SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd![]()
![]()
Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.![]()
Is gelijk ook het mooie aan Strava, zoveel scheelt het niet tussen de gratis en betaalde versiequote:Op donderdag 25 september 2014 12:54 schreef muzas het volgende:
Klopt knut, kreeg vorige week ofzo ook zo'n pop-up. Dus maar aangezet, en meteen weer gedeactiveerd![]()
![]()
Vind het eigenlijk niet heel veel toevoegen (zeker niet als je ook veloviewer gebruikt). Maar dat jaarlijkse gratis maandje is wel lachen.![]()
![]()
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattagequote:Op donderdag 25 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
ze hebben voor verschillende trainers de vermogenscurve gemeten waardoor ze wel een (relatief) nauwkeurig beeld kunnen geven.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattageIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Premium is wel handig voor custom filters op datumHebben vrij veel van die indoortrainers last van. Zelfs de veel duurdere. Zat twee jaar terug op de Bikemotion op een vrij prijzig apparaat, powercurve ging echt totaal nergens over. Was wel leuk om met 360 watt de Alpe d'Huez op te rijden natuurlijk maar was toen echt niet zo fit dat ik zulke wattages kon trappen.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage
Wahoo Kickr is gelukkig een stuk betrouwbaarder, mits je de Kickr wel calibreert van te voren. Maar calibreren een eenmalige spindownactie voor je training, zo gebeurd.![]()
Volgens mij heb je het nu over de vermogensmeter van een tacx. Ik niet namelijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattage![]()
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Ik zag laatst iemand met een fietsbelquote:Op donderdag 25 september 2014 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kan iemand iets heel controversieels posten svp? Werd vanochtend om 4 uur wakker, en ben maar op de bank gaan hangen een paar uur omdat ik niet meer in slaap viel, heb een leuke route gemaakt voor een weekende Vehnebahn + verlenging, maar zit nu te gapen als een nijlpaard.
Dus voordat Artis me komt afschieten en meenemen....iets waar we ons met z'n alle lekker over kunnen opwinden, zou fijn zijn...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat dat kan in Nederland![]()
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
quote:Op donderdag 25 september 2014 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem met een tacx, de afwijking is niet consitent, maar neemt % toe bij verhoging van de wattagequote:What is VirtualPower
VirtualPower turns your indoor cycling trainer into a power meter. Just hook up an ANT+ or Bluetooth Smart speed sensor and select your trainer from the list of power sources. When you start to ride, your speed will be converted to power based on the known power curve for the trainer.
How does this work?
The faster you go on a trainer, the more watts you put out. We've quantified this into a resistance curve specific to your trainer. This allows us to plug in your current speed and display watts. We've built this into our software so it happens on the fly and is seamless to you.
How accurate is it?
In our unscientific tests with our PowerTaps and Kurt Kinetic Road Machines we were within 3 avg watts for our intervals...so pretty darn accurate. You can get a run down on the Kurt Kinetic Virtual Power Curve here.
So you are saying that instead of spending $800-$3000 on a power meter, I can spend a few hundred on a trainer and $40 on a speed sensor and train with power?
Yes. Power meters are great to race and train with but if you're not quite ready to make the leap or just want to get a feel for training with power, this is a great option. Obviously this won't give you power data for your outdoor rides.
We think VirtualPower is a much better way to train than by heart rate or RPE. But when it comes down to it, a power meter will still be more accurate.![]()
![]()
Froome is het niet met je eensquote:Op donderdag 25 september 2014 14:59 schreef Tommeke het volgende:
Powermeters zijn voor tijdrijders en triatleten. Koersen doe je met je hoofd.![]()
![]()
Das ook geen coureur.
Kijk naar NibaliKan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk
![]()
![]()
Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:08 schreef Tommeke het volgende:
Das ook geen coureur.
Kijk naar NibaliKan ook gewoon hard over kasseien en valt altijd aan. Net als Bertje Biefstuk
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Keldermerckx natuurlijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als klassementsrenner van een grote etappekoers bereik je toch meer met contant rijden en knallen in een tijdrit? Heb weleens iemand horen beweren dat Tom Dumoulin onze beste kans op een goed klassement in de toekomst is.
Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.![]()
Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Keldermerckx natuurlijk.
Dumoulin is te groot en te zwaar, al zullen rondjes van een week nog wel lukken.
Edit: Volgens wiki: 6 kilo lichter dan Wiggo en 4 minder dan Martin bijvoorbeeldThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij scheen beter te zijn dan Indurain op zijn leeftijd, en veel lichter. Theoretisch zou hij als hij een klim in zijn eigen tempo omhoog rijdt maximaal een halve minuut verspillen op de toppers, terwijl de gaten die je in een tijdrit slaat een stuk groter zijn.![]()
Je weet zelf ook dat dat niet zo is. Waarschijnlijk alleen de finishes bergop met een kleine groep. 4-5 keer per Tour max. Waarschijnlijk gaan ze ook niet los op de eerste kilometer gelijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je iedere klim een halve minuut verliest moet je een minuut of 30 goedmaken in de tijdrit.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.
Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.![]()
Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:20 schreef Ericr het volgende:
Dumoulin is een tijdrijder met sprinterscapaciteiten, dat zijn meestal niet de grootste berggeiten. Je hebt gewoon meer langzame vezels nodig om een goede klimgeit te zijn.
Met Indurain vergelijken is onmogelijk, de zooi die er in die tijd werd ingegooid maakte zelfs van Riis een klimgeit. Niet dat ze nu clean zijn maar op een hematrocriet van 60 zou van Hummel de Hautacam nog bijna op het buitenblad omhoog kunnen rijden.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Hij zit precies tussen Wiggins en Nibali in, dus dat valt ook wel mee. Kereltje is, volgens wiki althans, 71 kg.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef muzas het volgende:
Wel als je concurrentie 20 kilo lichter is lijkt me
Edit: kom ook 69kg tegen, rond de 70 dus.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Hij werd dit jaar op een lopende klim gelost Door Martin Rui Costa in Zwitserland. Hij heeft op dat gebied echt nog maar heel weinig laten zien hoor, terwijl kelderman al wel heeft laten zien óók te kunnen tijdrijden.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat dat niet zo is. Waarschijnlijk alleen de finishes bergop met een kleine groep. 4-5 keer per Tour max. Waarschijnlijk gaan ze ook niet los op de eerste kilometer gelijk.
Ronde van Zwitserland 2014: uitslag 9e etappe
1. Rui Costa (Por)
2. Bauke Mollema (Ned) + 0.14
3. Mathias Frank (Zwi) + 0.24
4. Steve Morabito (Zwi) + 0.47
5. Oliver Zaugg (Zwi) z..t
6. André Cardoso (Por) + 1.28
7. Jérémy Roy (Fra) + 1.41
8. Danilo Wyss (Zwi) + 1.48
9. Tom Dumoulin (Ned) + 2.18
10. Roman Kreuziger (Tsj) z.t.
2:18 op een niet zware klim zonder toppers terwijl hij reed voor de eindoverwinning.
[ Bericht 24% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 25-09-2014 15:34:02 ]![]()
Dat is inderdaad wel veel. Hij was uiteindelijk wel vijfde en stond na 7 van de 9 etappes netjes tweede. Zo'n jongen van 23 kan nog wel zijn klimmen verbeteren neem ik aan.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij werd dit jaar op een lopende klim gelost Door Martin Rui Costa in Zwitserland. Hij heeft op dat gebied echt nog maar heel weinig laten zien hoor, terwijl kelderman al wel heeft laten zien óók te kunnen tijdrijden.
Ronde van Zwitserland 2014: uitslag 9e etappe
1. Rui Costa (Por)
2. Bauke Mollema (Ned) + 0.14
3. Mathias Frank (Zwi) + 0.24
4. Steve Morabito (Zwi) + 0.47
5. Oliver Zaugg (Zwi) z..t
6. André Cardoso (Por) + 1.28
7. Jérémy Roy (Fra) + 1.41
8. Danilo Wyss (Zwi) + 1.48
9. Tom Dumoulin (Ned) + 2.18
10. Roman Kreuziger (Tsj) z.t.
2:18 op een niet zware klim zonder toppers terwijl hij reed voor de eindoverwinning.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
http://cyclingtips.com.au(...)utputs-are-affected/quote:Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
klimmen gaat om vermogen per kg, tijdrijden om vermogen per m2 frontaal oppervlak, wat vooral afhangt van het absolute vermogen.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is het verschil van een Alpe d'Huez met tijdrit van 50km zo groot qua type belasting? Als je hetzelfde vermogen levert dan.![]()
Ja, hij stond 2e omdat het een extreem makkelijke editie was (amper klimwerk tot de laatste 2 dagen) en hij dus optimaal kon profiteren van zn tijdrit..quote:Op donderdag 25 september 2014 15:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel veel. Hij was uiteindelijk wel vijfde en stond na 7 van de 9 etappes netjes tweede. Zo'n jongen van 23 kan nog wel zijn klimmen verbeteren neem ik aan.![]()
Dat snap ik, maar zo zwaar is hij dus niet. In vergelijking met andere klassementsmannen. Tuurlijk het is geen Quintana, maar hij is ook niet zo zwaar als Wiggins, ongeveer gewicht van Froome...quote:Op donderdag 25 september 2014 15:41 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
klimmen gaat om vermogen per kg, tijdrijden om vermogen per m2 frontaal oppervlak, wat vooral afhangt van het absolute vermogen.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Froome volgens wiki:
Gewicht: 71 kg
Lengte: 1,85 m
Tom volgens wiki:
Gewicht: 71 kg
Lengte: 1,86 m
Dan vraag ik me vooral af hoe betrouwbaar wikipedia is
Froome zal voor de Tour wrs wel zorgen dat hij echt super scherp op gewicht staat, terwijl Dumoulin voor een WK tijdrijden vooral op absoluut vermogen zal trainen en daar desnoods een paar kilootjes zwaarder bij wordt.![]()
Er staat bij Froome wel 69, maar ik geloof nooit dat hij dat haalt tijdens de tour. Dan zit hij eerder laag in de 60. Die man is echt meester in het lijnen, tijdens de tour ook maar 2% lichaamsvet ofzoquote:Op donderdag 25 september 2014 15:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel veel. Hij was uiteindelijk wel vijfde en stond na 7 van de 9 etappes netjes tweede. Zo'n jongen van 23 kan nog wel zijn klimmen verbeteren neem ik aan.![]()
Kijk, dit is een nuttige link! Nu snap ik het verschil. Al kan Froome dat kennelijk omzeilen met zijn trapfrequentie/techniek.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:40 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://cyclingtips.com.au(...)utputs-are-affected/The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Knut is dikquote:Op donderdag 25 september 2014 15:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Froome zou dan maar 3 kilo lichter zijn dan mij bij zelfde lengte.
Haha.
nooit.
Is dat die 3 kilo met Froome? En Froome is nog wel een Afrikaanquote:Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Al het gewicht zit in mn lul.
Als mn fiets door de UCI controle moet laat ik mn paarsgepuntelans heel nonchalant op de bovenbuis leunen. Alsof je met een loden zadelbuis rondrijdt.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is dat die 3 kilo met Froome? En Froome is nog wel een Afrikaan![]()
Ik ben nog kleiner en zwaarder. Kan dat dus ook wel doen.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als mn fiets door de UCI controle moet laat ik mn paarsgepuntelans heel nonchalant op de bovenbuis leunen. Alsof je met een loden zadelbuis rondrijdt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Over gewicht gesproken.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Al het gewicht zit in mn lul.
Groetjes uit 2012SPOILER: klikken op eigen risico. NSFLOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 25 september 2014 15:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Over gewicht gesproken.
Groetjes uit 2012Jij moet echt een keer een stapel maken met alle pakjes boter die je aan vet bent verlorenSPOILER: klikken op eigen risico. NSFLOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[..]
Over gewicht gesproken.
Groetjes uit 2012Echt? Hoeveel is eraf dan?SPOILER: klikken op eigen risico. NSFLOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Verschrikkelijk he? Die foto is echt hilariteit. Niemand die destijds ook even tegen me zij van "joh, je bent echt #viesdik".
+/- 25kg geleden. Op mn zwaarst rond de 112kg.Nu net onder de 85
Maar die foto is vooral![]()
![]()
![]()
Zelfs je vriendin niet?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:02 schreef muzas het volgende:
Verschrikkelijk he? Die foto is echt hilariteit. Niemand die destijds ook even tegen me zij van "joh, je bent echt #viesdik".
![]()
Niemand zegt dat soort dingen inderdaad. Ben inmiddels na mijn blessurers ook al weer 20kg kwijt t.o.v. mijn zwaarste ooit.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:02 schreef muzas het volgende:
Maar die foto is vooral
Nee. Nu achteraf wel. Maar ben al héél lang samen met 'r. En dat viesdik worden ging eigenlijk heel geleidelijk.quote:
Stiekem geniet ik er nu ook van om naar die foto te kijken![]()
![]()
Ja da's echt een pak he? Goed werk.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:06 schreef Fretwork het volgende:
ook al weer 20kg kwijt t.o.v. mijn zwaarste ooit.
Fietsen![]()
![]()
Haha inderdaad. Maar vind 74-75 kg wel genoeg hoor. Minder hoeft van mij niet eigenlijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja da's echt een pak he? Goed werk.
Fietsen
Ik ben nog niet tevreden. Wil nog minstens 5kg weg hebben (hoewel ik ooit al dacht dat ik onder de 90 wl tevreden zou zijn). Moet iets gaan verzinnen om het vet van mn pens te krijgen. Want heb het idee dat dat met fietsen niet zo efficiënt gaat.
En nee, ik laat niet mn biertjes staan![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 september 2014 16:14 schreef muzas het volgende:
Ik ben nog niet tevreden. Wil nog minstens 5kg weg hebben (hoewel ik ooit al dacht dat ik onder de 90 wl tevreden zou zijn). Moet iets gaan verzinnen om het vet van mn pens te krijgen. Want heb het idee dat dat met fietsen niet zo efficiënt gaat.
En nee, ik laat niet mn biertjes staanBier ist heilig!
p.s. Tenzij er ook whisky is
Whiskyquote:Op donderdag 25 september 2014 16:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]Bier ist heilig!
p.s. Tenzij er ook whisky is
Japanse Whisky![]()
Japan![]()
![]()
![]()
![]()
Snel over fietsen praten voor Kaas terug is.
Moet je niet langere tochten maken dan voor gewichtsafname? Of iets beter op je voeding letten?
Volgens mij is je overall energieconsumptie ook hoger met meet spiermassa, dus armspieren en buik/rug/borstspieren kan je ook trainen denk ik.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Kaas heeft een japanse boom.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:17 schreef Fretwork het volgende:
Snel over fietsen praten voor Kaas terug is.
Moet je niet langere tochten maken dan voor gewichtsafname? Of iets beter op je voeding letten?
Volgens mij is je overall energieconsumptie ook hoger met meet spiermassa, dus armspieren en buik/rug/borstspieren kan je ook trainen denk ik.![]()
Mwah, gewoon zo doorgaan voorlopig. Val nog steeds af, ook al let ik nu al iets minder op het eten dan midzomers. En ik ga me nu niet op een dieet storten ofzo, eerst maar es stoofpotjes, speculaas, kerststollen en oliebollen![]()
Valt me alleen op dat door fietsen dus buikvet significant minder 'verdwijnt' dan overige locaties.
Whisky is mij té. Maar een op whiskyvaten gerijpte imperial stout mag je me voor wakker maken.![]()
volgens mij sla je het daar gewoon als eerste op.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:20 schreef muzas het volgende:
Mwah, gewoon zo doorgaan voorlopig. Val nog steeds af, ook al let ik nu al iets minder op het eten dan midzomers. En ik ga me nu niet op een dieet storten ofzo, eerst maar es stoofpotjes, speculaas, kerststollen en oliebollen![]()
Valt me alleen op dat door fietsen dus buikvet significant minder 'verdwijnt' dan overige locaties.![]()
Kan best nog eens per persoon en geslacht verschillen. Volgens mij kan je moeilijk lokaal verbranden dus je zal gewoon even door moetenquote:Op donderdag 25 september 2014 16:20 schreef muzas het volgende:
Valt me alleen op dat door fietsen dus buikvet significant minder 'verdwijnt' dan overige locaties.
Genetisch bepaald toch? Verschilt per persoon hoe het vet verdeeld wordt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Bij mannen inderdaad wel ja. Komt als eerste, gaat als laatste. Ik ben ook slank zat, maar heb nog wel een klein kwabje links en rechts. Zou ook niet weten hoe je dat laatste beetje kwijtraakt, behalve natuurlijk nog meer trainen, meer algemene bespiering (body, armen) die continue in verbrandingsmodus staan, en een spartaans voedingsregime waarbij je biertjes en snacks laat staan... Dat laatste zal me nooit lukken, want ik vind eten gewoon te leukquote:Op donderdag 25 september 2014 16:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
volgens mij sla je het daar gewoon als eerste op.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Zolang mensen gewoon sporten/actief zijn en een gezond BMI hebben zonder verdere gezondheidsklachten (hartproblemen etc.) is er voor 99% ook geen reden om lekkers te laten staanquote:Op donderdag 25 september 2014 16:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij mannen inderdaad wel ja. Komt als eerste, gaat als laatste. Ik ben ook slank zat, maar heb nog wel een klein kwabje links en rechts. Zou ook niet weten hoe je dat laatste beetje kwijtraakt, behalve natuurlijk nog meer trainen, meer algemene bespiering (body, armen) die continue in verbrandingsmodus staan, en een spartaans voedingsregime waarbij je biertjes en snacks laat staan... Dat laatste zal me nooit lukken, want ik vind eten gewoon te leuk
Muzas ga de gym eens opzoeken deze winter en wat meer lange duurtrainingen doen. Op zich hoef je niet veel lichter dan nu toch? Je bent vrij lang en je hebt altijd te maken met je genetische bouw. Vind zelf een volledig afgetraind lichaam altijd beter ogen en denk dat je er op de fiets ook meer aan hebt als je een sterke core hebt.
Ik zou met veel pijn en moeite ook nog een paar kilo's eraf kunnen krijgen maar zie er de noodzaak niet van in (en je kunt de meeste ribben nu al bij me tellen).
![]()
Klopt, koersen rij je met je hoofd. Trainen doe je het beste met vermogensmeterquote:Op donderdag 25 september 2014 14:59 schreef Tommeke het volgende:
Powermeters zijn voor tijdrijders en triatleten. Koersen doe je met je hoofd.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Is wel een mogelijke verklaring voor.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:20 schreef muzas het volgende:
Duursport --> aanmaak van cortisol en cortisol --> centrale adipositas.
Door korte krachttraining gaat je cortisol omlaag en je testosteron en groeihormoon omhoog --> minder buikvet en meer spiermassa
+ meer spiermassa --> betere insulinegevoeligheid en dat geeft ook weer minder buikvet.![]()
Die variant heb ik overgelaten aan Henk en Joop. Die komen op de fiets naar huis. Ik heb zelfs de volgende dag de trein gepakt. Er was nog bezoek uit Moskou rond te leiden in de stad.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuur![]()
Je die laatste loodjes zijn het zwaarst he. Ik eet nu eigenlijk nooit meer chips/worst (at dat best veel) en merk dat ik nu op mijn buik strakker begin te worden icm coretraining. Daar zat ook nog wel het één en ander. Sinds ik de chips/worst laat staan ben ik nog zo'n 1,5kg lichter geworden, van 68 naar 66,5kg, terwijl spiermassa op de benen de afgelopen jaren zichtbaar is toegenomen, of iig meer contouren door minder vet%quote:Op donderdag 25 september 2014 16:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij mannen inderdaad wel ja. Komt als eerste, gaat als laatste. Ik ben ook slank zat, maar heb nog wel een klein kwabje links en rechts. Zou ook niet weten hoe je dat laatste beetje kwijtraakt, behalve natuurlijk nog meer trainen, meer algemene bespiering (body, armen) die continue in verbrandingsmodus staan, en een spartaans voedingsregime waarbij je biertjes en snacks laat staan... Dat laatste zal me nooit lukken, want ik vind eten gewoon te leuk
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik begin juist in gewicht toe te nemenWoog een tijdje geleden 66kg, nu tikte gisteren de weegschaal 69,5kg aan. En dat terwijl m`n vetpercentage nagenoeg gelijk blijft (ongeveer 11%).
Gewicht is iets waar ik me helemaal niet druk om kan maken eigenlijk. Ik vertrouw voor de volle 100% op de spiegel. Ik snap dat het op een hoog niveau wél heel belangrijk is, maar voor mij gaat een paar kg meer of minder echt geen verschil maken.
Ja, dat toenemen in gewicht heeft natuurlijk alles te maken met misschien wat vocht, maar vooral het toevoegen van krachttraining
De gasten zoals Muzas, die echt een bult af zijn gevallen, daar heb ik echt oneindig respect voor![]()
![]()
[..]
Over gewicht gesproken.
Groetjes uit 2012Damn dudeSPOILER: klikken op eigen risico. NSFLOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb vandaag m'n fietsje terug gekregen, heb nu geen toren meer boven m'n stuurpen![]()
![]()
Dank je, maar dat hoeft niet hoor. Het feit dat ik het zo ver heb laten komen is al verwerpelijk natuurlijk. Ben zelf zo dom geweest mn smoel vol te stoppen.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:43 schreef Levitas het volgende:
De gasten zoals Muzas, die echt een bult af zijn gevallen, daar heb ik echt oneindig respect voor![]()
Ja, zo kun je overal wel een antwoord op hebben natuurlijk.. Je bent aan de andere kant ook weer zo verstandig geweest om het zelf in te zien, terwijl niemand je er echt op heeft gewezen, en er daadwerkelijk iets aan te doen, met een top resultaat.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Dank je, maar dat hoeft niet hoor. Het feit dat ik het zo ver heb laten komen is al verwerpelijk natuurlijk. Ben zelf zo dom geweest mn smoel vol te stoppen.
Genoeg mensen die weten dat ze te dik zijn, er op aangesproken worden door directe familieleden maar dan gewoon ijskoud zeggen "Nou en, ik heb er toch nog geen last van?".![]()
Dat filmpje van jezelf van toen had nou ook weer niet gehoevenquote:Op donderdag 25 september 2014 20:26 schreef muzas het volgende:
REAL MEN HAVE CURVES VERDOMME!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Maar voor 112 kg's zie je er daar niet slecht uit. Ik bedoel, je bent daar wel een beetje mollig, maar het is nergens extreeem.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:02 schreef muzas het volgende:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: