SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd![]()
![]()
Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.![]()
Is gelijk ook het mooie aan Strava, zoveel scheelt het niet tussen de gratis en betaalde versiequote:Op donderdag 25 september 2014 12:54 schreef muzas het volgende:
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd![]()
![]()
Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.![]()
![]()
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattagequote:Op donderdag 25 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
ze hebben voor verschillende trainers de vermogenscurve gemeten waardoor ze wel een (relatief) nauwkeurig beeld kunnen geven.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattageIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Premium is wel handig voor custom filters op datumHebben vrij veel van die indoortrainers last van. Zelfs de veel duurdere. Zat twee jaar terug op de Bikemotion op een vrij prijzig apparaat, powercurve ging echt totaal nergens over. Was wel leuk om met 360 watt de Alpe d'Huez op te rijden natuurlijk maar was toen echt niet zo fit dat ik zulke wattages kon trappen.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage
Wahoo Kickr is gelukkig een stuk betrouwbaarder, mits je de Kickr wel calibreert van te voren. Maar calibreren een eenmalige spindownactie voor je training, zo gebeurd.![]()
Volgens mij heb je het nu over de vermogensmeter van een tacx. Ik niet namelijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage![]()
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Ik zag laatst iemand met een fietsbelquote:Op donderdag 25 september 2014 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat dat kan in Nederland![]()
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattagequote:What is VirtualPower
VirtualPower turns your indoor cycling trainer into a power meter. Just hook up an ANT+ or Bluetooth Smart speed sensor and select your trainer from the list of power sources. When you start to ride, your speed will be converted to power based on the known power curve for the trainer.
How does this work?
The faster you go on a trainer, the more watts you put out. We've quantified this into a resistance curve specific to your trainer. This allows us to plug in your current speed and display watts. We've built this into our software so it happens on the fly and is seamless to you.
How accurate is it?
In our unscientific tests with our PowerTaps and Kurt Kinetic Road Machines we were within 3 avg watts for our intervals...so pretty darn accurate. You can get a run down on the Kurt Kinetic Virtual Power Curve here.
So you are saying that instead of spending $800-$3000 on a power meter, I can spend a few hundred on a trainer and $40 on a speed sensor and train with power?
Yes. Power meters are great to race and train with but if you're not quite ready to make the leap or just want to get a feel for training with power, this is a great option. Obviously this won't give you power data for your outdoor rides.
We think VirtualPower is a much better way to train than by heart rate or RPE. But when it comes down to it, a power meter will still be more accurate.![]()
![]()
Froome is het niet met je eensquote:Op donderdag 25 september 2014 14:59 schreef Tommeke het volgende:
Powermeters zijn voor tijdrijders en triatleten. Koersen doe je met je hoofd.![]()
![]()
Das ook geen coureur.
Kijk naar NibaliKan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk
![]()
![]()
Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:08 schreef Tommeke het volgende:
Das ook geen coureur.
Kijk naar NibaliKan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Keldermerckx natuurlijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.
Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.![]()
Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Keldermerckx natuurlijk.
Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.
Edit: Volgens wiki: 6 kilo lichter dan Wiggo en 4 minder dan Martin bijvoorbeeldThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.![]()
Je weet zelf ook dat dat niet zo is. Waarschijnlijk alleen de finishes bergop met een kleine groep. 4-5 keer per Tour max. Waarschijnlijk gaan ze ook niet los op de eerste kilometer gelijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.
Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.![]()
Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:20 schreef Ericr het volgende:
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.
Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |