Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuurquote:Op donderdag 25 september 2014 10:28 schreef Limburg82 het volgende:
@Ivo
Wanneer je aangekomen bent, keer je dan met een bus terug naar huis, of mag je dat als de globetrotter die je bent, ook verder zelf uitzoeken?
Dat verwacht ik eigenlijk ook.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuur
Ja met trainerroad. Tweede interval was wel zwaar inderdaad maar heb geprobeerd om redelijk steady naar het einde toe te werken. Wel wat verhoogd in de laatste 2 minuten maar tot maximaal 30% van de waarden die ik er voor trapte. Was al zwaar genoeg om nog even 2 minuten boven de 400 watt te trappen.quote:Op donderdag 25 september 2014 09:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Met trainnerroad? De eerste keer dat ik die deed ging ik na het tweede interval bijna over m'n nek zo diep als ik gegaan was.
Wat is dat trainerroad?quote:Op donderdag 25 september 2014 10:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja met trainerroad. Tweede interval was wel zwaar inderdaad maar heb geprobeerd om redelijk steady naar het einde toe te werken. Wel wat verhoogd in de laatste 2 minuten maar tot maximaal 30% van de waarden die ik er voor trapte. Was al zwaar genoeg om nog even 2 minuten boven de 400 watt te trappen.
Eerste interval had ik misschien net even te weinig gegeven maar durfde ook niet teveel te geven. Weet hoe je indoor volledig kapot kan gaan omdat je geen directe feedback hebt van weg en perceptie van snelheid.
Was hoe dan ook aangenaam verrast door het vermogen dat uit de test kwam. Voor een ouwe lul van 44 had ik niet meer verwacht dat ik nog rond de 300w FTP-vermogen zou hebben. Wel een vermoeden op basis van tests op de weg maar die worden over het algemeen teveel verstoord door wind en andere omstandigheden.
Maakt van je tacx een soort powermeter met bijbehorende trainingen.quote:
Oke, die taxcen staan wel bekend als onnauwkeurig wat betreft vermogen.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maakt van je taxcen een soort powermeter met bijbehorende trainingen.
http://www.trainerroad.com/
Indoor trainingssoftware. Gekoppeld aan een Kickr-trainer heb je een vrij goede weergave van je poweroutput. De Kickr kan je voor iedere training vrij snel calibreren en heeft afwijkingen voor power die vergelijkbaar zijn met oplossing voor de weg.quote:
Iedere tacx he? Zelfs iedere andere indoor trainer? Ook zonder vermogensmeter.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, die taxcen staan wel bekend als onnauwkeurig wat betreft vermogen.
Oke. Best leuk. De afwijkingen van gerenommeerde pm op de weg zijn minder dan 1%quote:Op donderdag 25 september 2014 11:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Indoor trainingssoftware. Gekoppeld aan een Kickr-trainer heb je een vrij goede weergave van je poweroutput. De Kickr kan je voor iedere training vrij snel calibreren en heeft afwijkingen voor power die vergelijkbaar zijn met oplossing voor de weg.
Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:57 schreef Ericr het volgende:
De Kickr's zijn qua wattage betrouwbaarder dan een Tacx. Je hebt altijd wel wat afwijkingen maar indoor is hoe dan ook al een afwijking t.o.v. outdoor. No way dat ik mezelf zo diep kan pushen indoor als ik outdoor kan gaan. Zelfs met een hele batterij ventilators ga je indoor op den duur toch wel meer kapot.
Wasmachine-onderdelen.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou zelf een indoor powermeter maken van ouwe rotzooi. Moet goed te doen zijn met een flinke dynamo.
Nee, een oud frame voor de stationary trainer, de achterkrans direct koppelen aan een dynamo, en dan meten met een podmetertje en 5x 100 Watt gloeilampen in serie of parallel.quote:
Op zich wel maar het is ook wel prettig als het enigszins vergelijkbaar is met output die je op de weg kan leveren. Om progressie te meten tijdens een test maakt het inderdaad geen ruk uit, als de afwijking constant is zal je progressie hoe dan ook kunnen meten.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |