abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145672972
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, maar mogen we dat oordeel aan een eerlijke en onafhankelijke partij (rechter) overlaten?
Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145673468
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?
Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
pi_145674212
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145674494
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.
Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.
pi_145674720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:21 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.
Nee hoor. Je speelt nu een flauw spelletje. Jammer.
pi_145675126
Laat de rechter het maar beoordelen idd. Schuldig aan doodslag, en geen strafvervolging vanwege noodweer. Kan iedereen weer rustig slapen :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145689768
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
pi_145689917
Ik ben benieuwd hoe dicht die bedreigers bij de familie van die overvallers staan, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een stel hardcore onderwereldfiguren dit als een soort van benefietactie doen voor een stel mensen die ze totaal niet kennen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145690735
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.
'And I called your name,
pi_145690811
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:27 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.
Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.

Volgens mij is er ook beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Het staat belanghebbenden vrij daar gebruik van te maken.
pi_145690859
Haha doen alsof de overvallers slachtoffer zijn. Wereldvreemd zijn die nabestaanden.
  zondag 19 oktober 2014 @ 03:16:11 #87
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_145691262
Je wordt overvallen, je leven kan er vanaf hangen: Shoot to kill.

Niet zo moeilijk doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_145691331
Wat een asociale domme varkens zijn het toch ook, die Marokkanen.
pi_145692315
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het OM niet vervolgt is er toch geen rechtsgang?
pi_145692391
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.

Volgens mij is er ook beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Het staat belanghebbenden vrij daar gebruik van te maken.
Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.

En er is inderdaad een zogenoemde 'artikel 12'-procedure. Neem aan dat de familie daar gebruik van gaat maken.
'And I called your name,
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:44:15 #91
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145692518
Bah. Tuig, hoe durven ze.
pi_145692867
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.

En er is inderdaad een zogenoemde 'artikel 12'-procedure. Neem aan dat de familie daar gebruik van gaat maken.
Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.
pi_145692885
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.
Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.
'And I called your name,
pi_145692956
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:21 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.
Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.
pi_145693024
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.
Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
'And I called your name,
pi_145693084
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.
pi_145693116
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.
pi_145693134
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.
Blijkbaar niet voor iedereen. Maargoed, we zullen zien wat eruit komt. Ik verwacht niet dat een artikel 12 gaat leiden tot een bevel tot vervolging trouwens in dit geval.
'And I called your name,
pi_145693162
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.
Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter ;)
'And I called your name,
pi_145693237
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter ;)
Ik ben ook nooit officieel vrijgesproken. Jij waarschijnlijk ook niet.

Die vrouw is onschuldig. Schuldig verklaren kan alleen een rechter.

Het OM ziet geen reden tot vervolging, dus als dit wel voor de rechter zou komen, dan leidt dat tot de absurde situatie waarin het OM en de verdediging van de verdachte het al eens zijn. OM eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan, advocaat eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan.

Een rechtszaak is dus sowieso volledig zinloos en kan tot niets anders dan vrijspraak leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')