abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148476360
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch hoor ik ook vaak dat psychische problemen geen reden mag zijn om rekening mee te houden in de rechtspraak. Ik vind het in dit geval zo op het oog ook ongepast maar die mensen hebben het recht het te eisen.
We moeten eens leren dat we mensen minder verantwoordelijk houden voor daden die ze plegen op een moment dat ze overvallen worden. Het is dezelfde discussie als een inbreker in je huis aantreffen. Alsof je op dat moment volledig helder, kalm en rustig kunt handelen. Je gaat impulsief handelen. En als een overvaller een pistool op je man richt, kan ik me prima indenken dat je impulsief iets doet.

En omgekeerd: mensen die strafbare feiten plegen, nemen willens en wetens het risico. Ik moet denken aan het voorval waarbij een inbreker inbreekt bij de moeder van een profbokser. Dikke pech: de bokser is thuis en timmert de inbreker hardhandig het erf af. Zoiets is volledig te begrijpen en moet gewoon mogen.

Overvallers moeten in dit soort situaties zich niet op rechten kunnen beroepen. Hun nabestaanden evenmin.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:28:41 #252
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148476461
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uitstekende posting en dat voor iets wat schijnbaar zo obvious is maar blijkbaar te lastig is om in een paar woorden in een posting te tyfen. Tjeempie, als dat al te lastig voor jou is, dan dien je eerder je eigen standpunt te heroverwegen
Mijn standpunt heroverwegen?

Deze nabestaanden willen gebruik maken van een recht dat hen toekomt. Zij hebben totaal geen schuld aan wat er is gebeurd maar zijn wel dierbaren verloren. In plaats van dat mensen daar respect voor hebben mogen ze volgens sommige een kogel krijgen.

Als je zo denkt dan zit er echt iets niet goed in je hoofd. Dat ben je echt een smerige vuile Tokkie. Om te kotsen.

En bovendien is en blijft het volstrekt belachelijk dat het OM besluit om geen vervolging in te stellen in een zaak waar mensen bij zijn omgekomen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_148476470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We moeten eens leren dat we mensen minder verantwoordelijk houden voor daden die ze plegen op een moment dat ze overvallen worden. Het is dezelfde discussie als een inbreker in je huis aantreffen. Alsof je op dat moment volledig helder, kalm en rustig kunt handelen. Je gaat impulsief handelen. En als een overvaller een pistool op je man richt, kan ik me prima indenken dat je impulsief iets doet.

En omgekeerd: mensen die strafbare feiten plegen, nemen willens en wetens het risico. Ik moet denken aan het voorval waarbij een inbreker inbreekt bij de moeder van een profbokser. Dikke pech: de bokser is thuis en timmert de inbreker hardhandig het erf af. Zoiets is volledig te begrijpen en moet gewoon mogen.

Overvallers moeten in dit soort situaties zich niet op rechten kunnen beroepen. Hun nabestaanden evenmin.
En waar leg je de grens van wat je met een overvaller of inbreker allemaal mag doen?
Waarom mag de rechter een beklaagde niet vrijspreken?
pi_148476502
quote:
Mensen rechteloos maken ben ik in geen enkele omstandigheid voorstander van.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:31:02 #255
186587 Byzantynixschii
pi_148476524
quote:
Echt waar. Ga in een moslimstaat wonen, daar werkt het precies zo als jij graag zou willen.
pi_148476585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mensen rechteloos maken ben ik in geen enkele omstandigheid voorstander van.
Rechteloos is misschien wat te kort door de bocht, maar de rechten zouden sterk beperkt moeten worden. Pleeg je een gewapende overal, dan neem je bewust het risico dat je iets overkomt.
pi_148476589
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Mijn standpunt heroverwegen?

Deze nabestaanden willen gebruik maken van een recht dat hen toekomt. Zij hebben totaal geen schuld aan wat er is gebeurd maar zijn wel dierbaren verloren. In plaats van dat mensen daar respect voor hebben mogen ze volgens sommige een kogel krijgen.

Als je zo denkt dan zit er echt iets niet goed in je hoofd. Dat ben je echt een smerige vuile Tokkie. Om te kotsen.

En bovendien is en blijft het volstrekt belachelijk dat het OM besluit om geen vervolging in te stellen in een zaak waar mensen bij zijn omgekomen.
:o zijn er mensen van mening dat de nabestaanden ook een kogel verdienen?

Geen idee waarom jij die fokkers niet wil benoemen maar er voor kiest om als een olifant door een porseleinen kast even iedereen van jouw aanwezigheid wil informeren.
Verder, ben het geen woord oneens met je andere mening. Hoewel ik belachelijk niet in de mond wil nemen
pi_148476720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rechteloos is misschien wat te kort door de bocht, maar de rechten zouden sterk beperkt moeten worden. Pleeg je een gewapende overal, dan neem je bewust het risico dat je iets overkomt.
Daar gaat de kwestie ook niet om het gaat om de vraag of die vrouw ook vervolgd moet worden en natuurlijk mogen nabestaanden zich dat afvragen als iemand is neergeschoten en verlangen dat een rechter dat beoordeelt ipv het OM.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:38:37 #259
186587 Byzantynixschii
pi_148476789
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

:o zijn er mensen van mening dat de nabestaanden ook een kogel verdienen?

Geen idee waarom jij die fokkers niet wil benoemen maar er voor kiest om als een olifant door een porseleinen kast even iedereen van jouw aanwezigheid wil informeren.
Verder, ben het geen woord oneens met je andere mening. Hoewel ik belachelijk niet in de mond wil nemen
Lees ff een paar posts terug.

Ik vind het belachelijk dat het OM dit heeft besloten. Ik snap de pragmatische afwegingen die ten grondslag kunnen liggen aan het niet vervolgen, maar als er doden zijn gevallen dat is de zaak dusdanig ernstig dat dit wat mij betreft niet eens overwogen had moeten worden.
pi_148477296
Het is aan het OM om te bepalen of de juweliersvrouw vervolgend moet worden. De advocaat Ficq van de nabestaanden van de daders kan haar best doen om het OM te bewegen in die richting, echter onderstaande uitspraak van Ficq en/of nabestaanden vind ik respectloos. Een toontje lager zingen is wel op z'n plaats.

quote:
Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.”
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:58:31 #261
186587 Byzantynixschii
pi_148477437
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is aan het OM om te bepalen of de juweliersvrouw vervolgend moet worden. De advocaat Ficq van de nabestaanden van de daders kan haar best doen om het OM te bewegen in die richting, echter onderstaande uitspraak van Ficq en/of nabestaanden vind ik respectloos. Een toontje lager zingen is wel op z'n plaats.

[..]

Wat is daar respectloos aan dan? Die vrouw heeft hun familieleden doodgeschoten.
pi_148477469
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:58 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat is daar respectloos aan dan? Die vrouw heeft hun familieleden doodgeschoten.
Daar ging wat aan vooraf hè.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:59:54 #263
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148477493
Oprechte spijt :')

Sorry dat ik het leven van mijn echtgenoot heb gered, echt oprecht sorry.
Graag op anoniem
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:00:49 #264
186587 Byzantynixschii
pi_148477528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dus dan geeft het niet, wou je zeggen? :')
pi_148477547
quote:

[..]

Inderdaad. Ze had haar man moeten laten vermoorden, zelf het risico lopen doodgeschoten te worden en haar winkel laten leegroven. Vieze egoïst dat het er is :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:01:46 #266
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148477569
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De een stond op zijn hoofd te trappen en de ander riep de woorden "schiet hem dood!" , of iets wat erop leek
Graag op anoniem
pi_148477597
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De een stond op zijn hoofd te trappen en de ander riep de woorden "schiet hem dood!" , of iets wat erop leek
Dus dan is het terecht? :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148477603
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dus dan geeft het niet, wou je zeggen? :')
Zijn erg verzachtende omstandigheden ja.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:03:44 #269
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148477632
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus dan is het terecht? :'(
Dat ze dood zijn? Mweh.
Graag op anoniem
pi_148477674
quote:

[..]

Risico van het vak.

De nabestaanden zouden juist spijt moeten betuigen vanwege hun criminele kinderen.
pi_148477681
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat ze dood zijn? Mweh.
Ik vind van wel hoor. Niet dat alle criminelen dood moeten, maar ook geen ramp als het wel gebeurd.
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:06:36 #272
186587 Byzantynixschii
pi_148477738
Zijn jullie nou allemaal zo beperkt van geest dat je dingen niet kunt scheiden van elkaar?

Uiteraard had deze mevrouw een reden om te doen wat ze heeft gedaan. Of ze correct heeft gehandeld of niet is niet bekend, want de zaak is nog steeds niet aanhangig gemaakt en dus heeft geen rechter zich er over gebogen.

Maar afgezien van dat is het toch volstrekt normaal om alsnog empathie te tonen voor de nabestaanden?

Het is toch vreselijk voor die mensen dat jij hun dierbaren om het leven hebt geholpen, ook al had je daar een goede reden voor?
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:07:22 #273
186587 Byzantynixschii
pi_148477758
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Risico van het vak.

De nabestaanden zouden juist spijt moeten betuigen vanwege hun criminele kinderen.
Dit soort volstrekt achterlijke opvattingen.. te dom om te poepen. |:(
pi_148477814
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
Zijn jullie nou allemaal zo beperkt van geest dat je dingen niet kunt scheiden van elkaar?

Uiteraard had deze mevrouw een reden om te doen wat ze heeft gedaan. Of ze correct heeft gehandeld of niet is niet bekend, want de zaak is nog steeds niet aanhangig gemaakt en dus heeft geen rechter zich er over gebogen.

Maar afgezien van dat is het toch volstrekt normaal om alsnog empathie te tonen voor de nabestaanden?

Het is toch vreselijk voor die mensen dat jij hun dierbaren om het leven hebt geholpen, ook al had je daar een goede reden voor?
Vreselijk ja maar ook vreselijk wat hun kinderen zelf gedaan hebben.
pi_148477827
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:07 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dit soort volstrekt achterlijke opvattingen.. te dom om te poepen. |:(
Kneusje ben je toch ook.

De nabestaanden tonen toch ook geen enkele vorm van empathie ten aanzien van het juwelierskoppel terwijl hun kinderen op het punt stonden om ze af te slachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')