abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145668773
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:57 schreef Martin-Ssempa het volgende:
:') die ouders die zulk crimineel gedrag juist versterken met zo'n aanspanning. Wat een kk debielen zeg.
Dit dus. Volstrekt onbegrijpelijk. En dan heel vreemd opkijken als je door sommige medeburgers met de nek wordt aangekeken. Volslagen perverse waarden en normen deze familie.
pi_145668808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat de nabestaande van deze jongens de juweliersvrouw achter de tralies willen hebben?
NEE!
pi_145668836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat het volkomen logisch is dat je de schuld bij andere legt als het om het leven gaat van iemand waarvan je heel veel houdt.
Nee. Gewoon nee. Iets met normen en waarden en zo.
pi_145668917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:07 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee. Iets met normen en waarden en zo.
Maar als ze die niet hebben, en ook geen empathie voelen voor het juwelierspaar, dan is hun reactie, hoe asociaal ook, uiteindelijk wel logisch.

Daarentegen....wie zijn die bedreigers eigenlijk?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145668975
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik dus niet. Jouw zoon was overduidelijk fout. De juweliersvrouw moet voor de rest van haar leven door met de wetenschap dat zij gedwongen was om iemand neer te schieten. De stress en het trauma dat dat haar heeft opgeleverd.

Iemand met ook maar het geringste beetje eer en fatsoen zou zich diep voor het gedrag van zoonlief schamen en het juweliers-echtpaar excuus aanbieden. Het minste wat je kunt doen is de vrouw verder met rust laten. Maar hé, zelfreflectie is moeilijk. Tering wat een aso-familie!
Wat je dus eigenlijk zegt is dat elke overvaller vogelvrij is en mag worden doodgeschoten zonder dat daar een normale rechtsgang op volgt.
pi_145669076
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Als iemand die deze zaak niet heel erg gevolgd heeft..

Tuig overvalt juwelierszaak.
Tuig kopt kogeltjes en sterft.
Familie/vrienden van tuig gaat bij de juwelier protesteren.
Familie/vrienden van tuig spannen een rechtzaak aan.
Familie/vrienden van tuig uit de onderwereld bedreigen het echtpaar.

Wat? Serieus, wat? Zijn we echt zo ver in dit land dat dit allemaal maar toegelaten wordt? _O- en maar afvragen waarom mensen steeds racistischer van aard worden :D _O-

Goed, dat ze een vervolging willen afdwingen.. het is wettelijk toegestaan dus dat kan ik niet echt tegenspreken maar godverdomme man waar is je fucking geweten. Dit geeft zo'n heerlijk signaal af aan de rest van dat soort mensen ook :')

Prima beslissing van het OM om niet over te gaan op vervolging trouwens.
In een notedop.
pi_145669084
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:12 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt is dat elke overvaller vogelvrij is en mag worden doodgeschoten zonder dat daar een normale rechtsgang op volgt.
Jij kan niet goed lezen, of wel? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145669146
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar als ze die niet hebben, en ook geen empathie voelen voor het juwelierspaar, dan is hun reactie, hoe asociaal ook, uiteindelijk wel logisch.

knip
Ja, zeer logisch, maar de kritiek die ze op hun gedrag krijgen is nog veel logischer.
En je zult zien dat juist dit soort figuren dan gaan huilie doen en discriminatie roepen. Stelletje hypocriete aso's.
pi_145669257
quote:

[..]

Nee. Ik zeg dat in deze zaak het OM juist gehandeld heeft en dat Marina volkomen terecht niet vervolgd wordt. Verder zeg ik dat ik dat de familie van die overvallen net zulk aso-tuig is als zoonlief, met perverse normen en bedroevend weinig inzicht in wat goed is.

En eigenlijk is Marina veel te lief en goed voor die hufters, want in mijn optiek heeft ze meer dan voldoende reden om dat stelletje tuig aan te klagen voor smaad (wat op zich al reden is voor een leuk sommetje aan vergoeding), maar ze zou ook nog een flinke schadevergoeding moeten krijgen voor alle stress, het trauma, alle ziekte/therapiekosten en de winstderving omdat ze niet normaal haar zaak kan laten draaien.

[ Bericht 20% gewijzigd door stopnaald op 18-10-2014 16:27:19 ]
pi_145669432
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:22 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg dat in deze zaak het OM juist gehandeld heeft en dat Marina volkomen terecht niet vervolgd wordt.
Dus, een overvaller mag doodgeschoten worden zonder dat daar een normale rechtsgang (= proces) op volgt. Want dat is precies wat er nu gebeurt.

quote:
Verder zeg ik dat ik dat de familie van die overvallen net zulk aso-tuig is als zoonlief, met perverse normen en bedroevend weinig inzicht in wat goed is.
Ik zou eerder zeggen dat die familie een beter begrip heeft van wat een rechtsstaat inhoudt dan menig fokker hier.
pi_145669460
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dus, een overvaller mag doodgeschoten worden zonder dat daar een normale rechtsgang (= proces) op volgt. Want dat is precies wat er nu gebeurt.

[..]

Ik zou eerder zeggen dat die familie een beter begrip heeft van wat een rechtsstaat inhoudt dan menig fokker hier.
Trol. Eentje die een cursus begrijpend lezen nodig heeft bovendien. :W
pi_145669462
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Als jij dat zo wil verwoorden wel ja :')_!
quote:
[..]

Dat wil ik niet zeggen. Sowieso bedreigen in een rechtsstaat en er dan verstand van hebben :')_! te makkelijk he.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145669491
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Trol. Eentje die een cursus begrijpend lezen nodig heeft bovendien. :W
Duidelijk. Succes met je onderbuik verder...
pi_145669529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:30 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Duidelijk. Succes met je onderbuik verder...
Is dit nu een doodsverwensing?
pi_145669541
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als jij dat zo wil verwoorden wel ja :')_!

[..]

Dat wil ik niet zeggen. Sowieso bedreigen in een rechtsstaat en er dan verstand van hebben :')_! te makkelijk he.
Dus nu is de familie ook ineens schuldig aan het bedreigen. Guilty until proven innocent toch?
pi_145669557
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Is dit nu een doodsverwensing?
Die mag je even uitleggen. :')
pi_145669598
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dus nu is de familie ook ineens schuldig aan het bedreigen. Guilty until proven innocent toch?
;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:32 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen. :')
Ik probeer jouw wijze van begrijpend lezen te volgen getuige deze quote:
quote:

[..]

pi_145669637
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

;)

[..]

Ik probeer jouw wijze van begrijpend lezen te volgen getuige deze quote:

[..]

Hoe interpreteer je mijn post als een doodsverwensing? Erg benieuwd naar.
pi_145669697
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:35 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Hoe interpreteer je mijn post als een doodsverwensing? Erg benieuwd naar.
Onderbuik. Als die kapot is ben je dood. Wil je dat? Sadist. Moordenaar. Psychopaat.
Even serieus: ik interpreteer het natuurlijk niet als een doodsverwensing, maar het is duidelijk dat jij stopnaald ook gewoon woorden in de mond legde in de quote die ik aanhaalde.
pi_145669935
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Onderbuik. Als die kapot is ben je dood. Wil je dat? Sadist. Moordenaar. Psychopaat.
Even serieus: ik interpreteer het natuurlijk niet als een doodsverwensing, maar het is duidelijk dat jij stopnaald ook gewoon woorden in de mond legde in de quote die ik aanhaalde.
Ze gebruikt natuurlijk niet de letterlijke woorden, het volgt echter wel uit haar post. Als de juweliersvrouw niet vervolgd hoeft te worden heeft zij dus de overvaller mogen doodschieten zonder dat er een rechtsgang op hoeft te volgen.
pi_145670185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:45 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ze gebruikt natuurlijk niet de letterlijke woorden, het volgt echter wel uit haar post.
Nee.
quote:
Als de juweliersvrouw niet vervolgd hoeft te worden heeft zij dus de overvaller mogen doodschieten zonder dat er een rechtsgang op hoeft te volgen.
Dat hangt gewoon van de feiten en omstandigheden af hoor.
pi_145670387
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Dat hangt gewoon van de feiten en omstandigheden af hoor.
Zij heeft iemand doodgeschoten (feit 1) en als ze niet wordt vervolgd is er geen rechtsgang (feit 2). Dit valt gewoon niet te ontkennen.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:06:51 #73
433122 hetishierstil
Ik ga geen discussies aan
pi_145670453
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Als iemand die deze zaak niet heel erg gevolgd heeft..

Tuig overvalt juwelierszaak.
Tuig kopt kogeltjes en sterft.
Familie/vrienden van tuig gaat bij de juwelier protesteren.
Familie/vrienden van tuig spannen een rechtzaak aan.
Familie/vrienden van tuig uit de onderwereld bedreigen het echtpaar.

Wat? Serieus, wat? Zijn we echt zo ver in dit land dat dit allemaal maar toegelaten wordt? _O- en maar afvragen waarom mensen steeds racistischer van aard worden :D _O-

Goed, dat ze een vervolging willen afdwingen.. het is wettelijk toegestaan dus dat kan ik niet echt tegenspreken maar godverdomme man waar is je fucking geweten. Dit geeft zo'n heerlijk signaal af aan de rest van dat soort mensen ook :')

Prima beslissing van het OM om niet over te gaan op vervolging trouwens.
^O^
pi_145670821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:04 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Zij heeft iemand doodgeschoten (feit 1) en als ze niet wordt vervolgd is er geen rechtsgang (feit 2). Dit valt gewoon niet te ontkennen.
Mannen met vuurwapens hielden haar man onder schot. Noodweer.
pi_145672110
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mannen met vuurwapens hielden haar man onder schot. Noodweer.
Waarschijnlijk, maar mogen we dat oordeel aan een eerlijke en onafhankelijke partij (rechter) overlaten?
pi_145672972
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, maar mogen we dat oordeel aan een eerlijke en onafhankelijke partij (rechter) overlaten?
Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?
pi_145673468
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?
Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
pi_145674212
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.
pi_145674494
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.
Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.
pi_145674720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:21 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.
Nee hoor. Je speelt nu een flauw spelletje. Jammer.
pi_145675126
Laat de rechter het maar beoordelen idd. Schuldig aan doodslag, en geen strafvervolging vanwege noodweer. Kan iedereen weer rustig slapen :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145689768
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
pi_145689917
Ik ben benieuwd hoe dicht die bedreigers bij de familie van die overvallers staan, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een stel hardcore onderwereldfiguren dit als een soort van benefietactie doen voor een stel mensen die ze totaal niet kennen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145690735
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.
'And I called your name,
pi_145690811
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:27 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.
Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.

Volgens mij is er ook beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Het staat belanghebbenden vrij daar gebruik van te maken.
pi_145690859
Haha doen alsof de overvallers slachtoffer zijn. Wereldvreemd zijn die nabestaanden.
  zondag 19 oktober 2014 @ 03:16:11 #87
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_145691262
Je wordt overvallen, je leven kan er vanaf hangen: Shoot to kill.

Niet zo moeilijk doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_145691331
Wat een asociale domme varkens zijn het toch ook, die Marokkanen.
pi_145692315
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het OM niet vervolgt is er toch geen rechtsgang?
pi_145692391
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.

Volgens mij is er ook beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Het staat belanghebbenden vrij daar gebruik van te maken.
Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.

En er is inderdaad een zogenoemde 'artikel 12'-procedure. Neem aan dat de familie daar gebruik van gaat maken.
'And I called your name,
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:44:15 #91
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145692518
Bah. Tuig, hoe durven ze.
pi_145692867
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.

En er is inderdaad een zogenoemde 'artikel 12'-procedure. Neem aan dat de familie daar gebruik van gaat maken.
Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.
pi_145692885
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.
Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.
'And I called your name,
pi_145692956
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:21 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.
Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.
pi_145693024
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.
Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
'And I called your name,
pi_145693084
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.
pi_145693116
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.
pi_145693134
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.
Blijkbaar niet voor iedereen. Maargoed, we zullen zien wat eruit komt. Ik verwacht niet dat een artikel 12 gaat leiden tot een bevel tot vervolging trouwens in dit geval.
'And I called your name,
pi_145693162
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.
Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter ;)
'And I called your name,
pi_145693237
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter ;)
Ik ben ook nooit officieel vrijgesproken. Jij waarschijnlijk ook niet.

Die vrouw is onschuldig. Schuldig verklaren kan alleen een rechter.

Het OM ziet geen reden tot vervolging, dus als dit wel voor de rechter zou komen, dan leidt dat tot de absurde situatie waarin het OM en de verdediging van de verdachte het al eens zijn. OM eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan, advocaat eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan.

Een rechtszaak is dus sowieso volledig zinloos en kan tot niets anders dan vrijspraak leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')