abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148438117
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die advocaat is goed met deze trollende zin.
Te triest voor woorden.
pi_148438353
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:')

Volgens mij snap je er helemaal niets van.
Volgens mij snap ik het maar al te goed en snap jij mij ook.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:17:09 #228
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148438725
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:10 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Volgens mij snap ik het maar al te goed en snap jij mij ook.
Waarheidsvinding is aan de rechter, niet aan de advocaat.

Wat denk je nou zelf? Dat een advocaat tijdens een proces gaat zeggen dat z'n cliënt hem in vertrouwen heeft verteld dat hij toch stiekem wel stout was? 8)7

Zo'n man vindt nooit meer werk als 'ie dat één keer doet. :')

Dat je geen flauw benul hebt van hoe strafrecht werkt kan gebeuren, maar ga dan niet je domme, gênante mening er over lopen geven.

Niet te doen, het verstand van sommige figuren. |:(
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_148438756
Excuses? Een kogel kunnen ze krijgen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:20:30 #230
186587 Byzantynixschii
pi_148438894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb liever dat jij een kogel krijgt.
pi_148439039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb liever dat jij een kogel krijgt.
TR gemacht.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:24:04 #232
186587 Byzantynixschii
pi_148439084
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

TR gemacht.
Een wat?
pi_148439637
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:17 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarheidsvinding is aan de rechter, niet aan de advocaat.

Wat denk je nou zelf? Dat een advocaat tijdens een proces gaat zeggen dat z'n cliënt hem in vertrouwen heeft verteld dat hij toch stiekem wel stout was? 8)7

Zo'n man vindt nooit meer werk als 'ie dat één keer doet. :')

Dat je geen flauw benul hebt van hoe strafrecht werkt kan gebeuren, maar ga dan niet je domme, gênante mening er over lopen geven.

Niet te doen, het verstand van sommige figuren. |:(
Ik ben inderdaad niet erg onder de indruk van hoe strafrecht werkt: het recht van de sterkste en de leugen regeert.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:37:27 #234
186587 Byzantynixschii
pi_148439818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:33 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet erg onder de indruk van hoe strafrecht werkt: het recht van de sterkste en de leugen regeert.
Nee.

Dat wordt nou juist in de hand gespeeld door zo'n OM dat weigert om te vervolgen in een zaak met zulke ernstige gevolgen.
pi_148439898
Volledig terecht dat er een proces wordt geëist. Laat het OM die zaak voorbrengen en een rechter kijken naar wat er is gebeurd, zoals het hoort in een rechtsstaat.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:42:21 #236
186587 Byzantynixschii
pi_148440075
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:38 schreef Tchock het volgende:
Volledig terecht dat er een proces wordt geëist. Laat het OM die zaak voorbrengen en een rechter kijken naar wat er is gebeurd, zoals het hoort in een rechtsstaat.
:Y
pi_148465209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nabestaanden overvallers eisen vervolging

Nabestaanden van de overvallers die omkwamen bij de overval op een juwelierszaak in Deurne eisen alsnog vervolging van de betrokken juweliersvrouw. Ze schoot de twee aanvallers dood.

Advocaat Bénédicte Ficq begint een zogeheten artikel 12-procedure, vertelde ze woensdag. Zo willen de nabestaanden zorgen dat de rechter het Openbaar Ministerie (OM) dwingt alsnog vervolging in te stellen. Ficq: „De nabestaanden willen dat een rechter zich over hun dood buigt.”
Het OM kwam eerder tot de conclusie dat de juweliersvrouw het vuur opende uit noodweer en dat ze niet hoeft te worden vervolgd. Het gerechtshof in Den Bosch heeft de klaagschriften inmiddels binnen en behandelt procedure in april, meldt een woordvoerster. Die behandeling is achter gesloten deuren.

„Het gaat toch om de dood van twee jonge mannen”, licht Ficq toe. „Daarom willen nabestaanden dat een rechter naar de zaak kijkt. Dit had overigens misschien vermeden kunnen worden als de nabestaanden iets van oprechte spijt te horen hadden gekregen. Maar ze hebben geen enkele reactie gehad.”

Beelden van de overval die het Openbaar Ministerie eerder toonde, laten zien dat er twee overvallers binnenkwamen. Een spuit pepperspray in het gezicht van juwelier Willy. Zijn vrouw Marina volgt de gebeurtenissen op de bewakingsbeelden die in het kantoor te zien zijn. Ze pakt het geladen vuurwapen dat haar man na een eerdere overval aanschafte, als de overvallers haar man dreigen dood te schieten. Ze lost door een kleine deuropening het eerste schot als een overvaller het kantoor binnendringt. Hij wordt fataal geraakt in het hart. De tweede overvaller schiet ze dood tijdens zijn worsteling met haar man.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_vervolging__.html
En zo kwam er weer een aap uit de mouw:
Uit het gedrag van die familie valt heel duidelijk op te maken dat empathie - op z'n zachts gezegd - niet hun sterkste kant is. Of het moet dan de empathie zijn die zij voor zichzelf opeisen, dan wel. Maar van énig meevoelen met Marina of haar familie is totaal geen sprake.

Voor mij zijn deze "mensen" volledig door het ijs gezakt. Opbokken ermee!

En dat die Ficq zich hiervoor laat lenen......wat een .......laatmaaar.
pi_148465249
quote:
15s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:08 schreef TwisterNederland het volgende:
Oprechte spijt voor het doodschieten van twee overvallers zal ik nooit krijgen.
Nabestaanden kunnen beter ophouden. Het waren geen goede, aardige jongens maar koelbloedige overvallers welke gekregen hebben waar ze om vroegen. Vrouw hoort dit jaar gewoon een lintje te krijgen voor het veiliger maken van de straten.
Bizar gewoon die nabestaanden....
pi_148465319
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat mij nog het meest verbaast is dat deze nabestaanden opeens in beeld komen na de overval. Ze ruiken waarschijnlijk geld. Waar waren ze toen deze jochies moesten worden opgevoed?
Toen waren ze bezig om te bedenken waar ze de buit aan uit zouden geven....
pi_148465383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Strop mag ook, maar geen cent uit de stroppenpot uitkeren...
pi_148468700
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:32 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En zo kwam er weer een aap uit de mouw:
Uit het gedrag van die familie valt heel duidelijk op te maken dat empathie - op z'n zachts gezegd - niet hun sterkste kant is. Of het moet dan de empathie zijn die zij voor zichzelf opeisen, dan wel. Maar van énig meevoelen met Marina of haar familie is totaal geen sprake.

Voor mij zijn deze "mensen" volledig door het ijs gezakt. Opbokken ermee!

En dat die Ficq zich hiervoor laat lenen......wat een .......laatmaaar.
Verschrikkelijk, dat volk. Je weet je zoons niet op te voeden, ze zijn crimineel en nemen willens en wetens dit soort risico's. En dan ook nog spijt willen horen uit de mond van de overvallen juwelier en z'n vrouw? :r

Doodgeschoten worden (als dader) bij het plegen van een gewapende overval moet per definitie onder het kopje "beroepsrisico" vallen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:07:36 #242
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148468805
Typische moslims die nabestaanden, alleen maar oog voor zichzelf.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_148474219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, dat volk. Je weet je zoons niet op te voeden, ze zijn crimineel en nemen willens en wetens dit soort risico's. En dan ook nog spijt willen horen uit de mond van de overvallen juwelier en z'n vrouw? :r

Doodgeschoten worden (als dader) bij het plegen van een gewapende overval moet per definitie onder het kopje "beroepsrisico" vallen.
quote:
Juweliersvrouw Deurne opgenomen in psychiatrische inrichting

Het gaat niet goed met Marina Sanders, de juweliersvrouw die in maart vorig jaar twee overvallers doodschoot in Deurne. Zij is opgenomen in een psychiatrische inrichting.

De nabestaanden van de overvallers willen dat Marina Sanders zich voor een rechter moet verantwoorden. Het Openbaar Ministerie had eerder besloten haar niet te vervolgen omdat er sprake was van noodweer.

"Mijn cliënten vinden dat de rechter een oordeel moet vellen", meent advocaat Bénédicte Ficq. Zij vertegenwoordigt de nabestaanden. Ficq voert ook aan dat 'iets van medeleven had geholpen'.

Ontmoeting ging niet door
Marina's advocaat Jan-Hein Kuijpers vindt het 'onzin' om erbij te halen dat er geen excuses zijn gekomen. Volgens hem had Sanders al lang aangegeven een gesprek te willen met de nabestaanden, maar werd ze pas een dag voor de ontmoeting op de hoogte gesteld. "Ze had die dag net een intake bij de kliniek, dus ze kon gewoon niet", aldus Kuijpers.
http://www.omroepbrabant.(...)sche+inrichting.aspx
Ze wou dus zelfs haar excuses aanbieden, maar dat kon niet omdat ze in een psychiatrische inrichting zit vanwege alle ellende
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148474254
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef MPC60 het volgende:
Typische moslims die nabestaanden, alleen maar oog voor zichzelf.
Ik kan het hier helaas alleen maar mee eens zijn.
pi_148474348
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Juweliersvrouw Deurne opgenomen in psychiatrische inrichting

Het gaat niet goed met Marina Sanders, de juweliersvrouw die in maart vorig jaar twee overvallers doodschoot in Deurne. Zij is opgenomen in een psychiatrische inrichting.

De nabestaanden van de overvallers willen dat Marina Sanders zich voor een rechter moet verantwoorden. Het Openbaar Ministerie had eerder besloten haar niet te vervolgen omdat er sprake was van noodweer.

"Mijn cliënten vinden dat de rechter een oordeel moet vellen", meent advocaat Bénédicte Ficq. Zij vertegenwoordigt de nabestaanden. Ficq voert ook aan dat 'iets van medeleven had geholpen'.

Ontmoeting ging niet door
Marina's advocaat Jan-Hein Kuijpers vindt het 'onzin' om erbij te halen dat er geen excuses zijn gekomen. Volgens hem had Sanders al lang aangegeven een gesprek te willen met de nabestaanden, maar werd ze pas een dag voor de ontmoeting op de hoogte gesteld. "Ze had die dag net een intake bij de kliniek, dus ze kon gewoon niet", aldus Kuijpers.
http://www.omroepbrabant.(...)sche+inrichting.aspx
Ze wou dus zelfs haar excuses aanbieden, maar dat kon niet omdat ze in een psychiatrische inrichting zit vanwege alle ellende
Het is eigenlijk diep droevig. Als je winkel wordt overvallen en er wordt een pistool op je man gericht, is dat een zeer traumatische gebeurtenis. Iets waar die vrouw en haar man niet om hebben gevraagd. Het zijn de daders die deze gebeurtenis veroorzaakten en ook zelf het risico namen.

Die vrouw zit nu in een psychiatrische inrichting en zou zich dan ook nog eens moeten verantwoorden voor het schieten op de daders. Ze heeft een heldendaad verricht. Die ouders van de nabestaanden moeten zich kapot schamen.
pi_148475181
quote:
En die nabestaanden maar doorgaan en doorgaan en doorgaan met haar nog dieper in de ellende te laten zakken. Empathieloos tuig is het.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_148475969
Als de juweliers bijvoorbeeld een bloemstuk naar de uitvaart gestuurd zouden hebben zou men wel weer de smoes gebruikt hebben dat je dat ook niet had kunnen maken als "dader" zijnde en zodoende ook een goede reden voor ficq om dat te gebruiken.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:15:22 #248
186587 Byzantynixschii
pi_148476059
Wat een tokkies in dit topic. Te dom om te poepen.
pi_148476222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
ie vrouw zit nu in een psychiatrische inrichting en zou zich dan ook nog eens moeten verantwoorden voor het schieten op de daders. Ze heeft een heldendaad verricht. Die ouders van de nabestaanden moeten zich kapot schamen.
Toch hoor ik ook vaak dat psychische problemen geen reden mag zijn om rekening mee te houden in de rechtspraak. Ik vind het in dit geval zo op het oog ook ongepast maar die mensen hebben het recht het te eisen.
pi_148476241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat een tokkies in dit topic. Te dom om te poepen.
Uitstekende posting en dat voor iets wat schijnbaar zo obvious is maar blijkbaar te lastig is om in een paar woorden in een posting te tyfen. Tjeempie, als dat al te lastig voor jou is, dan dien je eerder je eigen standpunt te heroverwegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')