet aan gaan houden en zelfs boven de 3 procent komen. En aangezien Frankrijk een zeer grote invloed heeft vraag ik me af waarom wij nu de nul procent zouden moeten halen. Daar komt eens bij dat het niet om bezuinigen gaat maar lastenverzwaring. Daarbij hebben we enorme pensioenpotten. En ik vrees dat deze uiteindelijk aangesproken worden om te verdelen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. De 3-procentsnorm is al jaren leidend. Als die niet wordt overschreden dan wordt er niet bezuinigd.
Dus probeer de discussie niet te vervuilen met je onzin. Voor het kabinet was die norm de laatste jaren heilig. Die norm was voor een deel ook de reden dat we gingen bezuinigen. De hoogte van de bezuinigingen werden bepaald op basis van die 3 procent.
Wil jij dat ons tekort nog jaar miljarden euro's hoog is? Wil je niet liever het tekort in 2015 op 0 procent staat?
quote:Drugs and prostitution
EU leaders discussed the issue for an hour in Brussels on Friday, with Mr Cameron due to give a press conference later.
Mr Cameron told Mr Barroso, who steps down next month, that the problem was not just press or public opinion but was about the amount of money being demanded.
The surcharge follows an annual review of the economic performance of EU member states since 1995, which showed Britain has done better than previously thought. Elements of the black economy - such as drugs and prostitution - have also been included in the calculations for the first time.
Dus... We moeten belasting betalen over drugs? Dus we moeten daar ook belasting over heffen dan, maar om er belasting op te kunnen heffen moet het legaal zijn, dus... De EU stelt voor om alle drugs te legaliseren?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:29 schreef Pharmacist het volgende:
Ik las het hier in de ochtendkranten ook. Kennelijk mogen we ook belasting betalen over drugshandel en prostitutie.
[..]
Tsja, die vragen moet je aan de EU stellen. Nederland heeft iig de grootste naheffing als je corrigeert voor aantal inwoners.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:38 schreef Jigzoz het volgende:
Dus... We moeten belasting betalen over drugs? Dus we moeten daar ook belasting over heffen dan, maar om er belasting op te kunnen heffen moet het legaal zijn, dus... De EU stelt voor om alle drugs te legaliseren?
Bronquote:De belangrijkste wijzigingen zijn met deze revisie dat uitgaven aan research and development (R&D) plus een aantal militaire uitgaven voortaan tot de investeringen worden gerekend en dat software die organisaties voor eigen gebruik hebben ontwikkeld tegen marktprijzen wordt gewaardeerd in plaats van tegen de kostprijs. Ook moet de bijdrage van illegale activiteiten aan de economie worden opgenomen.
quote:
Alsof dat veel uitmaakt, op een enkele partij na zijn ze allemaal Eurofiel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:12 schreef KingRoland het volgende:
Ga lekker huilen. Wij stemmen op d66 pvda en vvd. Nu huiie huilie doenmet als enig excuus dat je niet hebt gestemd.
zelf om gevraagd, anders moest ook iedereen op de anti eu partijen stemmen. Maarja dat hebben we niet gezien tijdens de verkiezingen he?
Je zou wat betreft zwart geld verwachten dat bv griekenland erger het bokje zou zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:43 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Tsja, die vragen moet je aan de EU stellen. Nederland heeft iig de grootste naheffing als je corrigeert voor aantal inwoners.
Trouwens interessant dat naast Nederland de Eurosceptische landen UK, Italie en Griekenland meer moeten betalen. Zeker in de UK gaat dit tot grote backlash leiden, de Tories zijn in het nauw gedreven door UKIP door de impopulairiteit van de EU. Dit is een stap dichterbij de Brexit.
Ik hoop ook dat Nederland dit niet over zich heen laat gaan, Nederland is al een melk koe.
Ja brussel heeft geld nodig voor projekten en derg.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:05 schreef polderturk het volgende:
Zijn ze nu helemaal gek geworden daar in Brussel? We worden als melkkoe van de EU gebruikt. Om kotsmisselijk van te worden.
http://nos.nl/artikel/713(...)aheffing-van-eu.html
[..]
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En nee, ik ben niet voor een hoger tekort. Maar als je het zuiver wil spelen, dan moet er nog een paar procent, oftewel miljarden euro's, worden weggewerkt.
Dan moet d e AOW eraanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom. Stemmen op D66 is betalen aan de EU. Een ieder weet dat. Toch is D66 de grootste partij geworden. Dat zegt gewoon wat over de intelligentie van het stemvee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:12 schreef KingRoland het volgende:
Ga lekker huilen. Wij stemmen op d66 pvda en vvd. Nu huiie huilie doenmet als enig excuus dat je niet hebt gestemd.
zelf om gevraagd, anders moest ook iedereen op de anti eu partijen stemmen. Maarja dat hebben we niet gezien tijdens de verkiezingen he?
Zucht, ik streef juist naar een begrotingsevenwicht, waar het tekort dus 0 is. Daarnaast streef ik naar een versterking van het eigen vermogen op de balans van de Rijksoverheid en een reducering van de kapitaallasten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. De 3-procentsnorm is al jaren leidend. Als die niet wordt overschreden dan wordt er niet bezuinigd.
Dus probeer de discussie niet te vervuilen met je onzin. Voor het kabinet was die norm de laatste jaren heilig. Die norm was voor een deel ook de reden dat we gingen bezuinigen. De hoogte van de bezuinigingen werden bepaald op basis van die 3 procent.
Wil jij dat ons tekort nog jaar miljarden euro's hoog is? Wil je niet liever het tekort in 2015 op 0 procent staat?
Een tekort van 0 euro is dus nu nog niet genoeg. We moeten nu dus een overschot van 642 miljoen euro op de begroting creëeren. Vervolgens betalen we de 642 miljoen euro aan de EU om uiteindelijk een begrotingstekort/overschot van 0 euro te krijgen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het tekort op 0 procent zou prima zijn. Het probleem is dat andere landen zoals Frankrijk zich daar niet aan gaan houden en zelfs boven de 3 procent komen. En aangezien Frankrijk een zeer grote invloed heeft vraag ik me af waarom wij nu de nul procent zouden moeten halen. Daar komt eens bij dat het niet om bezuinigen gaat maar lastenverzwaring. Daarbij hebben we enorme pensioenpotten. En ik vrees dat deze uiteindelijk aangesproken worden om te verdelen.
Maar goed uiteindelijk moet je alles verdelen omdat een EU alleen kan functioneren als er gelijkheid is over alle deelnemers. Daarom snap ik niet dat juist D66 geen kritiek uit maar wel de SP. Je zou dat eerder anders verwachten.
Als de hele wereld gek lijkt...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:54 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom. Stemmen op D66 is betalen aan de EU. Een ieder weet dat. Toch is D66 de grootste partij geworden. Dat zegt gewoon wat over de intelligentie van het stemvee.
Gezien het domme laagopgeleide stemvee wat op D66 stemt is dit gewoon weer een prikkel om een rijbewijs voor het stemmen in te voeren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als de hele wereld gek lijkt...
Dus wel...twitter:PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 15:57:37Op 23 april garandeerde Dijsselbloem aan de Kamer: geen nabetalingen.... http://t.co/hdHDYfRtIF reageer retweet
Dijsselbloem dient een pro-EU partij. Wellicht wist hij het al wel maar je moet je stemvee toch ergens op voorliegen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:03 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, we krijgen geen naheffing zei Dijsselbloem:Dus wel...twitter:PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 24-10-2014 om 15:57:37Op 23 april garandeerde Dijsselbloem aan de Kamer: geen nabetalingen.... http://t.co/hdHDYfRtIF reageer retweet
Over het algemeen zijn de stemmers op D66 hoog opgeleid maar dat geeft ook direkt aan waarom zijn pro Eu zijn: de meesten eten van de Eu.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gezien het domme laagopgeleide stemvee wat op D66 stemt is dit gewoon weer een prikkel om een rijbewijs voor het stemmen in te voeren.
Het ergste is dan weer dat dit ondemocratisch dus misschien is het verstandig om het toch maar niet te doen.
Hoe dan ook, ik denk dat-ie toch wel even op het matje kan komen bij de Kamer...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dijsselbloem dient een pro-EU partij. Wellicht wist hij het al wel maar je moet je stemvee toch ergens op voorliegen.
Voor hoger opgeleiden en studenten is het een prima partij. Voor modaal is het een drama.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gezien het domme laagopgeleide stemvee wat op D66 stemt is dit gewoon weer een prikkel om een rijbewijs voor het stemmen in te voeren.
Het ergste is dan weer dat dit ondemocratisch dus misschien is het verstandig om het toch maar niet te doen.
Officieel zijn ze hoogopgeleid maar iemand die D66 stemt en een pretstudie als Media en Entertainment op Inholland afrondt, kan nog niet eens gestructureerd en analytisch nadenken. En dat is een verschil. Qua denken verschillen zulke types weinig van het MBO-volk wat op PVV en SP stemt. No offense verder (je kan overigens niet een hele groep wegzetten) maar het is spelen met definities.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn de stemmers op D66 hoog opgeleid maar dat geeft ook direkt aan waarom zijn pro Eu zijn: de meesten eten van de Eu.![]()
Ik ben ook tegen de EU in zijn huidige vorm gevormd door politici die ongegeneerd hun zakken vullen.
Dat is maar net de vraag: zo'n EU-afdracht treft ook hoogopgeleiden in de portemonnee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Voor hoger opgeleiden is het een prima partij. Voor modaal is het een drama.
Dat is meer voor de show. Uiteindelijk zullen we toch moeten betalen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik denk dat-ie toch wel even op het matje kan komen bij de Kamer...
Wist-ie het niet, en hebben ze hem dit in zijn maag gesplitst? Ernstig.
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
De economie is groter omdat zwart geld ook meetelt in het BNP tegenwoordig.
Volgens mij betekend dat dat de overheidsschuld ook kleiner wordt.Evenals het begrotingstekort
Voor de D66 stemmer zal het niet alleen maar om een EU gaan, maar voor studenten mbt tot het onderwijs natuurlijk een leuke partij. En aangezien steeds meer jongeren studeren lijkt me dat vrij logisch. Daarbij doen ze zich voor als liberalen, zijn voor ontslagrecht, langer doorwerken etc. Allemaal zaken die jongeren en hoger opgeleiden geweldig vinden. Althans dat gevoel heb ik bij D66.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is maar net de vraag: zo'n EU-afdracht treft ook hoogopgeleiden in de portemonnee.
Zal je ook wel spijt van hebben gehad dat je PvdA hebt gestemd...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Voor de D66 stemmer zal het niet alleen maar om een EU gaan, maar voor studenten mbt tot het onderwijs natuurlijk een leuke partij. En aangezien steeds meer jongeren studeren lijkt me dat vrij logisch. Daarbij doen ze zich voor als liberalen, zijn voor ontslagrecht, langer doorwerken etc. Allemaal zaken die jongeren en hoger opgeleiden geweldig vinden. Althans dat gevoel heb ik bij D66.
Niet erg, we leven in een democratie. Ik stemde altijd Groen Links(voorheen PSP) mede omdat deze partij toch iets socialer is dan D66. Maar de laatste keer stemde in PvdA.
Ik zie je welquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:49 schreef SicSicSics het volgende:
Ik voel me hier nog harder genegeerd dan in BNW
Ik jou ook! Tik hem aan!quote:
Och, wat is spijt. Nog altijd beter dan een VVD. Er was op dat moment niets anders. En helaas welke partij je ook stemt je bent het nooit eens met alle punten van een partij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zal je ook wel spijt van hebben gehad dat je PvdA hebt gestemd...![]()
Ik vind het prima maar stem niet op D66, ben ik nu ook niet intelligent?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom. Stemmen op D66 is betalen aan de EU. Een ieder weet dat. Toch is D66 de grootste partij geworden. Dat zegt gewoon wat over de intelligentie van het stemvee.
Ik heb behalve dat FT-artikel nog geen bron gezien, of kijk ik nou verkeerd?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik jou ook! Tik hem aan!
Wat bedoel je met bevestigd trouwens? De naheffing ligt er, dat we gaan betalen is nog niet zeker.
Modaal is opgegeven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Voor hoger opgeleiden en studenten is het een prima partij. Voor modaal is het een drama.
Als je niet betaalt krijg je een boete + de naheffing.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik jou ook! Tik hem aan!
Wat bedoel je met bevestigd trouwens? De naheffing ligt er, dat we gaan betalen is nog niet zeker.
Zijn er zat. NOS ook bijvoorbeeld; uit mijn eerste (genegeerdequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:34 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb behalve dat FT-artikel nog geen bron gezien, of kijk ik nou verkeerd?
http://nos.nl/artikel/713359-naheffing-nl-door-seks-en-drugs.htmlquote:Hier in het filmpje (met knips) zegt Rutte: "Het verrast ons niet." Daaronder staat: "Deze mededeling is een onaangename verrassing en roept heel veel vragen op", zegt premier Rutte.
Lol, mislukte populistische trekjes van Rutte. Hebben we slechte media, weet dit kabinet ze nog niet te bespelenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zijn er zat. NOS ook bijvoorbeeld; uit mijn eerste (genegeerde) reactie:
[..]
http://nos.nl/artikel/713359-naheffing-nl-door-seks-en-drugs.html
Voorliegen, ik noem het verraden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dijsselbloem dient een pro-EU partij. Wellicht wist hij het al wel maar je moet je stemvee toch ergens op voorliegen.
Geloof me, we gaan gewoon betalen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:39 schreef SicSicSics het volgende:
Op dit moment wordt er in ieder geval nog niet getekenddus we doen het niet 'zomaar'.
Dan mag je toch hopen dat landen zoals Frankrijk ook een boete krijgen als ze de norm niet halen. Maar daar moet dan eerst een speciaal aangestelde commissie over oordelen. Tja de EU daar ben ik niet tegen maar het Brussel maakt het wel erg moeilijk om nog te geloven in een EU.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je niet betaalt krijg je een boete + de naheffing.
Die halen het weer allemaal uit de FT. Nog geen dubbele bevestiging dus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zijn er zat. NOS ook bijvoorbeeld; uit mijn eerste (genegeerde) reactie:
[..]
http://nos.nl/artikel/713359-naheffing-nl-door-seks-en-drugs.html
http://nos.nl/artikel/713366-kamervragen-over-naheffing-eu.html
Sowieso kan Cameron niet toegeven. Er is geen hond in de UK die wat in Europa ziet en als dit doorgaat is het een begin van het afscheid van Engeland van Europa.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:01 schreef Pharmacist het volgende:
Cameron kan niet toegeven. Dat wordt muiterij in zijn eigen partij. Ze staan momenteel onder zware druk door de UKIP en hebben zelfs te maken gehad met high profile defectie naar UKIP.
Mwoah, de regering onder leiding van de VVD is toch echt de partij die er mee akkoord is gegaanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:35 schreef Arcee het volgende:
Heuglijke dag voor links Nederland.
Wat fantastisch moet dit nivelleringsfeest voor ze zijn.
Markje heeft vast al een spoedoverboeking gedaanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Als GB niet gaat betalen dan wij toch ook niet zeker? Of gaan we weer het braafste jongetje van de klas spelen? Frankrijk weigert te bezuinigen en krijgt juist geld terug? Waanzin..
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:35 schreef Arcee het volgende:
Heuglijke dag voor links Nederland.
Ik denk dat-ie zelf ook in de maling is genomen...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
Voorliegen, ik noem het verraden.
En terecht, dit soort 'boetes' zijn waanzin.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:00 schreef Hathor het volgende:
Haha de Britten zeggen gewoon fuck you tegen Brussel.
Nee hoor, ze zeggen "we willen eerst de berekeningen zien voor we een chequeboekje trekken - dus 1 december kan je vergeten en dat je dit nu zo van ons vraagt is zeer onbeschoft"quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:00 schreef Hathor het volgende:
Haha de Britten zeggen gewoon fuck you tegen Brussel.
Schandalig inderdaad dat onze economie groter is dan gedacht.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:27 schreef asco het volgende:
Het volk is het ook allemaal zelf schuld. Flik zoiets in ik noem een Brazilië en je hebt dagenlang ellende, rellen en demonstraties.
De dag dat dat hier gaat gebeuren komt er heus wel maar het duurt toch erg lang.
Ik heb het overigens echt te goed om me echt op te winden maar als ik de berichten om me heen hoor snap ik niet dat iedereen maar met alles akkoord gaat.
En vergis je niet, zou echt de pleuris uitbreken sta ik er ook. Voor mijn landgenoten die het water aan de lippen staat.
Klopt, gezond verstand is in grote delen van het politieke spectrum te vinden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:00 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Europafreundlich Nederland beperkt zich niet tot links Nederland.
Die rekenmethode word gewoon wereldwijd vastgesteld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:14 schreef Ryan3 het volgende:
Nou volgens mij is er niet een wereldwijde instantie die zoiets kan vast stellen, dat hele BNP gebeuren is gewoon kunstmatig, het is fuzzy science, het zegt geen ene reet...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Die rekenmethode word gewoon wereldwijd vastgesteld.
Wel dus. Je hoeft het natuurlijk niet op te volgen, maar alle EU landen doen dat wel. Het is trouwens nadelig voor de EU, die krijgt door de nieuwe methode minder geld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou volgens mij is er niet een wereldwijde instantie die zoiets kan vast stellen, dat hele BNP gebeuren is gewoon kunstmatig, het is fuzzy science, het zegt geen ene reet...
Dat zou UKIP heel wat zetels opleveren, denk niet dat Cameron dat zomaar laat gebeuren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:43 schreef Confetti het volgende:
Cameron zei : 'ik ga niet betalen op 1 december' . Hij sluit dus niet uit dat hij later wel alsnog gaat betalen.
Gluiperd.
Wat jij gezond verstand noemt. Ik hou het vooral op landverraad.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, gezond verstand is in grote delen van het politieke spectrum te vinden.
Krijgen ze minder geld?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wel dus. Je hoeft het natuurlijk niet op te volgen, maar alle EU landen doen dat wel. Het is trouwens nadelig voor de EU, die krijgt door de nieuwe methode minder geld.
Ja, sommige landen betalen meer sommigen minder. Aan de hand van hoe groot het BNP is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Krijgen ze minder geld?
Overigens is het gewoon klunsmatig hoor.
Fixed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:35 schreef Arcee het volgende:
Heuglijke dag voor links rechts Nederland.
Haha, Cameron flink over de zeil. Niet omdat er betaald moet worden, Cameron is net zo'n EU-fan als Rutte en Pechtold, maar omdat Farage nu een megatroef in handen heeft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat zou UKIP heel wat zetels opleveren, denk niet dat Cameron dat zomaar laat gebeuren.
Maar de EU zal er wel beter van worden toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:11 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, sommige landen betalen meer sommigen minder. Aan de hand van hoe groot het BNP is.
Wat is kunstmatig? :S
No ja, Farage heeft wrs gewoon gelijk dat dit grapje gewoon oplichting is wmb...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Haha, Cameron flink over de zeil. Niet omdat er betaald moet worden, Cameron is net zo'n EU-fan als Rutte en Pechtold, maar omdat Farage nu een megatroef in handen heeft.
Zijn er toevallig verkiezingen binnenkort in de UK?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de EU zal er wel beter van worden toch?
Klunsmatig of kunstmatig? Maakt niet uit, het zegt niet zo ontzettend veel over hoe mensen de boel ervaren...
De tering, dat wist ik niet, zal hem nog even na open...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Scheelt 400 mil dus voor de EU.
Meten is altijd kunstmatig natuurlijk. Er zijn ook weleens stemmen opgegaan om vrijwilligerswerk bij het BNP op te tellen. Of om zorg/medicijnen er juist van af te halen omdat dat geen extra welvaart is maar het juist welvaart is wanneer je ze niet zou hoeven te gebruiken.
Dat hoerenbezoek welvaart is daar zijn we het allebei vast wel over eens:)
Die bezoeken kennelijk een hoop hoeren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
Nou nou...
Zijn maar paar landen die extra betalen dus... UK 1, NL 2....
It baffles me...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:32 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Die bezoeken kennelijk een hoop hoeren.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is de EU. Wij stemmen D66 PVDA VVD CDA. Wij willen dit. Niet zeiken.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is de EU. Wij stemmen D66. Wij willen dit. Niet zeiken.
Ook Griekenland moet extra betalen btw?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meten is altijd kunstmatig natuurlijk. Er zijn ook weleens stemmen opgegaan om vrijwilligerswerk bij het BNP op te tellen. Of om zorg/medicijnen er juist van af te halen omdat dat geen extra welvaart is maar het juist welvaart is wanneer je ze niet zou hoeven te gebruiken.
Ja, en dus moeten ze weer extra geld vragen...quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:00 schreef HiZ het volgende:
Wat mensen zich niet schijnen te realiseren is dat deze herberekening negatief is voor de EU; die zitten met een gat van ¤400m, dat alleen maar groter wordt als wij en de Britten niet betalen. Met als resultaat dus ook weer dat programma's in de lidstaten óók minder geld krijgen.
Ja maar hoe word dat berekend, hetzelfde als bij een bedrijf wat een jaar 18 milj winst heeft en het jaar erop 14 milj en dan zegt we hebben 4 milj verlies geleden?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:00 schreef HiZ het volgende:
Wat mensen zich niet schijnen te realiseren is dat deze herberekening negatief is voor de EU; die zitten met een gat van ¤400m, dat alleen maar groter wordt als wij en de Britten niet betalen. Met als resultaat dus ook weer dat programma's in de lidstaten óók minder geld krijgen.
Eh, het gaat hier niet over winst of verlies, het gaat over inkomsten en uitgaven/verplichtingen. Als de inkomsten minder worden en de uitgaven/verplichtingen gelijk blijven dan zit je gewoon met een gat. En aangezien de EU geen geld kan lenen, betekent dat meteen hard snijden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja maar hoe word dat berekend, hetzelfde als bij een bedrijf wat een jaar 18 milj winst heeft en het jaar erop 14 milj en dan zegt we hebben 4 milj verlies geleden?
Dat snijden door de EU word door ons niet zo gevoeld dan?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, het gaat hier niet over winst of verlies, het gaat over inkomsten en uitgaven/verplichtingen. Als de inkomsten minder worden en de uitgaven/verplichtingen gelijk blijven dan zit je gewoon met een gat. En aangezien de EU geen geld kan lenen, betekent dat meteen hard snijden.
Er is toch ergens een stratschot gegeven met de ingang van EU lees Euro, hebben toen de landen wat erbij gingen hoeveel ingelegd?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, het gaat hier niet over winst of verlies, het gaat over inkomsten en uitgaven/verplichtingen. Als de inkomsten minder worden en de uitgaven/verplichtingen gelijk blijven dan zit je gewoon met een gat. En aangezien de EU geen geld kan lenen, betekent dat meteen hard snijden.
Waar dacht je dat de EU zijn budget vooral aan uitgeeft? Hint; het zijn niet de ambtenaren in Brussel en ook niet het te dure parlementsgebouw in Straatsburg. Wij voelen dat dus wel degelijk meteen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat snijden door de EU word door ons niet zo gevoeld dan?
We zijn netto-betaler, maar met hoeveel?
We voelen het meteen, omdat we meer moeten betalen, maar niet omdat we minder terugkrijgen per se... toch?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waar dacht je dat de EU zijn budget vooral aan uitgeeft? Hint; het zijn niet de ambtenaren in Brussel en ook niet het te dure parlementsgebouw in Straatsburg. Wij voelen dat dus wel degelijk meteen.
Blijkbaar gaat het dus veel slechter dan gedacht met Denemarken. En met Duitsland. En met vrijwel alle landen behalve Nederland, UK en Italië...quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 07:43 schreef Idisrom het volgende:
Ik zag vandaag het staatje in de krant (LC). Wat ik dacht, kwam ook al uit.
Frankrijk krijgt het meest het terug uit de herverdeling, meer dan een miljard euro.
Verrassend tweede is toch Duitsland, dat ¤ 779 miljoen uit de herverdelingspot krijgt.
Persoonlijk heb ik er niet zo veel moeite mee, want dankzij de as Berlijn-Parijs hebben we al 69 jaar geen oorlog meer.
Wat me het meest verbaasd is, dat zo'n klein land als Denemarken maar liefst ¤ 321 miljoen krijgt, terwijl ze niet eens mee doen aan de euro.
Maar elke Deen (jong en oud) krijgt in een keer zo´n ¤ 650 terug.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 07:46 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat het dus veel slechter dan gedacht met Denemarken. En met Duitsland. En met vrijwel alle landen behalve Nederland, UK en Italië...
Een minister van Financiën weet heel goed dat door de nieuwe rekenmethode de economie hoger zal uitvallen. Verder weet hij dat de afdracht gekoppeld is aan het BBP. 1 + 1 = 2.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie zelf ook in de maling is genomen...
Nu wordt het dus nog mooier. Onderaan de streep houdt de EU 400 miljoen minder over. Wij geven 642 miljoen aan de EU. Dat betekent dat de overige 27 EU-landen gemiddeld 242 miljoen euro terug krijgen ..quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Italië betaalt ook mee. Interessant is het om dit per inwoner te bekijken. Per inwoner betaalt Nederland het meest .quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
Nou nou...
Zijn maar paar landen die extra betalen dus... UK 1, NL 2....
Nou stel als ik reken, stel ze haden iedere nederlander 1000 euro gegeven was dat dan van het bruto product af gegaan?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nu wordt het dus nog mooier. Onderaan de streep houdt de EU 400 miljoen minder over. Wij geven 642 miljoen aan de EU. Dat betekent dat de overige 27 EU-landen gemiddeld 242 miljoen euro terug krijgen ..
En Nederland natuurlijk betalen!
Dat kan dus betekenen dat Nederland dubbel genaaid wordt. De reguliere bijdrage van NL is 6 miljard. Plus 642 miljoen erbij is 6,642 miljard. Stel dat alle donaties van de EU aan de lidstaten evenredig met 10% worden verminderd, ontvangt Nederland 400 miljoen euro minder (NL ontvangt regulier namelijk 4 miljard). In totaal ontvangt NL dus 3,6 miljard.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:12 schreef Revolution-NL het volgende:
GEWELDIG die massale verontwaardigheid terwijl Nederland onlangs nog massaal pro-EU stemde.
Dom volk...
De politiek voert een mooi toneelstukje op voor de bune
Daar ben ik weer met mijn mieren verstand, nou stel ze willen het, stelsel matig alles afbreken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:47 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat Nederland hiermee heeft ingestemd. Ik begrijp ook niet dat ze dit niet hebben zien aankomen. Je laat de rekenmeesters toch eerst berekeningen uitvoeren voordat je hiermee instemt.
Ben je augustus 2011 vergeten toen Rutte een rekenfoutje maakte van 50 miljoen die naar Athene ging? Vijftig miljoen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:47 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat Nederland hiermee heeft ingestemd. Ik begrijp ook niet dat ze dit niet hebben zien aankomen. Je laat de rekenmeesters toch eerst berekeningen uitvoeren voordat je hiermee instemt.
Om het helemaal mooi te maken: dit was wel degelijk voorzien (door een PVVer...) die zelfs in april nadrukkelijk en meerdere malen aan de minister vroeg of er geen forse naheffing zou komen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:47 schreef polderturk het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:12 schreef Revolution-NL het volgende:
GEWELDIG die massale verontwaardigheid terwijl Nederland onlangs nog massaal pro-EU stemde.
Dom volk...
De politiek voert een mooi toneelstukje op voor de bune
Slappe hap weer. Cameron, toegegeven onder een beetje druk van UKIP, steekt zijn middelvinger op en betaald gewoon niet.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:10 schreef MPG het volgende:
Als feiten kloppen, betaalt kabinet naheffing
Yep maar hij meld ook dat hij er niet voor bezuinigen gaat, hoe lang niet alleen dit jaar vraag ik me dan af?quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Shitstorm in 3... 2...
http://www.volkskrant.nl/(...)en-kloppen~a3776372/
Hij gaat er niet voor bezuinigen, alleen de lasten verzwaren natuurlijk. Het geld komt altijd bij de burger vandaan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep maar hij meld ook dat hij er niet voor bezuinigen gaat, hoe lang niet alleen dit jaar vraag ik me dan af?
Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of zouden ze nou eens aan het echte bezuinigen kunnen gaan beginnen?
Dat is dus wat ik dacht, maar verkeerd omschreef!quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Hij gaat er niet voor bezuinigen, alleen de lasten verzwaren natuurlijk. Het geld komt altijd bij de burger vandaan.
Dat is maar zeer de vraag. Als men tijdens de top straks afspreekt dat er betaald moet worden dan zal dat gebeuren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Slappe hap weer. Cameron, toegegeven onder een beetje druk van UKIP, steekt zijn middelvinger op en betaald gewoon niet.
Herberekening vanaf 1995 als ik het goed heb.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:09 schreef Proximo het volgende:
[ afbeelding ]
Naast de absurde manier van handelen..
Het gaat al zo waardeloos in griekenland en italië, in wat voor bubbel leven ze in brussel dat ze deze landen ook nog meer laten betalen
Dit is wel echt politieke zelfmoord met UKIP op je hielenquote:Op maandag 27 oktober 2014 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag. Als men tijdens de top straks afspreekt dat er betaald moet worden dan zal dat gebeuren.
Ach dat UKIP moet je ook weer niet overschatten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:11 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dit is wel echt politieke zelfmoord met UKIP op je hielen
Op zich is UKIP niet sterk genoeg om bij verkiezingen een substantieel aantal zetels te halen, maar wel sterk genoeg om de Conservatieven flink pijn te doen. Dat kan wel gaan wegen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach dat UKIP moet je ook weer niet overschatten.
En anders komt men er hier onderuit maar gaat de afdracht op een ander vlak weer omhoog of het bedrag wat retour komt omlaag.
sowieso goed idee. Is er al een raming gemaakt van t belastinggeld wat we hierdoor nu mislopen? On topic: Als ik t nieuws goed heb gevolgd: lijkt erop dat cijfers kloppen, dus NL heeft nog wat geld over te maken. In dat geval: Rutte EN Dijsselbloem, niet verbaasd gedragen, dit had je dan moeten weten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:37 schreef Basp1 het volgende:
Ach als we dat zwart bbp geld moeten betalen moet opstelten maar eens zijn rug recht maken in europa en de achterdeur bij de coffeeshops legaliseren om zo wat minder zwart geld te maken.
Of wat voor dubieuze rekenmethode hanteren ze.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:09 schreef Proximo het volgende:
[ afbeelding ]
Naast de absurde manier van handelen..
Het gaat al zo waardeloos in griekenland en italië, in wat voor bubbel leven ze in brussel dat ze deze landen ook nog meer laten betalen
En iedereen die geen ervaring heeft met dat soort werk wordt ook aangenomen... Ga toch heen dwaas!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Staan nog genoeg vacatures open, hier en in het buitenland.
Omdat we nog gelukkig zijn met ons leven. Als wij allen vastzitten in het financiële circus dan pas ja dan pas komen de hooivorken tevoorschijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:01 schreef Karrs het volgende:
Zien wij fakkels en hooivorken?
Zien wij afzettingen, vuurwerk, opgeworpen stellingen, bezettingen van rijksgebouwen?
Zien wij woest gebrul, de roep om gerechtigheid en het aftreden van de falende politici?
Nee.
Dus wordt er gewoon vóór 1 december betaald.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
Hoezo? Dit willen we toch? D66 is in mei de grootste partij geworden.
Ieder weldenkend mens weet dat we al jaaaaren netto-betaler zijn.
Dat geld hadden we ook in
1. Infrastrucour
2. OnderOnderwijs
3. Werkloosheidsbestrijding
4. Zorg
kunnen besteden.
Maar de Nederlandse stemmer geeft dat geld liever aan de EU!
En dan stemmen we weer massaal tegen en gaat het toch door.......quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:09 schreef polderturk het volgende:
Nederland moet WEIGEREN dit geld te betalen, en dreigen met een referendum voor of tegen de EU.
'De fraude van de Belastingdienst' bekijken op YouTube - De fraude van de Belastingdienst:quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:26 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
[..]
En dan stemmen we weer massaal tegen en gaat het toch door.......
Hoe is het mijn probleem dat iemand stil gaat zitten in plaats van zorgen dat hij over de nodige kwaliteiten en info beschikt om aan werk te komen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:56 schreef ManianMan het volgende:
[..]
En iedereen die geen ervaring heeft met dat soort werk wordt ook aangenomen... Ga toch heen dwaas!
De Nederlander is lui, die schreeuwt liever digitaal.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:01 schreef Karrs het volgende:
Zien wij afzettingen, vuurwerk, opgeworpen stellingen, bezettingen van rijksgebouwen?
Zien wij woest gebrul, de roep om gerechtigheid en het aftreden van de falende politici?
Nee.
Natuurlijk, want dat hebben we gewoon afgesproken. Ik zie het probleem ook niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:01 schreef Karrs het volgende:
Nee.
Gooi een paar Uggs in de uitverkoop, dat lijkt te werken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:01 schreef Karrs het volgende:
Nee.
Het probleem is dat het niet zo goed gevallen is bij de bevolking.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Natuurlijk, want dat hebben we gewoon afgesproken. Ik zie het probleem ook niet.
Tja, de verontwaardiging van de Telegraaf als basis nemen voor besluitvorming heeft ook zo z'n beperkingenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het probleem is dat het niet zo goed gevallen is bij de bevolking.
Een stel hersenloze schreeuwers zou ik niet "de bevolking" willen noemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het probleem is dat het niet zo goed gevallen is bij de bevolking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |