abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:59:52 #26
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_140502036
Ik zou Joop eerder de tegenhanger van stormfront noemen dan van Geenstijl.
pi_140502134
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:57 schreef Tem het volgende:

[..]

Maarja, Fok! is natuurlijk een veel breder discussieforum dan GS en Joop, die toch meer gericht zijn op het actuele nieuws en politieke standpunten.
\\Ja.. breedheid met vele andere subfora, maar we vergelijken in dit topic toch met POL/NWS ?
pi_140502162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

\\Ja.. breedheid met vele andere subfora, maar we vergelijken in dit topic toch met POL/NWS ?
Ja, maar Fok! bestaat uit meer dan alleen POL/NWS dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Zoals ik uitleg in het gedeelte wat je hebt weggelaten in je quote.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 12:09:10 ]
pi_140502299
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat FOK! transparanter maakt is dat de bezoekers posts kunnen zien voor ze weggehaald worden.
Sommige bezoekers zien het. Maar als het eenmaal weg is dan valt er niks te zien.
In NWS is het me meerdere malen overkomen dat posts van mij snel werden weggehaald. Binnen een kwartier dus

quote:
In die zin zal het dus sneller belkend worden als er een mod aan machtsmisbruik doet. Ook kan men hier de mods aanspreken op het modgedrag.
Aanspreken ? Dat deed ik dus bij een NWS-mod in fb-nws. Mijn posts werden direct weggehaald en per pm werd ik bedreigd met alweer een ban.
In POL-fb ( kees22 en zijn avatar) scheen ik kritiek te hebben op het banbeleid tav kees22. Dat was helemaal niet zo.. Maar een modje/admin liet me verbannen daarvoor. Ik weet niet wie.. dus die kan ik niet aanspreken en dan krijg je toch weer de dooddoener: verboden te spreken over bans.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:09:12 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140502302
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik zou Joop eerder de tegenhanger van stormfront noemen dan van Geenstijl.
Nee dat is Indymedia

Joop.nl is meer de linkse variant van De Dagelijkse Standaard
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:10:14 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140502339
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Sommige bezoekers zien het. Maar als het eenmaal weg is dan valt er niks te zien.
In NWS is het me meerdere malen overkomen dat posts van mij snel werden weggehaald. Binnen een kwartier dus

[..]

Aanspreken ? Dat deed ik dus bij een NWS-mod in fb-nws. Mijn posts werden direct weggehaald en per pm werd ik bedreigd met alweer een ban.
In POL-fb ( kees22 en zijn avatar) scheen ik kritiek te hebben op het banbeleid tav kees22. Dat was helemaal niet zo.. Maar een modje/admin liet me verbannen daarvoor. Ik weet niet wie.. dus die kan ik niet aanspreken en dan krijg je toch weer de dooddoener: verboden te spreken over bans.
Goed over NWS ga ik verder niet dus daar kan ik geen ja of nee op zeggen.
pi_140502349
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:04 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, maar Fok! bestaat uit meer dan alleen POL/NWS dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Zoals ik uitleg in het gedeelte wat je hebt weggelaten in je quote.
Mijn vergelijking geldt voor POL/NWS. Gaat dus wel op. Idd gaat niet op voor ander subfora
pi_140502380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn vergelijking geldt voor POL/NWS. Gaat dus wel op. Idd gaat niet op voor ander subfora
Oke wat jij wil, alleen slaat je vergelijking nergens op. Appels met peren vergelijken.
pi_140502404
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee dat is Indymedia

Joop.nl is meer de linkse variant van De Dagelijkse Standaard
Alweer jaren geleden dat ik op indymedia was, maar ik zag die ontieglijke hufterigheid van stormfrontreacties niet op indymedia. Gelieve niet indymedia te verketteren
pi_140502438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ik had een wat andere mening over Zwarte Piet dan wenselijk was.
Dat is op fok ook goed voor een flinke portie censuur en moderatie :+
pi_140502490
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Oke wat jij wil, alleen slaat je vergelijking nergens op. Appels met peren vergelijken.
Het ging om vooraf censureren. Best te vergelijken en best de conclusie te maken dat wbt POL/NWS die ballotage het niveau zal verhogen.
pi_140502640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het ging om vooraf censureren. Best te vergelijken en best de conclusie te maken dat wbt POL/NWS die ballotage het niveau zal verhogen.
Maar niet uitvoerbaar. Want fok! =/= POL/NWS. Met wat jij voorstelt haal je het hele principe van een breed dynamisch forum als Fok! onderuit en daarnaast zou je dat niet kunnen doen met vrijwilligers omdat het veel intensiever modereren is. Vooraf censureren vind ik sowieso discutabel, iedere user is zelf verantwoordelijk voor zijn posts.
pi_140502645
Van Jole is te dom om zich te realiseren dat andere mensen slimmer zijn, en al lang bedacht hebben wat hij vervolgens presenteert alsof hij mensen de ogen opent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 12:31:06 #39
137949 Disana
pi_140503074
Kritiek van GS kan ik niet serieus nemen, maar verder heb ook ik geconstateerd dat Joop steeds marginaler en zuurder wordt. Ik heb ze nog wel op Facebook, maar lees ze eigenlijk niet meer.

Van Jole heb ik nooit kunnen waarderen. Hij is niet sympathiek en hij is niet origineel of verfrissend. Sinds kort heeft hij in de nacht van woensdag op donderdag een programma op Radio 1. Hij zucht en hakkelt, is binnen no time vermoeid, en draait bij voorkeur twee nummers achter elkaar omdat hij niets weet te zeggen. Van Jole moet maar eens met pensioen.
pi_140503597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een hoop rellerige reacties die ziet de lezer niet. Dat is niet transparant.
Best een goede zaak, want rellerige posts lokt bij de lezers ook weer rellerige reacties uit.

[..]

Juist.. die verzuurdheid, die agressie is veel erger op Fok. En op Joop.nl heb je net zo veel rechtse types als linkse types.
In de Zwarte Piet-discussie heb jij hier alle ruimte gehad om je mening te verkondigen die niet overeenkwam met de mening van, eh, de 'redactie'. En dat tot op het trollerige af. Dat weet ik nog goed.

Je inschatting is dus puur erop gebaseerd dat men bij Joop.nl door gekleurde moderatie een omgeving creëert waar jij met jouw mening gewoon veel minder kritiek of tegenspraak voor de kiezen krijgt.
pi_140504581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:47 schreef Igen het volgende:

[..]

In de Zwarte Piet-discussie heb jij hier alle ruimte gehad om je mening te verkondigen die niet overeenkwam met de mening van, eh, de 'redactie'. En dat tot op het trollerige af. Dat weet ik nog goed.\
trollerigheid/rellerigheid was heel normaal in die discussies
Ook door topmanagement... ik klaag ook niet over onvoldoende ruimte in die discussie

quote:
Je inschatting is dus puur erop gebaseerd dat men bij Joop.nl door gekleurde moderatie een omgeving creëert waar jij met jouw mening gewoon veel minder kritiek of tegenspraak voor de kiezen krijgt.
Dat is jouw eenzijdige visie.
Ik had het over vooraf rellerige posts niet toelaten. Een heel normaal iets van zgn linkse en rechtse sigtes.
Die posts wel toelaten zegt niks over andere meningen wel toelaten.
Je ziet zat rechtse meningen bij joop.nl/ afwijkende meningen tov die van de columnist en de redactie weet ook heel goed dat die meningen zeer nuttig zijn voor levendige discussies --->>> meer hits.. meer succes..
pi_140504684
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar niet uitvoerbaar.
Niet uitvoerbaar omdat het veel werk is, dat klopt bij Fok wel. Maar ik had het ook niet over al die andere subfora.
quote:
Want fok! =/= POL/NWS. Met wat jij voorstelt haal je het hele principe van een breed dynamisch forum als Fok! onderuit
Nee hoor... gewoon rellerige posts niet toelaten. Maar het was ook geen voorstel voor FOK.
Het was een vergelijking met joop.nl en als verklaring waarom het niveau daar beter is.
pi_140504986
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef Bluesdude het volgende:
Nee hoor... gewoon rellerige posts niet toelaten. Maar het was ook geen voorstel voor FOK.
Het was een vergelijking met joop.nl en als verklaring waarom het niveau daar beter is.
Dan moet iemand dat dus 24/7 monitoren. Of je moet een halve dag wachten tot je reactie eens geplaatst is, lekker dynamisch. Daarnaast moet je een definitie van rellerige posts gaan vastleggen en dat is niet altijd eenduidig. NWS/POL worden dan een soort besloten forums en dat lijkt me ook niet wenselijk.

Maar als het geen voorstel is waarom ga je dan toch een vergelijking maken? Het zijn gewoon twee totaal verschillende forums.

Maarja, hier gaan we het niet over eens worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 13:36:11 ]
pi_140504990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:31 schreef Disana het volgende:
Kritiek van GS kan ik niet serieus nemen, maar verder heb ook ik geconstateerd dat Joop steeds marginaler en zuurder wordt. Ik heb ze nog wel op Facebook, maar lees ze eigenlijk niet meer.

Van Jole heb ik nooit kunnen waarderen. Hij is niet sympathiek en hij is niet origineel of verfrissend. Sinds kort heeft hij in de nacht van woensdag op donderdag een programma op Radio 1. Hij zucht en hakkelt, is binnen no time vermoeid, en draait bij voorkeur twee nummers achter elkaar omdat hij niets weet te zeggen. Van Jole moet maar eens met pensioen.
Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
pi_140505348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
Kijk eens naar de politiek. Hij behoort tot de doelgroep van 50+ :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140505781
Er staan ook vaak genoeg artikelen op, zoals laatst een stukje over dat op er op universiteiten te veel vanuit een Eurocentrisch oogpunt les wordt gegeven, waarvan je met vrij grote zekerheid kunt stellen dat de auteur de enige persoon is in heel Nederland die er een probleem in ziet.
pi_140505950
Joop zou nog enige waarde hebben als het grappig was, niettemin is het enkel zuur gejank.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_140506832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
Er staan ook vaak genoeg artikelen op, zoals laatst een stukje over dat op er op universiteiten te veel vanuit een Eurocentrisch oogpunt les wordt gegeven, waarvan je met vrij grote zekerheid kunt stellen dat de auteur de enige persoon is in heel Nederland die er een probleem in ziet.
Ik denk niet dat hij de enigste persoon is, maar een discussie over een minderheidsstandpunt kan best nuttig zijn. Op alle discussiesites zie je minderheidsstandpunten.
pi_140506845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:09 schreef waht het volgende:
Joop zou nog enige waarde hebben als het grappig was, niettemin is het enkel zuur gejank.
en jij jankt niet zuur in dit topic?
pi_140507657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en jij jankt niet zuur in dit topic?
Nee, zonnetje in huis hier. *)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')