Je moet de brutaliteit maar hebben.quote:Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag.
Nabestaanden eisen vervolging juweliersvrouw Deurne
Ze dienen daarom een klacht in bij het gerechtshof in Den Bosch, vertelde hun advocaat Peter Plasman vrijdag tegen de NOS.
De Deurnese juweliersvrouw Marina schoot de twee overvallers dood. Het Openbaar Ministerie (OM) oordeelde dat ze mocht schieten om zichzelf en haar man te verdedigen toen ze werden aangevallen.
De nabestaanden hebben vraagtekens bij het standpunt van het OM, legde Plasman uit. Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.
Ze vinden bovendien dat de rechter in zo'n ernstige zaak het laatste woord moet hebben en ze willen in een proces de kans hebben op spreekrecht. Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.
Juwelierszaak Goldies werd op 28 maart overvallen, terwijl het echtpaar in de winkel aanwezig was. De twee overvallers werden bij de overval doodgeschoten.
'Schiet hem (haar man) af, schiet hem af!' Terwijl ze met pistolen zwaaien is tegenwoordig niet levensbedreigend meer. Genot.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:56 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap het wel. Een vrouw die niet eens een vuurwapen hoort te hebben. Die schiet zonder dat er sprake was van een levensbedreigende situatie -in de ogen van de eisers-. Laat de rechter er maar over beslissen
Ja, next.quote:Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.
Gelukkig voor haar wel....quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:53 schreef June. het volgende:
Die juweliersvrouw is natuurlijk ook erg bedreven in het bedienen van vuurwapens.
Ik hoop dat je sarcastisch bent?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:53 schreef June. het volgende:
Die juweliersvrouw is natuurlijk ook erg bedreven in het bedienen van vuurwapens. Erg vreemd dat ze niet even van tevoren de rust had genomen om te kijken waar ze zou schieten..
Haar man was al neergeschoten, er staan twee zenuwachtige Mocro's met een pistool in je zaak en het is niet levensbedreigend? Damn, de weg met ons ers bereiken weer nieuwe hoogtes!quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:56 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap het wel. Een vrouw die niet eens een vuurwapen hoort te hebben. Die schiet zonder dat er sprake was van een levensbedreigende situatie -in de ogen van de eisers-. Laat de rechter er maar over beslissen
Wat heeft de afkomst van de overvallers er mee te maken, meneer Onderbuik?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Haar man was al neergeschoten, er staan twee zenuwachtige Mocro's met een pistool in je zaak en het is niet levensbedreigend? Damn, de weg met ons ers bereiken weer nieuwe hoogtes!
Ik zeg enkel dat ik snap dat nabestaanden, die het dus zo zien, graag een rechtszaak willenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Haar man was al neergeschoten, er staan twee zenuwachtige Mocro's met een pistool in je zaak en het is niet levensbedreigend? Damn, de weg met ons ers bereiken weer nieuwe hoogtes!
Niks, ik benoem alleen de feiten van de zaak. Kan je geen inhoudelijke discussie voeren ofzo?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:40 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat heeft de afkomst van de overvallers er mee te maken, meneer Onderbuik?
Ik snap niet dat mensen het snappen dat zij het zo zien. Ze hebben het recht om te rouwen, maar voor de rest moet je het gore lef maar hebben om een rechtszaak aan te spannen. Hun zoon was een stuk tuig en het is triest dat hij de dood vond maar dat is de juwelier niet aan te rekenen. Die vroeg er toch niet om?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat ik snap dat nabestaanden, die het dus zo zien, graag een rechtszaak willen
Wat heeft dat met wegmetons te maken?
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niks, ik benoem alleen de feiten van de zaak. Kan je geen inhoudelijke discussie voeren ofzo?
Het je wel eens van het woord 'ironie' gehoord?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen het snappen dat zij het zo zien. Ze hebben het recht om te rouwen, maar voor de rest moet je het gore lef maar hebben om een rechtszaak aan te spannen. Hun zoon was een stuk tuig en het is triest dat hij de dood vond maar dat is de juwelier niet aan te rekenen. Die vroeg er toch niet om?
Jazeker. Het is alleen niet van toepassing hierquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
Mag ik even heel hard lachen!?
[..]
[..]
Het je wel eens van het woord 'ironie' gehoord?
Dit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het lijkt mij juist in het algemeen belang dat een rechter hier een duidelijke uitspraak over doet ipv dat het OM hier opportuun is. Ten eerste is de zaak dusdanig ernstig (dodelijke slachtoffers) dat ik me sterk afvraag of we wel moeten willen dat een uitvoerende macht hier zo'n beslissing kan maken, ten tweede is deze vorm van noodweer/noodweerexces momenteel een hot item in Nederland, gezien ook de controversiėle uitlatingen over 'inbrekersrisico' van die incapabele VVD-speknek en ten derde zijn de feiten nou ook weer niet zo klip en klaar duidelijk dat het 100% zeker om noodweer ging.
Ik begrijp dus niet dat het OM dit besluit durft te nemen en hoop dat artikel 12 nou eens gehonoreerd wordt. We zijn tenslotte een rechtsstaat.
Het zal mij verbazen dat de rechter iets anders oordeelt dan: "gezien noodweer en de extreme dreiging was er geen andere keuze dan de inzet van het illegale wapen om het vege lijf van haar man en zichzelf te redden"quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het lijkt mij juist in het algemeen belang dat een rechter hier een duidelijke uitspraak over doet ipv dat het OM hier opportuun is. Ten eerste is de zaak dusdanig ernstig (dodelijke slachtoffers) dat ik me sterk afvraag of we wel moeten willen dat een uitvoerende macht hier zo'n beslissing kan maken, ten tweede is deze vorm van noodweer/noodweerexces momenteel een hot item in Nederland, gezien ook de controversiėle uitlatingen over 'inbrekersrisico' van die incapabele VVD-speknek en ten derde zijn de feiten nou ook weer niet zo klip en klaar duidelijk dat het 100% zeker om noodweer ging.
Ik begrijp dus niet dat het OM dit besluit durft te nemen en hoop dat artikel 12 nou eens gehonoreerd wordt. We zijn tenslotte een rechtsstaat.
quote:Juweliersechtpaar loopt gevaar
Het juweliersechtpaar uit Deurne is
gewaarschuwd dat het gevaar loopt.De
Criminele Inlichtingen Eenheid van
Eindhoven zou signalen hebben gekregen
dat onbekenden het paar iets willen
aandoen.De politie heeft volgens de
advocaat van het echtpaar uitgebreide
beveiligingsmaatregelen genomen.
Zo zijn er bij het huis van het paar
extra camera's opgehangen.Ook wordt er
intensief gesurveilleerd.
Bij de overval op de juwelierszaak
kwamen in maart twee overvallers om het
leven.Ze werden doodgeschoten door de
juweliersvrouw.Het OM besloot dat de
vrouw daarvoor niet wordt vervolgd.
quote:Onderwereld bedreigt overvallen juweliersechtpaar
Onderwereldfiguren hebben bedreigingen geuit aan het adres van het overvallen juweliersechtpaar Willy en Marina Sanders uit Deurne. De Criminele Inlichtingen Eenheid zou hebben opgevangen dat onbekenden het paar iets willen aandoen.
,,De bedreigingen zijn dermate serieus dat de politie het echtpaar anderhalve week geleden heeft gewaarschuwd", zegt advocaat Jan-Hein Kuijpers. ,,Sindsdien loopt het onderzoek en probeert justitie te achterhalen wie erachter zit."
,,Ongeveer 1,5 week geleden kreeg de Criminele Inlichtingen Eenheid in Eindhoven informatie van een betrouwbare bron, dat het echtpaar iets zou kunnen overkomen. Sindsdien loopt het onderzoek en probeert justitie te achterhalen wie erachter zit'', zei Kuijpers.
De politie heeft camera's opgehangen rondom het huis van de familie, die eind maart werd beroofd in hun zaak Goldies. Tijdens de overval ontstond een schietpartij, waarbij beide overvallers (20 en 29) om het leven kwamen.
Marina Sanders zou er geestelijk slecht aan toe zijn, zegt Kuijpers. ,,Ze kan dit niet aan. Ze is nog aan het bekomen van de schrik van de overval, en dan nu de grote onzekerheid dat ze iets zou kunnen overkomen.''
Bron: Telegraaf
Die "beroepskeuze" van hun gebroed komt dan ook niet geheel uit de lucht vallen. Ze plukken gewoon de vruchten van hun "opvoeding".quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:57 schreef Martin-Ssempa het volgende:
die ouders die zulk crimineel gedrag juist versterken met zo'n aanspanning. Wat een kk debielen zeg.
Waarom? Als mijn zoon tijdens een overval zou worden doodgeschoten zou het gewoon zijn verdiende loon zijn en ik zou daar zeer zeker publiekelijk geen stampij over gaan lopen maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat de nabestaande van deze jongens de juweliersvrouw achter de tralies willen hebben?
Natuurlijk sjakiequote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:45 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Die "beroepskeuze" van hun gebroed komt dan ook niet geheel uit de lucht vallen. Ze plukken gewoon de vruchten van hun "opvoeding".
Uiteraard. Jij niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 07:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom? Als mijn zoon tijdens een overval zou worden doodgeschoten zou het gewoon zijn verdiende loon zijn en ik zou daar zeer zeker publiekelijk geen stampij over gaan lopen maken.
Geen verdriet nee? gewoon "like care....."?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 07:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom? Als mijn zoon tijdens een overval zou worden doodgeschoten zou het gewoon zijn verdiende loon zijn en ik zou daar zeer zeker publiekelijk geen stampij over gaan lopen maken.
Dat zegt hij toch niet?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen verdriet nee? gewoon "like care....."?
Waar het omgaat is dat het volkomen logisch is dat je de schuld bij andere legt als het om het leven gaat van iemand waarvan je heel veel houdt.quote:
Nee, dat is niet zo. Slechts met oogkleppen op of in dubieuze gevallen. Hier is geen sprake van een dubieus geval. En dan nog, gaan dreigen met geweld, dan ben je gewoon een droeftoeter die de dood van een van hun familieleden verdient.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat het volkomen logisch is dat je de schuld bij andere legt als het om het leven gaat van iemand waarvan je heel veel houdt.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Slechts met oogkleppen op of in dubieuze gevallen. Hier is geen sprake van een dubieus geval. En dan nog, gaan dreigen met geweld, dan ben je gewoon een droeftoeter die de dood van een van hun familieleden verdient.
Goed argument, kan dus opmaken dat je het met me eens bent. Dacht ik al, onderhond.quote:
Nee, ik moest lachen om je bekrompen gedachtegang.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Goed argument, kan dus opmaken dat je het met me eens bent. Dacht ik al, onderhond.
Jij zou je criminele zoon die met een vuurwapen anderen berooft uiteraard onschuldig achtenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik moest lachen om je bekrompen gedachtegang.
Nee dat zou ik naar alle waarschijnlijkheid niet doen, maar ik snap wel dat andere mensen dat doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij zou je criminele zoon die met een vuurwapen anderen berooft uiteraard onschuldig achtenGoed ouderschap.
Oogkleppen noem je dat.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee dat zou ik naar alle waarschijnlijkheid niet doen, maar ik snap wel dat andere mensen dat doen.
Empathie noem je dat.
Nee, zaken van beide kanten bekijken.quote:
okquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, zaken van beide kanten bekijken.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik moest lachen om je bekrompen gedachtegang.
Natuurlijk wel, en schaamte waarschijnlijk, het is toch een teken dat er tijdens de opvoeding iets mis is gegaan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen verdriet nee? gewoon "like care....."?
Oke Sjaak.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, en schaamte waarschijnlijk, het is toch een teken dat er tijdens de opvoeding iets mis is gegaan.
Kanker eens op trolletje.quote:
Zeg dat maar tegen je moeder ofzo. Ik heb godverdomme niet met je geknikkerd ofzo.quote:
Blijkbaar zijn er mensen die hun kinderen altijd onschuldig achten en er alles aan doen om hun criminele gedrag goed te praten. Ouders hebben ook nooit schuld.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, en schaamte waarschijnlijk, het is toch een teken dat er tijdens de opvoeding iets mis is gegaan.
Als het een van mijn zoons zou betreffen dan zou het heel pijnlijk zijn maar wel het risico van het vak!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 07:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik dus niet. Jouw zoon was overduidelijk fout. De juweliersvrouw moet voor de rest van haar leven door met de wetenschap dat zij gedwongen was om iemand neer te schieten. De stress en het trauma dat dat haar heeft opgeleverd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:56 schreef timmmmm het volgende:
Dit dus. Volstrekt onbegrijpelijk. En dan heel vreemd opkijken als je door sommige medeburgers met de nek wordt aangekeken. Volslagen perverse waarden en normen deze familie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:57 schreef Martin-Ssempa het volgende:
die ouders die zulk crimineel gedrag juist versterken met zo'n aanspanning. Wat een kk debielen zeg.
NEE!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat de nabestaande van deze jongens de juweliersvrouw achter de tralies willen hebben?
Nee. Gewoon nee. Iets met normen en waarden en zo.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat het volkomen logisch is dat je de schuld bij andere legt als het om het leven gaat van iemand waarvan je heel veel houdt.
Maar als ze die niet hebben, en ook geen empathie voelen voor het juwelierspaar, dan is hun reactie, hoe asociaal ook, uiteindelijk wel logisch.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:07 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Iets met normen en waarden en zo.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat elke overvaller vogelvrij is en mag worden doodgeschoten zonder dat daar een normale rechtsgang op volgt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:02 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik dus niet. Jouw zoon was overduidelijk fout. De juweliersvrouw moet voor de rest van haar leven door met de wetenschap dat zij gedwongen was om iemand neer te schieten. De stress en het trauma dat dat haar heeft opgeleverd.
Iemand met ook maar het geringste beetje eer en fatsoen zou zich diep voor het gedrag van zoonlief schamen en het juweliers-echtpaar excuus aanbieden. Het minste wat je kunt doen is de vrouw verder met rust laten. Maar hé, zelfreflectie is moeilijk. Tering wat een aso-familie!
In een notedop.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Als iemand die deze zaak niet heel erg gevolgd heeft..
Tuig overvalt juwelierszaak.
Tuig kopt kogeltjes en sterft.
Familie/vrienden van tuig gaat bij de juwelier protesteren.
Familie/vrienden van tuig spannen een rechtzaak aan.
Familie/vrienden van tuig uit de onderwereld bedreigen het echtpaar.
Wat? Serieus, wat? Zijn we echt zo ver in dit land dat dit allemaal maar toegelaten wordt?en maar afvragen waarom mensen steeds racistischer van aard worden
![]()
Goed, dat ze een vervolging willen afdwingen.. het is wettelijk toegestaan dus dat kan ik niet echt tegenspreken maar godverdomme man waar is je fucking geweten. Dit geeft zo'n heerlijk signaal af aan de rest van dat soort mensen ook
Prima beslissing van het OM om niet over te gaan op vervolging trouwens.
Jij kan niet goed lezen, of wel?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk zegt is dat elke overvaller vogelvrij is en mag worden doodgeschoten zonder dat daar een normale rechtsgang op volgt.
Ja, zeer logisch, maar de kritiek die ze op hun gedrag krijgen is nog veel logischer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar als ze die niet hebben, en ook geen empathie voelen voor het juwelierspaar, dan is hun reactie, hoe asociaal ook, uiteindelijk wel logisch.
knip
Nee. Ik zeg dat in deze zaak het OM juist gehandeld heeft en dat Marina volkomen terecht niet vervolgd wordt. Verder zeg ik dat ik dat de familie van die overvallen net zulk aso-tuig is als zoonlief, met perverse normen en bedroevend weinig inzicht in wat goed is.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk zegt is dat elke overvaller vogelvrij is en mag worden doodgeschoten zonder dat daar een normale rechtsgang op volgt.
Dus, een overvaller mag doodgeschoten worden zonder dat daar een normale rechtsgang (= proces) op volgt. Want dat is precies wat er nu gebeurt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:22 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg dat in deze zaak het OM juist gehandeld heeft en dat Marina volkomen terecht niet vervolgd wordt.
Ik zou eerder zeggen dat die familie een beter begrip heeft van wat een rechtsstaat inhoudt dan menig fokker hier.quote:Verder zeg ik dat ik dat de familie van die overvallen net zulk aso-tuig is als zoonlief, met perverse normen en bedroevend weinig inzicht in wat goed is.
Trol. Eentje die een cursus begrijpend lezen nodig heeft bovendien.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus, een overvaller mag doodgeschoten worden zonder dat daar een normale rechtsgang (= proces) op volgt. Want dat is precies wat er nu gebeurt.
[..]
Ik zou eerder zeggen dat die familie een beter begrip heeft van wat een rechtsstaat inhoudt dan menig fokker hier.
Als jij dat zo wil verwoorden wel jaquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus, een overvaller mag doodgeschoten worden zonder dat daar een normale rechtsgang (= proces) op volgt. Want dat is precies wat er nu gebeurt.
Dat wil ik niet zeggen. Sowieso bedreigen in een rechtsstaat en er dan verstand van hebbenquote:[..]
Ik zou eerder zeggen dat die familie een beter begrip heeft van wat een rechtsstaat inhoudt dan menig fokker hier.
Duidelijk. Succes met je onderbuik verder...quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Trol. Eentje die een cursus begrijpend lezen nodig heeft bovendien.
Is dit nu een doodsverwensing?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:30 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Duidelijk. Succes met je onderbuik verder...
Dus nu is de familie ook ineens schuldig aan het bedreigen. Guilty until proven innocent toch?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als jij dat zo wil verwoorden wel ja_!
[..]
Dat wil ik niet zeggen. Sowieso bedreigen in een rechtsstaat en er dan verstand van hebben_! te makkelijk he.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus nu is de familie ook ineens schuldig aan het bedreigen. Guilty until proven innocent toch?
Ik probeer jouw wijze van begrijpend lezen te volgen getuige deze quote:quote:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hoe interpreteer je mijn post als een doodsverwensing? Erg benieuwd naar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
Ik probeer jouw wijze van begrijpend lezen te volgen getuige deze quote:
[..]
Onderbuik. Als die kapot is ben je dood. Wil je dat? Sadist. Moordenaar. Psychopaat.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:35 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hoe interpreteer je mijn post als een doodsverwensing? Erg benieuwd naar.
Ze gebruikt natuurlijk niet de letterlijke woorden, het volgt echter wel uit haar post. Als de juweliersvrouw niet vervolgd hoeft te worden heeft zij dus de overvaller mogen doodschieten zonder dat er een rechtsgang op hoeft te volgen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Onderbuik. Als die kapot is ben je dood. Wil je dat? Sadist. Moordenaar. Psychopaat.
Even serieus: ik interpreteer het natuurlijk niet als een doodsverwensing, maar het is duidelijk dat jij stopnaald ook gewoon woorden in de mond legde in de quote die ik aanhaalde.
Nee.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:45 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ze gebruikt natuurlijk niet de letterlijke woorden, het volgt echter wel uit haar post.
Dat hangt gewoon van de feiten en omstandigheden af hoor.quote:Als de juweliersvrouw niet vervolgd hoeft te worden heeft zij dus de overvaller mogen doodschieten zonder dat er een rechtsgang op hoeft te volgen.
Zij heeft iemand doodgeschoten (feit 1) en als ze niet wordt vervolgd is er geen rechtsgang (feit 2). Dit valt gewoon niet te ontkennen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Dat hangt gewoon van de feiten en omstandigheden af hoor.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Als iemand die deze zaak niet heel erg gevolgd heeft..
Tuig overvalt juwelierszaak.
Tuig kopt kogeltjes en sterft.
Familie/vrienden van tuig gaat bij de juwelier protesteren.
Familie/vrienden van tuig spannen een rechtzaak aan.
Familie/vrienden van tuig uit de onderwereld bedreigen het echtpaar.
Wat? Serieus, wat? Zijn we echt zo ver in dit land dat dit allemaal maar toegelaten wordt?en maar afvragen waarom mensen steeds racistischer van aard worden
![]()
Goed, dat ze een vervolging willen afdwingen.. het is wettelijk toegestaan dus dat kan ik niet echt tegenspreken maar godverdomme man waar is je fucking geweten. Dit geeft zo'n heerlijk signaal af aan de rest van dat soort mensen ook
Prima beslissing van het OM om niet over te gaan op vervolging trouwens.
Mannen met vuurwapens hielden haar man onder schot. Noodweer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Zij heeft iemand doodgeschoten (feit 1) en als ze niet wordt vervolgd is er geen rechtsgang (feit 2). Dit valt gewoon niet te ontkennen.
Waarschijnlijk, maar mogen we dat oordeel aan een eerlijke en onafhankelijke partij (rechter) overlaten?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mannen met vuurwapens hielden haar man onder schot. Noodweer.
Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, maar mogen we dat oordeel aan een eerlijke en onafhankelijke partij (rechter) overlaten?
Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?
Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.
Nee hoor. Je speelt nu een flauw spelletje. Jammer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:21 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.
Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.
Als het OM niet vervolgt is er toch geen rechtsgang?quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.
Volgens mij is er ook beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Het staat belanghebbenden vrij daar gebruik van te maken.
Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.
En er is inderdaad een zogenoemde 'artikel 12'-procedure. Neem aan dat de familie daar gebruik van gaat maken.
Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.
Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.
Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.
Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
Blijkbaar niet voor iedereen. Maargoed, we zullen zien wat eruit komt. Ik verwacht niet dat een artikel 12 gaat leiden tot een bevel tot vervolging trouwens in dit geval.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.
Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechterquote:Op zondag 19 oktober 2014 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.
Ik ben ook nooit officieel vrijgesproken. Jij waarschijnlijk ook niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter
Dat is de 'familie en vrienden' die nu deze mensen ook weer bedreigen, vanuit hun tribale emotie. Die zijn waarschijnlijk pas tevreden als de slachtoffers levenslang hebben gekregen oid. Lijkt me niet dat dat de maatstaf moet zijn.quote:
Laten we hopen van niet.quote:Maargoed, we zullen zien wat eruit komt. Ik verwacht niet dat een artikel 12 gaat leiden tot een bevel tot vervolging trouwens in dit geval.
Komt vaker voor hoor. Zie de rechtszaak tegen Geert Wilders, wat ook inderdaad tot vrijspraak leidde. Zal hier inderdaad niet anders zijn, al denk ik niet eens dat een artikel 12 succesvol gaat zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het OM ziet geen reden tot vervolging, dus als dit wel voor de rechter zou komen, dan leidt dat tot de absurde situatie waarin het OM en de verdediging van de verdachte het al eens zijn. OM eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan, advocaat eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan.
Een rechtszaak is dus sowieso volledig zinloos en kan tot niets anders dan vrijspraak leiden.
Rechters vervolgen niet, dat doet het OM. En het OM vervolgt pas als het een zaak ziet. En dat is maar goed ook, als het OM gaat vervolgen terwijl er helemaal geen zaak is, in wat voor bananenrepubliek leef je dan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter
Dat lijkt me niet wenselijk nee.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:03 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Rechters vervolgen niet, dat doet het OM. En het OM vervolgt pas als het een zaak ziet. En dat is maar goed ook, als het OM gaat vervolgen terwijl er helemaal geen zaak is, in wat voor bananenrepubliek leef je dan?
De enige factoren die hier spelen is dat Nederland verlost is van twee stuks tuig en dat de verlossers daar nog dagelijks de zure vruchten van plukken. Een rechtszaak maakt die vruchten alleen maar nog zuurder en geeft te veel credit aan de twee stuks tuig. Lekker laten zoals het is!quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet wenselijk nee.
Maar hier spelen meerdere factoren.
Is het noodweer?
Is het noodweer-exces?
Daarnaast hebben de nabestaanden natuurlijk gewoon het recht om te proberen een vervolging af te dwingen. Slaagt dat niet dan is dat ook duidelijk genoeg, en daarmee de kous af.
Dat heeft het OM al beoordeeld na uitgebreid onderzoek. Waarom zou de rechter dat nogmaals moeten doen?quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet wenselijk nee.
Maar hier spelen meerdere factoren.
Is het noodweer?
Is het noodweer-exces?
Dat ze het recht hebben maakt het nog niet kies dat ze het ook inzetten. Dit temeer daar de nabestaanden zo te zien helemaal niet zoveel om ons rechtssysteem geven, maar het alleen maar willen gebruiken als stok om de echte slachtoffers mee te slaan. Een onsmakelijke gang van zaken.quote:Daarnaast hebben de nabestaanden natuurlijk gewoon het recht om te proberen een vervolging af te dwingen. Slaagt dat niet dan is dat ook duidelijk genoeg, en daarmee de kous af.
Kan me niet voorstellen dat die rechtszaak er gaat komen.. maar je hoeft niet opeens wettelijke rechten te gaan schrappen omdat het jou niet aanstaat dat die mensen liever een proces zien.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De enige factoren die hier spelen is dat Nederland verlost is van twee stuks tuig en dat de verlossers daar nog dagelijks de zure vruchten van plukken. Een rechtszaak maakt die vruchten alleen maar nog zuurder en geeft te veel credit aan de twee stuks tuig. Lekker laten zoals het is!
Zo zie ik het niet, maargoed.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat heeft het OM al beoordeeld na uitgebreid onderzoek. Waarom zou de rechter dat nogmaals moeten doen?
[..]
Dat ze het recht hebben maakt het nog niet kies dat ze het ook inzetten. Dit temeer daar de nabestaanden zo te zien helemaal niet zoveel om ons rechtssysteem geven, maar het alleen maar willen gebruiken als stok om de echte slachtoffers mee te slaan. Een onsmakelijke gang van zaken.
Maar je kan wel een moreel appel doen op die mensen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat die rechtszaak er gaat komen.. maar je hoeft niet opeens wettelijke rechten te gaan schrappen omdat het jou niet aanstaat dat die mensen liever een proces zien.
Dus laat ze lekker een artikel 12 proberen.
Absoluut.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar je kan wel een moreel appel doen op die mensen.
Wat geeft jou het idee dat het hier om door waarheidsvinding / rechtvaardigheidsoverwegingen gedreven figuren gaat?quote:
De kans is uiterst gering, maar een rechter kįn een eis tot vrijspraak naast zich neerleggen en toch schuldig bevinden en straf opleggen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:52 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben ook nooit officieel vrijgesproken. Jij waarschijnlijk ook niet.
Die vrouw is onschuldig. Schuldig verklaren kan alleen een rechter.
Het OM ziet geen reden tot vervolging, dus als dit wel voor de rechter zou komen, dan leidt dat tot de absurde situatie waarin het OM en de verdediging van de verdachte het al eens zijn. OM eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan, advocaat eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan.
Een rechtszaak is dus sowieso volledig zinloos en kan tot niets anders dan vrijspraak leiden.
Laten we het hopen. Dan breekt de anti-Marokkanen-pleuris weer ff lekker uit in dit land!quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:54 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
De kans is uiterst gering, maar een rechter kįn een eis tot vrijspraak naast zich neerleggen en toch schuldig bevinden en straf opleggen.
Ik zie hier mensen die hun kind zijn verloren en graag het enige onafhankelijke rechtsorgaan daar zijn oordeel over willen zien vellen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:14 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat geeft jou het idee dat het hier om door waarheidsvinding / rechtvaardigheidsoverwegingen gedreven figuren gaat?
Ik ben bang dat dat vrij zinloos is bij dit soort lieden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar je kan wel een moreel appel doen op die mensen.
Jij bent wel in voor een good old RaHoWa ?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:57 schreef hpeopjes het volgende:
Laten we het hopen. Dan breekt de anti-Marokkanen-pleuris weer ff lekker uit in dit land!
Neuh. Gewoon alle Marokkanen het land uit trappen. Dan wordt het hier weer een stuk prettiger om te leven. En hopelijk gaan moslims dan vanzelf een toontje lager zingen, zodat het bij Marokkanen kan blijven.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij bent wel in voor een good old RaHoWa ? [ afbeelding ]
Omdat we in Nederland een scheiding der machten kennen. Het OM voert uit en de rechter mag controleren of zij dat goed hebben gedaan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat heeft het OM al beoordeeld na uitgebreid onderzoek. Waarom zou de rechter dat nogmaals moeten doen?
Dan heb je het toch niet goed begrepen. Het OM bepaalt wat voor de rechter komt, pas dan komt de controlerende/oordelende taak van de rechter om de hoek kijken, niet eerder.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland een scheiding der machten kennen. Het OM voert uit en de rechter mag controleren of zij dat goed hebben gedaan.
Wtf? Waar beweer ik dat het andersom is?quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dan heb je het toch niet goed begrepen. Het OM bepaalt wat voor de rechter komt, pas dan komt de controlerende/oordelende taak van de rechter om de hoek kijken, niet eerder.
Je beweert dat de werkzaamheden van het OM gecontroleerd moeten worden door de rechter. Dat is echter niet zo, en dat lijkt me juist een kenmerk van de scheiding der machten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wtf? Waar beweer ik dat het andersom is?
quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je beweert dat de werkzaamheden van het OM gecontroleerd moeten worden door de rechter. Dat is echter niet zo, en dat lijkt me juist een kenmerk van de scheiding der machten.
En wie had het over "moeten"?quote:De rechterlijke macht controleert vervolgens de uitvoering van wetten en regelgeving, en arbitreert bij conflicten tussen de machten.
Ik zou de daders zoeken in dezelfde groep als welke stond te demonstreren een aantal dagen na het incident (hoogstwaarschijnlijk ook allemaal crimineel).quote:Op zondag 19 oktober 2014 01:44 schreef Hathor het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dicht die bedreigers bij de familie van die overvallers staan, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een stel hardcore onderwereldfiguren dit als een soort van benefietactie doen voor een stel mensen die ze totaal niet kennen.
Je kunt wel interessant doen met je 'quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
[..]
En wie had het over "moeten"?
Het OM moet het ook niet voorleggen aan de rechter. Artikel 12 sv is de waarborg van het systeem. Als dat gewenst is, kunnen bepaalde partijen gebruik maken van de mogelijkheid om de keuze van het OM te laten toetsen door de rechter.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je kunt wel interessant doen met je '', maar je maakt jezelf belachelijk door niet eens in te zien dat het moeten voorleggen van een zaak aan de rechter zoveel wil zeggen dat het OM niet meer zelf kan oordelen welke zaken aan de rechter moeten worden voorgelegd, en welke niet. Daar zitten zoveel nadelen aan, dat ik niet eens weet waar te beginnen met op die onzin in te gaan.
Het antwoord is: omwille van de trias politica. Daarom bestaat artikel 12 sv.quote:Dat heeft het OM al beoordeeld na uitgebreid onderzoek. Waarom zou de rechter dat nogmaals moeten doen?
Ja. Gewoon ja. iets met empathie enzoquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:07 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Iets met normen en waarden en zo.
Dat woord komt in het Marokkaans woordenboek niet voor.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Gewoon ja. iets met empathie enzo
Ha-ha-haquote:Op zondag 19 oktober 2014 18:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat woord komt in het Marokkaans woordenboek niet voor.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Gewoon ja. iets met empathie enzo
quote:
quote:
Na die quote-alert hoopte ik eigenlijk op een fatsoenlijke eloquente post met goede tegenargumenten, maar je reactie op mij en op andere van je medemensen maken pijnlijk duidelijk dat dat er nimmer in zal zitten. Dit lijkt meer op Pret met Tourette. Leuk voor in ONZ, maar in een subforum als deze reken ik toch niet op dit niveau.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen je moeder ofzo. Ik heb godverdomme niet met je geknikkerd ofzo.
Oke Sjaakquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:44 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
[..]
[..]
Na die quote-alert hoopte ik eigenlijk op een fatsoenlijke eloquente post met goede tegenargumenten, maar je reactie op mij en op andere van je medemensen maken pijnlijk duidelijk dat dat er nimmer in zal zitten. Dit lijkt meer op Pret met Tourette. Leuk voor in ONZ, maar in een subforum als deze reken ik toch niet op dit niveau.
Ik heb geen flauw idee waar ik op reageer. Dikwijls zijn de oke's voor reacties zo stupide dat ik niet de moeite wil nemen er een uitgebreide reactie op te geven. Derhalve.quote:
Je kent de familie persoonlijk ?quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:47 schreef stopnaald het volgende:
[..]Dit tuig weet niet eens hoe je dat spellen moet, laat staan dat ze weten wat het is.
Oke sjaakquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee waar ik op reageer. Dikwijls zijn de oke's voor reacties zo stupide dat ik niet de moeite wil nemen er een uitgebreide reactie op te geven. Derhalve.
Ik wel. Ze aanbidden de duivel (Heil Lucifer!) en maken plannen om zoveel mogelijk mensen aan de vlammen der Hel te voeren.quote:
Helaas lijkt hij het gelijk te willen bewijzen van de uitspraak: het is beter te zwijgen en anderen zullen denken dat je een dwaas bent dan dat je spreekt en zo elke twijfel daaromtrent wegneemt.quote:
Bedankt voor de feedback Henk.quote:
Oke Sjaakquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:58 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Helaas lijkt hij het gelijk te willen bewijzen van de uitspraak: het is beter te zwijgen en anderen zullen denken dat je een dwaas bent dan dat je spreekt en zo elke twijfel daaromtrent wegneemt.
Ik dacht dat jij Henk wasquote:
Is dat je eigen uitspraak?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:58 schreef Dik_Troll het volgende:
het is beter te zwijgen en anderen zullen denken dat je een dwaas bent dan dat je spreekt en zo elke twijfel daaromtrent wegneemt
Hallo Klaas. Ik heet Jean-Francois. Laten we nu weer terug ontopic gaan.quote:
Wat is je mening over dit onderwerp, Sjaak?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Hallo Klaas. Ik heet Jean-Francois. Laten we nu weer terug ontopic gaan.
Ik vind het een zeer gevoelige en pijnlijke kwestie die enkel verliezers kent. Wat jij, Klaas?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is je mening over dit onderwerp, Sjaak?
Daar kan ik mij wel in vinden, toch vind ik niet dat je de juweliersvrouw iets kwalijk kan nemen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind het een zeer gevoelige en pijnlijke kwestie die enkel verliezers kent. Wat jij, Klaas?
Dan is ie niet letterlijk want ik kan 'm nergens vinden. Ja, ik weet welke uitspraak je bedoeld maar je moet er geen eigen interpretatie op loslaten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat claim ik ook nergens.
Waarom niet?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan is ie niet letterlijk want ik kan 'm nergens vinden. Ja, ik weet welke uitspraak je bedoeld maar je moet er geen eigen interpretatie op loslaten.
Wat is kwalijknemen, Sjaak? Vooralsnog heeft niemand onder ons echt goed zicht op deze casus. Er valt veel te zeggen voor haar reactie, zo op het eerste oog. Anderzijds is het ongepast om vuurwapens te dragen, zeker wanneer je daar niet toe gekwalificeerd bent. Want zo eindig je met meer bloedvergieten dan eigenlijk noodzakelijk is. Was het echt strikt noodzakelijk om de twee jongemannen te doden? In welke hoedanigheid is het gebeurd? Ik geloof immers nog steeds niet dat de volledige situatie en dus het volledige verhaal bekend is bij ons.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar kan ik mij wel in vinden, toch vind ik niet dat je de juweliersvrouw iets kwalijk kan nemen.
Hoe zie jij dat, Sjaak?
Je werd duidelijk gemist.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Armageddon het volgende:
Jaren niet op FOK geweest maar het heeft nog steeds een heel hoog VARA gehalte zie ik.
Ik begrijp je gedachtegang, het punt is alleen dat haar man ook onder schot stond.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is kwalijknemen, Sjaak? Vooralsnog heeft niemand onder ons echt goed zicht op deze casus. Er valt veel te zeggen voor haar reactie, zo op het eerste oog. Anderzijds is het ongepast om vuurwapens te dragen, zeker wanneer je daar niet toe gekwalificeerd bent. Want zo eindig je met meer bloedvergieten dan eigenlijk noodzakelijk is. Was het echt strikt noodzakelijk om de twee jongemannen te doden? In welke hoedanigheid is het gebeurd? Ik geloof immers nog steeds niet dat de volledige situatie en dus het volledige verhaal bekend is bij ons.
Mijn ongeleerd eindoordeel : Veroordelen voor verboden wapenbezit. En een LOI-cursus schieten voor dummies.
Klopt, ik vind ook niet dat we de auto moeten pakken, vervolgens naar de a2 moeten rijden en dan moeten gaan zoeken naar grote bruine harige beesten op die snelweg.quote:
Liever niet ...quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp je gedachtegang, het punt is alleen dat haar man ook onder schot stond.
Misschien moeten we juist naar het legaal maken van wapenbezit.
Het legaliseren van vuurwapens leidt over het algemeen niet naar minder incidenten. Criminelen zullen er alleen maar liever schietgraag van worden om beroepsrisico's te vermijden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp je gedachtegang, het punt is alleen dat haar man ook onder schot stond.
Misschien moeten we juist naar het legaal maken van wapenbezit.
Was dat voor of na het hetzelfde telefoontje dat ik van je moeder kreegquote:
Door wapens legaal te maken kunnen mensen zich wel beter verbeteren. Ik vind dat in ieder geval zaken als pepperspray legaal moeten zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Het legaliseren van vuurwapens leidt over het algemeen niet naar minder incidenten. Criminelen zullen er alleen maar liever schietgraag van worden om beroepsrisico's te vermijden.
Een vuurwapen zorgt voor een groot gedeelte aan eigenrecht. Groter dan je binnen een samenleving wil hebben. Hoe weet je of iets noodweer was of niet? Dat gaat lastig worden om te beoordelen in meer dan genoeg gevallen. Criminelen maken er misbruik van. En ik vertrouw niet zo in de schutterskwaliteiten van zo ongeveer 90% van de bevolking.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Door wapens legaal te maken kunnen mensen zich wel beter verbeteren. Ik vind dat in ieder geval zaken als pepperspray legaal moeten zijn.
Ik heb eigenlijk weinig interesse in de mening van "de mensen in Nederland".quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Een vuurwapen zorgt voor een groot gedeelte aan eigenrecht. Groter dan je binnen een samenleving wil hebben. Hoe weet je of iets noodweer was of niet? Dat gaat lastig worden om te beoordelen in meer dan genoeg gevallen. Criminelen maken er misbruik van. En ik vertrouw niet zo in de schutterskwaliteiten van zo ongeveer 90% van de bevolking.
Ik kan hier op iedere straathoek met het grootste gemak een wapen kopen. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen in Nederland bestaan die zoiets een goede ontwikkeling zullen vinden. Want dat is dan wel de richting die je opgaat.
Pepperspray is wel wat anders dan een vuurwapen he.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk weinig interesse in de mening van "de mensen in Nederland".
Waar het mij omgaat is dat mensen zich moeten kunnen verdedigen. Ik denk dat als verschillende meisjes en vrouwen peperspray bij zich hadden dat dat zomaar eens relatief veel aanrandingen tot zelfs verkrachtingen had kunnen schelen.
Misschien is het verstandig als je even terug gaat lezen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Pepperspray is wel wat anders dan een vuurwapen he.
Het zou bepaalde gevallen inderdaad hebben weten te voorkomen ja. Anderzijds krijg je er ook weer gevallen bij omdat het voor kwaadhebbenden ook gemakkelijker wordt om een aanval te plegen en zo enige vorm van zelfverdediging voor te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk weinig interesse in de mening van "de mensen in Nederland".
Waar het mij omgaat is dat mensen zich moeten kunnen verdedigen. Ik denk dat als verschillende meisjes en vrouwen peperspray bij zich hadden dat dat zomaar eens relatief veel aanrandingen tot zelfs verkrachtingen had kunnen schelen.
Ja je wilt wapen bezit legaal maken..quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig als je even terug gaat lezen.
Mwau, ik geloof daar niet zo in.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Het zou bepaalde gevallen inderdaad hebben weten te voorkomen ja. Anderzijds krijg je er ook weer gevallen bij omdat het voor kwaadhebbenden ook gemakkelijker wordt om een aanval te plegen en zo enige vorm van zelfverdediging voor te zijn.
Bepaalde wapens, ja.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je wilt wapen bezit legaal maken..
Logisch, want ieder mens met een moreel-besef is het daar mee eens.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke dan neem ik mijn opmerking terugBen het met die pepperspray wel eens trouwens.
Je kan ook een willekeurig keukenmes achter je toonbank hebben liggen. Punt met 'criminelen' is dat ze iets rapper bereid zijn een wapen te gebruiken, zeker als ze weten dat het risico voor hen plots groter is geworden door legaal wapenbezit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik geloof daar niet zo in.
Je kan nu ook gewoon een willekeurige keukenmes pakken
Daarentegen hebben goedwillende mensen iets om zich mee te verdedigen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan ook een willekeurig keukenmes achter je toonbank hebben liggen. Punt met 'criminelen' is dat ze iets rapper bereid zijn een wapen te gebruiken, zeker als ze weten dat het risico voor hen plots groter is geworden door legaal wapenbezit.
Zie het een beetje als een wapenwedloop tussen goede en welwillende mensen en onverschrokken bandieten.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:
Uiteraard moeten we wel zorgen dat de peperspray niet terecht komen bij de Marokkanen, want dan heb je de poppen aan het dansen.
Dat pepperspray illegaal is, dat is inderdaad onbegrijpelijk, omdat het hier een zeer effectief zelfverdedigingswapen betreft welke weinig schade kan veroorzaken wanneer het in verkeerde handen valt of niet correct wordt gebruikt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarentegen hebben goedwillende mensen iets om zich mee te verdedigen.
Uiteraard wil ik niet dat iedereen makkelijk in bezit kan komen van chemische wapens ofzo.Maar het bezitten van peperspray legaal maken zou ik een erg goede ontwikkeling vinden.
5 slokken capsicum is de boetequote:Op maandag 20 oktober 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij lopen er trouwens al genoeg mensen met pepperspray. Hoe hoog is die boete trouwens ?
Door een taser kan je toch dood gaan ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat pepperspray illegaal is, dat is inderdaad onbegrijpelijk, omdat het hier een zeer effectief zelfverdedigingswapen betreft welke weinig schade kan veroorzaken wanneer het in verkeerde handen valt of niet correct wordt gebruikt.
Tasers vallen wat mij betreft ook in dat rijtje.
Tasers staan al bij relatief veel mensen op het nachtkastje, vooral bij femdom-liefhebbers is dit populair.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat pepperspray illegaal is, dat is inderdaad onbegrijpelijk, omdat het hier een zeer effectief zelfverdedigingswapen betreft welke weinig schade kan veroorzaken wanneer het in verkeerde handen valt of niet correct wordt gebruikt.
Tasers vallen wat mij betreft ook in dat rijtje.
Pepperspray ook, als je maar lang genoeg door blijft spuiten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Door een taser kan je toch dood gaan ?
Afhankelijk van het type taser is dit in principe mogelijk bij zeer zwakke mensen. Maar die hebben toch al geen bestaansrecht. Vervroegde euthanasie heet het dan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een stevige tik op je billen lijkt mij wel wat.quote:
Wat een onzinreactie! Uit het gedrag van die familie valt heel duidelijk op te maken dat empathie - op z'n zachts gezegd - niet hun sterkste kant is. Of het moet dan de empathie zijn die zij voor zichzelf opeisen, dan wel. Maar van énig meevoelen met Marina of haar familie is totaal geen sprake.quote:
Ja. Van een aanhouding zonder wapens ook en van een wespensteek ook.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Versneld hoogstens dat proces bij mensen die toch al een zeer zwak hart hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is pas een onzin reactie. Jij kan je namelijk helemaal niet inleven in die familie. Jij denkt overvaller is kut hele familie is kut...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:00 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wat een onzinreactie! Uit het gedrag van die familie valt heel duidelijk op te maken dat empathie - op z'n zachts gezegd - niet hun sterkste kant is. Of het moet dan de empathie zijn die zij voor zichzelf opeisen, dan wel. Maar van énig meevoelen met Marina of haar familie is totaal geen sprake.
Yasmin, ik vermoed dat je een hele leuke en fatsoenlijke dame bent IRL. Verpest het nou niet door het op te nemen voor gedrag dat niet door de beugel kan, puur omdat het om moslims cq marokkanen gaat...
Gevaarlijke wereld is hetquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Van een aanhouding zonder wapens ook en van een wespensteek ook.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:56 schreef NickGrouwen het volgende:
Ik vind dit verhaal echt fantastisch, brengt tranen in mijn ogen.
Dus dat schorem had excuses verwacht ?????quote:''Het gaat toch om de dood van twee jonge mannen'', licht Ficq toe. ''Daarom willen nabestaanden dat een rechter naar de zaak kijkt. Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.''
Whahaha die advocaten worden ook steeds gekker hequote:Op woensdag 7 januari 2015 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Ongelovelijk wat een brutaliteit......
[..]
Dus dat schorem had excuses verwacht ?????![]()
Dit is echt de omgekeerde wereld. Dan spoor je toch niet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Ongelovelijk wat een brutaliteit......
[..]
Dus dat schorem had excuses verwacht ?????![]()
Nee hoor ze vertegenwoordigen gewoon mensen die daar om verzoeken. Het zijn niet de advocaten die * gek * zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:10 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Whahaha die advocaten worden ook steeds gekker he
Advocaten zijn de hoeren die voor de hoogst biedende beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor ze vertegenwoordigen gewoon mensen die daar om verzoeken. Het zijn niet de advocaten die * gek * zijn.
De familie is zelfs zielig.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is pas een onzin reactie. Jij kan je namelijk helemaal niet inleven in die familie. Jij denkt overvaller is kut hele familie is kut...
Nee want dan zou je eenvoudig met tegengestelde belangen te maken kunnen krijgen waardoor de partijdigheid in het geding is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:09 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Advocaten zijn de hoeren die voor de hoogst biedende beschikbaar zijn.
Hadden ze maar een goede verzekering moeten afsluiten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
De familie is zelfs zielig.
De kostwinner gedood tijdens een bedrijfsongeval.
Terecht!quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nabestaanden overvallers eisen vervolging
Nabestaanden van de overvallers die omkwamen bij de overval op een juwelierszaak in Deurne eisen alsnog vervolging van de betrokken juweliersvrouw. Ze schoot de twee aanvallers dood.
Advocaat Bénédicte Ficq begint een zogeheten artikel 12-procedure, vertelde ze woensdag. Zo willen de nabestaanden zorgen dat de rechter het Openbaar Ministerie (OM) dwingt alsnog vervolging in te stellen. Ficq: „De nabestaanden willen dat een rechter zich over hun dood buigt.”
Het OM kwam eerder tot de conclusie dat de juweliersvrouw het vuur opende uit noodweer en dat ze niet hoeft te worden vervolgd. Het gerechtshof in Den Bosch heeft de klaagschriften inmiddels binnen en behandelt procedure in april, meldt een woordvoerster. Die behandeling is achter gesloten deuren.
„Het gaat toch om de dood van twee jonge mannen”, licht Ficq toe. „Daarom willen nabestaanden dat een rechter naar de zaak kijkt. Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.”
Beelden van de overval die het Openbaar Ministerie eerder toonde, laten zien dat er twee overvallers binnenkwamen. Een spuit pepperspray in het gezicht van juwelier Willy. Zijn vrouw Marina volgt de gebeurtenissen op de bewakingsbeelden die in het kantoor te zien zijn. Ze pakt het geladen vuurwapen dat haar man na een eerdere overval aanschafte, als de overvallers haar man dreigen dood te schieten. Ze lost door een kleine deuropening het eerste schot als een overvaller het kantoor binnendringt. Hij wordt fataal geraakt in het hart. De tweede overvaller schiet ze dood tijdens zijn worsteling met haar man.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_vervolging__.html
Advocaten liegen, bedriegen,verdraaien voor het geld dat ze ermee verdienen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want dan zou je eenvoudig met tegengestelde belangen te maken kunnen krijgen waardoor de partijdigheid in het geding is.
Dat is dan ook hun werk. Wat is het probleem?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:47 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Advocaten liegen, bedriegen,verdraaien voor het geld dat ze ermee verdienen.
Waar heb je het precies over?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ze willen het karwei van hun omgekomen lieverdjes afmaken.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waar heb je het precies over?
Het overvallen van de juwelier was dus ook geen probleem.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:49 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is dan ook hun werk. Wat is het probleem?
Wat is dit nou weer voor achterlijk gelul? Hoe oud ben je? 8?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Het overvallen van de juwelier was dus ook geen probleem.
Werk is werk.
Dat als die vrouw daadwerkelijk wordt veroordeeld vanwege dat neerschieten, kunnen de nabestaanden een civielrechtelijke procedure starten tegen haar en schadevergoeding eisen. En dat is precies waar men op uit is. Of wil men dat deze vrouw wordt opgesloten? Het één is nog bizarder dan het ander.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waar heb je het precies over?
Schadevergoeding voor wat precies?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat als die vrouw daadwerkelijk wordt veroordeeld vanwege dat neerschieten, kunnen de nabestaande een civielrechtelijke procedure starten tegen haar en schadevergoeding eisen. En dat is precies waar men op uit is. Of wil men dat deze vrouw wordt opgesloten? Het één is nog bizarder dan het ander.
Immateriėle schade, inkomensverlies, etc.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:56 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Schadevergoeding voor wat precies?
Dan moet daar wel sprake van zijn. Is daar sprake van? Mij niet bekend, maar jou blijkbaar wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Immateriėle schade, inkomensverlies, etc.
quote:„Het gaat toch om de dood van twee jonge mannen”, licht Ficq toe. „Daarom willen nabestaanden dat een rechter naar de zaak kijkt. Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.”
Wel wat ouder en ik verdien al vele jaren mijn geld met eerlijk werk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijk gelul? Hoe oud ben je? 8?
Net als advocaten dus.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:59 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Wel wat ouder en al vele jaren mijn geld met eerlijk werk.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:00 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Werk waarbij je liegt voor geld is geen eerlijk werk.
Te triest voor woorden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die advocaat is goed met deze trollende zin.
Volgens mij snap ik het maar al te goed en snap jij mij ook.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]![]()
Volgens mij snap je er helemaal niets van.
Waarheidsvinding is aan de rechter, niet aan de advocaat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:10 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Volgens mij snap ik het maar al te goed en snap jij mij ook.
Ik heb liever dat jij een kogel krijgt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Excuses? Een kogel kunnen ze krijgen.
TR gemacht.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik heb liever dat jij een kogel krijgt.
Ik ben inderdaad niet erg onder de indruk van hoe strafrecht werkt: het recht van de sterkste en de leugen regeert.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarheidsvinding is aan de rechter, niet aan de advocaat.
Wat denk je nou zelf? Dat een advocaat tijdens een proces gaat zeggen dat z'n cliėnt hem in vertrouwen heeft verteld dat hij toch stiekem wel stout was?![]()
Zo'n man vindt nooit meer werk als 'ie dat één keer doet.![]()
Dat je geen flauw benul hebt van hoe strafrecht werkt kan gebeuren, maar ga dan niet je domme, gźnante mening er over lopen geven.
Niet te doen, het verstand van sommige figuren.
Nee.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:33 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet erg onder de indruk van hoe strafrecht werkt: het recht van de sterkste en de leugen regeert.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:38 schreef Tchock het volgende:
Volledig terecht dat er een proces wordt geėist. Laat het OM die zaak voorbrengen en een rechter kijken naar wat er is gebeurd, zoals het hoort in een rechtsstaat.
En zo kwam er weer een aap uit de mouw:quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nabestaanden overvallers eisen vervolging
Nabestaanden van de overvallers die omkwamen bij de overval op een juwelierszaak in Deurne eisen alsnog vervolging van de betrokken juweliersvrouw. Ze schoot de twee aanvallers dood.
Advocaat Bénédicte Ficq begint een zogeheten artikel 12-procedure, vertelde ze woensdag. Zo willen de nabestaanden zorgen dat de rechter het Openbaar Ministerie (OM) dwingt alsnog vervolging in te stellen. Ficq: „De nabestaanden willen dat een rechter zich over hun dood buigt.”
Het OM kwam eerder tot de conclusie dat de juweliersvrouw het vuur opende uit noodweer en dat ze niet hoeft te worden vervolgd. Het gerechtshof in Den Bosch heeft de klaagschriften inmiddels binnen en behandelt procedure in april, meldt een woordvoerster. Die behandeling is achter gesloten deuren.
„Het gaat toch om de dood van twee jonge mannen”, licht Ficq toe. „Daarom willen nabestaanden dat een rechter naar de zaak kijkt. Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.”
Beelden van de overval die het Openbaar Ministerie eerder toonde, laten zien dat er twee overvallers binnenkwamen. Een spuit pepperspray in het gezicht van juwelier Willy. Zijn vrouw Marina volgt de gebeurtenissen op de bewakingsbeelden die in het kantoor te zien zijn. Ze pakt het geladen vuurwapen dat haar man na een eerdere overval aanschafte, als de overvallers haar man dreigen dood te schieten. Ze lost door een kleine deuropening het eerste schot als een overvaller het kantoor binnendringt. Hij wordt fataal geraakt in het hart. De tweede overvaller schiet ze dood tijdens zijn worsteling met haar man.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_vervolging__.html
Bizar gewoon die nabestaanden....quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:08 schreef TwisterNederland het volgende:
Oprechte spijt voor het doodschieten van twee overvallers zal ik nooit krijgen.
Nabestaanden kunnen beter ophouden. Het waren geen goede, aardige jongens maar koelbloedige overvallers welke gekregen hebben waar ze om vroegen. Vrouw hoort dit jaar gewoon een lintje te krijgen voor het veiliger maken van de straten.
Toen waren ze bezig om te bedenken waar ze de buit aan uit zouden geven....quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat mij nog het meest verbaast is dat deze nabestaanden opeens in beeld komen na de overval. Ze ruiken waarschijnlijk geld. Waar waren ze toen deze jochies moesten worden opgevoed?
Strop mag ook, maar geen cent uit de stroppenpot uitkeren...quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Excuses? Een kogel kunnen ze krijgen.
Verschrikkelijk, dat volk. Je weet je zoons niet op te voeden, ze zijn crimineel en nemen willens en wetens dit soort risico's. En dan ook nog spijt willen horen uit de mond van de overvallen juwelier en z'n vrouw?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En zo kwam er weer een aap uit de mouw:
Uit het gedrag van die familie valt heel duidelijk op te maken dat empathie - op z'n zachts gezegd - niet hun sterkste kant is. Of het moet dan de empathie zijn die zij voor zichzelf opeisen, dan wel. Maar van énig meevoelen met Marina of haar familie is totaal geen sprake.
Voor mij zijn deze "mensen" volledig door het ijs gezakt. Opbokken ermee!
En dat die Ficq zich hiervoor laat lenen......wat een .......laatmaaar.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, dat volk. Je weet je zoons niet op te voeden, ze zijn crimineel en nemen willens en wetens dit soort risico's. En dan ook nog spijt willen horen uit de mond van de overvallen juwelier en z'n vrouw?
Doodgeschoten worden (als dader) bij het plegen van een gewapende overval moet per definitie onder het kopje "beroepsrisico" vallen.
http://www.omroepbrabant.(...)sche+inrichting.aspxquote:Juweliersvrouw Deurne opgenomen in psychiatrische inrichting
Het gaat niet goed met Marina Sanders, de juweliersvrouw die in maart vorig jaar twee overvallers doodschoot in Deurne. Zij is opgenomen in een psychiatrische inrichting.
De nabestaanden van de overvallers willen dat Marina Sanders zich voor een rechter moet verantwoorden. Het Openbaar Ministerie had eerder besloten haar niet te vervolgen omdat er sprake was van noodweer.
"Mijn cliėnten vinden dat de rechter een oordeel moet vellen", meent advocaat Bénédicte Ficq. Zij vertegenwoordigt de nabestaanden. Ficq voert ook aan dat 'iets van medeleven had geholpen'.
Ontmoeting ging niet door
Marina's advocaat Jan-Hein Kuijpers vindt het 'onzin' om erbij te halen dat er geen excuses zijn gekomen. Volgens hem had Sanders al lang aangegeven een gesprek te willen met de nabestaanden, maar werd ze pas een dag voor de ontmoeting op de hoogte gesteld. "Ze had die dag net een intake bij de kliniek, dus ze kon gewoon niet", aldus Kuijpers.
Ik kan het hier helaas alleen maar mee eens zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef MPC60 het volgende:
Typische moslims die nabestaanden, alleen maar oog voor zichzelf.
Het is eigenlijk diep droevig. Als je winkel wordt overvallen en er wordt een pistool op je man gericht, is dat een zeer traumatische gebeurtenis. Iets waar die vrouw en haar man niet om hebben gevraagd. Het zijn de daders die deze gebeurtenis veroorzaakten en ook zelf het risico namen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Juweliersvrouw Deurne opgenomen in psychiatrische inrichting
Het gaat niet goed met Marina Sanders, de juweliersvrouw die in maart vorig jaar twee overvallers doodschoot in Deurne. Zij is opgenomen in een psychiatrische inrichting.
De nabestaanden van de overvallers willen dat Marina Sanders zich voor een rechter moet verantwoorden. Het Openbaar Ministerie had eerder besloten haar niet te vervolgen omdat er sprake was van noodweer.
"Mijn cliėnten vinden dat de rechter een oordeel moet vellen", meent advocaat Bénédicte Ficq. Zij vertegenwoordigt de nabestaanden. Ficq voert ook aan dat 'iets van medeleven had geholpen'.
Ontmoeting ging niet door
Marina's advocaat Jan-Hein Kuijpers vindt het 'onzin' om erbij te halen dat er geen excuses zijn gekomen. Volgens hem had Sanders al lang aangegeven een gesprek te willen met de nabestaanden, maar werd ze pas een dag voor de ontmoeting op de hoogte gesteld. "Ze had die dag net een intake bij de kliniek, dus ze kon gewoon niet", aldus Kuijpers.
http://www.omroepbrabant.(...)sche+inrichting.aspx
Ze wou dus zelfs haar excuses aanbieden, maar dat kon niet omdat ze in een psychiatrische inrichting zit vanwege alle ellende
En die nabestaanden maar doorgaan en doorgaan en doorgaan met haar nog dieper in de ellende te laten zakken. Empathieloos tuig is het.quote:Ze wou dus zelfs haar excuses aanbieden, maar dat kon niet omdat ze in een psychiatrische inrichting zit vanwege alle ellende
Toch hoor ik ook vaak dat psychische problemen geen reden mag zijn om rekening mee te houden in de rechtspraak. Ik vind het in dit geval zo op het oog ook ongepast maar die mensen hebben het recht het te eisen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
ie vrouw zit nu in een psychiatrische inrichting en zou zich dan ook nog eens moeten verantwoorden voor het schieten op de daders. Ze heeft een heldendaad verricht. Die ouders van de nabestaanden moeten zich kapot schamen.
Uitstekende posting en dat voor iets wat schijnbaar zo obvious is maar blijkbaar te lastig is om in een paar woorden in een posting te tyfen. Tjeempie, als dat al te lastig voor jou is, dan dien je eerder je eigen standpunt te heroverwegenquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat een tokkies in dit topic. Te dom om te poepen.
We moeten eens leren dat we mensen minder verantwoordelijk houden voor daden die ze plegen op een moment dat ze overvallen worden. Het is dezelfde discussie als een inbreker in je huis aantreffen. Alsof je op dat moment volledig helder, kalm en rustig kunt handelen. Je gaat impulsief handelen. En als een overvaller een pistool op je man richt, kan ik me prima indenken dat je impulsief iets doet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch hoor ik ook vaak dat psychische problemen geen reden mag zijn om rekening mee te houden in de rechtspraak. Ik vind het in dit geval zo op het oog ook ongepast maar die mensen hebben het recht het te eisen.
Mijn standpunt heroverwegen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uitstekende posting en dat voor iets wat schijnbaar zo obvious is maar blijkbaar te lastig is om in een paar woorden in een posting te tyfen. Tjeempie, als dat al te lastig voor jou is, dan dien je eerder je eigen standpunt te heroverwegen
En waar leg je de grens van wat je met een overvaller of inbreker allemaal mag doen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We moeten eens leren dat we mensen minder verantwoordelijk houden voor daden die ze plegen op een moment dat ze overvallen worden. Het is dezelfde discussie als een inbreker in je huis aantreffen. Alsof je op dat moment volledig helder, kalm en rustig kunt handelen. Je gaat impulsief handelen. En als een overvaller een pistool op je man richt, kan ik me prima indenken dat je impulsief iets doet.
En omgekeerd: mensen die strafbare feiten plegen, nemen willens en wetens het risico. Ik moet denken aan het voorval waarbij een inbreker inbreekt bij de moeder van een profbokser. Dikke pech: de bokser is thuis en timmert de inbreker hardhandig het erf af. Zoiets is volledig te begrijpen en moet gewoon mogen.
Overvallers moeten in dit soort situaties zich niet op rechten kunnen beroepen. Hun nabestaanden evenmin.
Mensen rechteloos maken ben ik in geen enkele omstandigheid voorstander van.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
Overvallers moeten in dit soort situaties zich niet op rechten kunnen beroepen. Hun nabestaanden evenmin.
Echt waar. Ga in een moslimstaat wonen, daar werkt het precies zo als jij graag zou willen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
Rechteloos is misschien wat te kort door de bocht, maar de rechten zouden sterk beperkt moeten worden. Pleeg je een gewapende overal, dan neem je bewust het risico dat je iets overkomt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen rechteloos maken ben ik in geen enkele omstandigheid voorstander van.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mijn standpunt heroverwegen?
Deze nabestaanden willen gebruik maken van een recht dat hen toekomt. Zij hebben totaal geen schuld aan wat er is gebeurd maar zijn wel dierbaren verloren. In plaats van dat mensen daar respect voor hebben mogen ze volgens sommige een kogel krijgen.
Als je zo denkt dan zit er echt iets niet goed in je hoofd. Dat ben je echt een smerige vuile Tokkie. Om te kotsen.
En bovendien is en blijft het volstrekt belachelijk dat het OM besluit om geen vervolging in te stellen in een zaak waar mensen bij zijn omgekomen.
Daar gaat de kwestie ook niet om het gaat om de vraag of die vrouw ook vervolgd moet worden en natuurlijk mogen nabestaanden zich dat afvragen als iemand is neergeschoten en verlangen dat een rechter dat beoordeelt ipv het OM.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Rechteloos is misschien wat te kort door de bocht, maar de rechten zouden sterk beperkt moeten worden. Pleeg je een gewapende overal, dan neem je bewust het risico dat je iets overkomt.
Lees ff een paar posts terug.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]zijn er mensen van mening dat de nabestaanden ook een kogel verdienen?
Geen idee waarom jij die fokkers niet wil benoemen maar er voor kiest om als een olifant door een porseleinen kast even iedereen van jouw aanwezigheid wil informeren.
Verder, ben het geen woord oneens met je andere mening. Hoewel ik belachelijk niet in de mond wil nemen
quote:Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.”
Wat is daar respectloos aan dan? Die vrouw heeft hun familieleden doodgeschoten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is aan het OM om te bepalen of de juweliersvrouw vervolgend moet worden. De advocaat Ficq van de nabestaanden van de daders kan haar best doen om het OM te bewegen in die richting, echter onderstaande uitspraak van Ficq en/of nabestaanden vind ik respectloos. Een toontje lager zingen is wel op z'n plaats.
[..]
Daar ging wat aan vooraf hč.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat is daar respectloos aan dan? Die vrouw heeft hun familieleden doodgeschoten.
Inderdaad. Ze had haar man moeten laten vermoorden, zelf het risico lopen doodgeschoten te worden en haar winkel laten leegroven. Vieze egoļst dat het er isquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat is daar respectloos aan dan? Die vrouw heeft hun familieleden doodgeschoten.
De een stond op zijn hoofd te trappen en de ander riep de woorden "schiet hem dood!" , of iets wat erop leekquote:
Dus dan is het terecht?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De een stond op zijn hoofd te trappen en de ander riep de woorden "schiet hem dood!" , of iets wat erop leek
Zijn erg verzachtende omstandigheden ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dus dan geeft het niet, wou je zeggen?
Risico van het vak.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik vind van wel hoor. Niet dat alle criminelen dood moeten, maar ook geen ramp als het wel gebeurd.quote:
Dit soort volstrekt achterlijke opvattingen.. te dom om te poepen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Risico van het vak.
De nabestaanden zouden juist spijt moeten betuigen vanwege hun criminele kinderen.
Vreselijk ja maar ook vreselijk wat hun kinderen zelf gedaan hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Zijn jullie nou allemaal zo beperkt van geest dat je dingen niet kunt scheiden van elkaar?
Uiteraard had deze mevrouw een reden om te doen wat ze heeft gedaan. Of ze correct heeft gehandeld of niet is niet bekend, want de zaak is nog steeds niet aanhangig gemaakt en dus heeft geen rechter zich er over gebogen.
Maar afgezien van dat is het toch volstrekt normaal om alsnog empathie te tonen voor de nabestaanden?
Het is toch vreselijk voor die mensen dat jij hun dierbaren om het leven hebt geholpen, ook al had je daar een goede reden voor?
Kneusje ben je toch ook.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dit soort volstrekt achterlijke opvattingen.. te dom om te poepen.
Neen, die nabestaanden dienen zich te verontschuldigen voor het gedrag van hun kinderen. Het sterven van die kinderen is een epifenomeen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar afgezien van dat is het toch volstrekt normaal om alsnog empathie te tonen voor de nabestaanden?
Het is toch vreselijk voor die mensen dat jij hun dierbaren om het leven hebt geholpen, ook al had je daar een goede reden voor?
Inderdaad. Maar de nabestaanden hebben er geen schuld aan, maar die zijn wel hun dierbaren kwijt. Onbegrijpelijk dat mensen daar gewoon over heen walsen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vreselijk ja maar ook vreselijk wat hun kinderen zelf gedaan hebben.
Wat is dit voor raar gebrabbel?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kneusje ben je toch ook.
De nabestaanden tonen toch ook geen enkele vorm van empathie ten aanzien van het juwelierskoppel terwijl hun kinderen op het punt stonden om ze af te slachten.
Dan nog mogen ze - inclusief Ficq - naar mijn mening wel een toontje lager zingen. Is wel op z'n plaats na wat ze gedaan hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de nabestaanden hebben er geen schuld aan, maar die zijn wel hun dierbaren kwijt. Onbegrijpelijk dat mensen daar gewoon over heen walsen.
Jouw ouders zouden zich moeten verontschuldigen voor het feit dat jij zulke tokkie opvattingen hebt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Neen, die nabestaanden dienen zich te verontschuldigen voor het gedrag van hun kinderen. Het sterven van die kinderen is een epifenomeen.
'Mevrouw Hitler, gecondoleerd met het verlies van uw zoon Adolf.' Ze hadden die bavianen op moeten voeden, allahverdomme!quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Zijn jullie nou allemaal zo beperkt van geest dat je dingen niet kunt scheiden van elkaar?
Uiteraard had deze mevrouw een reden om te doen wat ze heeft gedaan. Of ze correct heeft gehandeld of niet is niet bekend, want de zaak is nog steeds niet aanhangig gemaakt en dus heeft geen rechter zich er over gebogen.
Nou voortaan alle moeders, vaders, broers en zussen van delinquenten ook maar straffen dan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Mevrouw Hitler, gecondoleerd met het verlies van uw zoon Adolf.' Ze hadden die bavianen op moeten voeden, allahverdomme!
Dat zeg ik nergens, vriend. Of zie jij geen middenweg tussen spijt betonen aan degene die jouw man bijna om het leven hielpen en de familie straffen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nou voortaan alle moeders, vaders, broers en zussen van delinquenten ook maar straffen dan.
Waar doen ze dat nog meer? Ja, moslimstaten.
Het is vreselijk voor die vrouw dat die teringhonden haar dwongen tot zulke daden, en dat deze bloedzuigende nabestaanden het in hun botte harses halen om zoveel herrie te maken over een paar laaghartige criminelen. Waar is hun empathie voor deze vrouw dan? Maar daar hoor ik jou weer niet over, hypocriet naargeestig en pedant ventje dat je er bent.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Die vrouw had er ook geen schuld aan, maar wordt wel van alles verweten door de nabestaanden. Maar ook daar wals jij overheen met je hypocriete posts.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de nabestaanden hebben er geen schuld aan, maar die zijn wel hun dierbaren kwijt. Onbegrijpelijk dat mensen daar gewoon over heen walsen.
Gezellig zo'n ad hominemquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:12 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jouw ouders zouden zich moeten verontschuldigen voor het feit dat jij zulke tokkie opvattingen hebt.
Als jij nou oprot dan is de aids ook weg.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Laat maar, de aids in dit topic is van een te hoog niveau om hier nog verder tijd aan te besteden.
Vreemd dat iedereen dat juist over jou denkt. Maar dat zal dan vast wel zijn omdat dat allemaal tokkies zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat een tokkies in dit topic. Te dom om te poepen.
ik hoor toch niet bij de iedereen wat een kortzichtige denken door sommigen om degene die alleen een normale rechtsgang met goede argumenten wil laten voeren hier zo afgezeken wordt. Oké hij is zelf ook niet altijd even tactvol, maar dat zijn zo te lezen veel meer mensen in dit topic ook totaal niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vreemd dat iedereen dat juist over jou denkt. Maar dat zal dan vast wel zijn omdat dat allemaal tokkies zijn.
Buiten al zijn ronduit debiele en kortzichtige opmerkingen hier naar anderen toe, is de rechtsgang volstrekt normaal verlopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ik hoor toch niet bij de iedereen wat een kortzichtige denken door sommigen om degene die alleen een normale rechtsgang met goede argumenten wil laten voeren hier zo afgezeken wordt. Oké hij is zelf ook niet altijd even tactvol, maar dat zijn zo te lezen veel meer mensen in dit topic ook totaal niet.
Deze mensen staan, al of niet gegrond, bekend om hun gewelddadigheid. Dat zou het gedrag van het slachtoffer - ik bedoel van de overval. Ik kan de overvallers onmogelijk als slachtoffer zien - hebben kunnen beinvloeden..quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:40 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat heeft de afkomst van de overvallers er mee te maken, meneer Onderbuik?
Het OM besloot kennelijk dat er voor doodslag geen grond bestond om te vervolgen. Dat is hun goed recht. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke situatie wel goed onderzocht moet worden, dus in die zin kan ik wel met je meegaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
welke rechtsgang het OM heeft toch niets in gang gezet?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
, is de rechtsgang volstrekt normaal verlopen.
Zij hebben na lang en gedegen onderzoek besloten dat er sprake was van noodweer. Geheel volgens de regels van onze rechtstaat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
welke rechtsgang het OM heeft toch niets in gang gezet?
In wat voor droomwereld leef jij?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dus is er, in tegenstelling tot wat jij beweert, geen rechtsgang geweest.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zij hebben na lang en gedegen onderzoek besloten dat er sprake was van noodweer. Geheel volgens de regels van onze rechtstaat.
Hoezo droomwereld? Ik mag dan wel fatsoenlijk zijn opgevoed door mijn ouders en een gedegen ontwikkeling hebben doorgemaakt maar dat geldt wel voor meer mensen.quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
En als nabestaande kan ik me juist erg goed voorstellen dat een teken van empathie (misschien niet spijt, maar wel medeleven) nou juist een verschil kan maken.
M.i. is Marina een normaal mens, en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze nu psychiatrische hulp nodig heeft. Ik twijfel er dan ook niet aan dat zij een duidelijk teken van empathie heeft willen tonen aan de nabestaanden.quote:Onzin
Marina’s advocaat Jan-Hein Kuijpers vindt het ‘onzin’ om erbij te halen dat er geen excuses zijn gekomen. Volgens hem had zij allang aangegeven een gesprek te willen met de nabestaanden, maar werd ze pas een dag voor de ontmoeting op de hoogte gesteld. Ze had die dag net een intake bij de kliniek, dus ze kon gewoon niet, aldus Kuijpers.
Die ouders zouden hun excuses moeten aanbieden aan Marina, dat zij dankzij die nu verdelgde ratten een trauma heeft opgelopen en dat haar man bijna is gedood. Die vrouw voelt zich ook erg rot, het zit haar niet in de koude kleren. Als klap op de vuurpijl wordt ze ook nog eens bedreigd. Nee die vrouw is genoeg gestraft. Die nabestaanden moeten echt een flink toontje lager zingen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hoezo droomwereld? Ik mag dan wel fatsoenlijk zijn opgevoed door mijn ouders en een gedegen ontwikkeling hebben doorgemaakt maar dat geldt wel voor meer mensen.
Dit is gewoon normaal sociaal gedrag, niets vreemds of bijzonders aan.
Je mag er toch vanuit gaan dat het zowel voor de juweliersvrouw als voor de nabestaanden van de doden een vreselijke situatie is?
Als ik die juweliersvrouw was zou ik me ontzettend rot voelen tov de nabestaanden.
En als nabestaande kan ik me juist erg goed voorstellen dat een teken van empathie (misschien niet spijt, maar wel medeleven) nou juist een verschil kan maken.
Zo moeilijk is dat allemaal niet te begrijpen hoor.
Deze "mensen" hebben inderdaad - jammer genoeg - dit recht. Verder hebben anderen het recht om te vinden dat deze smerige tyfusleiers en hun rattengebroed precies hebben gekregen wat ze toekomt. Gelukkig mogen we nog steeds zeggen wat we vinden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mijn standpunt heroverwegen?
Deze nabestaanden willen gebruik maken van een recht dat hen toekomt. Zij hebben totaal geen schuld aan wat er is gebeurd maar zijn wel dierbaren verloren. In plaats van dat mensen daar respect voor hebben mogen ze volgens sommige een kogel krijgen.
Als je zo denkt dan zit er echt iets niet goed in je hoofd. Dat ben je echt een smerige vuile Tokkie. Om te kotsen.
En bovendien is en blijft het volstrekt belachelijk dat het OM besluit om geen vervolging in te stellen in een zaak waar mensen bij zijn omgekomen.
Dit dus.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:59 schreef Twiitch het volgende:
Oprechte spijt![]()
Sorry dat ik het leven van mijn echtgenoot heb gered, echt oprecht sorry.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |