GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
GS en zelfspot?
Maak je nou een grapje? GS bespot alles en iedereen, behalve zichzelf.
Sterker, iemand die waagt kritiek te uiten op GS kan een artikel op de website tegemoet zien met hem of haar in de hoofdrol.
Kinderachtige baggersite.
Joop zuigt, maar GS is naar mijn idee geen haar beter. Wat jij zelfspot noemt is niet meer dan domrechtse zuurpruimerij.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.
De zelfspot van GS is vooral een maniertje om toch vooral zo grof mogelijk uit de hoek te kunnen komen. Onbeschoftheid verpakken als een geintje is geen ironie.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
GS zit vol met ironie en zelfspot. Die nemen zichzelf nog niet half zo serieus als Joop.
Het is tekenend voor linkse mods.quote:Op maandag 9 juni 2014 07:25 schreef cempexo het volgende:
Linksmensen hebben geen eigen mening. Het groepsgedrag is sterker dan het individuele gedrag en dient als toonaangevend te worden geaccepteerd. Daar speelt Joop op in.
Als voorbeeld wordt nu opeens GeenStijl geciteerd. Dat was enkele jaren geleden op Fok onmogelijk. GeenStijl werd stelselmatig genegeerd want dat was not done. Ik kreeg er zelfs een ban voor...
Hypocriet of meegaand?
Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
De zelfspot van GS is vooral een maniertje om toch vooral zo grof mogelijk uit de hoek te kunnen komen. Onbeschoftheid verpakken als een geintje is geen ironie.
Helaas zien sommige journalisten onbeschoftheid als journalistiek, het subtiele verschil is te hoog gegrepen voor zequote:Op maandag 9 juni 2014 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.
Behalve als het om iets gaat waarmee je het niet eens bent natuurlijkquote:Op maandag 9 juni 2014 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niks mis met onbeschoftheid in de journalistiek. Iets dik aanzetten om je punt te maken. Ik kan dat wel waarderen.
Spreek voor jezelf. Ik vind het allemaal prima. Als ik het ergens mee eens ben verandert de manier van journalistiek over het onderwerp daar niets aan.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:28 schreef Rurik het volgende:
[..]
Behalve als het om iets gaat waarmee je het niet eens bent natuurlijk
Ik ken er eigenlijk maar een waar dat voor opgaat.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas zien sommige journalisten onbeschoftheid als journalistiek, het subtiele verschil is te hoog gegrepen voor ze
Jij mag meedoen aan deze RFPquote:Op maandag 9 juni 2014 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken er eigenlijk maar een waar dat voor opgaat.
Nee, linkse mensen staan bekend om hun individualiteit, persoonlijke meningen en vrijheden.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Behold..... de combinatie van domheid, arrogantie en verkettering.
Goebbels was zo'n journalist.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En zooo niet doorhebben hoe ironie werkt...quote:
complimenten...slim om zo in beeld te komen als nieuwe Fok moderator...je hebt talent.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Behold..... de combinatie van domheid, arrogantie en verkettering.
Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?quote:Op maandag 9 juni 2014 04:30 schreef El_Matador het volgende:
GeenStijl is een van de weinigen/laatsten die nog echte journalistiek pleegt.
Nieuws inkopen bij een persagentschap dan wel? Echte journalistiek is al lang wegbezuinigd.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?
Dagelijkse praktijk bij kranten, tijdschriften en andere media, beetje vreemd om dat geenstijl te verwijtenquote:Op maandag 9 juni 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nieuws jatten van andere media en herschrijven in je eigen woorden is 'echte journalistiek'?
Nou, nee. Dat is simpelweg niet waar.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dagelijkse praktijk bij kranten, tijdschriften en andere media, beetje vreemd om dat geenstijl te verwijten
Iedereen die niet spontaan al zijn organen afstaat aan de armen is hier op Fok! natuurlijk al snel een rechtse mongool.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef Xaxax het volgende:
die gasten van geenstijl worden betaald door de telegraaf dus dat zijn bij voorbaat al extreem rechtse mongolen....
Nog even en je gaat me vertellen dat de Stentor zelf journalisten heeft over de hele wereld.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, nee. Dat is simpelweg niet waar.
Natuurlijk wordt er nieuws ingekocht en overgenomen van concurrenten. Punt is echter dat GS enkel en alleen draait op wat anderen hebben geschreven/uitgezocht.
quote:Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef Xaxax het volgende:
die gasten van geenstijl worden betaald door de telegraaf dus dat zijn bij voorbaat al extreem rechtse mongolen....
Maak dat eens hardquote:Op maandag 9 juni 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, nee. Dat is simpelweg niet waar.
Natuurlijk wordt er nieuws ingekocht en overgenomen van concurrenten. Punt is echter dat GS enkel en alleen draait op wat anderen hebben geschreven/uitgezocht.
Je snapt dat wij onderdeel uitmaken van een uitgever. En die heeft inderdaad mensen in het buitenland zitten.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nog even en je gaat me vertellen dat de Stentor zelf journalisten heeft over de hele wereld.
Dat is interessant. De PvdA heeft i.d.d. bijna het hele partijprogram overgenomen.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:49 schreef cempexo het volgende:
Nu hier toch experts zijn...de naam Joop is dat afgeleid van Joop den Uyl ?
Je weet wel die man die in de jaren 1939 regelmatig naar Duitsland ging om partijlezingen bij te wonen van Adolf Hitler en zijn vrienden?
Der Joop war sehr begeistert...
Wat valt er hard te maken?quote:
Dus geen buitenlands nieuws van Reuters?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt dat wij onderdeel uitmaken van een uitgever. En die heeft inderdaad mensen in het buitenland zitten.
Jij claimt dat GS alleen maar nieuws post wat anderen hebben uitgezocht. Dat zou ik graag hard gemaakt zien.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat valt er hard te maken?
Ik ken nota bene collega's die zelf onderzoek doen waar uiteindeljk nieuws uit komt rollen. Heel andere koek dus dan GS.
Ook.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dus geen buitenlands nieuws van Reuters?
ja via Google en op Wikipedia. Die laatste bron is inmiddels door zijn vrienden wat 'bijgesteld'...quote:Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is interessant. De PvdA heeft i.d.d. bijna het hele partijprogram overgenomen.
Is daar ergens een serieuze bron van?
Misschien moet je de site eens bezoeken.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij claimt dat GS alleen maar nieuws post wat anderen hebben uitgezocht. Dat zou ik graag hard gemaakt zien.
Toon maar aan
http://dare.uva.nl/document/96349quote:Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is interessant. De PvdA heeft i.d.d. bijna het hele partijprogram overgenomen.
Is daar ergens een serieuze bron van?
Volgens mij is dat bij geenstijl niet anders, maar hoor het graag van jequote:Op maandag 9 juni 2014 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook.
Maar ik heb hierboven al gesteld dat het een combinatie is van.
Wie claimt maakt hardquote:Op maandag 9 juni 2014 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je de site eens bezoeken.
Wat wil je? Een onderzoek?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bij geenstijl niet anders, maar hoor het graag van je
Oh, nu is het voornamelijk..quote:Op maandag 9 juni 2014 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil je? Een onderzoek?
GS citeert voornamelijk andere media of haalt het nieuws uit persberichten. Interviews lees je bijvoorbeeld zelden op de website, met uitzondering van enkele korte PowNed-achtige filmpjes.
Nope. GS bedrijft geen journalistiek.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, nu is het voornamelijk..
Net was het nog alleen maar.
Kortom, zelfde praktijk als bij andere media.
quote:Op maandag 9 juni 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. GS bedrijft geen journalistiek.
Goh, zelfs de stentor neemt nieuws van geenstijl overquote:Op maandag 9 juni 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze voldoen aan de definitiequote:Op maandag 9 juni 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Journalistiek is te omschrijven als het verzamelen van meestal nieuwe of actuele gegevens, ze bewerken en met enige regelmaat publiceren voor het publiek in het algemeen of voor bepaalde publieksgroepen. Daarbij gaat het om gegevens die meestal van algemeen belang zijn, waarbij met name onderwerpen als politiek, economie en veiligheid worden gevolgd, afgezien van plotselinge sterk negatieve en in mindere mate positieve verschijnselen
Volgens jouw definities misschien. Als het is zoals jij zegt bestaat er feitelijk geen journalistiek meer.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie hebben een tamelijk vreemd beeld van journalistiek bedrijven.
Een filmpje online zetten is geen journalistiek. Een 06-nr achterhalen evenmin.
Journalistiek is zaken uitzoeken, mensen interviewen, documenten doorspitten, hoor- en wederhoor toepassen.
Dus wel.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Volgens jouw definities misschien. Als het is zoals jij zegt bestaat er feitelijk geen journalistiek meer.
Je wilde volhouden dat De Volkskrant een kwaliteitsmedium is?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:11 schreef Ryon het volgende:
De rol van Geenstijl als nieuwsmaker is niet volledig afwezig maar is inderdaad zeer beperkt. Wat de Volkskrant bijna dagelijks doet, doet geen incidenteel. Dat weten wij zelf ook wel trouwens, vandaar dat ze er veel tamtam over maken als ze wel een keer iets hebben. Oh, en waarom ze dus ook dagelijks de Volkskrant overtikken.
Zeker niet.quote:
GS past een formule toe.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je wilde volhouden dat De Volkskrant een kwaliteitsmedium is?![]()
GeenStijl is een van de weinigen die met berichten komen die je nergens leest. Die ANP-shit is allemaal hetzelfde.
Dat je een site met een duidelijke politieke kleur en gebrek aan nuance een beter medium vindt dan de Volkskrant zegt wel genoeg lijkt me.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GeenStijl is een van de weinigen die met berichten komen die je nergens leest. Die ANP-shit is allemaal hetzelfde.
Maar Matador denkt ook dat 9/11 een inside job is, dus ja...quote:Op maandag 9 juni 2014 11:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat je een site met een duidelijke politieke kleur en gebrek aan nuance een beter medium vindt dan de Volkskrant zegt wel genoeg lijkt me.
Hun actie GeenPeil bij de verkiezingen was erg goed, de acties in het EP, de focus die duidelijk ligt om het establishment te bekritiseren, etc. etc.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
GS past een formule toe.
Men neemt een nieuwsfeit (ANP, Volkskrant, NRC, etc) en gooit er vervolgens een GS-sausje overheen. Veel verneukt taalgebruik en boosdoenerij. Tsja, daar krijg je wel unieke berichten van. In een bepaald opzicht althans.
De Volkskrant heeft geen "duidelijke politieke kleur"?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat je een site met een duidelijke politieke kleur en gebrek aan nuance een beter medium vindt dan de Volkskrant zegt wel genoeg lijkt me.
Zoals elk weldenkend mens idd.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar Matador denkt ook dat 9/11 een inside job is, dus ja...
Door je beperkte voorraad argumenten heen Koos?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar Matador denkt ook dat 9/11 een inside job is, dus ja...
Het klopt inderdaad dat de Volkskrant links van het politieke midden zit, maar gebrek aan ratio en nuance of gebruik van debiele termen kun je de Volkskrant niet verwijten. GS daarentegen wel. En niet te zuinig.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:
De Volkskrant heeft geen "duidelijke politieke kleur"?![]()
Toch raar dat het tot de drie Nederlandse kwaliteitskranten behoort dan.quote:En de Volkskrant is vaak bagger, met af en toe een goed stukje.
GeenPeil was een tikkeltje sneu, maar op zich aardig bedacht.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hun actie GeenPeil bij de verkiezingen was erg goed, de acties in het EP, de focus die duidelijk ligt om het establishment te bekritiseren, etc. etc.
Het opzoeken van teksten die iets dieper gaan en die linken, in plaats van de bagger die AD, Volkskrant en NRC overtikken van het ANP.
Wat jij "debiel" vindt, is jouw keuze. Ik vind GeenStijl wel grappig met hun neologismen en contaminaties. Soort Koot en Bie.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat de Volkskrant links van het politieke midden zit, maar gebrek aan ratio en nuance of gebruik van debiele termen kun je de Volkskrant niet verwijten. GS daarentegen wel. En niet te zuinig.
Dat het daartoe wordt gerekend, maakt het nog niet waar.quote:Toch raar dat het tot de drie Nederlandse kwaliteitskranten behoort dan.
Vroeger gedaan, ik kom uit een Volkskrantgezin waar ook de NRC gelezen werd. Heb in beide kranten gruwelijke fouten of verdraaiingen gezien. Kwaliteit is echt wat anders. The Guardian doet zijn best.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
GeenPeil was een tikkeltje sneu, maar op zich aardig bedacht.
Verder vergis je je nogal sterk in de VK en het NRC. Die plaatsen hun achtergrondverhalen dan ook meestal niet integraal op de site. NRC tegenwoordig wel, maar achter een betaalmuur.
Voordat je zo'n grote broek aantrekt zou ik beide kranten eerst eens langere tijd gaan lezen.
Laat ik mijn wikipedia kennis dan ook maar even tentoonspreiden:quote:Op maandag 9 juni 2014 10:49 schreef cempexo het volgende:
Nu hier toch experts zijn...de naam Joop is dat afgeleid van Joop den Uyl ?
Je weet wel die man die in de jaren 1939 regelmatig naar Duitsland ging om partijlezingen bij te wonen van Adolf Hitler en zijn vrienden?
Der Joop war sehr begeistert...
Dat jij het grappig vindt zegt niets over het journalistiek niveau, alleen over jouw aparte gevoel voor humor.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:29 schreef El_Matador het volgende:
Wat jij "debiel" vindt, is jouw keuze. Ik vind GeenStijl wel grappig met hun neologismen en contaminaties. Soort Koot en Bie.
Dat jij hier roept dat de Volkskrant vooral bagger is maakt ook niet dat dat waar is.quote:Dat het daartoe wordt gerekend, maakt het nog niet waar.![]()
Euh.. Kijk eens naar de frontpage van afgelopen weken: http://www.geenstijl.nl/quote:Op maandag 9 juni 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe durf je te klagen over kwaliteit en tegelijkertijd GS op een voetstuk te plaatsen?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vroeger gedaan, ik kom uit een Volkskrantgezin waar ook de NRC gelezen werd. Heb in beide kranten gruwelijke fouten of verdraaiingen gezien. Kwaliteit is echt wat anders. The Guardian doet zijn best.
Dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat jij het grappig vindt zegt niets over het journalistiek niveau,
Volgens mij ben ik niet de enige die GS leest, zeg maar. Die TV vind ik wel bagger, sowieso, oude mediaquote:alleen over jouw aparte gevoel voor humor.
Neuh, ik heb er genoeg in gelezen.quote:Dat jij hier roept dat de Volkskrant vooral bagger is maakt ook niet dat dat waar is.
GeenStijl is een gratis weblog. Volkskrant en NRC zijn betaalde media. Nogal een verschilletje.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe durf je te klagen over kwaliteit en tegelijkertijd GS op een voetstuk te plaatsen?
Een van de verklaringen waarom je voor de inhoud beter bij de VK en de NRC kan zijnquote:Op maandag 9 juni 2014 11:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GeenStijl is een gratis weblog. Volkskrant en NRC zijn betaalde media. Nogal een verschilletje.
Ja, is alles wat geld kost per definitie beter?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een van de verklaringen waarom je voor de inhoud beter bij de VK en de NRC kan zijn
Per definitie?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, is alles wat geld kost per definitie beter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |