Dat is inderdaad nog jong. Misschien weegt het kritischer dan anderen spelen hem zwaar.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
Nee, dat is het ware gezicht van Links.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuitingquote:Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
Grote Blonde Leider, dwz. Geert Wilders, als woordspeling op de GVR van Roald Dahl, die overigens natuurlijk niks te maken heeft met Wilders.quote:
Jij scheert nu alle linksen over één kam. Er zijn velen die GBL niet as links boegbeeld beschouwen. Nog zijn Israel-lul-zuigende-moslim-haat partij.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuiting
Eerder krapuul.nlquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik zou Joop eerder de tegenhanger van stormfront noemen dan van Geenstijl.
Het kan inderdaad nog erger dan Joop.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eerder krapuul.nl
Ja, het kan nog erger dan joop.nl
Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eerder krapuul.nl
schelden, afzeiken en minachten is makkelijk natuurlijk...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:58 schreef waht het volgende:
[..]
Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.
Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
De kwaliteit van de discussies op joop.nl is echt wel stukken beter dan op Fok
Het niveau van POL/NWS zal zeker stijgen als men vooraf de reacties beoordeelt.
Een meerderheid van die pulp is uit rechtse hoek ... En daar zitten gecensureerde mensen die niet in staat zijn tot zelfkritiek. Ze wijten weigeringen van hun stukjes aan bijv links' . Maar niet aan hun eigen rellerige teksten.
Nee.... moet ik dat doen dan ?quote:Op zondag 1 juni 2014 08:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?
Je denkt dat je weet wat ik vind over FOK, maar het zijn je eigen hangups die je projecteert.quote:Heb jij dan niet door dat er i.i.g meer tolerantie is dan waar jij liever naartoe gaat?(Joop & co)
want als men hier echt zo 'rechts' en "eng/gevaarlijk"was, dan had jij hier nooit je mening kunnen
uiten.
Nu zit de redactie in een fase, als reactie op de zwartepietenhysterie, met veel aandacht voor discriminatie. Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:15 schreef Ryon het volgende:
Ik heb Joop ook al een aantal jaar in mijn dagelijks rondje opgenomen, maar pas de laatste tijd (afgelopen 5 maanden) begint het echt de moeite waard te worden. Ze plaatsten nu meer provocerende stukken en hebben een vaste kliek aan uitgesproken bloggers aangenomen.
Joop wilde een soort van linkse variant van Geenstijl zijn. Dat waren ze eerst niet. Te middle of the road, te weinig schreeuwerig. Door de toon te verscherpen komt het vaak wat dommiger over, maar het wakkert wel veel meer de discussie aan en biedt ook een serieus tegengeluid. Door consequent in te zetten op linkse paradepaardjes (institutioneel racisme met name) bouwen ze ook een duidelijk profiel op.
Het is een term uit de sociale wetenschap om een specifiek vorm van racisme aan te duiden. Het concept is echter omstreden in sociaalwetenschappelijk opzicht en wordt voornamelijk door de uitgesproken linkse hoek omarmd. Het is niet alleen dat er vanuit die hoek meer aandacht voor is, het is ook dat er bewust beleid gecreëerd wordt om het te verminderen. Tijdens de jaren negentig was hier relatief veel aandacht voor. Het is een paradepaardje omdat het een belangrijke grondslag vormt voor heel erg veel diversiteitsbeleid en overheidsinmenging.quote:Op zondag 1 juni 2014 09:30 schreef Bluesdude het volgende:
Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.
Fak, wat een pareltje is dat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eerder krapuul.nl
Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:55 schreef LXIV het volgende:
. Er is geen enkele ruimte voor een tegengeluid.
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.
Dat is dom beleid voor een opiniesite, waar men graag discussie wilt.... meer hits, meer besproken her en der...nog meer hits.
Kan zijn.... mis ik ook op FOK.. en nog een miljoen Nederlandse fora, weblogs etc.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.
GS en zelfspot?quote:Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |