abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:31:46 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140479238
Wel wat interessante roddel uit de scene van online blogmagazines. De VARA site Joop.nl lijkt een soort persoonlijk vehikel geworden van Francisco van Jole om allerlei oorlogsretoriek te spuien. Dat levert een nieuw oorlogje met Geenstijl en de Post online op.

quote:
http://www.geenstijl.nl/m(...)or_joop_punt_nl.html
VARA!!! Laat Joop.nl niet vallen!

Joop.nl begon ooit als een reactie op GeenStijl en dat was best een compliment. Uiteraard maakten we Joop.nl en de makers de afgelopen jaren vaak met plezier belachelijk en zo hielpen we de site eigenlijk vooral in het zadel. Geen probleem. Het was toch geinig om te zien dat één van de allergrootste Geenstijl-haters ter wereld in staat bleek om deze haat in creativiteit om te zetten en Joop.nl bijna tot een volwaardige plek voor linkse meningen te maken. En elke dag braaf klaar zitten voor weer een terechte schop onder je reedt van GeenStijl toont karakter. Maar er is iets veranderd.

Dat de Vara het initiatief van Francisco van Jole steunde was begrijpelijk. Commercieel gezien ging zo'n linkse GeenStijl-kopie het natuurlijk niet redden, want er is simpelweg geen markt voor. De Vara had wel oren naar een nieuw initiatief op internet. De omroep was destijds immers zo rijk dat ze niet wisten wat ze met het geld aanmoesten. Inmiddels heeft de Vara een goede humorsite [als je er van houdt dan] en meer sterke online kanalen waardoor Joop.nl een enigszins achterhaald medium is geworden.

korte geschiedenis: Joop.nl uit de illegaliteit
Na de lancering op 3 november 2009 werd al snel duidelijk dat de financiering van joop.nl door de Vara illegaal was. Van de Mediawet mag een publieke omroep zo'n site helemaal niet financieren. Maar via een juridisch sluitende constructie waarbij de Vara-leden het blog zouden betalen, werd dit probleem op het laatste moment omzeild.

Mooi dus. Joop.nl was gered en prominente publicisten en Kamerleden schreven er columns en maakten zelfs filmpjes. Op het hoogtepunt had Joop.nl content afkomstig van mensen als Femke Halsema, Arnold Heertje, Lodewijk Asscher, Job Cohen en ga zo maar door. Die mensen zijn allemaal al jaren geleden vertrokken. Ja, je ziet hun foto's nog op de site voorbijkomen, maar dat is schone schijn. Ze zijn voorgoed weg.

Radicalisering van Joop.nl begint
De meeste prominente columnisten zijn al jaren geleden bij Joop.nl vertrokken. Hun plaats is ingenomen door een nieuw type schrijver/publicist. Die van de linkse radicale en zwaarfeministische soort. Mensen die andere mensen de mond willen snoeren door naar de rechter te stappen. De stukken op de site zijn militanter, agressiever en veel zwaarder op de hand dan jaren geleden. Van Jole lijkt met Joop.nl verregaand te radicaliseren. Contact met de Vara is er nauwelijks nog. Vara-prominenten zijn op de site niet te vinden.

Vara stopt vroeg of laat met Joop.nl en dat is een gevaar voor Nederland
Vandaag deed een oud-medewerker van Joop.nl op The Post Online een boekje open over het bizarre, stringente redactionele beleid van Van Jole. Meer feminisme, meer zwartenpietenoorlog, minder lichtvaardige content. Met andere woorden, Van Jole cum suis zijn hun ideologische online oorlogje nu pas echt begonnen.

En die verwijdering tussen Joop.nl en de Vara(leden) is iets dat de komende dagen het lot van Joop.nl zal bezegelen. Radicale praatjes op een weblogje is één ding. Maar de ronduit militante initiatieven die vanuit de Joop-redactie de wereld ingeslingerd worden, is lichtjaren verwijderd van wat een gemiddeld Vara-lid denkt, voelt en wíl. Joop.nl staat inmiddels mijlenver af van de Vara-directie, die wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan een door leden gefinancieerd blogje waar ze formeel wellicht niet eens zeggenschap over hebben.

Onze verwachting is dat de omroep danwel de ledenraad nog dit jaar de handen van Van Jole en zijn clan aftrekt. U denkt wellicht; missie geslaagd, GeenStijl heeft gewonnen. Maar het tegendeel is waar. Van Jole en de nieuwe militante garde rondom Joop.nl, zullen hun platform niet opgeven. De radicale agenda blijft bestaan. Ze hebben de geur van bloed geroken. Misschien omdat ze rellen net zo leuk vinden als GeenStijl. Maar we vrezen dat het dieper zit. Joop.nl is in minder dan een jaar, het niveau van internetweblogje aan het ontstijgen. Ze voeren een ideologische strijd die heviger verder gaat in de 'echte wereld'. En sorry, maar dat vinden we ENG. Die Zwartenpieten-oorlog is namelijk nog maar het begin.

Vara, help!
Ons verzoek aan de Vara. U hebt een nieuwe maatschappelijke plicht. Voorkom verdere radicalisering. De oorloghitserige taal van de site is niet goed, de nare, zwartenpieten-oorlog is fout. Maar hou Van Jole binnen. Herstel het contact. Doe iets. Laat Joop.nl niet vallen. Niet omdat wij zo dol op ze zijn, in tegendeel. Maar een dolende groep radicalen die niets meer te verliezen heeft grijpt vaak naar andere wapens dan alleen de pen.
quote:
http://cult.thepostonline(...)-van-de-linkse-kerk/
Joop is dood. Hij overleed op 24 december 1987 aan de gevolgen van een hersentumor. Joop was groots. Hij gaf van 1967 tot 1986 leiding aan grootste linkse partij van ons land en was bovendien van 1973 tot 1977 minister-president van het meest linkse kabinet uit de Nederlandse geschiedenis. Joop stelt anderen in zijn schaduw. Geen enkele linkse politieke leider, hoe bevlogen (voor een tijdje althans) misschien ook kan aan hem tippen. Dat geldt ook voor de VARA-opiniesite die naar de grote roerganger vernoemd is: JOOP oftwel Jouw Online Opiniepagina.

Mijn eerste opinieartikel voor Joop ging ook over Joop. Ik pleitte, geïnspireerd door Joop, voor een links schaduwkabinet. Ik stoorde mij in 2010 enorm aan de verrechtsing en verharding en vreesde een conservatief kabinet waar de PVV, al dan niet als coalitiepartner, deel van zou uitmaken. In 1972 hadden de progressieve partijen PvdA, D’66 (tot 1985 met een komma geschreven) en PPR (de Politieke Partij Radikalen, een voorloper van GroenLinks) een schaduwkabinet gevormd om zo oppositie te leveren tegen het rechtse kabinet-Biesheuvel. In tijden van hernieuwde polarisatie was een links schaduwkabinet mijns inziens een goed antwoord op een kabinet dat mensen uitsloot. Een op de PVV leunend kabinet was immers niet mijn kabinet.

Joop en ik konden het goed vinden. Er stonden leuke filmpjes op Joop van (inmiddels voormalig) D66-Kamerlid Boris van der Ham, de vrijzinnige preekjes. Ook schreven er interessante columnisten voor Joop, zoals bijvoorbeeld sociale mediagoeroe Jeroen Mirck (beroemd vanwege het werkwoord jeroenmircken), journalist Karim Khaoiri en historicus Han van der Horst. Er fladderden vlinders in mijn buik. Ik was verliefd.

Roze bril

Het nadeel van verliefd zijn is dat je alles ziet door een roze bril. In het geval van Joop was mijn bril rood, de kleur waar Marco Borsato ook over zong. Maar mijn liefde voor rood is dood. De liefde stierf vorig jaar.

Wat ging er mis? Ik had natuurlijk af en toe zo wel mijn twijfels. Ik heb, en dat zeg ik nu dus achteraf, altijd een beetje weggekeken als Joop weer eens té fanatiek was. Die anti-Wilderscartoon waar Wilders asielzoekers naar de gaskamers brengt, die cartoon waar Wilders met een schaar door koningin Beatrix wordt vermoord, het gejubel over de goddamn hippies van de Occupybeweging, de suggestie dat de Tea Party verantwoordelijk was voor de (mislukte) moordaanslag op Gabrielle Giffords…ik stoorde mij daar nogal aan.
Maar ja, als je bij een bepaald clubje hoort dan committeer je je daar aan en slik je je kritiek in. Ik ben dat gewend, want ik ben jarenlang gereformeerd geweest. Daar wordt kritiek op de eigen groep en het eigen verhaal ook niet gewaardeerd.

Racisme

Aan die ruzie met GeenStijl heb ik nooit echt meegedaan. Ik was vooral tegen de ChristenUnie en SGP, de oude goden die ik steeds opnieuw moest doden, en De Dagelijkse Standaard, vanwege de racistische stukjes van Joost Niemöller. Sinds hij weg is en Bart – een ander Joops geluid – Schut voor de DDS columnist is geworden vind ik die site veel intelligenter en leuker.

De relatie met Joop liep stuk vanwege het feminisme – een linkse religie waar Joop net zo heilig in gelooft als gereformeerden in de Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid – en het militante antiracisme. Natuurlijk, ik ben ook tegen racisme. Ik noem Joost Niemöller niet voor niets een racist, met zijn idiote theorieën over schedels en zijn alarmisme over zwarte verkrachters, maar voor Joop was dat niet genoeg. Ik moest tegen Zwarte Piet zijn. Zwarte wie? Zwarte Piet. De knecht van de Sint, de vriend van ieder kind, vroeger nog bewapend met de roe, maar die hanteert hij tegenwoordig alleen nog tegen betaling in exclusieve clubs.

Honderden artikelen tegen Zwarte Piet

Zwarte Piet schijnt dus het summum van racisme te zijn, het bewijs dat Nederland door en door racistisch is, te vergelijken met het zuiden van de Verenigde Staten in de jaren vijftig en Zuid-Afrika ten tijde van de apartheid. Er moesten tientallen, misschien wel honderden artikelen tegen Zwarte Piet worden geschreven op Joop. Het fenomeen Zwarte Piet was een probleem waarbij de armoede in de wereld, de economische crisis, het milieu, datavervalsing in de wetenschap en zakkenvullen in de zorg in het niet vielen.

Het werd mij te veel. Ik kon deze beker der gramschap niet meer drinken. Ik vond het drukte om niets.
En dat mag dus niet.

Ik zou, aldus Joop-columnist Quinsy Gario, ‘Rosa Parks ook een zeikerd hebben gevonden’. De raciale segregatie en discriminatie van zwarten in het zuiden van de Verenigde Staten in de jaren vijftig van de twintigste eeuw stelt hij dus op één lijn met een kindertraditie die van oorsprong racistische trekjes had. Van mij mag Zwarte Piet afgeschaft worden. Als er een racistisch element in zit en mensen vinden dat niet fijn, prima, schaf die hele klotezooi dan af. Maar het is een minor issue. Ik heb daarom totaal geen begrip voor radicale racismeroepers die Zwarte Piet op één lijn stellen met de slavernij, de apartheid en de Holocaust. Maar helaas slaat ijver (‘zelus’) bij velen al te vaak door in zelotisme.

Het racismealarmisme van Joop verschilt niet van het islamalarmisme van de PVV. Les extrêmes se touchent.

Onwelgevallige meningen

Het plaatsen van de foto van Annabel Nanninga, zodat zij door extreemlinkse gekkies bedreigd kan worden, is een nieuw dieptepunt van Joop. Ik erger mij ook nogal aan de manier waarop zij bootvluchtelingen uit Afrika omschrijft, maar GeenStijl.nl neemt zichzelf niet al te serieus en de epistels van la Nanninga en andere scribenten moet je dus niet al te letterlijk nemen.

Joop daarentegen is immer bloedserieus. Het plaatsen van een foto van een ‘tegenstander’ op Joop heeft daarom een veel grimmiger karakter. Het lijkt erop dat de site onwelgevallige meningen het zwijgen wil opleggen.

Dag Joop!

De liefde was kort maar hevig. Ik ben nu weer happy single. De ketenen der ideologische slavernij heb ik van mij afgeworpen. Ik ga nu op zoek naar een meer gedweeë partner, iemand waarbij ik meer mijzelf kan zijn.
Nu kan ik me er wel in vinden. Deze site zit ook in mijn vaste blogrondje om op de hoogte te zijn van roddels uit de linkse hoek. Maar de site is in hoog tempo steeds agressiever en ongenuanceerder aan het worden. Eigenlijk ishet een soort riool van de linkse onderbuik geworden. De constatering dat de columnisten van nu eigenlijk steeds marginaler worden is daar wel een symptoom van. Het is steeds meer een linkse variant van DDS aan het worden. Ik vind het dan ook een raadsel dat de VARA dit nog blijft financieren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 mei 2014 @ 19:49:01 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_140480048
Nu ook weer. De nieuwe ombudsman heeft in 2010 ooit een opmerking gemaakt en blazen het direct op.
Vooral dat stuk van Ewout Klei. Iets met spijker en kop.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:28:14 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140481790
Van Jole is knettergek, was hij altijd al.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140481801
Reacties op Joop worden ook altijd gecontroleerd voordat ze geplaatst worden. Zal wel zijn om ervoor te zorgen dat er niet teveel 'foute' meningen geplaatst worden.
Er zitten wel een paar excuus-rechtsen tussen, maar de rest wordt volgens mij keihard geband. :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:31:34 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140481945
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef karton2 het volgende:
Reacties op Joop worden ook altijd gecontroleerd voordat ze geplaatst worden. Zal wel zijn om ervoor te zorgen dat er niet teveel 'foute' meningen geplaatst worden.
Er zitten wel een paar excuus-rechtsen tussen, maar de rest wordt volgens mij keihard geband. :')
Klopt ik heb ook wel eens wat neer willen pennen uit ergernis maar dat wordt inderdaad weggefilterd.
pi_140498454
Linkse mensen die zich links gedragen? Is dit nieuws?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140498531
zoals bijvoorbeeld sociale mediagoeroe :') Jeroen Mirck (beroemd vanwege het werkwoord jeroenmircken),

:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140498578
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klopt ik heb ook wel eens wat neer willen pennen uit ergernis maar dat wordt inderdaad weggefilterd.
Doen ze op Geenstijl ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140498788
Dat stuk van GeenStijl kan ik niet echt serieus nemen (dat lukt me sowieso amper), maar dat stuk van Ewout Klei voor ThePostOnline slaat toch wel de spijker op zijn kop. Een medium dat zo fanatiek wordt dat allen die twijfelen aan een boodschap zodanig gemanipuleerd worden; dat begint toch aardig sektarisch en eng te worden.
pi_140499191
Joop zuigt, maar The Post Online geeft gekkie Joost Niemoller een podium om over GS maar te zwijgen.

Beetje vreemde bronnen van kritiek dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140499780
Was het niet ooit de bedoeling dat Joop een soort 'linkse Geenstijl' moest worden? Zo te zien is dat aardig gelukt. Hoog tijd om het van de publieke omroep los te koppelen en zelfstandig verder te gaan, want wat voegt het toe? Geneuzel, inhoudsloze links-rechtse stammenstrijd. Bloggers die schrijven over bloggers: 'Kijk eens wat die linkse/rechtse hond nu weer heeft gezegd!' Zo 2004.
pi_140499855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Van Jole is knettergek, was hij altijd al.
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:06:33 #13
45206 Pietverdriet
pi_140499906
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:58 schreef Vasilevski het volgende:
Was het niet ooit de bedoeling dat Joop een soort 'linkse Geenstijl' moest worden? Zo te zien is dat aardig gelukt. Hoog tijd om het van de publieke omroep los te koppelen en zelfstandig verder te gaan, want wat voegt het toe? Geneuzel, inhoudsloze links-rechtse stammenstrijd. Bloggers die schrijven over bloggers: 'Kijk eens wat die linkse/rechtse hond nu weer heeft gezegd!' Zo 2004.
Alleen zonder het Gonzo Journalisme, de gestoorde acties en maffe scoops
pi_140500026
GS heeft/had nog wel wat elan en maakt(e) nog wel eens wat spraakmakends. GS heeft natuurlijk ook wel een duidelijke doelgroep politiek gezien, maar ze zijn niet opgericht onder het mom van: 'Wij moeten nu een rechtse tegenhanger van een ander medium zijn, dus als zij het ene zeggen, moeten wij het andere zeggen.'

Joop had dat bij oprichting wel heel sterk, dus er hing altijd al een zuur luchtje omheen, al mochten er ook wel wat andere types schrijven. Nu zijn die allemaal weggezuiverd en hebben ze alleen nog Quinsy's, Asha's en IS'ers. Ze willen een beetje The Guardian na-apen, maar dan zonder nieuws en leuke voetbalcolumns, en met alleen nog maar de politiek correcte 'opiniemakers'.
pi_140500857
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 06:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Doen ze op Geenstijl ook.
De kwaliteit van de discussies op joop.nl is echt wel stukken beter dan op Fok
Het niveau van POL/NWS zal zeker stijgen als men vooraf de reacties beoordeelt.
Een meerderheid van die pulp is uit rechtse hoek ... En daar zitten gecensureerde mensen die niet in staat zijn tot zelfkritiek. Ze wijten weigeringen van hun stukjes aan bijv links' . Maar niet aan hun eigen rellerige teksten.
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:04:48 #16
45206 Pietverdriet
pi_140500901
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een meerderheid van die pulp is uit rechtse hoek ... En daar zitten gecensureerde mensen die niet in staat zijn tot zelfkritiek. Ze wijten weigeringen van hun stukjes aan bijv links' . Maar niet aan hun eigen rellerige teksten.
LOL
pi_140500919
quote:

[..]

Was je teveel aan het ergeren? Te veel tegen mensen aan het schoppen?
Op Fok worden ook stukjes verwijderd en mensen verbannen . En idd... ook omdat de censor anders politiek denkt of bezig is met machtsmisbruik
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:12:17 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140501033
quote:

[..]

Hier op FOK! geven we mensen inderdaad meer de vrijheid in reageren. Op rellen kan dan nodig ingegrepen worden. Maar dat is toch wel een stuk transparanter dan Joop dat alles wil beheersen.

Komt ook bij dat de vaste reageerkliek van Joop.nl een vergaarbak van verzuurde types is die met allerlei onverwerkte trauma's zitten en graag wentelen in hun verongelijktheid. Zowel links als rechts. Die heb je hier ook, maar meer afwisseling in het soort types dat hier post.
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:15:02 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140501085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was je teveel aan het ergeren? Te veel tegen mensen aan het schoppen?
Op Fok worden ook stukjes verwijderd en mensen verbannen . En idd... ook omdat de censor anders politiek denkt of bezig is met machtsmisbruik
Nee, ik had een wat andere mening over Zwarte Piet dan wenselijk was.
pi_140501608
quote:

[..]

Bij elsevier is het hetzelfde verhaal.
quote:
Als de inhoud van een reactie naar het oordeel van de webredactie ontoelaatbaar is, zal de redactie deze reactie of al uw reacties verwijderen.
Alles is ontoelaatbaar wat niet in hun beleid past, het is al eens aangevochten maar het mag:
http://www.nrc.nl/rechten(...)hun-politieke-kleur/
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:47:33 #21
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_140501723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij elsevier is het hetzelfde verhaal.

[..]

Alles is ontoelaatbaar wat niet in hun beleid past, het is al eens aangevochten maar het mag:
http://www.nrc.nl/rechten(...)hun-politieke-kleur/
:')
pi_140501740
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier op FOK! geven we mensen inderdaad meer de vrijheid in reageren. Op rellen kan dan nodig ingegrepen worden. Maar dat is toch wel een stuk transparanter dan Joop dat alles wil beheersen.
Een hoop rellerige reacties die ziet de lezer niet. Dat is niet transparant.
Best een goede zaak, want rellerige posts lokt bij de lezers ook weer rellerige reacties uit.

quote:
Komt ook bij dat de vaste reageerkliek van Joop.nl een vergaarbak van verzuurde types is die met allerlei onverwerkte trauma's zitten en graag wentelen in hun verongelijktheid. Zowel links als rechts. Die heb je hier ook, maar meer afwisseling in het soort types dat hier post.
Juist.. die verzuurdheid, die agressie is veel erger op Fok. En op Joop.nl heb je net zo veel rechtse types als linkse types.
Ik vemoed dat de meeste reacties die niet worden toegelaten vanuit rechtse agressieve hoek komen.
Het is gewoon noodzaak die rechtse agressie af te wentelen... ze kunnen terecht op fok en geenstijl.

Wat te denken van deze discussie? :
http://www.joop.nl/opinie(...)_graag_neger_noemen/
Op FOK zou het een reltopic geworden zijn...... met discriminerende tostesteron wat ervan druipt.
Ik neem aan dat een fiks aantal reacties daar niet zijn toegelaten..
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:51:51 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140501823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Best een goede zaak, want rellerige posts lokt bij de lezers ook weer rellerige reacties uit.

Wat FOK! transparanter maakt is dat de bezoekers posts kunnen zien voor ze weggehaald worden. In die zin zal het dus sneller belkend worden als er een mod aan machtsmisbruik doet. Ook kan men hier de mods aanspreken op het modgedrag.
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:52:49 #24
45206 Pietverdriet
pi_140501844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[ Ook kan men hier de mods aanspreken op het modgedrag.
:D :D
pi_140501978
quote:
Wat te denken van deze discussie? :
http://www.joop.nl/opinie(...)_graag_neger_noemen/
Op FOK zou het een reltopic geworden zijn...... met discriminerende tostesteron wat ervan druipt.
Ik neem aan dat een fiks aantal reacties daar niet zijn toegelaten..
Maarja, Fok! is natuurlijk een veel breder discussieforum dan GS en Joop, die toch meer gericht zijn op het actuele nieuws en politieke standpunten. Op Fok! heb je veel verschillende forums en users kunnen overal reageren. Vooraf posts beoordelen is dan niet te doen eigenlijk. Buiten het organisatorische aspect aangezien Fok! voornamelijk uit vrijwilligers bestaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 12:02:02 ]
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:59:52 #26
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_140502036
Ik zou Joop eerder de tegenhanger van stormfront noemen dan van Geenstijl.
pi_140502134
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:57 schreef Tem het volgende:

[..]

Maarja, Fok! is natuurlijk een veel breder discussieforum dan GS en Joop, die toch meer gericht zijn op het actuele nieuws en politieke standpunten.
\\Ja.. breedheid met vele andere subfora, maar we vergelijken in dit topic toch met POL/NWS ?
pi_140502162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

\\Ja.. breedheid met vele andere subfora, maar we vergelijken in dit topic toch met POL/NWS ?
Ja, maar Fok! bestaat uit meer dan alleen POL/NWS dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Zoals ik uitleg in het gedeelte wat je hebt weggelaten in je quote.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 12:09:10 ]
pi_140502299
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat FOK! transparanter maakt is dat de bezoekers posts kunnen zien voor ze weggehaald worden.
Sommige bezoekers zien het. Maar als het eenmaal weg is dan valt er niks te zien.
In NWS is het me meerdere malen overkomen dat posts van mij snel werden weggehaald. Binnen een kwartier dus

quote:
In die zin zal het dus sneller belkend worden als er een mod aan machtsmisbruik doet. Ook kan men hier de mods aanspreken op het modgedrag.
Aanspreken ? Dat deed ik dus bij een NWS-mod in fb-nws. Mijn posts werden direct weggehaald en per pm werd ik bedreigd met alweer een ban.
In POL-fb ( kees22 en zijn avatar) scheen ik kritiek te hebben op het banbeleid tav kees22. Dat was helemaal niet zo.. Maar een modje/admin liet me verbannen daarvoor. Ik weet niet wie.. dus die kan ik niet aanspreken en dan krijg je toch weer de dooddoener: verboden te spreken over bans.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:09:12 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140502302
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Nee dat is Indymedia

Joop.nl is meer de linkse variant van De Dagelijkse Standaard
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:10:14 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140502339
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Sommige bezoekers zien het. Maar als het eenmaal weg is dan valt er niks te zien.
In NWS is het me meerdere malen overkomen dat posts van mij snel werden weggehaald. Binnen een kwartier dus

[..]

Aanspreken ? Dat deed ik dus bij een NWS-mod in fb-nws. Mijn posts werden direct weggehaald en per pm werd ik bedreigd met alweer een ban.
In POL-fb ( kees22 en zijn avatar) scheen ik kritiek te hebben op het banbeleid tav kees22. Dat was helemaal niet zo.. Maar een modje/admin liet me verbannen daarvoor. Ik weet niet wie.. dus die kan ik niet aanspreken en dan krijg je toch weer de dooddoener: verboden te spreken over bans.
Goed over NWS ga ik verder niet dus daar kan ik geen ja of nee op zeggen.
pi_140502349
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:04 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, maar Fok! bestaat uit meer dan alleen POL/NWS dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Zoals ik uitleg in het gedeelte wat je hebt weggelaten in je quote.
Mijn vergelijking geldt voor POL/NWS. Gaat dus wel op. Idd gaat niet op voor ander subfora
pi_140502380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn vergelijking geldt voor POL/NWS. Gaat dus wel op. Idd gaat niet op voor ander subfora
Oke wat jij wil, alleen slaat je vergelijking nergens op. Appels met peren vergelijken.
pi_140502404
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee dat is Indymedia

Joop.nl is meer de linkse variant van De Dagelijkse Standaard
Alweer jaren geleden dat ik op indymedia was, maar ik zag die ontieglijke hufterigheid van stormfrontreacties niet op indymedia. Gelieve niet indymedia te verketteren
pi_140502438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ik had een wat andere mening over Zwarte Piet dan wenselijk was.
Dat is op fok ook goed voor een flinke portie censuur en moderatie :+
pi_140502490
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Oke wat jij wil, alleen slaat je vergelijking nergens op. Appels met peren vergelijken.
Het ging om vooraf censureren. Best te vergelijken en best de conclusie te maken dat wbt POL/NWS die ballotage het niveau zal verhogen.
pi_140502640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het ging om vooraf censureren. Best te vergelijken en best de conclusie te maken dat wbt POL/NWS die ballotage het niveau zal verhogen.
Maar niet uitvoerbaar. Want fok! =/= POL/NWS. Met wat jij voorstelt haal je het hele principe van een breed dynamisch forum als Fok! onderuit en daarnaast zou je dat niet kunnen doen met vrijwilligers omdat het veel intensiever modereren is. Vooraf censureren vind ik sowieso discutabel, iedere user is zelf verantwoordelijk voor zijn posts.
pi_140502645
Van Jole is te dom om zich te realiseren dat andere mensen slimmer zijn, en al lang bedacht hebben wat hij vervolgens presenteert alsof hij mensen de ogen opent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 12:31:06 #39
137949 Disana
pi_140503074
Kritiek van GS kan ik niet serieus nemen, maar verder heb ook ik geconstateerd dat Joop steeds marginaler en zuurder wordt. Ik heb ze nog wel op Facebook, maar lees ze eigenlijk niet meer.

Van Jole heb ik nooit kunnen waarderen. Hij is niet sympathiek en hij is niet origineel of verfrissend. Sinds kort heeft hij in de nacht van woensdag op donderdag een programma op Radio 1. Hij zucht en hakkelt, is binnen no time vermoeid, en draait bij voorkeur twee nummers achter elkaar omdat hij niets weet te zeggen. Van Jole moet maar eens met pensioen.
pi_140503597
quote:

[..]

[..]

Juist.. die verzuurdheid, die agressie is veel erger op Fok. En op Joop.nl heb je net zo veel rechtse types als linkse types.
In de Zwarte Piet-discussie heb jij hier alle ruimte gehad om je mening te verkondigen die niet overeenkwam met de mening van, eh, de 'redactie'. En dat tot op het trollerige af. Dat weet ik nog goed.

Je inschatting is dus puur erop gebaseerd dat men bij Joop.nl door gekleurde moderatie een omgeving creëert waar jij met jouw mening gewoon veel minder kritiek of tegenspraak voor de kiezen krijgt.
pi_140504581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:47 schreef Igen het volgende:

[..]

In de Zwarte Piet-discussie heb jij hier alle ruimte gehad om je mening te verkondigen die niet overeenkwam met de mening van, eh, de 'redactie'. En dat tot op het trollerige af. Dat weet ik nog goed.\
trollerigheid/rellerigheid was heel normaal in die discussies
Ook door topmanagement... ik klaag ook niet over onvoldoende ruimte in die discussie

quote:
Je inschatting is dus puur erop gebaseerd dat men bij Joop.nl door gekleurde moderatie een omgeving creëert waar jij met jouw mening gewoon veel minder kritiek of tegenspraak voor de kiezen krijgt.
Dat is jouw eenzijdige visie.
Ik had het over vooraf rellerige posts niet toelaten. Een heel normaal iets van zgn linkse en rechtse sigtes.
Die posts wel toelaten zegt niks over andere meningen wel toelaten.
Je ziet zat rechtse meningen bij joop.nl/ afwijkende meningen tov die van de columnist en de redactie weet ook heel goed dat die meningen zeer nuttig zijn voor levendige discussies --->>> meer hits.. meer succes..
pi_140504684
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar niet uitvoerbaar.
Niet uitvoerbaar omdat het veel werk is, dat klopt bij Fok wel. Maar ik had het ook niet over al die andere subfora.
quote:
Want fok! =/= POL/NWS. Met wat jij voorstelt haal je het hele principe van een breed dynamisch forum als Fok! onderuit
Nee hoor... gewoon rellerige posts niet toelaten. Maar het was ook geen voorstel voor FOK.
Het was een vergelijking met joop.nl en als verklaring waarom het niveau daar beter is.
pi_140504986
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef Bluesdude het volgende:
Nee hoor... gewoon rellerige posts niet toelaten. Maar het was ook geen voorstel voor FOK.
Het was een vergelijking met joop.nl en als verklaring waarom het niveau daar beter is.
Dan moet iemand dat dus 24/7 monitoren. Of je moet een halve dag wachten tot je reactie eens geplaatst is, lekker dynamisch. Daarnaast moet je een definitie van rellerige posts gaan vastleggen en dat is niet altijd eenduidig. NWS/POL worden dan een soort besloten forums en dat lijkt me ook niet wenselijk.

Maar als het geen voorstel is waarom ga je dan toch een vergelijking maken? Het zijn gewoon twee totaal verschillende forums.

Maarja, hier gaan we het niet over eens worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 13:36:11 ]
pi_140504990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:31 schreef Disana het volgende:
Kritiek van GS kan ik niet serieus nemen, maar verder heb ook ik geconstateerd dat Joop steeds marginaler en zuurder wordt. Ik heb ze nog wel op Facebook, maar lees ze eigenlijk niet meer.

Van Jole heb ik nooit kunnen waarderen. Hij is niet sympathiek en hij is niet origineel of verfrissend. Sinds kort heeft hij in de nacht van woensdag op donderdag een programma op Radio 1. Hij zucht en hakkelt, is binnen no time vermoeid, en draait bij voorkeur twee nummers achter elkaar omdat hij niets weet te zeggen. Van Jole moet maar eens met pensioen.
Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
pi_140505348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
Kijk eens naar de politiek. Hij behoort tot de doelgroep van 50+ :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140505781
Er staan ook vaak genoeg artikelen op, zoals laatst een stukje over dat op er op universiteiten te veel vanuit een Eurocentrisch oogpunt les wordt gegeven, waarvan je met vrij grote zekerheid kunt stellen dat de auteur de enige persoon is in heel Nederland die er een probleem in ziet.
pi_140505950
Joop zou nog enige waarde hebben als het grappig was, niettemin is het enkel zuur gejank.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_140506832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
Er staan ook vaak genoeg artikelen op, zoals laatst een stukje over dat op er op universiteiten te veel vanuit een Eurocentrisch oogpunt les wordt gegeven, waarvan je met vrij grote zekerheid kunt stellen dat de auteur de enige persoon is in heel Nederland die er een probleem in ziet.
Ik denk niet dat hij de enigste persoon is, maar een discussie over een minderheidsstandpunt kan best nuttig zijn. Op alle discussiesites zie je minderheidsstandpunten.
pi_140506845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:09 schreef waht het volgende:
Joop zou nog enige waarde hebben als het grappig was, niettemin is het enkel zuur gejank.
en jij jankt niet zuur in dit topic?
pi_140507657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en jij jankt niet zuur in dit topic?
Nee, zonnetje in huis hier. *)
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 15:39:45 #51
137949 Disana
pi_140508535
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nog jong. Misschien weegt het kritischer dan anderen spelen hem zwaar.
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:44:53 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140508674
Ik vind die dingen als Post Online enzo nog veel erger, mensen schijnen te denken dat die onzin journalistiek is. Zelfs de FP gebruikt het nog wel eens als bron :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140508993
Op TPO staan best leuke stukjes, hoewel ook vaak stukjes van mensen die het schrijven nog moeten leren. Van die eerstejaars studentjes met tweederangs verhaaltjes: 'Ik vind dat blablabla...' Maar dat staat beter op zo'n site dan op die van de Volkskrant, waar je dat ook veel ziet.

Met journalistiek in de zin van onderzoek en nieuwsgaring heeft het weinig te maken, maar een aantal opinieschrijvers van TPO zijn best oké, met name degenen die in een niet zo ver verleden voor De Pers schreven (als dat nog iemand wat zegt). Er zitten best wel wat scherpe teksten tussen, en ook meningen die je anders gewoon niet hoort.
  donderdag 29 mei 2014 @ 16:11:48 #54
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140509461
Ben niet bekend met Joop, net even op de site gekeken maar het spreekt me niet echt aan. Als ik het zo wat doorblader valt de linkse insteek van de artikelen soms wel op. Die opiniestukjes lees ik per defenitie al niet, wie is er nou geïnteresseerd in de mening van een bepaald individu? Ze zijn nogal prominent aanwezig op de voorpagina en al dan niet geschreven door verzuurde personen.
Say what?
pi_140511993
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:25:30 #56
45206 Pietverdriet
pi_140512045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
Nee, dat is het ware gezicht van Links.
pi_140512585
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuiting :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_140513727
Wat is GBL ?
pi_140513792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:33 schreef Tamabralski het volgende:
Wat is GBL ?
Grote Blonde Leider, dwz. Geert Wilders, als woordspeling op de GVR van Roald Dahl, die overigens natuurlijk niks te maken heeft met Wilders.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 18:36:53 ]
pi_140514145
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuiting :')
Jij scheert nu alle linksen over één kam. Er zijn velen die GBL niet as links boegbeeld beschouwen. Nog zijn Israel-lul-zuigende-moslim-haat partij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamabralski op 29-05-2014 19:00:40 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:41:22 #61
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_140566589
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Eerder krapuul.nl

Ja, het kan nog erger dan joop.nl
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_140584626
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Eerder krapuul.nl

Het kan inderdaad nog erger dan Joop.
Wat een stelletje huilebalken zitten op krapuul zeg, mensenkinderen.
De frustratie druipt er gewoon vanaf bij die stukjes, geweldig _O-
pi_140586256
quote:

[..]

Eerder krapuul.nl

Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.
pi_140586915
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:58 schreef waht het volgende:

[..]

Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.
schelden, afzeiken en minachten is makkelijk natuurlijk...
Veel moeilijker is het om inhoudelijk te beargumenteren.
Ken je dat eigenlijk nog ?
Zoiets van : 'allemaal links, en links is fout ' is nog steeds leeg, maar het is wel een goede eerste stap, goede eerste poging

Overigens ken ik die krapuulsite niet. Misschien toch eens kijken daar.
pi_140590571
quote:

Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?

Heb jij dan niet door dat er i.i.g meer tolerantie is dan waar jij liever naartoe gaat?(Joop & co)
want als men hier echt zo 'rechts' en "eng/gevaarlijk"was, dan had jij hier nooit je mening kunnen
uiten.
  zondag 1 juni 2014 @ 09:15:31 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_140590951
Ik heb Joop ook al een aantal jaar in mijn dagelijks rondje opgenomen, maar pas de laatste tijd (afgelopen 5 maanden) begint het echt de moeite waard te worden. Ze plaatsten nu meer provocerende stukken en hebben een vaste kliek aan uitgesproken bloggers aangenomen.

Joop wilde een soort van linkse variant van Geenstijl zijn. Dat waren ze eerst niet. Te middle of the road, te weinig schreeuwerig. Door de toon te verscherpen komt het vaak wat dommiger over, maar het wakkert wel veel meer de discussie aan en biedt ook een serieus tegengeluid. Door consequent in te zetten op linkse paradepaardjes (institutioneel racisme met name) bouwen ze ook een duidelijk profiel op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_140591001
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?
Nee.... moet ik dat doen dan ?

quote:
Heb jij dan niet door dat er i.i.g meer tolerantie is dan waar jij liever naartoe gaat?(Joop & co)
want als men hier echt zo 'rechts' en "eng/gevaarlijk"was, dan had jij hier nooit je mening kunnen
uiten.
Je denkt dat je weet wat ik vind over FOK, maar het zijn je eigen hangups die je projecteert.
Rellerige discussies zijn eerder een voorbeeld van een gebrek aan tolerantie, toch ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 01-06-2014 09:30:56 ]
pi_140591048
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:15 schreef Ryon het volgende:
Ik heb Joop ook al een aantal jaar in mijn dagelijks rondje opgenomen, maar pas de laatste tijd (afgelopen 5 maanden) begint het echt de moeite waard te worden. Ze plaatsten nu meer provocerende stukken en hebben een vaste kliek aan uitgesproken bloggers aangenomen.

Joop wilde een soort van linkse variant van Geenstijl zijn. Dat waren ze eerst niet. Te middle of the road, te weinig schreeuwerig. Door de toon te verscherpen komt het vaak wat dommiger over, maar het wakkert wel veel meer de discussie aan en biedt ook een serieus tegengeluid. Door consequent in te zetten op linkse paradepaardjes (institutioneel racisme met name) bouwen ze ook een duidelijk profiel op.
Nu zit de redactie in een fase, als reactie op de zwartepietenhysterie, met veel aandacht voor discriminatie. Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.
Het is waardeloos om de hufterigheid van geenstijl (artikels + reacties) te verlinksen.
Dát zie ik de-hemel-zij-geprezen ook niet bij joop.
  zondag 1 juni 2014 @ 10:07:01 #69
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_140591388
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:30 schreef Bluesdude het volgende:
Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.
Het is een term uit de sociale wetenschap om een specifiek vorm van racisme aan te duiden. Het concept is echter omstreden in sociaalwetenschappelijk opzicht en wordt voornamelijk door de uitgesproken linkse hoek omarmd. Het is niet alleen dat er vanuit die hoek meer aandacht voor is, het is ook dat er bewust beleid gecreëerd wordt om het te verminderen. Tijdens de jaren negentig was hier relatief veel aandacht voor. Het is een paradepaardje omdat het een belangrijke grondslag vormt voor heel erg veel diversiteitsbeleid en overheidsinmenging.

Na de Fortuynrevolte kwam er een belangrijke omslag in het denken. Het werd weggezet als multiculturele politiek correcte linkse prietpraat door bijv de Telegraaf en een paar jaar later ook Geenstijl. Deze gedachtegang is het afgelopen decennium dominant geweest.

Joop heeft het mede dankzij de ophef rondom de figuur Zwarte Piet weer succesvol op de agenda gekregen. Dat kan je zonder meer een groot succes voor de linkse hoek noemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 1 juni 2014 @ 11:09:41 #70
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140592249
quote:

[..]

Eerder krapuul.nl

Fak, wat een pareltje is dat. _O- :')

Alleen het gebruik van tags als 'XENOFOBIE EN RACISME' zijn geniaal. In het eerste artikel wat ik aanklik op de FP wordt PowNed in een paar zinnen beticht van racisme, haatzaaien, intimidatie, bedriegen en nazisme. In het tweede artikel Elsevier van nazisme. :o Als je zo gemakkelijk met die termen zwaait is je geloofwaardigheid ook gelijk weg. :P
Say what?
  zondag 8 juni 2014 @ 22:55:40 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140850969
Het grote verschil tussen Joop en Geenstijl is dat GS nog wat humor en ironie kent en zichzelf niet altijd uiterst serieus neemt. Ook is hun diversiteit aan meningen veel groter.
Bij Joop kunnen ze dat niet. Het is (in hun ogen) altijd bloedserieus. Of nu een foto van een negervoetballer racisme is of het gebruik van het woord meisje. De helft van de artikelen gaan over (vermeend) racisme. Er is geen enkele ruimte voor een tegengeluid.
The End Times are wild
pi_140851959
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:55 schreef LXIV het volgende:
. Er is geen enkele ruimte voor een tegengeluid.
Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.
Dat is dom beleid voor een opiniesite, waar men graag discussie wilt.... meer hits, meer besproken her en der...nog meer hits.
  zondag 8 juni 2014 @ 23:13:02 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140852048
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.
Dat is dom beleid voor een opiniesite, waar men graag discussie wilt.... meer hits, meer besproken her en der...nog meer hits.
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.
The End Times are wild
pi_140852168
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan zijn.... mis ik ook op FOK.. en nog een miljoen Nederlandse fora, weblogs etc.
Maar de spot naar anderen van geenstijl (schrijvers en reageeerders) is hufterigheid.
Ik kom er niet veel. Omdat ik die graag missen wil.
pi_140852537
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

GS en zelfspot?

Maak je nou een grapje? GS bespot alles en iedereen, behalve zichzelf.

Sterker, iemand die waagt kritiek te uiten op GS kan een artikel op de website tegemoet zien met hem of haar in de hoofdrol.

Kinderachtige baggersite.
  zondag 8 juni 2014 @ 23:26:36 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140852756
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

GS en zelfspot?

Maak je nou een grapje? GS bespot alles en iedereen, behalve zichzelf.

Sterker, iemand die waagt kritiek te uiten op GS kan een artikel op de website tegemoet zien met hem of haar in de hoofdrol.

Kinderachtige baggersite.
GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.
The End Times are wild
pi_140853027
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.
Joop zuigt, maar GS is naar mijn idee geen haar beter. Wat jij zelfspot noemt is niet meer dan domrechtse zuurpruimerij.
  zondag 8 juni 2014 @ 23:31:56 #78
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_140853035
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

De zelfspot van GS is vooral een maniertje om toch vooral zo grof mogelijk uit de hoek te kunnen komen. Onbeschoftheid verpakken als een geintje is geen ironie.
pi_140860830
GeenStijl is een van de weinigen/laatsten die nog echte journalistiek pleegt. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140861273
Linksmensen hebben geen eigen mening. Het groepsgedrag is sterker dan het individuele gedrag en dient als toonaangevend te worden geaccepteerd. Daar speelt Joop op in.

Als voorbeeld wordt nu opeens GeenStijl geciteerd. Dat was enkele jaren geleden op Fok onmogelijk. GeenStijl werd stelselmatig genegeerd want dat was not done. Ik kreeg er zelfs een ban voor...

Hypocriet of meegaand?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 9 juni 2014 @ 08:03:36 #81
45206 Pietverdriet
pi_140861413
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 07:25 schreef cempexo het volgende:
Linksmensen hebben geen eigen mening. Het groepsgedrag is sterker dan het individuele gedrag en dient als toonaangevend te worden geaccepteerd. Daar speelt Joop op in.

Als voorbeeld wordt nu opeens GeenStijl geciteerd. Dat was enkele jaren geleden op Fok onmogelijk. GeenStijl werd stelselmatig genegeerd want dat was not done. Ik kreeg er zelfs een ban voor...

Hypocriet of meegaand?
Het is tekenend voor linkse mods.
  maandag 9 juni 2014 @ 08:09:29 #82
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_140861437
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:31 schreef Terecht het volgende:

[..]

De zelfspot van GS is vooral een maniertje om toch vooral zo grof mogelijk uit de hoek te kunnen komen. Onbeschoftheid verpakken als een geintje is geen ironie.
Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 9 juni 2014 @ 08:20:19 #83
45206 Pietverdriet
pi_140861506
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.
Helaas zien sommige journalisten onbeschoftheid als journalistiek, het subtiele verschil is te hoog gegrepen voor ze
pi_140861547
quote:

[..]

Behalve als het om iets gaat waarmee je het niet eens bent natuurlijk
  maandag 9 juni 2014 @ 08:30:39 #85
379943 Paper_Tiger
pi_140861562
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 08:28 schreef Rurik het volgende:

[..]

Behalve als het om iets gaat waarmee je het niet eens bent natuurlijk
Spreek voor jezelf. Ik vind het allemaal prima. Als ik het ergens mee eens ben verandert de manier van journalistiek over het onderwerp daar niets aan.
  maandag 9 juni 2014 @ 08:31:08 #86
379943 Paper_Tiger
pi_140861566
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helaas zien sommige journalisten onbeschoftheid als journalistiek, het subtiele verschil is te hoog gegrepen voor ze
Ik ken er eigenlijk maar een waar dat voor opgaat.
  maandag 9 juni 2014 @ 08:42:22 #87
45206 Pietverdriet
pi_140861659
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ken er eigenlijk maar een waar dat voor opgaat.
Jij mag meedoen aan deze RFP
NWS / Amerikaans Secret Service zoekt Sarcasme Detector, echt waar
pi_140861716
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 07:25 schreef cempexo het volgende:
Linksmensen hebben geen eigen mening.
Behold..... de combinatie van domheid, arrogantie en verkettering.
  maandag 9 juni 2014 @ 08:54:01 #89
45206 Pietverdriet
pi_140861731
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 08:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee, linkse mensen staan bekend om hun individualiteit, persoonlijke meningen en vrijheden.
Ze willen alleen niet dat anderen die hebben, niet?
pi_140861765
quote:

[..]

Goebbels was zo'n journalist.
  maandag 9 juni 2014 @ 09:07:31 #91
45206 Pietverdriet
pi_140861853
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2014 08:57 schreef waht het volgende:

[..]

Goebbels was zo'n journalist.
En zooo niet doorhebben hoe ironie werkt...
pi_140862617
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 08:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

complimenten...slim om zo in beeld te komen als nieuwe Fok moderator...je hebt talent.
pi_140862800
Maar wat is nou het probleem? Boeien dat één of andere kut website extreemlinkse bullshit verkondigt. Zelfde geldt voor extreemrechtse troep. Wat is de optie? Censuur?

Ik kom per definitie niet op websites die zichzelf onderscheiden door de stempel links of rechts of andere soortgelijke polariserende onzin.
pi_140862847
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 04:30 schreef El_Matador het volgende:
GeenStijl is een van de weinigen/laatsten die nog echte journalistiek pleegt. _O_
Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?
  maandag 9 juni 2014 @ 10:33:15 #95
379943 Paper_Tiger
pi_140863035
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?
Nieuws inkopen bij een persagentschap dan wel? Echte journalistiek is al lang wegbezuinigd.
  maandag 9 juni 2014 @ 10:38:09 #96
45206 Pietverdriet
pi_140863112
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dagelijkse praktijk bij kranten, tijdschriften en andere media, beetje vreemd om dat geenstijl te verwijten
pi_140863136
die gasten van geenstijl worden betaald door de telegraaf dus dat zijn bij voorbaat al extreem rechtse mongolen....
pi_140863211
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dagelijkse praktijk bij kranten, tijdschriften en andere media, beetje vreemd om dat geenstijl te verwijten
Nou, nee. Dat is simpelweg niet waar.

Natuurlijk wordt er nieuws ingekocht en overgenomen van concurrenten. Punt is echter dat GS enkel en alleen draait op wat anderen hebben geschreven/uitgezocht.
pi_140863250
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 09-06-2014 10:48:40 ]
  maandag 9 juni 2014 @ 10:44:40 #100
379943 Paper_Tiger
pi_140863262
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef Xaxax het volgende:
die gasten van geenstijl worden betaald door de telegraaf dus dat zijn bij voorbaat al extreem rechtse mongolen....
Iedereen die niet spontaan al zijn organen afstaat aan de armen is hier op Fok! natuurlijk al snel een rechtse mongool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')