Dan is ie niet letterlijk want ik kan 'm nergens vinden. Ja, ik weet welke uitspraak je bedoeld maar je moet er geen eigen interpretatie op loslaten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat claim ik ook nergens.
Waarom niet?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan is ie niet letterlijk want ik kan 'm nergens vinden. Ja, ik weet welke uitspraak je bedoeld maar je moet er geen eigen interpretatie op loslaten.
Wat is kwalijknemen, Sjaak? Vooralsnog heeft niemand onder ons echt goed zicht op deze casus. Er valt veel te zeggen voor haar reactie, zo op het eerste oog. Anderzijds is het ongepast om vuurwapens te dragen, zeker wanneer je daar niet toe gekwalificeerd bent. Want zo eindig je met meer bloedvergieten dan eigenlijk noodzakelijk is. Was het echt strikt noodzakelijk om de twee jongemannen te doden? In welke hoedanigheid is het gebeurd? Ik geloof immers nog steeds niet dat de volledige situatie en dus het volledige verhaal bekend is bij ons.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar kan ik mij wel in vinden, toch vind ik niet dat je de juweliersvrouw iets kwalijk kan nemen.
Hoe zie jij dat, Sjaak?
Je werd duidelijk gemist.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Armageddon het volgende:
Jaren niet op FOK geweest maar het heeft nog steeds een heel hoog VARA gehalte zie ik.
Ik begrijp je gedachtegang, het punt is alleen dat haar man ook onder schot stond.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is kwalijknemen, Sjaak? Vooralsnog heeft niemand onder ons echt goed zicht op deze casus. Er valt veel te zeggen voor haar reactie, zo op het eerste oog. Anderzijds is het ongepast om vuurwapens te dragen, zeker wanneer je daar niet toe gekwalificeerd bent. Want zo eindig je met meer bloedvergieten dan eigenlijk noodzakelijk is. Was het echt strikt noodzakelijk om de twee jongemannen te doden? In welke hoedanigheid is het gebeurd? Ik geloof immers nog steeds niet dat de volledige situatie en dus het volledige verhaal bekend is bij ons.
Mijn ongeleerd eindoordeel : Veroordelen voor verboden wapenbezit. En een LOI-cursus schieten voor dummies.
Klopt, ik vind ook niet dat we de auto moeten pakken, vervolgens naar de a2 moeten rijden en dan moeten gaan zoeken naar grote bruine harige beesten op die snelweg.quote:
Liever niet ...quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp je gedachtegang, het punt is alleen dat haar man ook onder schot stond.
Misschien moeten we juist naar het legaal maken van wapenbezit.
Het legaliseren van vuurwapens leidt over het algemeen niet naar minder incidenten. Criminelen zullen er alleen maar liever schietgraag van worden om beroepsrisico's te vermijden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp je gedachtegang, het punt is alleen dat haar man ook onder schot stond.
Misschien moeten we juist naar het legaal maken van wapenbezit.
Was dat voor of na het hetzelfde telefoontje dat ik van je moeder kreegquote:
Door wapens legaal te maken kunnen mensen zich wel beter verbeteren. Ik vind dat in ieder geval zaken als pepperspray legaal moeten zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Het legaliseren van vuurwapens leidt over het algemeen niet naar minder incidenten. Criminelen zullen er alleen maar liever schietgraag van worden om beroepsrisico's te vermijden.
Een vuurwapen zorgt voor een groot gedeelte aan eigenrecht. Groter dan je binnen een samenleving wil hebben. Hoe weet je of iets noodweer was of niet? Dat gaat lastig worden om te beoordelen in meer dan genoeg gevallen. Criminelen maken er misbruik van. En ik vertrouw niet zo in de schutterskwaliteiten van zo ongeveer 90% van de bevolking.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Door wapens legaal te maken kunnen mensen zich wel beter verbeteren. Ik vind dat in ieder geval zaken als pepperspray legaal moeten zijn.
Ik heb eigenlijk weinig interesse in de mening van "de mensen in Nederland".quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Een vuurwapen zorgt voor een groot gedeelte aan eigenrecht. Groter dan je binnen een samenleving wil hebben. Hoe weet je of iets noodweer was of niet? Dat gaat lastig worden om te beoordelen in meer dan genoeg gevallen. Criminelen maken er misbruik van. En ik vertrouw niet zo in de schutterskwaliteiten van zo ongeveer 90% van de bevolking.
Ik kan hier op iedere straathoek met het grootste gemak een wapen kopen. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen in Nederland bestaan die zoiets een goede ontwikkeling zullen vinden. Want dat is dan wel de richting die je opgaat.
Pepperspray is wel wat anders dan een vuurwapen he.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk weinig interesse in de mening van "de mensen in Nederland".
Waar het mij omgaat is dat mensen zich moeten kunnen verdedigen. Ik denk dat als verschillende meisjes en vrouwen peperspray bij zich hadden dat dat zomaar eens relatief veel aanrandingen tot zelfs verkrachtingen had kunnen schelen.
Misschien is het verstandig als je even terug gaat lezen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Pepperspray is wel wat anders dan een vuurwapen he.
Het zou bepaalde gevallen inderdaad hebben weten te voorkomen ja. Anderzijds krijg je er ook weer gevallen bij omdat het voor kwaadhebbenden ook gemakkelijker wordt om een aanval te plegen en zo enige vorm van zelfverdediging voor te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk weinig interesse in de mening van "de mensen in Nederland".
Waar het mij omgaat is dat mensen zich moeten kunnen verdedigen. Ik denk dat als verschillende meisjes en vrouwen peperspray bij zich hadden dat dat zomaar eens relatief veel aanrandingen tot zelfs verkrachtingen had kunnen schelen.
Ja je wilt wapen bezit legaal maken..quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig als je even terug gaat lezen.
Mwau, ik geloof daar niet zo in.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Het zou bepaalde gevallen inderdaad hebben weten te voorkomen ja. Anderzijds krijg je er ook weer gevallen bij omdat het voor kwaadhebbenden ook gemakkelijker wordt om een aanval te plegen en zo enige vorm van zelfverdediging voor te zijn.
Bepaalde wapens, ja.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je wilt wapen bezit legaal maken..
Logisch, want ieder mens met een moreel-besef is het daar mee eens.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke dan neem ik mijn opmerking terugBen het met die pepperspray wel eens trouwens.
Je kan ook een willekeurig keukenmes achter je toonbank hebben liggen. Punt met 'criminelen' is dat ze iets rapper bereid zijn een wapen te gebruiken, zeker als ze weten dat het risico voor hen plots groter is geworden door legaal wapenbezit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik geloof daar niet zo in.
Je kan nu ook gewoon een willekeurige keukenmes pakken
Daarentegen hebben goedwillende mensen iets om zich mee te verdedigen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan ook een willekeurig keukenmes achter je toonbank hebben liggen. Punt met 'criminelen' is dat ze iets rapper bereid zijn een wapen te gebruiken, zeker als ze weten dat het risico voor hen plots groter is geworden door legaal wapenbezit.
Zie het een beetje als een wapenwedloop tussen goede en welwillende mensen en onverschrokken bandieten.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:
Uiteraard moeten we wel zorgen dat de peperspray niet terecht komen bij de Marokkanen, want dan heb je de poppen aan het dansen.
Dat pepperspray illegaal is, dat is inderdaad onbegrijpelijk, omdat het hier een zeer effectief zelfverdedigingswapen betreft welke weinig schade kan veroorzaken wanneer het in verkeerde handen valt of niet correct wordt gebruikt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarentegen hebben goedwillende mensen iets om zich mee te verdedigen.
Uiteraard wil ik niet dat iedereen makkelijk in bezit kan komen van chemische wapens ofzo.Maar het bezitten van peperspray legaal maken zou ik een erg goede ontwikkeling vinden.
5 slokken capsicum is de boetequote:Op maandag 20 oktober 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij lopen er trouwens al genoeg mensen met pepperspray. Hoe hoog is die boete trouwens ?
Door een taser kan je toch dood gaan ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat pepperspray illegaal is, dat is inderdaad onbegrijpelijk, omdat het hier een zeer effectief zelfverdedigingswapen betreft welke weinig schade kan veroorzaken wanneer het in verkeerde handen valt of niet correct wordt gebruikt.
Tasers vallen wat mij betreft ook in dat rijtje.
Tasers staan al bij relatief veel mensen op het nachtkastje, vooral bij femdom-liefhebbers is dit populair.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat pepperspray illegaal is, dat is inderdaad onbegrijpelijk, omdat het hier een zeer effectief zelfverdedigingswapen betreft welke weinig schade kan veroorzaken wanneer het in verkeerde handen valt of niet correct wordt gebruikt.
Tasers vallen wat mij betreft ook in dat rijtje.
Pepperspray ook, als je maar lang genoeg door blijft spuiten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Door een taser kan je toch dood gaan ?
Afhankelijk van het type taser is dit in principe mogelijk bij zeer zwakke mensen. Maar die hebben toch al geen bestaansrecht. Vervroegde euthanasie heet het dan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Een stevige tik op je billen lijkt mij wel wat.quote:
Wat een onzinreactie! Uit het gedrag van die familie valt heel duidelijk op te maken dat empathie - op z'n zachts gezegd - niet hun sterkste kant is. Of het moet dan de empathie zijn die zij voor zichzelf opeisen, dan wel. Maar van énig meevoelen met Marina of haar familie is totaal geen sprake.quote:
Ja. Van een aanhouding zonder wapens ook en van een wespensteek ook.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Versneld hoogstens dat proces bij mensen die toch al een zeer zwak hart hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is pas een onzin reactie. Jij kan je namelijk helemaal niet inleven in die familie. Jij denkt overvaller is kut hele familie is kut...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:00 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wat een onzinreactie! Uit het gedrag van die familie valt heel duidelijk op te maken dat empathie - op z'n zachts gezegd - niet hun sterkste kant is. Of het moet dan de empathie zijn die zij voor zichzelf opeisen, dan wel. Maar van énig meevoelen met Marina of haar familie is totaal geen sprake.
Yasmin, ik vermoed dat je een hele leuke en fatsoenlijke dame bent IRL. Verpest het nou niet door het op te nemen voor gedrag dat niet door de beugel kan, puur omdat het om moslims cq marokkanen gaat...
Gevaarlijke wereld is hetquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Van een aanhouding zonder wapens ook en van een wespensteek ook.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:56 schreef NickGrouwen het volgende:
Ik vind dit verhaal echt fantastisch, brengt tranen in mijn ogen.
Dus dat schorem had excuses verwacht ?????quote:''Het gaat toch om de dood van twee jonge mannen'', licht Ficq toe. ''Daarom willen nabestaanden dat een rechter naar de zaak kijkt. Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.''
Whahaha die advocaten worden ook steeds gekker hequote:Op woensdag 7 januari 2015 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Ongelovelijk wat een brutaliteit......
[..]
Dus dat schorem had excuses verwacht ?????![]()
Dit is echt de omgekeerde wereld. Dan spoor je toch niet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Ongelovelijk wat een brutaliteit......
[..]
Dus dat schorem had excuses verwacht ?????![]()
Nee hoor ze vertegenwoordigen gewoon mensen die daar om verzoeken. Het zijn niet de advocaten die * gek * zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:10 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Whahaha die advocaten worden ook steeds gekker he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |