abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:53:38 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145192653
quote:
Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in Deurne willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag.
Nabestaanden eisen vervolging juweliersvrouw Deurne

Ze dienen daarom een klacht in bij het gerechtshof in Den Bosch, vertelde hun advocaat Peter Plasman vrijdag tegen de NOS.

De Deurnese juweliersvrouw Marina schoot de twee overvallers dood. Het Openbaar Ministerie (OM) oordeelde dat ze mocht schieten om zichzelf en haar man te verdedigen toen ze werden aangevallen.

De nabestaanden hebben vraagtekens bij het standpunt van het OM, legde Plasman uit. Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.

Ze vinden bovendien dat de rechter in zo'n ernstige zaak het laatste woord moet hebben en ze willen in een proces de kans hebben op spreekrecht. Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.

Juwelierszaak Goldies werd op 28 maart overvallen, terwijl het echtpaar in de winkel aanwezig was. De twee overvallers werden bij de overval doodgeschoten.
Je moet de brutaliteit maar hebben.
Laffe huichelaar
pi_145192674
En terecht
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:56:38 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145192759
Ik snap het wel. Een vrouw die niet eens een vuurwapen hoort te hebben. Die schiet zonder dat er sprake was van een levensbedreigende situatie -in de ogen van de eisers-. Laat de rechter er maar over beslissen
Laffe huichelaar
pi_145192956
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:56 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap het wel. Een vrouw die niet eens een vuurwapen hoort te hebben. Die schiet zonder dat er sprake was van een levensbedreigende situatie -in de ogen van de eisers-. Laat de rechter er maar over beslissen
'Schiet hem (haar man) af, schiet hem af!' Terwijl ze met pistolen zwaaien is tegenwoordig niet levensbedreigend meer. Genot.
pi_145193108
quote:
Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.
Ja, next.
pi_145194089
Die juweliersvrouw is natuurlijk ook erg bedreven in het bedienen van vuurwapens. Erg vreemd dat ze niet even van tevoren de rust had genomen om te kijken waar ze zou schieten..
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:00:30 #7
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145194241
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:53 schreef June. het volgende:
Die juweliersvrouw is natuurlijk ook erg bedreven in het bedienen van vuurwapens.
Gelukkig voor haar wel....
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:14:42 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145194673
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:53 schreef June. het volgende:
Die juweliersvrouw is natuurlijk ook erg bedreven in het bedienen van vuurwapens. Erg vreemd dat ze niet even van tevoren de rust had genomen om te kijken waar ze zou schieten..
Ik hoop dat je sarcastisch bent?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:34:45 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145195257
quote:
Haar man was al neergeschoten, er staan twee zenuwachtige Mocro's met een pistool in je zaak en het is niet levensbedreigend? Damn, de weg met ons ers bereiken weer nieuwe hoogtes!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:40:36 #10
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_145195435
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Haar man was al neergeschoten, er staan twee zenuwachtige Mocro's met een pistool in je zaak en het is niet levensbedreigend? Damn, de weg met ons ers bereiken weer nieuwe hoogtes!
Wat heeft de afkomst van de overvallers er mee te maken, meneer Onderbuik?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:44:59 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145195567
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat ik snap dat nabestaanden, die het dus zo zien, graag een rechtszaak willen

Wat heeft dat met wegmetons te maken?
Laffe huichelaar
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:45:26 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_145195581
En wie zijn wij, de ons in dit geval dan, en wie zijn zij?
Laffe huichelaar
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:48:27 #13
186587 Byzantynixschii
pi_145195682
Het lijkt mij juist in het algemeen belang dat een rechter hier een duidelijke uitspraak over doet ipv dat het OM hier opportuun is. Ten eerste is de zaak dusdanig ernstig (dodelijke slachtoffers) dat ik me sterk afvraag of we wel moeten willen dat een uitvoerende macht hier zo'n beslissing kan maken, ten tweede is deze vorm van noodweer/noodweerexces momenteel een hot item in Nederland, gezien ook de controversiėle uitlatingen over 'inbrekersrisico' van die incapabele VVD-speknek en ten derde zijn de feiten nou ook weer niet zo klip en klaar duidelijk dat het 100% zeker om noodweer ging.

Ik begrijp dus niet dat het OM dit besluit durft te nemen en hoop dat artikel 12 nou eens gehonoreerd wordt. We zijn tenslotte een rechtsstaat.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:06:39 #14
396550 Richestorags
pi_145196255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:40 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat heeft de afkomst van de overvallers er mee te maken, meneer Onderbuik?
Niks, ik benoem alleen de feiten van de zaak. Kan je geen inhoudelijke discussie voeren ofzo?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:08:55 #15
396550 Richestorags
pi_145196321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat ik snap dat nabestaanden, die het dus zo zien, graag een rechtszaak willen

Wat heeft dat met wegmetons te maken?
Ik snap niet dat mensen het snappen dat zij het zo zien. Ze hebben het recht om te rouwen, maar voor de rest moet je het gore lef maar hebben om een rechtszaak aan te spannen. Hun zoon was een stuk tuig en het is triest dat hij de dood vond maar dat is de juwelier niet aan te rekenen. Die vroeg er toch niet om?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:24:42 #16
186587 Byzantynixschii
pi_145196861
Mag ik even heel hard lachen!?

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niks, ik benoem alleen de feiten van de zaak. Kan je geen inhoudelijke discussie voeren ofzo?
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen het snappen dat zij het zo zien. Ze hebben het recht om te rouwen, maar voor de rest moet je het gore lef maar hebben om een rechtszaak aan te spannen. Hun zoon was een stuk tuig en het is triest dat hij de dood vond maar dat is de juwelier niet aan te rekenen. Die vroeg er toch niet om?
Het je wel eens van het woord 'ironie' gehoord? :')
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:26:19 #17
396550 Richestorags
pi_145196922
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
Mag ik even heel hard lachen!?

[..]

[..]

Het je wel eens van het woord 'ironie' gehoord? :')
Jazeker. Het is alleen niet van toepassing hier :)
pi_145199133
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het lijkt mij juist in het algemeen belang dat een rechter hier een duidelijke uitspraak over doet ipv dat het OM hier opportuun is. Ten eerste is de zaak dusdanig ernstig (dodelijke slachtoffers) dat ik me sterk afvraag of we wel moeten willen dat een uitvoerende macht hier zo'n beslissing kan maken, ten tweede is deze vorm van noodweer/noodweerexces momenteel een hot item in Nederland, gezien ook de controversiėle uitlatingen over 'inbrekersrisico' van die incapabele VVD-speknek en ten derde zijn de feiten nou ook weer niet zo klip en klaar duidelijk dat het 100% zeker om noodweer ging.

Ik begrijp dus niet dat het OM dit besluit durft te nemen en hoop dat artikel 12 nou eens gehonoreerd wordt. We zijn tenslotte een rechtsstaat.
Dit.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:31:23 #19
208890 June.
Seriously?
pi_145199327
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik hoop dat je sarcastisch bent?
Haha ja
Shine bright like a diamond.
  zondag 5 oktober 2014 @ 00:57:47 #20
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_145203801
:') die ouders die zulk crimineel gedrag juist versterken met zo'n aanspanning. Wat een kk debielen zeg.
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
pi_145204079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:48 schreef Byzantynixschii het volgende:

Het zal mij verbazen dat de rechter iets anders oordeelt dan: "gezien noodweer en de extreme dreiging was er geen andere keuze dan de inzet van het illegale wapen om het vege lijf van haar man en zichzelf te redden"

Dat is dan mooi want geeft mensen een vrijbrief om zelf het recht in handen te nemen en enkel een korte tijd te zitten voor wapenbezit. Want zeg nu zelf als zo'n marokkaanse rat een juwelier overvalt dan kun je ze zelfs nog koelbloedig afschieten en daarna zeggen dat het noodweer was.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:21:36 #22
862 Arcee
Look closer
pi_145651022
quote:
Juweliersechtpaar loopt gevaar

Het juweliersechtpaar uit Deurne is
gewaarschuwd dat het gevaar loopt.De
Criminele Inlichtingen Eenheid van
Eindhoven zou signalen hebben gekregen
dat onbekenden het paar iets willen
aandoen.De politie heeft volgens de
advocaat van het echtpaar uitgebreide
beveiligingsmaatregelen genomen.

Zo zijn er bij het huis van het paar
extra camera's opgehangen.Ook wordt er
intensief gesurveilleerd.

Bij de overval op de juwelierszaak
kwamen in maart twee overvallers om het
leven.Ze werden doodgeschoten door de
juweliersvrouw.Het OM besloot dat de
vrouw daarvoor niet wordt vervolgd.
quote:
Onderwereld bedreigt overvallen juweliersechtpaar

Onderwereldfiguren hebben bedreigingen geuit aan het adres van het overvallen juweliersechtpaar Willy en Marina Sanders uit Deurne. De Criminele Inlichtingen Eenheid zou hebben opgevangen dat onbekenden het paar iets willen aandoen.

,,De bedreigingen zijn dermate serieus dat de politie het echtpaar anderhalve week geleden heeft gewaarschuwd", zegt advocaat Jan-Hein Kuijpers. ,,Sindsdien loopt het onderzoek en probeert justitie te achterhalen wie erachter zit."

,,Ongeveer 1,5 week geleden kreeg de Criminele Inlichtingen Eenheid in Eindhoven informatie van een betrouwbare bron, dat het echtpaar iets zou kunnen overkomen. Sindsdien loopt het onderzoek en probeert justitie te achterhalen wie erachter zit'', zei Kuijpers.

De politie heeft camera's opgehangen rondom het huis van de familie, die eind maart werd beroofd in hun zaak Goldies. Tijdens de overval ontstond een schietpartij, waarbij beide overvallers (20 en 29) om het leven kwamen.

Marina Sanders zou er geestelijk slecht aan toe zijn, zegt Kuijpers. ,,Ze kan dit niet aan. Ze is nog aan het bekomen van de schrik van de overval, en dan nu de grote onzekerheid dat ze iets zou kunnen overkomen.''

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:45:41 #23
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_145654210
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:57 schreef Martin-Ssempa het volgende:
:') die ouders die zulk crimineel gedrag juist versterken met zo'n aanspanning. Wat een kk debielen zeg.
Die "beroepskeuze" van hun gebroed komt dan ook niet geheel uit de lucht vallen. Ze plukken gewoon de vruchten van hun "opvoeding".
pi_145658914
Laten we de ouders van dat schorem dan liever aanklagen voor die abortus die ze nooit hebben laten plegen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145658950
Het is toch volkomen logisch dat de nabestaande van deze jongens de juweliersvrouw achter de tralies willen hebben?
pi_145660615
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat de nabestaande van deze jongens de juweliersvrouw achter de tralies willen hebben?
Waarom? Als mijn zoon tijdens een overval zou worden doodgeschoten zou het gewoon zijn verdiende loon zijn en ik zou daar zeer zeker publiekelijk geen stampij over gaan lopen maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:43:53 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145660635
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:45 schreef Dik_Troll het volgende:

[..]

Die "beroepskeuze" van hun gebroed komt dan ook niet geheel uit de lucht vallen. Ze plukken gewoon de vruchten van hun "opvoeding".
Natuurlijk sjakie
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:44:17 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145660636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 07:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom? Als mijn zoon tijdens een overval zou worden doodgeschoten zou het gewoon zijn verdiende loon zijn en ik zou daar zeer zeker publiekelijk geen stampij over gaan lopen maken.
Uiteraard. Jij niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145662092
quote:

[..]

Geen verdriet nee? gewoon "like care....."?
pi_145662155
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145662168
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet?
Waar het omgaat is dat het volkomen logisch is dat je de schuld bij andere legt als het om het leven gaat van iemand waarvan je heel veel houdt.
pi_145662219
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat het volkomen logisch is dat je de schuld bij andere legt als het om het leven gaat van iemand waarvan je heel veel houdt.
Nee, dat is niet zo. Slechts met oogkleppen op of in dubieuze gevallen. Hier is geen sprake van een dubieus geval. En dan nog, gaan dreigen met geweld, dan ben je gewoon een droeftoeter die de dood van een van hun familieleden verdient.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145662250
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Slechts met oogkleppen op of in dubieuze gevallen. Hier is geen sprake van een dubieus geval. En dan nog, gaan dreigen met geweld, dan ben je gewoon een droeftoeter die de dood van een van hun familieleden verdient.
_O-
pi_145662288
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-
Goed argument, kan dus opmaken dat je het met me eens bent. Dacht ik al, onderhond.
pi_145662328
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Goed argument, kan dus opmaken dat je het met me eens bent. Dacht ik al, onderhond.
Nee, ik moest lachen om je bekrompen gedachtegang.
pi_145662377
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij zou je criminele zoon die met een vuurwapen anderen berooft uiteraard onschuldig achten O+ Goed ouderschap.
pi_145662390
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij zou je criminele zoon die met een vuurwapen anderen berooft uiteraard onschuldig achten O+ Goed ouderschap.
Nee dat zou ik naar alle waarschijnlijkheid niet doen, maar ik snap wel dat andere mensen dat doen.

Empathie noem je dat.
pi_145662415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee dat zou ik naar alle waarschijnlijkheid niet doen, maar ik snap wel dat andere mensen dat doen.

Empathie noem je dat.
Oogkleppen noem je dat.
pi_145662440
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oogkleppen noem je dat.
Nee, zaken van beide kanten bekijken.

Ik vind namelijk niet dat deze juweliersvrouw straf dient te krijgen, integendeel.
pi_145662465
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, zaken van beide kanten bekijken.
ok
pi_145662481
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ok
;)
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:17:02 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145662595
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

pi_145666725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, en schaamte waarschijnlijk, het is toch een teken dat er tijdens de opvoeding iets mis is gegaan.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:38:09 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145666756
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, en schaamte waarschijnlijk, het is toch een teken dat er tijdens de opvoeding iets mis is gegaan.
Oke Sjaak.
pi_145666777
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Oke Sjaak.
Kanker eens op trolletje.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:41:42 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145666835
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kanker eens op trolletje.
Zeg dat maar tegen je moeder ofzo. Ik heb godverdomme niet met je geknikkerd ofzo.
pi_145666854
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er mensen die hun kinderen altijd onschuldig achten en er alles aan doen om hun criminele gedrag goed te praten. Ouders hebben ook nooit schuld.
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:59:39 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145667200
Als iemand die deze zaak niet heel erg gevolgd heeft..

Tuig overvalt juwelierszaak.
Tuig kopt kogeltjes en sterft.
Familie/vrienden van tuig gaat bij de juwelier protesteren.
Familie/vrienden van tuig spannen een rechtzaak aan.
Familie/vrienden van tuig uit de onderwereld bedreigen het echtpaar.

Wat? Serieus, wat? Zijn we echt zo ver in dit land dat dit allemaal maar toegelaten wordt? _O- en maar afvragen waarom mensen steeds racistischer van aard worden :D _O-

Goed, dat ze een vervolging willen afdwingen.. het is wettelijk toegestaan dus dat kan ik niet echt tegenspreken maar godverdomme man waar is je fucking geweten. Dit geeft zo'n heerlijk signaal af aan de rest van dat soort mensen ook :')

Prima beslissing van het OM om niet over te gaan op vervolging trouwens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:03:58 #49
426473 .Exe
And Justice for All
pi_145667286
quote:

[..]

Als het een van mijn zoons zou betreffen dan zou het heel pijnlijk zijn maar wel het risico van het vak!
Zelfs dan zou mijn begrip groot zijn voor zo`n vrouw.
pi_145668703
quote:
Ik dus niet. Jouw zoon was overduidelijk fout. De juweliersvrouw moet voor de rest van haar leven door met de wetenschap dat zij gedwongen was om iemand neer te schieten. De stress en het trauma dat dat haar heeft opgeleverd.

Iemand met ook maar het geringste beetje eer en fatsoen zou zich diep voor het gedrag van zoonlief schamen en het juweliers-echtpaar excuus aanbieden. Het minste wat je kunt doen is de vrouw verder met rust laten. Maar hé, zelfreflectie is moeilijk. Tering wat een aso-familie!
pi_145668773
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:57 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Dit dus. Volstrekt onbegrijpelijk. En dan heel vreemd opkijken als je door sommige medeburgers met de nek wordt aangekeken. Volslagen perverse waarden en normen deze familie.
pi_145668808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
NEE!
pi_145668836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee. Iets met normen en waarden en zo.
pi_145668917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:07 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee. Iets met normen en waarden en zo.
Maar als ze die niet hebben, en ook geen empathie voelen voor het juwelierspaar, dan is hun reactie, hoe asociaal ook, uiteindelijk wel logisch.

Daarentegen....wie zijn die bedreigers eigenlijk?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145668975
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik dus niet. Jouw zoon was overduidelijk fout. De juweliersvrouw moet voor de rest van haar leven door met de wetenschap dat zij gedwongen was om iemand neer te schieten. De stress en het trauma dat dat haar heeft opgeleverd.

Iemand met ook maar het geringste beetje eer en fatsoen zou zich diep voor het gedrag van zoonlief schamen en het juweliers-echtpaar excuus aanbieden. Het minste wat je kunt doen is de vrouw verder met rust laten. Maar hé, zelfreflectie is moeilijk. Tering wat een aso-familie!
Wat je dus eigenlijk zegt is dat elke overvaller vogelvrij is en mag worden doodgeschoten zonder dat daar een normale rechtsgang op volgt.
pi_145669076
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

Wat? Serieus, wat? Zijn we echt zo ver in dit land dat dit allemaal maar toegelaten wordt? _O- en maar afvragen waarom mensen steeds racistischer van aard worden :D _O-

Goed, dat ze een vervolging willen afdwingen.. het is wettelijk toegestaan dus dat kan ik niet echt tegenspreken maar godverdomme man waar is je fucking geweten. Dit geeft zo'n heerlijk signaal af aan de rest van dat soort mensen ook :')

In een notedop.
pi_145669084
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:12 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt is dat elke overvaller vogelvrij is en mag worden doodgeschoten zonder dat daar een normale rechtsgang op volgt.
Jij kan niet goed lezen, of wel? :')
pi_145669146
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar als ze die niet hebben, en ook geen empathie voelen voor het juwelierspaar, dan is hun reactie, hoe asociaal ook, uiteindelijk wel logisch.

knip
Ja, zeer logisch, maar de kritiek die ze op hun gedrag krijgen is nog veel logischer.
En je zult zien dat juist dit soort figuren dan gaan huilie doen en discriminatie roepen. Stelletje hypocriete aso's.
pi_145669257
quote:

[..]

Nee. Ik zeg dat in deze zaak het OM juist gehandeld heeft en dat Marina volkomen terecht niet vervolgd wordt. Verder zeg ik dat ik dat de familie van die overvallen net zulk aso-tuig is als zoonlief, met perverse normen en bedroevend weinig inzicht in wat goed is.

En eigenlijk is Marina veel te lief en goed voor die hufters, want in mijn optiek heeft ze meer dan voldoende reden om dat stelletje tuig aan te klagen voor smaad (wat op zich al reden is voor een leuk sommetje aan vergoeding), maar ze zou ook nog een flinke schadevergoeding moeten krijgen voor alle stress, het trauma, alle ziekte/therapiekosten en de winstderving omdat ze niet normaal haar zaak kan laten draaien.

[ Bericht 20% gewijzigd door stopnaald op 18-10-2014 16:27:19 ]
pi_145669432
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:22 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg dat in deze zaak het OM juist gehandeld heeft en dat Marina volkomen terecht niet vervolgd wordt.
Dus, een overvaller mag doodgeschoten worden zonder dat daar een normale rechtsgang (= proces) op volgt. Want dat is precies wat er nu gebeurt.

quote:
Verder zeg ik dat ik dat de familie van die overvallen net zulk aso-tuig is als zoonlief, met perverse normen en bedroevend weinig inzicht in wat goed is.
Ik zou eerder zeggen dat die familie een beter begrip heeft van wat een rechtsstaat inhoudt dan menig fokker hier.
pi_145669460
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dus, een overvaller mag doodgeschoten worden zonder dat daar een normale rechtsgang (= proces) op volgt. Want dat is precies wat er nu gebeurt.

[..]

Ik zou eerder zeggen dat die familie een beter begrip heeft van wat een rechtsstaat inhoudt dan menig fokker hier.
Trol. Eentje die een cursus begrijpend lezen nodig heeft bovendien. :W
pi_145669462
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Als jij dat zo wil verwoorden wel ja :')_!
quote:
[..]

Dat wil ik niet zeggen. Sowieso bedreigen in een rechtsstaat en er dan verstand van hebben :')_! te makkelijk he.
pi_145669491
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Trol. Eentje die een cursus begrijpend lezen nodig heeft bovendien. :W
Duidelijk. Succes met je onderbuik verder...
pi_145669529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:30 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Duidelijk. Succes met je onderbuik verder...
Is dit nu een doodsverwensing?
pi_145669541
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als jij dat zo wil verwoorden wel ja :')_!

[..]

Dat wil ik niet zeggen. Sowieso bedreigen in een rechtsstaat en er dan verstand van hebben :')_! te makkelijk he.
Dus nu is de familie ook ineens schuldig aan het bedreigen. Guilty until proven innocent toch?
pi_145669557
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Is dit nu een doodsverwensing?
Die mag je even uitleggen. :')
pi_145669598
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dus nu is de familie ook ineens schuldig aan het bedreigen. Guilty until proven innocent toch?
;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:32 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen. :')
Ik probeer jouw wijze van begrijpend lezen te volgen getuige deze quote:
quote:

[..]

pi_145669637
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

;)

[..]

Ik probeer jouw wijze van begrijpend lezen te volgen getuige deze quote:

[..]

Hoe interpreteer je mijn post als een doodsverwensing? Erg benieuwd naar.
pi_145669697
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:35 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Hoe interpreteer je mijn post als een doodsverwensing? Erg benieuwd naar.
Onderbuik. Als die kapot is ben je dood. Wil je dat? Sadist. Moordenaar. Psychopaat.
Even serieus: ik interpreteer het natuurlijk niet als een doodsverwensing, maar het is duidelijk dat jij stopnaald ook gewoon woorden in de mond legde in de quote die ik aanhaalde.
pi_145669935
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Onderbuik. Als die kapot is ben je dood. Wil je dat? Sadist. Moordenaar. Psychopaat.
Even serieus: ik interpreteer het natuurlijk niet als een doodsverwensing, maar het is duidelijk dat jij stopnaald ook gewoon woorden in de mond legde in de quote die ik aanhaalde.
Ze gebruikt natuurlijk niet de letterlijke woorden, het volgt echter wel uit haar post. Als de juweliersvrouw niet vervolgd hoeft te worden heeft zij dus de overvaller mogen doodschieten zonder dat er een rechtsgang op hoeft te volgen.
pi_145670185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:45 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ze gebruikt natuurlijk niet de letterlijke woorden, het volgt echter wel uit haar post.
Nee.
quote:
Als de juweliersvrouw niet vervolgd hoeft te worden heeft zij dus de overvaller mogen doodschieten zonder dat er een rechtsgang op hoeft te volgen.
Dat hangt gewoon van de feiten en omstandigheden af hoor.
pi_145670387
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Dat hangt gewoon van de feiten en omstandigheden af hoor.
Zij heeft iemand doodgeschoten (feit 1) en als ze niet wordt vervolgd is er geen rechtsgang (feit 2). Dit valt gewoon niet te ontkennen.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:06:51 #73
433122 hetishierstil
Ik ga geen discussies aan
pi_145670453
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

^O^
pi_145670821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:04 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Zij heeft iemand doodgeschoten (feit 1) en als ze niet wordt vervolgd is er geen rechtsgang (feit 2). Dit valt gewoon niet te ontkennen.
Mannen met vuurwapens hielden haar man onder schot. Noodweer.
pi_145672110
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mannen met vuurwapens hielden haar man onder schot. Noodweer.
Waarschijnlijk, maar mogen we dat oordeel aan een eerlijke en onafhankelijke partij (rechter) overlaten?
pi_145672972
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, maar mogen we dat oordeel aan een eerlijke en onafhankelijke partij (rechter) overlaten?
Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?
pi_145673468
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Geweldig hoe je alleen feiten benoemt die in jouw straatje liggen. Ben je soms familie van een van die minderwaardige crimineeltjes?
Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
pi_145674212
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het kunnen beschikken over een eerlijke rechtsgang ligt niet alleen in mijn maar in ieders straatje lijkt mij.
Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.
pi_145674494
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je alle feiten pakken en niet alleen degene die jou het beste uitkomen. Behalve als je partij in de zaak bent uiteraard.
Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.
pi_145674720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:21 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die partijdig is, niet ik. Ik ben juist voor een onafhankelijk oordeel (rechter). Jij hebt je oordeel al klaar.
Nee hoor. Je speelt nu een flauw spelletje. Jammer.
pi_145675126
Laat de rechter het maar beoordelen idd. Schuldig aan doodslag, en geen strafvervolging vanwege noodweer. Kan iedereen weer rustig slapen :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145689768
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:52 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
pi_145689917
Ik ben benieuwd hoe dicht die bedreigers bij de familie van die overvallers staan, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een stel hardcore onderwereldfiguren dit als een soort van benefietactie doen voor een stel mensen die ze totaal niet kennen.
pi_145690735
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar beschikken ze ook over. Of is er altijd als het OM besluit niet te vervolgen sprake van een oneerlijke rechtsgang?
Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.
'And I called your name,
pi_145690811
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:27 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Niet per definitie. Maar hier is toch wat controverse, waarom die niet wegnemen met een gerechtelijke uitspraak. Dat dient ook nog eens een maatschappelijk doel.
Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.

Volgens mij is er ook beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Het staat belanghebbenden vrij daar gebruik van te maken.
pi_145690859
Haha doen alsof de overvallers slachtoffer zijn. Wereldvreemd zijn die nabestaanden.
  zondag 19 oktober 2014 @ 03:16:11 #87
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_145691262
Je wordt overvallen, je leven kan er vanaf hangen: Shoot to kill.

Niet zo moeilijk doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_145691331
Wat een asociale domme varkens zijn het toch ook, die Marokkanen.
pi_145692315
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het OM niet vervolgt is er toch geen rechtsgang?
pi_145692391
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kan het OM alles wat in hun la ligt wel gaan vervolgen.

Volgens mij is er ook beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Het staat belanghebbenden vrij daar gebruik van te maken.
Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.

En er is inderdaad een zogenoemde 'artikel 12'-procedure. Neem aan dat de familie daar gebruik van gaat maken.
'And I called your name,
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:44:15 #91
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_145692518
Bah. Tuig, hoe durven ze.
pi_145692867
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Lang niet alle zaken die ze laten liggen zijn controversieel als deze.

En er is inderdaad een zogenoemde 'artikel 12'-procedure. Neem aan dat de familie daar gebruik van gaat maken.
Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.
pi_145692885
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat is er controversieel aan deze zaak? De zaak is juist zo klaar als een klontje, daarom vervolgt het OM ook niet.
Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.
'And I called your name,
pi_145692956
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:21 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Getuige het feit dat dit topic 27 is valt dat vies tegen.
Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.
pi_145693024
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als er al iets controversieel is aan deze zaak is het het gedrag van de daders en hun familie en vrienden, niet de zelfverdediging van het juweliersechtpaar.
Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
'And I called your name,
pi_145693084
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Mee eens. Laat er daarom een rechter naar kijken, vrouw niet schuldig aan doodslag, iedereen tevreden.
Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.
pi_145693116
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.
pi_145693134
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:39 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Enig idee hoe belastend een vervolging is? En waarom zou er per se vervolgd moeten worden, in wiens belang is dat precies? De zaak is immers zo klaar als een klontje.
Blijkbaar niet voor iedereen. Maargoed, we zullen zien wat eruit komt. Ik verwacht niet dat een artikel 12 gaat leiden tot een bevel tot vervolging trouwens in dit geval.
'And I called your name,
pi_145693162
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het OM heeft er al naar gekeken, vrouw niet schuldig aan doodslag, niet iedereen tevreden, maar dat hou je toch.
Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter ;)
'And I called your name,
pi_145693237
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat kan je zo niet stellen. Je kan hooguit stellen dat het OM niet verwacht dat er schuld wordt uitgesproken. De vrouw is nooit officieel vrijgesproken. Dat kan namelijk alleen een rechter ;)
Ik ben ook nooit officieel vrijgesproken. Jij waarschijnlijk ook niet.

Die vrouw is onschuldig. Schuldig verklaren kan alleen een rechter.

Het OM ziet geen reden tot vervolging, dus als dit wel voor de rechter zou komen, dan leidt dat tot de absurde situatie waarin het OM en de verdediging van de verdachte het al eens zijn. OM eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan, advocaat eist vrijspraak en biedt daarvoor zijn redenen aan.

Een rechtszaak is dus sowieso volledig zinloos en kan tot niets anders dan vrijspraak leiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')