Nooit gedaan, klinkt opzich logisch maar misschien dat je bij die manier van meten wel wat later kan vervangen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier las ik dat je tijdens het meten met de kettingchecker je druk op de pedaal moet uitoefenen om een goed beeld te krijgen van de slijtage. Tijdens het fietsen wordt de ketting namelijk ook uitgetrokken door de druk en met die lengte gaat hij over de tandjes. Ik deed dat nooit. Doen jullie dat wel?
Als je de ketting op spanning zit moet je hem juist eerder vervangen, aangezien de ruimte tussen de ketting langer wordt, wat dichter bij de werkelijkheid komt aangezien tijdens het fietsen de ketting ook op spanning staat.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:41 schreef ddx het volgende:
[..]
Nooit gedaan, klinkt opzich logisch maar misschien dat je bij die manier van meten wel wat later kan vervangen.
Ik hou het wel op m'n huidige methode gewoon vervangen als de .75 tool er makkelijk in gaat.
Nee, alleen een extra lange remleiding nodig voor het voorwiel. Die gaat onder de laadbak door. Verder is een gewone standaard set afdoende 160mm zit er nu op.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Bij 12gobiking hebben ze nu ook een set XT-remmen voor weinig. Maar je zal wel niet wegkomen met een voorgemonteerd setje bij die bakfiets. Wat moet je dan eigenlijk hebben? 2 voorremklauwen?
Oops.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:40 schreef muzas het volgende:
Ik kan mn binnenband niet oppompen35mm velg, 40mm ventiel... Net niet genoeg voor de pomp o grip te krijgen
![]()
Heb je de nieuwe wieltjes al? Ben benieuwd. Anders opzetstukkie of efkes naar FM.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:40 schreef muzas het volgende:
Ik kan mn binnenband niet oppompen35mm velg, 40mm ventiel... Net niet genoeg voor de pomp o grip te krijgen
![]()
ja die heeft vast wel biba's voor 11,95 per stukquote:Op dinsdag 23 september 2014 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe wieltjes al? Ben benieuwd. Anders opzetstukkie of efkes naar FM.
Daar zullen ze bij de ontwikkeling van die tool toch wel rekening mee hebben gehouden lijkt me.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je de ketting op spanning zit moet je hem juist eerder vervangen, aangezien de ruimte tussen de ketting langer wordt, wat dichter bij de werkelijkheid komt aangezien tijdens het fietsen de ketting ook op spanning staat.
Ik had een tool die alleen 1.0 aangaf. Net ff 1 gekocht die ook 0,75 aangeeft.
Ik herken het, koop alleen nog maar langere ventielen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:40 schreef muzas het volgende:
![]()
Ja dat is mooi op een lage velg.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:35 schreef Ericr het volgende:
Koop gewoon altijd banden met 80mm ventielen, ook niet zo'n dom ringetje om je ventiel mee vast te zetten aan het wiel.
Das nog erger dan een fietsbelquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is mooi op een lage velg.
Zit niet op de fiets om mooi te zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is mooi op een lage velg.
Succesquote:Op dinsdag 23 september 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
Verlengding bij dasia gekocht. Wat een gepruts is dat (ik ben gewoon tiefusdo en incompetent maar geef graag me zooi de schuld). Maar goed, bandjes hard, wielen testen.
Bedoelde ook eerder, geen idee waarom ik later intikquote:Op dinsdag 23 september 2014 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je de ketting op spanning zit moet je hem juist eerder vervangen, aangezien de ruimte tussen de ketting langer wordt, wat dichter bij de werkelijkheid komt aangezien tijdens het fietsen de ketting ook op spanning staat.
Ik had een tool die alleen 1.0 aangaf. Net ff 1 gekocht die ook 0,75 aangeeft.
Die verlengdingen zijn onhandig, vaak past handpompje niet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:06 schreef muzas het volgende:
Verlengding bij dasia gekocht. Wat een gepruts is dat (ik ben gewoon tiefusdo en incompetent maar geef graag me zooi de schuld). Maar goed, bandjes hard, wielen testen.
Ottoland omloop 60km aanstaande zaterdag, 32km fietsen vanaf Rotterdam. Voorinschrijving sluit vandaag. Iets voor jou?quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe wieltjes al? Ben benieuwd. Anders opzetstukkie of efkes naar FM.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |