Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairAFCA
Qui audet adipiscitur
Ik heb al een aantal keren een discussie met hem erover gehad en al die keren was hij het die niet meer reageerde of er mee stopte, vandaar de gaap.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vreemd wel: een grote mond over vuurpijlen richting Israel en gaap doen over ellende vanaf Israel.
Ja, dat snap ik ook nooit: dat er volop in de lucht geschoten wordt. Alsof die kogels a. niet beter besteed zouden zijn en b. niet gewoon ergens naar beneden zouden komen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 04:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat dik gedrukte stukje![]()
Anyway hopen dat dit blijft en Hamas en Israël gaan praten en tot een oplossing komen.
Voor de rest feest in Gaza
En wie heeft dat puin gemaakt?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 04:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Schitterend inderdaad, die dode kindjes onder het puin, huilende vaders en moeders die hun kindje onder het puin proberen te halen..
Er is echt alle reden tot feest...
Effectiviteit als argument...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En wie heeft dat puin gemaakt?
Niet de raketten van Hamas, want die veroorzaken amper schade. Ook al zouden ze dat willen.
Wel de raketten en bommen van Israel, want die veroorzaken wel veel schade en doden, ook al zeggen ze dat niet te willen.
Oh, religie maakt het sowieso allemaal al snel lastig he.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:21 schreef Smoofie het volgende:
Ik vind het een beetje makkelijk concluderen. Qatar, UAE, Kuwait en in mindere mate Saudi-Arabia zijn toch arabische landen die een land hebben opgebouwd, zij het met onderdrukking en religieuze wetten, toch een land. De kolonisten in Israël en een groot gedeelte van conservatief rechts zijn net zo erg als de meeste zandnegersArabieren als het gaat om het vermogen van discussie en het respeceren van een andere mening.
Nog los van de taalfouten: jij bent dus voor het ausradieren van de Palestijnen in Gaza, begrijp ik. Een Endlösung?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:17 schreef homme7 het volgende:
Haat tegen Israel die zich met te veel succes verdedigd , toch zal dat het opnieuw beginnen van het raketgooien niet stoppen denk ik, deze mensen zijn haatblind van verstand en inzicht
[ afbeelding ]
Neenee. Jij maakte het leed van kindjes onder het puin tot argument.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Effectiviteit als argument...![]()
Dat dat officieel nog geen drogredenering is is mij een raadsel.
Cynisme is je vreemd?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Neenee. Jij maakte het leed van kindjes onder het puin tot argument.
Dus maakte ik de veroorzaker van dat puin tot argument.
Nee cynisme is mij niet vreemd!quote:
Het feest was in Gaza.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee cynisme is mij niet vreemd!
Maar jouw cynisme richt tegen Hamas, terwijl het zich tegen Israel zou moeten richten.
Ja, in Gaza vieren de mensen feest als een oorlog afgelopen is, in Israel vieren de mensen feest als er een oorlog gevoerd wordt.quote:
Nee.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, in Gaza vieren de mensen feest als een oorlog afgelopen is, in Israel vieren de mensen feest als er een oorlog gevoerd wordt.
Jawel hoor. Er waren beelden van Isrealis die toe zaten te kijken, met chips en flesjes drank, hoe het leger Gaza binnenviel.quote:
Wat verwacht jij precies? dat jij mij kan trollen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Er waren beelden van Isrealis die toe zaten te kijken, met chips en flesjes drank, hoe het leger Gaza binnenviel.
En hier op FOK heb ik vaak genoeg haleluja's gezien als Israel Gaza weer eens binnenviel.
Nooit als er raketten van Hamas vielen.
LOLquote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, in Gaza vieren de mensen feest als een oorlog afgelopen is, in Israel vieren de mensen feest als er een oorlog gevoerd wordt.
In Gaza maken ze de domme volgelingen wijs dat een staakt het vuren een overwinning isquote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het overeenkomen om bombardementen te stoppen van een macht wat vele malen superieur is moet een nederlaag zijn idd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In Gaza maken ze de domme volgelingen wijs dat een staakt het vuren een overwinning is.
Het punt is dat die "staakt het vuren" niets betekend.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het overeenkomen om bombardementen te stoppen van een macht wat vele malen superieur is moet een nederlaag zijn idd.
Het is gewoon helemaal niets, gewoon een pauze, en het is niets dat Gaza heeft gewonnen of bereikt ergens mee, Israel wil gewoon even ademhalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het overeenkomen om bombardementen te stoppen van een macht wat vele malen superieur is moet een nederlaag zijn idd.
Dit dus.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon helemaal niets, gewoon een pauze, en het is niets dat Gaza heeft gewonnen of bereikt ergens mee, Israel wil gewoon even ademhalen.
Tof dat je impliciet erkent dat Israël helemaal geen vrede wil.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon helemaal niets, gewoon een pauze, en het is niets dat Gaza heeft gewonnen of bereikt ergens mee, Israel wil gewoon even ademhalen.
Laat je zelf dagelijks bombarderen, beoordeel daarna eens wat een staak het vuren is, zowel voor Israel als voor Palestina.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is dat die "staakt het vuren" niets betekend.
Dat is nogal relatief, veel mensen leven hierdoor (een dag?) langer, dat noem ik niet niets.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je snapt het niet, het is gewoon een adem pauze.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat je zelf dagelijks bombarderen, beoordeel daarna eens wat een staak het vuren is, zowel voor Israel als voor Palestina.
Dat kan, en dat is mooi dan. Maar dan nog is het de verdienste van Isreal en niet van gaza/hamas.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is nogal relatief, veel mensen leven hierdoor (een dag?) langer, dat noem ik niet niets.
Wat jij niet snapt is, dat er in die 'pauze' wat overigens door beide kampen niet zodanig wordt benoemd btw, ruimte biedt voor het besparen van mensenlevens en dat iets is om toe te juichen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt het niet, het is gewoon een adem pauze.
Dat snap ik heel goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is, dat er in die 'pauze' wat overigens door beide kampen niet zodanig wordt benoemd btw, ruimte biedt voor het besparen van mensenlevens en dat iets is om toe te juichen.
De overmaatse dood van burgers overigens ook.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kan, en dat is mooi dan. Maar dan nog is het de verdienste van Isreal en niet van gaza/hamas.
Zo zie ik het ook. Maar negativiteit heerstquote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is, dat er in die 'pauze' wat overigens door beide kampen niet zodanig wordt benoemd btw, ruimte biedt voor het besparen van mensenlevens en dat iets is om toe te juichen.
Nee, dat is weer gewoon Hamas, maar dat geeft niet, ze zijn er erg trots op elke keerquote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De overmaatse dood van burgers overigens ook.
Heeft niets met negativiteit te maken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Maar negativiteit heerst
Precies.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De overmaatse dood van burgers overigens ook.
Hamas heeft gezorgd voor al die doden in Gaza?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is weer gewoon Hamas, maar dat geeft niet, ze zijn er erg trots op elke keer.
Uiteindelijk gaat iedereen toch dood, op langer termijn of korter termijn, ipv een bom/raket op je dak kan het ook door alledaagse omstandigheden nu. Op de langere termijn valt nu diplomatischer uit te werken naargelang het staken in stand blijft.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed.
Jij denkt op kottertermijn, ik op lagertermijn.
Ik denk dat dat nogal naïeve hoop is, maar goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat iedereen toch dood, op langer termijn of korter termijn, ipv een bom/raket op je dak kan het ook door alledaagse omstandigheden nu. Op de langere termijn valt nu diplomatischer uit te werken naargelang het staken in stand blijft.
ja, de VN scholen waar uitsluitend onderdak was geregeld, geen Hamaspost was en de kinderen op het strand was ook door Hamas.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is weer gewoon Hamas, maar dat geeft niet, ze zijn er erg trots op elke keer.
Israel maakt alleen gebruik van precisiebommen, dat weet je toch !quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ja, de VN scholen waar uitsluitend onderdak was geregeld, geen Hamaspost was en de kinderen op het strand was ook door Hamas.
Denken doe je maar, zien doen we toch wel allemaal.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nogal naïeve hoop is, maar goed.
Hopen doe ik ook !
ja toggggg!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel maakt alleen gebruik van precisiebommen, dat weet je toch !![]()
Veilig van achter je pc zonder dat er raketten of bommen van de ander op je hoofd vallen is de beleving sowieso wel wat anders, ik heb hier als het ging om het aan de kaak stellen van burgergevallen users zien posten die letterlijk uitspraken van IDF en en Netanyahu overnamen om het goed te praten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel apart dat er nog steeds mensen zijn die dat daadwerkelijk volhouden.
Uiteraard, maar iedereen kan toch zien dat bepaalde bombardementen niets te maken hebben met "precisie"?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veilig van achter je pc zonder dat er raketten of bommen van de ander op je hoofd vallen is de beleving sowieso wel wat anders, ik heb hier als het ging om het aan de kaak stellen van burgergevallen users zien posten die letterlijk uitspraken van IDF en en Netanyahu overnamen om het goed te praten.
Als dat met alle burgerdoden nog steeds door Israel sympathisanten en IDF wordt verdedigd dan rijst de vraag of het misschien niet de bedoeling was dat er tig burgers gedood werden, gezien het een precisie aanval was en na de gevolgen nog steeds zodanig wordt verdedigd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, maar iedereen kan toch zien dat bepaalde bombardementen niets te maken hebben met "precisie"?
Zover zou ik dan weer niet willen gaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als dat met alle burgerdoden nog steeds door Israel sympathisanten en IDF wordt verdedigd dan rijst de vraag of het misschien niet de bedoeling was dat er tig burgers gedood werden, gezien het een precisie aanval was en na de gevolgen nog steeds zodanig wordt verdedigd.
Dan kan je ook moeilijk na tig burgerdoden zeggen dat het een precisie aanval was, indien niet de bedoeling, kijkende naar de gevolgen was het dan allesbehalve precisie dagelijks.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zover zou ik dan weer niet willen gaan.
Ja, maar als ze zouden toegeven dat het geen precisiebommen waren, dan toon je ook aan dat je niets geeft om burgerdoden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan kan je ook moeilijk na tig burgerdoden zeggen dat het een precisie aanval was, indien niet de bedoeling, kijkende naar de gevolgen was het dan allesbehalve precisie dagelijks.
Dat is dan een stukje imago proberen te behouden, diplomatisch en status niets meer dan dat.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar als ze zouden toegeven dat het geen precisiebommen waren, dan toon je ook aan dat je niets geeft om burgerdoden.
Nou ja, 5 burgerdoden aan de hand van een aanval is 5 burgerdoden, daar valt niets aan te overdrijven natuurlijk en dat zijn er al 5 teveel, dus relatief rustig zou ik het niet willen noemen.quote:Want met zulke bommen is het nogal evident dat er veel slachtoffers zullen vallen. Al ben ik ook van mening dat je niet overdrijven met de cijfers van de burgerdoden, Israël doet het nog relatief rustig aan.
Het gaat er dan ook niet om dat Israel de uitschot van de wereld is en oh bah gadverderrie zo slecht en weet ik wat, Hamas zelf is ook geen lieverdje en alle beide kanten beroepen zich op actie-reactie, maar meer of minder dan wat zich afspeelt kan je het ook niet maken.quote:Heb zo,n vermoeden dat als VS, Rusland in Israel zijn voeten stond, dat Gaza er nog een stuk beroerder aan toe was.
1: Dat gevoel heb ik ook.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is dan een stukje imago proberen te behouden, diplomatisch en status niets meer dan dat.
[..]
Nou ja, 5 burgerdoden aan de hand van een aanval is 5 burgerdoden, daar valt niets aan te overdrijven natuurlijk en dat zijn er al 5 teveel, dus relatief rustig zou ik het niet willen noemen.
[..]
Het gaat er dan ook niet om dat Israel de uitschot van de wereld is en oh bah gadverderrie zo slecht en weet ik wat, Hamas zelf is ook geen lieverdje en alle beide kanten beroepen zich op actie-reactie, maar meer of minder dan wat zich afspeelt kan je het ook niet maken.
Dat is een lezing wat in mijn ogen nogal faalt, het klopt dat een vijand die in z'n manifest heeft staan dat jij gedood moet worden nogal een probleem is voor je eigen veiligheid en onderhandelen daarmee niet de primaire wens / optie is, maar het probleem tussen de Palestijnen en Joden is wel meer dan Gaza/Hamas, als buiten de laatstgenoemden alles koek en ei was tussen Palestina en Israel had ik die lezing volkomen gelijk gegeven, maar dat is het niet echt, verre van zelfs.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat gevoel heb ik ook.
En het werkt.
2: En dat Hamas ook geen lieverdjes zijn is exact het probleem. Dat is waarom dit staakt het vuren in mijn ogen op lagertermijn weinig voorstelt, een van de partijen begint toch wel weer met aanvallen.
Zolang Hamas in zijn handvest heeft staan dat ze Israël willen vernietigen en zolang Israël doorgaat met de nederzettingen, gaat dit conflict niet stoppen.
Dat weet ik, het was slechts om aan te tonen dat Hamas ook geen vrede wil.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is een lezing wat in mijn ogen nogal faalt, het klopt dat een vijand die in z'n manifest heeft staan dat jij gedood moet morgen nogal een probleem is voor je eigen veiligheid en onderhandelen daarmee niet de primaire wens / optie is, maar het probleem tussen de Palestijnen en Joden is wel meer dan Gaza/Hamas, als buiten de laatstgenoemden alles koek en ei was tussen Palestina en Israel had ik die lezing volkomen gelijk gegeven, maar dat is het niet echt, verre van zelfs.
Hamas was voor de Palestijnen in Gaza een enige alternatief na decennia van Fatah corruptie had Hamas ondertussen een reputatie opgebouwd met haar sociale tak, vandaar dat de aanhang van Hamas op dat vlak zo groot is, wanneer de media het heeft over hamas denkt men aan raketten, aanslagen en executies, bij de Palestijnen spreekt men over de 'Hamas' tandarts / loodgieter ipv de andere bijvoorbeeld om maar even een perspectief van de Palestijn aan te halen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat weet ik, het was slechts om aan te tonen dat Hamas ook geen vrede wil.
Behalve Israel, is ook Hamas een probleem voor Gaza/Palestina. Al zien veel Palestijnen dat helaas anders (wel begrijpelijk).
Ik heb hier geen woord aan toe te voegen, helemaal mee eens.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hamas was voor de Palestijnen in Gaza een enige alternatief na decennia van Fatah corruptie had Hamas ondertussen een reputatie opgebouwd met haar sociale tak, vandaar dat de aanhang van Hamas op dat vlak zo groot is, wanneer de media het heeft over hamas denkt men aan raketten, aanslagen en executies, bij de Palestijnen spreekt men over de 'Hamas' tandarts / loodgieter ipv de andere bijvoorbeeld om maar even een perspectief van de Palestijn aan te halen.
Het probleem in mijn ogen zijn niet de idioten binnen IDF / Hamas, maar zijn een onderdeel van het probleem, reactionairen van de status quo en dogmatische idealisten, het probleem is met hoe Israel is gesticht en uitgebreid.
Uhu en 'ISIS' is opgezet door Israelische zionisten om de Islam zwart te maken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hamas was voor de Palestijnen in Gaza een enige alternatief na decennia van Fatah corruptie had Hamas ondertussen een reputatie opgebouwd met haar sociale tak, vandaar dat de aanhang van Hamas op dat vlak zo groot is, wanneer de media het heeft over hamas denkt men aan raketten, aanslagen en executies, bij de Palestijnen spreekt men over de 'Hamas' tandarts / loodgieter ipv de andere bijvoorbeeld om maar even een perspectief van de Palestijn aan te halen.
Het probleem in mijn ogen zijn niet de idioten binnen IDF / Hamas, maar zijn een onderdeel van het probleem, reactionairen van de status quo en dogmatische idealisten, het probleem is met hoe Israel is gesticht en uitgebreid.
Ksssst, BNW is ergens anders.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:33 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Uhu en 'ISIS' is opgezet door Israelische zionisten om de Islam zwart te maken.
(Er zijn genoeg bewijzen voor een link tussen ISIS en Israel)
Het zou nogal dom zijn om dat letterlijk zo te doen, maar dat het westen een vies spelletje heeft gespeeld en dat nog steeds doet is zeker.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:35 schreef sp3c het volgende:
geloof er geen bal van maar als ik Israel was en de mogelijkheid had dan zou ik ook ISIS opzetten
verdeel en heers enzo
Mja, je kan zo ver als te zeggen dat Saudi Arabie Israel heeft opgericht als wapen tegen Iran, waarbij Israel de val van de Shah heeft mogelijk gemaakt om PKK militanten in Turkije te laten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:35 schreef sp3c het volgende:
geloof er geen bal van maar als ik Israel was en de mogelijkheid had dan zou ik ook ISIS opzetten
verdeel en heers enzo
Lees nog maar eens de politieke (handvest) verklaring van Hamas. Of zal ik beter Chamaz schrijven? (De acroniem van al arakat alMuqawamah al Islamiyyah )quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ksssst, BNW is ergens anders.
Wat probeer je nou, semi populaire complottheorieen onder moslims mij te doen uitspreken ofzoquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:44 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Lees nog maar eens de politieke (handvest) verklaring van Hamas. Of zal ik beter Chamaz schrijven? (De acroniem van al arakat alMuqawamah al Islamiyyah )
Of wacht, dat is allemaal gelogen door de zionisten toch?
popcorn al gepakt?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:52 schreef sp3c het volgende:
gek verhaal idd, ik ben benieuwd naar de ontknoping
Ik was even serieus mijn reacties aan het teruglezen over ergens een deel was waar ik Israel wegzet als een meestermind voor complotten en of de kwaal van het Midden Oosten, maar kon niets vinden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:59 schreef jamesdeen het volgende:
dat komt niet eens in de buurt van wat trigger bedoelde
wat een gekke gozer ben jijquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:56 schreef Shokirbek85 het volgende:
Israel is de schuld van de problemen in het MO. Hamas is geen (extreem) teroristische beweging maar voor vrede. En die raketten is het gevolg van Israel. Als de staat en zijn inwoners ( 25% niet-joods) nou oprot maakt niet uit waar. Dan probleem opgelost. Peace in the middle east. Klaar slotje
Dat God ze dan nog een dergelijke overwinning moge schenken... want dan zijn ze geruïneerd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:16 schreef sp3c het volgende:
kun je lachen maar Hamas heeft hier gewoon 'gewonnen' vor zover dat uberhaupt mogelijk is in dit kutoorlogje
ja nog 70 dode Israeli's, laten we god erom smeken, dit is echt een topshowquote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat God ze dan nog een dergelijke overwinning moge schenken... want dan zijn ze geruïneerd.
(Vrij naar maarschalk Villars)
Nee hoor.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat probeer je nou, semi populaire complottheorieen onder moslims mij te doen uitspreken ofzo?
Inderdaad vreemd. Vooral gelet op het geringe aantal slachtoffers. Israëliërs kunnen blijkbaar met gewone bommen heel secuur mikken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel apart dat er nog steeds mensen zijn die dat daadwerkelijk volhouden ontkennen.
Trolololololquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd. Vooral gelet op het geringe aantal slachtoffers. Israëliërs kunnen blijkbaar met gewone bommen heel secuur mikken.![]()
De artillerie daargelaten natuurlijk.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja nog 70 dode Israeli's, laten we god erom smeken, dit is echt een topshow
mafkees
Hoezo trolololol? Wou je dan ontkennen dat er relatief weinig slachtoffers zijn gevallen in die maand oorlog?quote:
Subjectief gelul.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hoezo trolololol? Wou je dan ontkennen dat er relatief weinig slachtoffers zijn gevallen in die maand oorlog?
of jij nietquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Volgens mij snap je 'm niet helemaal.
(https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Malplaquet)
In simpele taal dan maar.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
of jij niet
palestijnse levens zijn net zoveel waard als een kratje bier terwijl 70 Israelische doden de politiek de spreekwoordelijke kop kan kosten wat ook weer als een overwinning gezien gaat worden
als je de palestijnen meer van dit soort overwinningen gunt dan heb je niet goed op zitten letten of je bent fan van die gasten
Prima, ontken tot je een ons weegt.quote:
dan ben je voor de Hamas propagandamachine gevallen vrees ik, zo bizar hard is Israel er nu ook weer niet ingegaan, kijk maar naar het geringe aantal dodenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
In simpele taal dan maar.
Als Hamas nog twee van dit soort overwinningen haalt, dan regeren ze over een berg brandhout en as. En dat mag ze allemaal niet kunnen schelen, maar ze hebben zichzelf dan het graf in gewonnen.
zou iig niet de eerste keer zijn, zeker omdat de gestelde doelen gewoon niet gehaald zijnquote:En zolang we niet weten wat er is gebeurd dat er 70 Israëliërs zijn omgekomen (tunnelgevechten denk ik), is een uitspraak over politieke consequenties niet aan de orde.
Maar daarin ben ik het ook helemaal met je eens. En foto's van huilende kindertjes doen het altijd goed... zeker met een groepering die daar zo graag mee te koop loopt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan ben je voor de Hamas propagandamachine gevallen vrees ik, zo bizar hard is Israel er nu ook weer niet ingegaan, kijk maar naar het geringe aantal doden
valt allemaal wel mee wil ik zeggen maar dan springen er gelijk weer een heleboel mensen in mijn nek met foto's van huilende kindertjes en dat filmpje van die wijk die tegen de grond aan ging in een uur ofzo
Ze hebben niet veel geleerd anders. Ze zijn in precies dezelfde val getrapt als in 2006. Hard roepen dat ze Hezbol... pardon, Hamas zouden vernietigen en de boel wel even definitief zouden veranderen, om vervolgens in een vooropgezette val te lopen.quote:zou iig niet de eerste keer zijn, zeker omdat de gestelde doelen gewoon niet gehaald zijn
gelukkig is Israel een stuk kritischer over haar krijgsmacht dan haar westerse fanbase
dit klopt niet trouwensquote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar als ze zouden toegeven dat het geen precisiebommen waren, dan toon je ook aan dat je niets geeft om burgerdoden.
Want met zulke bommen is het nogal evident dat er veel slachtoffers zullen vallen. Al ben ik ook van mening dat je niet overdrijven met de cijfers van de burgerdoden, Israël doet het nog relatief rustig aan.
Heb zo,n vermoeden dat als VS, Rusland in Israel zijn voeten stond, dat Gaza er nog een stuk beroerder aan toe was.
Ik weet niks, want ik ben er niet bij geweest. Weet je nog die gasten in Ede die zogenaamd de aanval op het WTC vierden? Die waren een al enige tijd daarvoor afgesproken bruiloft aan het vieren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:27 schreef B4CO het volgende:
[..]
LOL
JIJ weet net zo goed als de rest van de wereld dat ze vieren dat ze gewonnen hebben (wat helemaal niet zo is) en NIET dat het is afgelopen!
Alsof de volgelingen van de Israelische regering zo veel slimmer zijn!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In Gaza maken ze de domme volgelingen wijs dat een staakt het vuren een overwinning is.
Lijkt me een goed idee voor de welvaart van Israel! Prioriteit zijn dus de miljoenen in het leger en niet in bijvoorbeeld gezondheidszorg of onderwijs. Heel goed!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:28 schreef Shokirbek85 het volgende:
Israel heeft wel een nieuw snufje ontworpen tegen de tunnels alleen kost het miljoenen dollars
http://www.algemeiner.com(...)nnel-detecting-gear/
Ik neem aan dat je bedoelt dat in Israel Palestijnse levens net zo veel waard zijn als een kratje bier. Dus dat je dat zelf niet zo vindt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
palestijnse levens zijn net zoveel waard als een kratje bier terwijl 70 Israelische doden de politiek de spreekwoordelijke kop kan kosten wat ook weer als een overwinning gezien gaat worden
Geringe aantal doden? Tijdens de laatste acties, bedoel je? Nog zonder huilende kindertjes waren dat toch wel ruim 1000 kratjes bier! (Ik twijfel tussen 1200 en 1700, en heb geen zin om dat nu op te zoeken.)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan ben je voor de Hamas propagandamachine gevallen vrees ik, zo bizar hard is Israel er nu ook weer niet ingegaan, kijk maar naar het geringe aantal doden
valt allemaal wel mee wil ik zeggen maar dan springen er gelijk weer een heleboel mensen in mijn nek met foto's van huilende kindertjes en dat filmpje van die wijk die tegen de grond aan ging in een uur ofzo
Landennamen zijn onzijdig en worden dus aangehaald als mannelijk. Is prefeministisch, maar nog niet herroepen.quote:[..]
zou iig niet de eerste keer zijn, zeker omdat de gestelde doelen gewoon niet gehaald zijn
gelukkig is Israel een stuk kritischer over haar zijn krijgsmacht dan haar zijn westerse fanbase
Israel heeft gewoon goede gezondheidszorg en onderwijs hoor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee voor de welvaart van Israel! Prioriteit zijn dus de miljoenen in het leger en niet in bijvoorbeeld gezondheidszorg of onderwijs. Heel goed!
Misschien net als in 2012, toen Hamas zich wel aan het bestand hield door geen raketten meer af te vuren en Israel nog steeds de grenzen afsloot.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zouden de raketjes van Hamas op zijn nu ze zich wel aan het bestand lijken te houden?
Ik heb die beelden ook gezien en dat waren vrij walgelijke beelden. Enige nuance daarbij is, ik heb daarover gesproken met een Israëlische vriend van mij en die zei dat dat de mensen waren die vlakbij Gaza wonen. Die als ze over straat lopen 15 seconden hebben om dekking te zoeken als het luchtalarm afgaat, en dat gaat redelijk vaak af. Dat zijn geen normale levensomstandigheden en maakt hen radicaler dan gematigde Israëliërs, vandaar dat zij ingrijpen toejuichen. Dat maakt het nog steeds zeer wrang om te klappen wetende dat er kinderen gaan sterven, maar het komt niet uit de lucht vallen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Er waren beelden van Isrealis die toe zaten te kijken, met chips en flesjes drank, hoe het leger Gaza binnenviel.
En hier op FOK heb ik vaak genoeg haleluja's gezien als Israel Gaza weer eens binnenviel.
Nooit als er raketten van Hamas vielen.
Maar HAMAS begint steeds met het gooien van skut rakketten en graven van tunnelsquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Misschien net als in 2012, toen Hamas zich wel aan het bestand hield door geen raketten meer af te vuren en Israel nog steeds de grenzen afsloot.
Typisch taalgebruik wel: Hamas houdt zich aan de afspraken en Israel komt die niet na. En als dat laatste na een paar jaar begint op te vallen, schendt Hams het bestand en wordt het aangevallen.
Zelfde op de bezette Westoever: El Fatah schrapt de doelstelling om Israel weg te vegen, maar Israel houdt zich niet aan de belofte om geen nederzettingen meer te bouwen.
Subtiel, edoch doortrapt.
voor zowl de Israeliers als de Palestijnen zijn Palestijnse burgerlevens geen klap waard (gebleken), wat ik daar zelf van vind lijkt me niet zo heel rullevant maar ik kan me iets bij de gedachtegang voorstellenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt dat in Israel Palestijnse levens net zo veel waard zijn als een kratje bier. Dus dat je dat zelf niet zo vindt.
heel erg weinig jaquote:[..]
Geringe aantal doden? Tijdens de laatste acties, bedoel je? Nog zonder huilende kindertjes waren dat toch wel ruim 1000 kratjes bier! (Ik twijfel tussen 1200 en 1700, en heb geen zin om dat nu op te zoeken.)
mja geen zin om te googelen want het is inmiddels weekend maar iig na de laatste oorlog in Libanon was de kritiek niet mals, zijn ook generaals ontslagen/weggepromoveerd enzoquote:[..]
Landennamen zijn onzijdig en worden dus aangehaald als mannelijk. Is prefeministisch, maar nog niet herroepen.
Heb je daar ook aanwijzingen voor? Want tot nog toe bestaat de indruk dat Israel even kritisch is over de misdaden van zijn leger als de VSvA over de onrechtmatigheid van Gitmo.
Helemaal niets mis met de gezondheidszorg en het onderwijs in Israël, die ook voor de 1,5 miljoen moslims, wonende in Israël beschikbaar is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee voor de welvaart van Israel! Prioriteit zijn dus de miljoenen in het leger en niet in bijvoorbeeld gezondheidszorg of onderwijs. Heel goed!
Je zal het maar mee maken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Verwoeste wijk Shujaiya vanuit de lucht:
cool story brettquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:00 schreef Samuray13 het volgende:
Zijn er echt bijna 200 topics over deze kwestie geopend?
(Ik heb een idee voor, maar wil wel eerst geld zien voor advieswerk.)
Zo hee, da's indrukwekkend.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heel Gaza is "a long-term stronghold for Hamas".quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:43 schreef Toga het volgende:
[..]
Zo hee, da's indrukwekkend.
En mijn vraag waarom deze wijk zoveel te verduren heeft gehad werd op Wiki al gauw beantwoord: "The neighborhood is a long-term stronghold for Hamas".
Maar dat wordt er natuurlijk niet bij verteld...
quote:
quote:Anti-settlement group says move is "proof that Prime Minister Netanyahu does not aspire for a new 'Diplomatic Horizon'"
De tyfus...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dan hebben ze er maar 3% van geraakt...quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heel Gaza is "a long-term stronghold for Hamas".
Oooh, maar 3% joh.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:47 schreef Toga het volgende:
[..]
Dan hebben ze er maar 3% van geraakt...
Pas NADAT Israel jaren lang weigert om de gedane beloften na te komen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:27 schreef homme7 het volgende:
[..]
Maar HAMAS begint steeds met het gooien van skut rakketten en graven van tunnels
Maar nu is er zoveel vernield dat ze wel weer een paar jaar rustig zijn
Hamas claimt de overwinning , feest in de straten van Gaza
http://www.dailymail.co.u(...)rate-cease-fire.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godverdomme wat zijn het toch ook idioten!quote:
lijkt me niet nodig voor een dergelijk bombardement, het is niet alsof die huizen rondjes rijden ofzo, die krijg je met een ongeleide bom ook wel tegen de grondquote:
Het was ook sarcasme.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me niet nodig voor een dergelijk bombardement, het is niet alsof die huizen rondjes rijden ofzo, die krijg je met een ongeleide bom ook wel tegen de grond
beetje nutteloos om het stuk te schieten als iedereen door je waarschuwingen al vertrokken is maar goed ....
ja maar niet echt goed want niemand claimed dat ze alleen precisiebommen gebruiken, dat zou supervreemd zijnquote:
Wel degelijk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar niet echt goed want niemand claimed dat ze alleen precisiebommen gebruiken, dat zou supervreemd zijn
wie dan?quote:
Israel zelf gaat never erkennen dat ze gehele wijken platbombarderen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
wie dan?
ze gebruiken toch ook artillerie?
zijn dat ook geleide granaten?
kan wel maar dat kost een enorme klap centen
Ze komen precies op de wijk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel zelf gaat never erkennen dat ze gehele wijken platbombarderen.
Het zijn volgens henzelf altijd precisiebommen.
quote:Israël wil een nieuwe nederzetting bouwen in de buurt van Bethlehem. Er wordt 400 hectare grond geconfisqueerd op de Westelijke Jordaanoever. De Verenigde Staten noemen de plannen contraproductief.
De actiegroep Peace Now zegt dat het de grootste confiscatie in 30 jaar is. Volgens hen gaat het om een stuk land waar nu al tien Joodse families wonen. Dat stuk land staat bekend als Gevaot en zou een permanente nederzetting moeten worden.
Israël wil dat al sinds 2000. De regering beschouwt Gevaot niet als een nieuwe nederzetting, maar als een uitbreiding van een al bestaande nederzetting die enkele kilometers verderop ligt.
Intrekken
De woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken roept Israël op de plannen in te trekken. "We hebben al lang geleden duidelijk gemaakt dat we tegen verdere uitbreiding van nederzettingen zijn", zei de woordvoerder. "Dit werkt de twee-staten-oplossing tegen."
Op de Westelijke Jordaanoever en in Palestijns Oost-Jeruzalem wonen zo'n 500.000 Joodse kolonisten tussen 2,4 miljoen Palestijnen.
http://nos.nl/artikel/693336-israel-wil-nieuwe-nederzetting.html
wat voor beloften ?/quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Pas NADAT Israel jaren lang weigert om de gedane beloften na te komen.
En dit soort plaatjes met kinderen zijn er ook genoeg te vinden uit Israel hoor.
Die kinderen weten gewoon niet beter, die weten überhaupt nog amper iets.
Hangt ook deels af van hoe het gebruikt wordt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:51 schreef sp3c het volgende:
nou ik kan het zo snel niet vinden, ik zoek het morgen wel uit maar het lijkt me echt sterk
geen enkel leger gebruikt enkel precisiewapens, zelfs de Amerikanen niet
Lijkt me niet dat ze dat zeggen, artillerie is sowieso ongeleid dus dat klopt al niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel zelf gaat never erkennen dat ze gehele wijken platbombarderen.
Het zijn volgens henzelf altijd precisiebommen.
Je weet niet wat er in (of onder) die huizen zit he.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me niet nodig voor een dergelijk bombardement, het is niet alsof die huizen rondjes rijden ofzo, die krijg je met een ongeleide bom ook wel tegen de grond
beetje nutteloos om het stuk te schieten als iedereen door je waarschuwingen al vertrokken is maar goed ....
Precies op een bepaalde wijk inderdaad.quote:Op maandag 1 september 2014 10:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze dat zeggen, artillerie is sowieso ongeleid dus dat klopt al niet.
(Ze kunnen tegenwoordig wel zeer precies granaten plaatsen met geschut, dat wel.)
Dat zal wel niet, gezien de beelden.quote:Op maandag 1 september 2014 10:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je weet niet wat er in (of onder) die huizen zit he.
Als daar een enorm tunnelcomplex onder ligt met commandocentra, opleidingstoestanden en wapenopslag enzo, dan is dat wel een heel effectieve manier om, eh, het deksel erop te gooien zal ik maar zeggen.
Hamas kan nu laten zien of ze een vreedzame oplossing willen of niet. Blijven ze aan de onderhandelingstafel, of gaan ze weer over tot het schieten van raketten?quote:
Wat bedoel je?quote:Op maandag 1 september 2014 12:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zal wel niet, gezien de beelden.
http://dutchturks.nl/?p=769quote:Op maandag 1 september 2014 12:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hamas kan nu laten zien of ze een vreedzame oplossing willen of niet. Blijven ze aan de onderhandelingstafel, of gaan ze weer over tot het schieten van raketten?
Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld?quote:Op maandag 1 september 2014 12:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hamas kan nu laten zien of ze een vreedzame oplossing willen of niet. Blijven ze aan de onderhandelingstafel, of gaan ze weer over tot het schieten van raketten?
Dat zoeken ze niet, ze willen de Islam uitvoeren, Israel en alle burgers vernietigen en de christenhonden ookquote:Op maandag 1 september 2014 12:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Echt grove onzin, al wat jaren inmiddels staat hamas voor een 2 staten-oplossing. Voor een levensvatbare palestijnse staat naast de israelische staat.quote:Op maandag 1 september 2014 13:06 schreef homme7 het volgende:
[..]
Dat zoeken ze niet, ze willen de Islam uitvoeren, Israel en alle burgers vernietigen en de christenhonden ook
ISIS, HAMAS, BOKO HARAM , Islamitisch JIHAD, het is allemaal vreemd volk, steeds in de lucht schieten en skutrakketten op steden afschieten en vrouwen verkrachten en opsluiten , meisjes verkopen , Waarom Waarom
elk leger doet dat en Israel is echt niet Roomser dan de paus hierquote:Op maandag 1 september 2014 10:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je weet niet wat er in (of onder) die huizen zit he.
Als daar een enorm tunnelcomplex onder ligt met commandocentra, opleidingstoestanden en wapenopslag enzo, dan is dat wel een heel effectieve manier om, eh, het deksel erop te gooien zal ik maar zeggen.
Ik zie Israël er in ieder geval niet voor aan om een heel huizenblok tegen de vlakte te gooien voor 't leuk. Dat rijmt niet met de moeite die ze doen om burgers te waarschuwen op te tiefen daar.
ga ook meedoen johquote:Op maandag 1 september 2014 13:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Echt grove onzin, al wat jaren inmiddels staat hamas voor een 2 staten-oplossing. Voor een levensvatbare palestijnse staat naast de israelische staat.
Heb je de eisen van hamas gezien voor deze keer? Wijs mij eens aan waar staat dat ze israel willen vernietigen?
[ afbeelding ]
Midden in gaza...
[ afbeelding ]
Moslims die zijn uitgenodigd bij een kerk(meerdere hebben dit gedaan) om daar te bidden in deze tijd waarin zoveel gebedshuizen zijn vernietigt en het niet veilig was in die gebieden.
Deze kerk die je hier ziet heeft zo'n 1000 gaza palestijnen opgevangen.
Wat een geweldige reactie, zo inhoudelijk ook!quote:Op maandag 1 september 2014 13:52 schreef homme7 het volgende:
[..]
ga ook meedoen joh
http://www.telegraaf.nl/b(...)der_op_jihad___.html
quote:Israeli forces have sprayed Palestinian homes in the village of Nabi Saleh with raw sewage as a punishment for organising weekly protests against the Apartheid Wall built on occupied West Bank land. Human rights watchdog B’Tselem published a video showing Israel’s armoured tanker trucks fitted with “water cannons” which spray the foul fluid at Palestinian protesters.
B’Tselem said in a statement that the Israeli forces also targeted all the houses of the village with the sewage. The powerful jet broke windows and caused a great deal of damage in the houses, said the Israeli organisation. “It also causes environmental damage,” it pointed out. The non-lethal weapon has been added to the Israelis’ armoury for crowd control, said B’Tselem, even though the video shows clearly that it is also used against Palestinian-owned property.
The Israeli military has been looking for an alternative to tear gas canisters for crowd control, claiming that the Palestinians now know how to cope with the gas and its effects.
Source: Middle East Monitor
http://falastinews.com/20(...)t-palestinian-homes/
Maar Israël is voor vrede hoor !quote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef erodome het volgende:
Dan hebben ze vele waterbronnen/opvangplekken geinfecteerd, dat is toch wel heel erg ernstig te noemen in een gebied waar water al zo'n conflictpunt is.
Behalve dat het walgelijk is zit hier dus ook nog een verder addertje onder.
"De woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken roept Israël op de plannen in te trekken. "We hebben al lang geleden duidelijk gemaakt dat we tegen verdere uitbreiding van nederzettingen zijn", zei de woordvoerder. "Dit werkt de twee-staten-oplossing tegen."quote:
Is niet gebeurd.quote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef erodome het volgende:
Dan hebben ze vele waterbronnen/opvangplekken geinfecteerd, dat is toch wel heel erg ernstig te noemen in een gebied waar water al zo'n conflictpunt is.
Behalve dat het walgelijk is zit hier dus ook nog een verder addertje onder.
Wat spuiten ze daar dan wel?quote:Op maandag 1 september 2014 14:14 schreef waht het volgende:
[..]
Is niet gebeurd.
Niet alles geloven wat je leest.
Je hebt het over infecteren van waterbronnen, dat is niet aan de orde.quote:
Uh, volgens mij komt Hamas er gewoon voor uit dat ze alle Joden willen uitroeien.quote:Op maandag 1 september 2014 13:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een geweldige reactie, zo inhoudelijk ook!
Het is gewoon niet waar dat hamas voor het vernietigen van isreal is. Dat ze voor het vernietigen van de christenhonden zouden zijn is al helemaal niet waar, zelfs in gaza wonen gewoon nog christenen.
Ik zeg niet dat het een paradijs is en er nooit problemen zijn geweest, maar wat jij doet is mensen de-humaniseren, ze wegzetten als hersenloze beesten, geen enkele nuance of wat dan ook, wat leidt tot een zeer verwrongen en onwaar beeld.
Het is net zo'n onzinnige redenering als zeggen dat israel aan genocide doet.
Je hebt theorie en praktijk.quote:Op maandag 1 september 2014 14:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh, volgens mij komt Hamas er gewoon voor uit dat ze alle Joden willen uitroeien.
Dat meen ik ook gehoord te hebben, daarom smijten ze met raketten en graven tunnels naar israelquote:Op maandag 1 september 2014 14:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh, volgens mij komt Hamas er gewoon voor uit dat ze alle Joden willen uitroeien.
Als dat vuile shit is dan infecteren ze waterbronnen/opvang in die omgeving. Je ziet ze ook in een soort waterput spuiten.quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt het over infecteren van waterbronnen, dat is niet aan de orde.
Want inderdaad, water is nogal schaars in die contreien.
Maar dit is inderdaad ook heel erg volwassen om te doen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt het over infecteren van waterbronnen, dat is niet aan de orde.
Want inderdaad, water is nogal schaars in die contreien.
Uh, nee.quote:Op maandag 1 september 2014 14:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ik hoord het een paar weke geleden nog op de TVquote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Uh, nee.
Dat is een oud handfest uit de jaren '80, die geld allang niet meer.
Ik heb ook gehoord op tv dat isreal alle palestijnen dood wil, is ook niet waar.quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef homme7 het volgende:
[..]
ik hoord het een paar weke geleden nog op de TV
waarom vuren ze dan steeds nieuwe raketten af, ?quote:Op maandag 1 september 2014 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord op tv dat isreal alle palestijnen dood wil, is ook niet waar.
Doe me een plezier en zoek even de eisen van hamas op, je weet wel, die gekoppeld zijn aan een 10 jarige vrede vanuit hamas.
Ik ken die eisen, ze zijn dan ook al meerdere keren geplaatst in dit soort dicussie's, ook zijn ze in het nieuws geweest. Nu jij nog.
Wat een onzin. Even een snelle google search levert me dit op:quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Uh, nee.
Dat is een oud handfest uit de jaren '80, die geld allang niet meer.
quote:Child host: “OK, so what does a policeman do?”
Nahul (adult in giant bee costume): “He catches thieves, and people who make trouble.”
Child host: “And shoots Jews. Right?”
Girl: “Yes.”
Child host: “You want to be like him?”
[Girl nods]
Child host: “Allah willing, when you grow up.”
Girl: “So that I can shoot Jews.”
[Nahul the bee cheers]
Child host: “All of them? All of them?”
Girl: “Yes.”
Child host: “Good.”
quote:Op maandag 1 september 2014 14:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat een onzin. Even een snelle google search levert me dit op:
http://blogs.spectator.co(...)en-to-kill-all-jews/
Blijf jij maar lekker gevaarlijke terroristen verdedigen.
Ik verdedig helemaal niemand, ik ben voor een 2 staten oplossing met een onafhankelijke macht ertussen zodat hamas buitenspel gezet wordt.quote:Op maandag 1 september 2014 14:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat een onzin. Even een snelle google search levert me dit op:
http://blogs.spectator.co(...)en-to-kill-all-jews/
Blijf jij maar lekker gevaarlijke terroristen verdedigen.
Beter is het de GAZA strook weer te bezetten en HAMAS eruit gooien zodat de bevolking weer kan leven daarquote:Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik verdedig helemaal niemand, ik ben voor een 2 staten oplossing met een onafhankelijke macht ertussen zodat hamas buitenspel gezet wordt.
Maar het is al lang niet meer waar dat hamas als doel de vernietiging van israel heeft. En al zeer zeker niet van de "christenhonden" zoals gezegd werd net.
Het doel is het opheffen van de blokkade, een zeehaven(onder de vn), grensbewaking door de vn, meer ruimte om te vissen in de zee(die grens wat ruimer) e.d.
Aan de andere kant zaten ze lekker met popcorn en een drankje te genieten van de bombardementen onder blij gejoel bij de inslagen.quote:
Ja, want Hamas heeft het immers goed voor met de Joden en haar eigen volk.quote:Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik verdedig helemaal niemand, ik ben voor een 2 staten oplossing met een onafhankelijke macht ertussen zodat hamas buitenspel gezet wordt.
Maar het is al lang niet meer waar dat hamas als doel de vernietiging van israel heeft. En al zeer zeker niet van de "christenhonden" zoals gezegd werd net.
Het doel is het opheffen van de blokkade, een zeehaven(onder de vn), grensbewaking door de vn, meer ruimte om te vissen in de zee(die grens wat ruimer) e.d.
Ah, je ware kleuren komen boven....quote:
Kan je niet lezen wat er staat ofzo?quote:Op maandag 1 september 2014 14:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, want Hamas heeft het immers goed voor met de Joden en haar eigen volk.
Zit niet te dromen meisje.... eet je pizza.
nee , HAMAS is puur GIF, net als ISIS en BOKO HARAM en nog een stel van die gelovigenquote:Op maandag 1 september 2014 14:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Aan de andere kant zaten ze lekker met popcorn en een drankje te genieten van de bombardementen onder blij gejoel bij de inslagen.
Gekken heb je aan beide kanten, het wordt hoog tijd dat er niet meer naar hun geluisterd wordt, maar alleen nog maar naar de redelijke mensen geluisterd wordt.
Ik kan prima lezen. Het doel van die booslimgekkies is echter niet wat jij schrijft.quote:Op maandag 1 september 2014 14:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan je niet lezen wat er staat ofzo?
Hamas is een symptoom. Een symptoom dat als sneeuw voor de zon zal verdwijnen als mensen weer een beetje een normaal leven op kunnen bouwen.quote:
Dat doet er geen klote toe, hun eisen nu zijn redelijk en nergens zeggen ze dat israel daarvoor weg moet.quote:Op maandag 1 september 2014 14:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen. Het doel van die booslimgekkies is echter niet wat jij schrijft.
syptoom van een boek van de duivelquote:Op maandag 1 september 2014 14:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Hamas is een symptoom. Een symptoom dat als sneeuw voor de zon zal verdwijnen als mensen weer een beetje een normaal leven op kunnen bouwen.
Zie westbank, waar dat wel mogelijk is, hamas heeft daar niet zoveel voet aan de grond en wat ze wel hebben hebben ze dankzij het continue landjepik van israel, want ook een vredige oplossing werkt blijkbaar niet.
geloof je dat nu echt ??quote:Op maandag 1 september 2014 14:31 schreef erodome het volgende:
Hamas zal uitsterven zodra gaza levensvatbaar wordt.
Dat weet ik, dat gaat wel wat verder dan geloven. Zie de westbank namelijk maar.quote:
quote:Op maandag 1 september 2014 14:32 schreef homme7 het volgende:
[..]
syptoom van een boek van de duivel
Dan moeten ze om te beginnen eens de bevolking laten profiteren van de hulp die ze krijgen en laten zien dat het mensen zijn en geen barbaren die alleen in wapentuig en tunnels investeren. Gaza is een hok vol bloeddorstige imbecielen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doet er geen klote toe, hun eisen nu zijn redelijk en nergens zeggen ze dat israel daarvoor weg moet.
Hamas zal uitsterven zodra gaza levensvatbaar wordt.
inderdaadquote:Op maandag 1 september 2014 14:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gaza is een hok vol bloeddorstige imbecielen.
Je denkt dat hamas zo populair is geworden omdat ze niets voor de bevolking doen?quote:Op maandag 1 september 2014 14:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan moeten ze om te beginnen eens de bevolking laten profiteren van de hulp die ze krijgen en laten zien dat het mensen zijn en geen barbaren die alleen in wapentuig en tunnels investeren. Gaza is een hok vol bloeddorstige imbecielen.
HAMAS zit onder de bevolking, als HAMAS weg gaat dan misschien welquote:Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Gaza is een hok vol wanhopige mensen die geen kant op kunnen, dat is het grote probleem hier.
Hamas heeft "beloofd" een 10 jarige wapenstilstand in te stellen als er aan de eisen wordt voldaan die maken dat gaza levensvatbaar kan worden.quote:Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef homme7 het volgende:
[..]
HAMAS zit onder de bevolking, als HAMAS weg gaat dan misschien wel
Je kan je filmpjes wel blijven spammen, maar feit blijft dat ook aan de andere kant allerlei onfrisse filmpjes te vinden zijn. Heb geen zin me daartoe te verlagen, want het vertroebeld alleen maar de discussie.quote:
beloftes van HAMAS zijn niets helemaal niets waard, het hoogste doel is de Joden te doden en de christenen en de sjieten en ongelovigen en jijquote:Op maandag 1 september 2014 14:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Hamas heeft "beloofd" een 10 jarige wapenstilstand in te stellen als er aan de eisen wordt voldaan die maken dat gaza levensvatbaar kan worden.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan je filmpjes wel blijven spammen, maar feit blijft dat ook aan de andere kant allerlei onfrisse filmpjes te vinden zijn. Heb geen zin me daartoe te verlagen, want het vertroebeld alleen maar de discussie.
Aan beide kanten geld dat het leeuwendeel van de mensen gewoon normaal wil kunnen leven, alleen is dat aan de kant van gaza nogal onmogelijk nu.
Die van isreal ook niet, toch zullen we weer moeten beginnen met belofte's. Als maar erg snel die onafhankelijke macht ertussen komt is er hoop, als het aan isreal en hamas over gelaten wordt is er geen hoop.quote:Op maandag 1 september 2014 14:46 schreef homme7 het volgende:
[..]
beloftes van HAMAS zijn geen papier waard
Hou toch eens op met je islam gebash, dit gaat over isreal/palestina en dat gaat over heel wat meer dan geloof, sterker nog, geloof is daar niet eens zo'n punt in.quote:
dromertje , dat ben jequote:Op maandag 1 september 2014 14:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Hou toch eens op met je islam gebash, dit gaat over isreal/palestina en dat gaat over heel wat meer dan geloof, sterker nog, geloof is daar niet eens zo'n punt in.
Nee, realistisch op dit gebied ipv dom brullend met stoom uit mijn oren.quote:
Is geen oplossing voor.quote:Op maandag 1 september 2014 14:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, realistisch op dit gebied ipv dom brullend met stoom uit mijn oren.
Welke oplossing zie jij eigenlijk, vertel daar eens wat over...
Da's wat anders. En best wel but.quote:Op maandag 1 september 2014 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
elk leger doet dat en Israel is echt niet Roomser dan de paus hier
soms doen ze het met bulldozers ffs![]()
Tsja, dat is een feit. Barakken zijn militaire doelen... ook als het ooit woonwijken waren.quote:Ze zeggen daar trouwens ook wel van dat ze dat doen omdat dergelijke huizen ook meestal vol boobytraps zitten, maar dat geloof ik niet. Alsof bulldozers onkwetsbaar zijn.
[quote]het mag ook gewoon dus ik zie niet in waarom ze daar moeilijk over zouden doen, als Hamas een woonwijk als barak gebruikt dan mag die hele woonwijk tegen de grond ... gewoon voor de lol, omdat het kan en/of omdat je op dat specifieke moment geen betere doelen hebt en wel bommen wilt gooien
war is hell enzo
Gast, dat is het niet, maar goed, dat ga je toch niet geloven, ook al laat ik kerken midden in gaza zien die mensen opvangen in deze tijd.quote:Op maandag 1 september 2014 14:51 schreef homme7 het volgende:
[..]
Is geen oplossing voor.
Het is de plicht van de islam om de ongelovigen te doden
uiterst betrouwbare bronquote:
het gaat om de mensen op dat land, dat moeten moslims zijn en strenge moslims ook , en heel veelquote:Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef erodome het volgende:
En dit conflict gaat eigenlijk niet echt over geloof, het gaat over land.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Het conflict is wel degelijk religieus van aard. Of eigenlijk het in stand blijven van het conflict; want de Palestijnen hadden zich zonder de islam allang neergelegd bij de status quo.quote:Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Gast, dat is het niet, maar goed, dat ga je toch niet geloven, ook al laat ik kerken midden in gaza zien die mensen opvangen in deze tijd.
En dit conflict gaat eigenlijk niet echt over geloof, het gaat over land.
Hoe dring ik door?????????quote:Op maandag 1 september 2014 14:55 schreef homme7 het volgende:
[..]
het gaat om de mensen op dat land, dat moeten moslims zijn en strenge moslims ook , en heel veel
en kinderhuwelijken horen daarbij
Dat is een stevig staaltje koffiedik kijken. Maar ik denk niet dat het heel anders was geweest. Het probleem is altijd al geweest dat mensen van hun land verdreven worden. Kan me ook niet goed voorstellen dat dat op andere plekken zonder die 2 geloven zo anders was geweest.quote:Op maandag 1 september 2014 14:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Het conflict is wel degelijk religieus van aard. Of eigenlijk het in stand blijven van het conflict; want de Palestijnen hadden zich zonder de islam allang neergelegd bij de status quo.
Het landjepik-gebeuren van Israël wordt eigenlijk meer als casus belli gebruikt om dat te verdoezelen, niet als echte reden.
nee sukkeltje , elders in de woestijn is nog minderquote:Op maandag 1 september 2014 15:01 schreef erodome het volgende:
[..] Waar er amper werkgelegenheid is, geen toekomst is, dit door die afsluiting waardoor handel meer dan moeizaam is oa.
Laat je moslim obsessie eens voor heel even los en kijk naar de werkelijke omstandigheden. Die zijn de voedingsgrond voor hamas.
Ik ben er klaar mee, geduld is op.quote:Op maandag 1 september 2014 15:07 schreef homme7 het volgende:
[..]
nee sukkeltje , elders in de woestijn is nog minder
het gaat om het geloof
wees maar blij dat ze jouw of je dochter nog niet hebbenquote:Op maandag 1 september 2014 15:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben er klaar mee, geduld is op.
Je bent niet goed bij je hoofd, serieus, doe er wat aan.quote:Op maandag 1 september 2014 15:12 schreef homme7 het volgende:
[..]
wees maar blij dat ze jouw of je dochter nog niet hebben
Dus...quote:Op maandag 1 september 2014 15:12 schreef homme7 het volgende:
[..]
wees maar blij dat ze jouw of je dochter nog niet hebben
ga er heen joh, neem een geweer en ga ze helpenquote:Op maandag 1 september 2014 15:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bent niet goed bij je hoofd, serieus, doe er wat aan.
Domme postquote:Op maandag 1 september 2014 15:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een stevig staaltje koffiedik kijken. Maar ik denk niet dat het heel anders was geweest. Het probleem is altijd al geweest dat mensen van hun land verdreven worden. Kan me ook niet goed voorstellen dat dat op andere plekken zonder die 2 geloven zo anders was geweest.
Het is meer dan het joodse geloof in deze maakt dat er niet ingegrepen wordt zoals bij rusland nu bv. Dat heeft dan ook niet zoveel met geloof op zichzelf te maken, maar met het schuldgevoel van wat we mensen met dit geloof aan hebben gedaan.
Ik ken geen andere staat waarbij zoveel met de mantel der liefde wordt bedekt.
En als het om geloof gaat, waarom heeft in westbank dan hamas zo weinig voet aan de grond?
Daar ben ik me zeer bewust van.quote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
Niet alleen Hamaz is daar actief Erodome
Wat ben jij nu weer voor auti dan.quote:Op maandag 1 september 2014 15:15 schreef homme7 het volgende:
[..]
ga er heen joh, neem een geweer en ga ze helpen
jij zou eens een poosje daar tussen die aggressieve honden moeten wonen, sommige mensen (haatbaarden) kun je niet begrijpen, die in naam van hun gekoof kinderen verkrachten en verkopen, oude vrouwen vermoordenquote:
Hebben ze geleerd van de Israeli'squote:Op dinsdag 2 september 2014 08:28 schreef homme7 het volgende:
[..]
jij zou eens een poosje daar tussen die aggressieve honden moeten wonen, sommige mensen (haatbaarden) kun je niet begrijpen, die in naam van hun gekoof kinderen verkrachten en verkopen, oude vrouwen vermoorden
JIJ wil het geode in de mens zien, ook als het er niet is
Nee die zijn daar te slim voor , die laten hun verstand spreken en niet hun diepe emotiesquote:Op dinsdag 2 september 2014 08:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben ze geleerd van de Israeli's
quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:31 schreef homme7 het volgende:
[..]
Nee die zijn daar te slim voor , die laten hun verstand spreken en niet hun diepe emoties
dat denk ik wel ja, maar ze sturen niet hun buurmeisje met een bomgordel bij zijn gezin naar binnenquote:Op dinsdag 2 september 2014 08:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]Dus iedere keer dat ze een keurige Nederlandse ex-politicus voor anti-semiet uitmaken, doen ze dat weldenkend en bewust.
quote:di 02 sep 2014, 07:18
'Aanval VS op al-Shabaab Somalië'
WASHINGTON -
De Verenigde Staten hebben een aanval uitgevoerd op de Somalische terreurbeweging al-Shabaab. Dat zei de Amerikaanse ministerie van Defensie maandag. Meer details heeft het Pentagon nog niet bekendgemaakt.
Bomaanslag in de Somalische hoofdstad Mogadishu.Foto: REUTERS
Het nieuws komt een dag nadat militanten van de terreurbeweging een bom hadden laten afgaan bij onder meer een gevangenis in de Somalische hoofdstad Mogadishu, schrijft The Washington Post. Zeker twaalf mensen kwamen om het leven.
De terreurbeweging al-Shabaab is gelieerd aan de terroristische groep al-Qaeda en is vooral actief in Somalië, maar ook in de buurlanden. In Somalië heeft de moslimgroepering het in kleine delen van het land voor het zeggen en voert ze een guerrillastrijd. In Kenia was de groep vorig jaar verantwoordelijk voor verschillende bloederige aanslagen, waaronder de aanval op een winkelcentrum in Nairobi. De groep staat sinds 2008 op de Amerikaanse lijst van terreurorganisaties.
quote:di 02 sep 2014, 07:08
'Al-Nusra wil van terrorismelijst'
DAMASCUS - Strijders van het extremistische al-Nusrafront in Syrië eisen dat hun groepering van de internationale terrorismelijst wordt gehaald in ruil voor de vrijlating van de ontvoerde Fijische blauwhelmen.
Ook willen ze een vergoeding voor drie strijders die zijn omgekomen in gevechten met de VN-militairen.
Het Fijische leger zei dinsdag onderhandelingen te voeren over de vrijlating. Of de eisen worden ingewilligd, is onduidelijk. Wel liet het leger weten er alles aan te doen om de VN-militairen op een veilige manier vrij te krijgen.
De moslimextremisten ontvoerden donderdag 45 VN-vredesmilitairen uit Fiji op de Golanhoogten. Het is onbekend waar de blauwhelmen precies gevangen worden gehouden, maar volgens al-Nusra maken ze het goed. De blauwhelmen maken deel uit van de VN-missie Undof, die toeziet op een in 1974 afgesproken staakt-het-vuren tussen Syrië en Israël.
De ontvoering is volgens het front een reactie op de sancties van de Verenigde Naties tegen al-Nusra en Islamitische Staat (ISIS), „die opkomen voor de soennitische gemeenschap”. Daarbij staat het de extremisten, die gelieerd zijn aan al-Qaeda, niet aan dat de VN de kant van Israël kiest.
He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:42 schreef homme7 het volgende:
[..]
dat denk ik wel ja, maar ze sturen niet hun buurmeisje met een bomgordel bij zijn gezin naar binnen
Ja en dan ga je een autobus opblazen met onschuldige mensen en schoolkinderen, gewoon omdat het joden zijnquote:Op dinsdag 2 september 2014 08:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable.
Neit alle arabieren zijn mesjokke, alleen de extremisten van HAMAS en BOKO HARAM en IS en AL NUSRA en nog 30 van die groepjesquote:Op dinsdag 2 september 2014 09:14 schreef Shokirbek85 het volgende:
Israel is een enorme multi samenleving met honderden nationaliteiten. Israel telt 7,5 miljoen inwoners daarvan zijn meer dan 1,5 miljoen Arabier ( 80% Muslim de rest anders) dus meer dan 25% is niet-joods.
meer dan 75% van de bevoling is israeli (zij zijn daar dus geboren).
Deze Arabieren leven gewoon zoals jij en ik. Die in de national service dienen, hoog in de regering. Dus om ze haatbaarden te noemen is onzin.
Wat heeft dit met de inwoners van Israel te maken?quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:15 schreef homme7 het volgende:
[..]
Neit alle arabieren zijn mesjokke, alleen de extremisten van HAMAS en BOKO HARAM en IS en AL NUSRA en nog 30 van die groepjes
http://www.telegraaf.nl/b(...)_noorden_Irak__.html
nou dat ze naast een stel haatimamas wonen, die dood aan de joden roepenquote:Op dinsdag 2 september 2014 11:09 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de inwoners van Israel te maken?
heeft fiji een leger?quote:
Er zijn Joden die dit ook roepen. Het probleem is de mensheid, niet de Islam of jodendom. Wij allen zijn het probleem, wij veroorzaken ellende hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:35 schreef homme7 het volgende:
[..]
nou dat ze naast een stel haatimamas wonen, die dood aan de joden roepen
quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:39 schreef waht het volgende:
Hoe de honden van Hamas geilen op elke burgerdode.
Beloften in het kader van een verdrag of afspraak?quote:Op maandag 1 september 2014 08:06 schreef homme7 het volgende:
[..]
wat voor beloften ?/
Eene eigen zeehaven voor HAMAS?
Die gaan dan raketten invoeren , dus dat doet men niet
HAMAS is volstrekt onbetroiuwbaar en hebben slechts een doel
Dat hebben ze al eerder laten zien.quote:Op maandag 1 september 2014 12:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan het wel met je eens zijn dat de door jou hier genoemde gasten niet helemaal lekker zijn. Maar wat dat met het onderhavige conflict te maken heeft, ontgaat me.quote:Op maandag 1 september 2014 13:06 schreef homme7 het volgende:
[..]
Dat zoeken ze niet, ze willen de Islam uitvoeren, Israel en alle burgers vernietigen en de christenhonden ook
ISIS, HAMAS, BOKO HARAM , Islamitisch JIHAD, het is allemaal vreemd volk, steeds in de lucht schieten en skutrakketten op steden afschieten en vrouwen verkrachten en opsluiten , meisjes verkopen , Waarom Waarom
correctie: Palestijnen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:39 schreef waht het volgende:
Hoe de honden van Hamas geilen op elke burgerdode.
Tja, zo zijn er ook teksten uit de Thorah. Roei de ongelovige volken uit en vergeet vooral de vrouwen en kinderen niet.quote:
Hoezo? Dit is toch een oude truc. Wordt ook in Hebron toegepast. Maar dan op individuele schaal.quote:Op maandag 1 september 2014 14:14 schreef waht het volgende:
[..]
Is niet gebeurd.
Niet alles geloven wat je leest.
daarom moeten alle religies verboden worden, het is alles gifquote:Op woensdag 3 september 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, zo zijn er ook teksten uit de Thorah. Roei de ongelovige volken uit en vergeet vooral de vrouwen en kinderen niet.
Prik jij uit deze lijst even een datum waarop Israël even het gevoel krijgt dat de raketaanvallen over zijn[/url]?quote:Op woensdag 3 september 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hamas zou geen raketten meer schieten
Welnee! Octopus Paul heeft duidelijk een godsbewijs geleverd door de oppermachtige FIFA te dwarsbomen. Hij blijkt dus almachtig te zijn. Vuvuzela zij Zijn naam.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:58 schreef homme7 het volgende:
[..]
daarom moeten alle religies verboden worden, het is alles gif
Niet zeuren en raar doen. We hadden het over een afspraak uit 2012. Waaraan Hamas op een of twee raketten na voldaan heeft. Maar Israel niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:49 schreef Toga het volgende:
[..]
Prik jij uit deze lijst even een datum waarop Israël even het gevoel krijgt dat de raketaanvallen over zijn[/url]?
En, moet Israël die haven gaan bouwen dan? Want de Pallies zijn veel te druk tunnels naar Israëlische kibboetsen te graven...
Toelaten shmoelaten, zodra er weer raketten over de grens verschijnen is het natuurlijk weer net zo snel afgelopen met die haven en mag Europa weer schuiven voor de volgende poging.
Als je refereert aan de terreur die Israel zaait in Gaza en in mindere, latente mate ook in de bezette gebieden en de omringende landen, kun je toch niet menen dat ik terrorisme verdedig.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ah, Kees22 de terroristenverdediger is weer uit zijn schulp gekropen.
quote:Op donderdag 4 september 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je refereert aan de terreur die Israel zaait in Gaza en in mindere, latente mate ook in de bezette gebieden en de omringende landen, kun je toch niet menen dat ik terrorisme verdedig.
Overigens is dat een kwalificatie van mijn persoon. Water van een eend.
Nu nog een antwoord op mijn argument.
Dat bedoel ik: soldaat hier, soldaat daar. En bij tegenwind: er op los knallen.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:40 schreef theunderdog het volgende:
Israël blijft lekker verder trollen, nederzetting hier, nederzetting daar.
Uiteraard.quote:Op donderdag 4 september 2014 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: soldaat hier, soldaat daar. En bij tegenwind: er op los knallen.
Terreur is in eenvoudige zin het zaaien van angst bij de tegenstander.
Welnu: dat lukt Israel als geen ander.
wat vind je van IS kees??quote:Op donderdag 4 september 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je refereert aan de terreur die Israel zaait in Gaza en in mindere, latente mate ook in de bezette gebieden en de omringende landen, kun je toch niet menen dat ik terrorisme verdedig.
Overigens is dat een kwalificatie van mijn persoon. Water van een eend.
Nu nog een antwoord op mijn argument.
quote:Op donderdag 4 september 2014 09:15 schreef Shokirbek85 het volgende:
Lees eerst maar eens in WAT deze gebied is ipv het meteen NEDERZETTING te kwekken.
En ja, Kees vindt Israel een terreurstaat en zijn inwoners ook. En (c)hamaz niet. Waarom? De reden is very simple 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'. Snap niet dat jullie blijven discusieren met hem. Niet meer quoten dan houdt het geblaat vanzelf op.
"JAMAJIJ...quote:Op donderdag 4 september 2014 09:18 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]. Wel makkelijk ja, niet met mensen discussiëren die zoals jezelf niet gehersenspoeld zijn.
Één of twee raketten, waar hebben we 't over?quote:Op donderdag 4 september 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet zeuren en raar doen. We hadden het over een afspraak uit 2012. Waaraan Hamas op een of twee raketten na voldaan heeft.
Eén of twee terroristische aanslagen.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:25 schreef Toga het volgende:
[..]
Één of twee raketten, waar hebben we 't over?![]()
Huilen.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Eén of twee terroristische aanslagen.
Maar op de één of andere manier wil de ernst daarvan niet doordringen bij de jodenhate... pardon, de euh... Israël-kritikasters.
Beetje imiteren, dan houdt het wel op bij jou, niet?quote:
Huil meer.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Beetje imiteren, dan houdt het wel op bij jou, niet?
Net als de hele islamitische wereld, eigenlijk.
Hij blaat al jaren. Voorbeeldjequote:Op donderdag 4 september 2014 09:18 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]. Wel makkelijk ja, niet met mensen discussiëren die zoals jezelf niet gehersenspoeld zijn.
Mohammed probeerde de joodse familiegroepen uit de streek voor zijn zaak te winnen maar liepen op niets uit. Om hen gunstig te stemmen beval hij dat de gebeden naar Jeruzalem moesten worden gericht en maakte hij de vrijdagmiddag een middag waarop de gemeente bijeenkwam voor de eredienst. De joodse familiegroepn volhardden in hun weigering. Mohammed veranderderde de gebedsrichting van Jeruzalem in Mekka. Dat markeerde zijn breuk met de joden. Hij beweerde dat Avraham geen jood was geweest, dat de Islam de ware voortzetting was van het geloof van Avraham , dat joden en christenen de oorspronkelijke waarheid die Allah aan Avraham had geopenbaard , hadden vervalst.quote:En elders staat, dat hij eerst de thora aan de joden gaf, maar die waren een hardnekkig volk. Vervolgens het evangelie aan de christenen, maar die gingen te veel eigen interpretaties verzinnen. En nu de qor'an in de duidelijke Arabische taal aan de Arabieren.
Mohammed noemde zijn geloof Islam dat komt van het Arabisch 'aslama' dat in de Koran wordt gebruikt als beschrijving van het bijna-offer van Itzak door Avrahamquote:Het woord "islam" betekent "vrede door overgave (aan god)"
In de eeuwen voor Mohammed heette de belangrijkste god van Mekka 'Al-lah'. Het woord Allah ( al-ilah) betekend 'de god'. Het is een oude naam die in Zuidarbische inscripties uit de 5e eeuw vdj wordt geschreven als HLH. Het zal Kees nummer 22 geen enkele moeite kosten de verwantschap te zien tussen deze Zuidsemitische god en zijn Westsemitische tegenhange 'El'. Allah was de beschermgod van de Koeraisjiten. Zij waren een stam die zich bevond in Mekka.quote:"Allah" betekent "de Ene".
Dat zeggende, vraag ik me al een tijdje af wat de islamitische wereld aan vooruitgang heeft betekend. Noem me eens een auto-, vliegtuig-, telefoonmerk of of wat dan ook, wat in die contreiën is ontwikkeld? De enige rijke landen daar zijn dat omdat westerse landen interesse hebben in hun grondstoffen, en die moeten ze er dan ook nog zelf uithalen.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Beetje imiteren, dan houdt het wel op bij jou, niet?
Net als de hele islamitische wereld, eigenlijk.
Als dat zo is, (en niet andersom van het Griekse kubos) dan noem ik die vanaf heden een hexaëder. Deze club heeft historievervalsing dan wèl uitgevonden.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:08 schreef Shokirbek85 het volgende:
Van de naam Ka'bah is ook ons woord kubus van afgeleid.
Ik kan heel wat moderne zaken noemen die in het Midden-Oosten zijn ontwikkeld!quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:30 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat zeggende, vraag ik me al een tijdje af wat de islamitische wereld aan vooruitgang heeft betekend. Noem me eens een auto-, vliegtuig-, telefoonmerk of of wat dan ook, wat in die contreiën is ontwikkeld? De enige rijke landen daar zijn dat omdat westerse landen interesse hebben in hun grondstoffen, en die moeten ze er dan ook nog zelf uithalen.
Als je je hele leven voorovergebogen in een fabeltje zit te lezen, wachtend op de verlossende laatste zucht onderweg naar het walhalla, ben je mijns insziens bar nutteloos bezig. En het wordt nog erger als je andere mensen dwingt hetzelfde te doen.
christenen kunnen ook zingen, wist je dat niet?quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
christenen kunnen ook zingen, wist je dat niet?
Ja wat? jij wil graag dat we met ze alle hysterisch gaan doen omdat een christelijk iemand een pro Gaza liedje zingt?quote:
Niet mijn vooroordelen maar die van anderen, ik zie nogal eens mensen zeggen dat het Palestijnse verzet alleen te maken heeft met de islam en dat zonder de islam er geen verzet zou zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja wat? jij wil graag dat we met ze alle hysterisch gaan doen omdat een christelijk iemand een pro Gaza liedje zingt?
De gedachte dat dat ook maar enigszins speciaal zou zijn zit in jouw hoofd, gebaseerd op vooroordelen.
En jij wil het verzet zijn tegen dat soort mentaal gehandicapten?quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet mijn vooroordelen maar die van anderen, ik zie nogal eens mensen zeggen dat het Palestijnse verzet alleen te maken heeft met de islam en dat zonder de islam er geen verzet zou zijn.
Ik weet niet wat christelijk ermee te maken heeft. Ze is opgebracht door een maroniete vader en armeens-palestijnse moeder, verdient haar geld als zangeres en is waarschijnlijk helemaal niet gelovig. In Libanon zijn ze ook allemaal zielig en strijden ze tegen de grote boze veroorzaker van al het leed in hun land; Israëlquote:Op zaterdag 6 september 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja wat? jij wil graag dat we met ze alle hysterisch gaan doen omdat een christelijk iemand een pro Gaza liedje zingt?
Kees22 bewijst dat israel-kritiek niets met Palestijnen, Arabieren of islam te maken heeft. Alleen met rechtvaardigheid.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet mijn vooroordelen maar die van anderen, ik zie nogal eens mensen zeggen dat het Palestijnse verzet alleen te maken heeft met de islam en dat zonder de islam er geen verzet zou zijn.
Of een fundamentalistische militante extremistische Atheïst.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En jij wil het verzet zijn tegen dat soort mentaal gehandicapten?
Ieder mens met een gezond dosis verstand weet dat een christen ook heel goed pro-Gaza/palestine kan zijn.
Verklaar je nader?quote:Op zondag 7 september 2014 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of een fundamentalistische militante extremistische Atheïst.
Ik ben ook kritisch op Israël.quote:
Oke, en nu?quote:Op zondag 7 september 2014 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben ook kritisch op Israël.
Nu heb ik je eerdere post aangevuld.quote:
Had dat nou maar niet gedaanquote:Op zondag 7 september 2014 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu heb ik je eerdere post aangevuld.
Jawel, dat is beter.quote:
Het is echt beter. Straks roept er nog iemand dat het conflict alleen maar om religie draait.quote:
En waarom zou jij je ook maar iets aantrekken van dat soort idioten?quote:Op zondag 7 september 2014 11:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is echt beter. Straks roept er nog iemand dat het conflict alleen maar om religie draait.
Omdat dat soort idioten invloed hebben op het heersende narratief.quote:Op zondag 7 september 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En waarom zou jij je ook maar iets aantrekken van dat soort idioten?
En dat maakt uit omdat?quote:Op zondag 7 september 2014 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat dat soort idioten invloed hebben op het heersende narratief.
Want?quote:Op zondag 7 september 2014 10:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik weet niet wat christelijk ermee te maken heeft. Ze is opgebracht door een maroniete vader en armeens-palestijnse moeder, verdient haar geld als zangeres en is waarschijnlijk helemaal niet gelovig. In Libanon zijn ze ook allemaal zielig en strijden ze tegen de grote boze veroorzaker van al het leed in hun land; Israël
Ik zeg: "Niet toerekeningsvatbaar".
Dat klopt. Je hebt 10% nodig voor een paradigmaverschuiving.quote:Op zondag 7 september 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat maakt uit omdat?
Dit conflict is echt niet afhankelijk van de mening van de meerderheid.
De bevolking in Nederland staat al redelijk kritisch tegenover Israel, maar dat is allemaal irrelevant.quote:Op zondag 7 september 2014 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Je hebt 10% nodig voor een paradigmaverschuiving.
Het is voor een machtige minderheid veel makkelijker om zaken te dicteren als ze het narratief kunnen bepalen. Als ze continue lastige vragen krijgen omdat hun uitgangspunten niet als vanzelfsprekend worden aangenomen, staan ze in de verdediging.
Pas sinds een paar jaar staat "men" in Nederland kritisch tov Israël. Daarvoor bepaalde een christelijke minderheid het narratief en was er geen discussie over dit onderwerp. Mensen die het opnamen voor de Palestijnen werden niet serieus genomen.
Dat duurt niet lang meer, de overheid is al aardig bijgedraaid.quote:Op zondag 7 september 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De bevolking in Nederland staat al redelijk kritisch tegenover Israel, maar dat is allemaal irrelevant.
Onze overheid lacht dit weg en blijft IDF helpen allerlei financiën
Oke, dit kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op zondag 7 september 2014 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat duurt niet lang meer, de overheid is al aardig bijgedraaid.
Was er laatst niet iets over etikettering van producten uit nederzettingen?quote:Op zondag 7 september 2014 11:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke, dit kan ik echt niet serieus nemen.
Omdat ouders het stempel maroniet , christelijk, katholiek of wat dan ook hebben gekregen van HUN ouders, wil nog niet zeggen dat hun kinderen ook nog steeds voor elke maaltijd "Here dank u voor deze spijze amen" zeggen.quote:
1: Allemaal symboliek, uiteindelijk zullen wij (het westen/de NAVO) altijd Israël blijven steunen.quote:Op zondag 7 september 2014 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was er laatst niet iets over etikettering van producten uit nederzettingen?
Anyway. Ik bepaal mede het narratief.
Nee nee, de enige constante is verandering.quote:Op zondag 7 september 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Allemaal symboliek, uiteindelijk zullen wij (het westen/de NAVO) altijd Israël blijven steunen.
Ik heb ook de discussie over drugs vermoord.quote:2: Ok.
Van de bevolking...quote:Op zondag 7 september 2014 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee nee, de enige constante is verandering.
Zodra de politiek denkt dat ze er een eigen mening op na mogen houden, word het tijd voor een revolutie.quote:Op zondag 7 september 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van de bevolking...
De politiek zal altijd Israël blijven financieren.
Dan mag de revolutie straks wel gaan beginnen.quote:Op zondag 7 september 2014 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodra de politiek denkt dat ze er een eigen mening op na mogen houden, word het tijd voor een revolutie.
quote:Op zondag 7 september 2014 12:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan mag de revolutie straks wel gaan beginnen.
twitter:DefaallSHope twitterde op zondag 07-09-2014 om 06:29:15Dreams don't workunless you do #anonymous reageer retweet
quote:Op zondag 7 september 2014 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]twitter:DefaallSHope twitterde op zondag 07-09-2014 om 06:29:15Dreams don't workunless you do #anonymous reageer retweet
quote:Exclusive: Israel's Video Justifying Destruction of a Gaza Hospital Was From 2009
A video distributed by the Israeli military in July suggesting that Palestinian fighters had fired from the Al Wafa Rehabilitation and Geriatric Hospital in Gaza City was not shot during the recent Israeli attack on Gaza, and both audio and video clips were manipulated to cover up the fact that they were from entirely different incidents, a Truthout investigation has revealed.
The video, released by the Israel Defense Forces (IDF) on July 23, the same day Israeli airstrikes destroyed Al Wafa, was widely reported by pro-Israeli publications and websites as proving that the hospital was destroyed because Hamas had turned the hospital into a military facility. But the video clip showing apparent firing from an annex to the hospital was actually shot during Israel's 2008-09 "Operation Cast Lead," and the audio clip accompanying it was from an incident unrelated to Al Wafa.
The misleading video was only the last in a series of IDF dissimulations about Al Wafa hospital that included false claims that Hamas rockets had been launched from the hospital grounds, or very near it, and that the hospital had been damaged by an attack on the launching site.
The IDF began to prepare the ground for the destruction of Al Wafa hospital well before Israeli ground troops entered Gaza on July 17. On July 11, the IDF fired four warning rockets on the fourth floor of Al Wafa, making a large hole in the ceiling - the standard IDF signal that a building was going to be destroyed by an airstrike.
On July 17, the hospital was hit by a total of 15 rockets, according to Dr. Basman Alashi, Al Wafa's director. After the first few rockets, a phone call from the IDF "asked how much time do you need to evacuate?" he told Truthout. After the second and third floors were largely destroyed, the patients' rooms were filled with smoke and the hospital lost electricity, he gave the order to evacuate the hospital.
An IDF spokesman told Allison Deger of Mondoweiss that Hamas rocket launches had come "from exactly near the hospital, 100 meters near." A slide show released by the IDF August 19 includes an aerial view of Al Wafa Hospital with two alleged rocket launching sites marked that are clearly much farther from the hospital than the 100 meters.
Even if that IDF claim of 100 meters were accurate, however, it was more than sufficient to allow the IDF to hit the launch site with precision-guided munitions without damaging the hospital. Israeli air to ground missiles, especially those fired from drones, are known to be able to hit small targets without causing collateral damage to nearby buildings. An IDF video posted on August 9, for example, shows a missile destroying what is said to be a hidden rocket launch site without harming a mosque only a few meters away from the explosion.
IDF spokesman Captain Eytan Buchman nevertheless blandly suggested that it was collateral damage from striking the launch site. He said the IDF was "left with no choice" but to "target the launcher with the most precise munitions capable of ensuring its destruction."
On July 21, the IDF Spokesman's Office pushed its propaganda line linking Al Wafa and rocket launching sites even further, claiming in a tweet and on its blog, "Hamas fires rockets from Wafa hospital in the Gaza neighborhood of Shujaiya." Under that headline was an aerial photo enhanced to highlight what was said to be Al Wafa Hospital, along with a red dot representing an M-75 rocket launch site that was not on the hospital grounds, but appeared to be a few meters away.
But the building shown in the aerial photo was not Al Wafa hospital, as Dr. Alashi quickly pointed out. A Google map of Al Wafa hospital shows none of the buildings resemble the one the IDF identified as Al Wafa. The building in the IDF image belongs to the Right to Life Society.
After that prevarication had been revealed, the IDF added a new claim that "the hospital grounds" had been used by Hamas and the Palestinian Islamic Jihad as "a post enabling terrorists to open fire at soldiers."
The IDF said that Hamas had "fired at Israel and at IDF forces from the hospital" despite warnings from the IDF, and the IDF had been forced to attack targets on the hospital site.
The statement was accompanied by a video purporting to document the firing at Israeli troops. Based on the camera angle and altitude, the video was taken by an Israeli drone, according to a former US intelligence officer, with experience in interpreting military-related images, who analyzed the video for Truthout.
The first segment of the video is a grainy, black-and-white aerial shot of a building that starts with the legend, "Terrorists Threaten IDF from inside Wafa Hospital." The building shown is not Al Wafa hospital, however, but an annex to the hospital that had been empty, both Dr. Alashi and Charlie Andeasson, a Swedish activist who was in the hospital when it was attacked on July 16, told Truthout.
The eight-second video shows what could be two brief bursts of fire from one of the windows on the third floor and then a third flash in a fourth story window. The former US intelligence officer confirmed that the footage of the building was selected from two different times of day. After the first three seconds of the video, the camera angle and the amount of light both change perceptibly. Nevertheless an exchange between the two voices on the audiotape accompanying the video continues as though the scene were continuous during the entire eight seconds.
The first voice heard on the audio recording says, in Hebrew, "Do you see this firing? Have spotted fires from within the house." The English subtitles accompanying the audio add "hospital" in parentheses after the word "house," but Seattle-based blogger on Israeli affairs Richard Silverstein, who speaks Hebrew, confirmed to Truthout after listening to the audio clip that the speaker uses the word "bayit," which can only mean "house."
A second voice then says, according to the subtitles, "Positive, fire from within the house." But the speaker actually uses the term "small house" ("bayit ha katan hazeh"), according to Silverstein.
Those references to firing from a small house indicate that the audio clip was taken from an entirely different incident at another location. That device was obviously used because there was no audio of an incident involving firing from the hospital.
Dr. Alashi said he believes the eight-second video clip portrays firing from the annex that occurred in the 2008-09 Israeli attack on Gaza. "People confirmed to me that there was firing from the building then," he told Truthout. That building was, in fact, attacked on January 16, 2009, by Israeli tanks only 70 meters away from the hospital, damaging the third and fourth floors of the building - the very floors from which the flashes are shown in the video - as the UN Fact-Finding Mission noted in its September 2009 report.
The last segment of the video showing the bombing of the Al Wafa hospital, bears the legend "secondary explosion" - meaning explosions of weapons - as each building is shown being destroyed, in line with the Israeli argument throughout the operation that Hamas stored rockets and other weapons in hospitals, schools and mosques.
The video fist shows the hospital itself being blown up, followed by heavy billowing smoke covering the entire hospital and then another flash of fire. But the former intelligence official who viewed the video said that flash indicated another Israeli missile strike on the target rather than a secondary explosion.
The clip then cuts to the destruction of the annex, again with the "secondary explosion" legend. The billowing smoke from the initial bomb explosion covers the building, and then two or three small puffs of darker smoke appear. Those puffs of smoke would suggest a secondary explosion, according to the former US intelligence officer. But he also observed that a hospital would have flammable materials other than hidden weapons that could cause the darker smoke to appear.
Given the existence of Hamas' complex network of tunnels, which provided plenty of storage space for its rockets and other weaponry, it would have made no sense for Hamas to store rockets in a hospital that it knew had already been targeted by the IDF.
In its final seconds, the video focuses in to show a square which the legend describes as a “tunnel opening near Al Wafa.” But Dr. Alashi told Truthout that it is actually a water well.
The IDF real reason for the destruction of Al Wafa hospital appears to be related to the determination to raise the cost to the civilian population of Gaza for Palestinian resistance, in line with the approach represented by its "Dahiya doctrine," named after the Beirut suburb dominated by Hezbollah, much of which the Israeli Air Force reduced to rubble in the 2006 war.
That strategy, recognized as a violation of the international laws of war, was pursued most obviously in the complete destruction of every house in several square blocks in three separate areas of the Shujaiya district of Gaza City July 19-20. But it was also evident in IDF attacks on Al Wafa and in the series of mortar and artillery attacks on six different UN shelters from July 21 though August 3. Those attacks killed a total of 47 civilians and wounded 341, according to a survey of the incidents by The Guardian.
In none of the six cases where UN shelters were hit by IDF mortar shells was the military able to offer a plausible explanation, and in three cases, it offered no explanation whatever.
Ze ziet zichzelf ook gewoon als christen.quote:Op zondag 7 september 2014 12:09 schreef Toga het volgende:
Omdat ouders het stempel maroniet , christelijk, katholiek of wat dan ook hebben gekregen van HUN ouders, wil nog niet zeggen dat hun kinderen ook nog steeds voor elke maaltijd "Here dank u voor deze spijze amen" zeggen.
Maar, ik zei het al; waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |