abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144888935
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
pi_144888968
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd :) :P

Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.
pi_144889012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:54 schreef muzas het volgende:
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd :) :P

Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.
Is gelijk ook het mooie aan Strava, zoveel scheelt het niet tussen de gratis en betaalde versie ^O^
pi_144889338
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144889427
Idd, als je geen vermogensmeter hebt voegt Premium weinig toe.
pi_144889608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage
ze hebben voor verschillende trainers de vermogenscurve gemeten waardoor ze wel een (relatief) nauwkeurig beeld kunnen geven.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_144890202
Hoeveel segmenten zijn er op dat kopje? :D

Daar kan de Cauberg nog wat van leren. _O-
pi_144890311
Ja echt 80 ofzo. De een een metertje verschil met de ander. Bullshit idd.
pi_144890547
Premium is wel handig voor custom filters op datum
quote:

[..]

Hebben vrij veel van die indoortrainers last van. Zelfs de veel duurdere. Zat twee jaar terug op de Bikemotion op een vrij prijzig apparaat, powercurve ging echt totaal nergens over. Was wel leuk om met 360 watt de Alpe d'Huez op te rijden natuurlijk maar was toen echt niet zo fit dat ik zulke wattages kon trappen.

Wahoo Kickr is gelukkig een stuk betrouwbaarder, mits je de Kickr wel calibreert van te voren. Maar calibreren een eenmalige spindownactie voor je training, zo gebeurd.
pi_144890644
quote:

[..]

Volgens mij heb je het nu over de vermogensmeter van een tacx. Ik niet namelijk.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:46:46 #11
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_144890647
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 25 september 2014 @ 13:48:22 #12
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144890696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...
Ik zag laatst iemand met een fietsbel :o :o :o :o :o

Dat dat kan in Nederland :N :r
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_144890769
quote:

[..]

quote:
What is VirtualPower

VirtualPower turns your indoor cycling trainer into a power meter. Just hook up an ANT+ or Bluetooth Smart speed sensor and select your trainer from the list of power sources. When you start to ride, your speed will be converted to power based on the known power curve for the trainer.
How does this work?

The faster you go on a trainer, the more watts you put out. We've quantified this into a resistance curve specific to your trainer. This allows us to plug in your current speed and display watts. We've built this into our software so it happens on the fly and is seamless to you.
How accurate is it?

In our unscientific tests with our PowerTaps and Kurt Kinetic Road Machines we were within 3 avg watts for our intervals...so pretty darn accurate. You can get a run down on the Kurt Kinetic Virtual Power Curve here.

So you are saying that instead of spending $800-$3000 on a power meter, I can spend a few hundred on a trainer and $40 on a speed sensor and train with power?

Yes. Power meters are great to race and train with but if you're not quite ready to make the leap or just want to get a feel for training with power, this is a great option. Obviously this won't give you power data for your outdoor rides.

We think VirtualPower is a much better way to train than by heart rate or RPE. But when it comes down to it, a power meter will still be more accurate.
pi_144891677
Was lekker weer vanochtend! Helaas niet kunnen fietsen.
pi_144892888
Powermeters zijn voor tijdrijders en triatleten. Koersen doe je met je hoofd.
pi_144893040
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:59 schreef Tommeke het volgende:
Froome is het niet met je eens

pi_144893142
Das ook geen coureur.

Kijk naar Nibali _O_ Kan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 15:10:37 #18
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:08 schreef Tommeke het volgende:
Das ook geen coureur.

Kijk naar Nibali _O_ Kan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk _O_
Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_144893291
El Pistocerocerocerocero _O_

De enige coureur die nog en danseuse omhoog gaat _O_
pi_144893314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.
Keldermerckx natuurlijk.

Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:16:19 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893413
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Keldermerckx natuurlijk.

Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.
Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.

Edit: Volgens wiki: 6 kilo lichter dan Wiggo en 4 minder dan Martin bijvoorbeeld
pi_144893452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.
Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:19:16 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.
Je weet zelf ook dat dat niet zo is. Waarschijnlijk alleen de finishes bergop met een kleine groep. 4-5 keer per Tour max. Waarschijnlijk gaan ze ook niet los op de eerste kilometer gelijk.
pi_144893554
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.

Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:22:07 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893619
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:20 schreef Ericr het volgende:
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.

Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.
Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.
pi_144893650
Wel als je concurrentie 20 kilo lichter is lijkt me
  donderdag 25 september 2014 @ 15:24:19 #27
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef muzas het volgende:
Wel als je concurrentie 20 kilo lichter is lijkt me
Hij zit precies tussen Wiggins en Nibali in, dus dat valt ook wel mee. Kereltje is, volgens wiki althans, 71 kg.

Edit: kom ook 69kg tegen, rond de 70 dus.
pi_144893848
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat dat niet zo is. Waarschijnlijk alleen de finishes bergop met een kleine groep. 4-5 keer per Tour max. Waarschijnlijk gaan ze ook niet los op de eerste kilometer gelijk.
Hij werd dit jaar op een lopende klim gelost Door Martin Rui Costa in Zwitserland. Hij heeft op dat gebied echt nog maar heel weinig laten zien hoor, terwijl kelderman al wel heeft laten zien óók te kunnen tijdrijden.

Ronde van Zwitserland 2014: uitslag 9e etappe

1. Rui Costa (Por)
2. Bauke Mollema (Ned) + 0.14
3. Mathias Frank (Zwi) + 0.24
4. Steve Morabito (Zwi) + 0.47
5. Oliver Zaugg (Zwi) z..t
6. André Cardoso (Por) + 1.28
7. Jérémy Roy (Fra) + 1.41
8. Danilo Wyss (Zwi) + 1.48
9. Tom Dumoulin (Ned) + 2.18
10. Roman Kreuziger (Tsj) z.t.

2:18 op een niet zware klim zonder toppers terwijl hij reed voor de eindoverwinning.

[ Bericht 24% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 25-09-2014 15:34:02 ]
  donderdag 25 september 2014 @ 15:39:12 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894265
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hij werd dit jaar op een lopende klim gelost Door Martin Rui Costa in Zwitserland. Hij heeft op dat gebied echt nog maar heel weinig laten zien hoor, terwijl kelderman al wel heeft laten zien óók te kunnen tijdrijden.

Ronde van Zwitserland 2014: uitslag 9e etappe

1. Rui Costa (Por)
2. Bauke Mollema (Ned) + 0.14
3. Mathias Frank (Zwi) + 0.24
4. Steve Morabito (Zwi) + 0.47
5. Oliver Zaugg (Zwi) z..t
6. André Cardoso (Por) + 1.28
7. Jérémy Roy (Fra) + 1.41
8. Danilo Wyss (Zwi) + 1.48
9. Tom Dumoulin (Ned) + 2.18
10. Roman Kreuziger (Tsj) z.t.

2:18 op een niet zware klim zonder toppers terwijl hij reed voor de eindoverwinning.
Dat is inderdaad wel veel. Hij was uiteindelijk wel vijfde en stond na 7 van de 9 etappes netjes tweede. Zo'n jongen van 23 kan nog wel zijn klimmen verbeteren neem ik aan.
pi_144894294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.
http://cyclingtips.com.au(...)utputs-are-affected/
pi_144894342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

klimmen gaat om vermogen per kg, tijdrijden om vermogen per m2 frontaal oppervlak, wat vooral afhangt van het absolute vermogen.
pi_144894345
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel veel. Hij was uiteindelijk wel vijfde en stond na 7 van de 9 etappes netjes tweede. Zo'n jongen van 23 kan nog wel zijn klimmen verbeteren neem ik aan.
Ja, hij stond 2e omdat het een extreem makkelijke editie was (amper klimwerk tot de laatste 2 dagen) en hij dus optimaal kon profiteren van zn tijdrit..
  donderdag 25 september 2014 @ 15:43:20 #33
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894397
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:41 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

klimmen gaat om vermogen per kg, tijdrijden om vermogen per m2 frontaal oppervlak, wat vooral afhangt van het absolute vermogen.
Dat snap ik, maar zo zwaar is hij dus niet. In vergelijking met andere klassementsmannen. Tuurlijk het is geen Quintana, maar hij is ook niet zo zwaar als Wiggins, ongeveer gewicht van Froome...
pi_144894506
Froome volgens wiki:
Gewicht: 71 kg
Lengte: 1,85 m

Tom volgens wiki:
Gewicht: 71 kg
Lengte: 1,86 m

Dan vraag ik me vooral af hoe betrouwbaar wikipedia is :')
Froome zal voor de Tour wrs wel zorgen dat hij echt super scherp op gewicht staat, terwijl Dumoulin voor een WK tijdrijden vooral op absoluut vermogen zal trainen en daar desnoods een paar kilootjes zwaarder bij wordt.
pi_144894512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Er staat bij Froome wel 69, maar ik geloof nooit dat hij dat haalt tijdens de tour. Dan zit hij eerder laag in de 60. Die man is echt meester in het lijnen, tijdens de tour ook maar 2% lichaamsvet ofzo
  donderdag 25 september 2014 @ 15:47:47 #36
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894540
quote:
Kijk, dit is een nuttige link! Nu snap ik het verschil. Al kan Froome dat kennelijk omzeilen met zijn trapfrequentie/techniek.
pi_144894550
Froome zou dan maar 3 kilo lichter zijn dan mij bij zelfde lengte.

Haha.

nooit.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:49:14 #38
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894603
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Froome zou dan maar 3 kilo lichter zijn dan mij bij zelfde lengte.

Haha.

nooit.
Knut is dik ;)
pi_144894640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Knut is dik ;)
Al het gewicht zit in mn lul.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:51:03 #40
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat die 3 kilo met Froome? En Froome is nog wel een Afrikaan :o
pi_144894764
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:51 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Is dat die 3 kilo met Froome? En Froome is nog wel een Afrikaan :o
Als mn fiets door de UCI controle moet laat ik mn paarsgepuntelans heel nonchalant op de bovenbuis leunen. Alsof je met een loden zadelbuis rondrijdt.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:53:52 #42
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894791
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als mn fiets door de UCI controle moet laat ik mn paarsgepuntelans heel nonchalant op de bovenbuis leunen. Alsof je met een loden zadelbuis rondrijdt.
Ik ben nog kleiner en zwaarder. Kan dat dus ook wel doen.
pi_144894873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Over gewicht gesproken.

Groetjes uit 2012 :')

SPOILER: klikken op eigen risico. NSFL
pi_144894930
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:56 schreef muzas het volgende:

[..]

Over gewicht gesproken.

Jij moet echt een keer een stapel maken met alle pakjes boter die je aan vet bent verloren _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 15:59:19 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894978
quote:

[..]

Over gewicht gesproken.

Echt? Hoeveel is eraf dan?
pi_144895068
Verschrikkelijk he? Die foto is echt hilariteit. Niemand die destijds ook even tegen me zij van "joh, je bent echt #viesdik".

+/- 25kg geleden. Op mn zwaarst rond de 112kg. _O- Nu net onder de 85

Maar die foto is vooral 8)7 _O-
pi_144895145
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:02 schreef muzas het volgende:
Verschrikkelijk he? Die foto is echt hilariteit. Niemand die destijds ook even tegen me zij van "joh, je bent echt #viesdik".

Zelfs je vriendin niet?
pi_144895155
Ik was sowieso met een tuba achter je gaan lopen muzas.

#echtevrienden
  donderdag 25 september 2014 @ 16:06:25 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895168
quote:

Niemand zegt dat soort dingen inderdaad. Ben inmiddels na mijn blessurers ook al weer 20kg kwijt t.o.v. mijn zwaarste ooit.
pi_144895186
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zelfs je vriendin niet?
Nee. Nu achteraf wel. Maar ben al héél lang samen met 'r. En dat viesdik worden ging eigenlijk heel geleidelijk.

Stiekem geniet ik er nu ook van om naar die foto te kijken :@
pi_144895272
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:06 schreef Fretwork het volgende:
ook al weer 20kg kwijt t.o.v. mijn zwaarste ooit.
Ja da's echt een pak he? Goed werk.

Fietsen O+
  donderdag 25 september 2014 @ 16:11:55 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895306
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:10 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja da's echt een pak he? Goed werk.

Fietsen O+
Haha inderdaad. Maar vind 74-75 kg wel genoeg hoor. Minder hoeft van mij niet eigenlijk. :@
pi_144895386
Ik ben nog niet tevreden. Wil nog minstens 5kg weg hebben (hoewel ik ooit al dacht dat ik onder de 90 wl tevreden zou zijn). Moet iets gaan verzinnen om het vet van mn pens te krijgen. Want heb het idee dat dat met fietsen niet zo efficiënt gaat.

En nee, ik laat niet mn biertjes staan :{w
  donderdag 25 september 2014 @ 16:15:58 #54
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895427
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:14 schreef muzas het volgende:
Ik ben nog niet tevreden. Wil nog minstens 5kg weg hebben (hoewel ik ooit al dacht dat ik onder de 90 wl tevreden zou zijn). Moet iets gaan verzinnen om het vet van mn pens te krijgen. Want heb het idee dat dat met fietsen niet zo efficiënt gaat.

En nee, ik laat niet mn biertjes staan :{w
^O^ Bier ist heilig!

p.s. Tenzij er ook whisky is :9~
pi_144895460
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]

^O^ Bier ist heilig!

p.s. Tenzij er ook whisky is :9~
Whisky _O_

Japanse Whisky _O_

Japan _O_ _O_ _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 16:17:33 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895471
Snel over fietsen praten voor Kaas terug is.

Moet je niet langere tochten maken dan voor gewichtsafname? Of iets beter op je voeding letten?
Volgens mij is je overall energieconsumptie ook hoger met meet spiermassa, dus armspieren en buik/rug/borstspieren kan je ook trainen denk ik.
pi_144895529
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Snel over fietsen praten voor Kaas terug is.

Moet je niet langere tochten maken dan voor gewichtsafname? Of iets beter op je voeding letten?
Volgens mij is je overall energieconsumptie ook hoger met meet spiermassa, dus armspieren en buik/rug/borstspieren kan je ook trainen denk ik.
Kaas heeft een japanse boom.
pi_144895555
Mwah, gewoon zo doorgaan voorlopig. Val nog steeds af, ook al let ik nu al iets minder op het eten dan midzomers. En ik ga me nu niet op een dieet storten ofzo, eerst maar es stoofpotjes, speculaas, kerststollen en oliebollen :9~

Valt me alleen op dat door fietsen dus buikvet significant minder 'verdwijnt' dan overige locaties.

Whisky is mij té. Maar een op whiskyvaten gerijpte imperial stout mag je me voor wakker maken.
pi_144895589
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:20 schreef muzas het volgende:
Mwah, gewoon zo doorgaan voorlopig. Val nog steeds af, ook al let ik nu al iets minder op het eten dan midzomers. En ik ga me nu niet op een dieet storten ofzo, eerst maar es stoofpotjes, speculaas, kerststollen en oliebollen :9~

Valt me alleen op dat door fietsen dus buikvet significant minder 'verdwijnt' dan overige locaties.
volgens mij sla je het daar gewoon als eerste op.
  donderdag 25 september 2014 @ 16:27:07 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895745
quote:

Kan best nog eens per persoon en geslacht verschillen. Volgens mij kan je moeilijk lokaal verbranden dus je zal gewoon even door moeten ;)
pi_144896079
Genetisch bepaald toch? Verschilt per persoon hoe het vet verdeeld wordt.
pi_144896162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

volgens mij sla je het daar gewoon als eerste op.
Bij mannen inderdaad wel ja. Komt als eerste, gaat als laatste. Ik ben ook slank zat, maar heb nog wel een klein kwabje links en rechts. Zou ook niet weten hoe je dat laatste beetje kwijtraakt, behalve natuurlijk nog meer trainen, meer algemene bespiering (body, armen) die continue in verbrandingsmodus staan, en een spartaans voedingsregime waarbij je biertjes en snacks laat staan... Dat laatste zal me nooit lukken, want ik vind eten gewoon te leuk :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 25 september 2014 @ 16:43:09 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144896250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bij mannen inderdaad wel ja. Komt als eerste, gaat als laatste. Ik ben ook slank zat, maar heb nog wel een klein kwabje links en rechts. Zou ook niet weten hoe je dat laatste beetje kwijtraakt, behalve natuurlijk nog meer trainen, meer algemene bespiering (body, armen) die continue in verbrandingsmodus staan, en een spartaans voedingsregime waarbij je biertjes en snacks laat staan... Dat laatste zal me nooit lukken, want ik vind eten gewoon te leuk :9
Zolang mensen gewoon sporten/actief zijn en een gezond BMI hebben zonder verdere gezondheidsklachten (hartproblemen etc.) is er voor 99% ook geen reden om lekkers te laten staan :9~
pi_144896342
Muzas ga de gym eens opzoeken deze winter en wat meer lange duurtrainingen doen. Op zich hoef je niet veel lichter dan nu toch? Je bent vrij lang en je hebt altijd te maken met je genetische bouw. Vind zelf een volledig afgetraind lichaam altijd beter ogen en denk dat je er op de fiets ook meer aan hebt als je een sterke core hebt.

Ik zou met veel pijn en moeite ook nog een paar kilo's eraf kunnen krijgen maar zie er de noodzaak niet van in (en je kunt de meeste ribben nu al bij me tellen :D).
pi_144896716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:59 schreef Tommeke het volgende:
Klopt, koersen rij je met je hoofd. Trainen doe je het beste met vermogensmeter
pi_144897688
quote:
Is wel een mogelijke verklaring voor.
Duursport --> aanmaak van cortisol en cortisol --> centrale adipositas.

Door korte krachttraining gaat je cortisol omlaag en je testosteron en groeihormoon omhoog --> minder buikvet en meer spiermassa
+ meer spiermassa --> betere insulinegevoeligheid en dat geeft ook weer minder buikvet.
pi_144900778
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuur _O_
Die variant heb ik overgelaten aan Henk en Joop. Die komen op de fiets naar huis. Ik heb zelfs de volgende dag de trein gepakt. Er was nog bezoek uit Moskou rond te leiden in de stad.
pi_144901279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je die laatste loodjes zijn het zwaarst he. Ik eet nu eigenlijk nooit meer chips/worst (at dat best veel) en merk dat ik nu op mijn buik strakker begin te worden icm coretraining. Daar zat ook nog wel het één en ander. Sinds ik de chips/worst laat staan ben ik nog zo'n 1,5kg lichter geworden, van 68 naar 66,5kg, terwijl spiermassa op de benen de afgelopen jaren zichtbaar is toegenomen, of iig meer contouren door minder vet% :)
pi_144901519
Ik begin juist in gewicht toe te nemen :'( Woog een tijdje geleden 66kg, nu tikte gisteren de weegschaal 69,5kg aan. En dat terwijl m`n vetpercentage nagenoeg gelijk blijft (ongeveer 11%).
Gewicht is iets waar ik me helemaal niet druk om kan maken eigenlijk. Ik vertrouw voor de volle 100% op de spiegel. Ik snap dat het op een hoog niveau wél heel belangrijk is, maar voor mij gaat een paar kg meer of minder echt geen verschil maken.
Ja, dat toenemen in gewicht heeft natuurlijk alles te maken met misschien wat vocht, maar vooral het toevoegen van krachttraining

De gasten zoals Muzas, die echt een bult af zijn gevallen, daar heb ik echt oneindig respect voor ^O^
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2014 @ 20:01:45 #70
145146 Andyy
pi_144902077
quote:

[..]

Over gewicht gesproken.

Damn dude :D

Heb vandaag m'n fietsje terug gekregen, heb nu geen toren meer boven m'n stuurpen :7
pi_144902803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:43 schreef Levitas het volgende:
De gasten zoals Muzas, die echt een bult af zijn gevallen, daar heb ik echt oneindig respect voor
Dank je, maar dat hoeft niet hoor. Het feit dat ik het zo ver heb laten komen is al verwerpelijk natuurlijk. Ben zelf zo dom geweest mn smoel vol te stoppen.
pi_144902869
quote:
12s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:22 schreef muzas het volgende:

[..]

Dank je, maar dat hoeft niet hoor. Het feit dat ik het zo ver heb laten komen is al verwerpelijk natuurlijk. Ben zelf zo dom geweest mn smoel vol te stoppen.
Ja, zo kun je overal wel een antwoord op hebben natuurlijk.. Je bent aan de andere kant ook weer zo verstandig geweest om het zelf in te zien, terwijl niemand je er echt op heeft gewezen, en er daadwerkelijk iets aan te doen, met een top resultaat.
Genoeg mensen die weten dat ze te dik zijn, er op aangesproken worden door directe familieleden maar dan gewoon ijskoud zeggen "Nou en, ik heb er toch nog geen last van?".
pi_144902956
REAL MEN HAVE CURVES VERDOMME!

pi_144902969
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:26 schreef muzas het volgende:
REAL MEN HAVE CURVES VERDOMME!

[ afbeelding ]
Dat filmpje van jezelf van toen had nou ook weer niet gehoeven :{w
  donderdag 25 september 2014 @ 20:30:42 #75
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144903131
quote:

Maar voor 112 kg's zie je er daar niet slecht uit. Ik bedoel, je bent daar wel een beetje mollig, maar het is nergens extreeem.
pi_144903452
Ik een kilootje of 77 nu ofzo.
Over de absolute kg's geen klagen, maar ik heb geen reet aan krachttraining gedaan deze zomer, alleen maar gefietst dus ik heb idd ook spillebeentjes, géén kont, maar wel vetrolletjes ;( :@

Eten doe ik wel goed, maar ik zou eigenlijk moeten stoppen met bier drinken (drink eigenlijk wel iedere avond 1, soms 2 biertjes), en ik moet het krachthonk in :(
  donderdag 25 september 2014 @ 20:42:08 #77
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144903559
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:39 schreef quinoahipster het volgende:
Ik een kilootje of 77 nu ofzo.
Over de absolute kg's geen klagen, maar ik heb geen reet aan krachttraining gedaan deze zomer, alleen maar gefietst dus ik heb idd ook spillebeentjes, géén kont, maar wel vetrolletjes ;( :@

Eten doe ik wel goed, maar ik zou eigenlijk moeten stoppen met bier drinken (drink eigenlijk wel iedere avond 1, soms 2 biertjes), en ik moet het krachthonk in :(
Misschien iets anders dan quinoa vreten ;(

Sorry. Moest. Inkoppen.
pi_144903758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar voor 112 kg's zie je er daar niet slecht uit. Ik bedoel, je bent daar wel een beetje mollig, maar het is nergens extreeem.
Ik zal je de strandfoto's besparen :D
  donderdag 25 september 2014 @ 20:49:10 #79
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144903815
quote:
12s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:48 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik zal je de strandfoto's besparen :D
Na deze teaser: kom maar door ! Ook even de 'na'-foto's posten :P
  donderdag 25 september 2014 @ 21:05:58 #80
153506 Captain_Fabulous
pi_144904544
Hou het netjes heren, of IK ga mn manboobs posteb, schrikt iedereen zich dood. Helemaal kapot nu van de sportschool, knie deed raar, dus die heb ik relatief licht getrained, maar de core eens flink aangepakt. Rechte en schuine buikspieren op verschillende manier, en afsluiten met planken. Tot het brandt als een jodokus in de sambal pot.
pi_144905526
Weekend zal wel weer mis gaan. Vrijdag een trouwerij en zaterdag moet ik mij melden bij een malloot in Vreeswijk. :)
  donderdag 25 september 2014 @ 22:26:01 #82
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144908187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hou het netjes heren, of IK ga mn manboobs posteb, schrikt iedereen zich dood. Helemaal kapot nu van de sportschool, knie deed raar, dus die heb ik relatief licht getrained, maar de core eens flink aangepakt. Rechte en schuine buikspieren op verschillende manier, en afsluiten met planken. Tot het brandt als een jodokus in de sambal pot.
Goed bezig, ik weet hoe dat laatste voelt ;).
Balen van je knie wel.
  donderdag 25 september 2014 @ 23:51:45 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_144912038
Ooit 96 kilo -> nu 78 kilo

Alleen een beetje weinig tijd om lange tochten te maken met een gezinnetje...
pi_144914495
http://www.aliexpress.com(...)aner/1939811262.html

Ziet er vrij geniaal uit, al is het wellicht wat overbodig.
pi_144915224
Eind september fietsen in de Eifel met 21 graden *O*

Niks mis mee.
pi_144915764
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eind september fietsen in de Eifel met 21 graden *O*

Niks mis mee.
Ik ben ook wel blij. Vorig jaar verregende ons na-zomerfeestje compleet, en zaten we met zn alleen te kleumen onder de veranda bij de kachel (ja, natuurlijk kun je altijd nog naar binnen)
Nu kunnen we morgenavond lekker BBQ-en in korte broek :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_144915794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:34 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik ben ook wel blij. Vorig jaar verregende ons na-zomerfeestje compleet, en zaten we met zn alleen te kleumen onder de veranda bij de kachel (ja, natuurlijk kun je altijd nog naar binnen)
Lekker nog een beetje bijkleuren voor de vakantie, hoeft alleen factor 6 in de rugzak ^O^
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:43:34 #88
153506 Captain_Fabulous
pi_144915870
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:26 schreef Fretwork het volgende:

Balen van je knie wel.
Ik heb donderdag een afspraak met de gewichtscoach in m'n sportschool. Gewicht is natuurlijk 1 van de redenen dat het knieprobleem uberhaupt bestaat. Ik was gisteren ook al om 4 uur 's ochtends wakker, kon niet meer in slaap komen, was moe etc etc, en dan speelt het op. Maar als ik daarom niet tenminste aangepast ga trainen, blijf ik vet&lomp. en dat is niet de bedoeling. Als ik het maar niet leuk hoef te vinden om tussen allemaal afgetrainde, fitte, slanke mensen m'n crunches te doen. Soms motiveert het, soms wil ik alle slanke mensen op de brandstapel gooien ofzo...fucking vedergewichten :%

Maar ik wordt zo langzamerhand wel geacepteerd door de 'anabolen hoek'. Tenminste, ik ben nu al twee keer door zo'n spierballen tiep (twee verschillende) gevraagd om even wat foto's te maken met hun telefoon, terwijl ze zonder shirt aan hun spierbalen laten rollen. Strikt NoHomo natuurlijk, minstens 75 % van die jongens durft alleen in een onderbroek te douchen, anders wordt de iman boos ofzo :+
pi_144916800
quote:
The event boasts an astonishingly long 105km upwards route that travels from the eastern coastal town of Hualien and rises up to the HeHuan Mountain at 3,375m. The first 97km features an average grade of seven percent before the steepness ramps up to an average of 17 percent, including a leg-shattering maximum incline of 27 per cent – all within a 6.5-hour time limit.
http://www.bikeradar.com/(...)lenge-returns-42540/
pi_144916910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:34 schreef Gripper het volgende:

[..]

niks van de regen meegekregen toen :P
pi_144917104
quote:
Ik heb het idee dat die zin niet helemaal klopt?
pi_144917142
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:53 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die zin niet helemaal klopt?
Volgens mij is het percentage te hoog, maar het is wel echt (meer dan) 97 km klimmen

pi_144917373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:31 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Is wel een mogelijke verklaring voor.
Duursport --> aanmaak van cortisol en cortisol --> centrale adipositas.

Door korte krachttraining gaat je cortisol omlaag en je testosteron en groeihormoon omhoog --> minder buikvet en meer spiermassa
+ meer spiermassa --> betere insulinegevoeligheid en dat geeft ook weer minder buikvet.
Zegmaar allround fit zijn dus?
pi_144917451
Weekendje Hamburg, nog steeds last van de schouder, nu naar PT, benen / core trainen. Dinsdag wel gefietst, ging goed. Merkte dat ik snelheid heb, hartslag mooi snel weer omlaag ging na kopbeurt, en zit mooi stil op de fiets (allround fit je weet toch).
pi_144917528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij is het percentage te hoog, maar het is wel echt (meer dan) 97 km klimmen

[ afbeelding ]
Gemiddelde van 7% is ook gek. Want over een lengte van 100 kilometer zou je dan op een hoogte van 7000 meter uit moeten komen. Terwijl die berg dus 3200m hoog is. Of tellen ze de dalende stukken niet mee?
pi_144917588
(3.275-.059)/(105-18.3)*100 = 3.7 procent gemiddelde stijging.

Wel epic.
pi_144917619
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:17 schreef FastFox91 het volgende:
(3.275-.059)/(105-18.3)*100 = 3.7 procent gemiddelde stijging.

Wel epic.
En als je dat stukje dalen eruit knipt? :P
pi_144917676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En als je dat stukje dalen eruit knipt? :P
(3.275-.059)/(105-18.3-(89.1-84.8))*100 = 3.9 procent gemiddelde stijging.
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:21:32 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_144917700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het kan natuurlijk best dat er wat steilere stukken tussen zitten, maar 85 km klimmen en 3200 meter klimmen is nog niet eens 3% gemiddeld.

Dan is de Mauna Kea op Hawaii een stukje indrukkender

pi_144917708
Na dat stuk dalen tot de finish:
(3.275-2.243)/(105-89.1)*100 = 6.5%

@Blik
Wow. Daar kan je wel een triple gebruiken.
pi_144917735
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best dat er wat steilere stukken tussen zitten, maar 85 km klimmen en 3200 meter klimmen is nog niet eens 3% gemiddeld.

Dan is de Mauna Kea op Hawaii een stukje indrukkender

[ afbeelding ]
Die heeft Hesjedal in 2.5 uur afgeraffeld _O_
pi_144918509
Iemand ervaring met een felle schijnwerper van AliExpress?
pi_144919649
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:57 schreef FastFox91 het volgende:
Iemand ervaring met een felle schijnwerper van AliExpress?
Niet van Ali expres, maar vorig jaar wel bij dx een lamp gekocht. Niks te klagen, enorme lichtopbrengst en maar 35$ ofzo.

Zoek naar lampen van singfire of trefwoorden zoals cree 1000 lumen ofzo en je vind ze wel. Zal ff zoeken of ik de precieze link van mijn lampje nog kan vinden
Mijn foto's op Flickr!
pi_144920214
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Niet van Ali expres, maar vorig jaar wel bij dx een lamp gekocht. Niks te klagen, enorme lichtopbrengst en maar 35$ ofzo.

Zoek naar lampen van singfire of trefwoorden zoals cree 1000 lumen ofzo en je vind ze wel. Zal ff zoeken of ik de precieze link van mijn lampje nog kan vinden
http://eud.dx.com/product(...)4172351#.VCUpP62ljRZ

Heb je voldoende aan die 2500mA? Blijft het licht sterk of wordt die zwakker als de batterij al half op is?
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:18:54 #105
153506 Captain_Fabulous
pi_144920974
Benieuwd waar je die batterij pack aan bevestigd als je hem op de fiets gebruikt, tegen je bovenbuis met ductape of zoiets?
Edit laat maar, zit een tasje bij dat zo te zien om de bovenbuis kan...
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:23:17 #106
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_144921088
Zou 170¤ nog een realistische vraagprijs zijn voor m'n edge 800?
pi_144921089
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Heb je voldoende aan die 2500mA? Blijft het licht sterk of wordt die zwakker als de batterij al half op is?
2500mAh is een beetje weinig. Voor hetzelfde geld kan je wel lampjes vinden met 6400mAh of meer.
pi_144921285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:23 schreef mrPanerai het volgende:
Hangt natuurlijk af van de staat, accessoires, garantie etc. Op marktplaats wordt er 195 geboden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:23 schreef ratatat het volgende:

[..]

2500mAh is een beetje weinig. Voor hetzelfde geld kan je wel lampjes vinden met 6400mAh of meer.
http://www.aliexpress.com(...)th-8/1706491892.html
2000 lumen, 6400mAh, 22 dollar
Bijna te goed om waar te zijn.
pi_144921303
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Meer dan genoeg. 2-3 uur op full power (heel de omgeving in het licht) en langer op de halve en 25% stand. In ieder geval lang genoeg om de hele nacht voorop te kunnen fietsen tijdens de 24 uurs race, en zonder afname. Een hele nacht doorhalen zal voor de meeste mensen genoeg zijn en als ik ook een keer 1200 km ga fietsen en 3 nachten moet doorhalen, dan zou ik liever wat meer losse battery packs meenemen dan 1 grote van 6400 mah.
Mijn foto's op Flickr!
pi_144921410
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:30 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk af van de staat, accessoires, garantie etc. Op marktplaats wordt er 195 geboden.

[..]

Lijkt mij dat het wel klopt hoor. Heb zelf deze:
http://www.aliexpress.com(...)lack/1860369887.html

Nog niet super uitgebreid getest maar tot nu toe erg tevreden.
pi_144921565
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:30 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

[..]

Je hebt alleen kans dat de winter voorbij is voordat ze er zijn. :P
pi_144921626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Benieuwd waar je die batterij pack aan bevestigd als je hem op de fiets gebruikt, tegen je bovenbuis met ductape of zoiets?
Edit laat maar, zit een tasje bij dat zo te zien om de bovenbuis kan...
Onder de bovenbuis inderdaad. En als je wilt past het zelfs nog onder de stuurpen. :)
pi_144921681
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Meer dan genoeg. 2-3 uur op full power (heel de omgeving in het licht) en langer op de halve en 25% stand. In ieder geval lang genoeg om de hele nacht voorop te kunnen fietsen tijdens de 24 uurs race, en zonder afname. Een hele nacht doorhalen zal voor de meeste mensen genoeg zijn en als ik ook een keer 1200 km ga fietsen en 3 nachten moet doorhalen, dan zou ik liever wat meer losse battery packs meenemen dan 1 grote van 6400 mah.
Ok, mooi. 4 uur in het donker is wel de max die ik nodig heb.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:34 schreef ratatat het volgende:

[..]

Lijkt mij dat het wel klopt hoor. Heb zelf deze:
http://www.aliexpress.com(...)lack/1860369887.html

Nog niet super uitgebreid getest maar tot nu toe erg tevreden.
5000 Lumen! Zal wel allemaal ongeveer evengoed werken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Meeste pakketjes komen wel binnen 2/3 weken binnen, maar een maand is ook wel goed.
pi_144921721
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:43 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Ok, mooi. 4 uur in het donker is wel de max die ik nodig heb.

[..]

5000 Lumen! Zal wel allemaal ongeveer evengoed werken.

[..]

Meeste pakketjes komen wel binnen 2/3 weken binnen, maar een maand is ook wel goed.
Ik wilde het lampje 2 dagen later kunnen gebruiken, dus ik hem er daarom eentje op een NL-site gekocht. :)
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:53:50 #115
153506 Captain_Fabulous
pi_144921926
dx geeft als leveringstijd een week aan...hoe betrouwbaar is dat bij hun?
pi_144922090
ligt er bij DX aan of die uit DX europe of uit HK komt...
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:09:32 #117
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144922240
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dx geeft als leveringstijd een week aan...hoe betrouwbaar is dat bij hun?
Dat is verzending binnen een week. :P

Als je snel wilt moet je bij verzenden kiezen voor express, kost je 15 euro ofzo.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:10:33 #118
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144922260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik heb donderdag een afspraak met de gewichtscoach in m'n sportschool. Gewicht is natuurlijk 1 van de redenen dat het knieprobleem uberhaupt bestaat. Ik was gisteren ook al om 4 uur 's ochtends wakker, kon niet meer in slaap komen, was moe etc etc, en dan speelt het op. Maar als ik daarom niet tenminste aangepast ga trainen, blijf ik vet&lomp. en dat is niet de bedoeling. Als ik het maar niet leuk hoef te vinden om tussen allemaal afgetrainde, fitte, slanke mensen m'n crunches te doen. Soms motiveert het, soms wil ik alle slanke mensen op de brandstapel gooien ofzo...fucking vedergewichten :%

Maar ik wordt zo langzamerhand wel geacepteerd door de 'anabolen hoek'. Tenminste, ik ben nu al twee keer door zo'n spierballen tiep (twee verschillende) gevraagd om even wat foto's te maken met hun telefoon, terwijl ze zonder shirt aan hun spierbalen laten rollen. Strikt NoHomo natuurlijk, minstens 75 % van die jongens durft alleen in een onderbroek te douchen, anders wordt de iman boos ofzo :+
Eerst dacht ik ... Meid toch. Maar na de tweede alinea zou ik zeggen: zeepje goed vast houden want als je op die zandhazen moet vertrouwen....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144923819
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:23 schreef mrPanerai het volgende:
Zeker, ik heb er laatst nog 200 euro voor betaald
pi_144923924
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik dacht dat Kano de hele nacht op kop had gereden?
pi_144924130
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik dacht dat Kano de hele nacht op kop had gereden?
Tot Rotterdam waren het Kano en 42 die het hele stuk op kop hebben gereden. Vanaf Rotterdam had gripper het meeste gedaan.
pi_144925831
Wanneer mag ik meedoen ;(
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:23:44 #123
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144925883
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:21 schreef Leonos het volgende:
Wanneer mag ik meedoen ;(
Waaraan?
pi_144928354
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:23 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Waaraan?
fietsen
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:53:28 #125
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144928479
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:49 schreef Leonos het volgende:

[..]

fietsen
Volgens Strava doe jij allang mee met fietsen hoor ;)
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:53:46 #126
153506 Captain_Fabulous
pi_144928491
Het was volgens mij een soort koeriersrit waarvoor je via Fromage uitgenodigd moest worden...
  vrijdag 26 september 2014 @ 17:20:03 #128
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144929255
Bedankt, Belgie 1 ook voor iedereen die thuis zit.
pi_144929395
Vette afdaling.
  vrijdag 26 september 2014 @ 17:26:18 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144929447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:24 schreef FastFox91 het volgende:
Vette afdaling.
Ook wel hard ;)
pi_144929456
Voor sommigen wel. :P
pi_144929735
Australië heel de koers gecontroleerd, worden ze net tweede. Jammer voor ze.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:06:41 #133
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144932418
5 dagen niet gesport, Poh.
Van het weekend maar lekker fietsen. Lekker easy op het stalen ros.
Schijnwerper: saferide 80. Topding. Moet alleen nog een goed afneembaar achterlampje halen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_144932489
Als je 1x in de week fietst, kan je dan iets opbouwen?
Of kan je dan beter niks doen? :P
pi_144932846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nice over paar weken begint de lente O+
pi_144932856
Door regen mijn eerste D1-training van het jaar gereden, alleen richting het einde met wind mee nog even wat meer gegeven. Ondanks de regen draaide het verder nog best lekker, volgend jaar eens zien of wat meer kilometers een verschil gaat uitmaken.
pi_144933501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:08 schreef Leonos het volgende:
Als je 1x in de week fietst, kan je dan iets opbouwen?
Of kan je dan beter niks doen? :P
Kan zeker. Sowieso iets is beter dan niets.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:18 schreef Ericr het volgende:
Door regen mijn eerste D1-training van het jaar gereden, alleen richting het einde met wind mee nog even wat meer gegeven. Ondanks de regen draaide het verder nog best lekker, volgend jaar eens zien of wat meer kilometers een verschil gaat uitmaken.
Vaak kan ik mij ook niet inhouden met wind mee. Lijkt dan alsof ik veel makkelijker een hogere hartslag kan halen, terwijl m'n benen denken dat het een lagere inspanning is. Zal wel iets met moraal zijn.
pi_144933697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:37 schreef FastFox91 het volgende:

Vaak kan ik mij ook niet inhouden met wind mee. Lijkt dan alsof ik veel makkelijker een hogere hartslag kan halen, terwijl m'n benen denken dat het een lagere inspanning is. Zal wel iets met moraal zijn.
Kon nu mijn hartslag nog redelijk onder controle houden omdat ik daarvoor toch bijna niks aan inspanning had geleverd. Coasten met 45km/uur blijft wel leuk verder. Maar het was wel aanlokkelijk om nog wat verder te pushen naar de 50km/uur, met het oog op volgende week zondag (koppeltijdrit) toch maar niet gedaan.
pi_144934885
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:37 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Kan zeker. Sowieso iets is beter dan niets.

[..]

komt omdat je voor de wind makkelijker een hoog cadans kunt rijden. Doe tegen de wind maar eens een tandje lichter en dan snelheid vasthouden, zal je zien dat hf tegen de wind beter omhoog wil.
pi_144936871
Keertje ATB'en hier Patty? Heb crosser voor je. En ATB voor kaas. En grip komt dan ook wel, die heeft eigen spul. Vraag ik eentwee ook, gaan we daarna een epische BBQ houden. met stukken vlees die 8 uur gegaard hebben enzo. en misschien tommeke ook op zn nieuwe crosser.

Ligt mooi parcours hier, snel, mooie singletracks.
  vrijdag 26 september 2014 @ 21:22:15 #141
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144937523
Leuk idee voor winter 2015/2016 dan is mijn nieuwe vol carbon chorus 11 speed crosser af.
pi_144941097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:08 schreef Oksel het volgende:
Keertje ATB'en hier Patty? Heb crosser voor je. En ATB voor kaas. En grip komt dan ook wel, die heeft eigen spul. Vraag ik eentwee ook, gaan we daarna een epische BBQ houden. met stukken vlees die 8 uur gegaard hebben enzo. en misschien tommeke ook op zn nieuwe crosser.

Patrón heeft natuurlijk geen MTB, maar met die smoes komt ie niet weg: met die korte pootjes past ie ook wel op de fiets van mijn kippetje. Dus dan kom ik met 2 bikes die kant op.

8 uur lang vlees sudderen klinkt ook weer top. Voor morgenavond heb ik nu 2x2,5 kg procureur in de marinade liggen, morgenochtend om 7 uur steek ik de Weber aan en dan hoop ik maar dat ie gaar is voordat m'n gasten komen....

Lijkt me overigens de perfecte straf voor een hier terugkerende IS jihadist. Voor straf in 1x 5 kilo Pulled pork moeten opeten. Met een weissenbier erbij. Hèhè :P
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:38:36 #143
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144941466
Mountainbiken bleh, 1 clubgenoot werkt nog steeds geen volledige dagen en een ander moet waarschijnlijk nog onder het mes omdat een breuk niet goed is aangegroeid. Door vallen van afgelopen winter. Zelf kan ik al niet sturen op de fiets, geen goed plan om dan vol los te gaan in het bos, dus mij zie je dat niet meer doen. Wedstrijden doe ik dus niet meer, beetje toeren vind ik wel leuk.
Sei wachsam,
pi_144942238
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Patrón heeft natuurlijk geen MTB, maar met die smoes komt ie niet weg: met die korte pootjes past ie ook wel op de fiets van mijn kippetje. Dus dan kom ik met 2 bikes die kant op.

8 uur lang vlees sudderen klinkt ook weer top. Voor morgenavond heb ik nu 2x2,5 kg procureur in de marinade liggen, morgenochtend om 7 uur steek ik de Weber aan en dan hoop ik maar dat ie gaar is voordat m'n gasten komen....

Lijkt me overigens de perfecte straf voor een hier terugkerende IS jihadist. Voor straf in 1x 5 kilo Pulled pork moeten opeten. Met een weissenbier erbij. Hèhè :P
Op de weber, alufolie erin, indirect garen? Moeilijk! Je zou die smoker eens moeten proberen :)

Ik heb momenteel nog 2 ATB's, én een crosser.
pi_144942761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Op de weber, alufolie erin, indirect garen? Moeilijk! Je zou die smoker eens moeten proberen :)

Ik heb momenteel nog 2 ATB's, én een crosser.
Zo'n Pulled pork gaart door de warmte in de ruimte, en als je maar een deksel hebt wat dicht kan, kan je de warmte binnen houden. Zelfs met een gas BBQ (Blegh :r ) Roken gaat dan wel niet ideaal met de mijnes, maar het lukt goed genoeg :)

Nog mooier: een keramische ketel zoals een big green egg, die houden zo goed warmte vast; dan zou ik m vanavond voor het slapen kunnen aanzetten, en dan is is morgen nog warm. Een metalen kogelbbq heeft te weinig massa om warmte vast te houden, dus dan moet je er gewoon wat vaker een briket bij leggen.
Of m'n laatste truukje: een baksteen in de kogel leggen. Soort speksteen kachel maak je er dan van :)

Ik heb van m'n vorige PP nog een heel uur tot uur verslag bijgehouden in het BBQ topic :)

CUL / BBQ Topic 2013 #6 Het belooft een mooie zomer te worden

[ Bericht 4% gewijzigd door Gripper op 26-09-2014 23:12:59 ]
Mijn foto's op Flickr!
pi_144943382
Ja, die dingen zijn ook tof ja. Ik moet dat BBQ topic maar eens gaan volgen.
pi_144943712
T is niet heel extreem levendig hoor. Af en toe meelezen of een recept zoeken op een nl BBQ forum (zoals bluesmoke of bbq-nl ) werkt beter als je wat nieuwe technieken wilt leren :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_144943771
quote:

Lijkt me wel wat :Y

Ik heb vandaag ondanks megabrakheid ff een paar uurtjes met twee gasten gecrosst. Eentje was voor het eerst, die was meteen verdomde handig.

Ik ga op m'n crosser wel vaker op m'n bek, maar in de regel minder hard dan op m'n racer. De enige keer dat ik echt hard ging was toen ik een fourcross/downhill parcours afging op m'n crosser. Dat kostte me m'n helm en een sleutelbeen :')

Vandaag ook m'n oude crosser voor een zacht prijsje verkocht aan een jongen die helemaal uit Tilburg kwam. Super enthousiaste kerel.
pi_144943851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:30 schreef Gripper het volgende:
werkt beter als je wat nieuwe technieken wilt leren :)
Deze zomer heeft het 'wappermatje' zn intrede gemaakt bij onze haerlemsche dakterrasBBQs. ;)
pi_144944290
Haha die rotte BBQ die we toen in de Ardennen bij ons hadden en die je altijd moest aanwapperen is deze vakantie "helaas" gesneuveld. Het rooster was langzaam aan weggesmolten, en de bak is tijdens een uit de hand gelopen kampvuur een beetje in elkaar gezakt.

Maar een goed vuur staat of valt wel met flink wapperen ja :)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:55:57 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144944578
Meet vandaag? Ik fiets vandaag een stukje door hervey bay :) veel plezier mannen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144947018
quote:

Lijkt me wel wat Oksel!
pi_144948349
Crossen met Patroon :Y
pi_144948493
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:47 schreef Gripper het volgende:
Maar een goed vuur staat of valt wel met flink wapperen ja :)
Gebruik dan ook je fietspomp.
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:47:09 #155
153506 Captain_Fabulous
pi_144948672
Gisteren weer naar de sportschool geweest voor de benen en meer core, ik doe vandaag eens helenmaal niets. Heb de loopband ook eens aangezet dat ik echt moest rennen ipv wandelen, allejezus na 5 minuten al kramp in m'n benen. Betekent waarschijnlijk dat ik get vaker moet doen ofzo :+
Voor het eerst buikoefeningen gedaan dat je met een zware bal in een trampoline gooit als je omhoog komt...vaag. Morgen voordat de TV aangaat voor het WK een lekkere rit op de fiets, het is in elk geval droog volgens de weersverwachting. 40 km zou leuk zijn om te halen. Klinkt een beetje laf als het zo hier staat, maar whatever.
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:53:07 #156
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144948699
Iemand een idee wanneer die Vector S uitkomt in NL?
Sei wachsam,
pi_144948996
Gewoon lekker fietsen voor jezelf Cap!

Ik laat mezelf ook wel eens opnaaien door Strava ritten van anderen enzo. Dat ze weer meer dan 100km erop hebben zitten.

Maar dan bedenk ik me dat hoewel ik slechts 50 km gefietst heb, ik wel heerlijk gecrosst heb ;)
  zaterdag 27 september 2014 @ 09:36:28 #158
153506 Captain_Fabulous
pi_144949156
Tommeke, u bent een filosoof. :)
Zal me niets aantrekken van wat dan ook, belooft.
  zaterdag 27 september 2014 @ 09:45:56 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144949264
40 km is verder dan mijn pa ooit geweest is en die heeft geen lichamelijke klachten zoals jij. Dus je mag best trots zijn als je 30/40 km red. Toch mooi 1-1.5 uur bewegen en genieten.
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:18:42 #160
153506 Captain_Fabulous
pi_144949651
1 uur is heel optimistich, maar wel lief gedacht van je :P
Deed 23 gemiddeld over het ritje vorige zaterdag, maar dat was maar 15 km volgens strava, als ik 40 km met dat gemiddelde kan doe morgen, ben ik een blij kapteintje. *O*
pi_144952201
Zometeen ook maar eens de fiets van stal halen. Even onderweg kijken hoe het gaat, en dus hoe lang ik ga fietsen, want redelijke verkoudheid te pakken. Net als de rest van Nederland, als ik dat zo op FB zie :')
pi_144954154
Weer heerlijk de toerboer uitgehangen.

Nu fietschicks kijken :P

[ Bericht 62% gewijzigd door muzas op 27-09-2014 14:07:43 ]
pi_144954506
Toeren ^O^

Fietschicks ^O^
pi_144954626
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hoeveel segmenten zijn er op dat kopje? :D

Daar kan de Cauberg nog wat van leren. _O-
Één keer knallen je je hebt meteen je Veloviewer score op orde :D

Voor degenen die (net als ik net) ook de link niet meteen kunnen vinden.
pi_144959794
Net terug van een omloop. We stonden met 6 man aan de start en had een plan gemaakt. Er stond nauwelijks wind, maar de koers was toch nog wel zwaar genoeg dat er een kopgroep van 17 man kon wegrijden. In de kopgroep hele tijd tegen kramp aangereden, in dienst van een ploeggenoot. Heb van alles geprobeerd om tot dienst te zijn en dan is er niets mooiers dan dat hij als eerste over de finish rijdt. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door FastFox91 op 27-09-2014 18:14:44 ]
pi_144960049
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:58 schreef FastFox91 het volgende:
Heb van alles geprobeerd om tot dienst te zijn en dan is er niets mooiers dat hij als eerste over de finish rijdt.
Dat is idd prachtig lijkt me! :) Goed werk verricht.

Mijn rit vandaag is iets anders gegaan dan ik had verwacht. 0,0 gehad van de verkoudheid, gelukkig, en ik begon echt heer-lijk. Lekker tempo met een mooie HF. Had grofweg een route uitgestippeld en na het eerste referentiepunt goed de weg kwijt geraakt :') Ben in totaal 4 uur van huis geweest, waarvan ik er net iets meer dan 3 uur geklokt heb (auto-start en -stop), zó veel heb ik dus op m`n telefoon moeten kijken naar de weg. Hoog tijd voor een fietscomputer met navigatie denk ik... Daardoor uit m`n ritme en niet meer terug kunnen vinden.

Als klap op de vuurpijl ook nog eens met gruwelijke zadelpijn en de welbekende pijn tussen de schouderbladen tegen de wind in richting huis kunnen bikkelen. Wat een ellende was dat :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Levitas op 27-09-2014 18:15:54 ]
pi_144960234
Die witte borden met rode lettertjes zijn ook wel handig.
pi_144960367
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:17 schreef muzas het volgende:
Die witte borden met rode lettertjes zijn ook wel handig.
Ik had de grotere plaatsnamen onthouden, maar die stonden natuurlijk weer niet op die verkeersbordjes ;) Op die borden stonden juist alleen de kleine dorpjes en die had ik nou net weer niet bestudeerd :')
pi_144960411
Gewoon nog een paar keer verdwalen, dan leer je ze snel zat kennen :P

Maar wel irritant, herken het wel. Kon er ook altijd erg geïrriteerd van raken als ik niet wist hoe ik moet fietsen. Tegenwoordig kan het me iets minder schelen. En ken inmiddels de meeste 'kleine dorpjes' in mn trainingsgebied wel :P

Goed voor je topo, dat fietsen ;)
pi_144960455
Gewoon doorfietsen totdat je iets herkent. :P
pi_144960775
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:28 schreef FastFox91 het volgende:
Gewoon doorfietsen totdat je iets herkent. :P
Dit!
pi_144961683
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:24 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik had de grotere plaatsnamen onthouden, maar die stonden natuurlijk weer niet op die verkeersbordjes ;) Op die borden stonden juist alleen de kleine dorpjes en die had ik nou net weer niet bestudeerd :')
Tsjah...ik presteer het gewoon te verdwalen met fietsnavi. Daar moet je ook niet alles van verwachten.
it's better to burn out than to fade away...
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 20:42:27 #173
145146 Andyy
pi_144964849
M'n eerste 30 km/h gemiddeld gereden vandaag :') Nouja, 29.8, zal vast komen doordat de toren boven m'n stuurpen nu weg is en m'n stuur nu 2mm lager staat.
Heb vandaag ook voor het eerst chamois creme gebruikt, vond het toch raar om spul op je ballen en kont te smeren, maar vandaag geen schurende balzak gehad, dus ik ben overtuigd :Y
pi_144965226
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:26 schreef muzas het volgende:
Gewoon nog een paar keer verdwalen, dan leer je ze snel zat kennen :P

Maar wel irritant, herken het wel. Kon er ook altijd erg geïrriteerd van raken als ik niet wist hoe ik moet fietsen. Tegenwoordig kan het me iets minder schelen. En ken inmiddels de meeste 'kleine dorpjes' in mn trainingsgebied wel :P

Goed voor je topo, dat fietsen ;)
Ik merk wel dat ik met de edge 800 luier ben geworden. Ik heb vaak minder goed orientatie gevoel als ik op de kaart rij.Misschien komt het ook wel omdat ik door de edge meer op wegen/ gebieden kom waar ik anders nooit heen ga..
pi_144965271
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:42 schreef Andyy het volgende:
M'n eerste 30 km/h gemiddeld gereden vandaag :') Nouja, 29.8, zal vast komen doordat de toren boven m'n stuurpen nu weg is en m'n stuur nu 2mm lager staat.
Heb vandaag ook voor het eerst chamois creme gebruikt, vond het toch raar om spul op je ballen en kont te smeren, maar vandaag geen schurende balzak gehad, dus ik ben overtuigd :Y
Dat spul moet je toch op je liezen smeren? Toch niet op je balzak :D
pi_144965310
_O- _O- _O-
pi_144965661
Ik heb vandaag voor het eerst AMACX gelletjes gebruikt.

Me haar bleef wat langer in model. Bleef wel wat plakkerig.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 21:03:10 #178
145146 Andyy
pi_144965714
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik smeer het op m'n zitvlak en waar het schuurt :+ Maar het werkt, dus waarom niet? :')
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:06:07 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144965835
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Valt nog mee dat hij de zeem niet insmeerde, denkende dat het een natuur zeem was. Maar al die chamois cremes leuk en aardig, maar bij nat weer ( ja dan fiets ik niet héhé) gewoon menthol poeder er in. Vroegah van Born, nu ouderwetse oosterse Prickly Heat van Snake Brand, kost geen drol en doet hetzelfde.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 21:19:32 #180
145146 Andyy
pi_144966512
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Valt nog mee dat hij de zeem niet insmeerde, denkende dat het een natuur zeem was. Maar al die chamois cremes leuk en aardig, maar bij nat weer ( ja dan fiets ik niet héhé) gewoon menthol poeder er in. Vroegah van Born, nu ouderwetse oosterse Prickly Heat van Snake Brand, kost geen drol en doet hetzelfde.
Ik heb ook een beetje op de zeem gesmeerd waar het vaak schuurt :@
pi_144968859

Oke, Kaas, Okkie, Gripper? Wie is de dader? :(
pi_144969836
:D
Ik niet iig, ik zou niet durven...
SPOILER
Aan de spelling te zien was het kano.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
  FOK!fotograaf zaterdag 27 september 2014 @ 23:54:18 #183
145146 Andyy
pi_144970108
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:13 schreef ddx het volgende:

[..]

Zeker, ik heb er laatst nog 200 euro voor betaald
Idem hier, ik zou de vraagprijs hoger zetten
  zondag 28 september 2014 @ 00:10:46 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144970582
Ik zou zoiets nooit doen :{ echt een knutstreek.
pi_144974568
Zo, de zwart-witte en de blauwe bolide staan gebroederlijk naast elkaar in de schuur en patroon en z'n popje liggen te snurken in onze logeerkamer O+

Morgen gaan we een poging doen het fok-record van kano op de Amerongseberg aan poeier te rijden. Mocht het niet lukken, dan hebben we alvast deze indekker, en dan noemen we het gewoon "herstelrondje"

Mijn foto's op Flickr!
  zondag 28 september 2014 @ 04:45:52 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144974689
Als het niet lukt ben ik toch wel teleurgesteld. Patroon is 15 kilo lichter dan mij :D
Maar succes evengoed!
  zondag 28 september 2014 @ 04:46:57 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144974692
Overigens is een nachtbus kut en lig ik nu een boekje te lezen terwijl ik moet wachten tot mijn kamer klaar is #zwaarleven
pi_144974860
Kano! :W
  zondag 28 september 2014 @ 06:59:39 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144974874
Jij bent er vroeg bij :o
pi_144974880
Vroeg op om lekker te gaan fietsen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 28-09-2014 07:23:10 ]
pi_144974886
Lekker wel fietsen, ik vertrek zo :)
pi_144974888
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 04:05 schreef Gripper het volgende:

Morgen gaan we een poging doen het fok-record van kano op de Amerongseberg aan poeier te rijden. Mocht het niet lukken, dan hebben we alvast deze indekker, en dan noemen we het gewoon "herstelrondje"

Moet dat niet gewoon een KOM poging worden met Patroon in bloedvorm? :)
pi_144974898
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 07:11 schreef forty-two het volgende:
Lekker wel fietsen, ik vertrek zo :)
Ja, dat bedoelde ik ook. Ik ga zo met de wielerclub van mijn buurman een rondje doen.
pi_144975291
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 07:13 schreef forty-two het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk gisteren wel wat zaken genuttigd die niet bevorderlijk zijn voor een bloedvorm. Maar ik zal m zo eerst een bidon carbo loader als ontbijtje op bed brengen, zodat de kansen zo goed mogelijk worden. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_144975329
Hoe was dat vlees?
  zondag 28 september 2014 @ 09:21:09 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144975333
Kort nachtje! Desondanks ga ik er vanuit dat de records verpulverd worden :)
pi_144975708
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 07:13 schreef forty-two het volgende:

[..]

Ik ben momenteel verre van in vorm :)

@kano: ik denk dat die heuvel power/vermogen zwaarder telt dan het gewicht. Zoveel stijgt ie ook niet.

Zo de indekker klaar. Ik denk dat 2u herstel wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 28-09-2014 23:01:08 ]
pi_144975769
Gewoon hard komen aanrijden en dan jezelf helemaal oprijden, want je bent zo boven.
Had gisteren eigenlijk ook poging moeten doen 8-)

Welke van de 10 segmenten hebben julie het eigenlijk over ?
  zondag 28 september 2014 @ 10:22:11 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144975832
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 09:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk gisteren wel wat zaken genuttigd die niet bevorderlijk zijn voor een bloedvorm. Maar ik zal m zo eerst een bidon carbo loader als ontbijtje op bed brengen, zodat de kansen zo goed mogelijk worden. :)
was dat degene die volgens okkie de verkeerde was? Goede discussie was dat :D
  zondag 28 september 2014 @ 10:22:46 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144975841
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 10:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ben momenteel verre van in vorm :)

@kano: ik denk dat die heuvel power/vermogen zwaarder telt dan het gewicht. Zoveel stijgt ie ook niet.

Zo de omgekeerd klaar. Ik denk dat 2u herstel wordt.
aka ik heb meer power dan jou? Dat geloof je zelf toch hopelijk ook niet?
pi_144975916
Jij reed die dag gewoon achter een brommer 8-)
  zondag 28 september 2014 @ 10:35:23 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144976049
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:58 schreef FastFox91 het volgende:
Net terug van een omloop. We stonden met 6 man aan de start en had een plan gemaakt. Er stond nauwelijks wind, maar de koers was toch nog wel zwaar genoeg dat er een kopgroep van 17 man kon wegrijden. In de kopgroep hele tijd tegen kramp aangereden, in dienst van een ploeggenoot. Heb van alles geprobeerd om tot dienst te zijn en dan is er niets mooiers dan dat hij als eerste over de finish rijdt. _O_
  zondag 28 september 2014 @ 10:44:42 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144976222
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 10:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

aka ik heb meer power dan jou? Dat geloof je zelf toch hopelijk ook niet?
Dat is indekken kano.
pi_144976242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:25 schreef forty-two het volgende:
Aan de spelling te zien was het kano.
Met de spelling van Kano is niks mis! :{w

quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 04:45 schreef kanovinnie het volgende:
atroon is 15 kilo lichter dan mij ik
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 10:22 schreef kanovinnie het volgende:
ik heb meer power dan jou jij
Het is z'n grammatica :P oO<

Ik wilde vandaag eigenlijk ook nog een tochtje maken. Maar kan me er niet toe zetten :P Zo lekker een herfstwandelingetje bij Elswout maken met Fraumuzas.
  zondag 28 september 2014 @ 10:56:28 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144976426

_O-

Allround fit is de shit.

[ Bericht 21% gewijzigd door kaasplankje op 28-09-2014 11:09:18 ]
  zondag 28 september 2014 @ 12:01:12 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144977690
En, zijn er al resultaten?
pi_144982050
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
En, zijn er al resultaten?
Lieve kano,

Deze keer kom je er goed mee weg. Wij hebben je gespaard omdat je nu niet bij machten bent om jezelf te verdedigen. Dus ander rondje genomen.

Grgr Patroon en Gripper
  zondag 28 september 2014 @ 15:03:25 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144982110
Bedankt schatjes. Wel leuk buitengespeeld?
pi_144982458
Lekker gefietst in de eifel weer. Bergop ging ook lekker . Zat getimede klim in en ik ging voor plaats bij beste 10% en dat heb ik ruimschoots gehaald. Nog voor fastfishy maar achter Thomas dekker :'(
  zondag 28 september 2014 @ 15:20:15 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144982627
Goed zo knul!
pi_144982686
Knutgod _O_
pi_144982780
Laatste 25 km mn vriendin weer geduwd. Daar word ik pas echt goed in.
pi_144982814
Niks mis met je vriendin duwen.
pi_144982832
Ben je weer terug kano?
  zondag 28 september 2014 @ 15:28:29 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144982860
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben je weer terug kano?
nee. Dagje nietsen vandaag. Nu maar eens slapen.
pi_144982883
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 15:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

nee. Dagje nietsen vandaag. Nu maar eens slapen.
Truste
pi_144983644
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
Bedankt schatjes. Wel leuk buitengespeeld?
ja, mooi rustig ritje van 2,5u piano piano
  zondag 28 september 2014 @ 17:57:30 #218
153506 Captain_Fabulous
pi_144988564
Naar vermogen me flink stuk gereden, 42km in twee uur, niet zo belangrijk dat het niet snel was, ben blij met m'n rit. Volgend weekend minstens 50 km proberen, 60 zou leuk zijn. Nu even gewoon gelukkig met lege pootjes, warm eten en een Gulpener Chateau Neubourg op de bank het opgenomen wk kijken.
pi_144988796
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Naar vermogen me flink stuk gereden, 42km in twee uur, niet zo belangrijk dat het niet snel was, ben blij met m'n rit. Volgend weekend minstens 50 km proberen, 60 zou leuk zijn. Nu even gewoon gelukkig met lege pootjes, warm eten en een Gulpener Chateau Neubourg op de bank het opgenomen wk kijken.
pi_144989096
Goedzo Cap_Fap!
pi_144991795
Sta ik in de Telegraaf.
SPOILER
pi_144992137
Oh ja, muzas, dat vlees was compleet mislukt helaas. Taai, droog, smakeloos. 70¤ aan inkopen en 10 uur hard werken (met een biertje ernaast zitten en af en toe een kooltje erop leggen) voor niks.

T is door bijna niemand aangeraakt en op het eind van de avond heb ik de hele bak maar weg gesodemieterd :'(
Mijn foto's op Flickr!
pi_144992439
Vanmiddag ritje Hoorn Enkhuizen.
In Enkhuizen hield ik langzaam een fietser in die niet achterom keek of zijn arm uitstak.
Zijn vrouw zei nog "pas op een wielrennen".
Maar viel op mijn arm met mijn lichaam.
Kleine schaafvlek op mijn arm, maar mijn arm tintelde en kon er geen kracht op zitten.
Nog 20km naar huis zonder armen gefietst.

Thuis kon ik mijn arm niet meer strekken en buigen, dus maar langs de huisartsenpost gegaan
  zondag 28 september 2014 @ 19:52:52 #224
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_144993468
quote:
99s.gif Op zondag 28 september 2014 19:33 schreef So_Surreal het volgende:
Vanmiddag ritje Hoorn Enkhuizen.
In Enkhuizen hield ik langzaam een fietser in die niet achterom keek of zijn arm uitstak.
Zijn vrouw zei nog "pas op een wielrennen".
Maar viel op mijn arm met mijn lichaam.
Kleine schaafvlek op mijn arm, maar mijn arm tintelde en kon er geen kracht op zitten.
Nog 20km naar huis zonder armen gefietst.

Thuis kon ik mijn arm niet meer strekken en buigen, dus maar langs de huisartsenpost gegaan
Ik hoop niet dat we het als een slecht teken moeten zien dat deze post abrupt stopt midden in een zin.
pi_144993674
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:27 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, muzas, dat vlees was compleet mislukt helaas. Taai, droog, smakeloos. 70¤ aan inkopen en 10 uur hard werken (met een biertje ernaast zitten en af en toe een kooltje erop leggen) voor niks.

T is door bijna niemand aangeraakt en op het eind van de avond heb ik de hele bak maar weg gesodemieterd :'(
Grapje hoop ik? :'(
pi_144993874
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 19:19 schreef FastFox91 het volgende:
Sta ik in de Telegraaf.
SPOILER
Tof!
pi_144995109
Afgelopen paar dagen de Riderman gereden, driedaagse jedermannrennen in het zwarte woud. 1e etappe tijdrit, ging een stuk beter dan vorig jaar, dankzij tijdritstuurtje (scheelde bijna 1½ minuut tov vorig jaar en ruim 100 plaatsen, terwijl er meer deelnemers waren): 194e (op bijna 600).
2e etappe in lijn , 92 km, 1300 hm. Ging ook wel ok, zat in goede groep die voor 150e plek sprintte, 174e. Ik had wat eerder moeten aangaan, toen het stilviel op 600 meter voor de finish. Toen zat ik op de 2e rij, en had vrij baan, maar vond het nog te ver (vals plat omhoog). En toen kwamen er van links dus 30 man over me heen... Als ik wel was aangegaan, had ik denk ik nog iets hoger geëindigd.
3e etappe, 90 km, 1100 hm, ging ook wel ok, tot de laatste steile klim, daar viel ik weg uit de groep van 70 man waar ik inzat :( Het was op, want ik begon rond de 15e plek aan die klim (van de groep dan), maar zakte er helemaal doorheen. Jammer, want die groep reed voor de 125e plek. Ik was nog net een halve minuut voor de volgende groep van 50 man binnen, 194e.
Eindklassement nog niet gezien, maar zal wel rond de `190e plek zijn geëindigd.
Was weer tof, volgend jaar weer, denk ik.
pi_144995293
Ah, resultaten staan al online :), 170e *O*, da's 100 plaatsen beter dan vorig jaar :)
Mooi einde van het seizoen. :)
pi_144995413
Vandaag maar ff een rondje gemaakt om de 10.000 km dit jaar vol te maken (en niet met een lullig doordeweeks kutritje).
Ik ben bij zonsopkomst vertrokken, het was nog best fris...
Wel lekker gereden en veel nieuwe mooie plekken in het land gezien met als hoogtepunten Kinderdijk en het riviertje Vlist.
Verder langs de Lek, Waal, Maas en wat andere kleinere rivieren gereden, een stuk beter dan die rit eerder dit jaar rond het IJsselmeer.
Wel grappig, ik was zo vroeg in Wijk bij Duurstede dat het veer over de Lek nog niet ging, dus heb ik maar een stukje omgereden het veer van Beusichem.
Het blijft trouwens leuk om plaatsjes te ontdekken met de vreemdste namen waar je nog nooit van gehoord hebt.
Wel jammer dat in de middag de wind meer vanuit oosterlijke richting kwam dan de voorspelde zuidelijke wind, in combinatie met wat zware poten was niet zo relaxt maar al met al een leuke dag.
Zeker omdat we 's middags nog ff naar ons nieuwe huisje zijn wezen kijken (binnen een jaar na de vorige koop :) )

https://www.strava.com/activities/200511649
  zondag 28 september 2014 @ 20:35:42 #230
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_144995590
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:30 schreef Wombcat het volgende:
Ah, resultaten staan al online :), 170e *O*, da's 100 plaatsen beter dan vorig jaar :)
Mooi einde van het seizoen. :)
Tof ^O^
.
  zondag 28 september 2014 @ 20:39:59 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144995806
Was u al eens door
Tull en 't Waal
Stampersgat
Oude Leede
't Woudt
Abbenbroek
gefietst?
pi_144996300
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Afgelopen paar dagen de Riderman gereden, driedaagse jedermannrennen in het zwarte woud. 1e etappe tijdrit, ging een stuk beter dan vorig jaar, dankzij tijdritstuurtje (scheelde bijna 1½ minuut tov vorig jaar en ruim 100 plaatsen, terwijl er meer deelnemers waren): 194e (op bijna 600).
2e etappe in lijn , 92 km, 1300 hm. Ging ook wel ok, zat in goede groep die voor 150e plek sprintte, 174e. Ik had wat eerder moeten aangaan, toen het stilviel op 600 meter voor de finish. Toen zat ik op de 2e rij, en had vrij baan, maar vond het nog te ver (vals plat omhoog). En toen kwamen er van links dus 30 man over me heen... Als ik wel was aangegaan, had ik denk ik nog iets hoger geëindigd.
3e etappe, 90 km, 1100 hm, ging ook wel ok, tot de laatste steile klim, daar viel ik weg uit de groep van 70 man waar ik inzat :( Het was op, want ik begon rond de 15e plek aan die klim (van de groep dan), maar zakte er helemaal doorheen. Jammer, want die groep reed voor de 125e plek. Ik was nog net een halve minuut voor de volgende groep van 50 man binnen, 194e.
Eindklassement nog niet gezien, maar zal wel rond de `190e plek zijn geëindigd.
Was weer tof, volgend jaar weer, denk ik.
Heel gaaf. Dit lijkt mij wel wat voor 2015. Mooi na het seizoen. Heb je misschien wat meer info?
pi_144996562
Vriendin en ik weer thuis. Vrijdagavond een trouwerij gehad en de volgende dag naar Grip en gripfrau om het leven te vieren. Gezellige en lekkere bbq met de nodige goede bieren. Grip weet wel hoe hij zoiets moet regelen. Zelfs Kaas kwam nog ff langs. Vandaag samen relaxed 2,5u gefietst terwijl de dames 10km gingen wandelen en nog lief hebben gezwaaid naar een neukende neger en vrouw op picknick bankje.

Na het fietsen en wandelen nog eens gebbq en daarna zuhause. Mooi weekend!

[ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 28-09-2014 21:50:08 ]
pi_144997110
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 19:52 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat we het als een slecht teken moeten zien dat deze post abrupt stopt midden in een zin.
Haha nee ik had geen zin meer om te typen omdat het zo traag gaat alleen met links.
Zo slapen en dan hopen dat het minder is, anders nog langs mijn eigen huisarts.
pi_144998446
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
Was u al eens door
Tull en 't Waal
Stampersgat
Oude Leede
't Woudt
Abbenbroek
gefietst?
Alleen die eerste, de rest nog nooit gezien of nooit van gehoord :)
pi_144998712
Klinkt als een gezellig weekend Patty ^O^

Ik had gister de beruchte en traditionele NCK-afterparty. Eerst uit eten en daarna de stad in om vervolgens met compleet wielrennend Groningen en omgeving te zuipen tot in de kleine uurtjes :')

Vanochtend om half 10 er echter alweer uit om met wat lui twee uurtjes te fietsen op de ATB route van Appelscha. Heerlijk weertje erbij.
pi_144998891
O+ Fietsen O+
Na de afgelopen weekenden weet ik het weer zeker :Y
O+ Fietsen O+
pi_145002772
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 19:27 schreef Gripper het volgende:

Ben je serieus? Da's echt kut. Je mag me komen helpen om het hier beter te doen, denk eraan spareribs bij beef&steak te kopen, en deze in 8 uur te garen in een duistere mix van rubs, cola en mosterd. Op de smoker.
pi_145004292
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 20:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heel gaaf. Dit lijkt mij wel wat voor 2015. Mooi na het seizoen. Heb je misschien wat meer info?
Nee, heb ik niet. ggogle is your friend ;)
( www.riderman.de )
Is voor jou wel een eind rijden, voor mij is het nl. al 680 km, dus vanuit Friesland is het dan 1500 oid.
  zondag 28 september 2014 @ 23:14:52 #240
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_145004387
quote:
Was u al eens door
Tull en 't Waal
Stampersgat
Oude Leede
't Woudt
Abbenbroek
gefietst?
Oude Leede moest ik opzoeken ondanks mijn redelijke topografische kennis, maar alle andere, JA! Waarvan 1,2 en 5 veel te vaak eigenlijk.

Maar Kaas, ben je wel eens door Blankenburg, Nieuwesluis of de Tinte gefietst?
pi_145005195
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet. ggogle is your friend ;)
( www.riderman.de )
Is voor jou wel een eind rijden, voor mij is het nl. al 680 km, dus vanuit Friesland is het dan 1500 oid.
Die informatie had ik natuurlijk allang gevonden. Ik doelde op jouw eigen ervaring qua organisatie rond de wedstrijden, tijdens de wedstrijd, hoe er wordt gereden etc, dat kwam ik op google niet tegen. Als je elke vraag richting google verwijst kunnen we hier gelijk wel slotje op gooien.

1500Km? Is het in Parma ofzo? :')

Edit: 765km. Prima te doen voor meerdaagse.
  zondag 28 september 2014 @ 23:35:00 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145005251
Hij maakt een grapje :P
pi_145005398
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:35 schreef kanovinnie het volgende:
Hij maakt een grapje :P
Vandaar mijn huilen,lachen, gierenbrullen smile. Leuk daar in Australie? Hoe fokt het daar?
pi_145005818
Als je om info vraagt, krijg je natuurlijk informatie, als je om ervaringen vraagt, krijg je die :P
Goed georganiseerd. Er wordt hard gereden (wedstrijdtempo, zeker voorin), ook op het vlakke en vals plat om hoog ligt het tempo enorm hoog. Ik had het vaak zwaarder op stukken vals plat van 1-2% dan op de klim.Vandaag was de 1e 15 km vrijwel vlak, gemiddeld had ik daar 44, er waren flinke stukken dat ik ruim boven de 50 reed, en dat was dan in het wiel.
Er zitten wel veel tussen die niet zo goed sturen, dus je moet wel opletten, zeker in de afdaling.
  maandag 29 september 2014 @ 00:09:54 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145006290
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 23:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vandaar mijn huilen,lachen, gierenbrullen smile. Leuk daar in Australie? Hoe fokt het daar?
beste trip tot nu toe 14.gif
FOK!ken gaat niet altijd best. Weinig wifi en vaak moet je er voor betalen.
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2014 @ 00:46:33 #246
145146 Andyy
pi_145006913
Zeg heren, ik rijd zonder een ongesoigneerde konttas, en vervoer m'n binnenband+pompje in een zakje. Hoe nemen jullie je zooi eigenlijk mee zonder zo'n gezwel op de fiets?
  maandag 29 september 2014 @ 02:14:41 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145007784
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2014 00:46 schreef Andyy het volgende:
Zeg heren, ik rijd zonder een ongesoigneerde konttas, en vervoer m'n binnenband+pompje in een zakje. Hoe nemen jullie je zooi eigenlijk mee zonder zo'n gezwel op de fiets?
meestal in een klein zadeltasje. Tenzij ik met FOK! Rij, dan in m'n shirt.
pi_145008357
quote:
Zadeltas
  maandag 29 september 2014 @ 07:23:43 #249
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145008576
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oude Leede moest ik opzoeken ondanks mijn redelijke topografische kennis, maar alle andere, JA! Waarvan 1,2 en 5 veel te vaak eigenlijk.

Maar Kaas, ben je wel eens door Blankenburg, Nieuwesluis of de Tinte gefietst?
Blankenburg wel in Rozenburg maar dat bedoel je vast niet. Nieuwesluis ben ik wel een paar x in de buurt geweest op weg naar Texel en met een race oa over de Zuiderkwelweg.. En in Tinte ben ik ook wel geweest.
  maandag 29 september 2014 @ 07:37:28 #250
545 dop
:copyright: dop
pi_145008684
quote:
Was u al eens door
Tull en 't Waal
Stampersgat
Oude Leede
't Woudt
Abbenbroek
gefietst?
alleen de eerste niet (denk ik) wel in de buurt geweest
de rest allemaal wel :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_145010779
quote:
Zadeltasje vind ik nogal gay, dus ik heb een kleine rugzak :).
pi_145010811
Ik doe gewoon 2 binnenbandjes, bandenlichters en een klein pompje in het middelste zakje op de rug. Dan kan ik in het andere zakje nog telefoon, sleutels en geld kwijt, en in het derde zakje nog wat te eten voor onderweg. Zadeltasjes :{w
pi_145010869
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:10 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Zadeltasje vind ik nogal gay, dus ik heb een kleine rugzak :).
Dat is pas gay man _O-
pi_145010886
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:12 schreef Levitas het volgende:
Ik doe gewoon 2 binnenbandjes, bandenlichters en een klein pompje in het middelste zakje op de rug. Dan kan ik in het andere zakje nog telefoon, sleutels en geld kwijt, en in het derde zakje nog wat te eten voor onderweg. Zadeltasjes :{w
Mijnheer fietst 2 weken maar weet al hoe het zit hoor _O_
pi_145010934
En ik maar denken dat je geen harde delen op je rug moest dragen, want als je valt kun je je rug breken. :')
pi_145010962
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
En ik maar denken dat je geen harde delen op je rug moest dragen, want als je valt kun je je rug breken. :')
Dit ja. Bovendien zit het gewoon kut.
pi_145010985
Had ik er weer een autismewaarschuwing voor je moeten bijzetten realbizkit? Dat was dus sarcastisch zeg maar.
pi_145010989
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2014 10:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mijnheer fietst 2 weken maanden jonguh! maar weet al hoe het zit hoor _O_
Ik leer van de beste hier ^O^
pi_145011007
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Had ik er weer een autismewaarschuwing voor je moeten bijzetten realbizkit? Dat was dus sarcastisch zeg maar.
Hoezo, reageerde ik op jouw post dan?
pi_145011041
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hoezo, reageerde ik op jouw post dan?
Dacht het wel, vorige keer reageerde je ook al zo heftig op mijn advies inzake het niet dragen van harde voorwerpen in je rugzakjes.

Maar als niet, mijn excuses.
pi_145011088
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dacht het wel, vorige keer reageerde je ook al zo heftig op mijn advies inzake het niet dragen van harde voorwerpen in je rugzakjes.

Maar als niet, mijn excuses.
Het was een reactive op levitas. Maar dat jij er weer even doorheen fietste met je 2e post, daar kan ik niks aan doen. :P
pi_145011196

Eindbaas Chris Horner traint ook gewoon met zadeltasje 8-)
pi_145011276
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 10:26 schreef quinoahipster het volgende:
[ afbeelding ]
Woutje Poels met een fietsbel. Dirk Bellemakers is abrupt gestopt met het scheren van zijn benen na zijn fietscarriere, zag ik dit weekend :P
pi_145011319
Als je die fotos op strava ziet fietsen eigenlijk alle profs met een zadeltas.

Maar volgens Levitas van fok forum is het not dun.

:O
pi_145011370
quote:
[ afbeelding ]
Veel profs trainen met tasje en soms ook bel. Het zijn vooral de reacreanten die veel te panisch met die rules omgaan.
pi_145011603
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 10:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Veel profs trainen met tasje en soms ook bel. Het zijn vooral de reacreanten die veel te panisch met die rules omgaan.
Het is eerder een beetje lachwekkend als je van die op en top gesoigneerde mannen op dure fietsen met geschoren benen en te dikke buik ziet rondrijden.

Dit weekend nog paar van die jokers die moesten lopen op een klimmetje met hun BMC. In het voorbij gaan nog wel even "wat een mooie fiets heb je toch" laten vallen.
pi_145011616
Zadeltas hier idd. Vaak vind ik het veul lelijker als ik mensen met echt afgeladen zakjes zie rijden. Maar buiten esthetiek vind ik meuk op mn rug ook gewoon niet lekker zitten.
pi_145011666
Zadeltasje _O_
pi_145011804
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit ja. Bovendien zit het gewoon kut.
Mijne zit echt heerlijk, maar ik vind voor een zadeltasje dat ik net teveel bij me heb: pompje, twee binnenbandjes, bandenlichters, zo'n multitool, telefoon, sleutel en misschien wat eten.
pi_145011928
quote:

[..]

Gewoon een vorm van onzekerheid en peer pressure. Boeit geen zak hoe je op de fiets zit.

Rijd zelf regelmatig met een Racebak. Camelbak die in een shirt zit. Ziet er niet uit eigenlijk maar effectief is het wel. In de zomer zelfs verkoelend omdat het werkt als een soort van koelvest.
pi_145011959
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:48 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Mijne zit echt heerlijk, maar ik vind voor een zadeltasje dat ik net teveel bij me heb: pompje, twee binnenbandjes, bandenlichters, zo'n multitool, telefoon, sleutel en misschien wat eten.
Co2pomp + patroon, binnenband, sleutel, 1 bandenlichter kan in mijn zadeltasje.

Multitool neem ik niet mee want nooit nodig.

Eten in je rugzak moet je afstappen om het te pakken :? Dat doe je dus juist in je rugzakjes.
  maandag 29 september 2014 @ 10:53:08 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145011983
Ik neem ook een mini rugzak mee met lange trainingen. Heb een mooie van Dakine, soort snowboardrugzakje voor 20.-

Prima voor bandjes, regenjack, bananen en boterhammen pindakaas.

Regenjas aandoen en eten eruit pakken doe ik gewoon op de fiets gezeten. Hoef daar geen poot voor aan de grond te zetten.
pi_145012453
quote:
[ afbeelding ]
En als je maar 1 drinkbus hebt, tegen de zadelbuis aan inderdaad. Zoals het hoort. _O_
  maandag 29 september 2014 @ 11:18:48 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145012763
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Dit weekend nog paar van die jokers die moesten lopen op een klimmetje met hun BMC. In het voorbij gaan nog wel even "wat een mooie fiets heb je toch" laten vallen.

Zag er vorige week nog eentje lopen op de Eyserbosweg, nog naast de huizen. Die ging een zware wandeling tegemoet ;)
pi_145012940
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zag er vorige week nog eentje lopen op de Eyserbosweg, nog naast de huizen. Die ging een zware wandeling tegemoet ;)
Maar wel stoer want geen triple _O_
  maandag 29 september 2014 @ 11:26:57 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145012995
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar wel stoer want geen triple _O_
Waarschijnlijk idd! Diep respect voor de echte soigneurs die zelfs met dikke pens nog hun klasse pogen te tonen.
pi_145013311
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Waarschijnlijk idd! Diep respect voor de echte soigneurs die zelfs met dikke pens nog hun klasse pogen te tonen.
Jij hebt anders ook aardig afgezien op de Eyserboschweg geloof ik. :)
  maandag 29 september 2014 @ 11:40:43 #278
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145013443
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Jij hebt anders ook aardig afgezien op de Eyserboschweg geloof ik. :)
Haha, zeker, pokkeding! Maar volgens mij klopt mijn Strava tijd daar niet omdat ik officieel op het segment stil gestaan heb omdat wij een discussie hadden waar we heen moesten (eigenlijk vooral omdat twee een aanloopje wilden hebben daarna).
pi_145013506
Naar mijn werk heb ik wel een kleine rugtas, met zo'n paneel. Hij zit prima maar rij liever zonder. Biba enzo druk ik gewoon in zakje. Bij lange tochten zo'n klein zadeltasje met 1 biba mee.
  maandag 29 september 2014 @ 11:44:02 #280
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145013565
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

klopt mijn Strava tijd daar niet omdat ik officieel op het segment stil gestaan heb omdat wij een discussie hadden waar we heen moesten
Wat een laf excuus.
pi_145013589
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Haha, zeker, pokkeding! Maar volgens mij klopt mijn Strava tijd daar niet omdat ik officieel op het segment stil gestaan heb omdat wij een discussie hadden waar we heen moesten (eigenlijk vooral omdat twee een aanloopje wilden hebben daarna).
Dat ligt er maar net aan welke segment je pakt. 4:26 zie ik staan. ;)

quote:
Sep 20, 2014 12.5km/h - 287W 1,155.8 4:26
  maandag 29 september 2014 @ 11:46:06 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145013640
quote:
13s.gif Op maandag 29 september 2014 11:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat een laf excuus.
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan welke segment je pakt. 4:26 zie ik staan. ;)

[..]

Oow chill! Met die ben ik ook wel content. Volgend jaar ga ik hem nog wel een keer fietsen ;)
pi_145013677
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

[..]

Oow chill! Met die ben ik ook wel content. Volgend jaar ga ik hem nog wel een keer fietsen ;)
Ik heb hem dit jaar maar 2 of 3 keer gefietst. Eigenlijk moet ik hem nog eens even opknallen nu de temperatuur nog goed is. :)
  maandag 29 september 2014 @ 11:48:49 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145013730
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb hem dit jaar maar 2 of 3 keer gefietst. Eigenlijk moet ik hem nog eens even opknallen nu de temperatuur nog goed is. :)
Ja je bent nu best in vorm door al dat gewoonwerk ofwa?
  maandag 29 september 2014 @ 11:49:01 #285
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145013736
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Lijkt met wel fijn om die dingen vaker te kunnen fietsen. Voor mij was het nu steeds maar raden hoelang hij nog doorging. Verwacht overal toch wel sneller op te komen de tweede keer.
pi_145013838
quote:
13s.gif Op maandag 29 september 2014 11:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat een laf excuus.
Even instagram fototje maken.
pi_145013865
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja je bent nu best in vorm door al dat gewoonwerk ofwa?
Ik heb een goede vorm te pakken inderdaad. En ook dat rondje met jou ging erg goed, Afgelopen woendag had ik de smaak goed te pakken (en mij vooral gericht op een leuke tijd op de Cauberg). Gisteren lekker rustig in een groep gereden, dat is ook weer eens wat anders.
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lijkt met wel fijn om die dingen vaker te kunnen fietsen. Voor mij was het nu steeds maar raden hoelang hij nog doorging. Verwacht overal toch wel sneller op te komen de tweede keer.
En toch is het ook fijn om eens wat anders te zien dan altijd hetzelfde. Een rondje heuvelrug of veluwe zijn erg lekker vind ik zelf. :)
  maandag 29 september 2014 @ 12:09:27 #288
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145014390
pi_145014626
quote:
Welke?
pi_145015586
quote:
http://www.strava.com/activities/200353667
Kun je zien waar 'ie gereden heeft :s)

En lopen op de Eyserbos, sjezus :D :')
  maandag 29 september 2014 @ 12:54:24 #291
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145015806
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Welke?
Degene die hij bespreekt en dan laat zien... rond de 1:30
  maandag 29 september 2014 @ 12:54:54 #292
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145015827
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 12:47 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

En nog niet eens bij een ook maar enigszins steile plek
pi_145015858
quote:

[..]

Dit dus :) Die "sneer" naar een zadeltasje in m`n vorige post was ook alleen maar omdat er hier altijd zo op die "regeltjes" wordt gehamerd..
Voor de rest moet IMO het lekker voor zichzelf weten waar de biba's enzo gelaten worden.
pi_145015891
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 12:47 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

http://www.strava.com/activities/200353667
Kun je zien waar 'ie gereden heeft :s)

quote:
138W
Estimated Avg Power
Tsss. Zo zwaar was het helemaal niet wat die gedaan heeft...
pi_145015954
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

En nog niet eens bij een ook maar enigszins steile plek
Als je een middagje gratis vermaak wilt moet je met een sixpackje Gulpener op dat bankje aan de linkerkant van de weg op de Keutenberg gaat zitten :D
pi_145016031
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Degene die hij bespreekt en dan laat zien... rond de 1:30
Dat is het ledig erf. Dat gaat t allerdrukste stuk worden om te kijken, ik verwacht eigenlijk dat je daar zelfs kaartjes zal moeten kopen voor een "vip-experience".
  maandag 29 september 2014 @ 13:01:43 #297
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145016071
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is het ledig erf. Dat gaat t allerdrukste stuk worden om te kijken, ik verwacht eigenlijk dat je daar zelfs kaartjes zal moeten kopen voor een "vip-experience".
Balen dan! Probeer hem volgend jaar wel even te verkennen voor een ander mooi stuk dan.
pi_145016100
Vanuit de IBB-flat kijken?
  maandag 29 september 2014 @ 13:04:23 #299
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145016152
Misschien daar rond de Biltstraat...
pi_145016234
en....
pi_145016238
dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')