abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144888935
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
pi_144888968
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd :) :P

Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.
pi_144889012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:54 schreef muzas het volgende:
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd :) :P

Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.
Is gelijk ook het mooie aan Strava, zoveel scheelt het niet tussen de gratis en betaalde versie ^O^
pi_144889338
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144889427
Idd, als je geen vermogensmeter hebt voegt Premium weinig toe.
pi_144889608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage
ze hebben voor verschillende trainers de vermogenscurve gemeten waardoor ze wel een (relatief) nauwkeurig beeld kunnen geven.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_144890202
Hoeveel segmenten zijn er op dat kopje? :D

Daar kan de Cauberg nog wat van leren. _O-
pi_144890311
Ja echt 80 ofzo. De een een metertje verschil met de ander. Bullshit idd.
pi_144890547
Premium is wel handig voor custom filters op datum
quote:

[..]

Hebben vrij veel van die indoortrainers last van. Zelfs de veel duurdere. Zat twee jaar terug op de Bikemotion op een vrij prijzig apparaat, powercurve ging echt totaal nergens over. Was wel leuk om met 360 watt de Alpe d'Huez op te rijden natuurlijk maar was toen echt niet zo fit dat ik zulke wattages kon trappen.

Wahoo Kickr is gelukkig een stuk betrouwbaarder, mits je de Kickr wel calibreert van te voren. Maar calibreren een eenmalige spindownactie voor je training, zo gebeurd.
pi_144890644
quote:

[..]

Volgens mij heb je het nu over de vermogensmeter van een tacx. Ik niet namelijk.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:46:46 #11
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_144890647
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 25 september 2014 @ 13:48:22 #12
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144890696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...
Ik zag laatst iemand met een fietsbel :o :o :o :o :o

Dat dat kan in Nederland :N :r
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_144890769
quote:

[..]

quote:
What is VirtualPower

VirtualPower turns your indoor cycling trainer into a power meter. Just hook up an ANT+ or Bluetooth Smart speed sensor and select your trainer from the list of power sources. When you start to ride, your speed will be converted to power based on the known power curve for the trainer.
How does this work?

The faster you go on a trainer, the more watts you put out. We've quantified this into a resistance curve specific to your trainer. This allows us to plug in your current speed and display watts. We've built this into our software so it happens on the fly and is seamless to you.
How accurate is it?

In our unscientific tests with our PowerTaps and Kurt Kinetic Road Machines we were within 3 avg watts for our intervals...so pretty darn accurate. You can get a run down on the Kurt Kinetic Virtual Power Curve here.

So you are saying that instead of spending $800-$3000 on a power meter, I can spend a few hundred on a trainer and $40 on a speed sensor and train with power?

Yes. Power meters are great to race and train with but if you're not quite ready to make the leap or just want to get a feel for training with power, this is a great option. Obviously this won't give you power data for your outdoor rides.

We think VirtualPower is a much better way to train than by heart rate or RPE. But when it comes down to it, a power meter will still be more accurate.
pi_144891677
Was lekker weer vanochtend! Helaas niet kunnen fietsen.
pi_144892888
Powermeters zijn voor tijdrijders en triatleten. Koersen doe je met je hoofd.
pi_144893040
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:59 schreef Tommeke het volgende:
Froome is het niet met je eens

pi_144893142
Das ook geen coureur.

Kijk naar Nibali _O_ Kan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 15:10:37 #18
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:08 schreef Tommeke het volgende:
Das ook geen coureur.

Kijk naar Nibali _O_ Kan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk _O_
Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_144893291
El Pistocerocerocerocero _O_

De enige coureur die nog en danseuse omhoog gaat _O_
pi_144893314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.
Keldermerckx natuurlijk.

Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:16:19 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893413
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Keldermerckx natuurlijk.

Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.
Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.

Edit: Volgens wiki: 6 kilo lichter dan Wiggo en 4 minder dan Martin bijvoorbeeld
pi_144893452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.
Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:19:16 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.
Je weet zelf ook dat dat niet zo is. Waarschijnlijk alleen de finishes bergop met een kleine groep. 4-5 keer per Tour max. Waarschijnlijk gaan ze ook niet los op de eerste kilometer gelijk.
pi_144893554
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.

Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:22:07 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893619
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:20 schreef Ericr het volgende:
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.

Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.
Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.
pi_144893650
Wel als je concurrentie 20 kilo lichter is lijkt me
  donderdag 25 september 2014 @ 15:24:19 #27
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144893702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef muzas het volgende:
Wel als je concurrentie 20 kilo lichter is lijkt me
Hij zit precies tussen Wiggins en Nibali in, dus dat valt ook wel mee. Kereltje is, volgens wiki althans, 71 kg.

Edit: kom ook 69kg tegen, rond de 70 dus.
pi_144893848
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat dat niet zo is. Waarschijnlijk alleen de finishes bergop met een kleine groep. 4-5 keer per Tour max. Waarschijnlijk gaan ze ook niet los op de eerste kilometer gelijk.
Hij werd dit jaar op een lopende klim gelost Door Martin Rui Costa in Zwitserland. Hij heeft op dat gebied echt nog maar heel weinig laten zien hoor, terwijl kelderman al wel heeft laten zien óók te kunnen tijdrijden.

Ronde van Zwitserland 2014: uitslag 9e etappe

1. Rui Costa (Por)
2. Bauke Mollema (Ned) + 0.14
3. Mathias Frank (Zwi) + 0.24
4. Steve Morabito (Zwi) + 0.47
5. Oliver Zaugg (Zwi) z..t
6. André Cardoso (Por) + 1.28
7. Jérémy Roy (Fra) + 1.41
8. Danilo Wyss (Zwi) + 1.48
9. Tom Dumoulin (Ned) + 2.18
10. Roman Kreuziger (Tsj) z.t.

2:18 op een niet zware klim zonder toppers terwijl hij reed voor de eindoverwinning.

[ Bericht 24% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 25-09-2014 15:34:02 ]
  donderdag 25 september 2014 @ 15:39:12 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894265
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hij werd dit jaar op een lopende klim gelost Door Martin Rui Costa in Zwitserland. Hij heeft op dat gebied echt nog maar heel weinig laten zien hoor, terwijl kelderman al wel heeft laten zien óók te kunnen tijdrijden.

Ronde van Zwitserland 2014: uitslag 9e etappe

1. Rui Costa (Por)
2. Bauke Mollema (Ned) + 0.14
3. Mathias Frank (Zwi) + 0.24
4. Steve Morabito (Zwi) + 0.47
5. Oliver Zaugg (Zwi) z..t
6. André Cardoso (Por) + 1.28
7. Jérémy Roy (Fra) + 1.41
8. Danilo Wyss (Zwi) + 1.48
9. Tom Dumoulin (Ned) + 2.18
10. Roman Kreuziger (Tsj) z.t.

2:18 op een niet zware klim zonder toppers terwijl hij reed voor de eindoverwinning.
Dat is inderdaad wel veel. Hij was uiteindelijk wel vijfde en stond na 7 van de 9 etappes netjes tweede. Zo'n jongen van 23 kan nog wel zijn klimmen verbeteren neem ik aan.
pi_144894294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.
http://cyclingtips.com.au(...)utputs-are-affected/
pi_144894342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

klimmen gaat om vermogen per kg, tijdrijden om vermogen per m2 frontaal oppervlak, wat vooral afhangt van het absolute vermogen.
pi_144894345
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel veel. Hij was uiteindelijk wel vijfde en stond na 7 van de 9 etappes netjes tweede. Zo'n jongen van 23 kan nog wel zijn klimmen verbeteren neem ik aan.
Ja, hij stond 2e omdat het een extreem makkelijke editie was (amper klimwerk tot de laatste 2 dagen) en hij dus optimaal kon profiteren van zn tijdrit..
  donderdag 25 september 2014 @ 15:43:20 #33
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894397
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:41 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

klimmen gaat om vermogen per kg, tijdrijden om vermogen per m2 frontaal oppervlak, wat vooral afhangt van het absolute vermogen.
Dat snap ik, maar zo zwaar is hij dus niet. In vergelijking met andere klassementsmannen. Tuurlijk het is geen Quintana, maar hij is ook niet zo zwaar als Wiggins, ongeveer gewicht van Froome...
pi_144894506
Froome volgens wiki:
Gewicht: 71 kg
Lengte: 1,85 m

Tom volgens wiki:
Gewicht: 71 kg
Lengte: 1,86 m

Dan vraag ik me vooral af hoe betrouwbaar wikipedia is :')
Froome zal voor de Tour wrs wel zorgen dat hij echt super scherp op gewicht staat, terwijl Dumoulin voor een WK tijdrijden vooral op absoluut vermogen zal trainen en daar desnoods een paar kilootjes zwaarder bij wordt.
pi_144894512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Er staat bij Froome wel 69, maar ik geloof nooit dat hij dat haalt tijdens de tour. Dan zit hij eerder laag in de 60. Die man is echt meester in het lijnen, tijdens de tour ook maar 2% lichaamsvet ofzo
  donderdag 25 september 2014 @ 15:47:47 #36
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894540
quote:
Kijk, dit is een nuttige link! Nu snap ik het verschil. Al kan Froome dat kennelijk omzeilen met zijn trapfrequentie/techniek.
pi_144894550
Froome zou dan maar 3 kilo lichter zijn dan mij bij zelfde lengte.

Haha.

nooit.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:49:14 #38
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894603
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Froome zou dan maar 3 kilo lichter zijn dan mij bij zelfde lengte.

Haha.

nooit.
Knut is dik ;)
pi_144894640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Knut is dik ;)
Al het gewicht zit in mn lul.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:51:03 #40
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat die 3 kilo met Froome? En Froome is nog wel een Afrikaan :o
pi_144894764
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:51 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Is dat die 3 kilo met Froome? En Froome is nog wel een Afrikaan :o
Als mn fiets door de UCI controle moet laat ik mn paarsgepuntelans heel nonchalant op de bovenbuis leunen. Alsof je met een loden zadelbuis rondrijdt.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:53:52 #42
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894791
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als mn fiets door de UCI controle moet laat ik mn paarsgepuntelans heel nonchalant op de bovenbuis leunen. Alsof je met een loden zadelbuis rondrijdt.
Ik ben nog kleiner en zwaarder. Kan dat dus ook wel doen.
pi_144894873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Over gewicht gesproken.

Groetjes uit 2012 :')

SPOILER: klikken op eigen risico. NSFL
pi_144894930
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:56 schreef muzas het volgende:

[..]

Over gewicht gesproken.

Jij moet echt een keer een stapel maken met alle pakjes boter die je aan vet bent verloren _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 15:59:19 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144894978
quote:

[..]

Over gewicht gesproken.

Echt? Hoeveel is eraf dan?
pi_144895068
Verschrikkelijk he? Die foto is echt hilariteit. Niemand die destijds ook even tegen me zij van "joh, je bent echt #viesdik".

+/- 25kg geleden. Op mn zwaarst rond de 112kg. _O- Nu net onder de 85

Maar die foto is vooral 8)7 _O-
pi_144895145
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:02 schreef muzas het volgende:
Verschrikkelijk he? Die foto is echt hilariteit. Niemand die destijds ook even tegen me zij van "joh, je bent echt #viesdik".

Zelfs je vriendin niet?
pi_144895155
Ik was sowieso met een tuba achter je gaan lopen muzas.

#echtevrienden
  donderdag 25 september 2014 @ 16:06:25 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895168
quote:

Niemand zegt dat soort dingen inderdaad. Ben inmiddels na mijn blessurers ook al weer 20kg kwijt t.o.v. mijn zwaarste ooit.
pi_144895186
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zelfs je vriendin niet?
Nee. Nu achteraf wel. Maar ben al héél lang samen met 'r. En dat viesdik worden ging eigenlijk heel geleidelijk.

Stiekem geniet ik er nu ook van om naar die foto te kijken :@
pi_144895272
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:06 schreef Fretwork het volgende:
ook al weer 20kg kwijt t.o.v. mijn zwaarste ooit.
Ja da's echt een pak he? Goed werk.

Fietsen O+
  donderdag 25 september 2014 @ 16:11:55 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895306
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:10 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja da's echt een pak he? Goed werk.

Fietsen O+
Haha inderdaad. Maar vind 74-75 kg wel genoeg hoor. Minder hoeft van mij niet eigenlijk. :@
pi_144895386
Ik ben nog niet tevreden. Wil nog minstens 5kg weg hebben (hoewel ik ooit al dacht dat ik onder de 90 wl tevreden zou zijn). Moet iets gaan verzinnen om het vet van mn pens te krijgen. Want heb het idee dat dat met fietsen niet zo efficiënt gaat.

En nee, ik laat niet mn biertjes staan :{w
  donderdag 25 september 2014 @ 16:15:58 #54
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895427
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:14 schreef muzas het volgende:
Ik ben nog niet tevreden. Wil nog minstens 5kg weg hebben (hoewel ik ooit al dacht dat ik onder de 90 wl tevreden zou zijn). Moet iets gaan verzinnen om het vet van mn pens te krijgen. Want heb het idee dat dat met fietsen niet zo efficiënt gaat.

En nee, ik laat niet mn biertjes staan :{w
^O^ Bier ist heilig!

p.s. Tenzij er ook whisky is :9~
pi_144895460
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]

^O^ Bier ist heilig!

p.s. Tenzij er ook whisky is :9~
Whisky _O_

Japanse Whisky _O_

Japan _O_ _O_ _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 16:17:33 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895471
Snel over fietsen praten voor Kaas terug is.

Moet je niet langere tochten maken dan voor gewichtsafname? Of iets beter op je voeding letten?
Volgens mij is je overall energieconsumptie ook hoger met meet spiermassa, dus armspieren en buik/rug/borstspieren kan je ook trainen denk ik.
pi_144895529
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Snel over fietsen praten voor Kaas terug is.

Moet je niet langere tochten maken dan voor gewichtsafname? Of iets beter op je voeding letten?
Volgens mij is je overall energieconsumptie ook hoger met meet spiermassa, dus armspieren en buik/rug/borstspieren kan je ook trainen denk ik.
Kaas heeft een japanse boom.
pi_144895555
Mwah, gewoon zo doorgaan voorlopig. Val nog steeds af, ook al let ik nu al iets minder op het eten dan midzomers. En ik ga me nu niet op een dieet storten ofzo, eerst maar es stoofpotjes, speculaas, kerststollen en oliebollen :9~

Valt me alleen op dat door fietsen dus buikvet significant minder 'verdwijnt' dan overige locaties.

Whisky is mij té. Maar een op whiskyvaten gerijpte imperial stout mag je me voor wakker maken.
pi_144895589
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:20 schreef muzas het volgende:
Mwah, gewoon zo doorgaan voorlopig. Val nog steeds af, ook al let ik nu al iets minder op het eten dan midzomers. En ik ga me nu niet op een dieet storten ofzo, eerst maar es stoofpotjes, speculaas, kerststollen en oliebollen :9~

Valt me alleen op dat door fietsen dus buikvet significant minder 'verdwijnt' dan overige locaties.
volgens mij sla je het daar gewoon als eerste op.
  donderdag 25 september 2014 @ 16:27:07 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144895745
quote:

Kan best nog eens per persoon en geslacht verschillen. Volgens mij kan je moeilijk lokaal verbranden dus je zal gewoon even door moeten ;)
pi_144896079
Genetisch bepaald toch? Verschilt per persoon hoe het vet verdeeld wordt.
pi_144896162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

volgens mij sla je het daar gewoon als eerste op.
Bij mannen inderdaad wel ja. Komt als eerste, gaat als laatste. Ik ben ook slank zat, maar heb nog wel een klein kwabje links en rechts. Zou ook niet weten hoe je dat laatste beetje kwijtraakt, behalve natuurlijk nog meer trainen, meer algemene bespiering (body, armen) die continue in verbrandingsmodus staan, en een spartaans voedingsregime waarbij je biertjes en snacks laat staan... Dat laatste zal me nooit lukken, want ik vind eten gewoon te leuk :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 25 september 2014 @ 16:43:09 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144896250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bij mannen inderdaad wel ja. Komt als eerste, gaat als laatste. Ik ben ook slank zat, maar heb nog wel een klein kwabje links en rechts. Zou ook niet weten hoe je dat laatste beetje kwijtraakt, behalve natuurlijk nog meer trainen, meer algemene bespiering (body, armen) die continue in verbrandingsmodus staan, en een spartaans voedingsregime waarbij je biertjes en snacks laat staan... Dat laatste zal me nooit lukken, want ik vind eten gewoon te leuk :9
Zolang mensen gewoon sporten/actief zijn en een gezond BMI hebben zonder verdere gezondheidsklachten (hartproblemen etc.) is er voor 99% ook geen reden om lekkers te laten staan :9~
pi_144896342
Muzas ga de gym eens opzoeken deze winter en wat meer lange duurtrainingen doen. Op zich hoef je niet veel lichter dan nu toch? Je bent vrij lang en je hebt altijd te maken met je genetische bouw. Vind zelf een volledig afgetraind lichaam altijd beter ogen en denk dat je er op de fiets ook meer aan hebt als je een sterke core hebt.

Ik zou met veel pijn en moeite ook nog een paar kilo's eraf kunnen krijgen maar zie er de noodzaak niet van in (en je kunt de meeste ribben nu al bij me tellen :D).
pi_144896716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:59 schreef Tommeke het volgende:
Klopt, koersen rij je met je hoofd. Trainen doe je het beste met vermogensmeter
pi_144897688
quote:
Is wel een mogelijke verklaring voor.
Duursport --> aanmaak van cortisol en cortisol --> centrale adipositas.

Door korte krachttraining gaat je cortisol omlaag en je testosteron en groeihormoon omhoog --> minder buikvet en meer spiermassa
+ meer spiermassa --> betere insulinegevoeligheid en dat geeft ook weer minder buikvet.
pi_144900778
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuur _O_
Die variant heb ik overgelaten aan Henk en Joop. Die komen op de fiets naar huis. Ik heb zelfs de volgende dag de trein gepakt. Er was nog bezoek uit Moskou rond te leiden in de stad.
pi_144901279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je die laatste loodjes zijn het zwaarst he. Ik eet nu eigenlijk nooit meer chips/worst (at dat best veel) en merk dat ik nu op mijn buik strakker begin te worden icm coretraining. Daar zat ook nog wel het één en ander. Sinds ik de chips/worst laat staan ben ik nog zo'n 1,5kg lichter geworden, van 68 naar 66,5kg, terwijl spiermassa op de benen de afgelopen jaren zichtbaar is toegenomen, of iig meer contouren door minder vet% :)
pi_144901519
Ik begin juist in gewicht toe te nemen :'( Woog een tijdje geleden 66kg, nu tikte gisteren de weegschaal 69,5kg aan. En dat terwijl m`n vetpercentage nagenoeg gelijk blijft (ongeveer 11%).
Gewicht is iets waar ik me helemaal niet druk om kan maken eigenlijk. Ik vertrouw voor de volle 100% op de spiegel. Ik snap dat het op een hoog niveau wél heel belangrijk is, maar voor mij gaat een paar kg meer of minder echt geen verschil maken.
Ja, dat toenemen in gewicht heeft natuurlijk alles te maken met misschien wat vocht, maar vooral het toevoegen van krachttraining

De gasten zoals Muzas, die echt een bult af zijn gevallen, daar heb ik echt oneindig respect voor ^O^
  FOK!fotograaf donderdag 25 september 2014 @ 20:01:45 #70
145146 Andyy
pi_144902077
quote:

[..]

Over gewicht gesproken.

Damn dude :D

Heb vandaag m'n fietsje terug gekregen, heb nu geen toren meer boven m'n stuurpen :7
pi_144902803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:43 schreef Levitas het volgende:
De gasten zoals Muzas, die echt een bult af zijn gevallen, daar heb ik echt oneindig respect voor
Dank je, maar dat hoeft niet hoor. Het feit dat ik het zo ver heb laten komen is al verwerpelijk natuurlijk. Ben zelf zo dom geweest mn smoel vol te stoppen.
pi_144902869
quote:
12s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:22 schreef muzas het volgende:

[..]

Dank je, maar dat hoeft niet hoor. Het feit dat ik het zo ver heb laten komen is al verwerpelijk natuurlijk. Ben zelf zo dom geweest mn smoel vol te stoppen.
Ja, zo kun je overal wel een antwoord op hebben natuurlijk.. Je bent aan de andere kant ook weer zo verstandig geweest om het zelf in te zien, terwijl niemand je er echt op heeft gewezen, en er daadwerkelijk iets aan te doen, met een top resultaat.
Genoeg mensen die weten dat ze te dik zijn, er op aangesproken worden door directe familieleden maar dan gewoon ijskoud zeggen "Nou en, ik heb er toch nog geen last van?".
pi_144902956
REAL MEN HAVE CURVES VERDOMME!

pi_144902969
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:26 schreef muzas het volgende:
REAL MEN HAVE CURVES VERDOMME!

[ afbeelding ]
Dat filmpje van jezelf van toen had nou ook weer niet gehoeven :{w
  donderdag 25 september 2014 @ 20:30:42 #75
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144903131
quote:

Maar voor 112 kg's zie je er daar niet slecht uit. Ik bedoel, je bent daar wel een beetje mollig, maar het is nergens extreeem.
pi_144903452
Ik een kilootje of 77 nu ofzo.
Over de absolute kg's geen klagen, maar ik heb geen reet aan krachttraining gedaan deze zomer, alleen maar gefietst dus ik heb idd ook spillebeentjes, géén kont, maar wel vetrolletjes ;( :@

Eten doe ik wel goed, maar ik zou eigenlijk moeten stoppen met bier drinken (drink eigenlijk wel iedere avond 1, soms 2 biertjes), en ik moet het krachthonk in :(
  donderdag 25 september 2014 @ 20:42:08 #77
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144903559
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:39 schreef quinoahipster het volgende:
Ik een kilootje of 77 nu ofzo.
Over de absolute kg's geen klagen, maar ik heb geen reet aan krachttraining gedaan deze zomer, alleen maar gefietst dus ik heb idd ook spillebeentjes, géén kont, maar wel vetrolletjes ;( :@

Eten doe ik wel goed, maar ik zou eigenlijk moeten stoppen met bier drinken (drink eigenlijk wel iedere avond 1, soms 2 biertjes), en ik moet het krachthonk in :(
Misschien iets anders dan quinoa vreten ;(

Sorry. Moest. Inkoppen.
pi_144903758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar voor 112 kg's zie je er daar niet slecht uit. Ik bedoel, je bent daar wel een beetje mollig, maar het is nergens extreeem.
Ik zal je de strandfoto's besparen :D
  donderdag 25 september 2014 @ 20:49:10 #79
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144903815
quote:
12s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:48 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik zal je de strandfoto's besparen :D
Na deze teaser: kom maar door ! Ook even de 'na'-foto's posten :P
  donderdag 25 september 2014 @ 21:05:58 #80
153506 Captain_Fabulous
pi_144904544
Hou het netjes heren, of IK ga mn manboobs posteb, schrikt iedereen zich dood. Helemaal kapot nu van de sportschool, knie deed raar, dus die heb ik relatief licht getrained, maar de core eens flink aangepakt. Rechte en schuine buikspieren op verschillende manier, en afsluiten met planken. Tot het brandt als een jodokus in de sambal pot.
pi_144905526
Weekend zal wel weer mis gaan. Vrijdag een trouwerij en zaterdag moet ik mij melden bij een malloot in Vreeswijk. :)
  donderdag 25 september 2014 @ 22:26:01 #82
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144908187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hou het netjes heren, of IK ga mn manboobs posteb, schrikt iedereen zich dood. Helemaal kapot nu van de sportschool, knie deed raar, dus die heb ik relatief licht getrained, maar de core eens flink aangepakt. Rechte en schuine buikspieren op verschillende manier, en afsluiten met planken. Tot het brandt als een jodokus in de sambal pot.
Goed bezig, ik weet hoe dat laatste voelt ;).
Balen van je knie wel.
  donderdag 25 september 2014 @ 23:51:45 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_144912038
Ooit 96 kilo -> nu 78 kilo

Alleen een beetje weinig tijd om lange tochten te maken met een gezinnetje...
pi_144914495
http://www.aliexpress.com(...)aner/1939811262.html

Ziet er vrij geniaal uit, al is het wellicht wat overbodig.
pi_144915224
Eind september fietsen in de Eifel met 21 graden *O*

Niks mis mee.
pi_144915764
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eind september fietsen in de Eifel met 21 graden *O*

Niks mis mee.
Ik ben ook wel blij. Vorig jaar verregende ons na-zomerfeestje compleet, en zaten we met zn alleen te kleumen onder de veranda bij de kachel (ja, natuurlijk kun je altijd nog naar binnen)
Nu kunnen we morgenavond lekker BBQ-en in korte broek :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_144915794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:34 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik ben ook wel blij. Vorig jaar verregende ons na-zomerfeestje compleet, en zaten we met zn alleen te kleumen onder de veranda bij de kachel (ja, natuurlijk kun je altijd nog naar binnen)
Lekker nog een beetje bijkleuren voor de vakantie, hoeft alleen factor 6 in de rugzak ^O^
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:43:34 #88
153506 Captain_Fabulous
pi_144915870
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:26 schreef Fretwork het volgende:

Balen van je knie wel.
Ik heb donderdag een afspraak met de gewichtscoach in m'n sportschool. Gewicht is natuurlijk 1 van de redenen dat het knieprobleem uberhaupt bestaat. Ik was gisteren ook al om 4 uur 's ochtends wakker, kon niet meer in slaap komen, was moe etc etc, en dan speelt het op. Maar als ik daarom niet tenminste aangepast ga trainen, blijf ik vet&lomp. en dat is niet de bedoeling. Als ik het maar niet leuk hoef te vinden om tussen allemaal afgetrainde, fitte, slanke mensen m'n crunches te doen. Soms motiveert het, soms wil ik alle slanke mensen op de brandstapel gooien ofzo...fucking vedergewichten :%

Maar ik wordt zo langzamerhand wel geacepteerd door de 'anabolen hoek'. Tenminste, ik ben nu al twee keer door zo'n spierballen tiep (twee verschillende) gevraagd om even wat foto's te maken met hun telefoon, terwijl ze zonder shirt aan hun spierbalen laten rollen. Strikt NoHomo natuurlijk, minstens 75 % van die jongens durft alleen in een onderbroek te douchen, anders wordt de iman boos ofzo :+
pi_144916800
quote:
The event boasts an astonishingly long 105km upwards route that travels from the eastern coastal town of Hualien and rises up to the HeHuan Mountain at 3,375m. The first 97km features an average grade of seven percent before the steepness ramps up to an average of 17 percent, including a leg-shattering maximum incline of 27 per cent – all within a 6.5-hour time limit.
http://www.bikeradar.com/(...)lenge-returns-42540/
pi_144916910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:34 schreef Gripper het volgende:

[..]

niks van de regen meegekregen toen :P
pi_144917104
quote:
Ik heb het idee dat die zin niet helemaal klopt?
pi_144917142
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:53 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die zin niet helemaal klopt?
Volgens mij is het percentage te hoog, maar het is wel echt (meer dan) 97 km klimmen

pi_144917373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:31 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Is wel een mogelijke verklaring voor.
Duursport --> aanmaak van cortisol en cortisol --> centrale adipositas.

Door korte krachttraining gaat je cortisol omlaag en je testosteron en groeihormoon omhoog --> minder buikvet en meer spiermassa
+ meer spiermassa --> betere insulinegevoeligheid en dat geeft ook weer minder buikvet.
Zegmaar allround fit zijn dus?
pi_144917451
Weekendje Hamburg, nog steeds last van de schouder, nu naar PT, benen / core trainen. Dinsdag wel gefietst, ging goed. Merkte dat ik snelheid heb, hartslag mooi snel weer omlaag ging na kopbeurt, en zit mooi stil op de fiets (allround fit je weet toch).
pi_144917528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij is het percentage te hoog, maar het is wel echt (meer dan) 97 km klimmen

[ afbeelding ]
Gemiddelde van 7% is ook gek. Want over een lengte van 100 kilometer zou je dan op een hoogte van 7000 meter uit moeten komen. Terwijl die berg dus 3200m hoog is. Of tellen ze de dalende stukken niet mee?
pi_144917588
(3.275-.059)/(105-18.3)*100 = 3.7 procent gemiddelde stijging.

Wel epic.
pi_144917619
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:17 schreef FastFox91 het volgende:
(3.275-.059)/(105-18.3)*100 = 3.7 procent gemiddelde stijging.

Wel epic.
En als je dat stukje dalen eruit knipt? :P
pi_144917676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En als je dat stukje dalen eruit knipt? :P
(3.275-.059)/(105-18.3-(89.1-84.8))*100 = 3.9 procent gemiddelde stijging.
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:21:32 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_144917700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het kan natuurlijk best dat er wat steilere stukken tussen zitten, maar 85 km klimmen en 3200 meter klimmen is nog niet eens 3% gemiddeld.

Dan is de Mauna Kea op Hawaii een stukje indrukkender

pi_144917708
Na dat stuk dalen tot de finish:
(3.275-2.243)/(105-89.1)*100 = 6.5%

@Blik
Wow. Daar kan je wel een triple gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')