Was Jezus maar een 'profeetje', nee hij wordt door sommige christenen als God gezien of zoon van God. Terwijl in de Koran staat dat profeet Jezus helemaal niet gekruisigd is (en de joden dus vrijpleit van die daad).quote:Op maandag 28 juli 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
Gristenen haten joden al sinds de kruisiging van hun profeetje.
Volkomen mee eens.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
Het stuk uit de OP springt nogal van hakken op takken. De kern dat islam antisemitisch is, klopt gewoon, maar "rentree" van islam in Europa?
De massaimmigratie heeft de islam naar West-Europa gebracht, er is geen rentree.
Zelfde met antisemitisne, ook geen "rentree". Gristenen haten joden al sinds de kruisiging van hun profeetje.
Tevens wordt vergeten dat het jodendom er zelf debet aan heeft dat Israelkritiek en antisemitisme vaak han in hand gaan; door hun racistische leer en het vermengen van joden (religie) en Joden ("ras"/afkomst).
Laatste punt dat gemist wordt zijn de acties van de enige joodse staat ter wereld zelf, die niet bepaald op sympathie kunnen rekenen en die steun brokkelt steeds meer af. Terecht maar niet als het tot jodenhaat leidt. Wel tot meer Israelkritiek en zionistenhaat.
Nou, dan ben je een optimist denk ik. Die dreiging is er na Fitna wel degelijk.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach man, Wilders is gewoon een aansteller. Gevangen in z'n eigen paranoia. Ik durf te wedden dat hem niks overkomt als hij zonder beveiliging over straat ga lopen.
Dat zou niet erg effectief zijn, want in de Bijlmer wonen relatief weinig Marokkanen. Meer Antillianen en Surinamers.quote:Tenzij hij door de Bijlmer gaat wandelen en verkondigt dat Marokkanen kut zijn en het land uitgetrapt dienen te worden. Dan verwacht ik dat je wel ruzie hebt. Maar daar sta ik dan ook niet van te kijken. Als je hier mensen op straat gaat lopen uitschelden, loop je ook het risico om een vuist te koppen.
Je kent mijn poststijl toch inmiddels?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Was Jezus maar een 'profeetje', nee hij wordt door sommige christenen als God gezien of zoon van God.
Daar ken ik de koran niet goed genoeg voor, maar die is ook pas ~650 jaar na dato opgetekend, dus historisch gezien heeft die "bewuste weglating" weinig waarde imo.quote:Terwijl in de Koran staat dat profeet Jezus helemaal niet gekruisigd is (en de joden dus vrijpleit van die daad).
Mwah, de koran is niet bepaald vriendelijk voor mensen die niet in Allah geloven. Ofwel van geboorte, ofwel 'afvalligen'.quote:En als je dan dit stukje in het artikel van Max Pam in de OP leest: "Dat is geen overtuigend argument, zeker niet als je bedenkt dat de Koran regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt".
Dit is niets meer dan nonsens, gebaseerd op het sprookjesboek van faalhaas Hans Jansen de PVV'er.
Vertelquote:Op maandag 28 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
Mwah, de koran is niet bepaald vriendelijk voor mensen die niet in Allah geloven. Ofwel van geboorte, ofwel 'afvalligen'.
Dat wilde je toch niet ontkennen?
Het is het hele pakket dat ze in de aanbieding hebben / gratis meenemen naar dit land dat me zorgen baart.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:47 schreef Nielsch het volgende:
boeiend dat antismetisme...
ik maak me meer zorgen om al die criminaliteit en druk op westerse normen en waarden die die arabische haatbaarden met zich meebrengen...
Een korancitatenoorlog zou ik in 2003 nog gestart hebben. Nu, na 13 jaar forumervaring, weet ik dat dat zinloos is. Zeker met een moslim.quote:
Twee keer ja.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
Je kent mijn poststijl toch inmiddels?Het Nederland-topic in WK gemist?
Het is wel van waarde voor moslims aangezien de moslims al 14 eeuwen lezen dat Jezus niet gekruisigd is door de joden.quote:Daar ken ik de koran niet goed genoeg voor, maar die is ook pas ~650 jaar na dato opgetekend, dus historisch gezien heeft die "bewuste weglating" weinig waarde imo.
Ik ontken dat de Koran "regelmatig joden voor apen en varkens uitmaakt", meer niet.quote:Mwah, de koran is niet bepaald vriendelijk voor mensen die niet in Allah geloven. Ofwel van geboorte, ofwel 'afvalligen'.
Dat wilde je toch niet ontkennen?
Juist.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een korancitatenoorlog zou ik in 2003 nog gestart hebben. Nu, na 13 jaar forumervaring, weet ik dat dat zinloos is. Zeker met een moslim.
Vooral het wel sterke punt uit Pams stukje, dat Wilders en zijn aanhangers dan wel 'aanhangers' (Fortuynisten en islamcritici als jij en ik) langs een compleet andere morele lat gelegd mogen worden dan schreeuwende hersenlozen in onze mooie stad achter de duinen.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:43 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het is het hele pakket dat ze in de aanbieding hebben / gratis meenemen naar dit land dat me zorgen baart.
Zijn we wel gewend na al die jaren , maar het blijft irritant.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vooral het wel sterke punt uit Pams stukje, dat Wilders en zijn aanhangers dan wel 'aanhangers' (Fortuynisten en islamcritici als jij en ik) langs een compleet andere morele lat gelegd mogen worden dan schreeuwende hersenlozen in onze mooie stad achter de duinen.
Minder, minder, minder is een reden om MASSAAL aangifte te doen.
De telig wierende criminaliteit onder moslimjongeren en het rabiate antisemitisme (en vooral de daarmee samenhangende slechte naam) moeten we onze schouders over ophalen als een joviale Jozias en begrijpen dat DAT nou net die moslimouders niet boeit.
Oftewel je wilt dingen beweren zonder er argumentatie er voor te geven. Maar goed, als je al met argumentatie komt ga je het vast van www.anti-islam.com halenquote:Op maandag 28 juli 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een korancitatenoorlog zou ik in 2003 nog gestart hebben. Nu, na 13 jaar forumervaring, weet ik dat dat zinloos is. Zeker met een moslim.
Ik zie deze link voor het eerst. In tegenstelling tot jouw persoontje zit ik niet dagelijks urenlang met mijn neus in een stoffig boek gebaseerd op vrede voor de aanhangers en haat tegen alle niet-aanhangers.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oftewel je wilt dingen beweren zonder er argumentatie er voor te geven. Maar goed, als je al met argumentatie komt ga je het vast van www.anti-islam.com halen
quote:Op maandag 28 juli 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:
In tegenstelling tot jouw persoontje zit ik niet dagelijks urenlang met mijn neus in een stoffig boek gebaseerd op vrede voor de aanhangers en haat tegen alle niet-aanhangers.
quote:Op maandag 28 juli 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
Daar ken ik de koran niet goed genoeg voor
1. klik de link.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie deze link voor het eerst. In tegenstelling tot jouw persoontje zit ik niet dagelijks urenlang met mijn neus in een stoffig boek gebaseerd op vrede voor de aanhangers en haat tegen alle niet-aanhangers.
www.religieiskanker.nl is beter.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oftewel je wilt dingen beweren zonder er argumentatie er voor te geven. Maar goed, als je al met argumentatie komt ga je het vast van www.anti-islam.com halen
Haha, de grote lijn ken ik, heb toentertijd zelfs een koran in huis gehad om eens te zien wat voor boek dat nou was. Het is een wetboek, met constant opdrachten hoe je moet leven, koken, je kinderen opvoeden, alles. En constant uitgaande van het idee dat moslims 'goed' zijn (doch slaven van Allah) en niet-moslims slecht of minderwaardig die ofwel met het woord, ofwel met het zwaard "tot andere gedachten gebracht moeten worden".quote:
Aan beide geen behoefte. Ik ga uit van de Natuur als uitgangspunt. Logischer imo, want we zijn allemaal 'schepsels' (nee, niet letterlijk, geen Schepping) van diezelfde Natuur.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
1. klik de link.
2. je gelooft wat je wilt geloven.
Je weet niet eens dat Jezus als een profeet wordt gezien in de islam en niet gekruisigd is. Basiskennis islam. Lees het boek eerst, daarna neem ik jouw mening over de Koran serieuzer.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:
Haha, de grote lijn ken ik, heb toentertijd zelfs een koran in huis gehad om eens te zien wat voor boek dat nou was. Het is een wetboek, met constant opdrachten hoe je moet leven, koken, je kinderen opvoeden, alles. En constant uitgaande van het idee dat moslims 'goed' zijn (doch slaven van Allah) en niet-moslims slecht of minderwaardig die ofwel met het woord, ofwel met het zwaard "tot andere gedachten gebracht moeten worden".
Ik kan daar weinig positiefs uithalen, maar gelukkig kunnen de meeste moslims dat wel. Als je die vuiligheid over anderen allemaal letterlijk zou nemen, zou de wereld een stuk lelijker zijn.
Logisch ja om de natuur te aanbidden, not.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:
Aan beide geen behoefte. Ik ga uit van de Natuur als uitgangspunt. Logischer imo, want we zijn allemaal 'schepsels' (nee, niet letterlijk, geen Schepping) van diezelfde Natuur.
Natuurlijk weet ik dat wel.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:55 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je weet niet eens dat Jezus als een profeet wordt gezien in de islam
Dat niet nee, heb ik al gezegd.quote:en niet gekruisigd is.
Ik heb het getracht, maar het is gewoon onleesbaar. Een verzameling opdrachten en wetten, geen "metaforisch sprookjesboek" als de Bijbel.quote:Basiskennis islam. Lees het boek eerst, daarna neem ik jouw mening over de Koran serieuzer.
Wie heeft het over "aanbidden"? Ik ben niet op die manier religieus.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:56 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Logisch ja om de natuur te aanbidden, not.
Aanbidden?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:56 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Logisch ja om de natuur te aanbidden, not.
Dank u.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie heeft het over "aanbidden"? Ik ben niet op die manier religieus.
En nog minder logisch lijkt me om datgene wat "god"/"Allah" gemaakt heeft NIET te aanbidden, als gelovige.
Nee sterker, om direct na de geboorte in die "volmaakte Schepping" een mes in te zetten en een stuk Natuur weg te snijden bij kleine jongetjes.
Daarom schrijf je natuur met hoofdletter, de Natuurrrrrrrrrr.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
Wie heeft het over "aanbidden"? Ik ben niet op die manier religieus.
Moest je maar de Koran lezen, dan had je het antwoord geweten.quote:En nog minder logisch lijkt me om datgene wat "god"/"Allah" gemaakt heeft NIET te aanbidden, als gelovige.
De Natuur als geheel aan natuurlijke factoren, dus niet de culturele, door mensen gecreeerde component.quote:Op maandag 28 juli 2014 16:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Daarom schrijf je natuur met hoofdletter, de Natuurrrrrrrrrr.Gewoon een natuur-aanbidder.
Natuurlijk.quote:Op maandag 28 juli 2014 16:06 schreef El_Matador het volgende:
De Natuur als geheel aan natuurlijke factoren, dus niet de culturele, door mensen gecreeerde component.
Niet 'natuur' in de zin van bomen en planten en bijzondere dieren enzo.
Ik open die site, lees wat artikeltjes en kom dit tegen:quote:Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef Wulff het volgende:
[..]
Kijk deze "onafhankelijke" docu eens. Waarschijnlijk gaan er nu weer 20 man "nazi propaganda" roepen maar ik vond het redelijk netjes gedaan. Al ben ik ook van mening dat deze docu soms wat doorslaat. Er zijn echter ook docu's van de "andere kant" dit dit ook doen. Bronbeschrijving zit erbij in ieder geval.
Het is wel een zit van 6 uur. Steek er maar van op wat je wil, mij is in ieder geval duidelijk dat veel zaken er nog steeds hetzelfde aan toe gaan en dat wij "het gewone publiek" nooit de echte waarheid zullen horen.
http://thegreateststorynevertold.tv/
laten we het eens aan de man zelf vragen!quote:If Hitler wanted to kill Jews, why oh why throughout all his speeches and manuscripts and his book Mein Kampf did he not mention this?
Heb het gevoel dat je dat stukje niet echt goed hebt gelezen/begrepen. Wat is er zo vreemd aan 'rentree' als je bedenkt dat de Ottomanen eeuwen geleden Islam hebben geprobeerd te verspreiden en daarbij tot diep in Spanje zijn gekomen?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
Het stuk uit de OP springt nogal van hakken op takken. De kern dat islam antisemitisch is, klopt gewoon, maar "rentree" van islam in Europa?
Zelfde met antisemitisne, ook geen "rentree". Gristenen haten joden al sinds de kruisiging van hun profeetje.
Hele rare zin, is 'massaimmigratie' soms een levende entiteit die politieke beslissingen maakt? Zeg maar gerust dat de NLse (linkse) regering verantwoordelijk is voor die immigratie. Zelfs dat verandert niets aan het feit dat een geloof een terugkeer kan ondervinden door toedoen van derden. 'Jij stemmen Wouter Bos, jij krijgen uitkering'quote:De massaimmigratie heeft de islam naar West-Europa gebracht, er is geen rentree.
Kan hier niks van maken, wat probeer je te zeggen? Misschien dat je wat voorbeelden kent.quote:Tevens wordt vergeten dat het jodendom er zelf debet aan heeft dat Israelkritiek en antisemitisme vaak han in hand gaan; door hun racistische leer en het vermengen van joden (religie) en Joden ("ras"/afkomst).
Ja, Max Pam zal het vast ontgaan zijn wat er in Gaza gebeurt op moment. Nee, wellicht staat dat conflict geheel los van Europees antisemitisme. Dat weet ik eigenlijk wel zeker, je zei het zelf ook al. Ik hoor die beledigde moslims vrijwel nooit als er elders in de wereld geloofsgenoten onderling in de naam van Allah worden afgeslacht. Rare, selectieve verontwaardiging die bijna inherent lijkt aan de volgers van Islam. Op het hypocriete af.quote:Laatste punt dat gemist wordt zijn de acties van de enige joodse staat ter wereld zelf, die niet bepaald op sympathie kunnen rekenen en die steun brokkelt steeds meer af. Terecht maar niet als het tot jodenhaat leidt. Wel tot meer Israelkritiek en zionistenhaat.
Redelijk fout, wat ik ergens anders al las; zij die wegkijken, negeren, goedpraten, die zijn 'fout'.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:22 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Wat er in WO II gebeurde is walgelijk en niet recht te praten, de dood van zoveel onschuldigen zal voor altijd een smet zijn op de mensheid.
Ik wilde gewoon even aangeven dat er verscheidene bronnen zijn die aantonen dat zionisten een groot aandeel hadden in de ontketening van WO II en een dubbele agenda hadden.
Zijn trouwens boeken genoeg over geschreven. Wie zoekt die vindt.
Hier zeg ik toch niets fout mee?
De Ottomanen probeerden in Spanje islam te verspreiden? Wat is er gebeurd met de Moren dan?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:15 schreef TrueRust het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat je dat stukje niet echt goed hebt gelezen/begrepen. Wat is er zo vreemd aan 'rentree' als je bedenkt dat de Ottomanen eeuwen geleden Islam hebben geprobeerd te verspreiden en daarbij tot diep in Spanje zijn gekomen?
http://en.wikipedia.org/w(...)g_the_Ottoman_Empire
Niet die redenering, het hele stuk had ik het over.quote:Dus ja, je erkent zelf al dat antisemitisme en islamisme hand in hand gaan dus zo 'hak-op-de-tak' vind ik die redenering helemaal niet.
Was het maar zo simpel. De liberalen wilden massaimmigratie om het bedrijfsleven te spekken met goedkope krachten, de conservatieven/confessionelen vonden dat immigranten ook recht hadden op hun gezin over laten komen, etc.quote:Hele rare zin, is 'massaimmigratie' soms een levende entiteit die politieke beslissingen maakt? Zeg maar gerust dat de NLse (linkse) regering verantwoordelijk is voor die immigratie. Zelfs dat verandert niets aan het feit dat een geloof een terugkeer kan ondervinden door toedoen van derden. 'Jij stemmen Wouter Bos, jij krijgen uitkering'
Dat heb ik helemaal niet gezegd.quote:Btw, hoe kom je er bij dat doorsnee christenen dergelijke haatgevoelsn jegens joden hebben?
Hoe weet jij hoe "moslims in het algemeen denken"?quote:Ik verneem daar over het algemeen weinig van in de mainstream media. Mocht er al sprake zijn van onderlinge wraakgevoelens door wat Jezus is aangedaan dan is dat niks vergeleken met hoe moslims in het algemeen over joden denken.
Wat zei ik??quote:Ja, Max Pam zal het vast ontgaan zijn wat er in Gaza gebeurt op moment. Nee, wellicht staat dat conflict geheel los van Europees antisemitisme. Dat weet ik eigenlijk wel zeker, je zei het zelf ook al.
Het is hypocriet tot op het bot, maar hypocrisie is niet beperkt tot islamitische gelovigen natuurlijk.quote:Ik hoor die beledigde moslims vrijwel nooit als er elders in de wereld geloofsgenoten onderling in de naam van Allah worden afgeslacht. Rare, selectieve verontwaardiging die bijna inherent lijkt aan de volgers van Islam. Op het hypocriete af.
Dacht het wel inderdaad. Hoe bepaalt dat voor jou hun mening?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:17 schreef agter het volgende:
Max Pam, Frits Barend zijn zelf toch joods?
Het bepaalt wel in zekere mate de kleur van hun bril.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dacht het wel inderdaad. Hoe bepaalt dat voor jou hun mening?
Is dat zo? Wat bij Een Ander Joods Geluid dan? Of bij mij (joodse familie)?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:32 schreef agter het volgende:
[..]
Het bepaalt wel in zekere mate hun bril.
Ik denk dat Joden sneller antisemitisme zien dan niet Joden.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat zo? Wat bij Een Ander Joods Geluid dan? Of bij mij (joodse familie)?
Mogen alleen niet-joden iets zeggen over antisemitisme? Bestaan er geen antizionistische joden?
Bedoel je nu gelovige joden (aanhangers van het jodendom) of het 'volk' Joden (kinderen van een Joodse moeder)?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:36 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat Joden sneller antisemitisme zien dan niet Joden.
Of ze nu zionistisch zijn of niet.
Mijn punt was dat men in het verleden Islam heeft willen verspreiden in Europa en dat in sommige landen (die onder islamitische invloedssfeer waren) nog steeds die invloeden terug te zien zijn. Verder beetje nutteloos om de definitie van 'rentree' te gaan bediscussiëren maar in het licht van bovenstaande kun je toch gerust spreken van een terugkeer van Islam in de afgelopen decennia en de laatste jaren in het bijzonder zijn moslimfundi's een steeds ernsitger wordend fenomeen.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Ottomanen probeerden in Spanje islam te verspreiden? Wat is er gebeurd met de Moren dan?
En hoe wil jij gebeurtenissen van honderden jaren geleden aan vandaag praten en dan van een 'rentree' spreken? Het grootste deel van Europa (en met name noord-west Europa; Scandinavie, Belgie, Duitsland, Polen) kende tot de massaimmigratie van de jaren 60-10 geen of heel weinig islamitische invloeden. Die paar vluchtelingen werden opgenomen in de cultuur, maar actieve overdracht van 'islamitische principes' op de verschillende Europese culturen was toch heel erg beperkt?
[..]
Niet die redenering, het hele stuk had ik het over.
[..]
Was het maar zo simpel. De liberalen wilden massaimmigratie om het bedrijfsleven te spekken met goedkope krachten, de conservatieven/confessionelen vonden dat immigranten ook recht hadden op hun gezin over laten komen, etc.
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd.
[..]
Hoe weet jij hoe "moslims in het algemeen denken"?
[..]
Wat zei ik??
Het conflict staat juist helemaal niet "geheel los" van Europees antisemitisme. Zie die Turkse bareigenaar die een bordje "verboden voor zionisten (FR) en joden (TR)" op zijn raam spijkerde. Daar zie je al dat de twee in elkaar overlopen. Hij is zeg maar niet de enige die het onderscheid niet (meer) kan maken.
[..]
Het is hypocriet tot op het bot, maar hypocrisie is niet beperkt tot islamitische gelovigen natuurlijk.
Moslims moeten geen joden, dit is gewoon een feit. Natuurlijk zullen gematigde moslims proberen om ofwel hun haat te bagatelliseren (nee, het valt wel mee. hypocriete moslims dus die wel vooraan staan bij anti-joden/westen demo's) of te nuanceren (nee, ik haat alleen Israelische joden) of wellicht een combinatie.quote:Hoe weet jij hoe "moslims in het algemeen denken"?
Net zoals zionisten collectief iets gaan verwijten.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:49 schreef Hexagon het volgende:
Het klopt dat er onder moslims nogal wat achterlijke lieden zijn met achterhaalde ideeen. Zoals dat bepaalde volkeren inherent slecht zouden zijn en je blijkbaar iemand zou kunnen beoordelen op basis van wie je bent in plaats van op basis van wat je doet.
Maar dit moslims collectief gaan verwijten is natuurlijk precies hetzelfde soort gedrag. Daarbij wordt dus ook volstrekt voorbij gegaan aan individuele verschillen.
Nog los van het feit dat degenen die Israel blind steunen het woord zelfreflectie bepaald niet uitgevonden lijkt te hebben.
Hij heeft alleen het verdwenen vliegtuig van MA nog niet gevonden.. dat valt me dan weer tegen.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Matador is omnipotent.
Hij weet precies hoe de islam in elkaar steekt en hij kent het ware verhaal achter de maanlandingen en 9/11.
En met die houding dacht je wel een nuttige, oplossingsgerichte bijdrage aan het probleem in de OP geschetst te kunnen leveren?quote:Op maandag 28 juli 2014 18:00 schreef TrueRust het volgende:
Maakt ook niet uit, ik haat geloof in het algemeen
Waarom spreek je je dan niet uit tegen het jodendom of het christendom?quote:Op maandag 28 juli 2014 18:00 schreef TrueRust het volgende:
Zeggen dat er ook wel goede dingen te vinden zijn? Sorry, ik spreek mij liever gewoon openlijk uit tegen een geloof dat mij in de kern niet eens als volwaardig mens ziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |