abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 15:39:45 #51
137949 Disana
pi_140508535
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Hij moet nog even door, hij is nog maar 53... Je zou denken dat mensen eens wat rustiger en relativerender worden als ze eenmaal tot de doelgroep van Omroep MAX behoren.
Dat is inderdaad nog jong. Misschien weegt het kritischer dan anderen spelen hem zwaar.
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:44:53 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140508674
Ik vind die dingen als Post Online enzo nog veel erger, mensen schijnen te denken dat die onzin journalistiek is. Zelfs de FP gebruikt het nog wel eens als bron :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_140508993
Op TPO staan best leuke stukjes, hoewel ook vaak stukjes van mensen die het schrijven nog moeten leren. Van die eerstejaars studentjes met tweederangs verhaaltjes: 'Ik vind dat blablabla...' Maar dat staat beter op zo'n site dan op die van de Volkskrant, waar je dat ook veel ziet.

Met journalistiek in de zin van onderzoek en nieuwsgaring heeft het weinig te maken, maar een aantal opinieschrijvers van TPO zijn best oké, met name degenen die in een niet zo ver verleden voor De Pers schreven (als dat nog iemand wat zegt). Er zitten best wel wat scherpe teksten tussen, en ook meningen die je anders gewoon niet hoort.
  donderdag 29 mei 2014 @ 16:11:48 #54
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140509461
Ben niet bekend met Joop, net even op de site gekeken maar het spreekt me niet echt aan. Als ik het zo wat doorblader valt de linkse insteek van de artikelen soms wel op. Die opiniestukjes lees ik per defenitie al niet, wie is er nou geïnteresseerd in de mening van een bepaald individu? Ze zijn nogal prominent aanwezig op de voorpagina en al dan niet geschreven door verzuurde personen.
Say what?
pi_140511993
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:25:30 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140512045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Joop.nl is toch niet links. Comments van voorbijgangers op die site worden gewoon keihard gecensureerd. Alles wat niet het salonsocilistenstraatje past (de echte linkse meningen) worden gewoon niet geplaatst. Want dit is de VARA nu eenmaal. Nep links.
Nee, dat is het ware gezicht van Links.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140512585
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:23 schreef Tamabralski het volgende:
Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuiting :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_140513727
Wat is GBL ?
pi_140513792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:33 schreef Tamabralski het volgende:
Wat is GBL ?
Grote Blonde Leider, dwz. Geert Wilders, als woordspeling op de GVR van Roald Dahl, die overigens natuurlijk niks te maken heeft met Wilders.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 18:36:53 ]
pi_140514145
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ach, probeer op de faceboekpagina van de GBL maar eens een negatieve opmerking over de GBL te plaatsen... Het ware gezicht van vrijheid van meningsuiting :')
Jij scheert nu alle linksen over één kam. Er zijn velen die GBL niet as links boegbeeld beschouwen. Nog zijn Israel-lul-zuigende-moslim-haat partij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamabralski op 29-05-2014 19:00:40 ]
pi_140566589
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik zou Joop eerder de tegenhanger van stormfront noemen dan van Geenstijl.
Eerder krapuul.nl

Ja, het kan nog erger dan joop.nl
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_140584626
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Eerder krapuul.nl

Het kan inderdaad nog erger dan Joop.
Wat een stelletje huilebalken zitten op krapuul zeg, mensenkinderen.
De frustratie druipt er gewoon vanaf bij die stukjes, geweldig _O-
pi_140586256
quote:

[..]

Eerder krapuul.nl

Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_140586915
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:58 schreef waht het volgende:

[..]

Kende ik niet eens, maar inderdaad dat is nog een grotere kneuzenkermis dan Joop.
schelden, afzeiken en minachten is makkelijk natuurlijk...
Veel moeilijker is het om inhoudelijk te beargumenteren.
Ken je dat eigenlijk nog ?
Zoiets van : 'allemaal links, en links is fout ' is nog steeds leeg, maar het is wel een goede eerste stap, goede eerste poging

Overigens ken ik die krapuulsite niet. Misschien toch eens kijken daar.
pi_140590571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:02 schreef Bluesdude het volgende:

De kwaliteit van de discussies op joop.nl is echt wel stukken beter dan op Fok
Het niveau van POL/NWS zal zeker stijgen als men vooraf de reacties beoordeelt.
Een meerderheid van die pulp is uit rechtse hoek ... En daar zitten gecensureerde mensen die niet in staat zijn tot zelfkritiek. Ze wijten weigeringen van hun stukjes aan bijv links' . Maar niet aan hun eigen rellerige teksten.
Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?

Heb jij dan niet door dat er i.i.g meer tolerantie is dan waar jij liever naartoe gaat?(Joop & co)
want als men hier echt zo 'rechts' en "eng/gevaarlijk"was, dan had jij hier nooit je mening kunnen
uiten.
  zondag 1 juni 2014 @ 09:15:31 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_140590951
Ik heb Joop ook al een aantal jaar in mijn dagelijks rondje opgenomen, maar pas de laatste tijd (afgelopen 5 maanden) begint het echt de moeite waard te worden. Ze plaatsten nu meer provocerende stukken en hebben een vaste kliek aan uitgesproken bloggers aangenomen.

Joop wilde een soort van linkse variant van Geenstijl zijn. Dat waren ze eerst niet. Te middle of the road, te weinig schreeuwerig. Door de toon te verscherpen komt het vaak wat dommiger over, maar het wakkert wel veel meer de discussie aan en biedt ook een serieus tegengeluid. Door consequent in te zetten op linkse paradepaardjes (institutioneel racisme met name) bouwen ze ook een duidelijk profiel op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_140591001
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ga je nu je beklag doen dat op FOK! het rechtse geluid regeert en dat onredelijk is?
Nee.... moet ik dat doen dan ?

quote:
Heb jij dan niet door dat er i.i.g meer tolerantie is dan waar jij liever naartoe gaat?(Joop & co)
want als men hier echt zo 'rechts' en "eng/gevaarlijk"was, dan had jij hier nooit je mening kunnen
uiten.
Je denkt dat je weet wat ik vind over FOK, maar het zijn je eigen hangups die je projecteert.
Rellerige discussies zijn eerder een voorbeeld van een gebrek aan tolerantie, toch ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 01-06-2014 09:30:56 ]
pi_140591048
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:15 schreef Ryon het volgende:
Ik heb Joop ook al een aantal jaar in mijn dagelijks rondje opgenomen, maar pas de laatste tijd (afgelopen 5 maanden) begint het echt de moeite waard te worden. Ze plaatsten nu meer provocerende stukken en hebben een vaste kliek aan uitgesproken bloggers aangenomen.

Joop wilde een soort van linkse variant van Geenstijl zijn. Dat waren ze eerst niet. Te middle of the road, te weinig schreeuwerig. Door de toon te verscherpen komt het vaak wat dommiger over, maar het wakkert wel veel meer de discussie aan en biedt ook een serieus tegengeluid. Door consequent in te zetten op linkse paradepaardjes (institutioneel racisme met name) bouwen ze ook een duidelijk profiel op.
Nu zit de redactie in een fase, als reactie op de zwartepietenhysterie, met veel aandacht voor discriminatie. Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.
Het is waardeloos om de hufterigheid van geenstijl (artikels + reacties) te verlinksen.
Dát zie ik de-hemel-zij-geprezen ook niet bij joop.
  zondag 1 juni 2014 @ 10:07:01 #69
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_140591388
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:30 schreef Bluesdude het volgende:
Maar "institutioneel racisme" aanklagen (wth dat ook is) is nooit een paradepaardje van links geweest. Wel had links er meer aandacht voor dan rechts, generaliserend gesproken.
Het is een term uit de sociale wetenschap om een specifiek vorm van racisme aan te duiden. Het concept is echter omstreden in sociaalwetenschappelijk opzicht en wordt voornamelijk door de uitgesproken linkse hoek omarmd. Het is niet alleen dat er vanuit die hoek meer aandacht voor is, het is ook dat er bewust beleid gecreëerd wordt om het te verminderen. Tijdens de jaren negentig was hier relatief veel aandacht voor. Het is een paradepaardje omdat het een belangrijke grondslag vormt voor heel erg veel diversiteitsbeleid en overheidsinmenging.

Na de Fortuynrevolte kwam er een belangrijke omslag in het denken. Het werd weggezet als multiculturele politiek correcte linkse prietpraat door bijv de Telegraaf en een paar jaar later ook Geenstijl. Deze gedachtegang is het afgelopen decennium dominant geweest.

Joop heeft het mede dankzij de ophef rondom de figuur Zwarte Piet weer succesvol op de agenda gekregen. Dat kan je zonder meer een groot succes voor de linkse hoek noemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 1 juni 2014 @ 11:09:41 #70
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140592249
quote:

[..]

Eerder krapuul.nl

Fak, wat een pareltje is dat. _O- :')

Alleen het gebruik van tags als 'XENOFOBIE EN RACISME' zijn geniaal. In het eerste artikel wat ik aanklik op de FP wordt PowNed in een paar zinnen beticht van racisme, haatzaaien, intimidatie, bedriegen en nazisme. In het tweede artikel Elsevier van nazisme. :o Als je zo gemakkelijk met die termen zwaait is je geloofwaardigheid ook gelijk weg. :P
Say what?
  zondag 8 juni 2014 @ 22:55:40 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140850969
Het grote verschil tussen Joop en Geenstijl is dat GS nog wat humor en ironie kent en zichzelf niet altijd uiterst serieus neemt. Ook is hun diversiteit aan meningen veel groter.
Bij Joop kunnen ze dat niet. Het is (in hun ogen) altijd bloedserieus. Of nu een foto van een negervoetballer racisme is of het gebruik van het woord meisje. De helft van de artikelen gaan over (vermeend) racisme. Er is geen enkele ruimte voor een tegengeluid.
The End Times are wild
pi_140851959
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:55 schreef LXIV het volgende:
. Er is geen enkele ruimte voor een tegengeluid.
Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.
Dat is dom beleid voor een opiniesite, waar men graag discussie wilt.... meer hits, meer besproken her en der...nog meer hits.
  zondag 8 juni 2014 @ 23:13:02 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140852048
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Goed lezen en niet zo bevooroordeeld zijn . Er is genoeg tegengeluid , tegen de meningen van de columnisten. Maak niet de fout te denken dat de redactie alleen stukken plaatst die hun mening verwoorden.
Dat is dom beleid voor een opiniesite, waar men graag discussie wilt.... meer hits, meer besproken her en der...nog meer hits.
De zelfspot die GS bijvoorbeeld wel eigen is, mis ik op Joop.
The End Times are wild
pi_140852168
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan zijn.... mis ik ook op FOK.. en nog een miljoen Nederlandse fora, weblogs etc.
Maar de spot naar anderen van geenstijl (schrijvers en reageeerders) is hufterigheid.
Ik kom er niet veel. Omdat ik die graag missen wil.
pi_140852537
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

GS en zelfspot?

Maak je nou een grapje? GS bespot alles en iedereen, behalve zichzelf.

Sterker, iemand die waagt kritiek te uiten op GS kan een artikel op de website tegemoet zien met hem of haar in de hoofdrol.

Kinderachtige baggersite.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')