abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2014 @ 11:40:36 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_142806833
http://www.volkskrant.nl/(...)-antisemitisme.dhtml

quote:
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug, schrijft columnist Max Pam. 'In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat.'

Karel van het Reve heeft eens opgemerkt dat direct na de bevrijding het antisemitisme in Nederland sterker was dan voor de oorlog. Hoezeer men Duitsers verafschuwde, de nazipropaganda had kennelijk toch haar werk gedaan. Pas toen beelden uit concentratiekampen vrijkwamen, ebde het antisemitisme weg, om te veranderen in een uitbundig pro-Israël-gevoel. Een tijdje was het jodendom zelfs sexy.

Idealistische jongeren gingen in de kibboets werken en journalist Joop van Tijn wilde zich nog aanmelden bij het Israëlisch leger, toen in 1967 de Zesdaagse Oorlog uitbrak. Gelukkig kwam het er niet van door de kortheid van de veldslag, want met Joop in de gelederen hadden ze die oorlog zeker verloren.

Het antisemitisme is helemaal terug
Het antisemitisme in Europa is helemaal terug. In Toulouse en Brussel zijn joden doodgeschoten, gewoon omdat het joden waren. In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat, na een anti-Israël-demonstratie in de Haagse Schilderwijk zei een betoger tegen de Volkskrant-verslaggever: 'Als alle moslims een front zouden vormen, dan hadden wij het Westen en de joden allang verslagen.'

Joden als aparte groep om tegen te vechten.

Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen

Vorig weekend stond in NRC Handelsblad een intrigerend stuk van David Suurmond, die in Leiden cum laude promoveerde op 'de vergelijking tussen nazisme, communisme en islamisme'. Daarin betoogt hij dat jodenhaat nu eenmaal hoort bij de islam. Meer dan 1.400 jaar van indoctrinatie zijn niet zonder gevolgen gebleven.

De rentree van de islam in Europa betekent de rentree van het antisemitisme. En zo kon je erop wachten: aanslagen op joodse scholen en synagogen, die toch al zijn veranderd in bunkers. Tevens worden types die de Holocaust ontkennen in de moslimwereld als helden ingehaald. De conclusies van Suurmond zijn bikkelhard, maar deze is misschien wel de hardste: 'Hoe vaak zijn Bolkestein, Fortuyn, Jansen, Ellian, Hirsi Ali, Van Gogh of Wilders niet beticht van aanzetten tot racisme? Als het gaat om Jodenhaat onder moslims hadden zij gewoon gelijk.'

Nauwelijks reactie
In de dagen daarna kwam uit islamitische kring nauwelijks reactie, maar wel drukte NRC brieven af van verschillende emeritus hoogleraren die zich aangesproken voelden. Een brief was van prof. Witkam, die niet ontkent dat Mein Kampf en De Protocollen van de Wijzen van Sion populaire publicaties zijn in islamitische landen. (Hamas heeft die protocollen zelfs in zijn Handvest opgenomen, hoewel alom bekend is dat het vervalsingen zijn). Maar volgens Witkam is daarmee juist aangetoond dat gaat om 'een boemerangeffect van het Westers antisemitisme'.

Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt. En door maar weer naar het Westen te verwijzen, valt het argument in de naargeestige categorie: dat het mijn schuld is, is eigenlijk jullie schuld.

Suurmonds artikel lijkt een aanval op de Nederlandse islamologen, die lang onder een deken van welwillendheid hebben geslapen. Misschien herinnert u zich de judaïst Pieter van der Horst, die in 2007 een afscheidscollege wilde geven over het antisemitisme in islamitische landen, maar die door het Utrechtse universiteitsbestuur lafhartig werd gecensureerd, zogenaamd omdat zijn lezing 'onwetenschappelijk' zou zijn. Eerherstel graag.

En dan ga ik nu een lekker broodje ham eten, om met wijlen Ischa Meijer te spreken.

Max Pam is columnist van de Volkskrant.
Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 28 juli 2014 @ 11:42:57 #2
3647 B.R.Oekhoest
pi_142806907
In de Volkskrant wordt de oplossing ook al op een presenteerblaadje aangeboden:

http://www.volkskrant.nl/(...)-vijandbeelden.dhtml
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_142806963
Zionisten creëren anti-semitisme.
Deden ze ook in WO II.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:45:25 #4
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142806986
Alsof antisemitisme ooit weg is gegaan uit Europa
  maandag 28 juli 2014 @ 11:45:31 #5
3647 B.R.Oekhoest
pi_142806990
quote:
12s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:44 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Deden ze ook in WO II.
Ah ja juh, vanuit de concentratiekampen?
pi_142807023
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zelfs linkse policorrakker Frits Barend is deze mening wel toegedaan denk ik. En ik wil de stelling graag uitbreiden met: Rentree islam in Europa is rentree van homofobie.
half NL roept dit maar steeds, maar NL doet er niks tegen.
pi_142807063
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat sowieso. Maar de felheid van nu was wel weg.
pi_142807070
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ah ja juh, vanuit de concentratiekampen?
Je haalt de modale Jood en kapitaalkrachtige, invloedrijke zionisten door elkaar.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:49:16 #9
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142807123
quote:
Deden ze ook in WO II.
Ah ja omdat er een paar zionisten rondliepen moet je miljoenen mensen afslachten :')____!!!
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_142807124
Zo zo, de verzuurde Volkskrant met een kritisch stukje over moslims.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:50:05 #11
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142807146
quote:
In Amsterdam kun je met een keppeltje niet meer over straat, na een anti-Israël-demonstratie in de Haagse Schilderwijk zei een betoger tegen de Volkskrant-verslaggever: 'Als alle moslims een front zouden vormen, dan hadden wij het Westen en de joden allang verslagen.'
Waarom worden zulke mensen getolereerd in Nederland?
- Charlton Heston
pi_142807218
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:50 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Omdat het hip is een achterlijke gelovige te zijn in dit land. Legers van hulpverleners en goedpratende jankzakken staan paraat om jouw gedrag als achterlijke gelovige goed te praten en te bagatelliseren, of domweg kritische tegengeluiden zoals in de OP aan te vallen met ad hominems en leugens.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:52:40 #13
3647 B.R.Oekhoest
pi_142807228
quote:

[..]

Dat zijn staatsgevaarlijke idioten idd
  maandag 28 juli 2014 @ 11:54:55 #14
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142807296
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat het hip is een achterlijke gelovige te zijn in dit land. Legers van hulpverleners en goedpratende jankzakken staan paraat om jouw gedrag als achterlijke gelovige goed te praten en te bagatelliseren, of domweg kritische tegengeluiden zoals in de OP aan te vallen met ad hominems en leugens.
Lijkt wel België :')
- Charlton Heston
pi_142807299
quote:
'Als alle moslims een front zouden vormen, dan hadden wij het Westen en de joden allang verslagen.'
Kennelijk hebben machthebbers andere belangen dan dat wij dachten.
pi_142807313
quote:
Tweede alinea geeft al antwoord op je opmerking. Direct na de Tweede Wereldoorlog was er meer antisemitisme dan ervoor. Pas nadat nieuws over concentratiekampen publiek werd sloeg het pas om, alleen nu is het weer bezig om terug de andere kant op te slaan.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:59:45 #17
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142807419
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat zijn staatsgevaarlijke idioten idd
Ik zou het eigenlijk landverraders noemen.
- Charlton Heston
  maandag 28 juli 2014 @ 12:04:48 #18
3647 B.R.Oekhoest
pi_142807554
In de TT wordt over 'rentree' gesproken maar dat is wat overdreven, ik zou het eerder over 'entree' hebben. Alleen Spanje en de Balkan hebben in het verleden last van de islam gehad.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:06:45 #19
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_142807616
quote:
Deden ze ook in WO II.
Klopt, heb jij tevens de naam van die zionist die ontketende?
Schijt aan iedereen
  maandag 28 juli 2014 @ 12:06:49 #20
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142807620
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In de TT wordt over 'rentree' gesproken maar dat is wat overdreven, ik zou het eerder over 'entree' hebben. Alleen Spanje en de Balkan hebben in het verleden last van de islam gehad.
Invallen in Frankrijk (toen nog Frankische Rijk) vergeten? Karel Martel enzo :)
- Charlton Heston
  maandag 28 juli 2014 @ 12:10:17 #21
3647 B.R.Oekhoest
pi_142807723
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:06 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Invallen in Frankrijk (toen nog Frankische Rijk) vergeten? Karel Martel enzo :)
Oja, die dus ook.
pi_142807815
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:06 schreef Deadre het volgende:

[..]

Klopt, heb jij tevens de naam van die zionist die ontketende?
Kaufman?
pi_142807863
quote:
Deden ze ook in WO II.
'Deden ze ook in WO II...'

Dus het waren de zionisten die in bezet Nazi Duitsland miljoenen jodensterren naar binnen smokkelden? Ponskaarten bij IBM bestelde en de treinen die hard nodig waren op het Oostfront liever naar de concentratiekampen lieten rijden?

Nee, dat waren de psychopaten, zoals Himmler en Eichmann. Niet de zionisten. Sterker nog, toen de Zionisten aankwamen in 'Zion' werden ze direct door de Mufti, de grote Arabische leider aangevallen, omdat ook daar de Nazi propaganda over de radio ging en Mein Kampf verkocht werd in de eigen taal. Nee, logisch de Zionisten hadden direct al de vernietiging van het eigen land op de planning staan...
  maandag 28 juli 2014 @ 12:22:17 #24
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142808068
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:15 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dus het waren de zionisten die in bezet Nazi Duitsland miljoenen jodensterren naar binnen smokkelden? Ponskaarten bij IBM bestelde en de treinen die hard nodig waren op het Oostfront liever naar de concentratiekampen lieten rijden?

Nee, dat waren de psychopaten, zoals Himmler en Eichmann. Niet de zionisten. Sterker nog, toen de Zionisten aankwamen in 'Zion' werden ze direct door de Mufti, de grote Arabische leider aangevallen, omdat ook daar de Nazi propaganda over de radio ging en Mein Kampf verkocht werd in de eigen taal. Nee, logisch de Zionisten hadden direct al de vernietiging van het eigen land op de planning staan...
De zionisten wakkeren jodenhaat aan. Zeker nu ja.
pi_142808076
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:15 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat er in WO II gebeurde is walgelijk en niet recht te praten, de dood van zoveel onschuldigen zal voor altijd een smet zijn op de mensheid.
Ik wilde gewoon even aangeven dat er verscheidene bronnen zijn die aantonen dat zionisten een groot aandeel hadden in de ontketening van WO II en een dubbele agenda hadden.
Zijn trouwens boeken genoeg over geschreven. Wie zoekt die vindt.

Hier zeg ik toch niets fout mee?
pi_142808146
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:22 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Wat er in WO II gebeurde is walgelijk en niet recht te praten, de dood van zoveel onschuldigen zal voor altijd een smet zijn.
Ik wilde gewoon even aangeven dat er verscheidene bronnen zijn die aantonen dat zionisten een groot aandeel hadden in de ontketening van WO II en een dubbele agenda hadden.

Destijds schreef iedereen over de oorlog dus je kan van iedere bevolkingsgroep wel een 'agenda' vinden, maar het waren toch echt Hitler en Stalin die hun macht wilden uitbreiden en de legers aanstuurden.

Het Duitse leger had ook de eed afgelegd aan Adolf Hitler en de SS en Waffen SS aan Heinrich Himmler, in plaats van aan het Duitse volk, zoals gebruikelijk was. Het is grote aluhoedjes onzin dat de zionisten verantwoordelijk zijn voor WO II.
pi_142810543
"moslims creëren moslimhaat"

Leuke dooddoener.
pi_142811477
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:54 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Ah, jij bent dus ook zon walgelijk figuur...
Hoezo "walgelijk figuur"?
Heb jij je überhaupt wel verdiept in de geschiedenis voor je dit roept?

Alles is niet zo cartoonesk zwart wit als dat het na WOII werd voorgespiegeld...
  maandag 28 juli 2014 @ 14:02:05 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_142811523
quote:

[..]

Wat er in WO II gebeurde is walgelijk en niet recht te praten, de dood van zoveel onschuldigen zal voor altijd een smet zijn op de mensheid.

Bron graag. En titels van die boeken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_142811538
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:00 schreef Wulff het volgende:

[..]

Hoezo "walgelijk figuur"?
Heb jij je überhaupt wel verdiept in de geschiedenis voor je dit roept?

Alles is niet zo cartoonesk zwart wit als dat het na WOII werd voorgespiegeld...
Maar zo zwart wit wordt het wel door de strot geduwd..

Als de gemiddelde mo-aanhanger de kans zou hebben, zou ie een willekeurige jood omleggen..
Zo staan we ervoor in het heden.
pi_142811606
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:24 schreef Nintex het volgende:

[..]

Destijds schreef iedereen over de oorlog dus je kan van iedere bevolkingsgroep wel een 'agenda' vinden, maar het waren toch echt Hitler en Stalin die hun macht wilden uitbreiden en de legers aanstuurden.

Het Duitse leger had ook de eed afgelegd aan Adolf Hitler en de SS en Waffen SS aan Heinrich Himmler, in plaats van aan het Duitse volk, zoals gebruikelijk was. Het is grote aluhoedjes onzin dat de zionisten verantwoordelijk zijn voor WO II.
Het is aangetoond dat zionisten en bankiers in grote mate verantwoordelijk waren voor de afloop van WO1. Duitsland was niet militair verslagen maar in de "rug gestoken" aldus de omschrijving uit die tijd.
Deze afloop heeft ons WOII gebracht.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:05:08 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_142811631
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:04 schreef Wulff het volgende:

[..]

Het is aangetoond dat zionisten en bankiers in grote mate verantwoordelijk waren voor de afloop van WO1. Duitsland was niet militair verslagen maar in de "rug gestoken" aldus de omschrijving uit die tijd.
God allemachtig... :N
pi_142811785
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

God allemachtig... :N
Jij denkt nog steeds dat Adolf Hitler de duivel incarnated was? En dat deze man besloot om zoveel mogelijk joden over de kling te jagen omdat hij een zondebok nodig had?

Als je dit geloofd kun je net zo goed een stripboek gaan lezen. Net zoals de moslimhaat nu had de jodenhaat van toen ook een oorsprong. Ik schrijf nergens dat dit goed te praten is. Het is echter niet zo zwart wit als het voorgespiegeld word.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:10:48 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_142811815
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:09 schreef Wulff het volgende:

[..]

Jij denkt nog steeds dat Adolf Hitler de duivel incarnated was? En dat deze man besloot om zoveel mogelijk joden over de kling te jagen omdat hij een zondebok nodig had?

Als je dit geloofd kun je net zo goed een stripboek gaan lezen. Net zoals de moslimhaat nu had de jodenhaat van toen ook een oorsprong. Ik schrijf nergens dat dit goed te praten is. Het is echter niet zo zwart wit als het voorgespiegeld word.
Kom met bewijs dan?

Verder, linea recta uitzetten dat soort haatzaaiers. Die hebben we hier niet nodig en zullen ook nooit wat toevoegen aan onze maatschappij.
pi_142811866
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)27/Rentree-islam-in-
Deed Frits Barend een week geleden niet juist mee met de pro-Israël-demonstratie? Hoe is hij objectief?

quote:
Deden ze ook in WO II.
Anti-semieten zijn de grootste bondgenoten van de zionisten, stond als ik me niet vergis in Herzl's dagboek (stichter zionisme).

quote:
Dit dus. _O- Ze vervolgden de joden al toen profeet Mohammed (vrede zij met hem) nog niet geboren was. En ook in de toekomst zullen de joden waarschijnlijk naar de islamitische wereld vluchten voor bescherming tegen de christenen.

quote:
Omdat vrijheid van meningsuiting niet alleen voor zionisten en hun knechten (Wilders) geldt.
-
  maandag 28 juli 2014 @ 14:14:10 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_142811919
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:09 schreef Wulff het volgende:

[..]

Ga terug naar school. Meer kan ik je niet adviseren. Ik ga niet eens in op je gereutel, dat is voor BNW en TRU.

En het is 'Als je dit geloofT' en '...als het voorgespiegeld wordT'. Nog een reden om terug naar school te gaan: Nederlands leren schrijven.
pi_142811954
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kom met bewijs dan?

Verder, linea recta uitzetten dat soort haatzaaiers. Die hebben we hier niet nodig en zullen ook nooit wat toevoegen aan onze maatschappij.
Kijk deze "onafhankelijke" docu eens. Waarschijnlijk gaan er nu weer 20 man "nazi propaganda" roepen maar ik vond het redelijk netjes gedaan. Al ben ik ook van mening dat deze docu soms wat doorslaat. Er zijn echter ook docu's van de "andere kant" dit dit ook doen. Bronbeschrijving zit erbij in ieder geval.
Het is wel een zit van 6 uur. Steek er maar van op wat je wil, mij is in ieder geval duidelijk dat veel zaken er nog steeds hetzelfde aan toe gaan en dat wij "het gewone publiek" nooit de echte waarheid zullen horen.

http://thegreateststorynevertold.tv/
pi_142812007
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef Wulff het volgende:

[..]

Kijk deze "onafhankelijke" docu eens. Waarschijnlijk gaan er nu weer 20 man "nazi propaganda" roepen maar ik vond het redelijk netjes gedaan. Al ben ik ook van mening dat deze docu soms wat doorslaat. Er zijn echter ook docu's van de "andere kant" dit dit ook doen. Bronbeschrijving zit erbij in ieder geval.
Het is wel een zit van 6 uur. Steek er maar van op wat je wil, mij is in ieder geval duidelijk dat veel zaken er nog steeds hetzelfde aan toe gaan en dat wij "het gewone publiek" nooit de echte waarheid zullen horen.

Hm, dit is inderdaad nazi propaganda. Kan er weinig anders van maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 juli 2014 @ 14:22:52 #39
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142812178
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:12 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Deed Frits Barend een week geleden niet juist mee met de pro-Israël-demonstratie? Hoe is hij objectief?

[..]

Anti-semieten zijn de grootste bondgenoten van de zionisten, stond als ik me niet vergis in Herzl's dagboek (stichter zionisme).

[..]

Dit dus. _O- Ze vervolgden de joden al toen profeet Mohammed (vrede zij met hem) nog niet geboren was. En ook in de toekomst zullen de joden waarschijnlijk naar de islamitische wereld vluchten voor bescherming tegen de christenen.

[..]

Omdat vrijheid van meningsuiting niet alleen voor zionisten en hun knechten (Wilders) geldt.
Wat ben jij een grap zeg, knul :')
- Charlton Heston
  maandag 28 juli 2014 @ 14:23:15 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_142812186
quote:

[..]

Ge lukkig zet je zelf 'onafhankelijke' al tussen aanhalingstekens. Het is weer de aloude retoriek: 'De waarheid wordt verhuld, het is een groot complot, we mogen het niet weten, yada yada yada'. Niemand heeft ooit helder kunnen maken waarom we iets njiet zouden mogen weten, overigens.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:26:31 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142812289
quote:

[..]

Door de jaren heen mocht je niets zeggen over dit tuig, dan werd je gelijk als racist weggezet door de gutmenschen.

'ach, incidentje' en 'kopje thee' verhaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142812328
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Door de jaren heen mocht je niets zeggen over dit tuig, dan werd je gelijk als racist weggezet door de gutmenschen.

'ach, incidentje' en 'kopje thee' verhaal.
Dom gelul. Dat kun je al een jaar of 15. Zo niet langer.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:29:17 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142812386
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neenee, je krijgt meteen de gedachtenpolitie van de PvdA op de stoep. Dat weet je toch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 28 juli 2014 @ 14:29:22 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142812390
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:04 schreef Wulff het volgende:

[..]

Je kunt net zolang iemand overal de schuld van gaan geven, totdat je het zelf begint te geloven dat ze overal de schuldige van zijn.

Walgelijk. Echt :r
1947-2016
pi_142812411
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kunt net zolang iemand overal de schuld van gaan geven, totdat je het zelf begint te geloven dat ze overal de schuldige van zijn.

Walgelijk. Echt :r
Moet je toch bekend voor komen.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:30:31 #46
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142812426
quote:

[..]

Je mag uiteraard zeggen wat je wilt, maar ze zitten wel snel op hun paard en racisme racisme te roepen :')
- Charlton Heston
  maandag 28 juli 2014 @ 14:31:40 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142812469
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Geef ik de moslims overal de schuld van?

Ik heb het ook vaak over gutmenschen, volkskrantlezers, pvda'ers, groenlinksers, pvv'ers en anderen. Dus nee, komt me niet bepaald bekend voor nee.
1947-2016
pi_142812480
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Whehe.
pi_142812550
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ge lukkig zet je zelf 'onafhankelijke' al tussen aanhalingstekens. Het is weer de aloude retoriek: 'De waarheid wordt verhuld, het is een groot complot, we mogen het niet weten, yada yada yada'. Niemand heeft ooit helder kunnen maken waarom we iets njiet zouden mogen weten, overigens.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog een reden om terug naar school te gaan: Nederlands leren schrijven.
-
pi_142812557
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb het ook vaak over gutmenschen, volkskrantlezers, pvda'ers, groenlinksers, pvv'ers en anderen. Dus nee, komt me niet bepaald bekend voor nee.
Je bent dus een mannetje dat graag met vingers wijst,
  maandag 28 juli 2014 @ 14:34:35 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_142812581
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:33 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

[..]

Je kent het verschil tussen een taalfout en een typfout, mag ik hopen?
  maandag 28 juli 2014 @ 14:35:04 #52
3647 B.R.Oekhoest
pi_142812592
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:12 schreef Charismatisch het volgende:

[..]
Ze vervolgden de joden al toen profeet Mohammed (vrede zij met hem) nog niet geboren was. En ook in de toekomst zullen de joden waarschijnlijk naar de islamitische wereld vluchten voor bescherming tegen de christenen.
Vast en zeker.....
pi_142812608
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het komt niet in je op om mensen gewoon als individu te zien ? Wat een geestelijke armoede kerel.

Toch snap ik de ophef niet zo, van moslims wordt toch ook gewoon gezegd dat ze de haat aan zichzelf te danken hebben ? Dezelfde figuren die nu zo lopen te steigeren vinden dat neo-nazi's en andere mafklappers ook het recht hebben te demonstreren.
pi_142812660
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kent het verschil tussen een taalfout en een typfout, mag ik hopen?
Moet je maar niet arrogant doen.
-
pi_142812770
Het probleem in Nederland vandaagdedag is een beetje dat je een grote groep laaggeschoolden hebt uit lagere sociale klassen , moslim, christen,Nederlander,allochtoon, die meent dat ze het recht hebben gehoord te worden, niet gehinderd door enige nuance of kennis van zaken. Helaas krijgen ze die aandacht ook nog.

20 Jaar geleden was het inderdaad not done om allerhande onzin uit je onderbuik aan iedereen te uiten. En dat was best ok.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:40:04 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142812784
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Het komt niet in je op om mensen gewoon als individu te zien ?

Jawel hoor. Zie mensen natuurlijk als individu. Maar zodra ze gaan groeperen met gelijkgestemden, dan gaan mij zaken opvallen.

quote:
Wat een geestelijke armoede kerel.
Valt dus wel mee, maar jij hebt graag een vooroordeel dus. Ook geestelijke armoede zie ik.

quote:
Toch snap ik de ophef niet zo, van moslims wordt toch ook gewoon gezegd dat ze de haat aan zichzelf te danken hebben ? Dezelfde figuren die nu zo lopen te steigeren vinden dat neo-nazi's en andere mafklappers ook het recht hebben te demonstreren.
Verschil is dat het hier niet meer om demonstreren gaat, maar om het openlijk oproepen en bedreigen tot vermoorden van joden. Da's demonstreren ver voorbij.
1947-2016
pi_142812830
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:40 schreef Red_85 het volgende:

Verschil is dat het hier niet meer om demonstreren gaat, maar om het openlijk oproepen en bedreigen tot vermoorden van joden. Da's demonstreren ver voorbij.
Dat moet nog blijken lijkt me. Zeggen dat Joden dood moeten is geen oproep of aanzetten tot imho.
pi_142812831
quote:

[..]

Inderdaad, Wilders kan zeggen wat hij wil, zonder dat hij daarvoor zijn hele prive leven moet opgeven. Verlicht land, geweldige medemens, verrijking cultuur, dit dat alles.
pi_142812848
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:39 schreef gelly het volgende:
Het probleem in Nederland vandaagdedag is een beetje dat je een grote groep laaggeschoolden hebt uit lagere sociale klassen , moslim, christen,Nederlander,allochtoon, die meent dat ze het recht hebben gehoord te worden, niet gehinderd door enige nuance of kennis van zaken. Helaas krijgen ze die aandacht ook nog.

20 Jaar geleden was het inderdaad not done om allerhande onzin uit je onderbuik aan iedereen te uiten. En dat was best ok.
Toen hadden die randdebielen ook nog geen platform. De keerzijde van het internet.
pi_142812857
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad, Wilders kan zeggen wat hij wil, zonder dat hij daarvoor zijn hele prive leven moet opgeven. Verlicht land, geweldige medemens, verrijking cultuur, dit dat alles.
Inderdaad, op andere vlakken kun je wel alles roepen zonder fysieke consequenties. Dat weet iedereen.
pi_142812870
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken lijkt me. Zeggen dat Joden dood moeten is geen oproep of aanzetten tot imho.
Dan snap je niet wat haatzaaien is. Ben benieuwd of je ook zo zachtaardig denkt over Geert Wilders en zijn oproep tot het uitzetten van moslims, en of je voor hem ook zo op de bres zou staan. Iets in mij zegt dat je dat niet doet Gelly/Gnaeus.
pi_142812898
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Inderdaad, op andere vlakken kun je wel alles roepen zonder fysieke consequenties. Dat weet iedereen.
Of hand in hand lopen met je partner van hetzelfde geslacht. Gelukkig kom je daar ook zo hard voor op, hulde _O_
pi_142812905
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat haatzaaien is.
Zeker wel, ik ben er alleen niet zo willekeurig en subjectief in zoals jij denk ik.
pi_142812918
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach man, Wilders is gewoon een aansteller. Gevangen in z'n eigen paranoia. Ik durf te wedden dat hem niks overkomt als hij zonder beveiliging over straat ga lopen.

Tenzij hij door de Bijlmer gaat wandelen en verkondigt dat Marokkanen kut zijn en het land uitgetrapt dienen te worden. Dan verwacht ik dat je wel ruzie hebt. Maar daar sta ik dan ook niet van te kijken. Als je hier mensen op straat gaat lopen uitschelden, loop je ook het risico om een vuist te koppen.
pi_142812924
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of hand in hand lopen met je partner van hetzelfde geslacht. Gelukkig kom je daar ook zo hard voor op, hulde _O_
Jij mag best hand en hand met je vriend lopen hoor. Waarom zou ik daar voor op moeten komen ?
pi_142812928
quote:

[..]

Het komt niet in je op om mensen gewoon als individu te zien ? Wat een geestelijke armoede kerel.

Ironisch.
pi_142812938
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ironisch.
Wat ?
pi_142812965
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Zeker wel, ik ben er alleen niet zo willekeurig en subjectief in zoals jij denk ik.
Je bent de meest willekeurige en subjectieve persoon op dit gebied gelly/gnaeus, als we dan toch eerlijk tegen elkaar zijn. Ik zie je hier met hand en tand de goedpratende Gutmensch uithangen om vervolgens doodleuk in het Wilders topic hemzelf alles aan te rekenen wat hem overkomt. Laten we nu niet kinderachtig gaan doen en het beestje gewoon bij naam noemen.
pi_142813012
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach man, Wilders is gewoon een aansteller. Gevangen in z'n eigen paranoia. Ik durf te wedden dat hem niks overkomt als hij zonder beveiliging over straat ga lopen.

Tenzij hij door de Bijlmer gaat wandelen en verkondigt dat Marokkanen kut zijn en het land uitgetrapt dienen te worden. Dan verwacht ik dat je wel ruzie hebt. Maar daar sta ik dan ook niet van te kijken. Als je hier mensen op straat gaat lopen uitschelden, loop je ook het risico om een vuist te koppen.
Hoezo zou je daar ruzie mee moeten krijgen? Je mag hier notabene op TV roepen dat je Joden dood wil hebben, dus die mensen zouden natuurlijk de laatsten moeten zijn om Geertje aan te pakken, dat snap je zelf toch ook wel Koos? Of gelden er dan 'opeens' andere normen en waarden? *O*
pi_142813017
boeiend dat antismetisme...

ik maak me meer zorgen om al die criminaliteit en druk op westerse normen en waarden die die arabische haatbaarden met zich meebrengen...
pi_142813027
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent de meest willekeurige en subjectieve persoon op dit gebied gelly/gnaeus, als we dan toch eerlijk tegen elkaar zijn. Ik zie je hier met hand en tand de goedpratende Gutmensch uithangen om vervolgens doodleuk in het Wilders topic hemzelf alles aan te rekenen wat hem overkomt. Laten we nu niet kinderachtig gaan doen en het beestje gewoon bij naam noemen.
Uhm, waar praat ik precies wat goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 14:47:57 ]
pi_142813068
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo zou je daar ruzie mee moeten krijgen? Je mag hier notabene op TV roepen dat je Joden dood wil hebben, dus die mensen zouden natuurlijk de laatsten moeten zijn om Geertje aan te pakken, dat snap je zelf toch ook wel Koos? Of gelden er dan 'opeens' andere normen en waarden? *O*
Ik zeg niet dat het hoort. Alleen dat het een logisch gevolg is van mensen beledigen.

Als jij in een kroeg iemand uit gaat lopen schelden voor homo, dan loop je het risico klappen te krijgen. Betekent niet dat diegene continu beveiligd moet worden.
pi_142813092
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat ?
Oh niks, laat maar. Het is gewoon grappig om jou te zien oproepen dat we mensen als individu moeten benaderen, terwijl je zelf zo ongeveer de meest discriminerende, hokjes-denkende wij-versus-zij benadrukkende, groepjes-onderscheidend persoon bent die er hier rondloopt op dit forum, en dat zegt wat.
pi_142813107
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het hoort. Alleen dat het een logisch gevolg is van mensen beledigen.
Prima, niet huilen en bek dicht dan als er nu wat lui in de Schilderswijk door een drone van Israel worden kapotgebombardeerd Koosje *O*
pi_142813118
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh niks, laat maar.
Dat lijkt me ook beter inderdaad.
pi_142813130
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Uhm, waar praat ik precies wat goed?
quote:
Toch snap ik de ophef niet zo
Daar, zo ongeveer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 14:50:41 ]
pi_142813163
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook beter inderdaad.
Je lijkt Geert wel, net zo inhoudsloos.
pi_142813198
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:47 schreef Nielsch het volgende:

ik maak me meer zorgen om al die criminaliteit en druk op westerse normen en waarden die die arabische haatbaarden met zich meebrengen...
De Westerse normen en waarden zijn anders ook al geruime tijd op de terugweg.
pi_142813215
Lucht het op, al die ad hominems ? Ga nog maar even door hoor als je wat frustratie kwijt moet.
pi_142813232
quote:

[..]

<knip>
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:39 schreef gelly het volgende:
Mja..
pi_142813234
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, niet huilen en bek dicht dan als er nu wat lui in de Schilderswijk door een drone van Israel worden kapotgebombardeerd Koosje *O*
IJzersterke vergelijking _O_

Maar ik zou inderdaad niet huilen als een van die demonstrantjes een vuist op z'n neus krijgt van een boze jood.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:54:11 #82
346939 Janneke141
pi_142813258
Je mening geven is toegestaan in dit land. Iemand op zijn bek slaan vanwege die mening niet.

Zo ingewikkeld is het toch niet?
pi_142813282
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:52 schreef gelly het volgende:
Lucht het op, al die ad hominems ? Ga nog maar even door hoor als je wat frustratie kwijt moet.
Geertje toch, weer die oneliners. Benader iedereen nu eens als individu!
pi_142813319
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

[..]

Mja..
Individu!! Benader ze als individu!! Ook al doet gelly dat zelf niet, de rest moet dat natuurlijk wel doen.Geertje is er niks bij, zulke redenaties.
pi_142813321
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
Je mening geven is toegestaan in dit land. Iemand op zijn bek slaan vanwege die mening niet.

Zo ingewikkeld is het toch niet?
Nee, maar een kind kan begrijpen dat je niet alles kan zeggen zonder consequenties omdat niet iedereen met het wetboek in de hand over straat loopt en weleens vanuit emotie kan reageren.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:56:31 #86
346939 Janneke141
pi_142813356
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, maar een kind kan begrijpen dat je niet alles kan zeggen zonder consequenties omdat niet iedereen met het wetboek in de hand over straat loopt en weleens vanuit emotie kan reageren.
Wie zit er fout, degene met een mening of degene die slaat?
pi_142813388
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hangt van de situatie af.
pi_142813402
Er is niets mis met antisemitisme.
pi_142813440
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Vandaar dat de eerste arrestaties voor de gebeurtenissen in de Schilderswijk al hebben plaatsgevonden...oh wacht.
pi_142813451
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Individu!! Benader ze als individu!! Ook al doet gelly dat zelf niet, de rest moet dat natuurlijk wel doen.Geertje is er niks bij, zulke redenaties.
Mooie psychologie, mijn mening projecteren op mijn zogenaamde grote vijand. Net bedacht? Het is alsof ik kijk naar een aap die heeft uitgevolgelt dat ie met een stokje mieren uit een nestje kan halen. Ben benieuwd wat je straks weer gaat verzinnen.
pi_142813500
quote:
13s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:52 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

De Westerse normen en waarden zijn anders ook al geruime tijd op de terugweg.
Niet dankzij moslims in ieder geval.
pi_142813514
quote:

[..]

Je kunt stellen dat iemand ook een eigen verantwoordelijkheid heeft om escalatie te voorkomen.
pi_142813535
quote:

[..]

Ligt eraan.

Als jij op straat in iemand z'n bek gaat lopen schreeuwen dat diegene een domme klootzak is, en je krijgt een vuist, dan kan ik dat de agressor moeilijk kwalijk nemen.
pi_142813542
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet dankzij moslims in ieder geval.
Klopt.
Al wil de media dat wel doen geloven.
pi_142813575
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vandaar dat de eerste arrestaties voor de gebeurtenissen in de Schilderswijk al hebben plaatsgevonden...oh wacht.
Je zult toch eerst als OM duidelijk moeten hebben of het inderdaad tot een veroordeling kan leiden. Anders krijgen we morgen weer een topic op FOK! waarin figuren huilen over het falende en nalatige OM wat te snel mensen heeft opgepakt zonder dat het tot resultaat leidt.
pi_142813595
Beter gooien we heel het begrip vrijheid van meningsuiting gewoon weg. Het is tijd voor een conservatieve en dictatoriale inslag ! ..
pi_142813841
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt eraan.

Als jij op straat in iemand z'n bek gaat lopen schreeuwen dat diegene een domme klootzak is, en je krijgt een vuist, dan kan ik dat de agressor moeilijk kwalijk nemen.
Dat heeft niks met eigen mening te maken, meer met uitdagen.
pi_142813879
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heeft niks met eigen mening te maken, meer met uitdagen.
Die grens is ook zo lekker concreet en helder.
pi_142813893
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zult toch eerst als OM duidelijk moeten hebben of het inderdaad tot een veroordeling kan leiden.
Dat hoeft niet aangezien meneer van Aartsen op zijn vakantieadres al heeft geconcludeerd dat er geen grenzen waren overschreden, hij was er als de kippen bij om dit 'incident' maar metersdiep te begraven. Iets met wind, zeilen enzo.
pi_142813957
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat hoeft niet aangezien meneer van Aartsen op zijn vakantieadres al heeft geconcludeerd dat er geen grenzen waren overschreden, hij was er als de kippen bij om dit 'incident' maar metersdiep te begraven. Iets met wind, zeilen enzo.
Niet erg handig inderdaad, maar het heeft verder niets met je boude punt te maken.
pi_142814115
Het stuk uit de OP springt nogal van hakken op takken. De kern dat islam antisemitisch is, klopt gewoon, maar "rentree" van islam in Europa?

De massaimmigratie heeft de islam naar West-Europa gebracht, er is geen rentree.

Zelfde met antisemitisne, ook geen "rentree". Gristenen haten joden al sinds de kruisiging van hun profeetje.

Tevens wordt vergeten dat het jodendom er zelf debet aan heeft dat Israelkritiek en antisemitisme vaak han in hand gaan; door hun racistische leer en het vermengen van joden (religie) en Joden ("ras"/afkomst).

Laatste punt dat gemist wordt zijn de acties van de enige joodse staat ter wereld zelf, die niet bepaald op sympathie kunnen rekenen en die steun brokkelt steeds meer af. Terecht maar niet als het tot jodenhaat leidt. Wel tot meer Israelkritiek en zionistenhaat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142814767
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
Gristenen haten joden al sinds de kruisiging van hun profeetje.
Was Jezus maar een 'profeetje', nee hij wordt door sommige christenen als God gezien of zoon van God. Terwijl in de Koran staat dat profeet Jezus helemaal niet gekruisigd is (en de joden dus vrijpleit van die daad).

En als je dan dit stukje in het artikel van Max Pam in de OP leest: "Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt".

Dit is niets meer dan nonsens, gebaseerd op het sprookjesboek van faalhaas Hans Jansen de PVV'er.
-
pi_142814866
quote:
Het stuk uit de OP springt nogal van hakken op takken. De kern dat islam antisemitisch is, klopt gewoon, maar "rentree" van islam in Europa?

De massaimmigratie heeft de islam naar West-Europa gebracht, er is geen rentree.

Zelfde met antisemitisne, ook geen "rentree". Gristenen haten joden al sinds de kruisiging van hun profeetje.

Tevens wordt vergeten dat het jodendom er zelf debet aan heeft dat Israelkritiek en antisemitisme vaak han in hand gaan; door hun racistische leer en het vermengen van joden (religie) en Joden ("ras"/afkomst).

Laatste punt dat gemist wordt zijn de acties van de enige joodse staat ter wereld zelf, die niet bepaald op sympathie kunnen rekenen en die steun brokkelt steeds meer af. Terecht maar niet als het tot jodenhaat leidt. Wel tot meer Israelkritiek en zionistenhaat.
Volkomen mee eens.
  maandag 28 juli 2014 @ 15:33:00 #104
3647 B.R.Oekhoest
pi_142814910
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, dan ben je een optimist denk ik. Die dreiging is er na Fitna wel degelijk.

quote:
Dat zou niet erg effectief zijn, want in de Bijlmer wonen relatief weinig Marokkanen. Meer Antillianen en Surinamers.
pi_142815200
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:29 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Was Jezus maar een 'profeetje', nee hij wordt door sommige christenen als God gezien of zoon van God.
Je kent mijn poststijl toch inmiddels? ;) Het Nederland-topic in WK gemist?

quote:
Terwijl in de Koran staat dat profeet Jezus helemaal niet gekruisigd is (en de joden dus vrijpleit van die daad).
Daar ken ik de koran niet goed genoeg voor, maar die is ook pas ~650 jaar na dato opgetekend, dus historisch gezien heeft die "bewuste weglating" weinig waarde imo.

quote:
En als je dan dit stukje in het artikel van Max Pam in de OP leest: "Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt".

Dit is niets meer dan nonsens, gebaseerd op het sprookjesboek van faalhaas Hans Jansen de PVV'er.
Mwah, de koran is niet bepaald vriendelijk voor mensen die niet in Allah geloven. Ofwel van geboorte, ofwel 'afvalligen'.

Dat wilde je toch niet ontkennen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 28 juli 2014 @ 15:41:57 #106
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142815249
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:

Mwah, de koran is niet bepaald vriendelijk voor mensen die niet in Allah geloven. Ofwel van geboorte, ofwel 'afvalligen'.

Vertel
pi_142815306
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:47 schreef Nielsch het volgende:

Het is het hele pakket dat ze in de aanbieding hebben / gratis meenemen naar dit land dat me zorgen baart.
pi_142815323
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Vertel
Een korancitatenoorlog zou ik in 2003 nog gestart hebben. Nu, na 13 jaar forumervaring, weet ik dat dat zinloos is. Zeker met een moslim. :*

pi_142815360
quote:
Je kent mijn poststijl toch inmiddels? ;) Het Nederland-topic in WK gemist?
Twee keer ja.

quote:
Daar ken ik de koran niet goed genoeg voor, maar die is ook pas ~650 jaar na dato opgetekend, dus historisch gezien heeft die "bewuste weglating" weinig waarde imo.
Het is wel van waarde voor moslims aangezien de moslims al 14 eeuwen lezen dat Jezus niet gekruisigd is door de joden.

quote:

Ik ontken dat de Koran "regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt", meer niet.
-
pi_142815367
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een korancitatenoorlog zou ik in 2003 nog gestart hebben. Nu, na 13 jaar forumervaring, weet ik dat dat zinloos is. Zeker met een moslim. :*
Juist.
pi_142815453
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:43 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Het is het hele pakket dat ze in de aanbieding hebben / gratis meenemen naar dit land dat me zorgen baart.
Vooral het wel sterke punt uit Pams stukje, dat Wilders en zijn aanhangers dan wel 'aanhangers' (Fortuynisten en islamcritici als jij en ik) langs een compleet andere morele lat gelegd mogen worden dan schreeuwende hersenlozen in onze mooie stad achter de duinen.

Minder, minder, minder is een reden om MASSAAL aangifte te doen.
De telig wierende criminaliteit onder moslimjongeren en het rabiate antisemitisme (en vooral de daarmee samenhangende slechte naam) moeten we onze schouders over ophalen als een joviale Jozias en begrijpen dat DAT nou net die moslimouders niet boeit.

pi_142815531
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vooral het wel sterke punt uit Pams stukje, dat Wilders en zijn aanhangers dan wel 'aanhangers' (Fortuynisten en islamcritici als jij en ik) langs een compleet andere morele lat gelegd mogen worden dan schreeuwende hersenlozen in onze mooie stad achter de duinen.

Minder, minder, minder is een reden om MASSAAL aangifte te doen.
De telig wierende criminaliteit onder moslimjongeren en het rabiate antisemitisme (en vooral de daarmee samenhangende slechte naam) moeten we onze schouders over ophalen als een joviale Jozias en begrijpen dat DAT nou net die moslimouders niet boeit.
Zijn we wel gewend na al die jaren , maar het blijft irritant.

Dat zeker.
  maandag 28 juli 2014 @ 15:49:07 #113
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142815550
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oftewel je wilt dingen beweren zonder er argumentatie er voor te geven. Maar goed, als je al met argumentatie komt ga je het vast van www.anti-islam.com halen
pi_142815646
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Oftewel je wilt dingen beweren zonder er argumentatie er voor te geven. Maar goed, als je al met argumentatie komt ga je het vast van www.anti-islam.com halen
Ik zie deze link voor het eerst. In tegenstelling tot jouw persoontje zit ik niet dagelijks urenlang met mijn neus in een stoffig boek gebaseerd op vrede voor de aanhangers en haat tegen alle niet-aanhangers. :*

pi_142815687
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:
In tegenstelling tot jouw persoontje zit ik niet dagelijks urenlang met mijn neus in een stoffig boek gebaseerd op vrede voor de aanhangers en haat tegen alle niet-aanhangers. :*
quote:
Daar ken ik de koran niet goed genoeg voor
:')
-
  maandag 28 juli 2014 @ 15:51:58 #116
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142815690
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie deze link voor het eerst. In tegenstelling tot jouw persoontje zit ik niet dagelijks urenlang met mijn neus in een stoffig boek gebaseerd op vrede voor de aanhangers en haat tegen alle niet-aanhangers. :*
1. klik de link.
2. je gelooft wat je wilt geloven.
pi_142815698
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

www.religieiskanker.nl is beter.
pi_142815793
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:51 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

[..]

Haha, de grote lijn ken ik, heb toentertijd zelfs een koran in huis gehad om eens te zien wat voor boek dat nou was. Het is een wetboek, met constant opdrachten hoe je moet leven, koken, je kinderen opvoeden, alles. En constant uitgaande van het idee dat moslims 'goed' zijn (doch slaven van Allah) en niet-moslims slecht of minderwaardig die ofwel met het woord, ofwel met het zwaard "tot andere gedachten gebracht moeten worden".

Ik kan daar weinig positiefs uithalen, maar gelukkig kunnen de meeste moslims dat wel. Als je die vuiligheid over anderen allemaal letterlijk zou nemen, zou de wereld een stuk lelijker zijn.

pi_142815821
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

1. klik de link.
2. je gelooft wat je wilt geloven.
Aan beide geen behoefte. Ik ga uit van de Natuur als uitgangspunt. Logischer imo, want we zijn allemaal 'schepsels' (nee, niet letterlijk, geen Schepping) van diezelfde Natuur.

pi_142815828
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:
Haha, de grote lijn ken ik, heb toentertijd zelfs een koran in huis gehad om eens te zien wat voor boek dat nou was. Het is een wetboek, met constant opdrachten hoe je moet leven, koken, je kinderen opvoeden, alles. En constant uitgaande van het idee dat moslims 'goed' zijn (doch slaven van Allah) en niet-moslims slecht of minderwaardig die ofwel met het woord, ofwel met het zwaard "tot andere gedachten gebracht moeten worden".

Ik kan daar weinig positiefs uithalen, maar gelukkig kunnen de meeste moslims dat wel. Als je die vuiligheid over anderen allemaal letterlijk zou nemen, zou de wereld een stuk lelijker zijn.
Je weet niet eens dat Jezus als een profeet wordt gezien in de islam en niet gekruisigd is. Basiskennis islam. Lees het boek eerst, daarna neem ik jouw mening over de Koran serieuzer.
-
pi_142815861
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:
Aan beide geen behoefte. Ik ga uit van de Natuur als uitgangspunt. Logischer imo, want we zijn allemaal 'schepsels' (nee, niet letterlijk, geen Schepping) van diezelfde Natuur.
Logisch ja om de natuur te aanbidden, not.
-
pi_142815878
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:55 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je weet niet eens dat Jezus als een profeet wordt gezien in de islam
Natuurlijk weet ik dat wel.

quote:
en niet gekruisigd is.
Dat niet nee, heb ik al gezegd.

quote:
Basiskennis islam. Lees het boek eerst, daarna neem ik jouw mening over de Koran serieuzer.
Ik heb het getracht, maar het is gewoon onleesbaar. Een verzameling opdrachten en wetten, geen "metaforisch sprookjesboek" als de Bijbel.

pi_142815929
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:56 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Wie heeft het over "aanbidden"? Ik ben niet op die manier religieus.

En nog minder logisch lijkt me om datgene wat "god"/"Allah" gemaakt heeft NIET te aanbidden, als gelovige. :D

Nee sterker, om direct na de geboorte in die "volmaakte Schepping" een mes in te zetten en een stuk Natuur weg te snijden bij kleine jongetjes. _O-

pi_142815931
Ach, antisemitisme is maar één gevolg. Rentree islam is vooral een rentree naar de middeleeuwen. Daarom dient ook vermeden te worden dat er teveel islam geïmporteerd wordt.
Conscience do cost.
pi_142815947
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:56 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Aanbidden?
pi_142815962
Matador is omnipotent.

Hij weet precies hoe de islam in elkaar steekt en hij kent het ware verhaal achter de maanlandingen en 9/11.
pi_142815966
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En nog minder logisch lijkt me om datgene wat "god"/"Allah" gemaakt heeft NIET te aanbidden, als gelovige. :D

Nee sterker, om direct na de geboorte in die "volmaakte Schepping" een mes in te zetten en een stuk Natuur weg te snijden bij kleine jongetjes. _O-
Dank u.
pi_142815979
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
Daarom schrijf je natuur met hoofdletter, de Natuurrrrrrrrrr. :') Gewoon een natuur-aanbidder.

quote:
Moest je maar de Koran lezen, dan had je het antwoord geweten.
-
pi_142816164
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:00 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Daarom schrijf je natuur met hoofdletter, de Natuurrrrrrrrrr. :') Gewoon een natuur-aanbidder.
De Natuur als geheel aan natuurlijke factoren, dus niet de culturele, door mensen gecreeerde component.
Niet 'natuur' in de zin van bomen en planten en bijzondere dieren enzo.

pi_142816196
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:06 schreef El_Matador het volgende:
De Natuur als geheel aan natuurlijke factoren, dus niet de culturele, door mensen gecreeerde component.
Niet 'natuur' in de zin van bomen en planten en bijzondere dieren enzo.
Natuurlijk.
-
pi_142818295
quote:

[..]

Ik open die site, lees wat artikeltjes en kom dit tegen:
quote:
If Hitler wanted to kill Jews, why oh why throughout all his speeches and manuscripts and his book Mein Kampf did he not mention this?
laten we het eens aan de man zelf vragen!
Oh toch wel, het 'ras' vernietigen zelfs.
pi_142818719
quote:

Heb het gevoel dat je dat stukje niet echt goed hebt gelezen/begrepen. Wat is er zo vreemd aan 'rentree' als je bedenkt dat de Ottomanen eeuwen geleden Islam hebben geprobeerd te verspreiden en daarbij tot diep in Spanje zijn gekomen?

http://en.wikipedia.org/w(...)g_the_Ottoman_Empire

Dus ja, je erkent zelf al dat antisemitisme en islamisme hand in hand gaan dus zo 'hak-op-de-tak' vind ik die redenering helemaal niet.

quote:
Hele rare zin, is 'massaimmigratie' soms een levende entiteit die politieke beslissingen maakt? Zeg maar gerust dat de NLse (linkse) regering verantwoordelijk is voor die immigratie. Zelfs dat verandert niets aan het feit dat een geloof een terugkeer kan ondervinden door toedoen van derden. 'Jij stemmen Wouter Bos, jij krijgen uitkering'

Btw, hoe kom je er bij dat doorsnee christenen dergelijke haatgevoelsn jegens joden hebben? Ik verneem daar over het algemeen weinig van in de mainstream media. Mocht er al sprake zijn van onderlinge wraakgevoelens door wat Jezus is aangedaan dan is dat niks vergeleken met hoe moslims in het algemeen over joden denken.

quote:
Kan hier niks van maken, wat probeer je te zeggen? Misschien dat je wat voorbeelden kent.

quote:
Ja, Max Pam zal het vast ontgaan zijn wat er in Gaza gebeurt op moment. Nee, wellicht staat dat conflict geheel los van Europees antisemitisme. Dat weet ik eigenlijk wel zeker, je zei het zelf ook al. Ik hoor die beledigde moslims vrijwel nooit als er elders in de wereld geloofsgenoten onderling in de naam van Allah worden afgeslacht. Rare, selectieve verontwaardiging die bijna inherent lijkt aan de volgers van Islam. Op het hypocriete af.

[ Bericht 1% gewijzigd door TrueRust op 28-07-2014 17:21:18 ]
pi_142818809
Max Pam, Frits Barend zijn zelf toch joods?
Make my day!
pi_142819156
quote:

[..]

Redelijk fout, wat ik ergens anders al las; zij die wegkijken, negeren, goedpraten, die zijn 'fout'.

http://www.blikopdewereld(...)-tweede-wereldoorlog
pi_142819202
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:15 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Heb het gevoel dat je dat stukje niet echt goed hebt gelezen/begrepen. Wat is er zo vreemd aan 'rentree' als je bedenkt dat de Ottomanen eeuwen geleden Islam hebben geprobeerd te verspreiden en daarbij tot diep in Spanje zijn gekomen?

http://en.wikipedia.org/w(...)g_the_Ottoman_Empire
De Ottomanen probeerden in Spanje islam te verspreiden? Wat is er gebeurd met de Moren dan?

En hoe wil jij gebeurtenissen van honderden jaren geleden aan vandaag praten en dan van een 'rentree' spreken? Het grootste deel van Europa (en met name noord-west Europa; Scandinavie, Belgie, Duitsland, Polen) kende tot de massaimmigratie van de jaren 60-10 geen of heel weinig islamitische invloeden. Die paar vluchtelingen werden opgenomen in de cultuur, maar actieve overdracht van 'islamitische principes' op de verschillende Europese culturen was toch heel erg beperkt?

quote:
Dus ja, je erkent zelf al dat antisemitisme en islamisme hand in hand gaan dus zo 'hak-op-de-tak' vind ik die redenering helemaal niet.
Niet die redenering, het hele stuk had ik het over.

quote:
Hele rare zin, is 'massaimmigratie' soms een levende entiteit die politieke beslissingen maakt? Zeg maar gerust dat de NLse (linkse) regering verantwoordelijk is voor die immigratie. Zelfs dat verandert niets aan het feit dat een geloof een terugkeer kan ondervinden door toedoen van derden. 'Jij stemmen Wouter Bos, jij krijgen uitkering'
Was het maar zo simpel. De liberalen wilden massaimmigratie om het bedrijfsleven te spekken met goedkope krachten, de conservatieven/confessionelen vonden dat immigranten ook recht hadden op hun gezin over laten komen, etc.

quote:
Btw, hoe kom je er bij dat doorsnee christenen dergelijke haatgevoelsn jegens joden hebben?
Dat heb ik helemaal niet gezegd.

quote:
Ik verneem daar over het algemeen weinig van in de mainstream media. Mocht er al sprake zijn van onderlinge wraakgevoelens door wat Jezus is aangedaan dan is dat niks vergeleken met hoe moslims in het algemeen over joden denken.
Hoe weet jij hoe "moslims in het algemeen denken"?

quote:
Ja, Max Pam zal het vast ontgaan zijn wat er in Gaza gebeurt op moment. Nee, wellicht staat dat conflict geheel los van Europees antisemitisme. Dat weet ik eigenlijk wel zeker, je zei het zelf ook al.
Wat zei ik?? :N

Het conflict staat juist helemaal niet "geheel los" van Europees antisemitisme. Zie die Turkse bareigenaar die een bordje "verboden voor zionisten (FR) en joden (TR)" op zijn raam spijkerde. Daar zie je al dat de twee in elkaar overlopen. Hij is zeg maar niet de enige die het onderscheid niet (meer) kan maken.

quote:
Ik hoor die beledigde moslims vrijwel nooit als er elders in de wereld geloofsgenoten onderling in de naam van Allah worden afgeslacht. Rare, selectieve verontwaardiging die bijna inherent lijkt aan de volgers van Islam. Op het hypocriete af.
Het is hypocriet tot op het bot, maar hypocrisie is niet beperkt tot islamitische gelovigen natuurlijk.

pi_142819225
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:17 schreef agter het volgende:
Max Pam, Frits Barend zijn zelf toch joods?
Dacht het wel inderdaad. Hoe bepaalt dat voor jou hun mening?

pi_142819328
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dacht het wel inderdaad. Hoe bepaalt dat voor jou hun mening?
Het bepaalt wel in zekere mate de kleur van hun bril.
Make my day!
pi_142819359
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:32 schreef agter het volgende:

[..]

Het bepaalt wel in zekere mate hun bril.
Is dat zo? Wat bij Een Ander Joods Geluid dan? Of bij mij (joodse familie)?

Mogen alleen niet-joden iets zeggen over antisemitisme? Bestaan er geen antizionistische joden?

pi_142819434
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat zo? Wat bij Een Ander Joods Geluid dan? Of bij mij (joodse familie)?

Mogen alleen niet-joden iets zeggen over antisemitisme? Bestaan er geen antizionistische joden?
Ik denk dat Joden sneller antisemitisme zien dan niet Joden.
Of ze nu zionistisch zijn of niet.
Make my day!
pi_142819479
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:36 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk dat Joden sneller antisemitisme zien dan niet Joden.
Of ze nu zionistisch zijn of niet.
Bedoel je nu gelovige joden (aanhangers van het jodendom) of het 'volk' Joden (kinderen van een Joodse moeder)?

maandag 28 juli 2014 @ 17:49:32 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142819843
Het klopt dat er onder moslims nogal wat achterlijke lieden zijn met achterhaalde ideeen. Zoals dat bepaalde volkeren inherent slecht zouden zijn en je blijkbaar iemand zou kunnen beoordelen op basis van wie je bent in plaats van op basis van wat je doet.

Maar dit moslims collectief gaan verwijten is natuurlijk precies hetzelfde soort gedrag. Daarbij wordt dus ook volstrekt voorbij gegaan aan individuele verschillen.

Nog los van het feit dat degenen die Israel blind steunen het woord zelfreflectie bepaald niet uitgevonden lijkt te hebben.
pi_142819863
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Ottomanen probeerden in Spanje islam te verspreiden? Wat is er gebeurd met de Moren dan?

En hoe wil jij gebeurtenissen van honderden jaren geleden aan vandaag praten en dan van een 'rentree' spreken? Het grootste deel van Europa (en met name noord-west Europa; Scandinavie, Belgie, Duitsland, Polen) kende tot de massaimmigratie van de jaren 60-10 geen of heel weinig islamitische invloeden. Die paar vluchtelingen werden opgenomen in de cultuur, maar actieve overdracht van 'islamitische principes' op de verschillende Europese culturen was toch heel erg beperkt?

[..]

Niet die redenering, het hele stuk had ik het over.

[..]

Was het maar zo simpel. De liberalen wilden massaimmigratie om het bedrijfsleven te spekken met goedkope krachten, de conservatieven/confessionelen vonden dat immigranten ook recht hadden op hun gezin over laten komen, etc.

[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd.

[..]

[..]

Wat zei ik?? :N

Het conflict staat juist helemaal niet "geheel los" van Europees antisemitisme. Zie die Turkse bareigenaar die een bordje "verboden voor zionisten (FR) en joden (TR)" op zijn raam spijkerde. Daar zie je al dat de twee in elkaar overlopen. Hij is zeg maar niet de enige die het onderscheid niet (meer) kan maken.

[..]

Het is hypocriet tot op het bot, maar hypocrisie is niet beperkt tot islamitische gelovigen natuurlijk.
Mijn punt was dat men in het verleden Islam heeft willen verspreiden in Europa en dat in sommige landen (die onder islamitische invloedssfeer waren) nog steeds die invloeden terug te zien zijn. Verder beetje nutteloos om de definitie van 'rentree' te gaan bediscussiëren maar in het licht van bovenstaande kun je toch gerust spreken van een terugkeer van Islam in de afgelopen decennia en de laatste jaren in het bijzonder zijn moslimfundi's een steeds ernsitger wordend fenomeen.

quote:
Moslims moeten geen joden, dit is gewoon een feit. Natuurlijk zullen gematigde moslims proberen om ofwel hun haat te bagatelliseren (nee, het valt wel mee. hypocriete moslims dus die wel vooraan staan bij anti-joden/westen demo's) of te nuanceren (nee, ik haat alleen Israelische joden) of wellicht een combinatie.

Natuurlijk staat het conflict niet los van antisemitisme onder moslims. Mijn punt was dat ik het onredelijk vind hoe moslims hun jodenhaat camoufleren als Israel-haat. In dat opzicht zou de situatie in Gaza los moeten staan van hoe mocro's in Den Haag over het algemeen over joden denken. De praktijk leert dat weinig Nederlandse moslims bereidt zijn om dat onderscheidt te maken en hoe vervelend ook het Israel-Palestijnen conflict sterkt veel van die moslim juist, m.i. onterecht (maar ook niet onlogisch want veel moslims zijn nu eenmaal van nature hypocriet en hebben weinig met historische feiten) in hun antisemitisme.
pi_142820118
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:49 schreef Hexagon het volgende:
Het klopt dat er onder moslims nogal wat achterlijke lieden zijn met achterhaalde ideeen. Zoals dat bepaalde volkeren inherent slecht zouden zijn en je blijkbaar iemand zou kunnen beoordelen op basis van wie je bent in plaats van op basis van wat je doet.

Maar dit moslims collectief gaan verwijten is natuurlijk precies hetzelfde soort gedrag. Daarbij wordt dus ook volstrekt voorbij gegaan aan individuele verschillen.

Nog los van het feit dat degenen die Israel blind steunen het woord zelfreflectie bepaald niet uitgevonden lijkt te hebben.
Net zoals zionisten collectief iets gaan verwijten.
pi_142820167
Sorry, maar als je me wil overtuigen met een plaatje van Spanje om je punt van 'rentree' te maken, moet je echt wat dieper in de boeken duiken.

Spanje is het Europese land dat ik het op een na beste ken, en ja, de moorse invloeden ben ik redelijk bekend mee.

Dat maakt het echter nog geen "rentree". Tegen dat woord maakte ik bezwaar m.b.t. de OP.

Hoe je over moslims praat vind ik ook weinig hoogstaand. En niet veel anders dan nogal wat moslims over joden/Joden praten.

pi_142820179
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Matador is omnipotent.

Hij weet precies hoe de islam in elkaar steekt en hij kent het ware verhaal achter de maanlandingen en 9/11.
Hij heeft alleen het verdwenen vliegtuig van MA nog niet gevonden.. dat valt me dan weer tegen.
pi_142820203
Overigens zal je reply wel iets zijn van 'kort door de bocht dat alle moslims joden haten' Wil daar best wat nuance in aanbrengen om dat soort reacties voor te zijn; die haat is er vanzelfsprekend in verschillende gradaties. Ongetwijfeld zijn er moslims die redelijk neutral staan tegenover joden, misschien net zo neutraal als ze tegenover andere blanken staan (ook dat is niet erg neutraal maar ok) terwijl anderen zich wellicht het liefst vandaag nog aansloten bij Hamas. Maakt ook niet uit, ik haat geloof in het algemeen, het meeste haat ik monotheïstische geloven maar islam staat toch wel bovenaan op eenzame hoogte in het lijstje simpelweg omdat het volk dat zichzelf islamitisch noemt gewoon zelf ook niks op heeft met ongelovigen of andersgelovigen. Moet ik daar soms respect voor hebben? Zeggen dat er ook wel goede dingen te vinden zijn? Sorry, ik spreek mij liever gewoon openlijk uit tegen een geloof dat mij in de kern niet eens als volwaardig mens ziet.
pi_142820347
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:00 schreef TrueRust het volgende:
Maakt ook niet uit, ik haat geloof in het algemeen
En met die houding dacht je wel een nuttige, oplossingsgerichte bijdrage aan het probleem in de OP geschetst te kunnen leveren?

:') _O-

pi_142820369
Ah, was al overbodig. Welbekende 'wat praak je respectloos' riedel. Fijn, is er soms een krimp van moslims in Europa? Een diaspora allicht? Misschien dat het aantal moslims in NL en andere Europese landen de afgelopen vijftig jaar precies gelijk is gebleven? Het antwoord is natuurlijk 'nee' , er komen er steeds meer bij en aangezien er in het verleden ook veel van rondliepen kun je gevoegelijk spreken van een groei of een term dat door jou zo gevreesd wordt 'rentree'
pi_142820377
quote:
Zeggen dat er ook wel goede dingen te vinden zijn? Sorry, ik spreek mij liever gewoon openlijk uit tegen een geloof dat mij in de kern niet eens als volwaardig mens ziet.
Waarom spreek je je dan niet uit tegen het jodendom of het christendom?
-
pi_142820470
Gematigde moslim: "Ik haat joden niet, maar veroordeel het beleid van Israel tegen de Palestijnen"
Gematigde jood: "ik haat moslims niet, maar vind het bizar dat ze zich nooit massaal keren tegen de stront uit hun eigen gemeenschap en ons altijd moeten hebben"

TrueRust: "Ik haat jullie allebei, kutgelovigen"

pi_142820489
quote:
8s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En met die houding dacht je wel een nuttige, oplossingsgerichte bijdrage aan het probleem in de OP geschetst te kunnen leveren?

Ja, ik veracht geloof. Het draagt op geen enkele wijze bij aan een betere wereld. In tegendeel in de meeste landen waar men geen scheiding van kerk en staat kent is het een grote puinhoop. Dat mensen zich beledigd voelen door het feit dat ik geloof haat is hun probleem, een keuze.

Stoer die smileys. Stuur je die ook naar je moeder als ze binnenkort wordt aangevallen door islamieten die geen enkele bereidheid kennen om het dialoog aan te gaan maar het liefst hun godsdienst waanzin met brute kracht over willen brengen? Wat is jouw houding dan? Tsja, ze praatte dan wel erg 'laagstaand' over moslims, net als de rest van NL. Wellicht hebben we het toch allemaal aan onszelf te wijten?
pi_142820542
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:10 schreef TrueRust het volgende:
Stoer die smileys. Stuur je die ook naar je moeder als ze binnenkort wordt aangevallen door islamieten die geen enkele bereidheid kennen om het dialoog aan te gaan maar het liefst hun godsdienst waanzin met brute kracht over willen brengen? Wat is jouw houding dan? Tsja, ze praatte dan wel erg 'laagstaand' over moslims, net als de rest van NL. Wellicht hebben we het toch allemaal aan onszelf te wijten?
Clown.
-
pi_142820610
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:10 schreef TrueRust het volgende:
Het draagt op geen enkele wijze bij aan een betere wereld.
Da's gek, voor zo'n 6 miljard mensen wel. En die andere miljard geloven weer in andere dingen die niet in "religie" te vatten zijn (in Nederland met name; "de" democratie, "de" rechtsstaat).

quote:
In tegendeel in de meeste landen waar men geen scheiding van kerk en staat kent is het een grote puinhoop.
True. Verreweg de meeste landen hebben echter wel een scheiding van kerk en staat.

quote:
Dat mensen zich beledigd voelen door het feit dat ik geloof haat is hun probleem, een keuze.
Eens. Ik ben ook niet beledigd, ben zelf atheist. Ik vind je alleen tenenkrommend dom.

quote:
Stoer die smileys. Stuur je die ook naar je moeder als ze binnenkort wordt aangevallen door islamieten
Stoerder dan smileys is zeker om over mijn moeder te beginnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_142820612
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:06 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Waarom spreek je je dan niet uit tegen het jodendom of het christendom?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularisatie

Of om in GW-taal te blijven, het moet wel heel raar lopen wil ik iets te vrezen hebben van een jood of een christen. Van die eerste groep hoef ik al helemaal niet te verwachten dat ze mij 's avonds laat op weg naar huis, lopend door Overvecht (zeker als vrouw zijnde) even een paar klappen verkopen. OF: kijk gewoon opsporing verzocht.
pi_142820641
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:14 schreef TrueRust het volgende:

Of om in GW-taal te blijven, het moet wel heel raar lopen wil ik iets te vrezen hebben van een jood of een christen. Van die eerste groep hoef ik al helemaal niet te verwachten dat ze mij 's avonds laat op weg naar huis, lopend door Overvecht (zeker als vrouw zijnde) even een paar klappen verkopen. OF: kijk gewoon opsporing verzocht.

Dit is wat jij zei, clown:

ik spreek mij liever gewoon openlijk uit tegen een geloof dat mij in de kern niet eens als volwaardig mens ziet.

Ben je een volwaardig mens als niet-jood volgens het jodendom, "goy"?!

Spreek je uit, hypocriet!
-
pi_142820689
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:15 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

ik spreek mij liever gewoon openlijk uit tegen een geloof dat mij in de kern niet eens als volwaardig mens ziet.

Dat is 1 hypocriet punt.

Erger hypocriet vind ik nog zijn uitspraken over 6 miljard mensen die hij als niet volwaardig beschouwt. Alleen maar omdat in zijn ogen ZIJ hem niet als volwaardig beschouwen.

Bij Wodan, hoe ongelooflijk dom moet je zijn om zo te denken... 8)7

pi_142820695
Sowieso een woord speciaal voor één bepaalde groep. Beetje kritiek op Israel of joden en je hebt de stempel al ^O^
DolphinScreensaver.exe
pi_142820732
quote:
13s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Da's gek, voor zo'n 6 miljard mensen wel. En die andere miljard geloven weer in andere dingen die niet in "religie" te vatten zijn (in Nederland met name; "de" democratie, "de" rechtsstaat).

Zo jij kan goed debatteren zeg. Wist je dat al uit je hoofd, het bevolkingsaantal op aarde? On topic: weer zo'n merkwaardige dhimmi opmerking. Stel ik had je gevraagd 'draagt geloof bij aan een betere wereld?' Was dan je antwoord geweest 'ja, absoluut, kijk maar, er zijn zes miljard mensen' Sorry tegen zoveel domheid valt echt niks te beginnen.
  maandag 28 juli 2014 @ 18:19:08 #159
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142820752
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:17 schreef lDDQD het volgende:
Sowieso een woord speciaal voor één bepaalde groep. Beetje kritiek op Israel of joden en je hebt de stempel al ^O^
Beetje zoals wanneer je kritiek geeft op moslims je een racist bent :')
- Charlton Heston
pi_142820775
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:18 schreef TrueRust het volgende:

dhimmi opmerking.
_O- _O- _O-

Menneke toch. Je bent geen partij voor me, echt niet.

Met je 'stoere' opmerkingen over mijn dode moeder.

pi_142820819
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:19 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Beetje zoals wanneer je kritiek geeft op moslims je een racist bent :')
Volgens (linkse) Nederlanders misschien.
DolphinScreensaver.exe
pi_142820840
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:15 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik heb niks met het jodendom, net zo min als al die andere tientallen miljoenen Amerrikaanse joden die desondanks dagelijks door moslims worden weggezet als de vreselijkste zionisten, de belichaming van alles wat westerns/kapitalistisch en zgn anti-moslims is.
pi_142820855
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:14 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Van vrome gelovigen heb je sowieso wat geweld betreft weinig te vrezen. Wat heeft Opsporing Verzocht daarmee te maken?
pi_142820899
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee maar men wilt wel die mensen dwingen tot assimilatie. Culturele bombardementen dus.

jij vindt dus dat mensen zich niet hoeven aan te passen als ze in een ander land gaan wonen?
There are only 151 Pokémon.
pi_142820906
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Menneke toch. Je bent geen partij voor me, echt niet.

Met je 'stoere' opmerkingen over mijn dode moeder.
Misschien was het inderdaad beter geweest als ik had gezegd 'een goede vriendin' aangezien die opmerking blijkbaar zoveel met je heeft gedaan. Wonder who else can't handle 'your mum-jokes'

Geen partij dus? Aha, laten we het daar maar ophouden. Self-proclaimed scientist en know-it-all El_Matador.
  maandag 28 juli 2014 @ 18:25:13 #166
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142820923
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:24 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

jij vindt dus dat mensen zich niet hoeven aan te passen als ze in een ander land gaan wonen?
Je weet wat assimilatie is?
pi_142820927
Kan het anders niet oneens zijn met het artikel. Zat islamieten die roepen dat joden dood moeten. Neem bijvoorbeeld die demonstratie van een paar dagen terug. Het is gewoon niet anders.
pi_142820932
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je weet wat assimilatie is?
Ja
  maandag 28 juli 2014 @ 18:26:06 #169
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142820957
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:25 schreef havanagila het volgende:
Kan het anders niet oneens zijn met het artikel. Zat islamieten die roepen dat joden dood moeten. Neem bijvoorbeeld die demonstratie van een paar dagen terug. Het is gewoon niet anders.
Ja, dat handjevol moslims daar zijn wel vrij representatief voor de gehele bevolking. Oh, wacht.
pi_142820972
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van vrome gelovigen heb je sowieso wat geweld betreft weinig te vrezen. Wat heeft Opsporing Verzocht daarmee te maken?
Dat moslims oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, waarom moet ik dit voorkauwen? Waarom zijn joden of christenen niet wekelijks in zulke grote aantallen te aanschouwen op nationale TV? (ja duidelijk omdat moslims dat al zijn maar dat is flauw)
pi_142820982
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:24 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Misschien was het inderdaad beter geweest als ik had gezegd 'een goede vriendin' aangezien die opmerking blijkbaar zoveel met je heeft gedaan. Wonder who else can't handle 'your mum-jokes'

Geen partij dus? Aha, laten we het daar maar ophouden. Self-proclaimed scientist en know-it-all El_Matador.
Oh nee hoor, die moederopmerking ben ik echt niet door geraakt, daar ben je veel te onbenullig voor.

Noem me nog een keer dhimmi, misschien dat het oplucht. Omdat je het op argumenten niet kunt winnen en met kaartjes van Spanje aan komt zetten waar zogenaamd de Ottomanen de scepter zwaaiden. _O-

pi_142820997
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Daar ben ik dus op tegen
Je kan je er wel tegen verzetten, maar na generaties gaat men vanzelf assimileren. het is bijna een natuurlijk proces.

daarnaast is het natuurlijk een groot verschil tussen assimileren en mensen (met name in den haag) die weigeren ook maar een woord nederlands te spreken of iets met de nederlandse cultuur te maken willen hebben. het is echt triest.
pi_142821011
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:27 schreef El_Matador het volgende:
en met kaartjes van Spanje aan komt zetten waar zogenaamd de Ottomanen de scepter zwaaiden. _O-
_O- Haha, wat een clown. Ik denk ook een kloon van een gebande.
-
  maandag 28 juli 2014 @ 18:30:09 #175
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142821030
quote:
8s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oplossingen? Denk je nu echt dat je dit kan oplossen? Wel eens gepraat met zwaar Christelijke gelovigen? Die nemen NIETS aan van je. Alles is god, bijbel, jezus en weet ik veel wat voor meuk. Probeer je te discussieren met ze op een vriendelijke manier dan lachen ze meesmeulend naar je en schudden hun hoofd omdat ze je zielig vinden dat je er niets van begrijpt.
Er valt NIET mee te praten met zulke gehersenspoelden.
pi_142821062
quote:
Overigens zal je reply wel iets zijn van 'kort door de bocht dat alle moslims joden haten' Wil daar best wat nuance in aanbrengen om dat soort reacties voor te zijn; die haat is er vanzelfsprekend in verschillende gradaties. Ongetwijfeld zijn er moslims die redelijk neutral staan tegenover joden, misschien net zo neutraal als ze tegenover andere blanken staan (ook dat is niet erg neutraal maar ok) terwijl anderen zich wellicht het liefst vandaag nog aansloten bij Hamas.
Haha, deze had ik dan nog niet eens gelezen. We hebben er weer een boodschappenjongen van Bin Laden bij die gaat wijzen op toenemend fundamentalisme door zelf fundamentalistische ideeën te verspreiden. Welkom man! _O_ _O_
pi_142821070
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh nee hoor, die moederopmerking ben ik echt niet door geraakt, daar ben je veel te onbenullig voor.

Noem me nog een keer dhimmi, misschien dat het oplucht. Omdat je het op argumenten niet kunt winnen en met kaartjes van Spanje aan komt zetten waar zogenaamd de Ottomanen de scepter zwaaiden. _O-
Toegegeven ik was er niet bij, en jij vast en zeker ook niet. Maar als een groot deel van Spanje de naam "Caliphate of Córdoba" droeg dan mag je er toch van uit gaan dat moslims daar inderdaad de scepter zwaaiden. Het was een wat onnozel voorbeeld misschien maar dat kwam omdat jij blijkbaar zo gevallen was over het woordje 'rentree' Nogmaals hoe wil je anders een sterke groei van moslims(moslim fundamentalisme, aanslagen, antisemitisme, homofobie, misogynie noem het maar op)karakteriseren?
pi_142821152
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:31 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Toegegeven ik was er niet bij, en jij vast en zeker ook niet. Maar als een groot deel van Spanje de naam "Caliphate of Córdoba" droeg dan mag je er toch van uit gaan dat moslims daar inderdaad de scepter zwaaiden. Het was een wat onnozel voorbeeld misschien maar dat kwam omdat jij blijkbaar zo gevallen was over het woordje 'rentree' Nogmaals hoe wil je anders een sterke groei van moslims(moslim fundamentalisme, aanslagen, antisemitisme, homofobie, misogynie noem het maar op)karakteriseren?
De moren vielen Spanje binnen, ontegenzeggelijk waar. Maar dat zijn geen Ottomanen. :*

Verreweg de meeste Europese moslims doen NIET aan aanslagen, potenrammen of jodenmeppen.

Dat een hardnekkige kern zich daar wel schuldig aan maakt, heeft vooral te maken met de slappe linkse politiek (en ook de VVD mag je daartoe rekenen) die zelfislamisering als 'oplossing' ziet.

Verreweg de meeste gelovigen zijn niet zoals DUTCHKO hierboven beschrijft.

Groeten uit een ~95% religieus land (zonder religieuze spanningen en met scheiding van kerk en staat).

pi_142821193
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat handjevol moslims daar zijn wel vrij representatief voor de gehele bevolking. Oh, wacht.
Is het ook niet, zeg ik ook niet, maar die kleine handjesvol die her en der rondlopen zijn wel antisemitisch vanuit hun gelovige achtergrond: de Islam. Niet alsof ze er skinhead ideologieën op nahouden.
pi_142821207
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik open die site, lees wat artikeltjes en kom dit tegen:

[..]

laten we het eens aan de man zelf vragen!
Oh toch wel, het 'ras' vernietigen zelfs.
Heb je dit youtube kanaal wel goed bekeken?
pi_142821228
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Haha, deze had ik dan nog niet eens gelezen. We hebben er weer een boodschappenjongen van Bin Laden bij die gaat wijzen op toenemend fundamentalisme door zelf fundamentalistische ideeën te verspreiden. Welkom man! _O_ _O_
Subtiel. Ik heb alleen gesteld dat ik geloof haat, meer heb ik niet gezegd. Als jij dat fundamentalistisch vindt dan is dat mooi jouw (kortzichtige) mening. Altijd maar die moslims die zo beledigd zijn omdat iemand de profeet niet mooi genoeg tekent of anderszins satirische grappen maakt. Waarom nemen ze geen aanstoot als ik hun afkraak op andere, wellicht meer oppervlakkige dingen, zoals muzieksmaak? Komt doordat moslims zo diep overtuigd zijn van hun eigen nonsens. Dat maakt islam in essentie zo gevaarlijk. Moslims menen dat islam het antwoord is op alle vragen/problemen en dat hoe sneller men de wereld islam als enige geloof omartm des te beter. Dat is prima, een dergelijke visie, maar dan moet je ook volwassen genoeg zijn om af te zien van de eis dat ze maar immuun zijn voor enige vorm van kritiek.
pi_142821241
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:37 schreef havanagila het volgende:

[..]

Is het ook niet, zeg ik ook niet, maar die kleine handjesvol die her en der rondlopen zijn wel antisemitisch vanuit hun gelovige achtergrond: de Islam. Niet alsof ze er skinhead ideologieën op nahouden.
Het is dat die tokkies zoveel aandacht krijgen.

"Rechts" ziet in die paar lombroso's een bedreiging.
"Links" ziet in een paar kaalkopjes een bedreiging.

Beide kanten van het spectrum vergeten even dat de grote meerderheid niet zo denkt en vergroten die paar hersenlozen veel teveel uit.

pi_142821243
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:37 schreef ThuleWulf het volgende:

[..]

Nee, gewoon een random speech gezocht waarin hij dat roept. De meeste hitler filmpjes staan helaas op aluhoedjes sites.
pi_142821280
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:37 schreef ThuleWulf het volgende:

[..]

Wat schattig, een nazi-sympathisant. Je username zal ook wel geen toeval zijn.
pi_142821288
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:38 schreef TrueRust het volgende:
Ik heb alleen gesteld dat ik geloof haat, meer heb ik niet gezegd. Als jij dat fundamentalistisch vindt dan is dat mooi jouw (kortzichtige) mening.
Gefeliciteerd, nog een mooie voor mijn Wall of Shame. _O-

pi_142821350
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:37 schreef havanagila het volgende:
Deze man is Joods en een prominent lid van al-Qaeda (bepaald geen gematigde moslims):
http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Yahiye_Gadahn

Als hun "anti-semitisme" vanwege de islam komt zoals jij zegt, dan richt dat zich voornamelijk tegen de aanhangers van het jodendom (die zogenaamd kennis hebben van de boodschap van God en het feit dat er nog een profeet in de toekomst zou komen, maar weigeren om profeet Mohammed te erkennen).

Dus "anti-semitisme" vanuit de islam is nog steeds niet vergelijkbaar met Duits anti-semitisme en de holocaust.
-
pi_142821394
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:49 schreef Hexagon het volgende:

Zelfreflectie, moslims en joden, een grote grap.
pi_142821400
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:38 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Subtiel. Ik heb alleen gesteld dat ik geloof haat, meer heb ik niet gezegd.
Nee, je hebt gezegd dat moslims blanken haten. Dat is fundamentalistisch, omdat dat is wat de extremisten inderdaad doen. Niet alle moslims.
pi_142821434
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De moren vielen Spanje binnen, ontegenzeggelijk waar. Maar dat zijn geen Ottomanen. :*

Verreweg de meeste Europese moslims doen NIET aan aanslagen, potenrammen of jodenmeppen.

Dat een hardnekkige kern zich daar wel schuldig aan maakt, heeft vooral te maken met de slappe linkse politiek (en ook de VVD mag je daartoe rekenen) die zelfislamisering als 'oplossing' ziet.

Groeten uit een ~95% religieus land (zonder religieuze spanningen en met scheiding van kerk en staat).
> toegeven dat linkse politiek bestaat uit slappe zakken en (zelf)islamisering onderkennen maar desondanks stug vol blijven houden dat Europese moslims niet aan aanslagen doen. te lang in die bananenrepubliek verbleven of toch begrepen dat NL een waar paradijs is voor islamieten en je biezen gepakt? gelijk heb je hoor.
  maandag 28 juli 2014 @ 18:45:25 #190
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142821440
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toch even een kanttekening maken: klopt, de meeste gelovigen zijn niet zo maar zullen snel een ander naar de keel vliegen als ze ook maar denken dat hun geloof word aangetast.
DAT maakt geloof zo gevaarlijk. Men denkt niet als individu, men denkt als een kudde. (als men al denkt)
Denk niet aan Nederland als voorbeeld want Nederland is een enorm vrijgevochten land wat ruimte boed aan allerlei geloven maar ook ruimte bied aan onderlinge verschillen als gelovig mens zijnde maw: twee Katholieken kunnen discussieren met elkaar over hun geloof ZONDER bang te zijn voor strafmaatregelen van hun Kerk.
In veel landen kun je dat wel uit je hoofd zetten.
Het enge is dat een geloof een land/landen totaal kan verwoesten in een alles vernietigende burger/geloofsoorlog immers geloof heeft geen grenzen.
Die dingen zie je nu al sterk bij de Islam. men gaat hun broeders helpen in Syrie alhoewel als individu men geen zak te maken heeft met Syrie omdat ze Hollander/Turk/Marrokaan/Egyptenaar (vul maar in) zijn.
Dus binnen de korste keren staat je land en omliggende landen in vlammen.
Nee geef mijn portie maar aan fikkie.
Niet voor niets heeft Nederland Staat en kerk gescheiden.
Maar ik ben bang dat de harde Religie weer terug keert en dat we naar een flinke religieuze oorlog af stevenen.
pi_142821498
quote:
13s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:45 schreef TrueRust het volgende:
desondanks stug vol blijven houden dat Europese moslims niet aan aanslagen doen.
Zijn leesbrillen zo duur tegenwoordig?

pi_142821522
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je hebt gezegd dat moslims blanken haten. Dat is fundamentalistisch, omdat dat is wat de extremisten inderdaad doen. Niet alle moslims.
Woorden worden in mijn mond gelegd zie ik. Quote me dan, als je kan.

Maar ik ga wel in op deze bait; wil je soms beweren dat moslims in moslimlanden doorgaans positief staan tegenover het westen/blanken? Waarom wel/niet?
pi_142821566
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:48 schreef TrueRust het volgende:
wil je soms beweren dat moslims in moslimlanden doorgaans positief staan tegenover het westen/blanken? Waarom wel/niet?
Ben je wel eens in een moslimland geweest, jongen? Heb je wel eens met moslims gepraat?

Of houd je het liever 'veilig' bij wat schreeuwen op internet, stel je voor dat zo'n minderwaardige gelovige je kop eraf hakt?

pi_142821615
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:45 schreef DUTCHKO het volgende:
men gaat hun broeders helpen in Syrie alhoewel als individu men geen zak te maken heeft met Syrie omdat ze Hollander/Turk/Marrokaan/Egyptenaar (vul maar in) zijn.
Wacht even... Hoeveel moslims wonen er in Nederland? Stuk of 800.000?

Hoe zijn die paar randdebielen die met afgehakte hoofden hun Twitter ( :') ) versieren precies representatief voor moslims in Europa?

pi_142821629
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn leesbrillen zo duur tegenwoordig?
Sja dat jij pas meent te willen spreken van aanslagen als een Marokkaan een vliegtuig kaapt en die het catshuis invliegt wil niet zeggen dat ik daarvoor toch echt een andere maatstaf hanteer. Om terug te komen op opsporing verzocht, al hetgeen het gespuis daar uitvoert beschouw in feite als een aanslag op alles wat westers is. Totale onverschilligheid tegenover al onze principes gefaciliteerd door een achterlijk(e) cultuur/geloof
pi_142821672
quote:

[..]

quote:
Ongetwijfeld zijn er moslims die redelijk neutral staan tegenover joden, misschien net zo neutraal als ze tegenover andere blanken staan (ook dat is niet erg neutraal maar ok) terwijl anderen zich wellicht het liefst vandaag nog aansloten bij Hamas.
There you go.

quote:
Maar ik ga wel in op deze bait; wil je soms beweren dat moslims in moslimlanden doorgaans positief staan tegenover het westen/blanken? Waarom wel/niet?
Omdat het westen er nogal een handje van heeft 'vrede te brengen' en er een teringzooi van maakt. Dat heeft niets met een huidskleur te maken.
pi_142821704
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:52 schreef TrueRust het volgende:
Om terug te komen op opsporing verzocht
De Antillianen, Roemenen en paar Nederlanders die daar verschijnen zijn voor jou ook "christelijke", "oosters-orthodoxe" en "atheistische" criminelen of toch gewoon "criminelen"?

maandag 28 juli 2014 @ 18:54:05 #198
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142821707
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Daar ben ik dus op tegen
Assimilatie is ook wel een totaal ander uiterste, ik hoop dat jij dat ook weet? Integratie komt inderdaad niet van 1 kant, maar wel voor het grotendeels van degene die 'nieuw' is. Het is toch belachelijk dat het land waar je heen gaat zich enorm moet aanpassen aan jou?

In het beste geval moet dat land zich amper aanpassen. Ik vind het prima dat je bijvoorbeeld gebruiken blijft in ere houden, maar ik vind het opdringen van jouw overtuiging daaromtrent echt not done.

Assimilatie is overigens een natuurlijk en normaal proces. Als je in elk ander land gaat wonen wordt bijna complete assimilatie geëist. Zo ver moet het uiteraard niet gedreven worden, maar zaken als de taal perfect leren beheersen, gelijkwaardigheid man/vrouw respecteren enzovoort heeft niks te maken met assimilatie.
- Charlton Heston
pi_142821735
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:54 schreef Lothiriel het volgende:
Als je in elk ander land gaat wonen wordt bijna complete assimilatie geëist.
:?

We hebben een zolderkameremigrant te pakken, zie ik.

maandag 28 juli 2014 @ 18:55:02 #200
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142821740
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

There you go.

[..]

Omdat het westen er nogal een handje van heeft 'vrede te brengen' en er een teringzooi van maakt. Dat heeft niets met een huidskleur te maken.
Genoeg landen waar 'het Westen' niet ingegrepen heeft en het een nog veel grotere teringzooi is.
- Charlton Heston
pi_142821783
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:55 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Genoeg landen waar 'het Westen' niet ingegrepen heeft en het een nog veel grotere teringzooi is.
Dat zal vast, maar wordt het westen daar ook gehaat door het gewone volk?
pi_142821799
quote:
8s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben je wel eens in een moslimland geweest, jongen? Heb je wel eens met moslims gepraat?

Of houd je het liever 'veilig' bij wat schreeuwen op internet, stel je voor dat zo'n minderwaardige gelovige je kop eraf hakt?
Ja jongen, en helaas hebben de meesten van hun mijn vooroordelen helaas bevestigd. Dat men tegenwoordig niet eens meer open en bloot kritiek kan geven op moslims zonder daarbij het risico te lopen om bedreigd/aangevallen te worden betekent niet dat ik laf en veilig op internet allerlei dingen roep die ik normaal niet zou zeggen. Dergelijke censuur wordt misschien gewenst, aangemoedgigd en goedgekeurd door dhimmi's en islamieten als jij maar als ik voor de keuze sta dan reageer ik bij voorkeur anoniem (voor jou dan) en op internet.
pi_142821803
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:55 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Doel je nu op de kutmocros die niet gestraft worden en de volgende dag weer gewoon mensen mogen lastigvallen op de tram door Laak?

maandag 28 juli 2014 @ 18:56:42 #204
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142821807
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

We hebben een zolderkameremigrant te pakken, zie ik.
Beetje slecht geformuleerd waarschijnlijk, maar je snapt m'n punt :W Enkel in Europa gaat iedereen steigeren als er wat aanpassing wordt gevraagd. Amerika kom je niet eens in als je geen woord Engels kan. Hier loopt er volk rond wat al jaren in NL woont en nog amper Nederlands kan.
- Charlton Heston
pi_142821817
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:45 schreef DUTCHKO het volgende:
Die dingen zie je nu al sterk bij de Islam. men gaat hun broeders helpen in Syrie alhoewel als individu men geen zak te maken heeft met Syrie omdat ze Hollander/Turk/Marrokaan/Egyptenaar (vul maar in) zijn.
Concepten als nationalisme, grenzen en de VN zijn ook maar verzonnen en niet heilig. Waarom kun je niet als Hollander de mensen in Syrië gaan helpen? Omdat je een Hollander bent en zij Syriërs?

Het Ottomaanse rijk waar eerder over werd gesproken in dit topic.. veel van die mensen (Turken, Syriërs en Irakezen) leefden in hetzelfde "land". Ze hebben dus meer gemeen met elkaar dan alleen hun geloof.
-
  maandag 28 juli 2014 @ 18:57:27 #206
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142821837
quote:
8s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou moet je toch wel eerlijk bekennen dat de islam niet beoaald in het goede daglicht staat met al die moordpartijen welke er om heen gebeuren.
Wij zijn ook geen lieverdjes (USA/Rusland) maar de Islam is nu zelfs bezig met een alles vernietigende oorlog tussen Soenies en Sjiieten, Islam stromingen die elkaar niet echt mogen op zijn zachst gezegd.
In Indonesie bijvoorbeeld worden Islamieten van kleine geloofsstromingen, de Ahmadis bijvoorbeeld, vervolgd en vermoord. De indonesische minister van geloofszaken riep doodleuk: "Dan moeten ze maar echte Moslims worden."
pi_142821853
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:56 schreef TrueRust het volgende:
Dergelijke censuur wordt misschien gewenst, aangemoedgigd en goedgekeurd door dhimmi's en islamieten als jij
Ja, nou, enorm. Ik ben echt van de censuur, dhimmigedrag en de islam omarm ik als een warme deken.

maandag 28 juli 2014 @ 18:58:10 #208
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142821869
quote:
18s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wacht even... Hoeveel moslims wonen er in Nederland? Stuk of 800.000?

Hoe zijn die paar randdebielen die met afgehakte hoofden hun Twitter ( :') ) versieren precies representatief voor moslims in Europa?
Dat zeg ik toch niet maar die groep die radicaler word groeit nog steeds. En dat is onrustbarend.
  maandag 28 juli 2014 @ 18:58:41 #209
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142821884
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zal vast, maar wordt het westen daar ook gehaat door het gewone volk?
Goh, in Arabische landen lijkt er toch zo'n beetje een algemene 'haat' te zijn :')
- Charlton Heston
pi_142821887
quote:
Er zijn miljoenen blanke moslims. De islam is tegen racisme. De islam is niet tegen blanken.
-
pi_142821902
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, nou, enorm. Ik ben echt van de censuur, dhimmigedrag en de islam omarm ik als een warme deken.
Simplisme op z'n best. Ben je het niet eens met de ongezouten boodschap van TrueRust dan moét je wel een moslim zijn.
pi_142821925
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Goh, in Arabische landen lijkt er toch zo'n beetje een algemene 'haat' te zijn :')
Goh, in Arabische landen heeft het westen er dan ook een flinke teringbende van gemaakt.
pi_142821944
quote:
Als dat jouw no1 argument is om haat van moslims jegens westerlingen te verklaren raad ik je toch aan wat meer wereldkennis op te doen. Oja, westerlingen zijn over het algemeen blank ja.
pi_142821948
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet maar die groep die radicaler word groeit nog steeds. En dat is onrustbarend.
En dat baseer je op welke cijfers precies?
  maandag 28 juli 2014 @ 19:00:08 #215
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142821951
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen blanke moslims. De islam is tegen racisme. De islam is niet tegen blanken.
Goh, wat een generalisatie :') Er zijn minstens zoveel racistische moslims als racistische atheïsten/christenen/whatever.
- Charlton Heston
pi_142821962
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat schattig, een nazi-sympathisant. Je username zal ook wel geen toeval zijn.
Wat ben jij voor een gigantische kneus! Omdat ik aangeef dat de video op een nazi kanaal staat ben ik een nazi sympathisant.

Echt.. sterf met een gezwel aan je kontgat.
pi_142821968
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:56 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Concepten als nationalisme, grenzen en de VN zijn ook maar verzonnen en niet heilig. Waarom kun je niet als Hollander de mensen in Syrië gaan helpen? Omdat je een Hollander bent en zij Syriërs?

Het Ottomaanse rijk waar eerder over werd gesproken in dit topic.. veel van die mensen (Turken, Syriërs en Irakezen) leefden in hetzelfde "land". Ze hebben dus meer gemeen met elkaar dan alleen hun geloof.
Tanja (hier volslagen nobody, alleen in Nederland wordt ze gehyped) kwam meevechten met de "katholieken".

Conclusie: Nederlandse extreem-linkse meisjes gaan massaal de grens over om katholieken te helpen vechten.

maandag 28 juli 2014 @ 19:01:46 #218
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142822006
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goh, in Arabische landen heeft het westen er dan ook een flinke teringbende van gemaakt.
In lang niet alle Arabische landen heeft het Westen dat gedaan.

En het Westen staat daarin niet eens alleen. Rusland bvb heeft ook van Afghanistan een enorme teringbende gemaakt, zoals jij het noemt. Of in quasi de helft van Oost-Europa en Azië. Ga een beetje terug in de tijd en 'de' Arabieren hebben nog voor het Westen van Afrika een teringbende gemaakt.

Als dat een reden moet zijn om iedereen in het Westen te haten, tsja. Ik bijvoorbeeld ben het quasi nooit eens met al die invallen. Onze mening wordt namelijk nooit gevraagd :')
- Charlton Heston
pi_142822015
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:59 schreef TrueRust het volgende:
Als dat jouw no1 argument is om haat van moslims jegens westerlingen te verklaren raad ik je toch aan wat meer wereldkennis op te doen.
Goed argument wel.

quote:
Oja, westerlingen zijn over het algemeen blank ja.
Westerlingen hebben over het algemeen ook een koffie-apparaat in de keuken staan. Je poging die haat als racisme te bestempelen is onzinnig.
pi_142822034
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Goh, wat een generalisatie :') Er zijn minstens zoveel racistische moslims als racistische atheïsten/christenen/whatever.
Dus het christendom is racistisch?
  maandag 28 juli 2014 @ 19:02:50 #221
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142822045
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:56 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

"hetzelfde land" betekent in de Islam: een land wat omgezet is in een Islamitisch land. Dan is het goed.
En dat is het enge aan de Islam. Zolang een land niet Islamitisch is, en er Islamieten wonen in dat land, zal dat land nooit "hetzelfde" of "een goed land" zijn.
Dus vroeger of later kun je er donder op zeggen dat de Islamieten zo'n land willen "omvormen" naar een islamitisch land, met of zonder geweld.
En dat zie je al regelmatig gebeuren op deze wereld.
pi_142822092
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:57 schreef DUTCHKO het volgende:
Wij zijn ook geen lieverdjes (USA/Rusland)
En dat is het probleem.

Jij projecteert het wangedrag van regeringen op de leden van de landen die je opnoemt.

Daar kan ik het alleen maar enorm mee oneens zijn en is precies de fout die dit soort conflicten levend houdt.

Waarom kan je moslims (of VSAmerikanen of Russen of Westerlingen of wie dan ook) niet gewoon per individu bekijken?

Moet je een Syrier in Nederland aankijken op wat er in "zijn" land gebeurt?

pi_142822098
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

"hetzelfde land" betekent in de Islam: een land wat omgezet is in een Islamitisch land. Dan is het goed.
En dat is het enge aan de Islam. Zolang een land niet Islamitisch is, en er Islamieten wonen in dat land, zal dat land nooit "hetzelfde" of "een goed land" zijn.
Dus vroeger of later kun je er donder op zeggen dat de Islamieten zo'n land willen "omvormen" naar een islamitisch land, met of zonder geweld.
En dat zie je al regelmatig gebeuren op deze wereld.
De pogingen Nederland om te vormen tot een islamitische dictatuur staan al geregeld op de voorpagina inderdaad.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:04:59 #224
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142822121
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus het christendom is racistisch?
Gekke conclusies trek jij :')

Zal het wat duidelijk zeggen: je kan een geloof/godsdienst niet als racistisch/niet-racistisch bestempelen.
- Charlton Heston
  maandag 28 juli 2014 @ 19:05:27 #225
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142822179
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De pogingen Nederland om te vormen tot een islamitische dictatuur staan al geregeld op de voorpagina inderdaad.
Alleen voor linkse zelfislamiseerders, daarin geef ik Wilders volledig gelijk, dat dat funest is.

Boris Johnson, Job Cohen, dat soort dwaallichten.

Maar verder kotst iedereen op die sukkels. Moslims zouden het (met name voor hun eigen beeldvorming) wat harder mogen doen wat mij betreft, maar ik reken ze het niet aan dat ze hetzelfde boek als basis gebruiken.

maandag 28 juli 2014 @ 19:08:26 #227
346939 Janneke141
pi_142822236
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:
Alleen voor linkse zelfislamiseerders,
Wat zijn dat nu weer?
pi_142822245
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:04 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Zal het wat duidelijk zeggen: je kan een geloof/godsdienst niet als racistisch/niet-racistisch bestempelen.
Oh, dus toch.

quote:
Beide linken geven alleen een intensivering van de radicale groeperingen en dito gedachtegoed aan. Er wordt gesproken over een meer professionele en strategische aansturing, vermoedelijk vanuit het buitenland. Ik lees nergens terug dat het aantal radicale en fundamentalistische moslims schrikbarend groeit of in ieder geval toeneemt.
pi_142822259
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Waarom stonden er dan zoveel 'gematigde' moslims die WTC bombings toe te juichen en te bejubelen als een mega-grote triomf op het westen? Om maar even een simpel voorbeeld te geven, waren die mensen die daar binnen werken soms stuk voor stuk IDF soldaten in disguise? De islam is helemaal niet tegen racisme, dat is de grootste nonsens die ik ooit heb gelezen. Ik durf zo ver te gaan te stellen dat islam eigenlijk helemaal niks op heeft met niet-moslims en op dit moment moeten joden dat het meeste ontgelden omdat o.a. de islamieten gewoon hartstikke jaloers zijn dat 8 miljoen joden het naar omstandigheden goed hebben in een gebied van 350m2
  maandag 28 juli 2014 @ 19:09:57 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142822305
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is het probleem.

Jij projecteert het wangedrag van regeringen op de leden van de landen die je opnoemt.

Daar kan ik het alleen maar enorm mee oneens zijn en is precies de fout die dit soort conflicten levend houdt.

Waarom kan je moslims (of VSAmerikanen of Russen of Westerlingen of wie dan ook) niet gewoon per individu bekijken?

Moet je een Syrier in Nederland aankijken op wat er in "zijn" land gebeurt?
Dat beweer ik ook niet.

Maar goed: per individu dan. Onderzoeken vind je hier onder.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-Of-toch-niet.dhtml
http://www.dichtbij.nl/am(...)-kaart.aspx?sml=true
http://ejbron.wordpress.c(...)mo-jood-en-christen/
pi_142822306
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat zijn dat nu weer?
Mensen die voor moslims denken, denken dat ze wel eens beledigd zouden kunnen zijn door een kerstboom, bier op de faculteit of andere zaken die moslims gewoon moeten accepteren in het Westen en uit dat soort "zelfbescherming" zelfislamisering inzetten.

Dát is dhimmigedrag. En ja, dat vind ik kwalijk.

pi_142822346
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:01 schreef Lothiriel het volgende:
En het Westen staat daarin niet eens alleen. Rusland bvb heeft ook van Afghanistan een enorme teringbende gemaakt, zoals jij het noemt. Of in quasi de helft van Oost-Europa en Azië. Ga een beetje terug in de tijd en 'de' Arabieren hebben nog voor het Westen van Afrika een teringbende gemaakt.
Dat wordt gemakshalve dan wellicht over één kam geschoren, maar Amerika is in ieder geval wel zo'n beetje de grootste aanvoerder van dergelijke interventies.

quote:
Als dat een reden moet zijn om iedereen in het Westen te haten, tsja. Ik bijvoorbeeld ben het quasi nooit eens met al die invallen. Onze mening wordt namelijk nooit gevraagd :')
Ik ook niet, maar het is wel belangrijk om dat te doorzien en niet in de valkuil te trappen die fundamentalisten vaak gebruiken.
pi_142822379
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wordt gemakshalve dan wellicht over één kam geschoren, maar Amerika is in ieder geval wel zo'n beetje de grootste aanvoerder van dergelijke interventies.
Zeg! De VSAmerikaanse regering. De discussie zuiver houden...

pi_142822411
quote:

[..]

Waarom niet, een godsdienst is niet meer dan een ideologie. Zo'n ideologie kan toch tal van racistische trekken hebben omdat ik noem maar wat de Koran voorschrijft om niet-moslims anders (als minderwaardig)te bejegenen?
pi_142822416
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:09 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Waarom stonden er dan zoveel 'gematigde' moslims die WTC bombings toe te juichen en te bejubelen als een mega-grote triomf op het westen?
Omdat Amerika symbool staat voor het westen, en het westen er een flinke teringbende van heeft gemaakt.

Lees bijv. dit maar eens.

quote:
Ik durf zo ver te gaan te stellen dat islam eigenlijk helemaal niks op heeft met niet-moslims
Heeft Bin Laden je dat net ingefluisterd?
  maandag 28 juli 2014 @ 19:13:19 #236
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142822437
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doel je nu op de kutmocros die niet gestraft worden en de volgende dag weer gewoon mensen mogen lastigvallen op de tram door Laak?
Wat dacht je van die kutmocros die een stuk land groter van het verenigd koninkrijk met militair geweld bezetten?
pi_142822454
quote:

[..]

Waarom stonden er dan zoveel 'gematigde' moslims die WTC bombings toe te juichen en te bejubelen als een mega-grote triomf op het westen?
Ja, waren dat er net zoveel als de VSAmerikanen die als jankende hyena's het Midden-Oosten wilden platgooien?

Dan heb je vast betrouwbaar cijfermateriaal, want zo'n buitenkansje zouden de media niet laten liggen...

pi_142822484
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:13 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat dacht je van die kutmocros die een stuk land groter van het verenigd koninkrijk met militair geweld bezetten?
Je doelt op de fosfaatvoorraden in de Westelijke Sahara?

pi_142822529
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:12 schreef TrueRust het volgende:
omdat ik noem maar wat de Koran voorschrijft om niet-moslims anders (als minderwaardig)te bejegenen?
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is 1 hypocriet punt.

Erger hypocriet vind ik nog zijn uitspraken over 6 miljard mensen die hij als niet volwaardig beschouwt. Alleen maar omdat in zijn ogen ZIJ hem niet als volwaardig beschouwen.

Bij Wodan, hoe ongelooflijk dom moet je zijn om zo te denken... 8)7
QED.

pi_142822532
quote:
-
  maandag 28 juli 2014 @ 19:16:31 #241
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142822566
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je doelt op de fosfaatvoorraden in de Westelijke Sahara?
Ik bedoel de gehele Westelijke Sahara. Nog geen enkele demonstratie tegen gezien, maar bezet een gebied ter grootte van Utrecht en de doodsbedreigingen vliegen in het rond.
pi_142822567
quote:

[..]

Waarom niet, een godsdienst is niet meer dan een ideologie. Zo'n ideologie kan toch tal van racistische trekken hebben omdat ik noem maar wat de Koran voorschrijft om niet-moslims anders (als minderwaardig)te bejegenen?
Dat schrijft de Koran niet voor, fundamentalist.
pi_142822610
quote:
De islam is helemaal niet tegen racisme, dat is de grootste nonsens die ik ooit heb gelezen.
Racisme komt voornamelijk uit jouw mond: "blanken dit, blanken dat".

Onderscheid maken tussen moslim en niet-moslim, jood en niet-jood, christen en niet-christen kan discriminatie zijn, maar dit is geen racisme.
-
pi_142822622
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat Amerika symbool staat voor het westen, en het westen er een flinke teringbende van heeft gemaakt.
:N

"Het Westen" heeft niks gedaan. Regeringseenheden hebben dat gedaan. Daar zijn jij en ik hopelijk niet (mede)verantwoordelijk voor zeg... :X

quote:
Ironisch deze quote, na je vorige uitspraak. Je opmerking over "het Westen" is precies die voedingsbodem voor de haat van die fundi's.

pi_142822642
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees bijv. dit maar eens.

[..]

Het welbekende 'het westen is de grote culprit en niet de islamitische dreiging die naar het westen uitgaat' Blijf lekker in je sprookjes geloven zou ik zeggen. Wat moet Amerika doen dan? Allemaal laten gebeuren dat vrouwen stelselmatig worden onderdrukt, homo's in elkaar worden geslagen, hoertjes worden doodgeschoten, ongesluierde vrouwen een bak zuur in hun gezicht gegooid krijgen etc? Weltrusten jongen.
pi_142822653
quote:

[..]

Overigens wel opvallend dat je dan weer niet aanhaalt hoe 'de' islamitische clerus 9/11 heeft veroordeeld. Alhoewel, als je een fundamentalistische islam predikt komt dat je natuurlijk niet goed uit omdat het niet aansluit bij je beoogde tegenstelling tussen moslims vs. niet-moslims.
pi_142822657
quote:
op dit moment moeten joden dat het meeste ontgelden omdat o.a. de islamieten gewoon hartstikke jaloers zijn dat 8 miljoen joden het naar omstandigheden goed hebben in een gebied van 350m2
350m2 _O-

En het heeft natuurlijk niks te maken met de Israëlische bezetting en kolonisatie.
-
  maandag 28 juli 2014 @ 19:18:36 #248
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142822662
quote:

[..]

Dat kan best zijn, maar als weldenkend individu kun je nog steeds kiezen of je racistisch bent of niet. Dat veel moslims of veel christenen racistisch zijn wilt niet zeggen dat ze dat dus allemaal zijn, omdat bepaalde delen in de ideologie racistisch getint zijn. Het is allemaal interpretatie: wie de Koran bijvoorbeeld letterlijk neemt zal inderdaad racistisch zijn. Zelfde met de bijbel, gezien wat in beide boeken soms staat.

Ik ken genoeg moslims en christenen die zo ruimdenkend zijn als je je maar kunt voorstellen. Ik ken eveneens atheïsten die heel erg kleingeestig zijn en 'iets tegen die bruinen' hebben. En daar heeft het niks met ideologie te maken.

M'n conclusie is dus dat racisme een individueel fenomeen is. Het kan uiteraard wel aangewakkerd worden door een gemeenschap/opvoeding etc.
- Charlton Heston
pi_142822694
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik bedoel de gehele Westelijke Sahara. Nog geen enkele demonstratie tegen gezien, maar bezet een gebied ter grootte van Utrecht en de doodsbedreigingen vliegen in het rond.
Goed gezien dus. Ik hang er alleen het doel van die bezetting aan.

Overigens is het wel een verschilletje of je een nagenoeg leeg land met wat bedoeinen bezet of dat je een piepklein land gaat koloniseren :r en met een muur omgeven en racistische wetten uitvaardigt.

Ik acht je intelligent genoeg dat verschil te zien.

pi_142822699
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat schrijft de Koran niet voor, fundamentalist.
Waarom wordt barbaars gedrag richting bijv. joden dan dikwijls door dat soort apen gelegitimeerd met een Koran in de hand?
pi_142822702
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:18 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Het welbekende 'het westen is de grote culprit en niet de islamitische dreiging die naar het westen uitgaat' Blijf lekker in je sprookjes geloven zou ik zeggen. Wat moet Amerika doen dan? Allemaal laten gebeuren dat vrouwen stelselmatig worden onderdrukt, homo's in elkaar worden geslagen, hoertjes worden doodgeschoten, ongesluierde vrouwen een bak zuur in hun gezicht gegooid krijgen etc? Weltrusten jongen.
Grappig, eerst noem je het een sprookje om het notabene in diezelfde post nog te gaan verdedigen. Make up your fucking mind.
pi_142822736
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:19 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Waarom wordt barbaars gedrag richting bijv. joden dan dikwijls door dat soort apen gelegitimeerd met een Koran in de hand?
Waarom zie ik hier in Europa onder vrijwel alle moslims niets van jouw fundamentalistische beschrijving van moslims die niet-moslims minderwaardig bejegenen terug?
pi_142822745
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:17 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Racisme komt voornamelijk uit jouw mond: "blanken dit, blanken dat".

Onderscheid maken tussen moslim en niet-moslim, jood en niet-jood, christen en niet-christen kan discriminatie zijn, maar dit is geen racisme.
Ja hoor, NL betuttelland. Mag ik op zijn minst het beestje gewoon bij zijn naam noemen? Hoe wil je 'blanken' anders gaan noemen?
pi_142822776
quote:
Waarom niet? Het is toch overduidelijk dat de islam en het christendom universele religies zijn, waar mensen met verschillende huidskleuren welkom zijn.

Islam: All mankind is from Adam and Eve, an Arab has no superiority over a non-Arab nor a non-Arab has any superiority over an Arab; also a white has no superiority over a black nor a black has any superiority over white except by piety and good action.

Jij bent in de war met islam (de religie) en moslims (de aanhangers). Ja er zijn vast racistische moslims te vinden, maar die baseren hun racisme niet op de islam. Hoe valt hun racisme te rijmen met de bovenstaande tekst?
-
pi_142822803
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:20 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Ja hoor, NL betuttelland. Mag ik op zijn minst het beestje gewoon bij zijn naam noemen? Hoe wil je 'blanken' anders gaan noemen?
Als een neger mij als blanke van m'n telefoon berooft, is dat dan meteen racisme?
pi_142822845
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:21 schreef Charismatisch het volgende:
Hoe valt hun racisme te rijmen met de bovenstaande tekst?
Zijn er wellicht moslims die niet dezelfde teksten uit de koran aanhangen als jij of zeg een Aboutaleb?

pi_142822847
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:00 schreef ThuleWulf het volgende:

[..]

Wat ben jij voor een gigantische kneus! Omdat ik aangeef dat de video op een nazi kanaal staat ben ik een nazi sympathisant.

Echt.. sterf met een gezwel aan je kontgat.
Je raadt ons een nazistische docu aan, hebt die username en beledigt mij met een leus uit een hardcore-plaat.

1 + 1 + 1 = 3
  maandag 28 juli 2014 @ 19:23:23 #258
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142822853
quote:
12s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed gezien dus. Ik hang er alleen het doel van die bezetting aan.

Overigens is het wel een verschilletje of je een nagenoeg leeg land met wat bedoeinen bezet of dat je een piepklein land gaat koloniseren :r en met een muur omgeven en racistische wetten uitvaardigt.

Ik acht je intelligent genoeg dat verschil te zien.
Ik zou niet weten wat het verschil is tussen 500.000 mensen onderdrukken of 4 miljoen.
pi_142822859
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:19 schreef TrueRust het volgende:

[..]

En om nog even antwoord te geven op je vraag: zodat ze 's nachts beter kunnen slapen en de verantwoording van hun acties buiten zichzelf kunnen leggen. En jij trapt er nog in ook.
pi_142822864
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als een neger mij als blanke van m'n telefoon berooft, is dat dan meteen racisme?
Nee, maar als een moslim het doet, is het wel een islamitische crimineel.

pi_142822876
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom zie ik hier in Europa onder vrijwel alle moslims niets van jouw fundamentalistische beschrijving van moslims die niet-moslims minderwaardig bejegenen terug?
Geen antwoord op mijn vraag. Jouw tegen-vraag is meer een argument in de zin van 'omg het was altijd zo'n lieve en rustige jongen' wanneer er weer eens een moslim of voor mijn part een blanke man een mes tussen iemand anders zijn ribben steekt.Trouwens ik vind niks fundamentalistisch aan mijn beschrijving en ik neem aan de meeste mensen hier ook niet. Wat er heden ten dage gaande is in steden als Den Haag en Brussel dat vind ik zorgbarend en fundamentalistisch ja.
pi_142822946
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:18 schreef TrueRust het volgende:
Wat moet Amerika doen dan? Allemaal laten gebeuren dat vrouwen stelselmatig worden onderdrukt
Problemen in eigen land oplossen, zoals:

Every 2 minutes, another American is sexually assaulted.

Here's the math. According to the U.S. Department of Justice's National Crime Victimization Survey (NCVS)--there is an average of 237,868 victims (age 12 or older) of rape and sexual assault each year.
https://www.rainn.org/get(...)cy-of-sexual-assault
-
pi_142822947
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:23 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Geen antwoord op mijn vraag.
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En om nog even antwoord te geven op je vraag: zodat ze 's nachts beter kunnen slapen en de verantwoording van hun acties buiten zichzelf kunnen leggen. En jij trapt er nog in ook.
quote:
Jouw tegen-vraag is meer een argument in de zin van 'omg het was altijd zo'n lieve en rustige jongen' wanneer er weer eens een moslim of voor mijn part een blanke man een mes tussen iemand anders zijn ribben steekt.Trouwens ik vind niks fundamentalistisch aan mijn beschrijving en ik neem aan de meeste mensen hier ook niet. Wat er heden ten dage gaande is in steden als Den Haag en Brussel dat vind ik zorgbarend en fundamentalistisch ja.
Jij bent fundamentalistisch omdat je precies dezelfde boodschap als Bin Laden verkondigt. Die zette zich ook in voor een soort clash tussen moslims en niet-moslims. Niet-moslims zijn minderwaardig, moslims haten niet-gelovigen, en meer van dat soort bullshit.

Maar vertel eens: waarom zie ik hier in Europa onder vrijwel alle moslims niets van jouw fundamentalistische beschrijving van moslims die niet-moslims minderwaardig bejegenen terug?
pi_142822983
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je raadt ons een nazistische docu aan, hebt die username en beledigt mij met een leus uit een hardcore-plaat.

1 + 1 + 1 = 3
Je hebt hem te pakken Koos :D
pi_142823001
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt hem te pakken Koos :D
Hij kent z'n klassiekers.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:27:38 #266
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142823019
quote:

[..]

Waarom niet? Het is toch overduidelijk dat de islam en het christendom universele religies zijn, waar mensen met verschillende huidskleuren welkom zijn.

Islam: All mankind is from Adam and Eve, an Arab has no superiority over a non-Arab nor a non-Arab has any superiority over an Arab; also a white has no superiority over a black nor a black has any superiority over white except by piety and good action.

Jij bent in de war met islam (de religie) en moslims (de aanhangers). Ja er zijn vast racistische moslims te vinden, maar die baseren hun racisme niet op de islam. Hoe valt hun racisme te rijmen met de bovenstaande tekst?
Racisme kan om te beginnen over mee gaan dan huidskleur :Y

Strikt genomen aanvaardt de islam geen andere godsdiensten; en als je geen moslim wilt worden moet je in het beste geval belasting betalen om 'beschermd' te worden. Dat is toch wat de 'zuiverste' vorm zegt. Christendom is dat overigens niet anders.

Gelukkig weet de meerderheid dat niet zo letterlijk te interpreteren, anders zou de wereld er nog een stuk slechter uitzien dan momenteel het geval is.
- Charlton Heston
pi_142823046
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Laatst probeerde een moslim die ik als vriend beschouw mij wijs te maken dat WW2 een godsdienstoorlog was. Op die manier probeerde hij zijn jodenhaat te rechtvaardigen o.i.d. Ik was al gestopt met luisteren. Long story short, er is een verschil tussen mensen die iets doen JUIST omdat ze een bepaalde geloofsovertuiging hebben en zij die iets doen omdat ze toevallig gelovig zijn. Hitler was RK, maar ik als atheïst zal de laatste zijn die christendom aanwijst als 'oorzaak' van Hitler's jodenhaat. Bij moslims zie je over het algemeen dat het hun sterke geloofsovertuiging is die hen in de meeste gevallen over te streep trekt en die hun weerhoudt van enige vorm van zelfkritiek.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:28:32 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142823059
quote:

[..]

Grappig dat zinnetje All mankind is from Adam and Eve.
Voor mij HET bewijs dat de Islam gewoon een kopie van het Christendom.

Overigens bewijst dit niets aangezien er niet staat "ONGEACHT WELK GELOOF".
En dat is nu de kern.

Deze zin, die jij als voorbeeld geeft, geld voor ISLAMITISCHE LEEFGEMEENSCHAPPEN bestaande uit gemengde samenstelling.
Een anders gelovige, of ongelovige, komt er minder van af...
"Fight them (the disbelievers), Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace, and give you victory over them and He will heal the hearts of those who believe." (Qur'an 9:14).

Quran (2:216) - "Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not."

Quran (3:151) - "Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority".
pi_142823088
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij bent fundamentalistisch omdat je precies dezelfde boodschap als Bin Laden verkondigt. Die zette zich ook in voor een soort clash tussen moslims en niet-moslims. Niet-moslims zijn minderwaardig, moslims haten niet-gelovigen, en meer van dat soort bullshit.
Dan ben jij ook fundamentalistisch, aangezien je "het Westen" als schuldige ziet voor de shit in Arabische landen. Precies de basis voor die "Bin Laden-retoriek" van de fundi's.

Dat is
A - niet waar, Westerse landen hebben relatief weinig in Arabische landen gezocht, juist veel meer in christelijk Afrika
B - een projectie van de acties van statisten op de bevolking. Volgens die redenatie zijn Russen schuldig aan het gedrag van Poetin, Perzen (prachtig volk O+ ) verantwoordelijk voor de oorlogstaal van hun voormalige president en ga zo maar door

pi_142823122
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:28 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.
Hoe kom je er dan in godsnaam bij dat moslims racistisch zijn als ze het westen niet zo tof vinden?
pi_142823129
Jullie zijn allemaal een fundament, met jullie hoofden.
pi_142823152
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:28 schreef TrueRust het volgende:
Bij moslims zie je over het algemeen dat het hun sterke geloofsovertuiging is die hun weerhoudt van enige vorm van zelfkritiek.
Daar kan ik voor een groot deel in meegaan, maar dat maakt Opsporing Verzocht geen programma van islam versus ongelovigen/christenen, zoals jij stelde door het aanhalen van dat programma om in een religiediscussie je punt te maken.

pi_142823248
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan ben jij ook fundamentalistisch, aangezien je "het Westen" als schuldige ziet voor de shit in Arabische landen.
Nee, als aanleiding voor de haat tegen het westen. Of het westen daar ook daadwerkelijk schuldig aan is, is nog maar de vraag.

quote:
B - een projectie van de acties van statisten op de bevolking. Volgens die redenatie zijn Russen schuldig aan het gedrag van Poetin, Perzen (prachtig volk O+ ) verantwoordelijk voor de oorlogstaal van hun voormalige president en ga zo maar door
Nee. De bevolking ondervindt van interventies en van sancties vanuit het buitenland vaak de meeste hinder, i.t.t. de leiders die hun natje en hun droogje wel binnen hebben.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:32:54 #274
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142823249
quote:

[..]

Dan ben jij ook fundamentalistisch, aangezien je "het Westen" als schuldige ziet voor de shit in Arabische landen. Precies de basis voor die "Bin Laden-retoriek" van de fundi's.

Dat is
A - niet waar, Westerse landen hebben relatief weinig in Arabische landen gezocht, juist veel meer in christelijk Afrika
uuuuhhhhh...de huidige shit in Irak en Syrie is toch echt een "gevecht" tussen de USA en Rusland......het Westen, Rusland en zodirekt China zijn flink verantwoordelijk wat er nu gebeurt....maar dat vind ik dus...
pi_142823344
quote:
12s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar kan ik voor een groot deel in meegaan, maar dat maakt Opsporing Verzocht geen programma van islam versus ongelovigen/christenen, zoals jij stelde in het aanhalen van dat programma om in een religiediscussie je punt te maken.
Ik begrijp ook wel dat crimineel gedrag bij uitstek multifactorieel is, maar wie of wat wil jij dan hoofdzakelijk aanwijzen als oorzaak van het ontsporen van dat soort 'jochies'?

I.p.v. altijd maar te blijven volharden in de overtuiging dat het allemaal wel meevalt (nog jong en onbezonnen, leraar was een jood, geen stage) en dat die mennekes allemaal wel bijdraaien na het Suikerfeest zoek ik de oorzaak toch liever in het klimaat waarin ze zijn opgegroeid.
pi_142823364
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

uuuuhhhhh...de huidige shit in Irak en Syrie is toch echt een "gevecht" tussen de USA en Rusland......het Westen, Rusland en zodirekt China zijn flink verantwoordelijk wat er nu gebeurt....maar dat vind ik dus...
Spreek toch niet over complete landen als ware het identiteiten die allemaal hetzelfde willen en doen.

Bestaan er geen VSAmerikanen die het imperialisme van hun regering afwijzen? Stonden veel Tunesiers niet juist te protesteren tegen hun eigen regering?
Elke Nederlander was voor deelname aan de schandalige invallen in Afghanistan en Irak (en nu Mali)?

Statisten zijn het probleem, van welke nationaliteit ook. Niet "de Russen", "China", "het Westen". :N

maandag 28 juli 2014 @ 19:39:49 #277
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142823517
quote:
18s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spreek toch niet over complete landen als ware het identiteiten die allemaal hetzelfde willen en doen.

Bestaan er geen VSAmerikanen die het imperialisme van hun regering afwijzen? Stonden veel Tunesiers niet juist te protesteren tegen hun eigen regering?
Elke Nederlander was voor deelname aan de schandalige invallen in Afghanistan en Irak (en nu Mali)?

Statisten zijn het probleem, van welke nationaliteit ook. Niet "de Russen", "China", "het Westen". :N
Als ik over dit soort landen spreek dan doel ik op het buitenlandse beleid.
Je zult overigens bang worden als je de cijfers bekijkt HOEVEEL Amerikanen er al oorlogs rijp en agressief zijn gemaakt.
Men liet net een poll zien op CNN aangaande Obama en zijn buitenlandse beleid ivm. de Ukraine.
55% zou nu Mitt Romney, de kapitalistische idioot, stemmen als "oplossing" voor het buitenlandse beleid oftewel: meer agressie en oorlog!
Men verkoos ook weer Hillary Clinton met 55% boven Mitt Romney, moet ik vermelden, maar als je dat mens hoort dan word je ook niet vrolijk.
pi_142823578
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1 + 1 + 1 = 3
En waar raad ik je een docu aan? Ik reageerde op iemand die juist een filmpje van een nazistisch youtube kanaal post. Even goed lezen knul.
En mijn nickname: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thule_(oudheid)

Walgelijk mannetje
pi_142823594
Even terugkomend op een eerdere link van DUTCHKO:

Zijn de religieuze voorschriften van de islam belangrijker dan de wetten van de overheid? Ja, zegt bijna twee derde van de West-Europese moslims. Volgens een Berlijns onderzoekscentrum bewijst het dat moslimfundamentalisme wijdverbreid is. Anderen waarschuwen voor overhaaste conclusies.

Ik stel mijn eigen moraal ook boven "wetten van de overheid". Alleen, die moraal is niet ingegeven door een sprookjesboek. Ben ik nu ook een "atheistisch fundamentalist"? :?

Ik vind de "wetten van de overheid" als heilig zien, juist een gruwelijke vorm van fundamentalisme, typisch voor een seculiere maatschappij. Bijna nog enger dan moslim- of christenfundi's zelfs.

maandag 28 juli 2014 @ 19:43:57 #280
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142823659
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:
Even terugkomend op een eerdere link van DUTCHKO:

Zijn de religieuze voorschriften van de islam belangrijker dan de wetten van de overheid? Ja, zegt bijna twee derde van de West-Europese moslims. Volgens een Berlijns onderzoekscentrum bewijst het dat moslimfundamentalisme wijdverbreid is. Anderen waarschuwen voor overhaaste conclusies.

Ik stel mijn eigen moraal ook boven "wetten van de overheid". Alleen, die moraal is niet ingegeven door een sprookjesboek. Ben ik nu ook een "atheistisch fundamentalist"? :?

Ik vind de "wetten van de overheid" als heilig zien, juist een gruwelijke vorm van fundamentalisme, typisch voor een seculiere maatschappij. Bijna nog enger dan moslim- of christenfundi's zelfs.
Ik denk dat je nu aan het doordraven bent.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:44:36 #281
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142823680
Afijn ik ga ff luieren/uitzieken.
Lekker een filmpje kijken en thee drinken. :)
pi_142823751
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:39 schreef DUTCHKO het volgende:
Je zult overigens bang worden als je de cijfers bekijkt HOEVEEL Amerikanen er al oorlogs rijp en agressief zijn gemaakt.
Men liet net een poll zien op CNN aangaande Obama en zijn buitenlandse beleid ivm. de Ukraine.
55% zou nu Mitt Romney, de kapitalistische idioot, stemmen als "oplossing" voor het buitenlandse beleid oftewel: meer agressie en oorlog!
Men verkoos ook weer Hillary Clinton met 55% boven Mitt Romney, moet ik vermelden, maar als je dat mens hoort dan word je ook niet vrolijk.
Ja, de VSAmerikaanse media zijn natuurlijk ook gruwelijk medeschuldig aan die ophitsing. Op vakantie CNN moeten volgen, daar word je niet vrolijk van.

Maar dat is in Arabische/moslimlanden natuurlijk ook zo.

Ik vind het nogal selectief om moslims uniek antisemitisme te verwijten als je ziet wat hun leiders uitkramen, terwijl je bij "westerlingen" de schuld bij de media en politici legt en de bevolking als onschuldig ziet.

En ik blijf erbij; het buitenlands beleid van een regering heeft heel weinig te maken met wat individuele personen echt zouden willen.

Al besef ik dat "de democratie" :') daar voor een groot deel debet aan is. Als 51% van de mensen Romney stemt omdat ze geen Obamacare willen, wordt dat uitgelegd als een mandaat voor oorlog door diezelfde Romney. :r

pi_142823771
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu aan het doordraven bent.
Nee, zo denk ik echt. Wat is er "doordraven" aan?

pi_142823789
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen hadden die randdebielen ook nog geen platform. De keerzijde van het internet.
Inderdaad Koos.
Nu nog even in de spiegel kijken.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:47:18 #285
66444 Lord_Vetinari
pi_142823792
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:41 schreef ThuleWulf het volgende:

[..]

En waar raad ik je een docu aan? Ik reageerde op iemand die juist een filmpje van een nazistisch youtube kanaal post. Even goed lezen knul.

Walgelijk mannetje
Nou, zo gek is het niet. Hitler c.s. waren ook nogal van de oude Nordische mythologie en er waren genoeg organisaties en clubs, die het woord Thule gebruikten binnen het nazi-rijk.
pi_142823830
Het probleem ligt veel dieper. Moslims worden van kinds af aan geïndoctrineerd met anti-Joodse propaganda en worden opgehitst tegen de Joodse bevolking. Hetzelfde geldt voor de intolerantie tegen homo's, vrouwen, ongelovigen en de westerse normen/waarden in z'n algemeen.
pi_142823841
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, zo gek is het niet. Hitler c.s. waren ook nogal van de oude Nordische mythologie en er waren genoeg organisaties en clubs, die het woord Thule gebruikten binnen het nazi-rijk.
Hitler had ook een snor. De man in jouw avatar ook.
pi_142823888
Kijk hier eens.
Nazi fietsendragers!
pi_142823892
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:41 schreef ThuleWulf het volgende:

[..]

Walgelijk mannetje
Ik meen dat jij vanmiddag aan kwam met de docu 'The best story never told'. Een of andere apologetische docu over Hitler.
pi_142823948
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het probleem ligt veel dieper. Moslims worden van kinds af aan geïndoctrineerd met anti-Joodse propaganda en worden opgehitst tegen de Joodse bevolking. Hetzelfde geldt voor de intolerantie tegen homo's, vrouwen, ongelovigen en de westerse normen/waarden in z'n algemeen.
Dat geldt slechts voor de radicale moslims.

quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:N

"Het Westen" heeft niks gedaan. Regeringseenheden hebben dat gedaan. Daar zijn jij en ik hopelijk niet (mede)verantwoordelijk voor zeg... :X
Natuurlijk niet. Het is ook een verwerpelijke haat, maar ergens wel begrijpelijk.

quote:
Ironisch deze quote, na je vorige uitspraak. Je opmerking over "het Westen" is precies die voedingsbodem voor de haat van die fundi's.
Precies, die maken dankbaar gebruik van de verdeeldheid die gezaaid wordt.
pi_142823959
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:

Lijkt me wel pertinent iets anders dan 'islam' en de regels die daaruit voortvloeien belangrijker achten dan de wetten van het (Europese) land waar ze in casu belanden. M.i. is dat echt niet te rijmen met het idee dat moslims wel even kunnen integreren in Nederland. De wet is niet perfect nee, maar biedt wel een hoop waarborgen, vrijheden en kansen etc die een moslim in het land van herkomst vaak niet heeft. Eigenlijk hebben moslims in het algemeen vrij weinig geboden/te bieden. Zelfs met koran in hun hand en die pedoprofeet aan hun zijde hebben wij in het westen vrijwel niks aan landen gehad waar politieke islam hoogtij viert.
pi_142823986
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik meen dat jij vanmiddag aan kwam met de docu 'The best story never told'. Een of andere apologetische docu over Hitler.
Koos, geef je vergissing nou toe. Thule reageerde op degene die die video postte.

pi_142824081
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Koos, geef je vergissing nou toe. Thule reageerde op degene die die video postte.
Ik heb het opgezocht. Die user die de Hitler-docu aanraadde was een user die heel toevallig Wulff heet. Vandaar de verwarring.
pi_142824140

pi_142824168
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn eerste post in dit topic was een reactie op Nintex. Hij postte een nazistisch youtube kanaal zonder het zelf door te hebben.
Daarna besloot jij mij direct voor nazi uit te maken.

Koop een bril.... Je aannames doen me overigens sterk ergens aan denken.
pi_142824494
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:55 schreef ThuleWulf het volgende:
Mijn eerste post in dit topic was een reactie op Nintex. Hij postte een nazistisch youtube kanaal zonder het zelf door te hebben.
Daarna besloot jij mij direct voor nazi uit te maken.

Koop een bril.... Je aannames doen me overigens sterk ergens aan denken.
Ik dacht eerst ook dat jij een kloon van die 'nazi' was (niet omdat ik een bril nodig heb, maar omdat ik dacht dat Wulff geband was en een nieuw account had geregistreerd). Maar je blijkt een oldbie te zijn.
-
pi_142824571
quote:

[..]

Vanuit een moslimland; ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142824773
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vanuit een moslimland; ja.
Wil je daarmee zeggen dat de invloed van de "moslimse" (om even alle moslimlanden in een adem te noemen :') ) CNN's en FOXes op de minder belezen bevolking drastisch kleiner is dan de Telegrafen, Daily Mails en MSNBC's op "intellectuele" westerlingen?

pi_142824947
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wil je daarmee zeggen dat de invloed van de "moslimse" (om even alle moslimlanden in een adem te noemen :') ) CNN's en FOXes op de minder belezen bevolking drastisch kleiner is dan de Telegrafen, Daily Mails en MSNBC's op "intellectuele" westerlingen?
Inderdaad. Ik durf dan ook te stellen dat de moslimhaat in het Westen groter is dan de haat jegens blanken of westerlingen in Islamitische landen. Overigens geldt dat het in beide gevallen qua omvang redelijk nihil is. Oorlogsgebieden uitgezonderd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825078
quote:

[..]

Dat is
Dat klopt helaas niet. De westerse inmenging is gigagroot geweest. En nog steeds.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142825115
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt helaas niet. De westerse inmenging is gigagroot geweest. En nog steeds.
Het is allemaal wel relatief.

Voornamelijk olie, dat wel. Maar christelijk Afrika heeft meer "recht" het Westen te "haten" dan moslimlanden imo.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')