En een commissie die gaat onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren: Conclusie, er komt een commissie die gaat toezien dat dit niet meer kan gebeuren, en dat er inderdaad fouten zijn gemaakt in het proces, maar dat deze niet verwijtbaar zijn!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:31 schreef Dingflofbips het volgende:
Ohnee een boze briefen een stevige discussie
![]()
Net zoals ik een eurofiel was omdat ik tegen het verlaten van de unie ben?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
LOL, dus omdat ik niet voor een EU onder de huidige vorm ben, ben ik voor handelsbeperkingen?????
REMLOF wat ben je een irritante kneus. Gelukkig ben je geen mod want toen was je helemaal 1ste klas naaier.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Je woont liever in een Europa zoals het in de jaren 30 was?
Anonieme bronnen vertellen dat het bastaardkind van Guy Von Verhoffstadt en Vivane Reding is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:37 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
REMLOF wat ben je een irritante kneus. Gelukkig ben je geen mod want toen was je helemaal 1ste klas naaier.
Ok kneus, ga nu eens inhoudelijk op deze zaak in.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:37 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
REMLOF wat ben je een irritante kneus. Gelukkig ben je geen mod want toen was je helemaal 1ste klas naaier.
Oww wat jammer dat je nu mensen niet kunt bannen hequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok kneus, ga nu eens inhoudelijk op deze zaak in.
In april waren de berekeningen al bekend en de consequenties, Rutte ging zoals gewoonlijk akkoord.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:10 schreef remlof het volgende:
Dat commentaar kwam echter pas toen bleek wat de consequenties waren.
quote:Betaling EU-heffing mag gespreid
Nederland mag de Europese naheffing
van 642 miljoen euro in termijnen
betalen.De Europese ministers van
Financiën hebben in Brussel afgesproken
met een "flexibele betalingsregeling"
te komen voor de landen die moeten
bijbetalen,zegt minister Dijsselbloem.
Over de bijbetalingen was veel te doen,
met name over de hoogte ervan en de
snelle deadline.Die was 1 december.Nu
is afgesproken dat het hele bedrag op
1 september 2015 binnen moet zijn.
Volgens Dijsselbloem geeft Brussel toe
dat "de gang van zaken bij de
totstandkoming van de naheffingen zeer
ongelukkig was".Er volgt een evaluatie.
Anschlus bij Duitslandquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Onzin; daar heeft de NAVO de voorbije tientallen jaren namelijk voor gezorgd, de EU blinkt juist uit in het laten toenemen van onderlinge spanningen tussen Europese landen.
En als je dan toch persé een historische vergelijking wil maken; dat lijkt meer op de situatie van Europa aan de vooravond van de eerste wereldoorlog. Hopelijk is de EU eenzelfde lot beschoren als het Oostenrijk-Hongaarse rijk indertijd...
Overigens wordt dan vaak naar Noorwegen gewezen maar wordt vergeten dat de noren voor het privilege om te handelen meer kwijt zijn pp dan NL.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ging om uit de EU stappen. Dat heeft 1 direct gevolg en dat is het opwerpen van nieuwe handelsbelemmeringen.
Of je moet het tegendeel weten te motiveren voor ons?
En de Zwitsers? En de IJslanders?quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens wordt dan vaak naar Noorwegen gewezen maar wordt vergeten dat de noren voor het privilege om te handelen meer kwijt zijn pp dan NL.
Oostenrijk-Hongarije viel na WO I uiteen, waarna o.a. Tsjechoslowakije, Polen zelfstandige staten werden. (Die volkeren hoorden tot dan toe nl. bij het Oostenrijks-Hongaarse rijk)quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Anschlus bij Duitsland![]()
Wel mooi dat niemand het achterliggende verhaal leest.
Mag ik dan ook gewoon een willekeurig land noemen dat armoedig is en geen lid is van de EU?quote:Op zondag 9 november 2014 17:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En de Zwitsers? En de IJslanders?
Dat krijgt "ontwikkelings"geld.quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag ik dan ook gewoon een willekeurig land noemen dat armoedig is en geen lid is van de EU?
Ik bedoel dat ik mij afvroeg hoeveel euro pp zij per jaar aan de EU afdragen. Minder dan ons? En zij hebben wel toegang tot de Europese markt? En dragen de Duitsers, Engelsen en Fransen minder dan ons aan Brussel af?quote:Op zondag 9 november 2014 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag ik dan ook gewoon een willekeurig land noemen dat armoedig is en geen lid is van de EU?
Ik weet wel dat je dat bedoelde. Was trouwens niet de meest stabiele tijd.quote:Op zondag 9 november 2014 18:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oostenrijk-Hongarije viel na WO I uiteen, waarna o.a. Tsjechoslowakije, Polen zelfstandige staten werden. (Die volkeren hoorden tot dan toe nl. bij het Oostenrijks-Hongaarse rijk)
Idem die betalen zich blauw.quote:Op zondag 9 november 2014 17:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En de Zwitsers? En de IJslanders?
Dat is een nogal halfgare manier om dat te berekenen. Incompleet vooral, laat ik het zo zeggen.quote:Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik mij afvroeg hoeveel euro pp zij per jaar aan de EU afdragen. Minder dan ons? En zij hebben wel toegang tot de Europese markt? En dragen de Duitsers, Engelsen en Fransen minder dan ons aan Brussel af?
Op die manier kan je achterhalen of wij "genaaid" worden als wij onevenredig veel geld aan de EU moeten doneren.
Zwitserland heeft maar beperkt toegang tot de Europese markt. Er is een overeenkomst over vrij verkeer van personen, Zwitserland doet met Schengen mee en er zijn afspraken over wederzijdse erkenning van conformiteit. Maar er is geen vrij verkeer van goederen. Als je dus meer dan alleen wat vakantie-reisbagage bij je hebt, dan moet je aan de Zwitserse grens gewoon in de file staan en de douane-heffingen betalen.quote:Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik mij afvroeg hoeveel euro pp zij per jaar aan de EU afdragen. Minder dan ons? En zij hebben wel toegang tot de Europese markt? En dragen de Duitsers, Engelsen en Fransen minder dan ons aan Brussel af?
Op die manier kan je achterhalen of wij "genaaid" worden als wij onevenredig veel geld aan de EU moeten doneren.
Daarnaast heeft die mooie Zwitserse deal ook nog het gevaar in zich dat wij hem kunnen beëindigen als zij zich niet aan de regels houden. Ik ben erg nieuwsgierig naar de impact van de 'vrije bewegingsdiscussie' in relatie tot de Britse rare neigingen daarover in Zwitserland. Die willen ook contingenten instellen, maar lopen dan het risico buiten de Europese markt te worden gezet.quote:Op zondag 9 november 2014 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Zwitserland heeft maar beperkt toegang tot de Europese markt. Er is een overeenkomst over vrij verkeer van personen, Zwitserland doet met Schengen mee en er zijn afspraken over wederzijdse erkenning van conformiteit. Maar er is geen vrij verkeer van goederen. Als je dus meer dan alleen wat vakantie-reisbagage bij je hebt, dan moet je aan de Zwitserse grens gewoon in de file staan en de douane-heffingen betalen.
Gooi maar een emmer nauwelijks verbonden klachten leeg. Het is altijd zo leuk discusieren met mensen die wat willekeurige dingen roepen en dan concluderen dat het allemaal niets is.quote:Op vrijdag 14 november 2014 08:43 schreef hans1985 het volgende:
verhuizen ze nog steeds elke maand?
en zijn de salarissen en fraude met bonussen al eens aangepakt?
Zolang dat niet gebeurd zou NL geen fuck meer moeten betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |