abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145878663
Dus blijkbaar lag die 1000 Euro gewoon op de plank, alleen niet voor de werkende Nederlander...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_145878751
Die Fransen ook, hun economie nog steeds niet op orde en dan doodleuk centjes terugkrijgen. Zo lief.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_145878910
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:30 schreef AchJa het volgende:
nu.nl
Nu ga ik me op glad ijs begeven want het fijne weet ik ook niet van die rekenmethode en de EU bijdrage regeltjes.. Maar dit is wat mijn onderbuik er van vindt:

* De bijdrage wordt bepaald aan de hand van het BBP
- Het BBP bestaat volgens mij uit wat er in het land bruto 'verdiend' wordt.
- Daar zitten dan volgens mij ook de rijke Internationals in waarvan de baten naar het buitenland vloeien ~ Dan betalen wij dus voor baten van het buitenland
- Daar zitten volgens mij ook die buitenlandse postbus bedrijven in die hier via een postbus hun bedrijf 'gevestigd' hebben omdat zij hier nauwelijks belasting hoeven te betalen ~ dan betalen wij dus over hun winsten waar wij niet van profiteren
- Met het BBP wordt geen rekening gehouden met koopkracht/belastingdruk/werkeloosheid/kosten van levensonderhoud
- Met het BBP wordt geen rekening gehouden met armoede in het land
- Hoe zit het met het loon van die 650.000 MOElanders die hier werken? Valt dat onder ons BBP of onder die van het land van herkomst/waar zij ingeschreven staan? Ik vermoed het eerste.
- Hoe zit het met de uitkeringen? Vallen die wel of niet onder het BBP?

* Polen krijgt geld terug terwijl dat al een netto ontvanger is. Als mijn gevoel juist is dan valt het inkomen van een aanzienlijk deel van de Polen onder het BBP van andere westerse landen (met name NL en GB). Dan komt dat neer op het leegzuigen van de andere EU landen (met name NL en GB) door daar arbeid en inkomen te verzamelen en als beloning daarvoor nog minder EU bijdrage hoeve te betalen en meer EU geld te ontvangen. Polen is de grootst groeiende economie in de EU. Hoe zou dat toch komen?

* We zijn als burgers in een situatie beland waarin actief geworven (WTF) Roemeense arbeiders niet in NL willen werken omdat de koopkracht voor hen dan lager is dan in eigen land.
In mijn opinie gaat er dan iets faliekant mis in dat o zo rijke welvarende Nederland.

* Nederland moet méér gaan betalen omdat de burgers verder zijn uitgeknepen dan de burgers uit andere landen. Ook dat is zo verschrikkelijk krom dat ik het ook niet meer begrijp.

Als ik het fout heb.. graag correctie met inhoudelijke onderbouwing.
pi_145878996
Ik zag pas een stukje op tv over de groeiende economie doordat er grote opdrachten zijn geplaatst vanuit het buitenland (nee, geen EU) in Nederland voor eindproducten. Dat zou onze werkgelegenheid ook enorm gestimuleerd hebben.
Ik begrijp niet hoe het dan kan dat onze werkeloosheid maar blijft stijgen.
Of euhhh.. eigenlijk wel. Die werkgelegenheid gaat namelijk niet naar de Nederlander.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:23:12 #105
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145879125
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus de mensen die werkeloos zijn geworden door de EU moeten ook maar de EU gaan betalen?
Die krijgen nu de eindjes al niet of nauwelijks bij elkaar.. Hoe wil je dat dan gaan oplossen?
Niet, de mensen met een uitkering gaan maar zuiniger aan doen met geld.
Anti-Turkije
pi_145879142
De regering is zelf akkoord gegaan met deze manier van berekenen.

Tegen de muur met die leugenaars.
pi_145879147
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:23 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Niet, de mensen met een uitkering gaan maar zuiniger aan doen met geld.
Door de huur/hypotheek en zorgverzekering maar niet meer te betalen?

Je bent wel een slechte trol hoor.
pi_145879171
In het voorjaar was men wel blij met deze rekenmethode. Ineens zonder inspanning het begrotingstekort procentueel wat lager. Tja, daar betaal je nu dan voor.
pi_145879176
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:24 schreef Confetti het volgende:
De regering is zelf akkoord gegaan met deze manier van berekenen.

Tegen de muur met die leugenaars.
Tja.. de man die de meeste stemmen trok:
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:27:32 #110
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145879205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Door de huur/hypotheek en zorgverzekering maar niet meer te betalen?

Je bent wel een slechte trol hoor.
Minder eten kopen, tv wegdoen, geen uitjes meer enzovoort.
Anti-Turkije
pi_145879333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:56 schreef kawotski het volgende:
Dus blijkbaar lag die 1000 Euro gewoon op de plank, alleen niet voor de werkende Nederlander...
Tsja. Het verschil lijkt idd te ontstaan omdat men een deel van de omzet uit prostitutie en drugshandel nu meeneemt met terugwerkende kracht.tot 1995. Ofzo.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_145880580
Per inwoner betalen wij het meeste hè. De UK betaalt 32 euro per inwoner; wij 37 euro per inwoner. En de Duitsers en Fransen krijgen zelfs geld terug.

Fantastisch die EU. Waar gaan we op korten om die 642 miljoen euro over te maken? Heeft D66 daarover ideeën?
pi_145880635
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:33 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Tsja. Het verschil lijkt idd te ontstaan omdat men een deel van de omzet uit prostitutie en drugshandel nu meeneemt met terugwerkende kracht.tot 1995. Ofzo.
Dat zou allemaal niet uit moeten maken als je stopt met het Europese nivelleringsfeest. Dus geen netto-betalers en netto-ontvangers meer. Maar wel vrijhandel en nog eens vrijhandel (en niet wat de EU doet door allerlei exportbeperkingen aan ons land op te leggen).
pi_145880736
Alsof dit opeens uit de lucht komt vallen. Dit valt makkelijk te anticiperen, en anders horen ze het wel in de wandelgangen. Ergo, nu dom gezeik zodat Den Haag er politiek beter uit komt.
pi_145880816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:38 schreef NightH4wk het volgende:
Alsof dit opeens uit de lucht komt vallen. Dit valt makkelijk te anticiperen, en anders horen ze het wel in de wandelgangen. Ergo, nu dom gezeik zodat Den Haag er politiek beter uit komt.
Vermoedelijk wisten ze het inderdaad al. Maar door te doen alsof het onverwachts komt hopen ze dat het domme klootjesvolk erin trapt en volgende keer gewoon weer braaf D66/VVD stemt.

Juist de VVD en D66, zeggend de overheidsfinanciën op orde te willen krijgen, zouden zich moeten schamen door zomaar 642 miljoen euro meer uit te geven.

Je zou nu eigenlijk gewoon willen dat alleen competente mensen stemrecht zouden mogen hebben.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:53:29 #116
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_145881097
Raar dat je na 4 jaar de rekenmethode aan kunt passen en op basis daarvan een naheffing kunt doen...

Dat zou ik als normale belastingbetaler ook niet (zomaar) accepteren, tenzij ik geld terugkrijg natuurlijk 8-)

Aan de andere kant, als blijkt dat je meer inkomen had, dan je had opgegeven. Is het heel normaal om een naheffing te krijgen. Ook van onze belastingdienst.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:42 schreef Zienswijze het volgende:
Vermoedelijk wisten ze het inderdaad al. Maar door te doen alsof het onverwachts komt hopen ze dat het domme klootjesvolk erin trapt en volgende keer gewoon weer braaf D66/VVD stemt.
Hier in het filmpje (met knips) zegt Rutte: "Het verrast ons niet." Daaronder staat: "Deze mededeling is een onaangename verrassing en roept heel veel vragen op", zegt premier Rutte.

Grappig. De nieuwe rekenmethode was in ieder geval bekend. CBS heeft hem al toegepast.

quote:
Juist de VVD en D66, zeggend de overheidsfinanciën op orde te willen krijgen, zouden zich moeten schamen door zomaar 642 miljoen euro meer uit te geven.
Schamen!?! De economie is 'magisch' gegroeid! :D Makkelijkere winst valt niet te boeken. 8-)

Bovendien hebben we dus een heel succesvolle (illegale) handel in seks en drugs (en illegaal kopiëren) *O* dat is het Nederland wat ik ken.
quote:
Je zou nu eigenlijk gewoon willen dat alleen competente mensen stemrecht zouden mogen hebben.
Dat word altijd van alle kanten geschreeuwd.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:02:16 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145881271
Als we door deze naheffing een te hoog begrotingstekort hebben, krijgen we dan een boete?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145881620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
Als we door deze naheffing een te hoog begrotingstekort hebben, krijgen we dan een boete?
Lijkt me vanzelfsprekend
pi_145882739
Niet zeuren. Nederlanders hebben hier zelf voor gekozen. :)
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:40:03 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_145884083
Gewoon goed. _O_
pi_145884717
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:56 schreef superniger het volgende:
Niet zeuren. Nederlanders hebben hier zelf voor gekozen. :)
D66. Altijd een trouwe partij om de overheidsfinanciën te verslechteren.

Waar blijven de D66-fanboys eigenlijk?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:59:47 #122
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_145884834
quote:
"Deze mededeling is een onaangename verrassing en roept heel veel vragen op", zegt premier Rutte in een eerste reactie. "We gaan het tot de bodem uitzoeken en natuurlijk gaan we hierover de discussie met de Europese Commissie aan."
Tot op de bodem uitzoeken! De onderste steen moet boven!

Waar heb ik dat eerder gehoord? :')

Mark Rutte, wat ben je toch een leugenachtige flapdrol :r
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:03:23 #123
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_145884978
Trouwens, waar doen we moeilijk over? 642 miljoen op een beroepsbevolking van 7 miljoen is nog niet eens 92 euro.

Niet zeuren mensen, de acceptgiro voor 100 euro (incl. 8 euro administratiekosten) valt binnenkort in een sjieke blauwe envelop met gele sterren bij u in de bus.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_145885004
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Tot op de bodem uitzoeken! De onderste steen moet boven!

Waar heb ik dat eerder gehoord? :')

Mark Rutte, wat ben je toch een leugenachtige flapdrol :r
Uiteindelijk zal hij gewoon betalen. Hij geeft notabene zelf al aan dat hij in de begroting 2015 geld voor deze extra EU-afdracht heeft gereserveerd. Geld dat wij goed in eigen economie hadden kunnen gebruiken.
pi_145885059
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens, waar doen we moeilijk over? 642 miljoen op een beroepsbevolking van 7 miljoen is nog niet eens 92 euro.

Niet zeuren mensen, de acceptgiro voor 100 euro (incl. 8 euro administratiekosten) valt binnenkort in een sjieke blauwe envelop met gele sterren bij u in de bus.
Volgens voorstanders gaat het om Europese solidariteit en is het in het belang van onszelf.

Waarom dan gewoon niet meer geld aan Brussel geven? Het is toch goed voor ons? Waarom dan niet gewoon onze hele onderwijsbegroting aan Brussel geven? We profiteren er toch van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')