God-ver-domme dat wilde ik zeggen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
Overigens voor de flauwe TT grap:
Or are we dancer?
Het is mooier voor de vaste gasten, maar daarmee ga je wel een beetje voorbij aan het idee dat het een gids voor nieuwkomers isquote:Op woensdag 28 mei 2014 00:21 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het trouwens mooier als de namen van de albums er niet tussen staan? Gewoon alleen de plaatjes? Dan is het ook een mooi zoekplaatje zoals in het JazztopicMaar goed, ook daar mag je het mee oneens zijn.
Ja man, wow...die track van Luther is echt fantastisch. Echt heel goed. Rest van dát album wel minder, maar man man man. Mezzanine en Blue Lines zijn echte klassiekers. Ken je die al?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:24 schreef Kerftminister het volgende:
Over Trip-Hop trouwens, heb ik me voorgenomen om eerst maar met Massive Attack te beginnen, aangezien de titelsong van Luther van ze is, en die bevalt me wel.
Dat staat cool. Is this it doet dat truckje ook, op een of andere manier maakt het de titel veel interessanter dan mét vraagteken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:26 schreef DO2 het volgende:
De albumtitel waar de TT naar verwijst is zonder vraagteken, overigens. Wat eigenlijk wel opmerkelijk is.
Van naam alleen. Heb lang met het idee gezeten dat Trip-Hop als genre niks voor mij is, maar dat heb ik met ontelbare genres gehad en telkens bleek het onjuist te zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja man, wow...die track van Luther is echt fantastisch. Echt heel goed. Rest van dát album wel minder, maar man man man. Mezzanine en Blue Lines zijn echte klassiekers. Ken je die al?
Ah. Staat cool. Ok.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat staat cool. Is this it doet dat truckje ook, op een of andere manier maakt het de titel veel interessanter dan mét vraagteken.
Ik heb seizoen 3 nog niet gekeken, ik vond het uiteindelijk toch een beetje tegenvallen ondanks de geweldige eerste afleveringen. Ik ben even haar naam vergeten, maar ze geven die chick echt een veel te kleine rol....quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Van naam alleen. Heb lang met het idee gezeten dat Trip-Hop als genre niks voor mij is, maar dat heb ik met ontelbare genres gehad en telkens bleek het onjuist te zijn.
Wist niet dat er meer mensen hier waren die Luther gezien hebben.Seizoen 3 staat al een tijdje op me te wachten, moet ik eens snel bekijken, want wil door naar de volgende serie.
Ja, staan zeker goede nummers op. Maar niet zo goed als geheel als die eerste albums. Maar eigenlijk is hun hele oeuvre wel heel sterk.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:30 schreef Tchock het volgende:
Heligoland is ook erg tof van Massive Attack. De laatste vier tracks zijn bijna perfect.
Oh shoot, had geen idee. Nu je het zegt...Die hipsters ook hequote:Op woensdag 28 mei 2014 00:26 schreef DO2 het volgende:
De albumtitel waar de TT naar verwijst is zonder vraagteken, overigens. Wat eigenlijk wel opmerkelijk is.
Die rooie ja.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb seizoen 3 nog niet gekeken, ik vond het uiteindelijk toch een beetje tegenvallen ondanks de geweldige eerste afleveringen. Ik ben even haar naam vergeten, maar ze geven die chick echt een veel te kleine rol....
Ze mag blijven, ja.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:32 schreef Norrage het volgende:
Was trouwens geweldig net bij Jools, die Sharon. Wat een stem. En wat een lieve vrouw
quote:
quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
Overigens voor de flauwe TT grap:
Or are we dancer?
quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:35 schreef Kerftminister het volgende:
Albums met vragen zonder vraagteken.
[ afbeelding ]
Ik vind de scheidslijn tussen postpunk en new wave nogal vaag. Ik zal mezelf nooit een postpunk liefhebber noemen al is het maar omdat ik geen idee heb welke bands daaronder vallenquote:Op woensdag 28 mei 2014 01:31 schreef DO2 het volgende:
Post-Punk is een nogal breed en vaag begrip. Ik geloof dat je zelfs U2 onder Post-Punk kan of mag scharen,.
Maar wanneer we het hebben over creatieve bands die het rauwe, directe en minimalistische geluid van punk als uitgangspunt hebben genomen en daarmee zijn gaan experimenteren, ben ik inderdaad een groot liefhebber.
Moon & Antarcticaquote:Op woensdag 28 mei 2014 08:13 schreef kciR het volgende:
Ik luister nu Moon & Antarctica. Mijn favoriet van Modest Mouse is toch wel We Were Dead.. Maar omdat die andere in de fok's Indie Hall of Fame staat zet ik die nog maar eens aan.
Natuurlijk is het niet indie, maar wel het meest alom gewaardeerde album van Milesquote:Op woensdag 28 mei 2014 08:26 schreef Slobeend het volgende:
Even mijn bespiegelingen op de Hall of Fame. Bitches Brew is wmb alles behalve indie, daarnaast veel en veel minder dan Kind of Blue, wat veel meer jazz is natuurlijk. Maar Bitches Brew vind ik echt niet te harden![]()
Ik mis vooral TOTBL van Interpol en een () of Takk van Sigur Ros. Darkside en Madvillain verdienen de plek wat minder (ik verwacht nu doodsbedreigingen).
Nice! Veel plezierquote:Op woensdag 28 mei 2014 09:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Zo, off to Barcelona om tof te doen op Primavera Sound.
Wilde het hier toch even vermelden.![]()
Nice, ook nieuw album dit jaar?quote:
Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Wel jammer dat het s/t is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:57 schreef Pat-sounds het volgende:
Er komt zeker een nieuw album! Release is gepland op 1 augustus, titel is Angus & Julia Stone en de productie door Rick Rubin.Ik ben hier heel erg benieuwd naar
Even luisteren. Echt heerlijke muziek en samen zijn ze het bestquote:
die vind ik maar raar altijdquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:26 schreef Gehenna het volgende:
Fratsen is ook weer bij elkaar, en komen deze zomer met een nieuw albumwww.fratsen.info
Teveel fratsen?quote:
ranja is meer een C1000 type. Dat scheelt.quote:
quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ranja is meer een C1000 type. Dat scheelt.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef Kerftminister het volgende:
Angus & Julia Stone vandeweek geprobeerd maar vond het geen ruk aan, eentonige muziek met chipmunkzang waar Joanna Newsom jaloers op zou zijn.
Ik zou je vriendelijk willen vragen dit topic te verlaten en nooit meer terug te komen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef Kerftminister het volgende:
Angus & Julia Stone vandeweek geprobeerd maar vond het geen ruk aan, eentonige muziek met chipmunkzang waar Joanna Newsom jaloers op zou zijn.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef Kerftminister het volgende:
Joh.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:18 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu trouwens aan Angus & Julia Stone, zitten een stel figuren al jaren aan mn kop te zeiken dat ik dat moet luisteren, maar wat heeft dat vrouwke een vreemde stem, Joanna Newsom is er niks bij.
Ik doe net alsof ik dit niet gelezen heb.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou je vriendelijk willen vragen dit topic te verlaten en nooit meer terug te komen.
Jajaquote:Op woensdag 28 mei 2014 17:52 schreef Kerftminister het volgende:
God ik vergeet soms wat ik zelf al gezegd heb, dacht dat het ergens anders was.
[..]
Ik doe net alsof ik dit niet gelezen heb.
Met je Madvillainquote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef Kerftminister het volgende:
Aj, ik dacht even dat er een nieuw album op komst wasquote:
Ho! Geen slecht woord overquote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef Kerftminister het volgende:
quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:27 schreef DO2 het volgende:
Gelijk heb je, Gehenna. Er is veel te weinig liefde voorJoanna
in deze reeks.
En ze stijgt natuurlijk ver boven alle hipsterteven uit. Haar openhartigheid is van een compleet andere orde:
Ik moet wel toegeven dat ik blij ben dat ze die harde uithalen met die geknepen zangstem achter zich heeft gelaten. Haar stem is met de tijd echt veel volwassener geworden. Haar laatste album kent dat soort uithalen ( gelukkig ) niet.quote:
Beter dan Ys dus? Dat hield ik namelijk niet vol hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:50 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat ik blij ben dat ze die harde uithalen met die geknepen zangstem achter zich heeft gelaten. Haar stem is met de tijd echt veel volwassener geworden. Haar laatste album kent dat soort uithalen ( gelukkig ) niet.
En dat komt de nummers - die op zichzelf al fantastisch zijn - alleen maar ten goede.
De lelijkste kledingstukken die er bestaan ongeveer. Elk meisje dat knap is in een tuinbroek had er prachtig uit kunnen zien in iets anders. Voor mannen gaat die stelling trouwens ook op.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:48 schreef Kerftminister het volgende:
Tuinbroeken goed gecombineerd kan wel cute zijn hoor.
Heb het wel eens heel creatief en gedragen zien worden hoor, maar vervalt al heel snel in oubolligheid ja, dat zeker.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
De lelijkste kledingstukken die er bestaan ongeveer. Elk meisje dat knap is in een tuinbroek had er prachtig uit kunnen zien in iets anders. Voor mannen gaat die stelling trouwens ook op.
Is dat zo? Geen idee. Ik was diehard P&W'er dus ik miste Fallon altijd. In dat geval hoef je niet snel te gaan schakelen nu.quote:
Ja ofja boycotten, was gewoon gestopt met het luisteren van zn muziek omdat ik me anders ging ergeren, maar ben een beetje tot inzage gekomen dat het een beetje kinderachtig is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:05 schreef Tchock het volgende:
Wacht even, je vond de richting waar hij op ging niet goed, dus boycotte je twee jaar lang al zijn muziek?
Dat ik overal wel op terugkom later.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:12 schreef Tchock het volgende:
Kerft, jij bent zo'n enigma. Dat politieke beleid welke muziek je wel en niet luistert
- Geen artiesten met minder dan één album
- Liever geen artiesten met één album
- Geen artiesten uit bepaalde genres, ongeacht hun muziek
- Geen muziek van artiesten die hoog in je charts staan
- Geen muziek - nieuw of oud - van artiesten die momenteel geen leuke muziek maken.
Mis ik iets?
Boycot ik niet, luister gewoon alleen College Dropout en dan sommige tracks van MBDTF en LR nog, en Otis.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:14 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de Kanye West boycot gesteld is.
Hoort bij d'r routine, zo komt ze ook aan die gekke dansjes.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:24 schreef DO2 het volgende:
St. Vincent ziet er op die foto uit alsof ze een paar weken onder een brug geslapen heeft.
Ik ben St. Vincent ik zie er echt niet uit ohhh hahaha maar dat is omdat het mij, St. Vincent, ook helemaal niets boeit hoe ik er uit zie. Haha. Mode en zoooo. Ja. Hmhm. Ik heet eigenlijk ook gewoon Anne Clark maar zelfs mijn naam boeit me niet zo eigenlijk. Haha. Ja. St. Vincent.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:24 schreef DO2 het volgende:
St. Vincent ziet er op die foto uit alsof ze een paar weken onder een brug geslapen heeft.
St Vincent heet Annie Clarkquote:Op woensdag 28 mei 2014 23:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben St. Vincent ik zie er echt niet uit ohhh hahaha maar dat is omdat het mij, St. Vincent, ook helemaal niets boeit hoe ik er uit zie. Haha. Mode en zoooo. Ja. Hmhm. Ik heet eigenlijk ook gewoon Anne Clark maar zelfs mijn naam boeit me niet zo eigenlijk. Haha. Ja. St. Vincent.
Ik las het net, jaloersquote:Op woensdag 28 mei 2014 23:40 schreef Kerftminister het volgende:
Wisten jullie dat ze getrouwd is met deze dude:
En nee niet Justin Timberlake
Walgelijke post.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef Kerftminister het volgende:
Norrage, ik houd van je.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:59 schreef Norrage het volgende:
Have One On Me is fantastischveel toegankelijker dan Ys ook
Foto's Foto's!quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:35 schreef Tchock het volgende:
Ik moet niet naar de Antlers gaan zitten luisteren als ik toch al niet vrolijk was.
Oke op heel FOK zitten autisten, behalve TV, VBL en deze reeksquote:Op donderdag 29 mei 2014 10:16 schreef Norrage het volgende:
Beweer je dat wij autisten zijn????????!!!
quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:05 schreef DO2 het volgende:
I"MINYOURAREAAAA IMINYOUEAREIMINYOURZREAIMINYOURAREAINYORAREAAAAA IMIN
IKNOWTHEFIRST3NUMEBERSIMINIKNOWTHEFIRST 3NUMBERSIMINNN
WHENYOUCOMEOUTYOURSHITUSGONEWHENYOUCOMEOUTYOURSHITISGONE,
,
,
,
,
.
Ben poepennnnNN N NNietes. Ok.
Dank.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:11 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dit zou best wel eens de beste zin van deze reeks ooit kunnen zijn.
Wel toegankelijker misschien, maar sowieso veeeeeeeel te lang en met te weinig écht goede nummers ten opzichte van de redelijke songs. Dan vind ik Ys als geheel echt vele malen beter. En qua liedjes zou ik altijd gaan voor The Milk-eyed Mender. Die laatste twee platen zet ik ook nog wel eens op, Have One On Me eigenlijk zelden. Zonde, maar dat komt toch door de lengte. Ik denk overigens dat je met wat scherp snijden daar wel een heel mooi album van had kunnen maken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:59 schreef Norrage het volgende:
Have One On Me is fantastischveel toegankelijker dan Ys ook
Natuurlijkquote:
Beide goed iddquote:Op donderdag 29 mei 2014 21:02 schreef ranja het volgende:
Ik ken al een andere Bird trouwens
of bird aan een draadje...
Nee, weet eigenlijk niet of ik daar behoefte aan heb. Vond z'n eerste soloalbum ook al erg wisselvallig.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:25 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie de nieuwe plaat van Jack White al geluisterd?
Die pik ik wel even mee, vond At Action Park goed, al herinner ik me er niet veel meer van.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:13 schreef On het volgende:
Hoorde dat er een nieuwe Shellac aankomt dit jaar.
'we'quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
Er is ook gewoon een nieuwe Archive
We krijgen het nog druk mensen.....
Nou ja, nooit van gehoordquote:Op donderdag 29 mei 2014 22:41 schreef Moody het volgende:
Doe eens een keer leuk mee ranja
In Archive doet ook een vrouwtje mee, helpt dat?
Ik vroeg me af wanneer die ging beginnen maar volgens mij kon ik dan lang wachtenquote:Op donderdag 29 mei 2014 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Is ook niet jouw ding vrees ik.
Of wel?
Jah, dat heb je veel progrock/triphopquote:Op donderdag 29 mei 2014 22:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vroeg me af wanneer die ging beginnen maar volgens mij kon ik dan lang wachten
Luister momenteel naar het slechtste album ooit dus kan even niks beluisteren.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Luister momenteel naar het slechtste album ooit dus kan even niks beluisteren.
Nope dezequote:
Maar waarom slechte albums luisteren als je tijd op aarde al te kort is om alle goede albums te beluisteren?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nope deze
https://rateyourmusic.com/release/album/pink_guy/pink_guy/
Als het goed is zie je mn review ook, ik maak daar mn eigen versie van een nummer die niet op dit album zou misstaan.
Wilde weten waarom iedereen zo over dit album bezig was, moet kunnen meepraten he.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar waarom slechte albums luisteren als je tijd op aarde al te kort is om alle goede albums te beluisteren?
quote:
Is Archive niets voor jou? Er wordt ook af en toe geraptquote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Plus dat het luisteren naar slechte muziek helpt om goede muziek meer te waarderen.
Werd al een tijdje geleden hier gepost, geen idee door wie, dacht Norrage. Vond het toen niet veel en vond de raps ook maar matigjes.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Is Archive niets voor jou? Er wordt ook gerapt
Jah die nummers sla ik ook standaard over...de rest is wel goedquote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Werd al een tijdje geleden hier gepost, geen idee door wie, dacht Norrage. Vond het toen niet veel en vond de raps ook maar matigjes.
Portishead, Goldfrapp, Air, Hooverphonic zou je dan ook eens moeten proberen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
Nou wordt eens tijd om Massive Attack/Trip-Hop eens een kans te geven, vind deze wel tof namelijk, dankzij Luther
Ga eerst eens met Massive Attack maar beginnen, losse nummers van Portishead en Air deden het hier eerst niet goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Portishead, Goldfrapp, Air, Hooverphonic zou je dan ook eens moeten proberen.
Ach ja...wel bekend neem ik aan...
etc.
Massive Attack is een goede start. Mezzanine is een geweldig album.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ga eerst eens met Massive Attack maar beginnen, losse nummers van Portishead en Air deden het hier eerst niet goed.
Hooverphonicquote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:39 schreef Moody het volgende:
Portishead, Goldfrapp, Air, Hooverphonic zou je dan ook eens moeten proberen.
1. Freddie Gibbs & Madlib - Piñataquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:40 schreef Moody het volgende:
Nog 1 post dan, anders wordt het wel sneu.....
Mijn nieuwe top-10 van 2014:
1. The Antlers - Familiars
2. John Fullbright - Songs
3. The War on Drugs - Lost in the Dream
4. Grant Campbell - The Spark
5. Sun Kil Moon - Benji
6. Cataldo - Gilded Oldies
7. Archive - Axiom
8. Wild Beasts - Present Tense
9. Sivert Hoyem - Endless Love
10. The Horrors - Luminous
Nee parodie op nummer van Snoop/Dre/Snoop en Drequote:Op donderdag 29 mei 2014 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik zie Bitches Aint Shit. Is dat gerelateerd aan deze?
#laatstepostvanvandaag
Beide niet.quote:
Ik probeer persoonlijk van alle graantjes mee te pikken en dan te sticken bij dingen die ik interessant vind. Van de hypes in dit topic tot onbekendere Japanse muziek.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:31 schreef Moody het volgende:
Soms sta ik er wel versteld van hoeveel goede bands in mijn straatje ik nog niet ken
Het probleem is dat dat per jaar steeds meer wordt. Dankzij het internet kan iedereen nummers online zetten en albums uitbrengen.
Moet je het gewoon opgeven en je focussen op de bands die de (indie) media ons voorschotelen? Of moet je echt diep in de muziek duiken en op zoek gaan naar dat ene geniale bandje? Het tweede is eigenlijk niet meer te doen....
Present! En bosbeetle ook trouwensquote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:56 schreef On het volgende:
Zie nu pas dat Disappears in het voorprogramma van Slint staat donderdag. Heel blij mee. Wie gaan er nog meer?
ouiquote:
Ik wordt altijd gedemotiveerd van dit topic...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:34 schreef Felagund het volgende:
Dit topic is eigenlijk de beste inspiratie voor nieuwe albums, samen met RYM en enkele sites/blogs.
Omdat het te snel gaat? Of omdat het te weinig over indie gaat?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik wordt altijd gedemotiveerd van dit topic...
Omdat ik nooit iets ken waar het hier over gaat. En dat hier dingen met bruce springsteen vergeleken worden en dat dan positief zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Omdat het te snel gaat? Of omdat het te weinig over indie gaat?
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
En dat hier dingen met bruce springsteen vergeleken worden en dat dan positief zou moeten zijn.
Gezellig!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zou Midlake dit album wel eens gehoord hebben?Klinkt als een samenwerking tussen Cat Stevens en The Moody Blues. PrachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag op spotify wat oudere ep's beluisterd, maar dat viel niet echt mee. Wel aardig maar niet het enthousiasme van gister waard. Het doet me denken aan Amber Arcades maar dan lang niet zo goed.quote:
Seizoen 3 van Luther zeker kijken, ben er zelf net klaar mee en is weer net zo sterk als seizoen 1.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:16 schreef Norrage het volgende:
Beweer je dat wij autisten zijn????????!!!
Da's dan weer de enige naam uit jouw lijst waarvoor ik níet zou gaan (ok, en Douwe Bob)quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:41 schreef Moody het volgende:
Nieuw gratis festivalletje in Enschede van 6-9 juni: http://www.heart-soul.nu/
Gericht op de Memphis sound. O.a. Bettye Lavette, Eddie Floyd, Otis Redding III (zoon van), Kitty Daisy & Lewis, Chris Connor (blijkbaar een grote Elvis imitator), Douwe Bob, Danny Vera, DeWolff.
Wel lachen denk ik. Vooral die laatste band is natuurlijk leuk
Weinig echt goede nummers? Er staan alleen maar goede nummers op, man.quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:50 schreef methodmich het volgende:
...en met te weinig écht goede nummers ten opzichte van de redelijke songs...
Volgens mij is Lily altijd boos.quote:
hèhè, tijdens hun optreden van twod waren er ook zo van die 17 jarige pubers continu over the dire straits bezig. Alles lijkt wel hipster geworden tegenwoordig.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:45 schreef On het volgende:
[..]
Gezellig!
En herkenbaar met die Bruce Springsteen vergelijkingen, duiken met Dire Straits steeds op bij die nieuwe War on Drugs en kan niet zeggen dat ik daar heel enthousiast van wordt. Ik herken de momenten wel waar het er erg dik bovenop ligt, maar dat zijn dan ook de saaie delen.
Wat een druk zegquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Moody, ik neem jouw mening zeer serieus, dus raad me eens 1 album aan die ik absoluut moet luisteren, dan ga ik dat zodadelijk doen.
O die heb ik al een aantal keer geluisterd dus die ken ik al goed genoeg.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat een druk zeg
Ik noem willekeurig de klassieker Pixies - Doolittle. Daar hadden we het een paar dagen geleden over dacht ik....
Dat album van U2 met Gloria erop, wat geloof ik ook in dit topic is besproken. Ik vond het echt een eye-openerquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
O die heb ik al een aantal keer geluisterd dus die ken ik al goed genoeg.
Ga wel aan de nieuwe Wovenhand zo, ben benieuwd.
Luister ik die morgen wel dan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:19 schreef Moody het volgende:
Als het echte indie mag zijn, noem ik Jeremy Messersmith - The Alcatraz Kid
Geniaal singer/songwriter album, dat hier jaar in jaar uit wordt genegeerd
October? Ja die is fijn. De jaren '80 van U2 waren geweldig.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat album van U2 met Gloria erop, wat geloof ik ook in dit topic is besproken. Ik vond het echt een eye-opener
Vraag het me dan nietquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Luister ik die morgen wel dan.
Moet namelijk dalijk ook nog Mulholland Dr. kijken en wil niet pas om 4 uur in bed liggen.
Luisteren dan.quote:
Die bedoelde ik jaquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:21 schreef Moody het volgende:
[..]
October? Ja die is fijn. De jaren '80 van U2 waren geweldig.
Welke?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Luisteren dan.
Doe ik mee. Hoe gay
Bob? Jij ook?
Eigenlijk heeft dit geen zin. Het is geen album dat iemand na 1 luisterbeurt goed gaat vinden
Zit wel midden in een Fu Manchu album, ben over 26 min plus minus ermee klaar, dan kan ik.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Luisteren dan.
Doe ik mee. Hoe gay
Bob? Jij ook?
Eigenlijk heeft dit geen zin. Het is geen album dat iemand na 1 luisterbeurt goed gaat vinden
Ok, om 23u stipt dan maar doen. Ga ik nu ff wegquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zit wel midden in een Fu Manchu album, ben over 26 min plus minus ermee klaar, dan kan ik.
Autistquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zit wel midden in een Fu Manchu album, ben over 26 min plus minus ermee klaar, dan kan ik.
Doe die ander maar, anders kan ik pas heel laat Mulholland kijken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:32 schreef Moody het volgende:
Of we doen deze: http://www.musicmeter.nl/album/20481
Ik wordt schijtziek dat ik Bell X1 steeds noem, maar de debuutplaat blijft een mega grote pop-parel van de jaren '90.
Ik ben al begonnen trouwens.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:55 schreef Moody het volgende:
Billy Joel bij Fallow zo op 3Is toch wel something.
Jup...beetje wel. Jeremy leeft nog btw.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:56 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik ben al begonnen trouwens.
Klinkt als Elliot Smith
Begint wel lekker, fijne stem.quote:
Meerdere. Sister Dew, Instant Street en Nothing Really Ends springen er wel uit.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vinden jullie het beste liedje van dEUS?
Eerste 2 eens. Verder Roses en Secret Hellquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Meerdere. Sister Dew, Instant Street en Nothing Really Ends springen er wel uit.
Ook fijn. Ligt ook aan je stemming. Zoveel goede nummers. The Architect kan ik zelfs waarderen, hun beste "radio-vriendelijke" nummertje.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerste 2 eens. Verder Roses en Secret Hell
Suds and Soda, verrewegquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vinden jullie het beste liedje van dEUS?
Fijn om te horen. Uiteindelijk is het doel van dergelijke topics om je smaak te verbredenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 23:39 schreef Kerftminister het volgende:
Ik vond het een leuk albumpje hoor, verfrissend. Merk dat mn smaak een beetje begint te verbreden, want had het een jaar geleden niet kunnen waarderen, toen wilde ik alles hard, snel en experimenteel hebben.
Vind ik niet. Te veel materiaal waarbij ze in mijn ogen te weinig kritisch is geweest. Lijkt er op dat maar gewoon alles op de plaat is gezet en daardoor wordt hij dus te lang in mijn ogen. Voor de aparte songs denk ik zoals gezegd ook niet aan Have One On Me.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Weinig echt goede nummers? Er staan alleen maar goede nummers op, man.
Ik kan werkelijk geen zwak - of zelfs redelijk - nummer opnoemen. Ze verdienen stuk voor stuk alle aandacht.
Ben het wel met je eens dat je Have One on Me onmogelijk als geheel kan luisteren.
En Ys werkt juist als geheel weer goed. Maar zo moet je de beide albums ook benaderen.
Ik luister juist alleen nog maar naar Have One on Me,.
Beetje laat:quote:Op zondag 1 juni 2014 13:04 schreef Moody het volgende:
Best geinig nummertje van zijn nieuwe plaat....
quote:
Ondanks dat wilde ik je gewoon terugpakkenquote:Op zondag 1 juni 2014 21:10 schreef Moody het volgende:
[..]Bob
Maar ondanks dat jij eerder was, is het toch wel een geinig nummertje
Woonde jij niet in Den Helder? Dan namelijk 16 juli Trash Talk in Haarlem.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
Wil mijn pa voor zijn verjaardag 2 concertkaartjes geven, zodat ik met hem een keertje naar een concert kan, omdat we eigenlijk nooit echt een vader-zoon activiteit doen.
Zit wel nog te twijfelen wat, hij moet het wel kunnen waarderen vind ik en het moet ook niet té duur zijn.
Den Bosch.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:42 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Woonde jij niet in Den Helder? Dan namelijk 16 juli Trash Talk in Haarlem.
George Clinton zal ook wel lekker duur zijn lijkt me?quote:Op zondag 1 juni 2014 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Den Bosch.
Moet even mijn ma vragen of die van Funk houdt, dan kunnen we evt. naar George Clinton.
Hmm of Elvis Costello, maar dat is dan toch alweer 39 de man, ook wat prijzig.
30 de man, dat is eigenlijk het maximum wat ik wil uitgeven.quote:Op maandag 2 juni 2014 00:19 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
George Clinton zal ook wel lekker duur zijn lijkt me?
Zit ook nog aan zoiets te denken.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
Wil mijn pa voor zijn verjaardag 2 concertkaartjes geven, zodat ik met hem een keertje naar een concert kan, omdat we eigenlijk nooit echt een vader-zoon activiteit doen.
Zit wel nog te twijfelen wat, hij moet het wel kunnen waarderen vind ik en het moet ook niet té duur zijn.
Bospop? die hebben elk jaar wel een hoeveelheid ouwe meuk geprogrammeerd staan.quote:Op maandag 2 juni 2014 02:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zit ook nog aan zoiets te denken.
Laatste keer dat ik met mijn pa naar iets geweest ben was Roger Waters in 2010 dat was supertof.
Hij wil eigenlijk ook wel een keer mee naar een festival. Maar zou geen idee hebben waar ik dan heen moet gaan.
Van George clinton laatst wat recente live beelden gezien, maar zijn band is echt beter af zonder hem nu. Hij schreeuwt er af en toe wat doorheen, z'n hele stem is compleet wegquote:Op zondag 1 juni 2014 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Den Bosch.
Moet even mijn ma vragen of die van Funk houdt, dan kunnen we evt. naar George Clinton.
Hmm of Elvis Costello, maar dat is dan toch alweer 39 de man, ook wat prijzig.
Ben zelf al niet zo'n fan van Swans, en denk ook niet dat mijn pa dat kan waarderen.quote:
Hmm echt? Dat is wel zonde, aangezien ze wel alle klassiekers spelen zoals Flashlight, Maggot Brain etc.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:05 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Van George clinton laatst wat recente live beelden gezien, maar zijn band is echt beter af zonder hem nu. Hij schreeuwt er af en toe wat doorheen, z'n hele stem is compleet weg
Volgens mij is het als er minimaal 2 personen van jou, Moody en ik actief aan het posten zijn dat er dan snel topics volgaan.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:59 schreef Norrage het volgende:
Hoi!! Ik ben weer terug. Topic nog niet vol??? Jeetje. Je zou bijna echt denken dat het te maken heeft met of Moody en ik op vakantie zijn
Ik zou persoonlijk geen nummer kunnen bedenken waar dat gebrek duidelijk wordt.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vind ik niet. Te veel materiaal waarbij ze in mijn ogen te weinig kritisch is geweest. Lijkt er op dat maar gewoon alles op de plaat is gezet en daardoor wordt hij dus te lang in mijn ogen. Voor de aparte songs denk ik zoals gezegd ook niet aan Have One On Me.
Dus op dit vlak zijn wij het oneens.
Maar goed, zijn band was wel in topvorm verder hoor.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben zelf al niet zo'n fan van Swans, en denk ook niet dat mijn pa dat kan waarderen.
[..]
Hmm echt? Dat is wel zonde, aangezien ze wel alle klassiekers spelen zoals Flashlight, Maggot Brain etc.
Volgens mij won moody dat toch?:Dquote:Op maandag 2 juni 2014 10:11 schreef Felagund het volgende:
Norrage heeft volgens mij ook verreweg de meeste posts in dit topic.
Ik ook, ik hoor het gewoon in mijn hoofdquote:Op maandag 2 juni 2014 16:28 schreef Felagund het volgende:
Bij de TT moet ik steeds aan het liedje van The Killers denken.
Top!quote:
Ben je echt Marokkaans? Zo ja wat vind je van raï?quote:
Ja, dat ben ik echt. Wel in Nederland geboren hoor.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben je echt Marokkaans? Zo ja wat vind je van raï?
Net terug. Het was echt ge-wél-dig. Om nog maar even over de line-up te zwijgen, het terrein was super; eten en drinken goed geregeld; briljant weer (op een paar heftige buien na, maar nooit echt tijdens het festival); en uiteindelijk was er maar twee keer een pijnlijke overlap (Sharon van Etten en Slint heb ik daardoor gemist). Overdag Barcelona in, om vervolgens van 4 t/m 4 zo ongeveer op het festivalterrein te zijn. Briljante tijd gehad. Ik zet wel even in spoilertje wat ik heb gezien.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Top 5 acts uiteindelijk:
1. Slowdive (en dan met afstand. Geen woorden voor. Ik heb van begin tot eind met kippenvel gestaan)
2. Darkside
3. Kendrick Lamar (Kerft, je steekt 'm maar waar de zon niet schijnt; Lamar is fantastisch)
4. Arcade Fire
5. Jamie XX/Julia Holter/Factory Floor/Neutral Milk Hotel/Queens of the Stone Ages/Seun Kuti/Jonathan Wilson
Precies, moet ook kunnen toch? Anders werd het maar een saaie boel hier!quote:Op maandag 2 juni 2014 10:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk geen nummer kunnen bedenken waar dat gebrek duidelijk wordt.
Ze is juist volwassener, completer en meer gefocust dan ooit op dit album.
En er valt zoveel op te ontdekken dat het zelfs nu - na ontelbaar veel luisterbeurten - nog fris en nieuw klinkt.
Volgens mij is het voornaamste probleem met dit album gewoon dat het bij velen niet de kans krijgt die het verdient.
Het album lijkt op het eerste ( en tweede en derde ) gezicht misschien saai, lang(dradig) en onnodig moeilijk,
maar niets is minder waar.
Maar goed. We zijn het dus oneens. Prima,.
-![]()
Zonde zegquote:Op maandag 2 juni 2014 19:29 schreef kciR het volgende:
Ik las net trouwens dat The Whitest Boy Alive is gestopt.
Ik zat vanochtend door mn mp3 speler te scrollen en bedacht dat het wel weer eens tijd was voor een nieuw WBA album. (Dat is geen grap, iets met karma misschien) Dat zal helaas niet meer gaan gebeuren...
Erg jammer, ik luister er immers nog steeds erg graag naar.
Khaled is nice hequote:Op maandag 2 juni 2014 18:21 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik echt. Wel in Nederland geboren hoor.
Rai vind ik wel wat hebben.
Zoals Cheb Mami, etc..
Kheb Khaled.
quote:Op maandag 2 juni 2014 19:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Net terug. Het was echt ge-wél-dig. Om nog maar even over de line-up te zwijgen, het terrein was super; eten en drinken goed geregeld; briljant weer (op een paar heftige buien na, maar nooit echt tijdens het festival); en uiteindelijk was er maar twee keer een pijnlijke overlap (Sharon van Etten en Slint heb ik daardoor gemist). Overdag Barcelona in, om vervolgens van 4 t/m 4 zo ongeveer op het festivalterrein te zijn. Briljante tijd gehad. Ik zet wel even in spoilertje wat ik heb gezien.O ik zeg ook niks over z'n liveact hoor, wat ik daarvan gezien heb is dat best tof, verder is het wel een aardige rapper, niet bijzonder, daarom mijn betogen, omdat iedereen doet alsof hij het beste ooit is sinds Illmatic van Nas en dan doen die mensen rappers als Kool G Rap, Masta Ace, O.C. en weet ik het allemaal wie ze wel niet vergeten te kort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Top 5 acts uiteindelijk:
1. Slowdive (en dan met afstand. Geen woorden voor. Ik heb van begin tot eind met kippenvel gestaan)
2. Darkside
3. Kendrick Lamar (Kerft, je steekt 'm maar waar de zon niet schijnt; Lamar is fantastisch)
4. Arcade Fire
5. Jamie XX/Julia Holter/Factory Floor/Neutral Milk Hotel/Queens of the Stone Ages/Seun Kuti/Jonathan Wilson
Had je nog hipstertevendansjes gezien?
En Television boring?
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Khalid is nice, ik zal zo even alle liedjes op een rij noemen.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:11 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Khaled is nice he
Heb je ook aanraders van Marokkaanse muziek? (aangezien raï over het algemeen Algerijns is) Ben altijd erg geïnteresseerd in muziek uit niet-westerse landen.
[..]
O ik zeg ook niks over z'n liveact hoor, wat ik daarvan gezien heb is dat best tof, verder is het wel een aardige rapper, niet bijzonder, daarom mijn betogen, omdat iedereen doet alsof hij het beste ooit is sinds Illmatic van Nas en dan doen die mensen rappers als Kool G Rap, Masta Ace, O.C. en weet ik het allemaal wie ze wel niet vergeten te kort.
Had je nog hipstertevendansjes gezien?
En Television boring?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |