abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145912574
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat snijden door de EU word door ons niet zo gevoeld dan?
We zijn netto-betaler, maar met hoeveel?
Waar dacht je dat de EU zijn budget vooral aan uitgeeft? Hint; het zijn niet de ambtenaren in Brussel en ook niet het te dure parlementsgebouw in Straatsburg. Wij voelen dat dus wel degelijk meteen.
pi_145912658
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waar dacht je dat de EU zijn budget vooral aan uitgeeft? Hint; het zijn niet de ambtenaren in Brussel en ook niet het te dure parlementsgebouw in Straatsburg. Wij voelen dat dus wel degelijk meteen.
We voelen het meteen, omdat we meer moeten betalen, maar niet omdat we minder terugkrijgen per se... toch?
I´m back.
pi_145912707
Af en toe doen we alsof de EU zich afspeelt in het decor van The Walking Dead ook hè... :D.
I´m back.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:25:47 #254
396386 sturmpie
for night & nature
pi_145914623
het gaat over een revisie van statistische bronnen.
de betaling gaat over de grootte van de NLse economie.
volgens de statistische bronnen is de NLse economie groter dan men eerst had berekend.

ben nu wel benieuwd naar die "nieuwe statistische bronnen".

gaat dit over drugshandel, witwassen, prostitutie e.d. ?
zwart geld ?
dergelijke schattingen zijn nooit juist en mag je eigenlijk ook niet meenemen in een berekening als het gaat om de gehele economie. omdat zwart geld in de economie wordt besteed. en als je dat apart gaat meetellen dan telt het dubbel.

[ Bericht 12% gewijzigd door sturmpie op 25-10-2014 02:35:35 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_145916377
Ik zag vandaag het staatje in de krant (LC). Wat ik dacht, kwam ook al uit.
Frankrijk krijgt het meest het terug uit de herverdeling, meer dan een miljard euro.
Verrassend tweede is toch Duitsland, dat ¤ 779 miljoen uit de herverdelingspot krijgt.

Persoonlijk heb ik er niet zo veel moeite mee, want dankzij de as Berlijn-Parijs hebben we al 69 jaar geen oorlog meer.

Wat me het meest verbaasd is, dat zo'n klein land als Denemarken maar liefst ¤ 321 miljoen krijgt, terwijl ze niet eens mee doen aan de euro.
pi_145916385
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 07:43 schreef Idisrom het volgende:
Ik zag vandaag het staatje in de krant (LC). Wat ik dacht, kwam ook al uit.
Frankrijk krijgt het meest het terug uit de herverdeling, meer dan een miljard euro.
Verrassend tweede is toch Duitsland, dat ¤ 779 miljoen uit de herverdelingspot krijgt.

Persoonlijk heb ik er niet zo veel moeite mee, want dankzij de as Berlijn-Parijs hebben we al 69 jaar geen oorlog meer.

Wat me het meest verbaasd is, dat zo'n klein land als Denemarken maar liefst ¤ 321 miljoen krijgt, terwijl ze niet eens mee doen aan de euro.
Blijkbaar gaat het dus veel slechter dan gedacht met Denemarken. En met Duitsland. En met vrijwel alle landen behalve Nederland, UK en Italië...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 07:50:07 #257
430880 mig72
De Professional
pi_145916392
Dus ze geven toe dat ze eerder een fout maakten? Prima, er gaat dan een boete vanaf, met rente bijgeteld, doen we de schuld teniet. Win-win.
pi_145916399
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 07:46 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Blijkbaar gaat het dus veel slechter dan gedacht met Denemarken. En met Duitsland. En met vrijwel alle landen behalve Nederland, UK en Italië...
Maar elke Deen (jong en oud) krijgt in een keer zo´n ¤ 650 terug.
Zeg maar, de maximale zorgtoeslag krijgt elke Deen in de schoot geworpen.
pi_145922516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat-ie zelf ook in de maling is genomen...
Een minister van Financiën weet heel goed dat door de nieuwe rekenmethode de economie hoger zal uitvallen. Verder weet hij dat de afdracht gekoppeld is aan het BBP. 1 + 1 = 2.

We moeten eens ophouden met die pro-EU poppetjes het hand boven het hoofd te houden.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:12:23 #260
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_145922575
GEWELDIG die massale verontwaardigheid terwijl Nederland onlangs nog massaal pro-EU stemde.
Dom volk...

De politiek voert een mooi toneelstukje op voor de bune
pi_145922626
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:22 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Scheelt 400 mil dus voor de EU.

Meten is altijd kunstmatig natuurlijk. Er zijn ook weleens stemmen opgegaan om vrijwilligerswerk bij het BNP op te tellen. Of om zorg/medicijnen er juist van af te halen omdat dat geen extra welvaart is maar het juist welvaart is wanneer je ze niet zou hoeven te gebruiken.

Dat hoerenbezoek welvaart is daar zijn we het allebei vast wel over eens:)
Nu wordt het dus nog mooier. Onderaan de streep houdt de EU 400 miljoen minder over. Wij geven 642 miljoen aan de EU. Dat betekent dat de overige 27 EU-landen gemiddeld 242 miljoen euro terug krijgen ..

En Nederland natuurlijk betalen!
pi_145922703
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
Nou nou...
Zijn maar paar landen die extra betalen dus... UK 1, NL 2....
Italië betaalt ook mee. Interessant is het om dit per inwoner te bekijken. Per inwoner betaalt Nederland het meest .
pi_145922710
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nu wordt het dus nog mooier. Onderaan de streep houdt de EU 400 miljoen minder over. Wij geven 642 miljoen aan de EU. Dat betekent dat de overige 27 EU-landen gemiddeld 242 miljoen euro terug krijgen ..

En Nederland natuurlijk betalen!
Nou stel als ik reken, stel ze haden iedere nederlander 1000 euro gegeven was dat dan van het bruto product af gegaan?
Of de omzet ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven zo geleerd ben ik namelijk niet!
pi_145922831
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, het gaat hier niet over winst of verlies, het gaat over inkomsten en uitgaven/verplichtingen. Als de inkomsten minder worden en de uitgaven/verplichtingen gelijk blijven dan zit je gewoon met een gat. En aangezien de EU geen geld kan lenen, betekent dat meteen hard snijden.
Dat kan dus betekenen dat Nederland dubbel genaaid wordt. De reguliere bijdrage van NL is 6 miljard. Plus 642 miljoen erbij is 6,642 miljard. Stel dat alle donaties van de EU aan de lidstaten evenredig met 10% worden verminderd, ontvangt Nederland 400 miljoen euro minder (NL ontvangt regulier namelijk 4 miljard). In totaal ontvangt NL dus 3,6 miljard.

Voorheen was Nederland dus een netto-betaler van 2 miljard euro. Nu is NL een netto-betaler van 3,042 miljard euro.

Getallen zijn fictief maar dit is puur voor de gedachtegang.

Forza D66: voor een verslechtering van onze overheidsfinanciën!
pi_145923551
Ik snap niet dat Nederland hiermee heeft ingestemd. Ik begrijp ook niet dat ze dit niet hebben zien aankomen. Je laat de rekenmeesters toch eerst berekeningen uitvoeren voordat je hiermee instemt.
pi_145923612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:12 schreef Revolution-NL het volgende:
GEWELDIG die massale verontwaardigheid terwijl Nederland onlangs nog massaal pro-EU stemde.
Dom volk...

pi_145923797
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:47 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat Nederland hiermee heeft ingestemd. Ik begrijp ook niet dat ze dit niet hebben zien aankomen. Je laat de rekenmeesters toch eerst berekeningen uitvoeren voordat je hiermee instemt.
Daar ben ik weer met mijn mieren verstand, nou stel ze willen het, stelsel matig alles afbreken.
Kan natuurlijk niet in een keer want dan merkt iedereen het meteen.
Een europa een regel etc etc. is maar iets wat zo bij me opkomt en tik het hier maar.
pi_145928028
quote:
Ben je augustus 2011 vergeten toen Rutte een rekenfoutje maakte van 50 miljoen die naar Athene ging? Vijftig miljoen?
Dat Rutte niet rekenen kan weten we toch allemaal?
pi_145934328
quote:
Om het helemaal mooi te maken: dit was wel degelijk voorzien (door een PVVer...) die zelfs in april nadrukkelijk en meerdere malen aan de minister vroeg of er geen forse naheffing zou komen.
En de minister zei lachend van niet...

[ Bericht 19% gewijzigd door Aanstootgevend op 26-10-2014 11:45:24 ]
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  Forum Admin zondag 26 oktober 2014 @ 18:30:21 #270
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145965919
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Dom volk...

Dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 27 oktober 2014 @ 00:10:35 #271
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_145982464
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_145982621
quote:
Slappe hap weer. Cameron, toegegeven onder een beetje druk van UKIP, steekt zijn middelvinger op en betaald gewoon niet.
  maandag 27 oktober 2014 @ 08:38:50 #273
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_145985481
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:42 schreef kawotski het volgende:
Geloof me, we gaan gewoon betalen.
Shitstorm in 3... 2...

http://www.volkskrant.nl/(...)en-kloppen~a3776372/
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_145990374
quote:
Yep maar hij meld ook dat hij er niet voor bezuinigen gaat, hoe lang niet alleen dit jaar vraag ik me dan af?
Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of zouden ze nou eens aan het echte bezuinigen kunnen gaan beginnen?
pi_145990593
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep maar hij meld ook dat hij er niet voor bezuinigen gaat, hoe lang niet alleen dit jaar vraag ik me dan af?
Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen, of zouden ze nou eens aan het echte bezuinigen kunnen gaan beginnen?
Hij gaat er niet voor bezuinigen, alleen de lasten verzwaren natuurlijk. Het geld komt altijd bij de burger vandaan.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')