Dat is dan een stukje imago proberen te behouden, diplomatisch en status niets meer dan dat.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar als ze zouden toegeven dat het geen precisiebommen waren, dan toon je ook aan dat je niets geeft om burgerdoden.
Nou ja, 5 burgerdoden aan de hand van een aanval is 5 burgerdoden, daar valt niets aan te overdrijven natuurlijk en dat zijn er al 5 teveel, dus relatief rustig zou ik het niet willen noemen.quote:Want met zulke bommen is het nogal evident dat er veel slachtoffers zullen vallen. Al ben ik ook van mening dat je niet overdrijven met de cijfers van de burgerdoden, Israël doet het nog relatief rustig aan.
Het gaat er dan ook niet om dat Israel de uitschot van de wereld is en oh bah gadverderrie zo slecht en weet ik wat, Hamas zelf is ook geen lieverdje en alle beide kanten beroepen zich op actie-reactie, maar meer of minder dan wat zich afspeelt kan je het ook niet maken.quote:Heb zo,n vermoeden dat als VS, Rusland in Israel zijn voeten stond, dat Gaza er nog een stuk beroerder aan toe was.
1: Dat gevoel heb ik ook.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is dan een stukje imago proberen te behouden, diplomatisch en status niets meer dan dat.
[..]
Nou ja, 5 burgerdoden aan de hand van een aanval is 5 burgerdoden, daar valt niets aan te overdrijven natuurlijk en dat zijn er al 5 teveel, dus relatief rustig zou ik het niet willen noemen.
[..]
Het gaat er dan ook niet om dat Israel de uitschot van de wereld is en oh bah gadverderrie zo slecht en weet ik wat, Hamas zelf is ook geen lieverdje en alle beide kanten beroepen zich op actie-reactie, maar meer of minder dan wat zich afspeelt kan je het ook niet maken.
Dat is een lezing wat in mijn ogen nogal faalt, het klopt dat een vijand die in z'n manifest heeft staan dat jij gedood moet worden nogal een probleem is voor je eigen veiligheid en onderhandelen daarmee niet de primaire wens / optie is, maar het probleem tussen de Palestijnen en Joden is wel meer dan Gaza/Hamas, als buiten de laatstgenoemden alles koek en ei was tussen Palestina en Israel had ik die lezing volkomen gelijk gegeven, maar dat is het niet echt, verre van zelfs.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat gevoel heb ik ook.
En het werkt.
2: En dat Hamas ook geen lieverdjes zijn is exact het probleem. Dat is waarom dit staakt het vuren in mijn ogen op lagertermijn weinig voorstelt, een van de partijen begint toch wel weer met aanvallen.
Zolang Hamas in zijn handvest heeft staan dat ze Israël willen vernietigen en zolang Israël doorgaat met de nederzettingen, gaat dit conflict niet stoppen.
Dat weet ik, het was slechts om aan te tonen dat Hamas ook geen vrede wil.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is een lezing wat in mijn ogen nogal faalt, het klopt dat een vijand die in z'n manifest heeft staan dat jij gedood moet morgen nogal een probleem is voor je eigen veiligheid en onderhandelen daarmee niet de primaire wens / optie is, maar het probleem tussen de Palestijnen en Joden is wel meer dan Gaza/Hamas, als buiten de laatstgenoemden alles koek en ei was tussen Palestina en Israel had ik die lezing volkomen gelijk gegeven, maar dat is het niet echt, verre van zelfs.
Hamas was voor de Palestijnen in Gaza een enige alternatief na decennia van Fatah corruptie had Hamas ondertussen een reputatie opgebouwd met haar sociale tak, vandaar dat de aanhang van Hamas op dat vlak zo groot is, wanneer de media het heeft over hamas denkt men aan raketten, aanslagen en executies, bij de Palestijnen spreekt men over de 'Hamas' tandarts / loodgieter ipv de andere bijvoorbeeld om maar even een perspectief van de Palestijn aan te halen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat weet ik, het was slechts om aan te tonen dat Hamas ook geen vrede wil.
Behalve Israel, is ook Hamas een probleem voor Gaza/Palestina. Al zien veel Palestijnen dat helaas anders (wel begrijpelijk).
Ik heb hier geen woord aan toe te voegen, helemaal mee eens.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hamas was voor de Palestijnen in Gaza een enige alternatief na decennia van Fatah corruptie had Hamas ondertussen een reputatie opgebouwd met haar sociale tak, vandaar dat de aanhang van Hamas op dat vlak zo groot is, wanneer de media het heeft over hamas denkt men aan raketten, aanslagen en executies, bij de Palestijnen spreekt men over de 'Hamas' tandarts / loodgieter ipv de andere bijvoorbeeld om maar even een perspectief van de Palestijn aan te halen.
Het probleem in mijn ogen zijn niet de idioten binnen IDF / Hamas, maar zijn een onderdeel van het probleem, reactionairen van de status quo en dogmatische idealisten, het probleem is met hoe Israel is gesticht en uitgebreid.
Uhu en 'ISIS' is opgezet door Israelische zionisten om de Islam zwart te maken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hamas was voor de Palestijnen in Gaza een enige alternatief na decennia van Fatah corruptie had Hamas ondertussen een reputatie opgebouwd met haar sociale tak, vandaar dat de aanhang van Hamas op dat vlak zo groot is, wanneer de media het heeft over hamas denkt men aan raketten, aanslagen en executies, bij de Palestijnen spreekt men over de 'Hamas' tandarts / loodgieter ipv de andere bijvoorbeeld om maar even een perspectief van de Palestijn aan te halen.
Het probleem in mijn ogen zijn niet de idioten binnen IDF / Hamas, maar zijn een onderdeel van het probleem, reactionairen van de status quo en dogmatische idealisten, het probleem is met hoe Israel is gesticht en uitgebreid.
Ksssst, BNW is ergens anders.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:33 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Uhu en 'ISIS' is opgezet door Israelische zionisten om de Islam zwart te maken.
(Er zijn genoeg bewijzen voor een link tussen ISIS en Israel)
Het zou nogal dom zijn om dat letterlijk zo te doen, maar dat het westen een vies spelletje heeft gespeeld en dat nog steeds doet is zeker.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:35 schreef sp3c het volgende:
geloof er geen bal van maar als ik Israel was en de mogelijkheid had dan zou ik ook ISIS opzetten
verdeel en heers enzo
Mja, je kan zo ver als te zeggen dat Saudi Arabie Israel heeft opgericht als wapen tegen Iran, waarbij Israel de val van de Shah heeft mogelijk gemaakt om PKK militanten in Turkije te laten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:35 schreef sp3c het volgende:
geloof er geen bal van maar als ik Israel was en de mogelijkheid had dan zou ik ook ISIS opzetten
verdeel en heers enzo
Lees nog maar eens de politieke (handvest) verklaring van Hamas. Of zal ik beter Chamaz schrijven? (De acroniem van al arakat alMuqawamah al Islamiyyah )quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ksssst, BNW is ergens anders.
Wat probeer je nou, semi populaire complottheorieen onder moslims mij te doen uitspreken ofzoquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:44 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Lees nog maar eens de politieke (handvest) verklaring van Hamas. Of zal ik beter Chamaz schrijven? (De acroniem van al arakat alMuqawamah al Islamiyyah )
Of wacht, dat is allemaal gelogen door de zionisten toch?
popcorn al gepakt?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:52 schreef sp3c het volgende:
gek verhaal idd, ik ben benieuwd naar de ontknoping
Ik was even serieus mijn reacties aan het teruglezen over ergens een deel was waar ik Israel wegzet als een meestermind voor complotten en of de kwaal van het Midden Oosten, maar kon niets vinden.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:59 schreef jamesdeen het volgende:
dat komt niet eens in de buurt van wat trigger bedoelde
wat een gekke gozer ben jijquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:56 schreef Shokirbek85 het volgende:
Israel is de schuld van de problemen in het MO. Hamas is geen (extreem) teroristische beweging maar voor vrede. En die raketten is het gevolg van Israel. Als de staat en zijn inwoners ( 25% niet-joods) nou oprot maakt niet uit waar. Dan probleem opgelost. Peace in the middle east. Klaar slotje
Dat God ze dan nog een dergelijke overwinning moge schenken... want dan zijn ze geruïneerd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:16 schreef sp3c het volgende:
kun je lachen maar Hamas heeft hier gewoon 'gewonnen' vor zover dat uberhaupt mogelijk is in dit kutoorlogje
ja nog 70 dode Israeli's, laten we god erom smeken, dit is echt een topshowquote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat God ze dan nog een dergelijke overwinning moge schenken... want dan zijn ze geruïneerd.
(Vrij naar maarschalk Villars)
Nee hoor.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat probeer je nou, semi populaire complottheorieen onder moslims mij te doen uitspreken ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |