abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145693295
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:43 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Blijkbaar niet voor iedereen.
Dat is de 'familie en vrienden' die nu deze mensen ook weer bedreigen, vanuit hun tribale emotie. Die zijn waarschijnlijk pas tevreden als de slachtoffers levenslang hebben gekregen oid. Lijkt me niet dat dat de maatstaf moet zijn.
quote:
Maargoed, we zullen zien wat eruit komt. Ik verwacht niet dat een artikel 12 gaat leiden tot een bevel tot vervolging trouwens in dit geval.
Laten we hopen van niet.
pi_145693336
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het OM ziet geen reden tot vervolging, dus als dit wel voor de rechter zou komen, dan leidt dat tot de absurde situatie waarin het OM en de verdediging van de verdachte het al eens zijn. OM eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan, advocaat eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan.

Een rechtszaak is dus sowieso volledig zinloos en kan tot niets anders dan vrijspraak leiden.
Komt vaker voor hoor. Zie de rechtszaak tegen Geert Wilders, wat ook inderdaad tot vrijspraak leidde. Zal hier inderdaad niet anders zijn, al denk ik niet eens dat een artikel 12 succesvol gaat zijn.

Wat dat betreft is het zinloos inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145693380
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter ;)
Rechters vervolgen niet, dat doet het OM. En het OM vervolgt pas als het een zaak ziet. En dat is maar goed ook, als het OM gaat vervolgen terwijl er helemaal geen zaak is, in wat voor bananenrepubliek leef je dan?
pi_145693449
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:03 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Rechters vervolgen niet, dat doet het OM. En het OM vervolgt pas als het een zaak ziet. En dat is maar goed ook, als het OM gaat vervolgen terwijl er helemaal geen zaak is, in wat voor bananenrepubliek leef je dan?
Dat lijkt me niet wenselijk nee.

Maar hier spelen meerdere factoren.
Is het noodweer?
Is het noodweer-exces?

Daarnaast hebben de nabestaanden natuurlijk gewoon het recht om te proberen een vervolging af te dwingen. Slaagt dat niet dan is dat ook duidelijk genoeg, en daarmee de kous af.
'And I called your name,
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:16:54 #105
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145693587
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Is het noodweer?
Is het noodweer-exces?

Daarnaast hebben de nabestaanden natuurlijk gewoon het recht om te proberen een vervolging af te dwingen. Slaagt dat niet dan is dat ook duidelijk genoeg, en daarmee de kous af.
De enige factoren die hier spelen is dat Nederland verlost is van twee stuks tuig en dat de verlossers daar nog dagelijks de zure vruchten van plukken. Een rechtszaak maakt die vruchten alleen maar nog zuurder en geeft te veel credit aan de twee stuks tuig. Lekker laten zoals het is!
pi_145694105
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Is het noodweer?
Is het noodweer-exces?
Dat heeft het OM al beoordeeld na uitgebreid onderzoek. Waarom zou de rechter dat nogmaals moeten doen?
quote:
Dat ze het recht hebben maakt het nog niet kies dat ze het ook inzetten. Dit temeer daar de nabestaanden zo te zien helemaal niet zoveel om ons rechtssysteem geven, maar het alleen maar willen gebruiken als stok om de echte slachtoffers mee te slaan. Een onsmakelijke gang van zaken.
pi_145697834
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De enige factoren die hier spelen is dat Nederland verlost is van twee stuks tuig en dat de verlossers daar nog dagelijks de zure vruchten van plukken. Een rechtszaak maakt die vruchten alleen maar nog zuurder en geeft te veel credit aan de twee stuks tuig. Lekker laten zoals het is!
Kan me niet voorstellen dat die rechtszaak er gaat komen.. maar je hoeft niet opeens wettelijke rechten te gaan schrappen omdat het jou niet aanstaat dat die mensen liever een proces zien.

Dus laat ze lekker een artikel 12 proberen.
'And I called your name,
pi_145697856
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat heeft het OM al beoordeeld na uitgebreid onderzoek. Waarom zou de rechter dat nogmaals moeten doen?

[..]

Dat ze het recht hebben maakt het nog niet kies dat ze het ook inzetten. Dit temeer daar de nabestaanden zo te zien helemaal niet zoveel om ons rechtssysteem geven, maar het alleen maar willen gebruiken als stok om de echte slachtoffers mee te slaan. Een onsmakelijke gang van zaken.
Zo zie ik het niet, maargoed.
'And I called your name,
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:52:38 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145698020
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat die rechtszaak er gaat komen.. maar je hoeft niet opeens wettelijke rechten te gaan schrappen omdat het jou niet aanstaat dat die mensen liever een proces zien.

Dus laat ze lekker een artikel 12 proberen.
Maar je kan wel een moreel appel doen op die mensen.
pi_145698030
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Absoluut.
'And I called your name,
pi_145698811
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Zo zie ik het niet, maargoed.
Wat geeft jou het idee dat het hier om door waarheidsvinding / rechtvaardigheidsoverwegingen gedreven figuren gaat?
pi_145703350
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 10:52 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben ook nooit officieel vrijgesproken. Jij waarschijnlijk ook niet.

Die vrouw is onschuldig. Schuldig verklaren kan alleen een rechter.

Het OM ziet geen reden tot vervolging, dus als dit wel voor de rechter zou komen, dan leidt dat tot de absurde situatie waarin het OM en de verdediging van de verdachte het al eens zijn. OM eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan, advocaat eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan.

Een rechtszaak is dus sowieso volledig zinloos en kan tot niets anders dan vrijspraak leiden.
De kans is uiterst gering, maar een rechter kán een eis tot vrijspraak naast zich neerleggen en toch schuldig bevinden en straf opleggen.
pi_145703469
quote:
6s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:54 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

De kans is uiterst gering, maar een rechter kán een eis tot vrijspraak naast zich neerleggen en toch schuldig bevinden en straf opleggen.
Laten we het hopen. Dan breekt de anti-Marokkanen-pleuris weer ff lekker uit in dit land!
pi_145703538
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:14 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat geeft jou het idee dat het hier om door waarheidsvinding / rechtvaardigheidsoverwegingen gedreven figuren gaat?
Ik zie hier mensen die hun kind zijn verloren en graag het enige onafhankelijke rechtsorgaan daar zijn oordeel over willen zien vellen.

Om maar een voorbeeld te noemen, mocht er geoordeeld worden dat het noodweerexces is in plaats van noodweer, dan is die vrouw schuldig aan doodslag, al zal ze er niet voor gestraft worden.

Het rechtssysteem werkt twee kanten op. Al ben ik er zelf van overtuigd dat het daadwerkelijk noodweer was en vervolging dus zinloos is, vind ik niet dat je dat op iedereen kunt betrekken. Zeker niet op nabestaanden.
'And I called your name,
pi_145703554
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat vrij zinloos is bij dit soort lieden.
pi_145703571
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 16:57 schreef hpeopjes het volgende:
Laten we het hopen. Dan breekt de anti-Marokkanen-pleuris weer ff lekker uit in dit land!
Jij bent wel in voor een good old RaHoWa ? 11.gif
pi_145703651
quote:
6s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:00 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jij bent wel in voor een good old RaHoWa ? [ afbeelding ]
Neuh. Gewoon alle Marokkanen het land uit trappen. Dan wordt het hier weer een stuk prettiger om te leven. En hopelijk gaan moslims dan vanzelf een toontje lager zingen, zodat het bij Marokkanen kan blijven.
pi_145703653
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Omdat we in Nederland een scheiding der machten kennen. Het OM voert uit en de rechter mag controleren of zij dat goed hebben gedaan.
pi_145703704
Het is 'the fan'.

:@
pi_145704408
quote:
6s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:03 schreef Treinhomo het volgende:
Het is 'the fan'.

:@

Neehoor :P
pi_145704657
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Omdat we in Nederland een scheiding der machten kennen. Het OM voert uit en de rechter mag controleren of zij dat goed hebben gedaan.
Dan heb je het toch niet goed begrepen. Het OM bepaalt wat voor de rechter komt, pas dan komt de controlerende/oordelende taak van de rechter om de hoek kijken, niet eerder.
pi_145704813
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dan heb je het toch niet goed begrepen. Het OM bepaalt wat voor de rechter komt, pas dan komt de controlerende/oordelende taak van de rechter om de hoek kijken, niet eerder.
Wtf? Waar beweer ik dat het andersom is?
pi_145705099
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wtf? Waar beweer ik dat het andersom is?
Je beweert dat de werkzaamheden van het OM gecontroleerd moeten worden door de rechter. Dat is echter niet zo, en dat lijkt me juist een kenmerk van de scheiding der machten.
pi_145705184
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je beweert dat de werkzaamheden van het OM gecontroleerd moeten worden door de rechter. Dat is echter niet zo, en dat lijkt me juist een kenmerk van de scheiding der machten.
:')

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
quote:
De rechterlijke macht controleert vervolgens de uitvoering van wetten en regelgeving, en arbitreert bij conflicten tussen de machten.
En wie had het over "moeten"?
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:55:05 #125
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145705259
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:44 schreef Hathor het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dicht die bedreigers bij de familie van die overvallers staan, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een stel hardcore onderwereldfiguren dit als een soort van benefietactie doen voor een stel mensen die ze totaal niet kennen.
Ik zou de daders zoeken in dezelfde groep als welke stond te demonstreren een aantal dagen na het incident (hoogstwaarschijnlijk ook allemaal crimineel).
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')