quote:http://www.geenstijl.nl/m(...)or_joop_punt_nl.html
VARA!!! Laat Joop.nl niet vallen!
Joop.nl begon ooit als een reactie op GeenStijl en dat was best een compliment. Uiteraard maakten we Joop.nl en de makers de afgelopen jaren vaak met plezier belachelijk en zo hielpen we de site eigenlijk vooral in het zadel. Geen probleem. Het was toch geinig om te zien dat één van de allergrootste Geenstijl-haters ter wereld in staat bleek om deze haat in creativiteit om te zetten en Joop.nl bijna tot een volwaardige plek voor linkse meningen te maken. En elke dag braaf klaar zitten voor weer een terechte schop onder je reedt van GeenStijl toont karakter. Maar er is iets veranderd.
Dat de Vara het initiatief van Francisco van Jole steunde was begrijpelijk. Commercieel gezien ging zo'n linkse GeenStijl-kopie het natuurlijk niet redden, want er is simpelweg geen markt voor. De Vara had wel oren naar een nieuw initiatief op internet. De omroep was destijds immers zo rijk dat ze niet wisten wat ze met het geld aanmoesten. Inmiddels heeft de Vara een goede humorsite [als je er van houdt dan] en meer sterke online kanalen waardoor Joop.nl een enigszins achterhaald medium is geworden.
korte geschiedenis: Joop.nl uit de illegaliteit
Na de lancering op 3 november 2009 werd al snel duidelijk dat de financiering van joop.nl door de Vara illegaal was. Van de Mediawet mag een publieke omroep zo'n site helemaal niet financieren. Maar via een juridisch sluitende constructie waarbij de Vara-leden het blog zouden betalen, werd dit probleem op het laatste moment omzeild.
Mooi dus. Joop.nl was gered en prominente publicisten en Kamerleden schreven er columns en maakten zelfs filmpjes. Op het hoogtepunt had Joop.nl content afkomstig van mensen als Femke Halsema, Arnold Heertje, Lodewijk Asscher, Job Cohen en ga zo maar door. Die mensen zijn allemaal al jaren geleden vertrokken. Ja, je ziet hun foto's nog op de site voorbijkomen, maar dat is schone schijn. Ze zijn voorgoed weg.
Radicalisering van Joop.nl begint
De meeste prominente columnisten zijn al jaren geleden bij Joop.nl vertrokken. Hun plaats is ingenomen door een nieuw type schrijver/publicist. Die van de linkse radicale en zwaarfeministische soort. Mensen die andere mensen de mond willen snoeren door naar de rechter te stappen. De stukken op de site zijn militanter, agressiever en veel zwaarder op de hand dan jaren geleden. Van Jole lijkt met Joop.nl verregaand te radicaliseren. Contact met de Vara is er nauwelijks nog. Vara-prominenten zijn op de site niet te vinden.
Vara stopt vroeg of laat met Joop.nl en dat is een gevaar voor Nederland
Vandaag deed een oud-medewerker van Joop.nl op The Post Online een boekje open over het bizarre, stringente redactionele beleid van Van Jole. Meer feminisme, meer zwartenpietenoorlog, minder lichtvaardige content. Met andere woorden, Van Jole cum suis zijn hun ideologische online oorlogje nu pas echt begonnen.
En die verwijdering tussen Joop.nl en de Vara(leden) is iets dat de komende dagen het lot van Joop.nl zal bezegelen. Radicale praatjes op een weblogje is één ding. Maar de ronduit militante initiatieven die vanuit de Joop-redactie de wereld ingeslingerd worden, is lichtjaren verwijderd van wat een gemiddeld Vara-lid denkt, voelt en wíl. Joop.nl staat inmiddels mijlenver af van de Vara-directie, die wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan een door leden gefinancieerd blogje waar ze formeel wellicht niet eens zeggenschap over hebben.
Onze verwachting is dat de omroep danwel de ledenraad nog dit jaar de handen van Van Jole en zijn clan aftrekt. U denkt wellicht; missie geslaagd, GeenStijl heeft gewonnen. Maar het tegendeel is waar. Van Jole en de nieuwe militante garde rondom Joop.nl, zullen hun platform niet opgeven. De radicale agenda blijft bestaan. Ze hebben de geur van bloed geroken. Misschien omdat ze rellen net zo leuk vinden als GeenStijl. Maar we vrezen dat het dieper zit. Joop.nl is in minder dan een jaar, het niveau van internetweblogje aan het ontstijgen. Ze voeren een ideologische strijd die heviger verder gaat in de 'echte wereld'. En sorry, maar dat vinden we ENG. Die Zwartenpieten-oorlog is namelijk nog maar het begin.
Vara, help!
Ons verzoek aan de Vara. U hebt een nieuwe maatschappelijke plicht. Voorkom verdere radicalisering. De oorloghitserige taal van de site is niet goed, de nare, zwartenpieten-oorlog is fout. Maar hou Van Jole binnen. Herstel het contact. Doe iets. Laat Joop.nl niet vallen. Niet omdat wij zo dol op ze zijn, in tegendeel. Maar een dolende groep radicalen die niets meer te verliezen heeft grijpt vaak naar andere wapens dan alleen de pen.
Nu kan ik me er wel in vinden. Deze site zit ook in mijn vaste blogrondje om op de hoogte te zijn van roddels uit de linkse hoek. Maar de site is in hoog tempo steeds agressiever en ongenuanceerder aan het worden. Eigenlijk ishet een soort riool van de linkse onderbuik geworden. De constatering dat de columnisten van nu eigenlijk steeds marginaler worden is daar wel een symptoom van. Het is steeds meer een linkse variant van DDS aan het worden. Ik vind het dan ook een raadsel dat de VARA dit nog blijft financieren.quote:http://cult.thepostonline(...)-van-de-linkse-kerk/
Joop is dood. Hij overleed op 24 december 1987 aan de gevolgen van een hersentumor. Joop was groots. Hij gaf van 1967 tot 1986 leiding aan grootste linkse partij van ons land en was bovendien van 1973 tot 1977 minister-president van het meest linkse kabinet uit de Nederlandse geschiedenis. Joop stelt anderen in zijn schaduw. Geen enkele linkse politieke leider, hoe bevlogen (voor een tijdje althans) misschien ook kan aan hem tippen. Dat geldt ook voor de VARA-opiniesite die naar de grote roerganger vernoemd is: JOOP oftwel Jouw Online Opiniepagina.
Mijn eerste opinieartikel voor Joop ging ook over Joop. Ik pleitte, geïnspireerd door Joop, voor een links schaduwkabinet. Ik stoorde mij in 2010 enorm aan de verrechtsing en verharding en vreesde een conservatief kabinet waar de PVV, al dan niet als coalitiepartner, deel van zou uitmaken. In 1972 hadden de progressieve partijen PvdA, D’66 (tot 1985 met een komma geschreven) en PPR (de Politieke Partij Radikalen, een voorloper van GroenLinks) een schaduwkabinet gevormd om zo oppositie te leveren tegen het rechtse kabinet-Biesheuvel. In tijden van hernieuwde polarisatie was een links schaduwkabinet mijns inziens een goed antwoord op een kabinet dat mensen uitsloot. Een op de PVV leunend kabinet was immers niet mijn kabinet.
Joop en ik konden het goed vinden. Er stonden leuke filmpjes op Joop van (inmiddels voormalig) D66-Kamerlid Boris van der Ham, de vrijzinnige preekjes. Ook schreven er interessante columnisten voor Joop, zoals bijvoorbeeld sociale mediagoeroe Jeroen Mirck (beroemd vanwege het werkwoord jeroenmircken), journalist Karim Khaoiri en historicus Han van der Horst. Er fladderden vlinders in mijn buik. Ik was verliefd.
Roze bril
Het nadeel van verliefd zijn is dat je alles ziet door een roze bril. In het geval van Joop was mijn bril rood, de kleur waar Marco Borsato ook over zong. Maar mijn liefde voor rood is dood. De liefde stierf vorig jaar.
Wat ging er mis? Ik had natuurlijk af en toe zo wel mijn twijfels. Ik heb, en dat zeg ik nu dus achteraf, altijd een beetje weggekeken als Joop weer eens té fanatiek was. Die anti-Wilderscartoon waar Wilders asielzoekers naar de gaskamers brengt, die cartoon waar Wilders met een schaar door koningin Beatrix wordt vermoord, het gejubel over de goddamn hippies van de Occupybeweging, de suggestie dat de Tea Party verantwoordelijk was voor de (mislukte) moordaanslag op Gabrielle Giffords…ik stoorde mij daar nogal aan.
Maar ja, als je bij een bepaald clubje hoort dan committeer je je daar aan en slik je je kritiek in. Ik ben dat gewend, want ik ben jarenlang gereformeerd geweest. Daar wordt kritiek op de eigen groep en het eigen verhaal ook niet gewaardeerd.
Racisme
Aan die ruzie met GeenStijl heb ik nooit echt meegedaan. Ik was vooral tegen de ChristenUnie en SGP, de oude goden die ik steeds opnieuw moest doden, en De Dagelijkse Standaard, vanwege de racistische stukjes van Joost Niemöller. Sinds hij weg is en Bart – een ander Joops geluid – Schut voor de DDS columnist is geworden vind ik die site veel intelligenter en leuker.
De relatie met Joop liep stuk vanwege het feminisme – een linkse religie waar Joop net zo heilig in gelooft als gereformeerden in de Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid – en het militante antiracisme. Natuurlijk, ik ben ook tegen racisme. Ik noem Joost Niemöller niet voor niets een racist, met zijn idiote theorieën over schedels en zijn alarmisme over zwarte verkrachters, maar voor Joop was dat niet genoeg. Ik moest tegen Zwarte Piet zijn. Zwarte wie? Zwarte Piet. De knecht van de Sint, de vriend van ieder kind, vroeger nog bewapend met de roe, maar die hanteert hij tegenwoordig alleen nog tegen betaling in exclusieve clubs.
Honderden artikelen tegen Zwarte Piet
Zwarte Piet schijnt dus het summum van racisme te zijn, het bewijs dat Nederland door en door racistisch is, te vergelijken met het zuiden van de Verenigde Staten in de jaren vijftig en Zuid-Afrika ten tijde van de apartheid. Er moesten tientallen, misschien wel honderden artikelen tegen Zwarte Piet worden geschreven op Joop. Het fenomeen Zwarte Piet was een probleem waarbij de armoede in de wereld, de economische crisis, het milieu, datavervalsing in de wetenschap en zakkenvullen in de zorg in het niet vielen.
Het werd mij te veel. Ik kon deze beker der gramschap niet meer drinken. Ik vond het drukte om niets.
En dat mag dus niet.
Ik zou, aldus Joop-columnist Quinsy Gario, ‘Rosa Parks ook een zeikerd hebben gevonden’. De raciale segregatie en discriminatie van zwarten in het zuiden van de Verenigde Staten in de jaren vijftig van de twintigste eeuw stelt hij dus op één lijn met een kindertraditie die van oorsprong racistische trekjes had. Van mij mag Zwarte Piet afgeschaft worden. Als er een racistisch element in zit en mensen vinden dat niet fijn, prima, schaf die hele klotezooi dan af. Maar het is een minor issue. Ik heb daarom totaal geen begrip voor radicale racismeroepers die Zwarte Piet op één lijn stellen met de slavernij, de apartheid en de Holocaust. Maar helaas slaat ijver (‘zelus’) bij velen al te vaak door in zelotisme.
Het racismealarmisme van Joop verschilt niet van het islamalarmisme van de PVV. Les extrêmes se touchent.
Onwelgevallige meningen
Het plaatsen van de foto van Annabel Nanninga, zodat zij door extreemlinkse gekkies bedreigd kan worden, is een nieuw dieptepunt van Joop. Ik erger mij ook nogal aan de manier waarop zij bootvluchtelingen uit Afrika omschrijft, maar GeenStijl.nl neemt zichzelf niet al te serieus en de epistels van la Nanninga en andere scribenten moet je dus niet al te letterlijk nemen.
Joop daarentegen is immer bloedserieus. Het plaatsen van een foto van een ‘tegenstander’ op Joop heeft daarom een veel grimmiger karakter. Het lijkt erop dat de site onwelgevallige meningen het zwijgen wil opleggen.
Dag Joop!
De liefde was kort maar hevig. Ik ben nu weer happy single. De ketenen der ideologische slavernij heb ik van mij afgeworpen. Ik ga nu op zoek naar een meer gedweeë partner, iemand waarbij ik meer mijzelf kan zijn.
Klopt ik heb ook wel eens wat neer willen pennen uit ergernis maar dat wordt inderdaad weggefilterd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef karton2 het volgende:
Reacties op Joop worden ook altijd gecontroleerd voordat ze geplaatst worden. Zal wel zijn om ervoor te zorgen dat er niet teveel 'foute' meningen geplaatst worden.
Er zitten wel een paar excuus-rechtsen tussen, maar de rest wordt volgens mij keihard geband.
Doen ze op Geenstijl ook.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt ik heb ook wel eens wat neer willen pennen uit ergernis maar dat wordt inderdaad weggefilterd.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Van Jole is knettergek, was hij altijd al.
Alleen zonder het Gonzo Journalisme, de gestoorde acties en maffe scoopsquote:Op donderdag 29 mei 2014 09:58 schreef Vasilevski het volgende:
Was het niet ooit de bedoeling dat Joop een soort 'linkse Geenstijl' moest worden? Zo te zien is dat aardig gelukt. Hoog tijd om het van de publieke omroep los te koppelen en zelfstandig verder te gaan, want wat voegt het toe? Geneuzel, inhoudsloze links-rechtse stammenstrijd. Bloggers die schrijven over bloggers: 'Kijk eens wat die linkse/rechtse hond nu weer heeft gezegd!' Zo 2004.
De kwaliteit van de discussies op joop.nl is echt wel stukken beter dan op Fokquote:
LOLquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De kwaliteit van de discussies op joop.nl is echt wel stukken beter dan op Fok
Het niveau van POL/NWS zal zeker stijgen als men vooraf de reacties beoordeelt.
Een meerderheid van die pulp is uit rechtse hoek ... En daar zitten gecensureerde mensen die niet in staat zijn tot zelfkritiek. Ze wijten weigeringen van hun stukjes aan bijv links' . Maar niet aan hun eigen rellerige teksten.
Was je teveel aan het ergeren? Te veel tegen mensen aan het schoppen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt ik heb ook wel eens wat neer willen pennen uit ergernis maar dat wordt inderdaad weggefilterd.
Hier op FOK! geven we mensen inderdaad meer de vrijheid in reageren. Op rellen kan dan nodig ingegrepen worden. Maar dat is toch wel een stuk transparanter dan Joop dat alles wil beheersen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een meerderheid van die pulp is uit rechtse hoek ... En daar zitten gecensureerde mensen die niet in staat zijn tot zelfkritiek. Ze wijten weigeringen van hun stukjes aan bijv links' . Maar niet aan hun eigen rellerige teksten.
Nee, ik had een wat andere mening over Zwarte Piet dan wenselijk was.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Was je teveel aan het ergeren? Te veel tegen mensen aan het schoppen?
Op Fok worden ook stukjes verwijderd en mensen verbannen . En idd... ook omdat de censor anders politiek denkt of bezig is met machtsmisbruik
Bij elsevier is het hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alles is ontoelaatbaar wat niet in hun beleid past, het is al eens aangevochten maar het mag:quote:Als de inhoud van een reactie naar het oordeel van de webredactie ontoelaatbaar is, zal de redactie deze reactie of al uw reacties verwijderen.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij elsevier is het hetzelfde verhaal.
[..]
Alles is ontoelaatbaar wat niet in hun beleid past, het is al eens aangevochten maar het mag:
http://www.nrc.nl/rechten(...)hun-politieke-kleur/
Een hoop rellerige reacties die ziet de lezer niet. Dat is niet transparant.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hier op FOK! geven we mensen inderdaad meer de vrijheid in reageren. Op rellen kan dan nodig ingegrepen worden. Maar dat is toch wel een stuk transparanter dan Joop dat alles wil beheersen.
Juist.. die verzuurdheid, die agressie is veel erger op Fok. En op Joop.nl heb je net zo veel rechtse types als linkse types.quote:Komt ook bij dat de vaste reageerkliek van Joop.nl een vergaarbak van verzuurde types is die met allerlei onverwerkte trauma's zitten en graag wentelen in hun verongelijktheid. Zowel links als rechts. Die heb je hier ook, maar meer afwisseling in het soort types dat hier post.
Wat FOK! transparanter maakt is dat de bezoekers posts kunnen zien voor ze weggehaald worden. In die zin zal het dus sneller belkend worden als er een mod aan machtsmisbruik doet. Ook kan men hier de mods aanspreken op het modgedrag.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een hoop rellerige reacties die ziet de lezer niet. Dat is niet transparant.
Best een goede zaak, want rellerige posts lokt bij de lezers ook weer rellerige reacties uit.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[ Ook kan men hier de mods aanspreken op het modgedrag.
Maarja, Fok! is natuurlijk een veel breder discussieforum dan GS en Joop, die toch meer gericht zijn op het actuele nieuws en politieke standpunten. Op Fok! heb je veel verschillende forums en users kunnen overal reageren. Vooraf posts beoordelen is dan niet te doen eigenlijk. Buiten het organisatorische aspect aangezien Fok! voornamelijk uit vrijwilligers bestaat.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:48 schreef Bluesdude het volgende:
Wat te denken van deze discussie? :
http://www.joop.nl/opinie(...)_graag_neger_noemen/
Op FOK zou het een reltopic geworden zijn...... met discriminerende tostesteron wat ervan druipt.
Ik neem aan dat een fiks aantal reacties daar niet zijn toegelaten..
\\Ja.. breedheid met vele andere subfora, maar we vergelijken in dit topic toch met POL/NWS ?quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Maarja, Fok! is natuurlijk een veel breder discussieforum dan GS en Joop, die toch meer gericht zijn op het actuele nieuws en politieke standpunten.
Ja, maar Fok! bestaat uit meer dan alleen POL/NWS dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Zoals ik uitleg in het gedeelte wat je hebt weggelaten in je quote.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
\\Ja.. breedheid met vele andere subfora, maar we vergelijken in dit topic toch met POL/NWS ?
Sommige bezoekers zien het. Maar als het eenmaal weg is dan valt er niks te zien.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat FOK! transparanter maakt is dat de bezoekers posts kunnen zien voor ze weggehaald worden.
Aanspreken ? Dat deed ik dus bij een NWS-mod in fb-nws. Mijn posts werden direct weggehaald en per pm werd ik bedreigd met alweer een ban.quote:In die zin zal het dus sneller belkend worden als er een mod aan machtsmisbruik doet. Ook kan men hier de mods aanspreken op het modgedrag.
Nee dat is Indymediaquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik zou Joop eerder de tegenhanger van stormfront noemen dan van Geenstijl.
Goed over NWS ga ik verder niet dus daar kan ik geen ja of nee op zeggen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sommige bezoekers zien het. Maar als het eenmaal weg is dan valt er niks te zien.
In NWS is het me meerdere malen overkomen dat posts van mij snel werden weggehaald. Binnen een kwartier dus
[..]
Aanspreken ? Dat deed ik dus bij een NWS-mod in fb-nws. Mijn posts werden direct weggehaald en per pm werd ik bedreigd met alweer een ban.
In POL-fb ( kees22 en zijn avatar) scheen ik kritiek te hebben op het banbeleid tav kees22. Dat was helemaal niet zo.. Maar een modje/admin liet me verbannen daarvoor. Ik weet niet wie.. dus die kan ik niet aanspreken en dan krijg je toch weer de dooddoener: verboden te spreken over bans.
Mijn vergelijking geldt voor POL/NWS. Gaat dus wel op. Idd gaat niet op voor ander subforaquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, maar Fok! bestaat uit meer dan alleen POL/NWS dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Zoals ik uitleg in het gedeelte wat je hebt weggelaten in je quote.
Oke wat jij wil, alleen slaat je vergelijking nergens op. Appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn vergelijking geldt voor POL/NWS. Gaat dus wel op. Idd gaat niet op voor ander subfora
Alweer jaren geleden dat ik op indymedia was, maar ik zag die ontieglijke hufterigheid van stormfrontreacties niet op indymedia. Gelieve niet indymedia te verketterenquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is Indymedia
Joop.nl is meer de linkse variant van De Dagelijkse Standaard
Dat is op fok ook goed voor een flinke portie censuur en moderatiequote:Op donderdag 29 mei 2014 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik had een wat andere mening over Zwarte Piet dan wenselijk was.
Het ging om vooraf censureren. Best te vergelijken en best de conclusie te maken dat wbt POL/NWS die ballotage het niveau zal verhogen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Oke wat jij wil, alleen slaat je vergelijking nergens op. Appels met peren vergelijken.
Maar niet uitvoerbaar. Want fok! =/= POL/NWS. Met wat jij voorstelt haal je het hele principe van een breed dynamisch forum als Fok! onderuit en daarnaast zou je dat niet kunnen doen met vrijwilligers omdat het veel intensiever modereren is. Vooraf censureren vind ik sowieso discutabel, iedere user is zelf verantwoordelijk voor zijn posts.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het ging om vooraf censureren. Best te vergelijken en best de conclusie te maken dat wbt POL/NWS die ballotage het niveau zal verhogen.
In de Zwarte Piet-discussie heb jij hier alle ruimte gehad om je mening te verkondigen die niet overeenkwam met de mening van, eh, de 'redactie'. En dat tot op het trollerige af. Dat weet ik nog goed.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een hoop rellerige reacties die ziet de lezer niet. Dat is niet transparant.
Best een goede zaak, want rellerige posts lokt bij de lezers ook weer rellerige reacties uit.
[..]
Juist.. die verzuurdheid, die agressie is veel erger op Fok. En op Joop.nl heb je net zo veel rechtse types als linkse types.
trollerigheid/rellerigheid was heel normaal in die discussiesquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:47 schreef Igen het volgende:
[..]
In de Zwarte Piet-discussie heb jij hier alle ruimte gehad om je mening te verkondigen die niet overeenkwam met de mening van, eh, de 'redactie'. En dat tot op het trollerige af. Dat weet ik nog goed.\
Dat is jouw eenzijdige visie.quote:Je inschatting is dus puur erop gebaseerd dat men bij Joop.nl door gekleurde moderatie een omgeving creëert waar jij met jouw mening gewoon veel minder kritiek of tegenspraak voor de kiezen krijgt.
Niet uitvoerbaar omdat het veel werk is, dat klopt bij Fok wel. Maar ik had het ook niet over al die andere subfora.quote:
Nee hoor... gewoon rellerige posts niet toelaten. Maar het was ook geen voorstel voor FOK.quote:Want fok! =/= POL/NWS. Met wat jij voorstelt haal je het hele principe van een breed dynamisch forum als Fok! onderuit
Dan moet iemand dat dus 24/7 monitoren. Of je moet een halve dag wachten tot je reactie eens geplaatst is, lekker dynamisch. Daarnaast moet je een definitie van rellerige posts gaan vastleggen en dat is niet altijd eenduidig. NWS/POL worden dan een soort besloten forums en dat lijkt me ook niet wenselijk.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef Bluesdude het volgende:
Nee hoor... gewoon rellerige posts niet toelaten. Maar het was ook geen voorstel voor FOK.
Het was een vergelijking met joop.nl en als verklaring waarom het niveau daar beter is.
Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:31 schreef Disana het volgende:
Kritiek van GS kan ik niet serieus nemen, maar verder heb ook ik geconstateerd dat Joop steeds marginaler en zuurder wordt. Ik heb ze nog wel op Facebook, maar lees ze eigenlijk niet meer.
Van Jole heb ik nooit kunnen waarderen. Hij is niet sympathiek en hij is niet origineel of verfrissend. Sinds kort heeft hij in de nacht van woensdag op donderdag een programma op Radio 1. Hij zucht en hakkelt, is binnen no time vermoeid, en draait bij voorkeur twee nummers achter elkaar omdat hij niets weet te zeggen. Van Jole moet maar eens met pensioen.
Kijk eens naar de politiek. Hij behoort tot de doelgroep van 50+quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
Ik denk niet dat hij de enigste persoon is, maar een discussie over een minderheidsstandpunt kan best nuttig zijn. Op alle discussiesites zie je minderheidsstandpunten.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
Er staan ook vaak genoeg artikelen op, zoals laatst een stukje over dat op er op universiteiten te veel vanuit een Eurocentrisch oogpunt les wordt gegeven, waarvan je met vrij grote zekerheid kunt stellen dat de auteur de enige persoon is in heel Nederland die er een probleem in ziet.
en jij jankt niet zuur in dit topic?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:09 schreef waht het volgende:
Joop zou nog enige waarde hebben als het grappig was, niettemin is het enkel zuur gejank.
Nee, zonnetje in huis hier.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
en jij jankt niet zuur in dit topic?
Dat is inderdaad nog jong. Misschien weegt het kritischer dan anderen spelen hem zwaar.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
Nee, dat is het ware gezicht van Links.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuitingquote:Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
Grote Blonde Leider, dwz. Geert Wilders, als woordspeling op de GVR van Roald Dahl, die overigens natuurlijk niks te maken heeft met Wilders.quote:
Jij scheert nu alle linksen over één kam. Er zijn velen die GBL niet as links boegbeeld beschouwen. Nog zijn Israel-lul-zuigende-moslim-haat partij.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuiting
Eerder krapuul.nlquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik zou Joop eerder de tegenhanger van stormfront noemen dan van Geenstijl.
Het kan inderdaad nog erger dan Joop.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eerder krapuul.nl
Ja, het kan nog erger dan joop.nl
Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eerder krapuul.nl
schelden, afzeiken en minachten is makkelijk natuurlijk...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:58 schreef waht het volgende:
[..]
Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.
Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
Nee.... moet ik dat doen dan ?quote:Op zondag 1 juni 2014 08:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?
Je denkt dat je weet wat ik vind over FOK, maar het zijn je eigen hangups die je projecteert.quote:Heb jij dan niet door dat er i.i.g meer tolerantie is dan waar jij liever naartoe gaat?(Joop & co)
want als men hier echt zo 'rechts' en "eng/gevaarlijk"was, dan had jij hier nooit je mening kunnen
uiten.
Nu zit de redactie in een fase, als reactie op de zwartepietenhysterie, met veel aandacht voor discriminatie. Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:15 schreef Ryon het volgende:
Ik heb Joop ook al een aantal jaar in mijn dagelijks rondje opgenomen, maar pas de laatste tijd (afgelopen 5 maanden) begint het echt de moeite waard te worden. Ze plaatsten nu meer provocerende stukken en hebben een vaste kliek aan uitgesproken bloggers aangenomen.
Joop wilde een soort van linkse variant van Geenstijl zijn. Dat waren ze eerst niet. Te middle of the road, te weinig schreeuwerig. Door de toon te verscherpen komt het vaak wat dommiger over, maar het wakkert wel veel meer de discussie aan en biedt ook een serieus tegengeluid. Door consequent in te zetten op linkse paradepaardjes (institutioneel racisme met name) bouwen ze ook een duidelijk profiel op.
Het is een term uit de sociale wetenschap om een specifiek vorm van racisme aan te duiden. Het concept is echter omstreden in sociaalwetenschappelijk opzicht en wordt voornamelijk door de uitgesproken linkse hoek omarmd. Het is niet alleen dat er vanuit die hoek meer aandacht voor is, het is ook dat er bewust beleid gecreëerd wordt om het te verminderen. Tijdens de jaren negentig was hier relatief veel aandacht voor. Het is een paradepaardje omdat het een belangrijke grondslag vormt voor heel erg veel diversiteitsbeleid en overheidsinmenging.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:30 schreef Bluesdude het volgende:
Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.
Fak, wat een pareltje is dat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eerder krapuul.nl
Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:55 schreef LXIV het volgende:
. Er is geen enkele ruimte voor een tegengeluid.
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.
Dat is dom beleid voor een opiniesite, waar men graag discussie wilt.... meer hits, meer besproken her en der...nog meer hits.
Kan zijn.... mis ik ook op FOK.. en nog een miljoen Nederlandse fora, weblogs etc.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.
GS en zelfspot?quote:Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.
GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
GS en zelfspot?
Maak je nou een grapje? GS bespot alles en iedereen, behalve zichzelf.
Sterker, iemand die waagt kritiek te uiten op GS kan een artikel op de website tegemoet zien met hem of haar in de hoofdrol.
Kinderachtige baggersite.
Joop zuigt, maar GS is naar mijn idee geen haar beter. Wat jij zelfspot noemt is niet meer dan domrechtse zuurpruimerij.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.
De zelfspot van GS is vooral een maniertje om toch vooral zo grof mogelijk uit de hoek te kunnen komen. Onbeschoftheid verpakken als een geintje is geen ironie.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.
Het is tekenend voor linkse mods.quote:Op maandag 9 juni 2014 07:25 schreef cempexo het volgende:
Linksmensen hebben geen eigen mening. Het groepsgedrag is sterker dan het individuele gedrag en dient als toonaangevend te worden geaccepteerd. Daar speelt Joop op in.
Als voorbeeld wordt nu opeens GeenStijl geciteerd. Dat was enkele jaren geleden op Fok onmogelijk. GeenStijl werd stelselmatig genegeerd want dat was not done. Ik kreeg er zelfs een ban voor...
Hypocriet of meegaand?
Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
De zelfspot van GS is vooral een maniertje om toch vooral zo grof mogelijk uit de hoek te kunnen komen. Onbeschoftheid verpakken als een geintje is geen ironie.
Helaas zien sommige journalisten onbeschoftheid als journalistiek, het subtiele verschil is te hoog gegrepen voor zequote:Op maandag 9 juni 2014 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.
Behalve als het om iets gaat waarmee je het niet eens bent natuurlijkquote:Op maandag 9 juni 2014 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.
Spreek voor jezelf. Ik vind het allemaal prima. Als ik het ergens mee eens ben verandert de manier van journalistiek over het onderwerp daar niets aan.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:28 schreef Rurik het volgende:
[..]
Behalve als het om iets gaat waarmee je het niet eens bent natuurlijk
Ik ken er eigenlijk maar een waar dat voor opgaat.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas zien sommige journalisten onbeschoftheid als journalistiek, het subtiele verschil is te hoog gegrepen voor ze
Jij mag meedoen aan deze RFPquote:Op maandag 9 juni 2014 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken er eigenlijk maar een waar dat voor opgaat.
Nee, linkse mensen staan bekend om hun individualiteit, persoonlijke meningen en vrijheden.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Behold..... de combinatie van domheid, arrogantie en verkettering.
Goebbels was zo'n journalist.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En zooo niet doorhebben hoe ironie werkt...quote:
complimenten...slim om zo in beeld te komen als nieuwe Fok moderator...je hebt talent.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Behold..... de combinatie van domheid, arrogantie en verkettering.
Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?quote:Op maandag 9 juni 2014 04:30 schreef El_Matador het volgende:
GeenStijl is een van de weinigen/laatsten die nog echte journalistiek pleegt.
Nieuws inkopen bij een persagentschap dan wel? Echte journalistiek is al lang wegbezuinigd.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?
Dagelijkse praktijk bij kranten, tijdschriften en andere media, beetje vreemd om dat geenstijl te verwijtenquote:Op maandag 9 juni 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?
Nou, nee. Dat is simpelweg niet waar.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dagelijkse praktijk bij kranten, tijdschriften en andere media, beetje vreemd om dat geenstijl te verwijten
Iedereen die niet spontaan al zijn organen afstaat aan de armen is hier op Fok! natuurlijk al snel een rechtse mongool.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef Xaxax het volgende:
die gasten van geenstijl worden betaald door de telegraaf dus dat zijn bij voorbaat al extreem rechtse mongolen....
Nog even en je gaat me vertellen dat de Stentor zelf journalisten heeft over de hele wereld.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, nee. Dat is simpelweg niet waar.
Natuurlijk wordt er nieuws ingekocht en overgenomen van concurrenten. Punt is echter dat GS enkel en alleen draait op wat anderen hebben geschreven/uitgezocht.
quote:Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef Xaxax het volgende:
die gasten van geenstijl worden betaald door de telegraaf dus dat zijn bij voorbaat al extreem rechtse mongolen....
Maak dat eens hardquote:Op maandag 9 juni 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, nee. Dat is simpelweg niet waar.
Natuurlijk wordt er nieuws ingekocht en overgenomen van concurrenten. Punt is echter dat GS enkel en alleen draait op wat anderen hebben geschreven/uitgezocht.
Je snapt dat wij onderdeel uitmaken van een uitgever. En die heeft inderdaad mensen in het buitenland zitten.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nog even en je gaat me vertellen dat de Stentor zelf journalisten heeft over de hele wereld.
Dat is interessant. De PvdA heeft i.d.d. bijna het hele partijprogram overgenomen.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:49 schreef cempexo het volgende:
Nu hier toch experts zijn...de naam Joop is dat afgeleid van Joop den Uyl ?
Je weet wel die man die in de jaren 1939 regelmatig naar Duitsland ging om partijlezingen bij te wonen van Adolf Hitler en zijn vrienden?
Der Joop war sehr begeistert...
Wat valt er hard te maken?quote:
Dus geen buitenlands nieuws van Reuters?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt dat wij onderdeel uitmaken van een uitgever. En die heeft inderdaad mensen in het buitenland zitten.
Jij claimt dat GS alleen maar nieuws post wat anderen hebben uitgezocht. Dat zou ik graag hard gemaakt zien.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat valt er hard te maken?
Ik ken nota bene collega's die zelf onderzoek doen waar uiteindeljk nieuws uit komt rollen. Heel andere koek dus dan GS.
Ook.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dus geen buitenlands nieuws van Reuters?
ja via Google en op Wikipedia. Die laatste bron is inmiddels door zijn vrienden wat 'bijgesteld'...quote:Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is interessant. De PvdA heeft i.d.d. bijna het hele partijprogram overgenomen.
Is daar ergens een serieuze bron van?
Misschien moet je de site eens bezoeken.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij claimt dat GS alleen maar nieuws post wat anderen hebben uitgezocht. Dat zou ik graag hard gemaakt zien.
Toon maar aan
http://dare.uva.nl/document/96349quote:Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is interessant. De PvdA heeft i.d.d. bijna het hele partijprogram overgenomen.
Is daar ergens een serieuze bron van?
Volgens mij is dat bij geenstijl niet anders, maar hoor het graag van jequote:Op maandag 9 juni 2014 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook.
Maar ik heb hierboven al gesteld dat het een combinatie is van.
Wie claimt maakt hardquote:Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je de site eens bezoeken.
Wat wil je? Een onderzoek?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bij geenstijl niet anders, maar hoor het graag van je
Oh, nu is het voornamelijk..quote:Op maandag 9 juni 2014 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil je? Een onderzoek?
GS citeert voornamelijk andere media of haalt het nieuws uit persberichten. Interviews lees je bijvoorbeeld zelden op de website, met uitzondering van enkele korte PowNed-achtige filmpjes.
Nope. GS bedrijft geen journalistiek.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, nu is het voornamelijk..
Net was het nog alleen maar.
Kortom, zelfde praktijk als bij andere media.
quote:Op maandag 9 juni 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. GS bedrijft geen journalistiek.
Goh, zelfs de stentor neemt nieuws van geenstijl overquote:Op maandag 9 juni 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze voldoen aan de definitiequote:Op maandag 9 juni 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Journalistiek is te omschrijven als het verzamelen van meestal nieuwe of actuele gegevens, ze bewerken en met enige regelmaat publiceren voor het publiek in het algemeen of voor bepaalde publieksgroepen. Daarbij gaat het om gegevens die meestal van algemeen belang zijn, waarbij met name onderwerpen als politiek, economie en veiligheid worden gevolgd, afgezien van plotselinge sterk negatieve en in mindere mate positieve verschijnselen
Volgens jouw definities misschien. Als het is zoals jij zegt bestaat er feitelijk geen journalistiek meer.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie hebben een tamelijk vreemd beeld van journalistiek bedrijven.
Een filmpje online zetten is geen journalistiek. Een 06-nr achterhalen evenmin.
Journalistiek is zaken uitzoeken, mensen interviewen, documenten doorspitten, hoor- en wederhoor toepassen.
Dus wel.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Volgens jouw definities misschien. Als het is zoals jij zegt bestaat er feitelijk geen journalistiek meer.
Je wilde volhouden dat De Volkskrant een kwaliteitsmedium is?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:11 schreef Ryon het volgende:
De rol van Geenstijl als nieuwsmaker is niet volledig afwezig maar is inderdaad zeer beperkt. Wat de Volkskrant bijna dagelijks doet, doet geen incidenteel. Dat weten wij zelf ook wel trouwens, vandaar dat ze er veel tamtam over maken als ze wel een keer iets hebben. Oh, en waarom ze dus ook dagelijks de Volkskrant overtikken.
Zeker niet.quote:
GS past een formule toe.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je wilde volhouden dat De Volkskrant een kwaliteitsmedium is?![]()
GeenStijl is een van de weinigen die met berichten komen die je nergens leest. Die ANP-shit is allemaal hetzelfde.
Dat je een site met een duidelijke politieke kleur en gebrek aan nuance een beter medium vindt dan de Volkskrant zegt wel genoeg lijkt me.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GeenStijl is een van de weinigen die met berichten komen die je nergens leest. Die ANP-shit is allemaal hetzelfde.
Maar Matador denkt ook dat 9/11 een inside job is, dus ja...quote:Op maandag 9 juni 2014 11:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat je een site met een duidelijke politieke kleur en gebrek aan nuance een beter medium vindt dan de Volkskrant zegt wel genoeg lijkt me.
Hun actie GeenPeil bij de verkiezingen was erg goed, de acties in het EP, de focus die duidelijk ligt om het establishment te bekritiseren, etc. etc.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
GS past een formule toe.
Men neemt een nieuwsfeit (ANP, Volkskrant, NRC, etc) en gooit er vervolgens een GS-sausje overheen. Veel verneukt taalgebruik en boosdoenerij. Tsja, daar krijg je wel unieke berichten van. In een bepaald opzicht althans.
De Volkskrant heeft geen "duidelijke politieke kleur"?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat je een site met een duidelijke politieke kleur en gebrek aan nuance een beter medium vindt dan de Volkskrant zegt wel genoeg lijkt me.
Zoals elk weldenkend mens idd.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar Matador denkt ook dat 9/11 een inside job is, dus ja...
Door je beperkte voorraad argumenten heen Koos?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar Matador denkt ook dat 9/11 een inside job is, dus ja...
Het klopt inderdaad dat de Volkskrant links van het politieke midden zit, maar gebrek aan ratio en nuance of gebruik van debiele termen kun je de Volkskrant niet verwijten. GS daarentegen wel. En niet te zuinig.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:
De Volkskrant heeft geen "duidelijke politieke kleur"?![]()
Toch raar dat het tot de drie Nederlandse kwaliteitskranten behoort dan.quote:En de Volkskrant is vaak bagger, met af en toe een goed stukje.
GeenPeil was een tikkeltje sneu, maar op zich aardig bedacht.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hun actie GeenPeil bij de verkiezingen was erg goed, de acties in het EP, de focus die duidelijk ligt om het establishment te bekritiseren, etc. etc.
Het opzoeken van teksten die iets dieper gaan en die linken, in plaats van de bagger die AD, Volkskrant en NRC overtikken van het ANP.
Wat jij "debiel" vindt, is jouw keuze. Ik vind GeenStijl wel grappig met hun neologismen en contaminaties. Soort Koot en Bie.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat de Volkskrant links van het politieke midden zit, maar gebrek aan ratio en nuance of gebruik van debiele termen kun je de Volkskrant niet verwijten. GS daarentegen wel. En niet te zuinig.
Dat het daartoe wordt gerekend, maakt het nog niet waar.quote:Toch raar dat het tot de drie Nederlandse kwaliteitskranten behoort dan.
Vroeger gedaan, ik kom uit een Volkskrantgezin waar ook de NRC gelezen werd. Heb in beide kranten gruwelijke fouten of verdraaiingen gezien. Kwaliteit is echt wat anders. The Guardian doet zijn best.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
GeenPeil was een tikkeltje sneu, maar op zich aardig bedacht.
Verder vergis je je nogal sterk in de VK en het NRC. Die plaatsen hun achtergrondverhalen dan ook meestal niet integraal op de site. NRC tegenwoordig wel, maar achter een betaalmuur.
Voordat je zo'n grote broek aantrekt zou ik beide kranten eerst eens langere tijd gaan lezen.
Laat ik mijn wikipedia kennis dan ook maar even tentoonspreiden:quote:Op maandag 9 juni 2014 10:49 schreef cempexo het volgende:
Nu hier toch experts zijn...de naam Joop is dat afgeleid van Joop den Uyl ?
Je weet wel die man die in de jaren 1939 regelmatig naar Duitsland ging om partijlezingen bij te wonen van Adolf Hitler en zijn vrienden?
Der Joop war sehr begeistert...
Dat jij het grappig vindt zegt niets over het journalistiek niveau, alleen over jouw aparte gevoel voor humor.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:29 schreef El_Matador het volgende:
Wat jij "debiel" vindt, is jouw keuze. Ik vind GeenStijl wel grappig met hun neologismen en contaminaties. Soort Koot en Bie.
Dat jij hier roept dat de Volkskrant vooral bagger is maakt ook niet dat dat waar is.quote:Dat het daartoe wordt gerekend, maakt het nog niet waar.![]()
Euh.. Kijk eens naar de frontpage van afgelopen weken: http://www.geenstijl.nl/quote:Op maandag 9 juni 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe durf je te klagen over kwaliteit en tegelijkertijd GS op een voetstuk te plaatsen?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vroeger gedaan, ik kom uit een Volkskrantgezin waar ook de NRC gelezen werd. Heb in beide kranten gruwelijke fouten of verdraaiingen gezien. Kwaliteit is echt wat anders. The Guardian doet zijn best.
Dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat jij het grappig vindt zegt niets over het journalistiek niveau,
Volgens mij ben ik niet de enige die GS leest, zeg maar. Die TV vind ik wel bagger, sowieso, oude mediaquote:alleen over jouw aparte gevoel voor humor.
Neuh, ik heb er genoeg in gelezen.quote:Dat jij hier roept dat de Volkskrant vooral bagger is maakt ook niet dat dat waar is.
GeenStijl is een gratis weblog. Volkskrant en NRC zijn betaalde media. Nogal een verschilletje.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe durf je te klagen over kwaliteit en tegelijkertijd GS op een voetstuk te plaatsen?
Een van de verklaringen waarom je voor de inhoud beter bij de VK en de NRC kan zijnquote:Op maandag 9 juni 2014 11:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GeenStijl is een gratis weblog. Volkskrant en NRC zijn betaalde media. Nogal een verschilletje.
Ja, is alles wat geld kost per definitie beter?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een van de verklaringen waarom je voor de inhoud beter bij de VK en de NRC kan zijn
Per definitie?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, is alles wat geld kost per definitie beter?
Jij noemt het als "een van de verklaringen". Ik vind het nogal een zwakke verklaring anno 2014.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Per definitie?Jouw net zelf verzonnen definitie?
Ooh.. Dat heeft er dus niets mee te maken dat alles wat geld kost per definitie beter isquote:Op maandag 9 juni 2014 11:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij noemt het als "een van de verklaringen". Ik vind het nogal een zwakke verklaring anno 2014.
Oude media versus nieuwe media. En wie in deze tijd nog gaat betalen voor nieuws/sms/telefoneren/films/muziek zou ik wel een beetje achterlopend noemen ja.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ooh.. Dat heeft er dus niets mee te maken dat alles wat geld kost per definitie beter isAls jij het een zwakke verklaring vindt kom dan ook met een paar argumenten aanzetten waarom dat anno 2014 niet meer opgaat.
Dat komt keihard terug, je betaalt met centjes, met opgeven van privacy, of wat voor leuks ze ook verzinnen.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oude media versus nieuwe media. En wie in deze tijd nog gaat betalen voor nieuws/sms/telefoneren/films/muziek zou ik wel een beetje achterlopend noemen ja.
Privacy vind ik sowieso een rare discussie. Iedereen post de persoonlijkste dingen op FB, loopt door 100en camerabeelden per dag, maar oh jee, privacy.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Dat komt keihard terug, je betaalt met centjes, met opgeven van privacy, of wat voor leuks ze ook verzinnen.
Dus met mijn abonnement op Hi (4g internet) + spotify en de digitale editie van het FD loop ik een beetje achterquote:Op maandag 9 juni 2014 11:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oude media versus nieuwe media. En wie in deze tijd nog gaat betalen voor nieuws/sms/telefoneren/films/muziek zou ik wel een beetje achterlopend noemen ja.
Een beetje trefwoorden in Google rammen is toch geen onderzoeksjournalistiek, manquote:Op maandag 9 juni 2014 12:08 schreef El_Matador het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)riezelen_orgaan.html
Nee, GeenStijl doet niet aan onderzoeksjournalistiek.
Ik wist dat je dat ging zeggen. Natuurlijk is het ff iets anders dan een uitgebreide achtergrondreportage.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje trefwoorden in Google rammen is toch geen onderzoeksjournalistiek, man
Kerel, kom op. Dit is net zo inhoudelijk als eurokots van de gemiddelde eurotheïst.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:08 schreef El_Matador het volgende:
Nee, dat is dus geen onderzoeksjournalistiek. Praktisch het tegenovergestelde zelfs. Dat is een gerucht dat op verschillende nieuwswebsites verscheen (waaronder op Powned: http://www.powned.tv/nieu(...)_slachtoffer_or.html) 'debunken' met een link naar wederom een andere website.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:08 schreef El_Matador het volgende:
Gast, GS heeft deze 'scoop' ook weer gejat van een andere website.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik wist dat je dat ging zeggen. Natuurlijk is het ff iets anders dan een uitgebreide achtergrondreportage.
Maar het AD en Parool debunken lijkt me op zich al een zeer nuttige toevoeging aan het journalistieke landschap.
Misschien maar eens bij Joop.nl een nieuw item starten, iets met: was Joop den Uyl destijds nazi gevoelig? o.i.d.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Laat ik mijn wikipedia kennis dan ook maar even tentoonspreiden:
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-01/de-joop-vs-de-jaap/
Of Joop afgeleid is van den Uyl weet niemand zeker. Werd door terloops door Bert Brussen genoemd.
Daarnaast is alleen ene Gerard de Boer ervan overtuigt dat den Uyl ook partijbijeenkomsten bezocht:
http://gerard45.bloggertj(...)ond-in-de-jaren.html
Helaas, zoals dat een goed blogger betaamt, zonder bronvermelding op precies dit stuk wat afwijkt van zijn bron de biografie). Een blogger die het begrip 'obscuur' trouwens weer een nieuwe betekenis geeft. De biografie van Anet Bleich waar hij naar verwijst wordt in dit topic ook al genoemd. Op pagina 59 van hoofdstuk twee worden de twee maanden in Duitsland besproken toen hij daar een zomerschool economie volgde. Wellicht interessant leesvoer
De tekst op de wikipedia is een korte samenvatting van de 40+ pagina's die Anet Bleich er over geschreven heeft. Zie het proefschrift waar Hyperdude naar linkt. Daar wordt ook vrij nauwkeurig uit de doeken gedaan in hoeverre den Uyl wel/niet bezig was met het nazisme.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:29 schreef cempexo het volgende:
[..]
Misschien maar eens bij Joop.nl een nieuw item starten, iets met: was Joop den Uyl destijds nazi gevoelig? o.i.d.
Grote kans dat er geen reactie komt, net zoals hier. Dan weet jezelf wel waarom.
Heb nog even op wikipedia gekeken. Daar is de betreffende tekst inmiddels zeer algemeen en diplomatiek beschreven i.c. veranderd over dit onderwerp.
Wel, publiceer het bij Joop.nl als een ter lering stuk...we horen wel wat er gebeurt.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
De tekst op de wikipedia is een korte samenvatting van de 40+ pagina's die Anet Bleich er over geschreven heeft. Zie het proefschrift waar Hyperdude naar linkt. Daar wordt ook vrij nauwkeurig uit de doeken gedaan in hoeverre den Uyl wel/niet bezig was met het nazisme.
Dat een 14-jarige Joop den Uyl interesse had in politiek en opstellen schreef over de opkomende bewegingen in Europa kan je hem niet kwalijk nemen. Dat Joop den Uyl als 19 en 20-jarige zeer ingewikkelde stukken schreef voor het blaadje van zijn - christelijke - studentenvereniging waarin hij als Barthiaans Christen afstand neemt van het fascisme maar niettemin oproept tot een genuanceerd oordeel over de mogelijkheden van het nieuwe Duitsland in christelijk humanistisch opzicht ook niet. Dat is een baken van redelijkheid in vergelijking met wat de militante NSB'ers en communisten in die tijd publiceerden. Dat toonde eerder het academisch talent en redeneringsvermogen aan van den Uyl (in vergelijking met zijn leeftijdsgenoten) waar hij later nog een hele grote intellectuele jongen mee is geworden.
''een hele grote intellectuele jongen mee is geworden.''quote:Op maandag 9 juni 2014 12:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
De tekst op de wikipedia is een korte samenvatting van de 40+ pagina's die Anet Bleich er over geschreven heeft. Zie het proefschrift waar Hyperdude naar linkt. Daar wordt ook vrij nauwkeurig uit de doeken gedaan in hoeverre den Uyl wel/niet bezig was met het nazisme.
Dat een 14-jarige Joop den Uyl interesse had in politiek en opstellen schreef over de opkomende bewegingen in Europa kan je hem niet kwalijk nemen. Dat Joop den Uyl als 19 en 20-jarige zeer ingewikkelde stukken schreef voor het blaadje van zijn - christelijke - studentenvereniging waarin hij als Barthiaans Christen afstand neemt van het fascisme maar niettemin oproept tot een genuanceerd oordeel over de mogelijkheden van het nieuwe Duitsland in christelijk humanistisch opzicht ook niet. Dat is een baken van redelijkheid in vergelijking met wat de militante NSB'ers en communisten in die tijd publiceerden. Dat toonde eerder het academisch talent en redeneringsvermogen aan van den Uyl (in vergelijking met zijn leeftijdsgenoten) waar hij later nog een hele grote intellectuele jongen mee is geworden.
Staatsschuld opbouwen en de gasbaten uitgeven. Niet alleen Joop deed dat, de hele politiek vierde feest.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:38 schreef cempexo het volgende:
[..]
''een hele grote intellectuele jongen mee is geworden.''
Hij keek in zijn periode heel veel naar Duitsland. Een van zijn kopieën waren de hoogte van de loonrondes in Duitsland. Deze cijfers nam hij gewoonweg over voor Nederland
en
Door het gigantisch laten oplopen van de staatsschuld om daarmee zijn socialistisch ideeën te financieren is natuurlijk wel een makkie. De wonderboy uithangen op kosten van anderen is niet zo moeilijk, dat kan iedereen wel.
Laten we dat intellectuele maar eens doorstrepen en vervangen door algemeen voorbeeldgedrag.
Het was de tijd dat de eerste lichting babyboomers via de stembus de kerstboom aan het optuigen waren waaronder de cadeautjes lagen die de ongeborenen mochten financieren.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Staatsschuld opbouwen en de gasbaten uitgeven. Niet alleen Joop deed dat, de hele politiek vierde feest.
Pot verwijt de ketel...quote:Op maandag 9 juni 2014 10:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedereen die niet spontaan al zijn organen afstaat aan de armen is hier op Fok! natuurlijk al snel een rechtse mongool.
Op shcolen zou minstens een paar lessen aandacht besteed moeten worden aan privacy en social-media. Het besef dat je zelf de hand hebt in het verspreiden van wat je wel of niet wilt prijsgeven. Camerabeelden hebben wij helaas geen controle over.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Privacy vind ik sowieso een rare discussie. Iedereen post de persoonlijkste dingen op FB, loopt door 100en camerabeelden per dag, maar oh jee, privacy.
Joop.nl stelt toch geen ruk voor. Niks 'radicaal links'. Het zijn net als de salon socialisten bij de Vara.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:58 schreef Vasilevski het volgende:
Was het niet ooit de bedoeling dat Joop een soort 'linkse Geenstijl' moest worden? Zo te zien is dat aardig gelukt. Hoog tijd om het van de publieke omroep los te koppelen en zelfstandig verder te gaan, want wat voegt het toe? Geneuzel, inhoudsloze links-rechtse stammenstrijd. Bloggers die schrijven over bloggers: 'Kijk eens wat die linkse/rechtse hond nu weer heeft gezegd!' Zo 2004.
Mooi geformuleerd.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het was de tijd dat de eerste lichting babyboomers via de stembus de kerstboom aan het optuigen waren waaronder de cadeautjes lagen die de ongeborenen mochten financieren.
Hoi mlg, long time no see.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:17 schreef mlg het volgende:
Joop is altijd al doorgedraaid. Toch een ander type mens die zich maar moeilijk weet aan te passen aan veranderingen. Het zijn politiek autisten die makkelijk te verleiden zijn met ideologische troep. De oorzaken zullen vast psychologisch of misschien wel biologische te verklaren zijn waarom ze zo zijn. In ieder geval weten we een ding zeker. Deze mensen zijn anders dan anderen, leven een eigen wereld en de kaders zijn smal. Ik begrijp er eigenlijk nooit zoveel van, hoewel soms de politieke denkbeelden nog wel te verklaren zijn uit de sociale klasse waar ze vandaan komen. In ieder geval houden ze zichzelf voor dat ze intellectueel zijn, omdat ze ervan overtuigd zijn dat anderen het gewoon niet snappen.
He Tem, nee ik had wel genoeg van die dromerige internet jeugd. Ook niet zoveel veranderd zo te zien. Koos zit nog steeds onzeker te wezen over zijn denkbeelden, remlof voelt zich nog steeds een kleinbaasje en de rest moeten we nog maar even afwachten.quote:
Alles blijft altijd hetzelfde op internet natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:29 schreef mlg het volgende:
[..]
He Tem, nee ik had wel genoeg van die dromerige internet jeugd. Ook niet zoveel veranderd zo te zien. Koos zit nog steeds onzeker te wezen over zijn denkbeelden, remlof voelt zich nog steeds een kleinbaasje en de rest moeten we nog maar even afwachten.
typisch ouderwets rechts 'hoe-frame-ik" mijn politieke vijand.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:38 schreef cempexo het volgende:
Door het gigantisch laten oplopen van de staatsschuld om daarmee zijn socialistische ideeën te financieren is natuurlijk wel een makkie. De wonderboy uithangen op kosten van anderen is niet zo moeilijk, dat kan iedereen wel.
http://www.volkskrant.nl/(...)g-in-Friesland.dhtmlquote:'Potverteerders'
Onder het kabinet Den Uyl schoten de overheidsuitgaven omhoog met 25 miljard, van 30 miljard in 1973 naar 55 miljard in 1977. 'Potverteerders' noemde Wiegel het kabinet Den Uyl. De term bleef plakken aan de Partij van de Arbeid.
En Wiegel? Die werd in 1977 minister van Binnenlandse Zaken in het Kabinet van Agt, nadat van Agt Den Uyl aan de kant gezet had. Zijn kabinet moest 'puinruimen' zei Wiegel en vervolgens sloeg Wiegel zelf aan het potverteren. De rijksbegroting steeg in drie jaar met 25 miljard van 55 miljard naar 80 miljard. De katholieke minister van Financiën, Frans Andriessen, vond dat onverantwoord en trad in 1980 af, Wiegel steunde zijn bezuinigingsplannen niet. Onder de regering Van Agt-Wiegel verdubbelde de staatsschuld van 25 naar 50 miljard. Wiegel was zelf Sinterklaas geworden.
Naja, zit nog steeds in een maatschap. Wel politiek wat actiever geworden. Weet niet meer zeker of dat na of tijdens fok was.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Alles blijft altijd hetzelfde op internet natuurlijkHoe gaat het met je? nog steeds ondernemer?
Volgens mij erna, kan me er niets van herinneren. Welkom terug in ieder gevalquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Naja, zit nog steeds in een maatschap. Wel politiek wat actiever geworden. Weet niet meer zeker of dat na of tijdens fok was.
Tja, van goede smaak kan je geen van beide beschuldigen. Maar nu maakt de aanhang van de een de ander voor rotte vis uit, en andersom. Dat is allemaal wel heel sneuquote:Op woensdag 11 juni 2014 11:22 schreef Hexagon het volgende:
Het "maar hullie doen het ook" argument is niet zo sterk.
Eenzijdig de pijlen richten op je linkse vijanden ook niet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:22 schreef Hexagon het volgende:
Het "maar hullie doen het ook" argument is niet zo sterk.
Haha. Ben jij wel goed snik? Kijk eens naar je eigen ondertekst. Nog niet te beginnen over het feit dat je het al vijanden noemt, terwijl het gros spreekt over politieke tegenstanders.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eenzijdig de pijlen richten op je linkse vijanden ook niet.
Als Pietje in de sloot springt, doe jij dat dan ook? Het punt is dat je helemaal niet moet proberen om een 'tegenhanger' te zijn van iets wat je eigenlijk verwerpt. Bij de TROS/AVRO/Powned/WNL gaan ze toch ook niet zeggen: 'We richten binnenkort een zure opiniepagina op, een soort rechtse Joop'? Goddank zou ik zeggen, GS is op een mindere dag soms al zuur genoeg. Dan zou het een soort tweede DDS worden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
Joop wilde een tegenhanger zijn van geenstijl. Dat lukt ze aardig. Foto's en adressen plaatsen van tegenstanders hoort er ook bij, dat deed GS ook. Overlijdensberichten van Felix Meurders etc.
Snap het gezeur hier niet. Doet Joop iets wat GS niet doet? Qua dubieuze dingen dan?
Gs is af en toe nog grappig geschreven. Ze nemen zichzelf niet bijzonder serieus. En kunnen ook nog wel eens relativerend uit de hoek komen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
Joop wilde een tegenhanger zijn van geenstijl. Dat lukt ze aardig. Foto's en adressen plaatsen van tegenstanders hoort er ook bij, dat deed GS ook. Overlijdensberichten van Felix Meurders etc.
Snap het gezeur hier niet. Doet Joop iets wat GS niet doet? Qua dubieuze dingen dan?
Slaat nergens op.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:05 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Gs is af en toe nog grappig geschreven. Ze nemen zichzelf niet bijzonder serieus. En kunnen ook nog wel eens relativerend uit de hoek komen.
Joop is een extremistische omgeving, zonder humor, geen relativeringsvermogen en hebben voornamelijk reageerders met sympathieën naar dictators en massamoordenaars.
Kom eens met voorbeelden van dat extremisme op Joop. Ik ken ze niet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:05 schreef TweeGrolsch het volgende:
Joop is een extremistische omgeving, zonder humor, geen relativeringsvermogen en hebben voornamelijk reageerders met sympathieën naar dictators en massamoordenaars.
Hoe is de Telegraaf ontstaan eigenlijk?quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:55 schreef Vasilevski het volgende:
Bij de TROS/AVRO/Powned/WNL gaan ze toch ook niet zeggen: 'We richten binnenkort een zure opiniepagina op, een soort rechtse Joop'? Goddank zou ik zeggen, GS is op een mindere dag soms al zuur genoeg. Dan zou het een soort tweede DDS worden.
Collectivisme, groepsdenken, bepleiting van schending van eigendomsrechten, symbolisch hoge belastingen, beperking van vrijheid van meningsuiting? Dat zijn geen normale opvattingen in vrije samenlevingen waarin men vrijheden respecteert die leiden tot een natuurlijk proces van individualisering, waarvan linkse partijen deze willen belemmeren. Idealisme zou niet mogen domineren over de daadwerkelijke menselijke behoeften. Bij linkse partijen is het gemeengoed om minderheden, veelal die tot de midden tot hoge klasse behoren te beperken ten gunste van haar electoraat.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden van dat extremisme op Joop. Ik ken ze niet.
En kom met goed een verhaal en voorbeelden dat de reageerders voornamelijk sympathieën hebben voor dictators en massamoordenaars.
Ik zie dat niet.....
Zeg maar, wat voor links wil je hebben. Ik heb er genoeg voor je om je wat verstand bij te brengen.quote:
Je hebt geen voorbeelden van linksextreme quotes ?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Collectivisme, groepsdenken, bepleiting van schending van eigendomsrechten, symbolisch hoge belastingen, beperking van vrijheid van meningsuiting? Dat zijn geen normale opvattingen in vrije samenlevingen
linkjes naar citaten op joop.nl die politiek linksextremistisch zijn.. heb je die?quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Zeg maar, wat voor links wil je hebben. Ik heb er genoeg voor je om je wat verstand bij te brengen.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
linkjes naar citaten op joop.nl die politiek linksextremistisch zijn.. heb je die?
quote:Mao kwam ook niet uit de armste regionen, heeft zijn ideale samenleving voor arm en rijk er ietwat hard doorheen gedrukt, maar had wel de beste bedoelingen voor de laagopgeleide en arme Chinees.
linkje erbij?quote:
https://www.joop.nl/opini(...)en_ook_hoogopgeleid/quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
linkje erbij?
zulk soort schrijven vind je op FOK! ook, maar wat is nu precies extreem aan dit citaat?
Het idee dat de man in beginsel de beste bedoelingen had... klopt volgens jou niet?
Misschien heb je gelijk, maar waarom is dat idee dan politiek extreem ?
Josip Broz Tito linksquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Zeg maar, wat voor links wil je hebben. Ik heb er genoeg voor je om je wat verstand bij te brengen.
Ach die hebben we hier ookquote:Op woensdag 11 juni 2014 15:05 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Gs is af en toe nog grappig geschreven. Ze nemen zichzelf niet bijzonder serieus. En kunnen ook nog wel eens relativerend uit de hoek komen.
Mij heb je ook niet horen zeggen dat hier geen linksextremisten zitten. En als je dit niet extremistisch noemt, dan ben jij er dus ook 1 van.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
linkje erbij?
zulk soort schrijven vind je op FOK! ook, maar wat is nu precies extreem aan dit citaat?
Het idee dat de man in beginsel de beste bedoelingen had... klopt volgens jou niet?
Misschien heb je gelijk, maar waarom is dat idee dan politiek extreem ?
ojeee...quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:27 schreef mlg het volgende:
[..]
Mij heb je ook niet horen zeggen dat hier geen linksextremisten zitten. En als je dit niet extremistisch noemt, dan ben jij er dus ook 1 van.
Politici en provocateurs zijn niet gek, weten precies wat hun uitspraken en uitspattingen veroorzaken bij de meeste kiezers en lezers.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Van Jole is knettergek, was hij altijd al.
Het feit dat je dat al wil zegt al genoeg. Dan ben je psychopatisch, dus gek.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:57 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Politici en provocateurs zijn niet gek, weten precies wat hun uitspraken en uitspattingen veroorzaken bij de meeste kiezers en lezers.
Ach ja, op fok hebben we weer iemand als 'Geavanceerd'.quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)trijd_tegen_racisme/
Om te lachen![]()
Die Sylvia Stuurman is echt een compleet van de pot gerukte extremist
Ook daarin past het dus weer perfect bij GS waar ze de tegenhanger van willen zijn. Beiden staan garant voor enkel bagger.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:36 schreef Voorschrift het volgende:
JOOP.nl is sowieso slechts voor een select groepje zwakzinnigen weggelegd. Voor de normale mens zoals wij is het niet te begrijpen wat ze er allemaal aan diarree uploaden.
waarom is ze een extremist?quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)trijd_tegen_racisme/
Om te lachen![]()
Die Sylvia Stuurman is echt een compleet van de pot gerukte extremist
Van Jole is nooit meer geweest dan een bla bla bla mannetje, een talking headquote:Op woensdag 11 juni 2014 19:57 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Politici en provocateurs zijn niet gek, weten precies wat hun uitspraken en uitspattingen veroorzaken bij de meeste kiezers en lezers.
In zekere zin 1 pot nat, maar het simpele verschil zit hem in het feit dat GS voor de belastingbetaler opkomt, terwijl Joop maar wat morrelt over de groep die nagenoeg geen verrijking voor de maatschappij is. Plus dat Joop voor de wat ongure types opkomt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:52 schreef voetnootje het volgende:
als joop.nl lnksradicaal is dan is gs rechtsradicaal
soort van gs voor de linkse mensen in nl
niet zo moeilijk doen
Lekker boeiend wat GeenStijl doet, als ik zeg dat de buurman een klootzak is dan is het gewoon zo, ongeacht de rest van de buren. Jij wilt het een altijd afdekken of goedpraten met het ander, nogal onzinnig.quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook daarin past het dus weer perfect bij GS waar ze de tegenhanger van willen zijn. Beiden staan garant voor enkel bagger.
Totdat ze zelf geconfronteerd worden met hun stijl van interviewen, dan rennen ze heel snel weg.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zie hier dat GS meer humor heeft.
Dat is misschien wel zo, maar ze gaan ook veel verder met de persoonlijke aanvallen tot publicatie van persoonsgegevens aan toe.
Nonsens, vind beide media gewoon grote bagger. Het gaat mij er meer om dat hier vooral types die GS helemaal geweldig vinden Joop proberen af te kraken. Dat mag uiteraard maar het is wel een tikje sneu, dat stip ik aan. Niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat GeenStijl doet, als ik zeg dat de buurman een klootzak is dan is het gewoon zo, ongeacht de rest van de buren. Jij wilt het een altijd afdekken of goedpraten met het ander, nogal onzinnig.
Nee hoor, een boel kneuzen zoeken alleen maar een reden om hun agressie te rechtvaardigen, vandaar dat Joop hier ook van van alles beschuldigt wordt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Links is gebaseerd op dwang en zal daarom altijd leiden tot agressie.
Rechts op sociale uitsluiting en dus geweld.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Links is gebaseerd op dwang en zal daarom altijd leiden tot agressie.
GeenStijl is net zo sneu, maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens, vind beide media gewoon grote bagger. Het gaat mij er meer om dat hier vooral types die GS helemaal geweldig vinden Joop proberen af te kraken. Dat mag uiteraard maar het is wel een tikje sneu, dat stip ik aan. Niet meer en niet minder.
Sociale uitsluiting is zo'n flauwe kul term. Sociale uitsluiting bestaat niet eens.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Rechts op sociale uitsluiting en dus geweld.
Uitsluiting hoe?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heerlijk hoe links altijd met vage begrippen komt.quote:
GeenStijl is al jaren over de houdbaarheidsdatum heen. Jammer dat ze dat zelf nog niet doorhebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
GeenStijl is net zo sneu, maar daar gaat dit topic niet over.
Ik ben niet rechtsquote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar ondertussen doet hij het zelf ook.quote:Maar vervolgens gebeurde er iets dat me verbijsterde. Esther Voet maakte binnen een paar minuten een screenshot van mijn tweet en twitterde die. Dat is de sociale media-vorm van iemand aan de schandpaal nagelen. Je trekt iets uit de context op een manier die je goed uitkomt en maakt zo verontwaardiging en een bijbehorende klopjacht los. Een zeer onfrisse methode.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Totdat ze zelf geconfronteerd worden met hun stijl van interviewen, dan rennen ze heel snel weg.
Slecht voorbeeld. Die ene blijft doorschreeuwen terwijl die van PowNews antwoord probeert te geven. Leuk proberen om PowNed te pakken, maar het is één grote faal natuurlijk.quote:
Laat hem niet uitpraten, komt met enorm domme argumenten ('jij weet zelf niet, dan ben jij gewoon dom'), kan geen voorbeelden geven. Kortom, hij praat om zijn eigen domheid te verhullen. Leuk geprobeerd maar totaal niet grappigquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:15 schreef karton2 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Die ene blijft doorschreeuwen terwijl die van PowNews antwoord probeert te geven. Leuk proberen om PowNed te pakken, maar het is één grote faal natuurlijk.
Dat interview met Ted van Leeuwen is hoe je dat PowNews een échte tik meegeeft.
Dit interview dus:
Dat is wel een goede samenvatting van dat interview. Al vrees ik dat de insteek van dat 'interview' niet was om grappig te zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laat hem niet uitpraten, komt met enorm domme argumenten ('jij weet zelf niet, dan ben jij gewoon dom'), kan geen voorbeelden geven. Kortom, hij praat om zijn eigen domheid te verhullen. Leuk geprobeerd maar totaal niet grappig
Inderdaad. Het enige dat die interviewer ziet is de huidskleur van de PowNewsverslaggever, het is een racist in zijn puurste vorm. Jammer dit, poging mislukt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:25 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat is wel een goede samenvatting van dat interview. Al vrees ik dat de insteek van dat 'interview' niet was om grappig te zijn.
Legendarisch mooi interview.quote:
Want het libertarisme topic is zo duidelijk geconceptualiseerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Heerlijk hoe links altijd met vage begrippen komt.
het proces waarin personen omwille van één of meerdere kenmerken geïsoleerd raken van het maatschappelijk gebeuren
Ze worden indirect door de belastingbetaler ondersteund en dat maakt ze anders dan GeenStijl. Dat onderscheid lijkt me toch wel vrij duidelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
Indirect leunt GeenStijl ook op de belastingbetaler.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:19 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ze worden indirect door de belastingbetaler ondersteund en dat maakt ze anders dan GeenStijl. Dat onderscheid lijkt me toch wel vrij duidelijk.
omdat?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Indirect leunt GeenStijl ook op de belastingbetaler.
Rijksoverheid is een belangrijke adverteerder // Powned is een directe partner van Geenstijl, ze delen content.quote:
Echt hequote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:05 schreef borisz het volgende:
Jolo beschuldigt anderen van schandpaal nagelen.
http://www.joop.nl/opinie(...)_smerige_praktijken/
[..]
Maar ondertussen doet hij het zelf ook.
Dat, en internet is op vele manieren ook gesubsidieerd. Internet lijkt gratis maar is het niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Rijksoverheid is een belangrijke adverteerder // Powned is een directe partner van Geenstijl, ze delen content.
Daarom was hun Stijlloze EU-verkiezingsuitslagtelling zo een succes?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
GeenStijl is al jaren over de houdbaarheidsdatum heen. Jammer dat ze dat zelf nog niet doorhebben.
Inclusief hun drama rond het volledig falen van art50 waar ze zich zo opzichtig achter hadden geschaard?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Daarom was hun Stijlloze EU-verkiezingsuitslagtelling zo een succes?
wat fantaseert hij ?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt hedie Jole is helemaal van het padje af. Wat een fantast.
Dat ligt eerder aan het 'beperkte' publiek wat GS weet te bereiken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inclusief hun drama rond het volledig falen van art50 waar ze zich zo opzichtig achter hadden geschaard?
Opzichtig? Voor de geïnteresseerden ja. Het gewone volk had geen idee. Bovendien ging het om Daniel en niet om de rest van de lijst.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inclusief hun drama rond het volledig falen van art50 waar ze zich zo opzichtig achter hadden geschaard?
Bovendien heeft geenstijl niet per definitie 1 politieke kleurquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:11 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat ligt eerder aan het 'beperkte' publiek wat GS weet te bereiken.
Je kan niet van een weblog verwachten dat ze een partij zo veel weten te promoten dat het meerdere zetels op gaat leveren. Die basis is gewoon te smal.
Jolo is gewoon een idioot.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt hedie Jole is helemaal van het padje af. Wat een fantast.
Ze zitten toch consequent in de domrechtse hoek?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Bovendien heeft geenstijl niet per definitie 1 politieke kleur
Als je de reaguursels daar leest dan is die conclusie snel getrokken. Geenstijl is tegenwoordig vooral een rechts georienteerd pro-PVV blog (met hier en daar een verdwaalde linkse post van ene Johnny Quid) die idoten zoals Hans Jansen en Geert Wilders een podium biedt om hun xenofobe spuisels en public te uiten voor een gewillig publiek.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zitten toch consequent in de domrechtse hoek?
Ze zitten toch al jaren in die hoek? De ene keer wat meer afwijzend tegenover de PVV dan de andere maar altijd simpel rechts.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als je de reaguursels daar leest dan is die conclusie snel getrokken. Geenstijl is tegenwoordig vooral een rechts georienteerd pro-PVV blog met hier en daar een verdwaalde linkse post van Quid.
Klopt, maar ze schuiven ieder jaar weer wat verder richting een DDS-achtige site.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zitten toch al jaren in die hoek? De ene keer wat meer afwijzend tegenover de PVV dan de andere maar altijd simpel rechts.
Neequote:Op woensdag 30 juli 2014 11:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zitten toch consequent in de domrechtse hoek?
Ik heb helemaal geen behoefte om ze ergens te moeten plaatsen.quote:
Dat is een ijzersterke constatering. Je hebt je ware roeping als politicoloog gemist.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wel lijken ze meer aan de rechterkant van het politieke spectrum te zitten,
Tja, zoals Joop zich heel duidelijk als links profileert doet GS dat heel duidelijk als rechts, is ook niks mis mee hoorquote:Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen behoefte om ze ergens te moeten plaatsen.
Het gaat me niet zozeer om de redacteuren, daar zullen best slimme mensen tussen zitten, maar om de politieke lijn die ze aanhangen. Dat is gewoon de domrechtse hoek van bv een PVV, Rita Verdonk en ook delen van de VVD.quote:Dom zijn ze in ieder geval niet.
Tja, als je zelf zwaar in die hoek zit zal het je allicht niet zo opvallenquote:Hooguit erg bot en/of lomp. Echt in een hoek zitten ze kennelijk ook niet, ze zijn toch wel veel breder dan dat. Wel lijken ze meer aan de rechterkant van het politieke spectrum te zitten, hoewel er soms ook uitzonderingen lijken te zijn en ze soms dan ook tegen diezelfde rechterkant van het politieke spectrum te zijn.
Maar daar waar GS soms anti-rechts is, zie ik Joop nooit anti-links zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
Tja, zoals Joop zich heel duidelijk als links profileert doet GS dat heel duidelijk als rechts, is ook niks mis mee hoor. Wanneer opiniesites een duidelijke insteek hebben is dat alleen maar prettig voor de achterban.
De politieke lijn die ze aanhangen? Wat bedoel je daarmee?quote:Het gaat me niet zozeer om de redacteuren, daar zullen best slimme mensen tussen zitten, maar om de politieke lijn die ze aanhangen. Dat is gewoon de domrechtse hoek van bv een PVV, Rita Verdonk en ook delen van de VVD.
Ik zit ook niet zwaar in die hoek. Ik zit zelfs bijna midden in het vizier van de politieke FOKtest. Net iets meer dan een Libertariër-Light dan het andere.quote:Tja, als je zelf zwaar in die hoek zit zal het je allicht niet zo opvallen
Meer lezen dan. Genoeg kritiek op links iemand, links standpunt. Genoeg rechtse geluiden in de reactiesquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar daar waar GS soms anti-rechts is, zie ik Joop nooit anti-links zijn.
Joop is anders wel héél selectief in hun berichtgeving hoor. Waar GS niemand in bescherming neemt en alles afzeikt, laat Joop berichtgeving weg die niet in straatje past.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Meer lezen dan. Genoeg kritiek op links iemand, links standpunt. Genoeg rechtse geluiden in de reacties
Gelukkig... anders loopt de diskussie dood. .
En Rita... Tsja... zo dom is zij ook niet, wanneer ik aan haar oude columns e.d. denk. Alleen vind ik het ook weer moeilijk om haar serieus te nemen. Maar dat heb ik ook met haar linkse tegenpolen.quote:
Rechtse geluiden in de reacties vind ik niet relevant.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Meer lezen dan. Genoeg kritiek op links iemand, links standpunt. Genoeg rechtse geluiden in de reacties
Gelukkig... anders loopt de diskussie dood. .
Preciesquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:58 schreef karton2 het volgende:
[..]
Joop is anders wel héél selectief in hun berichtgeving hoor. Waar GS niemand in bescherming neemt en alles afzeikt, laat Joop berichtgeving weg die niet in straatje past.
Nu en dan staat er in de reacties op Joop at de redactie wederom een opportunistische conclusie heeft getrokken die ver van de waarheid afligt.
No thanks.quote:Op woensdag 30 juli 2014 17:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is een ijzersterke constatering. Je hebt je ware roeping als politicoloog gemist.
Dit is dus gewoon bagger.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Journalisten zijn schuld aan slecht beeld van de moslims
http://www.joop.nl/media/(...)_nederlandse_moslim/
Joop neemt vooral zichzelf heel serieus ik heb ik het idee. Daar wordt op de redactie niet veel gelachen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Rechtse geluiden in de reacties vind ik niet relevant.
En daar waar ik GS nog deels serieus kan nemen, kan ik Joop totaal niet serieus nemen.
[..]
Precies
Nou GS is wel meer dan een trolletje. Soms zijn ze gewoon de grootste luis in de pels. En tegenstanders maar doen alsof dat niet zo is...quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:09 schreef karton2 het volgende:
[..]
Joop neemt vooral zichzelf heel serieus ik heb ik het idee. Daar wordt op de redactie niet veel gelachen.
GS is gewoon het trolletje dat af en toe de muts van je hoofd trekt. Keer leuk, keer ook niet. GS heeft trouwens een brief toegestuurd gekregen van iemand die bij Joop gesolliciteerd heeft..; klik.
Tja, Joop, de tabloid voor politiek correct Nederland.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dit is dus gewoon bagger.
GS is nog veel selectiever in de berichtgeving. Mensen afzeiken is al de positieve kanten en de positieve mensen wegselecteren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:58 schreef karton2 het volgende:
[..]
Joop is anders wel héél selectief in hun berichtgeving hoor. Waar GS niemand in bescherming neemt en alles afzeikt, laat Joop berichtgeving weg die niet in straatje past.
GS ook.. continuquote:Nu en dan staat er in de reacties op Joop at de redactie wederom een opportunistische conclusie heeft getrokken die ver van de waarheid afligt.
prima toch.... het verheffen van incorrecte meningen tot juistheid is verkniptquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, Joop, de tabloid voor politiek correct Nederland.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
prima toch.... het verheffen van incorrecte meningen tot juistheid is verknipt
Dat zijn de waspoederverkopers van RTL ook niet. En NOS is een aanhangsel van de RVDquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:55 schreef rosability het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik beide ongenuanceerde en nietszeggende blogs. Wat ik al helemaal niet snap is dat Geenstijl zelfs zendtijd heeft gekregen (Pownews). Ik heb het programma één keer gekeken en vond het niet echt objectief opgezet zoals de RTL en de NOS.
Wat vind jij eigenlijk wel objectieve media?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zijn de waspoederverkopers van RTL ook niet. En NOS is een aanhangsel van de RVD
Pure objectiviteit (als dat is wat je bedoelt) zul je bij geen enkele nieuwszender, krant of radio gaan vinden, maar bij Geenstijl en JOOP schijnt dat gekleurde beeld, in mijn ogen, te veel door.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zijn de waspoederverkopers van RTL ook niet. En NOS is een aanhangsel van de RVD
Leek me nog best een interessant onderwerp, maar wat een slecht artikel is dat. Zit gewoon geen inhoud in. Het gaat hoogstens om twee feesten die door elkaar gehaald worden. Maar goed, ik heb dan ook geen ervaring met joop.nl.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
NOS objectief opgezet? Dan mankeert er heel wat aan jouw ogen!quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:55 schreef rosability het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik beide ongenuanceerde en nietszeggende blogs. Wat ik al helemaal niet snap is dat Geenstijl zelfs zendtijd heeft gekregen (Pownews). Ik heb het programma één keer gekeken en vond het niet echt objectief opgezet zoals de RTL en de NOS.
De scherpte is bij GS er al jaren vanaf. Nu en dan hebben ze wel interessante artikels, maar voor de rest is het gewoon opvulling met populair taalgebruik.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou GS is wel meer dan een trolletje. Soms zijn ze gewoon de grootste luis in de pels. En tegenstanders maar doen alsof dat niet zo is...
GS is wat dat betreft onafhankelijker dan Joop. GS valt links en rechts aan, terwijl het bij Joop duidelijk is dat ze niet graag hun eigen straatje bevuilen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
GS is nog veel selectiever in de berichtgeving. Mensen afzeiken is al de positieve kanten en de positieve mensen wegselecteren.
Daarbij is de berichtgeving en het opgehitste publiek een rechse smeerboel.
[..]
GS ook.. continu
Ja zoals vroeger is het niet meer. Maar soms zitten ze nog echt bovenop het nieuws of midden in het nieuws. Overigens blijft GS wel een bepaalde vorm van kwaliteit behouden (als je dat domme opvulspul even wegdenkt), dat zie ik bij PowNed eigenlijk niet terug.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:43 schreef karton2 het volgende:
De scherpte is bij GS er al jaren vanaf. Nu en dan hebben ze wel interessante artikels, maar voor de rest is het gewoon opvulling met populair taalgebruik.
Dat bedoel ik. Mensen die dan beweren dat GS verleden tijd is, hebben dan echt geen idee wat er om hun heen gebeurt.quote:Dat stemmentellen bij de afgelopen EUverkiezingen was dan wel weer geniaal natuurlijk. Knap om in korte tijd, zonder eerdere ervaring, zo'n groot project op te zetten.
Op Geenstijl lees ik nog steeds nieuws waar andere media nooit over berichten. En ja daar zit soms ook rommel tussen en daar scroll je dan overheen.quote:
Alleen in Godwins kunnen denken, leren ze je dat ook op GS?quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Op Geenstijl lees ik nog steeds nieuws waar andere media nooit over berichten. En ja daar zit soms ook rommel tussen en daar scroll je dan overheen.
Joop licht alleen oud nieuws uit en probeert dat te onderstrepen met de goedmens manier van denken. Dat blijkt ook wel uit de fascistische manier van modereren.
Ga anders gewoon op de inhoud in want wat ik stel is niet onjuist.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen in Godwins kunnen denken, leren ze je dat ook op GS?
Niet veel. Je ziet een beetje een market of lemons verhaal. Een paar slechte publicaties trekken de rest mee, want het moet snel, snel, snel. Er is een spiraal naar beneden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk wel objectieve media?
De NOS had het bij mij permanent verknald nadat ze bij de formatie tussen CDA/SP gewoon keihard logen. Ipv gewoon het fragment in zijn geheel af te spelen en dus te laten horen wat balkenende en marijnissen zeiden hadden ze hun eigen voice over waarin ze zeiden "ondanks de vele pogen van de SP wilde het CDA dit gewoon niet" terwijl je balk en marijnissen hoorde zeggen dat beide partijen ideologisch gewoon te ver uit elkaar lagen en ze dus tot de conclusie waren gekomen dat het niet mogelijk was om samen in een kabinet te gaan zitten. Dan ben je als nieuwszender gewoon echt zo fout en gekleurd bezigquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
NOS objectief opgezet? Dan mankeert er heel wat aan jouw ogen!
Kreeg de SP juist niet de schuld in de schoenen geschoven en stond de Telegraaf niet vooraan om te zeggen hoe de NOS het PvdA voorlichtingskanaal is?quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
De NOS had het bij mij permanent verknald nadat ze bij de formatie tussen CDA/SP gewoon keihard logen. Ipv gewoon het fragment in zijn geheel af te spelen en dus te laten horen wat balkenende en marijnissen zeiden hadden ze hun eigen voice over waarin ze zeiden "ondanks de vele pogen van de SP wilde het CDA dit gewoon niet" terwijl je balk en marijnissen hoorde zeggen dat beide partijen ideologisch gewoon te ver uit elkaar lagen en ze dus tot de conclusie waren gekomen dat het niet mogelijk was om samen in een kabinet te gaan zitten. Dan ben je als nieuwszender gewoon echt zo fout en gekleurd bezig
Sorry maar riooljournalistiek als televaag lees ik niet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kreeg de SP juist niet de schuld in de schoenen geschoven en stond de Telegraaf niet vooraan om te zeggen hoe de NOS het PvdA voorlichtingskanaal is?
Je kunt ook doorschieten qua politiek-correct denken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze horen ook gekleurd te zijn, dat vind ik dan ook 1 van de weinige positieve punten van die sites.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef rosability het volgende:
maar bij Geenstijl en JOOP schijnt dat gekleurde beeld, in mijn ogen, te veel door.
Hadden we maar een Foxnews of National Review hierquote:Op donderdag 31 juli 2014 13:31 schreef Lyrebird het volgende:
Idd, liever gekleurde sites waarvan je weet wat de kleur is, dan een zogenaamd neutrale site (journaal, krant) die er een politieke mening op na houdt.
Permanent verknald na 2003?quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:44 schreef Harlon het volgende:
[..]
De NOS had het bij mij permanent verknald nadat ze bij de formatie tussen CDA/SP gewoon keihard logen. Ipv gewoon het fragment in zijn geheel af te spelen en dus te laten horen wat balkenende en marijnissen zeiden hadden ze hun eigen voice over waarin ze zeiden "ondanks de vele pogen van de SP wilde het CDA dit gewoon niet" terwijl je balk en marijnissen hoorde zeggen dat beide partijen ideologisch gewoon te ver uit elkaar lagen en ze dus tot de conclusie waren gekomen dat het niet mogelijk was om samen in een kabinet te gaan zitten. Dan ben je als nieuwszender gewoon echt zo fout en gekleurd bezig
Dat is het gezwets van een of andere kansloze prutsverslaggever die zo slecht is haar eigen mening te geven, daarvan hebben ze er nu ook nog ladingen. Maar wat ik aangaf was slechts een voorbeeld. Ook ferry mingelen die met het partijprogramma van die extreem rechtse partij stond te zwaaien.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maartje van Weegen deed 6 maart 2002 live verslag van de gemeenteraadsverkiezingen en zei toen het volgende: "Met pijn in het hart moet ik constateren dat Leefbaar Rotterdam hier met een overweldigende meerderheid gewonnen heeft."
Die impeachment was natuurlijk een grote schande. Valt me van je tegen dat je die apekoolverhalen zo gewillig lust.quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:38 schreef Lyrebird het volgende:
Tijdens het impeachment van Clinton begon ik te twijfelen aan wat de Nederlandse pers ons al die jaren had voorgeschoteld.. Clinton werd in de Nederlandse pers bewierookt, maar bleek onder ede te liegen. Het een ging volgens mij niet goed samen met het ander.
Later, nadat ik een jaar in de VS had gewoond, zat ik tijdens een bezoek aan Nederland met verbazing naar het journaal te kijken, en dan met name bij de berichtgeving over de VS. Volledig andere kijk op de zaak. Mag hoor, maar doe dan niet alsof je objectief verslag geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |