Dat klinkt gunstig. Zoveel gezeik gehad met mn vorige wielset (en mn fiets an sich) dat ik al meteen schrok. Net wel ff mn oude achterwiel (giant pauperding met scheuren in velg) er ff in gezet, en die duw ik toch echt minder makkelijk tegen mn velg aan... Is dat nieuwe wiel dan minder stijf ofzo? Zal toch niet?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:02 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Kon ik ook met mijn achterwiel (Campa Scirocco 35), maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze tijdens het aanzetten tegen de blokken aankwamen. Mijn achterwiel kraakt wel tijdens het aanzetten. Waar je op moet letten is dat de lagers strak genoeg afgesteld zijn. Toen mijn wielen binnen kwamen zat er een beetje zijdelingse speling op, dit kun je makkelijk zelf verhelpen.
Liesje leerde lotje laufen lande de lange lindelauflaanquote:Op woensdag 24 september 2014 15:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit is wel grappig:
2 Dave Lindelauf Sep 24, 2014 53.5km/h - 389W - 2:48
3 Roy Lindelauf Sep 17, 2014 52.6km/h 178bpm 331W - 2:51
4 melvin lindelauf Sep 17, 2014 52.0km/h - 387W - 2:53
Als je hem op de hoogste stand gaat testen zou ik wel zorgen voor wat "rijwindkoeling", de meeste van die lampen kunnen de hitte op de hoogste stand niet kwijt als ze stilliggen.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
4 uur later en het lampje brand nog steeds... Maar ik moet hem nu maar gaan opladen, anders heb ik misschien niet genoeg voor straks en morgen.
Ik heb zelfs vandaag al handschoenen aangehad en nooit echt te warmen handen gehad. Ook totaal geen spijt van boterhamzakjes om m`n voeten!quote:Op woensdag 24 september 2014 14:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je onder koeler verstaat. Maar als t onder de 10 gaat heb je toch al snel handschoenen, mutsje en overschoenen nodig. Als ik t koud krijg zijn t mn voeten of mn handen.
Kun je het met het voorwiel ook? Die krijg ik namelijk niet tegen de blokjes aan. Ik weet niet of de zijdelingse stijfheid het belangrijkste is, met mijn boerenverstand zeg ik dat de stijfheid in de richting waarin het wiel draait belangrijker is. Maar misschien kan iemand anders daar wat over zeggen, ik heb er namelijk ook helemaal geen verstand van.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat klinkt gunstig. Zoveel gezeik gehad met mn vorige wielset (en mn fiets an sich) dat ik al meteen schrok. Net wel ff mn oude achterwiel (giant pauperding met scheuren in velg) er ff in gezet, en die duw ik toch echt minder makkelijk tegen mn velg aan... Is dat nieuwe wiel dan minder stijf ofzo? Zal toch niet?
Oh en kaas, je had gelijk. Rechter shifter staat ietsjes lager dan links. Komt van het voorjaar wel als er een nieuw lint om gaat.
Nee. Stukken lastiger.quote:
Hoe doet die Roy dat met zoveel minder vermogen?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit is wel grappig:
2 Dave Lindelauf Sep 24, 2014 53.5km/h - 389W - 2:48
3 Roy Lindelauf Sep 17, 2014 52.6km/h 178bpm 331W - 2:51
4 melvin lindelauf Sep 17, 2014 52.0km/h - 387W - 2:53
Stuk ouder, ander gewicht, andere lengte. Zoveel variabelen...quote:Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe doet die Roy dat met zoveel minder vermogen?
Hij zat in het wiel van Dave.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe doet die Roy dat met zoveel minder vermogen?
Maak je nou niet zo druk.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee. Stukken lastiger.
Ik maak me ws weer veel te druk. Maar ik sta nog al veel op de trappers, eigenlijk na iedere scherpe bocht of stoplicht, en zodra het omhoog gaat. Wil dan geen brake-rub hebben uiteraard. Iets wat ik las dat deze wielen niet snel ondervinden. Als ik ze dan kinderlijk eenvoudig tegen de blokken kan duwen schrik ik.
Radiaal lijkt het me ook het belangrijkst, maar bij sprinten, bochten of staand klimmen lijkt torsiestijfheid me toch ook wel erg van belang, iets wat ik laakte bij mn vorige wielset, die dus minder makkelijk tegen de blokken te duwen zijn.
Zal niet de eerste keer zijn dat iets out-of-the-box defect bij me is. Speelt met je harses dan.
Maar goed, als ook kaas zegt dat ie zich er niet druk om zou maken.
Ik kwam er achter omdat mn remhoef scheef stond, en toen ik gister met mn deraileur aan het kutten was en in de rem kneep zag ik dat het wiel helemaal een kant op geduwd werd.
Zit me niet lekker. Meteen angst dat ze geen haar beter zullen zijn dan de oude (overdreven)
Dat ligt aan je verzekering. Kun je beter in je voorwaarden kijken of even met je tussenpersoon/verzekering bellen.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:41 schreef poiuytr het volgende:
Ik heb m'n fiets + kleding vandaag voor het eerst in de auto gehad hele dag en ben op paar verschillende plekken geweest, klanten, leveranciers etc. Nu vroeg ik mij af of je wat vergoed krijgt mochten er spullen uit je auto worden gejat/ ingebroken? Anders ga ik in het vervolg even wat voorzichtige om met mijn fiets en kleding en hou t uit het oog.
Je komt toch zeker alleen bij gerenommeerde klanten met afgesloten en bewaakte parkeerterreinen?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:41 schreef poiuytr het volgende:
Ik heb m'n fiets + kleding vandaag voor het eerst in de auto gehad hele dag en ben op paar verschillende plekken geweest, klanten, leveranciers etc. Nu vroeg ik mij af of je wat vergoed krijgt mochten er spullen uit je auto worden gejat/ ingebroken? Anders ga ik in het vervolg even wat voorzichtige om met mijn fiets en kleding en hou t uit het oog.
Bij ons is wel eens raampje ingetikt. Alles wat niet in afgesloten kofferbak lag (dus met hoedenplank) of in met sleutel afgesloten handschoenenkastje was niet verzekerdquote:Op woensdag 24 september 2014 18:41 schreef poiuytr het volgende:
En qua opladen van het lampje, hij heeft net 3 uur aan de lader gehangen en toen was die vol.quote:
Aannemende dat het niet in een afgesloten kofferbak van een sedan lag..... Helemaal niks!quote:Op woensdag 24 september 2014 18:41 schreef poiuytr het volgende:
Trimmers.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
amateurs. Was er zelf niet, maar dacht wel aardig om ff te delen
je bedoelt 50+? Want dat was naast amateurs de enige categorie die dag.quote:
Nope, is een onderdeel van het Bollenstreek Circuit. Een competitie voor trimmers over verschillende criteriums in de Bollenstreek. http://www.rtvdebollenstreek.com/?p=2300quote:Op woensdag 24 september 2014 20:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
je bedoelt 50+? Want dat was naast amateurs de enige categorie die dag.
Geen idee of er een niveau verschil is tussen de amateurs bij ons en daar.. zou ik eens moeten uitvinden. De keer dat jij het kon testen lag je nog op 1 oorquote:Op woensdag 24 september 2014 20:38 schreef kaasplankje het volgende:
Ja Patty, zo hard gaat dat nu bij ons in de randstad. Niveau ligt toch een stuk hoger dan in the outback Tukkerland, Grünn of Fryslán.
Van de week reed ik mee tussen de B van de Spartaan.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:44 schreef kaasplankje het volgende:
Das net als met een licentie mee gaan doen bij de trimmers op Sloten, toch een beetje sad imo.
Ik heb een slot bij me. Geen Amsterdamse ankerketting maar gewoon iets dat de snelle gauwdief ervan weerhoudt om m'n fiets mee te nemen. Ik rij vaak alleen, een ander om op m'n fiets te letten iser vaak niet bij. Slapen doe je waar het maar kan. Als er een hotel is kan dat maar dat is een uitzondering. Deze rit was nogal luxe opgezet. Helaas was ik te langzaam om van de 3 hotelovernachtingen gebruik te maken. Maar ik vond altijd ergens wel iets. Voor het geval dat had ik een aluminium folie slaapzak van 100 gram bij me. Dit jaar zit ik nu rond de 8500km.quote:Op woensdag 24 september 2014 21:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Super tof Ivo
Hoe doe je dat bijvoorbeeld als je in een supermarkt je eten koopt met je fiets, Laat je die gewoon achter met al je spullen erop of staat een andere deelnemer de fietsen te bewaken? En slapen doe je dus in een hotel maar sommige dus ook op een bankje zo te zien? En als laatste vraag hoeveel km heb je dit jaar al gemaakt?
edit: En oja, hoe houd je GPS dat zolang vol heb je meerdere externe accupacks?
Weer een prachtig verhaal! Tijdens 1 van mijn eerste fiets vakanties ben ik via ongeveer de zelfde route (moezel, bodensee, arlberg- Reschenpass , gardameer, verona) naar Venetie gefietst, daar deed ik toen 3 weken overquote:
Ja was erg mooi !quote:Op donderdag 25 september 2014 08:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Gratis lichtshow op de fiets nu iedere morgen
Voor mijn doen reed ik juist veel samen. De eerste dag mischien 10km alleen gefietst, de rest allemaal samen met anderen. De 2e en een deel van de 3e nacht ook samen met iemand. Dat is wel eens anders geweest. Deze keer had ik meer kunnen samenrijden, het probleem was de reparatie tijdens de 1e dag. Daardoor kwam ik tussen de mensen terecht die eigenlijk wat langzamer reden dan ik. Je kunt ook zien dat ik langzaam steeds meer mensen inhaalde. Zonder het tijdsverlies van de reparatie had ik denk ik veel meer meegereden met anderen, dan zat ik aan de staart van de grote meute.quote:Op donderdag 25 september 2014 01:26 schreef janatwork het volgende:
Ook valt me op dat je veel alleen fietst: zijn er gewoon te weinig mensen die in het zelfde ritme fietsen om een groepje te vormen?
Ik heb inderdaad zat verhalen. Die vinden meestal hun weg ergens op allerhande sites op internet. Dit verhaal zal wel op de site van ERN verschijnen, heb dat nog niet geregeld maar het is wel gebruikelijk. Op wielertoerist.be staat het al.quote:Op donderdag 25 september 2014 07:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
@ivo:
Heb je geen eigen site om deze prachtige verhalen op neer te zetten?
Het sneeuwt nu zo snel onder hier, en dat is doodzonde.
Het grote verschil is de hoogtemeter. Voor mij is die essentieel, zo kan ik o.a. zien hoeveel ik nog te klimmen heb op een bepaalde route. Rij je vooral in de polder dan is dit natuurlijk overbodig.quote:Op donderdag 25 september 2014 08:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is er trouwens veel functioneel verschil tussen de ettex 20 en 30, ivo? Behalve 50 euro prijsverschil, zie ik niet veel verschillen zo snel.
Met trainnerroad? De eerste keer dat ik die deed ging ik na het tweede interval bijna over m'n nek zo diep als ik gegaan was.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:17 schreef Ericr het volgende:
Cts-test op een Kickr gedaan. Eerste 8 minuten iets teveel ingehouden maar toch bijna 330 watt gemiddeld over de twee blokken van 8 minuten. Eens zien of ik nog wat kan afvallen deze winter terwijl het wattage niet teveel achteruit gaat.
Wel een fijne test verder. Stuk prettiger dan een maximaaltest, was redelijk fris nog vlak na de test
Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuurquote:Op donderdag 25 september 2014 10:28 schreef Limburg82 het volgende:
@Ivo
Wanneer je aangekomen bent, keer je dan met een bus terug naar huis, of mag je dat als de globetrotter die je bent, ook verder zelf uitzoeken?
Dat verwacht ik eigenlijk ook.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuur
Ja met trainerroad. Tweede interval was wel zwaar inderdaad maar heb geprobeerd om redelijk steady naar het einde toe te werken. Wel wat verhoogd in de laatste 2 minuten maar tot maximaal 30% van de waarden die ik er voor trapte. Was al zwaar genoeg om nog even 2 minuten boven de 400 watt te trappen.quote:Op donderdag 25 september 2014 09:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Met trainnerroad? De eerste keer dat ik die deed ging ik na het tweede interval bijna over m'n nek zo diep als ik gegaan was.
Wat is dat trainerroad?quote:Op donderdag 25 september 2014 10:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja met trainerroad. Tweede interval was wel zwaar inderdaad maar heb geprobeerd om redelijk steady naar het einde toe te werken. Wel wat verhoogd in de laatste 2 minuten maar tot maximaal 30% van de waarden die ik er voor trapte. Was al zwaar genoeg om nog even 2 minuten boven de 400 watt te trappen.
Eerste interval had ik misschien net even te weinig gegeven maar durfde ook niet teveel te geven. Weet hoe je indoor volledig kapot kan gaan omdat je geen directe feedback hebt van weg en perceptie van snelheid.
Was hoe dan ook aangenaam verrast door het vermogen dat uit de test kwam. Voor een ouwe lul van 44 had ik niet meer verwacht dat ik nog rond de 300w FTP-vermogen zou hebben. Wel een vermoeden op basis van tests op de weg maar die worden over het algemeen teveel verstoord door wind en andere omstandigheden.
Maakt van je tacx een soort powermeter met bijbehorende trainingen.quote:
Oke, die taxcen staan wel bekend als onnauwkeurig wat betreft vermogen.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maakt van je taxcen een soort powermeter met bijbehorende trainingen.
http://www.trainerroad.com/
Indoor trainingssoftware. Gekoppeld aan een Kickr-trainer heb je een vrij goede weergave van je poweroutput. De Kickr kan je voor iedere training vrij snel calibreren en heeft afwijkingen voor power die vergelijkbaar zijn met oplossing voor de weg.quote:
Iedere tacx he? Zelfs iedere andere indoor trainer? Ook zonder vermogensmeter.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, die taxcen staan wel bekend als onnauwkeurig wat betreft vermogen.
Oke. Best leuk. De afwijkingen van gerenommeerde pm op de weg zijn minder dan 1%quote:Op donderdag 25 september 2014 11:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Indoor trainingssoftware. Gekoppeld aan een Kickr-trainer heb je een vrij goede weergave van je poweroutput. De Kickr kan je voor iedere training vrij snel calibreren en heeft afwijkingen voor power die vergelijkbaar zijn met oplossing voor de weg.
Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:57 schreef Ericr het volgende:
De Kickr's zijn qua wattage betrouwbaarder dan een Tacx. Je hebt altijd wel wat afwijkingen maar indoor is hoe dan ook al een afwijking t.o.v. outdoor. No way dat ik mezelf zo diep kan pushen indoor als ik outdoor kan gaan. Zelfs met een hele batterij ventilators ga je indoor op den duur toch wel meer kapot.
Wasmachine-onderdelen.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou zelf een indoor powermeter maken van ouwe rotzooi. Moet goed te doen zijn met een flinke dynamo.
Nee, een oud frame voor de stationary trainer, de achterkrans direct koppelen aan een dynamo, en dan meten met een podmetertje en 5x 100 Watt gloeilampen in serie of parallel.quote:
Op zich wel maar het is ook wel prettig als het enigszins vergelijkbaar is met output die je op de weg kan leveren. Om progressie te meten tijdens een test maakt het inderdaad geen ruk uit, als de afwijking constant is zal je progressie hoe dan ook kunnen meten.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |