abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144752018
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
pi_144752034
en weer verder *O*

Confession in de spoiler :o :D
SPOILER

[ Bericht 37% gewijzigd door quinoahipster op 21-09-2014 14:40:24 ]
pi_144752336
@Levitas

http://www.marktplaats.nl/verkopers/18688005.html?categoryId=792

Origineel, goedkoop, paypal (dus gedekt).
Onder de waarde bieden + gratis verzenden.
  zondag 21 september 2014 @ 14:44:51 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144752567
Ik heb nu zo'n broek van Cyclewear.eu's eigen merk, met zeem van Nalini. Heeft gisteren zich vijf uur lang zeer goed gehouden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_144753199
Gister het iets te bont gemaakt met z'n allen en vandaag veel regen dus ff rustig de finale lus van de AGR gereden.

Ik kon merken dat ik slecht was. Zat serieus af te zien op de Keuteberg :D
pi_144755995
Top gedaan Ivo ^O^ _O_

Lekker windje bij de Dam tot Dam. (kracht 5/6)
Helaas geen Graham bij de start (afbericht ivm geen slaap door nachtdienst) en Mark die via strava had laten weten mee te willen fietsen ook niet gezien bij start helaas.

Dus toen maar solo ritje van gemaakt, reed te hard om bij groepjes aan te haken.
En ben ook niet ingehaald ;)
Dam tot Dam zelf 33.5km/u gemiddeld.
M'n vader reed de 105km dus met hem naar/van de start gereden. (wel mooi getimed dat we beide rond zelfde tijd weer op Dam waren)

In Amsterdam is het wel even filerijden, maar hoort er gewoon bij.
Wat irritanter is dat veel fietsers op dijkjes tussen Wormer/Alkmaar met 5 man naast elkaar gaan rijden zodat je amper kan inhalen.

http://www.strava.com/activities/197484480
pi_144757580
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 14:39 schreef poiuytr het volgende:
@Levitas

http://www.marktplaats.nl/verkopers/18688005.html?categoryId=792

Origineel, goedkoop, paypal (dus gedekt).
Onder de waarde bieden + gratis verzenden.
Ik gaat es ff kijken :) Kan wel een tweede broekje gebruiken, maar nu ik dat zo zie kan ik ook wel een tweede shirt, een jack en gesoigneerde sokken ( ;) ) gebruiken :X
pi_144757644
@Muzas: Wat verwacht je dan bij 30k? Hordes wielrenners?
pi_144757744
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:34 schreef fl4puit het volgende:
@Muzas: Wat verwacht je dan bij 30k? Hordes wielrenners?
Absoluut niet, maar dat was ook niet de strekking van mn verhaal.
pi_144757870
Wat dan wel?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144758008
In ieder geval niet dat ik wielrenners verwachtte ;)

Vooral dat het me erg tegenviel dat ondanks onze rustige en bedachtzame manier van rijden men toch (vooringenomen) erg zeurt op wielrenners. Stereotypering vierde hoogtij.
pi_144759776
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 14:34 schreef quinoahipster het volgende:
en weer verder *O*

Confession in de spoiler :o :D
SPOILER
Is dat zo erg dan? Behalve dat het een veel te dure club is.
* forty-two zit nu in de bus terug uit Berlijn.
Gisteren met een slakkengang door Berlijn gefietst, met het bureau op architectuurtrip. Erg leuke stad om te fietsen ook al is het soms flinke chaos op de super brede wegen daar. Op de racefiets zou je daar serieus heerlijk hard kunnen knallen :)
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_144765346
Weer 2e geworden. w/
pi_144765532
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:58 schreef FastFox91 het volgende:
Weer 2e geworden. w/
klasse, lekker bezig! Je kan nu wel merken aan einde van seizoen dat de rest minder wordt. Scherpte is er af. Mooi van profiteren. Wedstrijden gaan bij jullie paar weken langer door dan bij ons..

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 21-09-2014 20:17:32 ]
  zondag 21 september 2014 @ 20:09:21 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144765926
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:58 schreef FastFox91 het volgende:
Weer 2e geworden. w/
Nice! Kopgroep? Sprint? Watskeburt? ^O^
pi_144767701
Mooie app van Google Chrome voor Strava:

https://chrome.google.com(...)dfcadnklkbljcgicpckn

(nu kloppen die hf zones indeling voor mij niet, maar geeft wel beeld waar hf het meeste zat. Trainingpeaks.com is qua zones beter, omdat je die zelf kan aanpassen)

Vooral die kwartielen zijn handig om te zien:

These indicators can be more meaningfull than average heart rate itself to analyse activity heart rate. For example, you upload an activity in which you ride pretty fast for a long time. Then, you expect to have a good average heart rate. Unfortunately, you have to go through the city to go home where many red lights and cars behavior slow you down. Your average heart rate then drops very quickly and do not highlight your effort of "riding fast". In this example, the 75% quartile speed is representative of the effort you made (eliminating low heart rate associated with the cross of the city).

[ Bericht 14% gewijzigd door Patroon op 21-09-2014 21:58:15 ]
  zondag 21 september 2014 @ 20:53:10 #17
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144768331
Marathon gelopen en als eerste gefinisht van de solo lopers. Officieel was het geen wedstrijd, mag ach toch leuk. Morgen maar rustig wat uitfietsen. Ik was niet voluit gegaan, maar de benen zullen desondanks wel moe zijn.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_144768767
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 20:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

klasse, lekker bezig! Je kan nu wel merken aan einde van seizoen dat de rest minder wordt. Scherpte is er af. Mooi van profiteren. Wedstrijden gaan bij jullie paar weken langer door dan bij ons..
Thanks. Dit was m'n laatste criterium.
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nice! Kopgroep? Sprint? Watskeburt? ^O^
Laatste 6 rondes met 3 man weggereden. Samenwerking was goed. Daarachter zal er wel gekloot zijn. Zat in ideale positie laatste ronde maar kom gewoon te kort in de sprint.
pi_144769421
Met die Chrome App is Strava Premium echt overbodig geworden :) Ik zie nu ook de heatmap etc.
pi_144770132
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:10 schreef Patroon het volgende:
Met die Chrome App is Strava Premium echt overbodig geworden :) Ik zie nu ook de heatmap etc.
Maar die harslag screenshot die jij post zie je volgens mij alleen als je premium bent ?
Ik zie hem iig niet.
pi_144770450
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:49 schreef ddx het volgende:

[..]

Maar die harslag screenshot die jij post zie je volgens mij alleen als je premium bent ?
Ik zie hem iig niet.
Ik ben geen premium. Moet je die app voor chrome installeren. Heb je wel. Chrome als browser nodig.
pi_144770574
Gek zie het wel bij andere mensen, maar bij m'n eigen rit zie ik de details niet.
pi_144770832
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:57 schreef ddx het volgende:
Gek zie het wel bij andere mensen, maar bij m'n eigen rit zie ik de details niet.
Gek, wel de app en chrome? Ook ff je hf enzo instellen bij settings. Ook gek dat je van anderen wel kunt zien, aangezien je hun max hf enzo niet weet.

Die power gegevens en IF kloppen van geen kanr trouwens. Ritje IJsselmeer avg 243 watt, yeah right
pi_144771136
Zie niet alle details, maar bijvoorbeeld bij deze rit :
http://www.strava.com/activities/197605275

En bij m'n eigen rit van vandaag :

Tool laat wel iets meer zien, totaal km's van fiets en move ratio.
En aan linkerkant wat links.
pi_144771546
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:06 schreef ddx het volgende:
Zie niet alle details, maar bijvoorbeeld bij deze rit :
http://www.strava.com/activities/197605275
[ afbeelding ]

En bij m'n eigen rit van vandaag :
[ afbeelding ]

Tool laat wel iets meer zien, totaal km's van fiets en move ratio.
En aan linkerkant wat links.
edit, lama is ander zijn rit.
  zondag 21 september 2014 @ 22:24:08 #26
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144772154
Zou dat Google Chrome dingetje ook met Netscape Navigator werken?

Jongens wat een hoog e-penis gehalte weer hier. Gewoon rije met je kutje en rammen tot je moe bent.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144772340
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:24 schreef buzz1291 het volgende:
Zou dat Google Chrome dingetje ook met Netscape Navigator werken?

Jongens wat een hoog e-penis gehalte weer hier. Gewoon rije met je kutje en rammen tot je moe bent.
wat heeft dit met e penis te maken? Is enkel om je eigen ritten te beoordelen. Niet om te laten zien wie beter is, dat doe je maar in de koers. Daar mot je rije met je kutje :D
pi_144772825
Knap werk FastFox!

Heb net m'n ritjes van dit weekend op strava gezet. Leuk om te vergelijken met vorig jaar. Toen was ik vrij fit en een stuk sneller. Nu zat ik aan de ibuprofen en trachitol omdat ik enorm last heb van m'n keel :')
pi_144773195
Mooi weekend Tommeke!
  zondag 21 september 2014 @ 22:50:04 #30
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144773664
Nou die e-penis is nogal groot denk ik als je al die "nuttige" info hier deelt. Ik evalueer mijn ritten ook altijd met me eiguh. Dat begint al vóór vertrek. dan sta ik minstens een half uur voor de spiegel en zeg ik tege me eiguh "Buzz d'r mot nog wat carroteen start olie op anders is het geen porum". En als ik dan langs zo'n grote etalageruit rij, draai ik vaak nog een keertje om, want de eerste keer was het dus toch iets te veel hangbuikzwijntjes gevoel naar mijn idee. En na afloop ga ik ook altijd met mezelluf in gesprek om de rit nog eens helemaal door te kauwen met het schriftje erbij om de verbeterpuntjes voor de volgende keer te noteren. En omdat na mijn rit de balans tussen testosteron en epi-testosteron blijkbaar danig verstoord is, roep ik van onder de douche, MASSAGE.

En zo kom ik mijn zondag wel door. Maar om dit nou allemaal hier met Jan en alleman en Patroon te delen.... nah da denk 'k niet tog?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144774361
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:50 schreef buzz1291 het volgende:
knip

En zo kom ik mijn zondag wel door. Maar om dit nou allemaal hier met Jan en alleman en Patroon te delen.... nah da denk 'k niet tog?
Ik denk dat je mijn post ff verkeerd hebt opgevat, of verkeerd wil opvatten. Ik postte de link van de app om anderen erop te attenderen en een screenshot erbij als voorbeeld. Niet om mijn eigen epenis te showen. Die cijfers zijn enkel interessant voor jezelf.

[ Bericht 19% gewijzigd door Patroon op 21-09-2014 23:08:47 ]
  zondag 21 september 2014 @ 23:16:06 #33
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144774887
OK Patroon, sinds de batterij van mijn hartslagmeter het begeven heeft, en het afdekplaatje vastgerot is fungeert die Polar alleen nog als km teller. Zal voor volgend seizoen ook eens een een gesoineerd tellertje met alles d'r op en d'r an aanschaffen want Strava op een iPhone en dan ook nog zo'n ANT+ bandje gaat die batterij niet trekken denk ik. inb4: zelfs niet op die ritjes die ik maak.
pi_144780447
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 17:26 schreef forty-two het volgende:

[..]

Is dat zo erg dan?
Door het verhaal van Gripper en wat ze allemaal op hun site hebben staan was ik bang dat we de hele rit twee aan twee moesten rijden ofzo, maar we gingen gewoon molentje draaien en koersen en afsprinten. Grip heeft zich gewoon in de verkeerde groep laten stoppen :6

quote:
Behalve dat het een veel te dure club is.
Die contributie is wel ka-ching ja :D :')
pi_144781321
Zo dan! Had vandaag een duurritje van ca. 2 uur willen doen, maar net naar m`n werk fietsen (4km, slakkentempo op stadsfiets) met een tikkeltje wind tegen en benen stonden al in de fik :')
Die interval van gisteren heeft iets meer van m`n lichaam geëist dan ik vantevoren had verwacht. Sla vandaag maar eens een dagje over. In plaats daarvan online shoppen. Fietskleding it is!

Lange broek (Castelli natuurlijk), sokken die goedgekeurd zijn door de soigné politie en een fatsoenlijk winter jack.
pi_144781627
Castelli fanboys :')
pi_144781643
Laatste week van het seizoen alweer :'(

Zaterdag nog een weekend fietsen in de eifel en dan volgende week woensdag op vakantie *O* Bij terugkomst start seizoen 14/15 8-)
pi_144781679
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Castelli fanboys :')
Anders hoor ik er hier toch niet bij? ;)
Geintje natuurlijk. Ik hoor er sowieso niet echt bij. Ik koers niet, heb geen matchende bidons, heb zelfs m`n benen niet geschoren!
pi_144782328
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Laatste week van het seizoen alweer :'(

Zaterdag nog een weekend fietsen in de eifel en dan volgende week woensdag op vakantie *O* Bij terugkomst start seizoen 14/15 8-)
Tsjah. Ik berg m'n racefiets ook ff een weekje of wat op. Ga lekker crossen nu.

Moet voor de winter nog een paar handschoenen scoren. Denk dat ik voor de Castelli Diluvio ga. Heb al hele warme en niet zo hele warme. Maar iets daartussenin wat waterdicht is heb ik nog niet.
pi_144782335
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:50 schreef buzz1291 het volgende:
Nou die e-penis is nogal groot denk ik als je al die "nuttige" info hier deelt. Ik evalueer mijn ritten ook altijd met me eiguh. Dat begint al vóór vertrek. dan sta ik minstens een half uur voor de spiegel en zeg ik tege me eiguh "Buzz d'r mot nog wat carroteen start olie op anders is het geen porum". En als ik dan langs zo'n grote etalageruit rij, draai ik vaak nog een keertje om, want de eerste keer was het dus toch iets te veel hangbuikzwijntjes gevoel naar mijn idee. En na afloop ga ik ook altijd met mezelluf in gesprek om de rit nog eens helemaal door te kauwen met het schriftje erbij om de verbeterpuntjes voor de volgende keer te noteren. En omdat na mijn rit de balans tussen testosteron en epi-testosteron blijkbaar danig verstoord is, roep ik van onder de douche, MASSAGE.

Hilarisch verhaaltje buzz :)
Maar dan kunnen we wel een kruisje slaan over dit topic, als er niet meer offtopic gegaan mag worden en e-penissen vergeleken mogen worden of gewoon over trainingsresultaten wat blijft er dan nog over...

Mooie toevoeging Patroon, werkt perfect hier. thx voor de tip ^O^
ddx, misschien moet je ff naar de settings kijken van de extension?
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_144782375
Toch leuk :

Lekker gemiddelde hartslag ook 8-)

[ Bericht 23% gewijzigd door ddx op 22-09-2014 11:51:18 ]
pi_144782505
Verslag van gisteren.
SPOILER
pi_144782709
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:52 schreef ddx het volgende:
Toch leuk :

[ afbeelding ]

Lekker gemiddelde hartslag ook 8)
Lekker hoog ja :P
pi_144782787
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:01 schreef FastFox91 het volgende:
Verslag van gisteren.
SPOILER
Mooi gedaan ^O^
  maandag 22 september 2014 @ 11:48:55 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144783675
Wel leuk dat ik met die plug-in nu ook mijn W/kg kan zien en dat kan vergelijken met de KOM's in de buurt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_144784100
Maar aan een W/kg die geschat is op basis van snelheid op een vlak segment heb je alsnog niks natuurlijk.

Dus moet je alsnog een vermogensmeter kopen, of de heuvels opzoeken.
pi_144784131
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:05 schreef quinoahipster het volgende:
Maar aan een W/kg die geschat is op basis van snelheid op een vlak segment heb je alsnog niks natuurlijk.

nee, die vermogens kloppen van geen kant en dat zal ook nooit gaan werken met Strava.
  maandag 22 september 2014 @ 12:11:25 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144784292
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:05 schreef quinoahipster het volgende:

Ik heb die van mij uitgelezen aan de hand van een heuvelrit. De jongen die een KOM heeft was ook mee, die twee zijn wel redelijk vergelijkbaar dan toch?

Natuurlijk bij lange na niet wat een vermogensmeter kan meten, maar toch.
pi_144784544
Hoe steiler bergop het gaat, hoe beter het klopt natuurlijk :Y
  maandag 22 september 2014 @ 12:19:32 #50
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144784569
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 12:18 schreef quinoahipster het volgende:
Hoe steiler bergop het gaat, hoe beter het klopt natuurlijk :Y
*Keutenberg en Eyserbosweg checken*
  maandag 22 september 2014 @ 12:24:37 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144784713
Ja alles leuk en aardig maar strava doet dat op het gewicht wat jij zegt dat je weegt en neemt je fiets etc daarin niet mee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144784755
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ja alles leuk en aardig maar strava doet dat op het gewicht wat jij zegt dat je weegt en neemt je fiets etc daarin niet mee.
Hoe zeker weet je dat? Wel stom want die gegevens zijn gewoon bekend natuurlijk.
  maandag 22 september 2014 @ 12:27:00 #53
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144784790
quote:
Oke, maar ervan uitgaande dat dat gewicht klopt. Als de fiets een kilo lichter is dan bij de ander vertaalt dat zich alsnog niet tot een groot verschil in W/kg? Scheelt nog geen tiende Watt.
  maandag 22 september 2014 @ 12:27:29 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144784806
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoe zeker weet je dat? Wel stom want die gegevens zijn gewoon bekend natuurlijk.
ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat er van hier waarschijnlijk weinig zijn die al die data precies ingevuld hebben. Zonder goede basis geen uitslag. En ik zou zelf stellen dat hoe langer de klim, hoe accurater.
  maandag 22 september 2014 @ 12:28:55 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144784850
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oke, maar ervan uitgaande dat dat gewicht klopt. Als de fiets een kilo lichter is dan bij de ander vertaalt dat zich alsnog niet tot een groot verschil in W/kg? Scheelt nog geen tiende Watt.
een tiende is toch aardig wat ;)
pi_144784872
quote:
Gewicht fiets moet je wel opgeven en neemt hij ook mee. Maar bergop is het nog steeds niet nauwkeurig. Je hebt ook veel gps drifts bij segmenten. Zo ook een segment in Luxemburg. Op strava lijkt het of er een afdaling in zit terwijl hij in werkelijkheid minstens 10% doorstijgt.
  maandag 22 september 2014 @ 12:30:44 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144784907
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 12:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gewicht fiets moet je wel opgeven en neemt hij ook mee. Maar bergop is het nog steeds niet nauwkeurig. Je hebt ook veel gps drifts bij segmenten. Zo ook een segment in Luxemburg. Op strava lijkt het of er een afdaling in zit terwijl hij in werkelijkheid minstens 10% doorstijgt.
kut is dat he? Komt doordat het segment is door een prutser met een telefoon.
  maandag 22 september 2014 @ 12:31:34 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144784929
Je sowieso druk maken om watt/kg als toerder :')
pi_144785005
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:31 schreef kanovinnie het volgende:
Wel grappig om te vergelijken met mensen in je directe omgeving, en al helemaal met de profs :D
pi_144785131
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:31 schreef kanovinnie het volgende:
Hoeveel kilo's per watt zijn er al bijgekomen daar? :P
pi_144785267
Ik heb gewoon m'n gewicht niet op strava ingevuld, krijg je ook niet zie onzinnige wattage te zien.
Strava weet niet (en houdt dus ook geen rekening) welke windrichting/kracht er die dag was.
Wattage zou eigenlijk alleen beschilbaar moeten zijn voor mensen die met power meter rondfietsen.
pi_144785281
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:42 schreef ddx het volgende:

Wattage zou eigenlijk alleen beschilbaar moeten zijn voor mensen die met power meter rondfietsen.
Waarom?
pi_144785548
quote:
Ik heb gewoon m'n gewicht niet op strava ingevuld, krijg je ook niet zie onzinnige wattage te zien.
Strava weet niet (en houdt dus ook geen rekening) welke windrichting/kracht er die dag was.
pi_144785554
quote:
Ach, het verschil wordt toch duidelijk aangegeven? Estimated average power VS weighted average power.
  maandag 22 september 2014 @ 12:53:20 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144785567
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:34 schreef Levitas het volgende:

[..]

Wel grappig om te vergelijken met mensen in je directe omgeving, en al helemaal met de profs :D
nee dus.
pi_144785586
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het foutieve gegevens zijn. Zelfde als je bijvoorbeeld elke dag de temperatuur te zien krijgt adhv de windsnelheid x 3,6
pi_144785639
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 12:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat het foutieve gegevens zijn. Zelfde als je bijvoorbeeld elke dag de temperatuur te zien krijgt adhv de windsnelheid x 3,6
Maar waarom zou het dan gelijk niet beschikbaar moeten zijn? Ze zeggen ook gewoon dat t een schatting is, net als calorien bijvoorbeeld. Lekker boeiend als andere mensen daar mee bezig zijn man.
pi_144785838
:W

Hebben jullie voor als het donker is een aanrader voor fietsverlichting?
Fiets 's avonds alleen op verlichte paden en een stuk door de duinen, waar dus geen verlichting is.

Het is meer om gezien te worden dan echt heel de weg te beshinen.

Jullie ideeën wat een goede aankoop is? Zat zelf naar onderstaande te kijken.

http://www.futurumshop.nl(...)zwart-hi-gloss.phtml
pi_144785895
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:04 schreef Leonos het volgende:

Fiets 's avonds alleen op verlichte paden en een stuk door de duinen, waar dus geen verlichting is.

Ik gebruik die dingetjes van de hema :')
  maandag 22 september 2014 @ 13:10:51 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144786021
quote:
Verslag van gisteren.
SPOILER
Erg goed gedaan. Als ik het zo lees en jou een klein beetje kennende valt er op 't gebied van tactiek nog veel te halen. Vermogen heb je zat en je kan een tijdje alleen vooruit rijden.

Goed dat je die gasten laat spurten en gelijk daarna ten aanval gaat, dan is idd een goed moment voor een ontsnapping. Alleen in je uppie is erg moeilijk en meestal een beetje dom, tenzij het of smorend heet is, of iets anders zoals dat.

Misschien had je met minder krachten versmeten te hebben die DJR wel klopkoek gegeven.
  maandag 22 september 2014 @ 13:12:38 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144786074
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:50 schreef forty-two het volgende:

wat blijft er dan nog over...

?
Een vrij interessant topic.
pi_144786310
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik gebruik die dingetjes van de hema :')
Dan voel ik me nog niet echt veilig ;(
Deze is ook wel mooi.

http://www.futurumshop.nl/knog-blinder-4v-achterlicht.phtml
  maandag 22 september 2014 @ 13:25:48 #73
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144786426
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:20 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dan voel ik me nog niet echt veilig ;(
Deze is ook wel mooi.

http://www.futurumshop.nl/knog-blinder-4v-achterlicht.phtml
quote:
5 verschillende standen: continu licht, Fast Flash, Organic Flash Slow, Organic Flash Fast, Eco Flash
Wat :')?
pi_144786516
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

[..]

Wat :')?
Disco fiets _O_
pi_144786659

Planet Bike Superflash. Ook onder andere namen op de markt.
pi_144787056
quote:
Verslag van gisteren.
SPOILER
mooi verslag. Zeker goed idee om ff in te houden voor laatste bocht. Bij elites zie jeook vaak dat ze gat voor bocht noeniet dichtrijden, zodat ze de bocht sneller kunnen nemen.

Ik vind het altijd lastig om een jump naar een kopgroep te maken. Ik mis dan explosiviteit en sleur dan hele peloton mee. Een gast die bij ons veel wind kan zo explosief jumpen dat ik zijn wiel niet kan houden en hij zo de kopgroep in springt.
pi_144787393
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:04 schreef Leonos het volgende:

Deze: http://www.led247.nl/atb-(...)reedstraler-set.html

Ik heb gemerkt dat als het echt donker is, je echt geen helemaal niks ziet met dat sort lampjes. Daarnaast zie je ook niets meer als er een auto tegenmoet komt ondanks de straatverlichting. Die staan over het algemeen te ver uit elkaar om goed te kunnen fietsen dan.
pi_144787634
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat als het echt donker is, je echt geen helemaal niks ziet met dat sort lampjes. Daarnaast zie je ook niets meer als er een auto tegenmoet komt ondanks de straatverlichting. Die staan over het algemeen te ver uit elkaar om goed te kunnen fietsen dan.
quote:
Batterij duur: op groot licht circa 2,5 uur
Haal je dat nou een beetje? En hoe lang duurt t opladen? Net te kort eigenlijk voor woon - werk.
pi_144787666
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gewoon zelf uit China halen. Stukken goedkoper.
pi_144787891
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

[..]

Haal je dat nou een beetje? En hoe lang duurt t opladen? Net te kort eigenlijk voor woon - werk.
Geen idee. Max wat ik hem nu aan gehad heb was 1,5 uur (op 600 lumen). En ook geen idee hoe lang dat ding op laad, hij laad 's nachts op. :)
pi_144788091
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:11 schreef ratatat het volgende:

[..]

Gewoon zelf uit China halen. Stukken goedkoper.
Zelf uit China halen goedkoper? Waar haal jij je vliegtickets of brandstof vandaan? :')
pi_144788131
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zelf uit China halen goedkoper? Waar haal jij je vliegtickets of brandstof vandaan? :')
:')
  maandag 22 september 2014 @ 18:31:59 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144796454
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hij gaat op fietse.
  maandag 22 september 2014 @ 18:41:14 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144796752
Was vandaag een pittig dagje op de fiets, met wind, regen maar niet genoeg om een regenjas aan te doen. En veel opstuivend zand en troep, want het heeft amper geregend laatste tijd. Ik had 2x zooi in mijn oog.

Nu het vochttekort aanvullen met een Benediktiner Weissbier. Vol vitamine B voor extra snel herstel.

http://www.strava.com/activities/198002137
pi_144796939
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hij gaat op fietse.
Shit. Niet aan gedacht inderdaad. :@
pi_144805345
Kak, haakte aan bij iemand bij Leidschendam en dacht lekker naar Delft in het wiel te kunnen liften. Had eerder al iemand bij Leiden in mijn wiel gehad, maar mooi kwijt geraakt. Bij verkeerslicht echter gelost en nooit meer terug kunnen komen. Zag hem zo telkens in de verte .. Constatering dat er in de buurt gasten rijden die gewoon substantieel harder gaan. Waardeloos.

Negeren en (harder) trainen of accepteren... lastig.
pi_144805496
Vanavond ketting vervangen, tooltje met 0.75 viel erin en 1 nog net niet.
Dura-Ace 7901 ketting, heeft het 9563km uitgehouden :)
Nieuwe ketting erop en 62km gereden, slaat niets over. (cassette en bladen zitten inmiddels op de 14k)

[ Bericht 0% gewijzigd door ddx op 22-09-2014 22:38:38 ]
pi_144806440
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:02 schreef ddx het volgende:
Nieuwe ketting erop en 62km gereden, slaat niets over. (casette en bladen zitten inmiddels op de 14k)
Dat is echt een bult. Wat voor goedje smeer je op de ketting?
Is dat tooltje heilig bij jullie? Toevallig afgelopen week nog aan de FM gevraagd en die zei dat ik zoiets niet moet aanschaffen, was volgens hem weg gegooid geld. En nee heb geen FM die mij wat aansmeert, kom er vaker weg zonder iets te betalen dan dat ik moet betalen.
pi_144807151
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
Kak, haakte aan bij iemand bij Leidschendam en dacht lekker naar Delft in het wiel te kunnen liften. Had eerder al iemand bij Leiden in mijn wiel gehad, maar mooi kwijt geraakt. Bij verkeerslicht echter gelost en nooit meer terug kunnen komen. Zag hem zo telkens in de verte .. Constatering dat er in de buurt gasten rijden die gewoon substantieel harder gaan. Waardeloos.

Negeren en (harder) trainen of accepteren... lastig.
Accepteren en harder trainen ;)

Ging gister voor het eerst fietsen zonder snelheidsaanduiding. Gewoon alleen op hartslag m'n tempo aangepast. Het was zo heerlijk ontspannen fietsen.
pi_144807205
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:21 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Is dat tooltje heilig bij jullie? Toevallig afgelopen week nog aan de FM gevraagd en die zei dat ik zoiets niet moet aanschaffen, was volgens hem weg gegooid geld. En nee heb geen FM die mij wat aansmeert, kom er vaker weg zonder iets te betalen dan dat ik moet betalen.
Ik smeer ketting met Pedro's Ice Wax.
En is geen weggegooid geld, cassette/tandwielen vervangen is duurder.

Ben toch benieuwd wat jouw FM dan als tip geeft om slijtage in de gaten te houden ?
pi_144807226
quote:

[..]

Het kost maar iets van 8 Euro en geeft een objectieve indicatie van hoe ver je ketting is versleten. Lijkt me dat zich dat op de lange termijn wel terugverdient. ddx doet niet voor niets al zo lang met z'n cassette.
pi_144807358
quote:
Nieuwe ketting erop en 62km gereden, slaat niets over. (cassette en bladen zitten inmiddels op de 14k)
Die dura ace kettingen zijn wel duurzaam. Maar kosten ook een keer zoveel als een kmc. Dus mag ook wel een keer zo lang meegaan ;)
pi_144807573
quote:

[..]

Wat een onzin van je FM. Ik gebruikt dat ding regelmatig om m'n ketting in de gaten te houden. Als ie nog net niet op 0,75 zit vervang ik de ketting. Heb nu al 2 jaar geen nieuwe cassette hoeven kopen. Ik gebruik denk ik zo'n 3-4 kettingen in 2 jaar tijd.

Nu moet ik wel zeggen dat ik drie wielsets heb die ik regelmatig gebruik.
pi_144813169
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:38 schreef ddx het volgende:

[..]

Ben toch benieuwd wat jouw FM dan als tip geeft om slijtage in de gaten te houden ?
Om de 2 maanden langskomen en dan beoordelen met z'n professionele natte vinger.
pi_144814117
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 07:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Om de 2 maanden langskomen en dan beoordelen met z'n professionele natte vinger.
:D
pi_144815393
http://www.fitfiletools.com

Mooie site om je vermogen, hartslag, snelheid, cadence, etc wat je maar wil te verbergen op Strava
pi_144815835
Het aloude stiekem trainen komt weer terug _O_
pi_144815932
Gutgut, eerst een hele berg apparatuur aanschaffen en een Strava-account aanmaken om aan de wereld te laten zien hoe vaak, ver en hard je wel niet fietst, en nu weer iets om de boel weer geheim te houden :')
pi_144816165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:42 schreef quinoahipster het volgende:
Gutgut, eerst een hele berg apparatuur aanschaffen en een Strava-account aanmaken om aan de wereld te laten zien hoe vaak, ver en hard je wel niet fietst, en nu weer iets om de boel weer geheim te houden :')
ik log niet voor een ander en die edge is de beste aankoop van laatste tijd, nog nooit zo makkelijk in onbekend terrein gefietst. In de bergen zijn de segmenten leuk en verder is veloviewer voor mezelf wel mooi. De rest kan mij gestolen worden.
pi_144816254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:38 schreef Tommeke het volgende:
Het aloude stiekem trainen komt weer terug _O_
Ja, kan ik straks bij de koers zeggen dat ik ziek was en daarom 2 weken niet kom trainen :D
pi_144816791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:18 schreef Patroon het volgende:
http://www.fitfiletools.com

Mooie site om je vermogen, hartslag, snelheid, cadence, etc wat je maar wil te verbergen op Strava
Gebruik strava dan gewoon helemaal niet...
pi_144817182
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gebruik strava dan gewoon helemaal niet...
Waarom niet? Veloviewer werkt ook met ritten die prive zijn.
pi_144817203
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom niet? Veloviewer werkt ook met ritten die prive zijn.
Prive is wat anders dan data eruit slopen.

Strippen betekent niet verbergen maar verwijderen...
pi_144817602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Prive is wat anders dan data eruit slopen.

Strippen betekent niet verbergen maar verwijderen...
Oh ja joh?

Zijn ook ritten die leuk zijn om te uploaden, maar misschien wil iemand dan de hf of vermogen eruit zetten. Dan is het een mooie toevoeging.

Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden dat mijn vermogen samen met hf op straat liggen. Profs zie je ook gegevens wegfilteren, al snap ik dat bij hun helemaal, omdat ze er geld mee moeten verdienen.
pi_144817957
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oh ja joh?

Zijn ook ritten die leuk zijn om te uploaden, maar misschien wil iemand dan de hf of vermogen eruit zetten. Dan is het een mooie toevoeging.

Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden dat mijn vermogen samen met hf op straat liggen. Profs zie je ook gegevens wegfilteren, al snap ik dat bij hun helemaal, omdat ze er geld mee moeten verdienen.
Waar ben je dan bang voor wat iemand gaat doen met de HF van de heer Patroon uit schubbekutteveen?
pi_144818111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waar ben je dan bang voor wat iemand gaat doen met de HF van de heer Patroon uit schubbekutteveen?
Is ook zo. Voelt een beetje alsof mijn saldo op mijn bankrekening voor iedereen toegankelijk is. Soort autistische afwijking van me :D

Gefeliciteerd Critic!
pi_144818287
quote:

[..]

Hoe jij en ik trainen is niet veel meer baanbrekend dan wat profs doen dus waarom zou het geheim moeten zijn :)

Dus al weet een ander jouw hf en vermogen, zonder jouw specifieke benen, jouw dikke bloed, en jouw longen is het toch net als een gestolen bankpas zonder pincode?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_144818424
Ook met bankpas en pinpcode heb je niks aan mijn rekening :D
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:11:37 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144818457
Bij mij is HF en cadans, wattage ook niet zichtbaar hoor. Wat als mijn concurrenten dat zien.
pi_144818533
Haha patroon moet zijn geld afdragen aan de baas in huis :')
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_144818556
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
Bij mij is HF en cadans, wattage ook niet zichtbaar hoor. Wat als mijn concurrenten dat zien.
Nog erger, je klanten, dan gaan ze klagen dat je wel wat harder door had kunnen fietsen.
pi_144818950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:13 schreef MarcoD het volgende:
Haha patroon moet zijn geld afdragen aan de baas in huis :')
Zegt iemand die de eierstokken van zijn vriendin niet de baas is. :') Mijn vriendin roept al een jaar om een kleine, maar ze wacht nog maar mooi ff een paar jaar. :{w
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:31:41 #113
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144819009
Mot nieuwe disc brake set op me bakfiets. Er zit nu Shimano alfine op maar das beetje gaar en ze krijsen. Remmen doen ze ook niet meer goed. Ik wil nu Magura MT2 erop zetten, denk dat die beter zijn. Iemand ervaring met die dingen? Kan ook MT5 nemen met 4 remzuigers ipv 2, maar die zijn ook meteen 2x zo duur en daar moeten ook andere pads in geloof ik.
pi_144819110
quote:
Hier las ik dat je tijdens het meten met de kettingchecker je druk op de pedaal moet uitoefenen om een goed beeld te krijgen van de slijtage. Tijdens het fietsen wordt de ketting namelijk ook uitgetrokken door de druk en met die lengte gaat hij over de tandjes. Ik deed dat nooit. Doen jullie dat wel?
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:37:01 #115
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144819150
Ik wip m gewoon efkes op van het voorblad met me huissleutel. Denk denk ik boah die ken nog wel.
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:38:19 #116
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144819196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Mot nieuwe disc brake set op me bakfiets. Er zit nu Shimano alfine op maar das beetje gaar en ze krijsen. Remmen doen ze ook niet meer goed. Ik wil nu Magura MT2 erop zetten, denk dat die beter zijn. Iemand ervaring met die dingen? Kan ook MT5 nemen met 4 remzuigers ipv 2, maar die zijn ook meteen 2x zo duur en daar moeten ook andere pads in geloof ik.
Heb ervaring met de MT2, bij mij doen ze wat ze moeten doen, maar een veelgehoorde klacht is dat ze gaan lekken bij de cilinder van de handgrepen.

Je zou ook naar de Deoreremmen van Shimano kunnnen kijken, die schijnen qua prijs-kwaliteitverhouding aardig goed te zijn.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:45:00 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144819375
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:38 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Heb ervaring met de MT2, bij mij doen ze wat ze moeten doen, maar een veelgehoorde klacht is dat ze gaan lekken bij de cilinder van de handgrepen.

Je zou ook naar de Deoreremmen van Shimano kunnnen kijken, die schijnen qua prijs-kwaliteitverhouding aardig goed te zijn.
Hmm die hebben ze niet bij mijn groothandel. Weet van de aloude HS33 dat Magura geen brol is. Misschien toch beter voor die MT5 gaan?
pi_144819411
quote:

[..]

Oh ja joh?

Ik snap het nog steeds niet.

Hoe wil je zelf je "verborgen" data dan nog inzien... Dat hele tooltje heeft geen reet met verbergen te maken.
quote:
Verbergen:
ervoor zorgen dat anderen het niet zien of merken

[ Bericht 2% gewijzigd door RealBizkit666 op 23-09-2014 12:52:15 ]
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:48:08 #119
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144819448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm die hebben ze niet bij mijn groothandel. Weet van de aloude HS33 dat Magura geen brol is. Misschien toch beter voor die MT5 gaan?
Volgens mij ging de klacht over de hele serie van Magura, maar qua remkracht zeggen ze dat de MT2 van deze serie niet onderdoet voor de MT6 van de vorige serie. Of ze het lekprobleem hebben opgelost weet ik niet.

Ik heb er zelf geen last van, en het kan ook wel wat meevallen. En qua garantie zijn ze ook niet moeilijk.
  dinsdag 23 september 2014 @ 12:49:54 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144819502
Van die Alfine heb ik ook veel lekverhalen gehoord bij de FM, die van mij zijn dodgy vooral omdat ze oud zijn en de kabels ook niet meer goed, zit een kinkje in ergens.
pi_144819544
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Erg goed gedaan. Als ik het zo lees en jou een klein beetje kennende valt er op 't gebied van tactiek nog veel te halen. Vermogen heb je zat en je kan een tijdje alleen vooruit rijden.

Goed dat je die gasten laat spurten en gelijk daarna ten aanval gaat, dan is idd een goed moment voor een ontsnapping. Alleen in je uppie is erg moeilijk en meestal een beetje dom, tenzij het of smorend heet is, of iets anders zoals dat.

Misschien had je met minder krachten versmeten te hebben die DJR wel klopkoek gegeven.
Eigenlijk vind ik dat ik het tactisch wel goed gedaan heb eerlijk gezegd. Achteraf zou ik misschien wel andere keuzes maken, maar ik deed alles wel met een redenatie. Als dan etc heb je ook niet zoveel aan, want misschien was heel de koers dan wel anders. Dan zat ik misschien mee in een eerder potentieel kopgroep en had ik meer energie verspeeld. Natuurlijk wil ik tactisch blijven verbeteren, maar ik denk dat dat wel goed komt met ervaring. Ik kijk naar het proces en niet per se naar het resultaat.
pi_144819675
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 13:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

mooi verslag. Zeker goed idee om ff in te houden voor laatste bocht. Bij elites zie jeook vaak dat ze gat voor bocht noeniet dichtrijden, zodat ze de bocht sneller kunnen nemen.

Ik vind het altijd lastig om een jump naar een kopgroep te maken. Ik mis dan explosiviteit en sleur dan hele peloton mee. Een gast die bij ons veel wind kan zo explosief jumpen dat ik zijn wiel niet kan houden en hij zo de kopgroep in springt.
In m'n verslag doelde ik inhalen in het stuk naar de laatste bocht, maar ik snap je punt wat er bij elites gedaan wordt in de bochten. Het elastiek wordt daardoor wel groter.

Dat is ook zwaar en in het begin van het jaar dacht ik ook dat ik dat niet kon. Later ging ik het gewoon proberen en niet energie sparen voor een goede massasprint van het peloton. Beter falen dan niet proberen.
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:02:05 #123
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144819858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
Van die Alfine heb ik ook veel lekverhalen gehoord bij de FM, die van mij zijn dodgy vooral omdat ze oud zijn en de kabels ook niet meer goed, zit een kinkje in ergens.
Bij 12gobiking hebben ze nu ook een set XT-remmen voor weinig. Maar je zal wel niet wegkomen met een voorgemonteerd setje bij die bakfiets. Wat moet je dan eigenlijk hebben? 2 voorremklauwen?
pi_144820746
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zegt iemand die de eierstokken van zijn vriendin niet de baas is. :') Mijn vriendin roept al een jaar om een kleine, maar ze wacht nog maar mooi ff een paar jaar. :{w
Haha :')
pi_144820910
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet.

Hoe wil je zelf je "verborgen" data dan nog inzien... Dat hele tooltje heeft geen reet met verbergen te maken.

[..]

Idd op strava dan niet meer te zien. Maar wel op trainingpeaks. Maar lama. Gedoe om niks.
pi_144821112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hier las ik dat je tijdens het meten met de kettingchecker je druk op de pedaal moet uitoefenen om een goed beeld te krijgen van de slijtage. Tijdens het fietsen wordt de ketting namelijk ook uitgetrokken door de druk en met die lengte gaat hij over de tandjes. Ik deed dat nooit. Doen jullie dat wel?
Nooit gedaan, klinkt opzich logisch maar misschien dat je bij die manier van meten wel wat later kan vervangen.
Ik hou het wel op m'n huidige methode gewoon vervangen als de .75 tool er makkelijk in gaat.
pi_144822085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:41 schreef ddx het volgende:

[..]

Nooit gedaan, klinkt opzich logisch maar misschien dat je bij die manier van meten wel wat later kan vervangen.
Ik hou het wel op m'n huidige methode gewoon vervangen als de .75 tool er makkelijk in gaat.
Als je de ketting op spanning zit moet je hem juist eerder vervangen, aangezien de ruimte tussen de ketting langer wordt, wat dichter bij de werkelijkheid komt aangezien tijdens het fietsen de ketting ook op spanning staat.

Ik had een tool die alleen 1.0 aangaf. Net ff 1 gekocht die ook 0,75 aangeeft.
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:36:28 #128
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144822859
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Bij 12gobiking hebben ze nu ook een set XT-remmen voor weinig. Maar je zal wel niet wegkomen met een voorgemonteerd setje bij die bakfiets. Wat moet je dan eigenlijk hebben? 2 voorremklauwen?
Nee, alleen een extra lange remleiding nodig voor het voorwiel. Die gaat onder de laadbak door. Verder is een gewone standaard set afdoende 160mm zit er nu op.
pi_144822966
Ik kan mn binnenband niet oppompen :') 35mm velg, 40mm ventiel... Net niet genoeg voor de pomp o grip te krijgen :') _O-
pi_144823139
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:40 schreef muzas het volgende:
Ik kan mn binnenband niet oppompen :') 35mm velg, 40mm ventiel... Net niet genoeg voor de pomp o grip te krijgen :') _O-
Oops. :D
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:46:05 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144823149
quote:
Heb je de nieuwe wieltjes al? Ben benieuwd. Anders opzetstukkie of efkes naar FM.
pi_144823330
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heb je de nieuwe wieltjes al? Ben benieuwd. Anders opzetstukkie of efkes naar FM.
ja die heeft vast wel biba's voor 11,95 per stuk ;)
pi_144823483
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je de ketting op spanning zit moet je hem juist eerder vervangen, aangezien de ruimte tussen de ketting langer wordt, wat dichter bij de werkelijkheid komt aangezien tijdens het fietsen de ketting ook op spanning staat.

Daar zullen ze bij de ontwikkeling van die tool toch wel rekening mee hebben gehouden lijkt me.
  dinsdag 23 september 2014 @ 15:09:29 #134
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144823882
quote:
Ik herken het, koop alleen nog maar langere ventielen tegenwoordig.
pi_144824800
Koop gewoon altijd banden met 80mm ventielen, ook niet zo'n dom ringetje om je ventiel mee vast te zetten aan het wiel.
pi_144825300
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:35 schreef Ericr het volgende:
Koop gewoon altijd banden met 80mm ventielen, ook niet zo'n dom ringetje om je ventiel mee vast te zetten aan het wiel.
Ja dat is mooi op een lage velg. :')
pi_144825361
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Das nog erger dan een fietsbel :'(
pi_144825393
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zit niet op de fiets om mooi te zijn.

Heb overigens velgen die 58mm zijn, ontkom dus niet eens aan 80mm ventielen. Maar zou anders ook gewoon die banden gebruiken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ericr op 23-09-2014 16:03:34 ]
pi_144825628
Verlengding bij dasia gekocht. Wat een gepruts is dat (ik ben gewoon tiefusdo en incompetent maar geef graag me zooi de schuld :P ). Maar goed, bandjes hard, wielen testen.
  dinsdag 23 september 2014 @ 16:09:48 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144825720
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
Verlengding bij dasia gekocht. Wat een gepruts is dat (ik ben gewoon tiefusdo en incompetent maar geef graag me zooi de schuld :P ). Maar goed, bandjes hard, wielen testen.
Succes ^O^
pi_144826194
Ja zet hem op muzas, hoop dat je hier meer plezier van hebt.

Ben zelf sinds een paar weken weer begonnen met krachttraining en hardlopen. Fietsen op een iets lager pitje, lekker all-round fit worden deze winter. Binnenkort ook de mountainbike weer eens van stal halen.
pi_144826668
Hey Oksel, heb je nog een goeie Ali-tip voor een mooi tijdritframe?
pi_144826917
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedoelde ook eerder, geen idee waarom ik later intik ;)

quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
Die verlengdingen zijn onhandig, vaak past handpompje niet.
Of lekt er ergens lucht weg.

Gewoon bandjes met 60mm ventiel kopen. (of 80mm als je pomp hebt die veel ruimte nodig heeft)
En voor zekerheid ventielverlenger die op handpomp past meenemen voor het geval je onderweg een bandje moet regelen die geen lang ventiel heeft.
pi_144827915
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ottoland omloop 60km aanstaande zaterdag, 32km fietsen vanaf Rotterdam. Voorinschrijving sluit vandaag. Iets voor jou?
pi_144828366
Wat een speelgoed die wielen _O_

Kon me niet inhouden, dus echt een objectief oordeel vellen is nog lastig :P Verder dan 'BESTE WIELEN OOIT OMG OMG OMG' gaat het niet komen nu :P

Maar tot nu toe bevallen ze dus. Nou werkt het nieuwe-shite-placebo-effect altijd erg sterk bij me.
pi_144828482
Instafilterloos fotootje:

Ik vind het wel smoelen. Alleen die oranje 'WARNING' sticker moet er nog ff af.
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:42:13 #147
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_144828519
Zeker, staat prima ^O^
.
pi_144828572
Ja netjes zo, mooi dat de wielen bevallen.
pi_144829123
Tip: monteer eens een garmin front out houder.
pi_144829167
wrom? Hij zit daar prima.. Kan m prima aflezen en op foto's maskeert ie mn bel :P
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:52:19 #151
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144830384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:19 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Ottoland omloop 60km aanstaande zaterdag, 32km fietsen vanaf Rotterdam. Voorinschrijving sluit vandaag. Iets voor jou?
Ik moet zaterdag nog een boom omzagen en smiddags naar de verjaardag van me schoonmoeder en naart kindje kijken van me schoonzus. Heb ook geen kak meer getraind afgelopen weken. Volgende week op vakiantie en moet nog van alles regelen en doen.

Succes.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:54:13 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144830455
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:40 schreef muzas het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi, is je ene remgreep gezakt op je stuur of lijkt dat maar zo?

Je bent dus wel te spreken over handling/rijeigenschappen?
pi_144830477
quote:

[ afbeelding ]
Mooie hoepels. Smoelt goed met je frame
pi_144830554
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooi, is je ene remgreep gezakt op je stuur of lijkt dat maar zo?

Je bent dus wel te spreken over handling/rijeigenschappen?
Denk dat de foto iets vertekend, is mij iig nooit opgevallen.

Ja, nou dit stukje was eigenlijk te kort natuurlijk... maar wat direct opviel is dat deze wielen _stukken_ beter reageren als je gaat staan oid. We gaan het merken de komende tijd. Zal ze ook eens kennis laten maken met de klinkers bij het kopje :P
  dinsdag 23 september 2014 @ 19:07:36 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144830884
Denk hier toch stiekem gelijk te hebben maar alla.

Houd ons op de hoogte over je verdere bevindingen.
pi_144831184
Zou kunnen hoor... Wat ik zeg, mij nooit echt opgevallen als ik naar de fiets kijk of er op zit. Zal er eens een waterpas over leggen :) Zo op die foto lijkt ie me nu ook ineens scheef...
  dinsdag 23 september 2014 @ 19:18:04 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144831291
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:15 schreef muzas het volgende:
Zou kunnen hoor... Wat ik zeg, mij nooit echt opgevallen als ik naar de fiets kijk of er op zit. Zal er eens een waterpas over leggen :)
Ja dat kan. Mocht de ene verzakt zijn gewoon lekker laten zitten tot je stuurlint gaat vervangen. Je moet dan efkes je kabels opnieuw vast tapen aan de stuurbocht.
pi_144831450
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:06 schreef muzas het volgende:
wrom? Hij zit daar prima.. Kan m prima aflezen en op foto's maskeert ie mn bel :P
Veel prettiger af te lezen, zit hij meer in je blikveld.
Toen ik pas op m'n andere fiets ging fietsen waar hij nog op stuurpen zat meteen extra houder besteld.

Maargoed hoeft niet, was maar een tip ;)
pi_144831521
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:22 schreef ddx het volgende:

[..]

Veel prettiger af te lezen, zit hij meer in je blikveld.
Toen ik pas op m'n andere fiets ging fietsen waar hij nog op stuurpen zat meteen extra houder besteld.
ja vind ik ook. Met navigeren ook veiliger. Geen Froome praktijken :P
pi_144831742
Actiefoto gevonden van afgelopen zondag :

dinsdag 23 september 2014 @ 19:59:12 #161
545 dop
:copyright: dop
pi_144832860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
wees niet bang , kwam vandaag nog een concurrent van je tegen (de versnelling) op de willems brug
ging heel lief in mijn wieltje hangen , hield het niet eens fatsoenlijk tot boven aan vol.
dat zou jij nooit laten gebeuren :)

was ook niet gesoineerd op een decatlon fiets, en harige benen

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 23-09-2014 20:07:30 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:15:20 #162
545 dop
pi_144833357
quote:

[ afbeelding ]
smoelt zeker goed. wat looks betreft ga je er zeker op vooruit.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_144833462
Mn ketting gaat niet meer op het grootste kransje achter... Klopt dit/kan dit gebeuren na wisselen wielset? moet echt de limietschroeven aan gaan passen denk ik, want draaien aan de kabel haalt niks uit. Of heb ik dan misschien de cassette verkeerd geplaatst?
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:23:42 #164
545 dop
pi_144833636
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:18 schreef muzas het volgende:
Mn ketting gaat niet meer op het grootste kransje achter... Klopt dit/kan dit gebeuren na wisselen wielset? moet echt de limietschroeven aan gaan passen denk ik, want draaien aan de kabel haalt niks uit. Of heb ik dan misschien de cassette verkeerd geplaatst?
dat kan maar schakelt hij dan in het geheel niet makkelijker af en lastiger op ?
meestal moet je kabel dan ook een slagje strakker namelijk.

weet niet helemaal precies welke cassette body wel ,of geen spacer nodig hebben , maar krijg je meestal er bij, zou dus ook nog zo kunnen zijn dat je een spacer had moeten gebruiken

pi_144833694
Ja sowieso, is een 11sp body, kreeg er een spacer bij dus. Dus die heb ik achter de cassette zitten. Zát er al 1 achter de cassette op het oude wiel, maar heb nu alleen de meegeleverde er achter zitten (anders ging de sluitring er niet meer op).

Cassette zit ook gewoon strak en rammelt niet.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:31:33 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144833897
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:25 schreef muzas het volgende:
Ja sowieso, is een 11sp body, kreeg er een spacer bij dus. Dus die heb ik achter de cassette zitten. Zát er al 1 achter de cassette op het oude wiel, maar heb nu alleen de meegeleverde er achter zitten (anders ging de sluitring er niet meer op).

Cassette zit ook gewoon strak en rammelt niet.
Kan zijn dat je die stelschoef effe een half of kwartslagje moet geven. Heb ik ook met wisselen tussen verschillende merken wielen.
pi_144834018
Met stelschroef bedoel je die limiet (h) schroef? Of dat draaiding van de kabel? Want die tweede heb ik al geprobeerd dus.... Ik ga eens kutten.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:36:55 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144834118
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:34 schreef muzas het volgende:
Ik ga eens kutten.
Ja doe dat.
pi_144834191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:34 schreef muzas het volgende:
Met stelschroef bedoel je die limiet (h) schroef? Of dat draaiding van de kabel? Want die tweede heb ik al geprobeerd dus.... Ik ga eens kutten.
Ik vind deze uitleg van Futurumshop altijd wel handig om erbij te hebben als ik aan die schroefjes ga lopen draaien.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:39:29 #170
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144834217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:30 schreef ddx het volgende:
Actiefoto gevonden van afgelopen zondag :

[ afbeelding ]
Bazige foto. Wat een legendarisch verschil ook met een anderhalf jaar gelee tijdens die maffe heuvelrug meet. Toen je daar aankwam met je bierbuikie en je rechte stuur. Zelden iemand gezien die zo makkelijk zijn km's wegtrapt. Misschien is er wel een goede prof in je verloren gegaan. Qua trainingsbelasting in ieder geval.
pi_144834552
De limietschroef is het niet, ik kan de derailleur met de hand naar binnen duwen en dan kom de ketting op het grootste kransje. Inmiddels dat draaiding van de kabel 24x om zn as gedraaid en er gebeurd niks

Zelfde gezeik als met die voorderailleur ooit. Waarom snap ik die teringdingen nooit :'(
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:54:44 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144834769
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:49 schreef muzas het volgende:
De limietschroef is het niet, ik kan de derailleur met de hand naar binnen duwen en dan kom de ketting op het grootste kransje. Inmiddels dat draaiding van de kabel 24x om zn as gedraaid en er gebeurd niks

Zelfde gezeik als met die voorderailleur ooit. Waarom snap ik die teringdingen nooit :'(
Denk na je kan het wel.
pi_144834930
*O* gelukt. Gewoon die L schroef (dus toch :? ) een kwartslag naar buiten gedraaid en voila. :P
pi_144834959
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:10 schreef muzas het volgende:
*O* gelukt. Gewoon die L schroef (dus toch :? ) een kwartslag naar buiten gedraaid en voila. :P
Ik wilde net dit posten, maar is dus overbodig ^O^

Stel het “L” schroefje zo af dat de derailleur in een lijn staat met het grootste achter tandwiel. Mocht het niet lukken om de derailleur op het grootste achter tandwiel te krijgen draai dan met hulp van de stelnippel de kabel iets strakker, omdat deze waarschijnlijk te los staat. Zet de kabel niet te strak, omdat ook het kleinste achter tandwiel bereikt moet worden. Met hulp van de stelnippel stel je de derailleur nauwkeuriger af.
pi_144835029
Hopen dat het morgenvroeg een beetje fatsoenlijk weer is.. Morgen de hele dag vrij, maar wil toch lekker op tijd op om een stuk te gaan rijden, tijdens een opkomend zonnetje.

Als het écht pleuris weer is, kan ik altijd nog 's avonds naar de spinning les van de sportschool waar ik lid van ben. Dat ben ik sowieso wel aan het overwegen. Komende (winter)maanden is het weer vroeg donker en is 's avonds rijden niet echt optimaal, zeker als het een beetje kut weer is, dus dan lijkt me zo`n gevarieerd spinning programma best wel wat voor een aantal weken/ maanden. Jullie daar een mening over? :D
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:26:28 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144835031
Eerste KOM! *O*
pi_144835430
Ketting vervangen, nu maakt ie een tikkend geluid als ik voor klein en achter de grootste 5 rij zeg maar. Kan het dan dat ik die ketting te kort of te lang heb ingekort?
  FOK!fotograaf dinsdag 23 september 2014 @ 21:44:29 #178
145146 Andyy
pi_144835848
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:26 schreef Fretwork het volgende:
Eerste KOM! *O*
Gefeliciteerd *O*
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:44:00 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144838792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ketting vervangen, nu maakt ie een tikkend geluid als ik voor klein en achter de grootste 5 rij zeg maar. Kan het dan dat ik die ketting te kort of te lang heb ingekort?
Bramen op je cassette of een onwillige schakel. Fiets ophangen, met rechts je cranks ronddraaien en met links een vinger op je achter derrie, dan voel je zo waar die overslaat. En als je goed kijkt dan zie je wel een schakel die net niet lekker in de tanden van de cassette valt. Althans, dat vermoed ik zo.
pi_144844470
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bramen op je cassette of een onwillige schakel. Fiets ophangen, met rechts je cranks ronddraaien en met links een vinger op je achter derrie, dan voel je zo waar die overslaat. En als je goed kijkt dan zie je wel een schakel die net niet lekker in de tanden van de cassette valt. Althans, dat vermoed ik zo.
Cassette heeft 29 km gedaan :P
  woensdag 24 september 2014 @ 07:14:46 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144844521
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 06:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Cassette heeft 29 km gedaan :P
ff fiets bij ddx brengen, die doet er 10K op.
pi_144844551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 07:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

ff fiets bij ddx brengen, die doet er 10K op.
Die heeft gewoon geen kracht, ik trap alles doormidden
pi_144844800
Mijn seizoen zit erop. Gisteren gevallen tijdens training en daardoor zit er nu een scheur in mijn schouderkom. De jongen voor mij had waarschijnlijk een lekke voorband en gleed gewoon weg in de bocht, ik kon niks anders dan er vol overheen. De volledige klap heb ik opgevangen met mijn schouder en ben daarna doorgerold via mijn hoofd. Weet nu weer waarom ik een helm draag, want die is helemaal kapot. Flink balen.
  woensdag 24 september 2014 @ 08:07:57 #184
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_144844824
Ai, beterschap kerel
.
pi_144844901
Auw, beterschap!
pi_144845310
-O- Vervelend voor je.
pi_144845415
Ouch, klinkt kut! Beterschap
pi_144845489
quote:
9s.gif Op woensdag 24 september 2014 08:03 schreef gerwinner het volgende:
Mijn seizoen zit erop. Gisteren gevallen tijdens training en daardoor zit er nu een scheur in mijn schouderkom. De jongen voor mij had waarschijnlijk een lekke voorband en gleed gewoon weg in de bocht, ik kon niks anders dan er vol overheen. De volledige klap heb ik opgevangen met mijn schouder en ben daarna doorgerold via mijn hoofd. Weet nu weer waarom ik een helm draag, want die is helemaal kapot. Flink balen.
Balen man! Beterschap.

Veel te gevaarlijk buiten Friesland :Y)
pi_144845536
quote:
9s.gif Op woensdag 24 september 2014 08:03 schreef gerwinner het volgende:
Kapot is goed, hoe kapotter hoe meer krachten er zijn opgevangen :)
Veel sterkte met je herstel!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_144845604
Zwaar klote Gerwinner, sterkte en snel herstel toegewenst.
  woensdag 24 september 2014 @ 09:27:20 #191
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144845740
Wow, dat is kut man! Hoelang denk je bezig te zijn met je herstel? Of weet je daar nog niks van?
pi_144846025
Ja beterschap.
pi_144846723
Kudt zeg, snel herstellen *O*

Ik heb trouwens een vooruitziende blik, want nog geen maand geleden heb ik zo'n fles Alpecin gekocht :D
pi_144846795
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:18 schreef quinoahipster het volgende:
Kudt zeg, snel herstellen *O*

Ik heb trouwens een vooruitziende blik, want nog geen maand geleden heb ik zo'n fles Alpecin gekocht :D
Ik vind het een twijfelachtige naam voor een wielerploeg. Het klinkt als een rijdend epo merk.

Maar na O-mega pharma verbaast het me eigenlijk ook niet meer :')
pi_144846835
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vind het een twijfelachtige naam voor een wielerploeg. Het klinkt als een rijdend epo merk.
Ik vind het wel humor :D _O-
Hopelijk eindelijk eens een sponsor die bij een dopingschandaal niet de stekker eruit trekt, maar gewoon denkt "Publiciteit :D *O* *) "
pi_144846870
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:23 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Ik vind het wel humor :D _O-
Hopelijk eindelijk eens een sponsor die bij een dopingschandaal niet de stekker eruit trekt, maar gewoon denkt "Publiciteit :D *O* *) "
Met kittel heb je wel gelijk een haarmodel in je ploeg.
pi_144846923
Bedankt allen. Moet morgen weer naar het ziekenhuis voor een ct-scan -O-. Arts wist niet precies hoelang het herstel duurde, maar schatte dat het sowieso langer duurde dan een sleutelbeenbreuk, dus > 6 weken. Met een beetje geluk kan ik volgend seizoen nog wel goed beginnen. Fiets is er trouwens goed vanaf gekomen met alleen één gebroken spaak en een slag in het voorwiel. De andere jongen zijn fiets is afgeschreven, zat een dikke deuk/scheur in zijn frame. Hij zelf heeft alleen een paar schaafwonden.
pi_144847548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het klinkt als een rijdend epo merk
Niet zo gek met die slogan van ze.

:D !
pi_144847850
Als ik daarmee mijn gezicht was, krijg ik dan eindelijk ook zo'n Raphahipsterbaard? O~)
  woensdag 24 september 2014 @ 11:34:33 #200
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_144848703
Beterschap gerwinner!

Ben zelf gisteren weer flink bezig geweest in de gym, donderdag weer en dan zaterdag en/of zondag hopelijk een mooi stuk fietsen, heb vorige week op m'n donder gehad van de fysio dat ik vooruit kwam, maar dat niet zelf zag. Dus liet hij me sprintjes trekken tussen pylonnetjes, en met 1 been op een trampoline springen en dan stilstaan, wat ik allemaal aan het begin absoluut niet kon. Of om met Muzas te spreken, m'n hypochondrische lijf gewoon in beweging zetten o|O
Heb nu 10 minuten stevig doorwandelen op de loopband met een lichte helling in m'n routine gedaan, kan voelen dat het helpt, en dat ik het hard nodig had. En elke week een beetje moet uitbreiden. Maar lunges blijven gewoon saaie rotoefeningen, hoe je het ook probeert te doen :6

[ Bericht 72% gewijzigd door Captain_Fabulous op 24-09-2014 11:43:32 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_144849343
Ja beterschap gerwinner, en je moet maar denken beter nu dan in het voorjaar/middenin seizoen. Sterkte met het herstel!
pi_144850513
  woensdag 24 september 2014 @ 12:39:27 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144850685
quote:
Mooie beelden van het bochtenwerk, zijn dat veteranen ofwa?

Je ziet ook dat die zwartgele nog effe heel goed de kop pakt voor de laatste bocht, en er daarna niemand meer over em heen komt omdat de sprint kort is.
pi_144850923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooie beelden van het bochtenwerk, zijn dat veteranen ofwa?

Je ziet ook dat die zwartgele nog effe heel goed de kop pakt voor de laatste bocht, en er daarna niemand meer over em heen komt omdat de sprint kort is.
amateurs. Was er zelf niet, maar dacht wel aardig om ff te delen
  woensdag 24 september 2014 @ 12:51:48 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144851089
Fastfox was er maar die reed daar nog voor want die zat in de kopgroep.
pi_144851215
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 06:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Lokpost... :@
Mijn lampje heeft nu 2,5 uur gebrand en is nog niet leeg. Ik ben even aan het testen hoe lang hij aan blijft. Overigens is dat wel op 600 lumen, niet op de maximale 1800. Die test die doe ik een andere keer nog wel. :)

Maar 600 lumen is ook de stand waarop je hem voornamelijk zult hebben staan als wielrenner, dan heb je echt ruim voldoende licht. De 1800 is denk ik echt voor ATB-en in het bos. :)
pi_144851348
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
Fastfox was er maar die reed daar nog voor want die zat in de kopgroep.
Begin nu ook te twijfelen of het geen 50+ was, want er rijdt een gast in zwart/groen die niet bij de amateurs rijdt.
pi_144851368
Bohhh, wat een heerlijk ritje net zeg! Een echt duurritje. Doel was om hartslag een beetje rond de 140 te houden en ik wist dat ik het eerste gedeelte (sowieso de eerste 20km) wind tegen zou gaan hebben. HF veel beter onder controle kunnen houden dan ik zelf had verwacht.
Daarna stukken met wind mee, van de zijkant en zo af en toe weer tegen, dus ging automatisch de snelheid omhoog.
Uiteindelijk bijna 50km gereden in precies 2 uur :) http://www.strava.com/activities/198783808/overview

Ik heb nu m`n Cadex ongeveer 2 maanden, heb tot nu toe een slordige 650km afgelegd en ik moet zeggen dat ik het fietsen veel leuker vind dan ik had verwacht. Vind het gewoon écht heel leuk om kilometers te maken en voor m`n gevoel ga ik al redelijk vooruit, hoewel ik nog lang niet in de buurt ben bij hoe jullie rijden. Ben heel benieuwd waar ik na de winter sta, want ik ben van plan om dan toch wel gewoon door te blijven rijden als het weer en omstandigheden dat toe laat.
Na de winter ben ik van plan een nieuwe fiets aan te gaan schaffen. Ik ben er toch wel redelijk van overtuigd dat ik het fietsen leuk genoeg vind :)
pi_144851497
Fietsen is ook gewoon tof!

Laatste vraagje mbt mn wielen: Gisteravond viel me ook nog op dat ik de velg best simpel met 2 vingers (1 op de seatstay en een tegen de velg) tegen mn remblok kan duwen... Dus ik maak me dan meteen weer zorgen dat er iets mis is...? Want als ik ze zo makkelijk tegen mn blokken duw (en daar zit makkelijk 3mm tussen), dan gebeurt dat toch helemaal als ik staand aanzet/klim ofzo?

Terwijl ik in alle reviews juist las dat deze wielen stijf zat waren en 'brake-rub' geen probleem was.
pi_144851624
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:01 schreef Levitas het volgende:
Bohhh, wat een heerlijk ritje net zeg! Een echt duurritje. Doel was om hartslag een beetje rond de 140 te houden en ik wist dat ik het eerste gedeelte (sowieso de eerste 20km) wind tegen zou gaan hebben. HF veel beter onder controle kunnen houden dan ik zelf had verwacht.
Daarna stukken met wind mee, van de zijkant en zo af en toe weer tegen, dus ging automatisch de snelheid omhoog.
Uiteindelijk bijna 50km gereden in precies 2 uur :) http://www.strava.com/activities/198783808/overview

Ik heb nu m`n Cadex ongeveer 2 maanden, heb tot nu toe een slordige 650km afgelegd en ik moet zeggen dat ik het fietsen veel leuker vind dan ik had verwacht. Vind het gewoon écht heel leuk om kilometers te maken en voor m`n gevoel ga ik al redelijk vooruit, hoewel ik nog lang niet in de buurt ben bij hoe jullie rijden. Ben heel benieuwd waar ik na de winter sta, want ik ben van plan om dan toch wel gewoon door te blijven rijden als het weer en omstandigheden dat toe laat.
Na de winter ben ik van plan een nieuwe fiets aan te gaan schaffen. Ik ben er toch wel redelijk van overtuigd dat ik het fietsen leuk genoeg vind :)
Welkom bij de club ^O^ Nu begint het lange 'verlekkeren' en de vele slapeloze nachten omdat je niet weet wat je moet kopen.
pi_144851764
http://cyclingtips.com.au/2014/09/roadtripping-tirol/ mooie plaatjes! ^O^

Ook weer begonnen met wat oefeningen om de core te versterken, beetje lui geweest dit jaar dus moest er weer van komen. Zal het morgen wel een beetje voelen -O-
pi_144851788
Na anderhalf uur sta ik op. Terry draait zich nog eens om, hij is een relatief nieuwe randonneur en kennelijk nog niet gewend aan zulke korte nachten. Goed, dan ga ik alleen verder. Beneden ontbijt ik. De meeste deelnemers zijn amper een uur eerder vertrokken, maar een enkeling heeft deze slaapplek overgeslagen en is de nacht doorgereden.
Jan heeft me vanwege de verleende assistentie extra tijd gegeven. Hij had oorspronkelijk samen met Achim 3 uur berekend. Mijn eigen inschatting was anderhalf uur. Uitendelijk kijken we naar het moment dat Peter aankwam in Güntersblum. Hij reed zo'n 100m voor ons op het moment dat Terry viel. Ik krijg dus 2 uur extra tijd. Toch wil ik proberen binnen de oorspronkelijke tijd te blijven.
Direct na het ontbijt ga ik dan ook van start. Het schemert nog en is behoorlijk fris.

Ik heb even tijd nodig om op gang te komen. Na een uurtje of 2 stop ik bij een supermarkt en eet een 2e ontbijt. Niet veel later belt Lars me op. Hij is tussen Schifferstadt en Speyer zijn GPS kwijtgeraakt en zoekt al een uur. Waar ik zit is zijn vraag. Ik bereken dat ik nog anderhalf uur nodig heb tot ik bij hem ben. Een reserve routebeschrijving kan ik hem dan geven, ik heb er nog een. In mijn tas die inmiddels in de bus ligt zit ook nog een exemplaar bedenk ik me. Ik bel hem terug en zeg hem in hoe hij die kan vinden. Tussen Schifferstadt en Speyer let ik extra op maar ik zie helaas geen GPS in de berm liggen. Langs dit stuk staat maar een enkele paal. Daar zet ik mijn fiets tegen voor een sanitaire stop. Als ik mijn fiets weer pak zie ik wat oranje blinken tussen het gras. Het blijkt een GPS spot te zijn. Ik heb dan wel niet gevonden wat Lars verloren is, maar dit zal vast van een andere deelnemer zijn. Ik stop de spot in m'n tas en rij verder.

In Speyer verlaat ik de officiële route. De Dom van Speyer is erg beroemd, ik wil er dicher langs rijden dan dat de officiële route doet. Vooraf had ik de Dom al in m'n GPS ingevoerd, ik laat me door de GPS direct naar de Dom van Speyer sturen. Van buiten ziet die er super uit. Echt bezoeken doe ik 'm niet, het is meer er gewoon langsrijden en even de voet aan de grond zetten voor een foto. De route voert een paar honderd meter van de Dom voorbij. Ik rij weer naar de route toe en steek de Rijn over. Tot aan de volgende controle in Bruchsal is het nog vlak maar daarna begint het klimwerk. In Bruchsal is de controle al open. De meesten waren hier toen de kroeg nog dicht was. Voor hen hat Jan een alternatieve plek bedacht. Maar voor mij is dit dus niet nodig. Ik verlaat Bruchsal en kan even later m'n bergverzet kiezen.
Voor dit stuk had ik vooraf de meeste angst. De Schwäbisch Alb is berucht om zijn steile beklimmingen, er is bijna geen meter vlak hier. Vooraf was er discussie op een Duits forum wat zwaarder zou zijn, de Alpen of de Schwäbisch Alb. Ik verwacht dat voor mij de Alb het zwaarst is. Het blijkt inderdaad zwaar te zijn. En warm ook nog. Ik moet regelmatig water vragen bij mensen langs de weg. Af en toe stap ik af. Ik zou wel met een uiterste krachtsinspanning op de fiets boven kunnen komen maar m'n knieën heb ik in de Alpen ook nog nodig. Achteraf gezien had ik niet alleen m'n voorbladen moeten aanpassen (van 30/40/50 naar 28/40/52) maar ook de cassette. 28X25 is eigenlijk net te zwaar voor mij, 28x27 zou ideaal zijn.
Na een zwaar stuk bereik ik eindelijk Pforzheim. Vooraf heb ik de route uitgebreid bestudeerd en veel nuttige punten eraan toegevoegd. Zo weet ik dat in het centrum meerdere restaurantjes zijn, waaronder een Aziatisch restaurant. Niet direct aan de route maar direct parallel eraan. Ik fiets erheen en heb in mum van tijd een groot bord warm eten voor me staan. Of ik die dag nog wat warms zal vinden is de vraag, ik geniet er dus van.

De klim vanuit Pforzheim is een aangename verrassing. Een mooie loper door een mooi dal. Ik geniet ervan. Zo is het fietsen prachtig. Boven aangekomen wordt het minder prachtig. Ik kom in de spits rond Weil der Stadt terecht. In dit gedeelte van Duitsland wordt er nogal asociaal gereden. In Weil stop ik bij de supermarkt om genoeg spullen voor de nacht te hebben. Een automobilist spreekt me aan en meent dat ik op de stoep moet gaan fietsen als er een file auto's achter me rijdt. Ik maak hem erop attent dat dit in de meeste Europese landen voor fietsers verboden is. Ik ga maar niet zover dat ik aan zijn vermogen om auto te rijden twijfel aangezien hij de verkeersregels kennelijk niet kent. Deze regio is in ieder geval niet mijn meest favoriete fietsgebied.

Het is al donker als ik afdaal naar Tübingen. De door Jan met zorg uitgezochte kleine weggetjes en fietspaden zijn nu minder handig. Af en toe volg ik gewoon de grote weg, dat komt nu beter uit. In Tübingen zie ik kort voor de controle in een keer een fiets staan. Het is die van Robert. Robert zit binnen bij een Mexicaan en geniet van het laatste stukje van zijn avondeten. Ik zet mijn fiets er ook neer, laat mijn kaart afstempelen en bestel wat te eten. De bediening is weer eens helemaal verbaasd dat wij zo maar even van Nederland naar Italië fietsen.
Robert gaat wat eerder weg uit het restaurantje. Een kwartier later volg ik. Via een tunnel ga ik onder het spoor door en dan snel verder naar de rand van de stad. De klim Tübingen uit is erg pittig. Aan het begin zie ik in een keer een fietser staan. Het is Robert. Hij heeft op me gewacht, hij rijdt dit stuk liever samen. Gezamenlijk doen we er lang over voordat we boven komen. Als ik de getallen en profielen bekijk is dit de op een na zwaarste klim van de hele rit, zwaarder dan de Reschenpass. Vooral het stijgingspercentage maakt 'm zwaar. We doen er dan ook lang over voordat we boven zijn.
Vlak na de top komen we door Stetten. Het is nu bijna middernacht. Ik zie dat er nog een kroeg open is. Waarschijnlijk de laatste langs onze route. We stoppen om wat te gaan drinken en op te warmen. De kroeggangers zijn wederom verbaasd dat we nog onderweg zijn, wat we al gereden hebben en vooral waar we nog naartoe gaan. Uit te leggen valt dit niet. Nadat we goed opgewarmd en bijgetankt zijn gaan we verder. Buiten is het in een keer mistig geworden. Dat is minder goed nieuws. Ik kies direct voor de afdaling over de hoofdweg, zeker met mist wil ik niet over de kleinste weggetjes rijden. De slaapplek in Lindau zullen we in ieder geval niet bereiken voordat we moeten slapen. Ik hou dus m'n ogen open. Niet veel verderop, in Hettingen, zie ik een bankgebouw met een halletje. Ik voel aan de deur, open. Dat is een prima plek. We gaan direct liggen en slapen zo'n 40 minuten. Genoeg om er tot Lindau weer tegen te kunnen.
We vervolgen onze weg. Regelmatig kiezen we daarbij voor de doorgaande weg. Het is ver na midernacht, er is amper een auto te zien. Vlak voor Sigmaringen twijfelen we even, uiteindelijk volgen we de omleidingsroute. Achteraf gezien was de route die Cor samen met Akiko en Maya nam beter. Wij zoeken in Sigmaringen nog even naar de aansluiting met de originele route. Mistige stukken wisselen af met stukken met goed zicht. In de mist is het de keuze van handschoenen die het verschil tussen Robert en mij uitmaakt. Robert heeft fietshandschoenen die hij moet uittrekken om zijn bril mistvrij te houden. Ik heb zijden onderhandschoenen onder m'n zomerhandschoendjes. De zijden handschoenen zijn ideaal om de bril schoon te houden. Dit was zo niet gepland maar op een rit als deze zijn het de vele kleine details die het verschil kunnen uitmaken tussen op tijd of te laat binnenkomen.
Gigantisch schiet het niet op nu in de 2e nacht van de rit. Dat ligt minder aan de nacht maar meer aan de zwaarte van het parcours. Maar ook hier komt een eind aan en uiteindelijk bereiken we de laatste afdaling. Al vrij snel raak ik Robert kwijt. Het is inmiddels alweer daglicht en we moeten weer rekening houden met verkeer. Beneden aangekomen doe ik het even rustig aan maar kan Robert niet zien. Ik rij voorlopig alleen verder. Een eindje verderop zie ik in een keer een bakker bij een klein busstationnetje. De bakker is al open. Een prima plek voor ontbijt. Ik stop en doe me te goed. Even verderop zie ik Robert weer staan bij een oversteek. Samen fietsen we weer verder totdat we laat aankomen bij de controle in Lindau. Maar alleen zijn we niet. Peter, Cor, Maya en Akiko zijn er nog. Robert gaat slapen, ik hou het bij een dutje van 10 minuten en een douche. Ik ontbijt met de rest voordat ik de 3e dag inga.
pi_144851872
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:10 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Welkom bij de club ^O^ Nu begint het lange 'verlekkeren' en de vele slapeloze nachten omdat je niet weet wat je moet kopen.
En het betekent ook dat ik toch een keer de stap moet gaan nemen om m`n benen te scheren :'( En nieuwe bidons kopen, en witte wielersokken, en.. en.. en.. Waar begin ik aan?!
pi_144851970
Je vergeet de hele collectie fietsen, je weet wel N+1 ;).
pi_144852222
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:15 schreef MarcoD het volgende:

Ook weer begonnen met wat oefeningen om de core te versterken, beetje lui geweest dit jaar dus moest er weer van komen. Zal het morgen wel een beetje voelen -O-
Whoaaa die foto's!! :o
pi_144852858
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:16 schreef ultra_ivo het volgende:
...
Leuk om te lezen ! :D
pi_144852901
Inderdaad. Top weer Ivo ^O^
pi_144852922
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:15 schreef MarcoD het volgende:

Ja ik loop ook al een paar weken krom. Maar wie mooi wil zien moet pijn lijden zeggen ze eh? Prachtige foto's weer trouwens, reportages maken kunnen ze daar wel.

En Ivo, mooi verhaal en foto's. Lees je verslagen altijd met plezier. Keep 'em coming.
  woensdag 24 september 2014 @ 14:18:47 #219
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_144853789
Toppie Ivo. Mooi verslag. Onwijs veel respect.
pi_144855019
Wat vinden jullie fijn om te dragen in de wat koelere periodes?

Ben nog niet zo lang begonnen met fietsen en vind het heel leuk, dus wil ook straks blijven fietsen. Is bijv. een lange broek en lang shirt voldoende?
pi_144855166
quote:
3s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:50 schreef Robby87 het volgende:
Wat vinden jullie fijn om te dragen in de wat koelere periodes?

Ben nog niet zo lang begonnen met fietsen en vind het heel leuk, dus wil ook straks blijven fietsen. Is bijv. een lange broek en lang shirt voldoende?
Hangt ervan af wat je onder koeler verstaat. Maar als t onder de 10 gaat heb je toch al snel handschoenen, mutsje en overschoenen nodig. Als ik t koud krijg zijn t mn voeten of mn handen.
pi_144855224
Ligt er maar aan hoe koud het is hè :D

Als het koud genoeg wordt komen de overschoenen in verschillende diktes, lange handschoenen in verschillende diktes, windstoppers, helmmutjes in verschillende gradaties etc etc etc tevoorschijn :')
pi_144855308
4 uur later en het lampje brand nog steeds... Maar ik moet hem nu maar gaan opladen, anders heb ik misschien niet genoeg voor straks en morgen. :)
pi_144855558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:06 schreef muzas het volgende:
Fietsen is ook gewoon tof!

Laatste vraagje mbt mn wielen: Gisteravond viel me ook nog op dat ik de velg best simpel met 2 vingers (1 op de seatstay en een tegen de velg) tegen mn remblok kan duwen... Dus ik maak me dan meteen weer zorgen dat er iets mis is...? Want als ik ze zo makkelijk tegen mn blokken duw (en daar zit makkelijk 3mm tussen), dan gebeurt dat toch helemaal als ik staand aanzet/klim ofzo?

Terwijl ik in alle reviews juist las dat deze wielen stijf zat waren en 'brake-rub' geen probleem was.
Kon ik ook met mijn achterwiel (Campa Scirocco 35), maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze tijdens het aanzetten tegen de blokken aankwamen. Mijn achterwiel kraakt wel tijdens het aanzetten. Waar je op moet letten is dat de lagers strak genoeg afgesteld zijn. Toen mijn wielen binnen kwamen zat er een beetje zijdelingse speling op, dit kun je makkelijk zelf verhelpen.
pi_144855597
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
4 uur later en het lampje brand nog steeds... Maar ik moet hem nu maar gaan opladen, anders heb ik misschien niet genoeg voor straks en morgen. :)
Cool. Dat is op zich lang genoeg voor woon werk.
pi_144855987
Dit is wel grappig:
2 Dave Lindelauf Sep 24, 2014 53.5km/h - 389W - 2:48
3 Roy Lindelauf Sep 17, 2014 52.6km/h 178bpm 331W - 2:51
4 melvin lindelauf Sep 17, 2014 52.0km/h - 387W - 2:53
pi_144856017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:02 schreef gerwinner het volgende:

[..]

Kon ik ook met mijn achterwiel (Campa Scirocco 35), maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze tijdens het aanzetten tegen de blokken aankwamen. Mijn achterwiel kraakt wel tijdens het aanzetten. Waar je op moet letten is dat de lagers strak genoeg afgesteld zijn. Toen mijn wielen binnen kwamen zat er een beetje zijdelingse speling op, dit kun je makkelijk zelf verhelpen.
Dat klinkt gunstig. Zoveel gezeik gehad met mn vorige wielset (en mn fiets an sich) dat ik al meteen schrok. Net wel ff mn oude achterwiel (giant pauperding met scheuren in velg) er ff in gezet, en die duw ik toch echt minder makkelijk tegen mn velg aan... Is dat nieuwe wiel dan minder stijf ofzo? Zal toch niet?

Oh en kaas, je had gelijk. Rechter shifter staat ietsjes lager dan links. Komt van het voorjaar wel als er een nieuw lint om gaat.
pi_144856055
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit is wel grappig:
Liesje leerde lotje laufen lande de lange lindelauflaan
  woensdag 24 september 2014 @ 15:15:02 #229
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144856079
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als je hem op de hoogste stand gaat testen zou ik wel zorgen voor wat "rijwindkoeling", de meeste van die lampen kunnen de hitte op de hoogste stand niet kwijt als ze stilliggen.
pi_144856262
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat je onder koeler verstaat. Maar als t onder de 10 gaat heb je toch al snel handschoenen, mutsje en overschoenen nodig. Als ik t koud krijg zijn t mn voeten of mn handen.
Ik heb zelfs vandaag al handschoenen aangehad en nooit echt te warmen handen gehad. Ook totaal geen spijt van boterhamzakjes om m`n voeten!
pi_144856299
Iemand enige ervaring met een front mount voor een Bryton? Passen die ook op een Garmin front mount? Het mechanisme lijkt het zelfde maar weet het niet zeker.
pi_144856564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:13 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat klinkt gunstig. Zoveel gezeik gehad met mn vorige wielset (en mn fiets an sich) dat ik al meteen schrok. Net wel ff mn oude achterwiel (giant pauperding met scheuren in velg) er ff in gezet, en die duw ik toch echt minder makkelijk tegen mn velg aan... Is dat nieuwe wiel dan minder stijf ofzo? Zal toch niet?

Oh en kaas, je had gelijk. Rechter shifter staat ietsjes lager dan links. Komt van het voorjaar wel als er een nieuw lint om gaat.
Kun je het met het voorwiel ook? Die krijg ik namelijk niet tegen de blokjes aan. Ik weet niet of de zijdelingse stijfheid het belangrijkste is, met mijn boerenverstand zeg ik dat de stijfheid in de richting waarin het wiel draait belangrijker is. Maar misschien kan iemand anders daar wat over zeggen, ik heb er namelijk ook helemaal geen verstand van.
  woensdag 24 september 2014 @ 15:35:31 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144856833
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Inderdaad. Top weer Ivo ^O^
Ja.

@muzas: Ik zou mij daar niet druk over maken.
pi_144857167
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:28 schreef gerwinner het volgende:
Kun je het met het voorwiel ook?
Nee. Stukken lastiger.

Ik maak me ws weer veel te druk. Maar ik sta nog al veel op de trappers, eigenlijk na iedere scherpe bocht of stoplicht, en zodra het omhoog gaat. Wil dan geen brake-rub hebben uiteraard. Iets wat ik las dat deze wielen niet snel ondervinden. Als ik ze dan kinderlijk eenvoudig tegen de blokken kan duwen schrik ik.

Radiaal lijkt het me ook het belangrijkst, maar bij sprinten, bochten of staand klimmen lijkt torsiestijfheid me toch ook wel erg van belang, iets wat ik laakte bij mn vorige wielset, die dus minder makkelijk tegen de blokken te duwen zijn.

Zal niet de eerste keer zijn dat iets out-of-the-box defect bij me is. Speelt met je harses dan.

Maar goed, als ook kaas zegt dat ie zich er niet druk om zou maken.

Ik kwam er achter omdat mn remhoef scheef stond, en toen ik gister met mn deraileur aan het kutten was en in de rem kneep zag ik dat het wiel helemaal een kant op geduwd werd.

Zit me niet lekker. Meteen angst dat ze geen haar beter zullen zijn dan de oude (overdreven)
pi_144857645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit is wel grappig:
Hoe doet die Roy dat met zoveel minder vermogen?
pi_144857696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef ratatat het volgende:

[..]

Stuk ouder, ander gewicht, andere lengte. Zoveel variabelen...
  woensdag 24 september 2014 @ 15:57:33 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144857756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef ratatat het volgende:

[..]

Hij zat in het wiel van Dave.
pi_144861834
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:44 schreef muzas het volgende:

[..]

Nee. Stukken lastiger.

Ik maak me ws weer veel te druk. Maar ik sta nog al veel op de trappers, eigenlijk na iedere scherpe bocht of stoplicht, en zodra het omhoog gaat. Wil dan geen brake-rub hebben uiteraard. Iets wat ik las dat deze wielen niet snel ondervinden. Als ik ze dan kinderlijk eenvoudig tegen de blokken kan duwen schrik ik.

Radiaal lijkt het me ook het belangrijkst, maar bij sprinten, bochten of staand klimmen lijkt torsiestijfheid me toch ook wel erg van belang, iets wat ik laakte bij mn vorige wielset, die dus minder makkelijk tegen de blokken te duwen zijn.

Zal niet de eerste keer zijn dat iets out-of-the-box defect bij me is. Speelt met je harses dan.

Maar goed, als ook kaas zegt dat ie zich er niet druk om zou maken.

Ik kwam er achter omdat mn remhoef scheef stond, en toen ik gister met mn deraileur aan het kutten was en in de rem kneep zag ik dat het wiel helemaal een kant op geduwd werd.

Zit me niet lekker. Meteen angst dat ze geen haar beter zullen zijn dan de oude (overdreven)
Maak je nou niet zo druk.

Ik kan zelfs bij mijn 5cm hoge achterwiel tegen de blokken drukken. Voor niet. Bij R3 kan het ook. Nooit aanlopen tegen de blokken gehad.
pi_144864246
Ik heb m'n fiets + kleding vandaag voor het eerst in de auto gehad hele dag en ben op paar verschillende plekken geweest, klanten, leveranciers etc. Nu vroeg ik mij af of je wat vergoed krijgt mochten er spullen uit je auto worden gejat/ ingebroken? Anders ga ik in het vervolg even wat voorzichtige om met mijn fiets en kleding en hou t uit het oog.
pi_144865223
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:41 schreef poiuytr het volgende:
Ik heb m'n fiets + kleding vandaag voor het eerst in de auto gehad hele dag en ben op paar verschillende plekken geweest, klanten, leveranciers etc. Nu vroeg ik mij af of je wat vergoed krijgt mochten er spullen uit je auto worden gejat/ ingebroken? Anders ga ik in het vervolg even wat voorzichtige om met mijn fiets en kleding en hou t uit het oog.
Dat ligt aan je verzekering. Kun je beter in je voorwaarden kijken of even met je tussenpersoon/verzekering bellen. :)
pi_144866766
quote:
Je komt toch zeker alleen bij gerenommeerde klanten met afgesloten en bewaakte parkeerterreinen?

Als je ook zaken doet aan de achterdeur bij Chinese supermarkten in Rotterdam west, dan misschien ff een kleedje erover leggen. Maar de mensen die in auto's inbreken zijn vooral op zoek naar laptops en cash hoor. Als je een dure fiets wilt jatten pak je er gewoon 1 weg bij een toertocht, hoef je niet eens een raampje in te tikken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_144867640
quote:
Bij ons is wel eens raampje ingetikt. Alles wat niet in afgesloten kofferbak lag (dus met hoedenplank) of in met sleutel afgesloten handschoenenkastje was niet verzekerd
pi_144868172
quote:
En qua opladen van het lampje, hij heeft net 3 uur aan de lader gehangen en toen was die vol.

Samenvattend: minimaal 4 uur op 600 lumen, 3 uur oplaadtijd. :)
  woensdag 24 september 2014 @ 20:18:06 #244
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144868588
quote:
Aannemende dat het niet in een afgesloten kofferbak van een sedan lag..... Helemaal niks!

@Grip, ja je mot er vooral een kleedje overheen leggen. Wordt het nog interessanter om te kijken wat er onder ligt.
pi_144868605
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

amateurs. Was er zelf niet, maar dacht wel aardig om ff te delen
Trimmers.
pi_144868789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:18 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Trimmers.
je bedoelt 50+? Want dat was naast amateurs de enige categorie die dag.
pi_144869109
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

je bedoelt 50+? Want dat was naast amateurs de enige categorie die dag.
Nope, is een onderdeel van het Bollenstreek Circuit. Een competitie voor trimmers over verschillende criteriums in de Bollenstreek. http://www.rtvdebollenstreek.com/?p=2300
Pics for truth Die zien er niet allemaal 50+ uit.
  woensdag 24 september 2014 @ 20:38:46 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144869536
Ja Patty, zo hard gaat dat nu bij ons in de randstad. Niveau ligt toch een stuk hoger dan in the outback Tukkerland, Grünn of Fryslán.
pi_144869697
Zonder licentie kan je hier ook prima vermaken.
pi_144869712
Rijdt wel een amateur/sportklasse gast tussen van Zaes.
pi_144869739
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:38 schreef kaasplankje het volgende:
Ja Patty, zo hard gaat dat nu bij ons in de randstad. Niveau ligt toch een stuk hoger dan in the outback Tukkerland, Grünn of Fryslán.
Geen idee of er een niveau verschil is tussen de amateurs bij ons en daar.. zou ik eens moeten uitvinden. De keer dat jij het kon testen lag je nog op 1 oor ;)
  woensdag 24 september 2014 @ 20:43:13 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144869761
Dat zou toch eiks niet mogen, dat een licentiehouder een burgerronde inschrijft.

Zit je maar te plagen hoor.
  woensdag 24 september 2014 @ 20:44:45 #253
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144869839
Das net als met een licentie mee gaan doen bij de trimmers op Sloten, toch een beetje sad imo.
pi_144870079
Het is niet de KNWU die gaat over die competitie. Maar het is wel minder. Stel je doet mee omdat het je dorp is oid en dan rijd je alleen mee en niet aanvallen, dan kan ik het nog begrijpen. Maar nu is er zelfs een ama/sport koers. 8)7
pi_144870127
Zelf zou ik ook wel willen starten in Wateringen, maar ik heb geen elite licentie. Misschien volgend jaar vragen of het eenmalig mag. :)
pi_144870310
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:44 schreef kaasplankje het volgende:
Das net als met een licentie mee gaan doen bij de trimmers op Sloten, toch een beetje sad imo.
Van de week reed ik mee tussen de B van de Spartaan. :@ Tips geven aan nieuwe leden etc, maar ik kon ook wel een rustige training gebruiken. Zag veel renners bij de A starten die behoorlijk intensief reden, maar dan zondag er niet meer fris uitzien.
pi_144873255
Ik vertrek in Lindau samen met Maya en Akiko. Met z'n 6-en vormen we een soort van informele laatste groep. De eerste kilometers geven een echt vakantiegevoel. Langs de oevers van de Bodensee. Net over de grens, in Bregenz, stop ik even bij een supermarkt. Ik sla voorraden in voor het eerste gedeelte van de dag. Even buiten Bregenz kom ik Maya en Akiko regelmatig tegen. Samen verwonderen we ons over het uiterst hoffelijke rijden van de Oostenrijkse automobilisten. Dit is een totale tegenstelling met de automobilisten in de Schwäbisch Alb. Ik opper zelfs dat Oostenrijk ontwikkelingshulp naar Duitsland moet sturen in de vorm van Rijschoollerareren.

De enige bijzonderheid op dit stuk is een korte omleiding in Schlins vanwege wegwerkzaamheden. We komen allemaal ongeveer tegelijkertijd aan bij de controle in Nüziders. Daar doet iederen zich te goed aan de lekkernijen van het tankstation.
Samen met Peter rij ik verder de Arlbergpass tegemoet. Het eerste deel van de klim verloopt heel geleidelijk en we kunnen goed doorrijden. Peter kent deze klim en kan me een aantal nuttige tips geven. Onderweg stop ik even bij een camping voor een sanitaire stop. Even raak ik Peter zo kwijt maar niet veel later kom ik hem weer tegen. De bedoeling was dat we over een rustige weg naar boven konden rijden. Maar dit blijkt in de praktijk niet zo te zijn. De autoweg wordt gerepareerd, al het zware verkeer gaat nu over de kleine weg. Prettig is dat niet. In Dalaas passeren we de laaste supermarkt. We profiteren ervan en slaan gelijk eten in. Hogerop zullen we niet meer veel tegenkomen tot aan de andere kant van de pas. Bij Wald gaat de omleiding rechtsaf. Ik neem instinctief de weg naar links om eindelijk van het verkeer verlost te zijn. Ik weet echter niet dat een paar honderd meter verderop het zware verkeer weer de autoweg op gaat. Even verderop zie ik dat er een mooi fietspad verdergaat. Peter klimt daarop langzaam richting de pas. Aan het eind van het fietspad komen onze wegen weer samen. We kiezen er alletwee voor om niet door de galerij te fietsen maar buitenom te gaan. Dit is in ieder geval een stuk mooier en rustiger. Voor het resterende stuk kies ik de ene keer voor een tunnel/galerij de andere keer voor het weggetje eromheen.

Verderop op de pas raak ik Peter kwijt. Hij mist de kilometers, aan het begin van het seizoen kwam hij zwaar ten val en dat merkt hij nu. In Stuben stop ik voor de laaste keer en eet wat van mijn voorraden. Hoog boven me uit torenen de haarspeldbochten van de Arlbergpass. Nog hoger en nog imposanter zijn de galerijen van de Flexenpass. Hier hoeven we gelukkig niet heen. Ik klim langzaam na de top. De Arlbergpass is een verradelijke. Je denkt er te zijn na de laatste haarspeldbocht, maar dan volgt het zwaarste stuk. Hier loop ik even, M'n knie en m'n heup beginnen signalen af te geven dat ze het zwaar hebben. Even later rij ik weer verder. Het is nog maar 2 kilometer naar de top. Ik bereik de top bij het laatste daglicht. Van een automobiliste hoor ik dat Akiko en Maya het erg zwaar hebben en maar langzaam vooruit gaan. Ik blijf niet lang boven en duik al snel de diepte in.

Na St. Christoph duikt de weg een tunnel in. Aan het eind van de tunnel ervaar ik het gevreesde effect van de Alpen, het regent. En niet zo'n beetje ook. Tot overmaat van ramp is de weg net geasfalteerd, mooi diep zwart asfalt dat bij droog weer perfect loopt. Maar in de regen spekglad is. De belijning is ook nog niet helemaal in orde. Ik moet gelijk een stuk langzamer rijden. Eigenlijk had ik gehoopt op dit stuk veel tijd te winnen. Maar dat is dus nu niet mogelijk. In St. Anton merk ik dat mijn achterband langzaam lek raakt. Ook dat nog. Net buiten het dorp is een tankstation. Hier kan ik tenminste droog mijn band vervangen. Gelijk met het band vervangen maak ik ook de velgen schoon. Zeker bij regen moeten m'n remmen goed werken. Ik ben bijna klaar als Peter er aan komt. Een lokale bromfietser heeft me al verteld dat er verderop alleen in Flirsch wat te eten te verwachten is. Ik besluit daar te gaan eten. Peter is nog bij het tankstation als ik verder fiets. In Flirsch kan ik maar een restaurant zien. De prijzen zijn aangenaam dus ik zet mijn fiets neer en ga naar binnen. Mijn achterlicht laat ik aan zodat Peter kan zien waar ik zit. Niet veel later komt ook Peter binnen. De bediening weet in snel tempo twee borden past a te produceren. We zijn tevreden, dit hebben we nodig.
Richting Landeck wordt het langzaam steeds droger op de weg. Uiteindelijk kunnen we weer normaal fietsen. Landeck doorkruisen we snel. Het tankstation en het restaurant waren genoeg voor ons. Nog geen uur later heeft Peter een inzinking. Met al het klimwerk voor de boeg ben ik ook toe aan een pauze. Peter wil eigenlijk al gaan liggen in een bushokje. Ik vindt het wat te vroeg. Ik zoek at in mijn GPS en zie dat er nog geen 5km verderop meerdere kroegen zijn. Peter gelooft niet dat die nog open zijn maar laat zich toch overtuigen. Uiteindelijk is Hotel Post in Prutz gewoon open. De klanten zijn wat verbaasd over het late bezoek. Zeker als we even later indutten boven onze drankjes. We praten nog even voordat we weggaan. Ze zijn verbaasd over mijn complimenten over de rijstijl van de gemiddelde Oostenrijkse automobilist.
Maar ook met deze stop houdt Peter het niet lang meer vol. Een eind verderop ziet hij een comfortabel bankje en besluit te stoppen voor de nacht. Ik ben nog lang niet moe en rij door. Al snel splitst onze route zich van de hoofdweg. Jan heeft een extra controle in het Zwitserse Martina ingebouwd. Zo vermijden we de drukke weg. Nu op dit tijdstip had dit prima gekund maar de meesten liggen uren op me voor en zouden daar in de drukte gezeten hebben. De weg naar Martina loopt niet lekker. Het is zo'n klim die je niet snel kunt inzien, je weet niet waar je bent en hoe lang het nog duurt. Uiteindelijk bereik ik toch Martina. Niks is er open. Ik maak een foto van de grenspost als bewijs dat ik er was. Een van de andere deelnemers ligt te slapen op het bankje voor de grenspost.

Ik heb nog altijd geen slaap en rij door. Ik wil proberen in Resia te zijn voor 4 uur 's nachts. Dan heb ik nog altijd de kans binnen de oorspronkelijke tijdslimiet te blijven.
De Reschenpass van deze kant is pittig maar goed te doen. Eerder vergelijkbaar met een van de lange Ardennenklimmen. Zonder veel bijzonderheden bereik ik Resia en de Italiaanse grens. Vanaf hier is het vooral bergaf naar de finish. Het is 4u15, alles is dus nog mogelijk.
Het eerste stuk gaat amper bergaf. Er staat een forse tegenwind. Ik kom maar moeizaam vooruit. Maar nadat ik de, voor mij in het donker onzichtbare, serie meren gepasseerd ben komt een stukje steile afdaling. Dit loopt lekker. Ik merk dat de bochten hier helemaal vlak zijn, dat in contrast met de Ardennen. Ik kan hoef dus minder te remmen. Tenminste in het eerste stuk. Ik heb mijn overschoenen niet aangedaan en m'n sokken zijn nog altijd nat. Mijn voeten zijn zo koud dat ik begin te bibberen. Mijn fiets neemt dit direct over en ik moet een oude truc gebruiken (knie tegen de bovenbuis) om mijn fiets goed bestuurbaar te houden. Gelukkig duurt de afdaling niet lang. Het historische stadje Glums rij ik in het donker door. Maar ik zie nog genoeg om te weten dat ik hier ooit moet terugkomen. Niet veel later krijg ik een forse slaapaanval. Ik heb moeite om mijn fiets op het, hier gelukkig vlakke, fietspad te houden. Op m'n GPS zie ik dat het station van Sponding vlakbij is. Het is inmiddels 6 uur, grote kans dat daar wat open is. Het is even zoeken totdat ik het station vindt. Niet dat dit zo lastig te vinden is maar ik ben gewoon te moe. Eenmaal bij het sta t ion anagekomen voel ik aan de deur van de wachtkamer. Die is open. Binnen is het lekker warm en er staat een bank. Dit is een perfect randonneurshotel.
pi_144873793
Super tof Ivo ^O^

Hoe doe je dat bijvoorbeeld als je in een supermarkt je eten koopt met je fiets, Laat je die gewoon achter met al je spullen erop of staat een andere deelnemer de fietsen te bewaken? En slapen doe je dus in een hotel maar sommige dus ook op een bankje zo te zien? En als laatste vraag hoeveel km heb je dit jaar al gemaakt?

edit: En oja, hoe houd je GPS dat zolang vol heb je meerdere externe accupacks?
pi_144875012
Mooi verhaal Ivo!
pi_144877113
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Super tof Ivo ^O^

Hoe doe je dat bijvoorbeeld als je in een supermarkt je eten koopt met je fiets, Laat je die gewoon achter met al je spullen erop of staat een andere deelnemer de fietsen te bewaken? En slapen doe je dus in een hotel maar sommige dus ook op een bankje zo te zien? En als laatste vraag hoeveel km heb je dit jaar al gemaakt?

edit: En oja, hoe houd je GPS dat zolang vol heb je meerdere externe accupacks?
Ik heb een slot bij me. Geen Amsterdamse ankerketting maar gewoon iets dat de snelle gauwdief ervan weerhoudt om m'n fiets mee te nemen. Ik rij vaak alleen, een ander om op m'n fiets te letten iser vaak niet bij. Slapen doe je waar het maar kan. Als er een hotel is kan dat maar dat is een uitzondering. Deze rit was nogal luxe opgezet. Helaas was ik te langzaam om van de 3 hotelovernachtingen gebruik te maken. Maar ik vond altijd ergens wel iets. Voor het geval dat had ik een aluminium folie slaapzak van 100 gram bij me. Dit jaar zit ik nu rond de 8500km.
Ik heb een Etrex 30. Dat is een GPS die gewoon op AA batterijen werkt. Die kun je overal wel kopen. Er zijn een aantal randonneurs die een GPS met interne accu verbonden hebben met hun naafdynamo en zo zo goed als onbeperkte energie ervoor heben. Zo goed als onbeperkt zeg ik, soms zorgt de tussenschakel voor storing en dan heb je in een keer geen verlichting en geen navigatie meer. Voor mij de reden om gewoon de Etrex 30 te gebuiken.
pi_144877999
Cts-test op een Kickr gedaan. Eerste 8 minuten iets teveel ingehouden maar toch bijna 330 watt gemiddeld over de twee blokken van 8 minuten. Eens zien of ik nog wat kan afvallen deze winter terwijl het wattage niet teveel achteruit gaat.

Wel een fijne test verder. Stuk prettiger dan een maximaaltest, was redelijk fris nog vlak na de test
pi_144879066
Voor de laatste dag wacht nog een stevige opdracht. Ik heb nog 270km te gaan. Daarvoor heb ik 17 uur als ik uitga van de gewone finishtijd, 19 uur inclusief de extra tijd die ik erbij gekregen heb. De opdracht blijft daarmee haalbaar. Maar eerst moet ik zorgen voor voldoende energie. 40 minuten slapen is een goede basis. Ik fiets via de grote weg door naar het eerste dorp. Het is inmiddels dag, de bakker is open. Ik koop wat broodjes en eet die op het dorpsplein op. De café-tabac aan het dorpsplein is ook open. Een kop thee daar maakt het ontbijt af. Het is er erg levendig. In de rokersruimte zitten vooral de oudere dorpelingen. De jongere dorpelingen hangen aan de tap. Het is nog geen 8 uur en het is er al gezellig druk. Met volle bidons vertrek ik er weer.
In het volgende stuk zitten een aantal onverharde kilometers. Natuurlijk in een afdaling. Maar het is netjes onverhard. Met mijn iets bredere banden en iets langere wielbasis ka ik er prima op rijden. Ik hoef amper in te houden en stuif over het gravel. Met deze adrenalinestoot ben ik weer helemaal bij.
Helaas heb ik al snel geen kaart meer in m'n GPS. Bij het bestellen van de OSM kaarten heb ik dit stukje vergeten. Alleen een lijntje op de GPS volgen gaat me niet zo goed af. Maar gelukkig is het fietspad goed bewegwijzerd. Ik volg gewoon de bordjes en kom zo prima uit. De route is en blijft mooi. Dwars door de fruitboomgaarden gaat het richting Merano.
Vlak voor Merano gaat het weer fors omlaag. Nu rij ik op electronische kompaspeiling verder. Het fietspad is me veel te langzaam, liever rij ik tussen het Italiaanse verkeer door. Dat weet tenminste wat doorrijden is en kan omgaan met een voorbijstuivende fietser. Zonder problemen doorkruis ik Merano. Bij het verlaten van Merano haal ik de eerste vakantiefietsers in. Het fietspad langs de Ätsch is behoorlijk populair. Navigeren wordt nu heel makkelijk. In plaats van kleine weggetjes tussen de boomgaarden volgt de route nu gewoon de rivier.
Een kleine 20 kilometer voor Bolzano bel ik Jan op. Ik zal na de officiële sluitingstijd door Bolzano komen, ik kan er dus niet op rekenen dat nog iemand op de controle zit. Van Jan mag ik bij de eerste benzinepomp in Bolzano stempelen. Hij kan dan ook door om de groep te begeleiden en mij scheelt het een stuk door Bolzano rijden. Als ik Bolzano binnenrij zie ik de benzinepomp al snel liggen. Gelukkig heeft de pomp ook een klein café. Ik eet er een tosti en rij door naar de supermarkt waar ik mijn voorraden aanvul. Daarna steek ik door naar de route.
Bolzano verlaten we via een van de mooiste stukken van het fietspad. Tussen de riviertjes door gaat het bebost verder. Kort buiten Bolzano heb ik ook weer een kaart. Maar juist dan rij ik verkeerd. Ik zou hier eigenlijk de Ätsch moeten oversteken en dan aan de andere kant verder. Maar ik volg het fietspad aan deze kant. Eerst verwacht ik later weer over te kunnen steken maar er zijn heel wat bruggen in onderhoud. Met als gevolg een eind terugrijden en 25 minuten tijdsverlies. Samen met de continue tegenwind maakt dit een finish voor middernacht steeds moeilijker. Langzaam ga ik steeds meer rijden op een finish tussen middernacht en 2 uur.

Moeilijk is het voorlopig niet. Een net jaagpad langs de rivier, af en toe wat voorzieningen en voor de betere verversingen vlak nog geen kilometer naast de route regelmatig een supermarkt. 1X moet ik van de route af vanwege een omleiding maar ook deze is goed aangegeven. Hier heb ik de enige inzinking van de dag. Ik moet even gaan zitten en 10 minuten de ogen dicht doen. Vooral rond Trento is het fietspad erg geliefd. Hele groepen rijden er rond. Helaas meestal in de verkeerde richting. Dat is het enige wat er mist, een leuk groepje dat met 25 per uur rijdt en waar ik bij uit de wind kan zitten. Alleen vlak voor de controle van Moni vindt ik zo'n groepje, voor een paar kilometer.
Bij de Bici Grill in Moni blijf ik niet al te lang. Het is al laat en ik wil voor het donker het Gardameer bereiken. Op het moment dat ik de Ätsch verlaat wordt het gelijk helemaal anders. Ik heb weer last van de plaatselijke gewoonte om de fietsen te verbieden op de hoofdweg en fietsers over een geitenpad te sturen. Het eerste stuk van het fietspad naar de Passo San Giovanni gaat nog, maar het laatste stuk is een ramp. De ontwerper van dit fietspad denkt kennelijk dat alle fietsers moutainbikers zijn van het type stijl, stijler, stijlst. Een fietspad met stijgingspercentages van boven de 10% en haakse bochten in de afdalingen om alle snelheid er volledig uit te krijgen is het resultaat. En overal waarschuwingsborden. Veiligheid en fietspad staan hier totaal met elkaar in conflict. Gelukkig vindt ik voor de afdaling een weg waar ik op mag fietsen en die goed loopt. Met 50-60km/u stort ik mij naar Torbole. Ik kom aan het Gardameer aan bij het laatste avondlicht, het perfecte moment voor wat sfeerfoto's.

Met het laatste restje daglicht begeef ik me naar de laatste controle. De dorpjes langs het Gardameer zijn erg mooi in het donker. Hier is het goed fietsen. Vlot bereik ik de laastste controle in Torri del Benaco. Bij het controlecafé wordt net opgeruimd. Gelukkig kan een stempel er nog wel af. Ik verlaat Torri del Benaco snel. Ik wil kijken hoe dicht ik nog bij een finishtijd van middernacht kan komen. Ik neem me alleen even de tijd om Jan op te bellen met de verwachte aankomsttijd. Van hem hoor ik dat het afsluitende diner net bezig is. Ik had niet verwacht daar nog voor op tijd te zijn.
De klim vanuit Torri del Benaco zag er vervaarlijk uit op de routebeschrijving. Maar in de praktijk valt het best mee. Zonder problemen kom ik boven aan. Ik ben snel weggereden uit Torri del Benaco in de verwachting dat ik ergens onderweg m'n flessen kon vullen. In Abarè zou ik zo'n kans hebben maar ik besluit de route te volgen en niet door te rijden naar de benzinepomp. Dat terwijl ik me zo een hele omweg had kunnen besparen.
In Rivoli Veronese staat er op de rotonde en kraan. Maar helaas geeft die geen water. Ook hier zou ik er beter aan gedaan hebben de weg te volgen. Het fietspad zal vast en zeker overdag een super uitzicht bieden, het lijkt te zijn ontworpen door dezelfde ontwerper als het fietspad naar de Passo San Giovanni. Ook nu weer is het draaien en keren en tegen een steile wand omhoog rijden. Tot mijn verrassing kom ik hier Manfred tegen. Hij heeft met zijn ligfiets de grootste problemen met het acrobateerwerk. Op het technische stuk laat ik hem achter, later op het rechte fietspad langs een kanaal komt hij weer bij. Gelukkig heeft hij nog genoeg water en krijg ik een bidon van hem. Ik vertel Manfred dat ik extra tijd heb. Hij kent de procedure, 4 jaar geleden heb ik 5 uur nodig gehad om hem te depanneren tijdens de Witte Nachten 1200 in Rusland.
Uitendelijk bereiken we de buitenwijken van Verona. Het laatste duurt heel lang. Een paar kilometer voor de finish moeten we nog even zoeken. Het fietspad dat we zouden moeten nemen is afgesloten met een hek. Maar gelukkig loopt er een goede weg in de juiste richting. Om precies 1 uur tikken we aan in Verona bij de finish. Voor mij nog binnen de tijd, voor Manfred helaas niet. Een enkele deelnemer is nog wakker en begroet ons. Net zoals m'n maatje Lars. Na het afstempelen vraag ik aan de nachtwaker of er nog eten is. Helaas niet. Ik zeg hem dat dit voor fietsers niet handig is en vraag of er een pizza bezorgdienst is in de stad. Na een minuutje zoeken heeft hij er een gevonden. Hij bestelt voor me een pizza. Ik ga naar de kamer die ik met Lars deel voor een douche. Lars wacht onder op de pizzakoerier. Die komt net nadat ik klaar ben met douchen. Manfred is nog beneden. Hij ziet de pizza en bestelt direct eentje bij de pizzakoerier. Die komet niet veel later terug met Manfreds bestelling. Gezelschap gehouden door Lars genieten we van de pizza's en van een heel mooi brevet.
pi_144881399
quote:
Weer een prachtig verhaal! Tijdens 1 van mijn eerste fiets vakanties ben ik via ongeveer de zelfde route (moezel, bodensee, arlberg- Reschenpass , gardameer, verona) naar Venetie gefietst, daar deed ik toen 3 weken over :P

Vooral het presteren met slechts die verschrikkelijk korte nachtjes vind ik fascinerend. Ook valt me op dat je veel alleen fietst: zijn er gewoon te weinig mensen die in het zelfde ritme fietsen om een groepje te vormen?
eten!!!
pi_144882252
Ivo _O_
pi_144882262
@ivo:
Heb je geen eigen site om deze prachtige verhalen op neer te zetten?
Het sneeuwt nu zo snel onder hier, en dat is doodzonde.
pi_144882399
Erg tof verhaal Ivo!
pi_144882646

Gratis lichtshow op de fiets nu iedere morgen _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 08:35:39 #268
153506 Captain_Fabulous
pi_144882806
Weer ^O^ tocht en erhaal ivo! Gefeliciteerd.
pi_144882813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Gratis lichtshow op de fiets nu iedere morgen _O_
Ja was erg mooi !
  donderdag 25 september 2014 @ 08:36:43 #270
153506 Captain_Fabulous
pi_144882818
Is er trouwens veel functioneel verschil tussen de ettex 20 en 30, ivo? Behalve 50 euro prijsverschil, zie ik niet veel verschillen zo snel.
pi_144883086
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 01:26 schreef janatwork het volgende:

Ook valt me op dat je veel alleen fietst: zijn er gewoon te weinig mensen die in het zelfde ritme fietsen om een groepje te vormen?
Voor mijn doen reed ik juist veel samen. De eerste dag mischien 10km alleen gefietst, de rest allemaal samen met anderen. De 2e en een deel van de 3e nacht ook samen met iemand. Dat is wel eens anders geweest. Deze keer had ik meer kunnen samenrijden, het probleem was de reparatie tijdens de 1e dag. Daardoor kwam ik tussen de mensen terecht die eigenlijk wat langzamer reden dan ik. Je kunt ook zien dat ik langzaam steeds meer mensen inhaalde. Zonder het tijdsverlies van de reparatie had ik denk ik veel meer meegereden met anderen, dan zat ik aan de staart van de grote meute.
pi_144883103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
@ivo:
Heb je geen eigen site om deze prachtige verhalen op neer te zetten?
Het sneeuwt nu zo snel onder hier, en dat is doodzonde.
Ik heb inderdaad zat verhalen. Die vinden meestal hun weg ergens op allerhande sites op internet. Dit verhaal zal wel op de site van ERN verschijnen, heb dat nog niet geregeld maar het is wel gebruikelijk. Op wielertoerist.be staat het al.
pi_144883137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is er trouwens veel functioneel verschil tussen de ettex 20 en 30, ivo? Behalve 50 euro prijsverschil, zie ik niet veel verschillen zo snel.
Het grote verschil is de hoogtemeter. Voor mij is die essentieel, zo kan ik o.a. zien hoeveel ik nog te klimmen heb op een bepaalde route. Rij je vooral in de polder dan is dit natuurlijk overbodig.
  donderdag 25 september 2014 @ 09:11:17 #274
153506 Captain_Fabulous
pi_144883362
Juist op vakanties klim ik het meest, dus daar ben ik dan wel benieuwd naar. Hij is in de aanbieding kennelijk, weet je of er soms een nieuw model aankomt ofzo?
pi_144883798
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:17 schreef Ericr het volgende:
Cts-test op een Kickr gedaan. Eerste 8 minuten iets teveel ingehouden maar toch bijna 330 watt gemiddeld over de twee blokken van 8 minuten. Eens zien of ik nog wat kan afvallen deze winter terwijl het wattage niet teveel achteruit gaat.

Wel een fijne test verder. Stuk prettiger dan een maximaaltest, was redelijk fris nog vlak na de test
Met trainnerroad? De eerste keer dat ik die deed ging ik na het tweede interval bijna over m'n nek zo diep als ik gegaan was.
pi_144884263
Ik zag op internet nog een filmpje van de tocht, je zal die vast zelf al gezien hebben.

Wat een uitzichten en landschappen, echt mooi!
pi_144884996
Ivo, held _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 10:28:13 #278
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_144885015
@Ivo
Wanneer je aangekomen bent, keer je dan met een bus terug naar huis, of mag je dat als de globetrotter die je bent, ook verder zelf uitzoeken?
pi_144885073
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:28 schreef Limburg82 het volgende:
@Ivo
Wanneer je aangekomen bent, keer je dan met een bus terug naar huis, of mag je dat als de globetrotter die je bent, ook verder zelf uitzoeken?
Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuur _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 10:43:53 #280
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_144885395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Na z'n pizza is Ivo gewoon weer omgedraaid natuurlijk, dat is deel 2 van dit geweldige avontuur _O_
Dat verwacht ik eigenlijk ook.
pi_144885458
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:31 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Met trainnerroad? De eerste keer dat ik die deed ging ik na het tweede interval bijna over m'n nek zo diep als ik gegaan was.
Ja met trainerroad. Tweede interval was wel zwaar inderdaad maar heb geprobeerd om redelijk steady naar het einde toe te werken. Wel wat verhoogd in de laatste 2 minuten maar tot maximaal 30% van de waarden die ik er voor trapte. Was al zwaar genoeg om nog even 2 minuten boven de 400 watt te trappen.

Eerste interval had ik misschien net even te weinig gegeven maar durfde ook niet teveel te geven. Weet hoe je indoor volledig kapot kan gaan omdat je geen directe feedback hebt van weg en perceptie van snelheid.

Was hoe dan ook aangenaam verrast door het vermogen dat uit de test kwam. Voor een ouwe lul van 44 had ik niet meer verwacht dat ik nog rond de 300w FTP-vermogen zou hebben. Wel een vermoeden op basis van tests op de weg maar die worden over het algemeen teveel verstoord door wind en andere omstandigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 25-09-2014 11:00:03 ]
  donderdag 25 september 2014 @ 10:56:17 #282
153506 Captain_Fabulous
pi_144885690
Wie gaat eigelijk naar bike motion?
pi_144886833
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:46 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ja met trainerroad. Tweede interval was wel zwaar inderdaad maar heb geprobeerd om redelijk steady naar het einde toe te werken. Wel wat verhoogd in de laatste 2 minuten maar tot maximaal 30% van de waarden die ik er voor trapte. Was al zwaar genoeg om nog even 2 minuten boven de 400 watt te trappen.

Eerste interval had ik misschien net even te weinig gegeven maar durfde ook niet teveel te geven. Weet hoe je indoor volledig kapot kan gaan omdat je geen directe feedback hebt van weg en perceptie van snelheid.

Was hoe dan ook aangenaam verrast door het vermogen dat uit de test kwam. Voor een ouwe lul van 44 had ik niet meer verwacht dat ik nog rond de 300w FTP-vermogen zou hebben. Wel een vermoeden op basis van tests op de weg maar die worden over het algemeen teveel verstoord door wind en andere omstandigheden.
Wat is dat trainerroad?
pi_144887001
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat is dat trainerroad?
Maakt van je tacx een soort powermeter met bijbehorende trainingen.

http://www.trainerroad.com/
pi_144887138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maakt van je taxcen een soort powermeter met bijbehorende trainingen.

http://www.trainerroad.com/
Oke, die taxcen staan wel bekend als onnauwkeurig wat betreft vermogen.
pi_144887168
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat is dat trainerroad?
Indoor trainingssoftware. Gekoppeld aan een Kickr-trainer heb je een vrij goede weergave van je poweroutput. De Kickr kan je voor iedere training vrij snel calibreren en heeft afwijkingen voor power die vergelijkbaar zijn met oplossing voor de weg.
pi_144887183
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke, die taxcen staan wel bekend als onnauwkeurig wat betreft vermogen.
Iedere tacx he? Zelfs iedere andere indoor trainer? Ook zonder vermogensmeter.

En natuurlijk is het onnauwkeurig, maar zoveel scheelde het niet met een normale vermogensmeter. Het was absoluut bruikbaar om mee te trainen.
pi_144887316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

Indoor trainingssoftware. Gekoppeld aan een Kickr-trainer heb je een vrij goede weergave van je poweroutput. De Kickr kan je voor iedere training vrij snel calibreren en heeft afwijkingen voor power die vergelijkbaar zijn met oplossing voor de weg.
Oke. Best leuk. De afwijkingen van gerenommeerde pm op de weg zijn minder dan 1%
pi_144887359
De Kickr's zijn qua wattage betrouwbaarder dan een Tacx. Je hebt altijd wel wat afwijkingen maar indoor is hoe dan ook al een afwijking t.o.v. outdoor. No way dat ik mezelf zo diep kan pushen indoor als ik outdoor kan gaan. Zelfs met een hele batterij ventilators ga je indoor op den duur toch wel meer kapot.
pi_144887480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:57 schreef Ericr het volgende:
De Kickr's zijn qua wattage betrouwbaarder dan een Tacx. Je hebt altijd wel wat afwijkingen maar indoor is hoe dan ook al een afwijking t.o.v. outdoor. No way dat ik mezelf zo diep kan pushen indoor als ik outdoor kan gaan. Zelfs met een hele batterij ventilators ga je indoor op den duur toch wel meer kapot.
Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.
  donderdag 25 september 2014 @ 12:08:21 #291
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144887650
Ik zou zelf een indoor powermeter maken van ouwe rotzooi. Moet goed te doen zijn met een flinke dynamo.
pi_144887672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou zelf een indoor powermeter maken van ouwe rotzooi. Moet goed te doen zijn met een flinke dynamo.
Wasmachine-onderdelen.
  donderdag 25 september 2014 @ 12:11:07 #293
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144887734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wasmachine-onderdelen.
Nee, een oud frame voor de stationary trainer, de achterkrans direct koppelen aan een dynamo, en dan meten met een podmetertje en 5x 100 Watt gloeilampen in serie of parallel.
  donderdag 25 september 2014 @ 12:15:05 #294
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_144887835
Of de achterkrans koppelen aan een mega-fan, zodat hoe harder je trapt hoe meer koelwind.
pi_144887972
Mooie verhalen weer, Ivo! ^O^
pi_144888290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als de afwijking maar constant is maakt het verder geen drol uit. Dan stond er bij jou 310 of 350. Boeiend.
Op zich wel maar het is ook wel prettig als het enigszins vergelijkbaar is met output die je op de weg kan leveren. Om progressie te meten tijdens een test maakt het inderdaad geen ruk uit, als de afwijking constant is zal je progressie hoe dan ook kunnen meten.
pi_144888732
Beukenootjes :') Mijn god
pi_144888822
PR op het kopje. Die wielen werken dus prima :P

Alsnog traag, want ik en omhoog fietsen :'), maar toch bijna 2km/h harder dan mn vorige PR :P
pi_144888892
Kopje O+
pi_144888908
Wow cool, weer gratis premium aanbod op strava _O_
pi_144888910
Die pannenkoeken daar bovenop zijn ook :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')