abonnement Unibet Coolblue
pi_139911884



"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139912230
erg matige training gehad vandaag :{
echt volkomen futloos en tot 3 uur na de tijd een droge bek van verkeerde ademhaling ofzo.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:31:00 #3
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_139913862
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:21 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Bij mij is het juist omgekeerd; ik heb van nature al een flinke rug, chest en benen en die lichaamsdelen zijn met liften geexplodeerd. Maar mijn armen hangen er echt als twijgjes bij. Slaat nergens op en is volledig uit balans, maar weet me er echt geen raad meer mee.
k heb dit gevoel ook een beetje, maar dan met name bij m'n biceps. Ik krijg die 'peak' er niet echt in. Mijn armen zijn nu 42cm flexed, volgens mij wel een stuk groter dan de gemiddelde mens maar ik heb echt het gevoel dat m'n bicep achterloopt vergeleken met triceps, schouders,chest,traps,rug.

Ik probeer laatste tijd biceps 2x per week te pakken en probeer ook de routine van de bicepsworkout te veranderen om de paar weken. M'n traps daarentegen groeien als een gek, die isoleer ik niet meer (met deadlift pak ik ze alsnog aan). Allemaal genetisch bepaald, I guess..
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2014 @ 19:13:06 #4
159915 -Menn0-
MNO
pi_139915527
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:21 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Bij mij is het juist omgekeerd; ik heb van nature al een flinke rug, chest en benen en die lichaamsdelen zijn met liften geexplodeerd. Maar mijn armen hangen er echt als twijgjes bij. Slaat nergens op en is volledig uit balans, maar weet me er echt geen raad meer mee.
Same here ;(
,,/
pi_139916749
Nieuw schema:

Beyondachtige 3/5/1 met jokers, first set last en gespiegelde BBB. De BBB sets zullen tussen 80% en 90% gewicht zijn afhankelijk van de week en 5x5 of 3x5 zijn ook afhankelijk van de week in plaats van standaard 5x10. Joker sets gelijk aan de 3/5/1 reps voor die week en increases van 5% extra KG per set. Pas een deload na 6 weken, in plaats van 3. :D

Niet meer dan 2 of 3 assists (voornamelijk romanians, good mornings, BOR, pendles, incline bench, incline tricep extensions, DB lat raises, DB rear lat). Als extratje 2 keer per week hammer curls en 2x keer per week ab wheels. Zondag mountainbiken voor de enkeltjes, onderarmen en cardio (lolwut).

3900 shoarma/roti/kebab kcals here we come!
pi_139922798
Na een tijdje meegelezen te hebben en geïnspireerd door gemotiveerde mede-fokkers dacht ik, ik post ook eens wat.
Ben nu een tijdje vrij actief bezig in de sportschool waarbij ik begon met een bodybuilding.com programma wat mij eigenlijk teveel tijd kostte en weinig opleverde. Ben als ectomorph op zoek naar meer kracht en grotere meer tonende spieren.
Doe sinds een tijdje een simpel 5x5 programma (via Body&Fit) wat wel zijn vruchten afwerpt met daarbij wat assist oefeningen voor de biceps, triceps, kuiten en abs.

Merk sinds deze week wel dat vooral tijdens het squatten mijn knieën een 'klik' geluid maken en naar wat ik heb gelezen op internet heeft dat te maken met vocht in je knie voor je gewrichten wat hard is geworden vanwege overbelasting. Heb ook eigenlijk weinig rust gepakt en ben eigenlijk al een tijd bezig zonder echt een deload week ertussen te gooien bijvoorbeeld.
Vroeg mij af of jullie ditzelfde hebben (gehad) en hoe hier het beste mee om te gaan. Het doet overigens geen pijn, maar gebeurt nu ook wel tijdens squatten zonder gewicht.
Ik wil uiteraard blessures voorkomen en mijn knieen nog niet vernaggelen ;)

Wil na mijn vakantie op Curacao in Juni beginnen met het 5/3/1 programma en dan gebaseerd op de Beyond versie.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_139924255
65kg OHP 3RM PR :D

Ging lekker vandaag. Beetje teveel cafeïne in mijn turtlewater gegooid, maar ben blij met de PR voor m'n zwakke schouder.
pi_139925715
Weer zin in morgen.
Geen referral hier.
pi_139928330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:37 schreef exec het volgende:
Na een tijdje meegelezen te hebben en geïnspireerd door gemotiveerde mede-fokkers dacht ik, ik post ook eens wat.
Ben nu een tijdje vrij actief bezig in de sportschool waarbij ik begon met een bodybuilding.com programma wat mij eigenlijk teveel tijd kostte en weinig opleverde. Ben als ectomorph op zoek naar meer kracht en grotere meer tonende spieren.
Doe sinds een tijdje een simpel 5x5 programma (via Body&Fit) wat wel zijn vruchten afwerpt met daarbij wat assist oefeningen voor de biceps, triceps, kuiten en abs.

Merk sinds deze week wel dat vooral tijdens het squatten mijn knieën een 'klik' geluid maken en naar wat ik heb gelezen op internet heeft dat te maken met vocht in je knie voor je gewrichten wat hard is geworden vanwege overbelasting. Heb ook eigenlijk weinig rust gepakt en ben eigenlijk al een tijd bezig zonder echt een deload week ertussen te gooien bijvoorbeeld.
Vroeg mij af of jullie ditzelfde hebben (gehad) en hoe hier het beste mee om te gaan. Het doet overigens geen pijn, maar gebeurt nu ook wel tijdens squatten zonder gewicht.
Ik wil uiteraard blessures voorkomen en mijn knieen nog niet vernaggelen ;)

Wil na mijn vakantie op Curacao in Juni beginnen met het 5/3/1 programma en dan gebaseerd op de Beyond versie.
Ben er maar van afgestapt. 3x squatten in de week en squats en deadlift in 1 training is gewoon teveel van het goede. Merk dat ik nu al een stuk beter voel met nog maar 1x squats en 1x deadlift in de week en op aparte dagen.

Misschien werkt het minder goed, maar de hele week pijn in je benen is ook niet goed.
.
pi_139930395
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weer zin in morgen.
If not now, then when.
pi_139931396
Misschien m'n enkelbanden voor altijd verneukt. Chill nieuws van de dokter
"Fear is only as deep as the mind allows."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:39:44 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139931534
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:36 schreef Push. het volgende:
Misschien m'n enkelbanden voor altijd verneukt. Chill nieuws van de dokter
gewoon nieuwe laten zetten in Germany
pi_139931704
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:36 schreef Push. het volgende:
Misschien m'n enkelbanden voor altijd verneukt. Chill nieuws van de dokter
Je kan toch wel gewoon liften?
If not now, then when.
pi_139931978
Ik heb ff een serieuze vraag:

M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.

Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!

M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter ;(

Inb4: je fapt teveel.
pi_139932730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je kan toch wel gewoon liften?
Denkt wel. Chronisch instabiele enkel waarschijnlijk,dus kan verder wel vrij weinig
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_139932786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb ff een serieuze vraag:

M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.

Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!

M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter ;(

Inb4: je fapt teveel.
Zou eerst maar eens massa opbouwen voordat je je hier zorgen om maakt. Gewoon zo hard mogelijk trainen en dan trekt het wel bij. Links is slapper dus moet overcompenseren voor wat je met rechts wel kan.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_139934494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb ff een serieuze vraag:

M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.

Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!

M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter ;(

Inb4: je fapt teveel.
Meer met links fappen, dan trekt die linker biceps weer goed. En inderdaad meer eten.
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:22:53 #18
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139934520
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:13 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Same here ;(
ik kan daar echt heel slecht tegen. Van die pipo's met mooie volle armen die met pijn en moeite en halve ROM 80kg benchen, waarna ze vrolijk doorgaan met rear delt curls.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139934628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:20 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Meer met links fappen, dan trekt die linker biceps weer goed. En inderdaad meer eten.
Nog meer? ;(
pi_139934666
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:34 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nog meer? ;(
Vanaf 0:50
pi_139934669
zhee phamp
If not now, then when.
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:42:34 #22
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_139934687
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:22 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ik kan daar echt heel slecht tegen. Van die pipo's met mooie volle armen die met pijn en moeite en halve ROM 80kg benchen, waarna ze vrolijk doorgaan met rear delt curls.
Ik ken je schema niet maar probeer armwerk te prioriteren. In mijn volgende schema worden ze hoogstens de tweede oefening van de dag. Help dat ook niet genoeg dan wordt het gewoon het eerste wat ik doe in de sjim.
Grom.
pi_139935145
If not now, then when.
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:45:50 #24
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139935674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:19 schreef Eleiko het volgende:
Nu behalve rugpijn ook pijn in mijn (tennis?)elleboog :(
Aan welke kant van je elleboog zit het?

Aan de kant vanje onderarm en dan boven op bij de aanhechting? Daar waar vatsige mensen die dimple hebben bij een gestrekte arm?

Naar laten kijken a.s.a.p.

'k heb dr tot 2x toe een gehad, ken nog een goeie (ik zal het maar fysio noemen anders gaat Zeta in de stress) in Voorschoten die me er beide keren binnen 4 weken vanaf heeft geholpen...
Be prepared, 125 euro per half uur/ 3 kwartier.......
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:20:42 #25
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139935942
quote:

Dat tweede jochie is echt een held _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:30:56 #26
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139936031
Al bijna 2 topics druk maken om de grote van de biceps :(
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139936196
Arnold Schwarzenegger eist 10 miljoen dollar (7,3 miljoen euro) van een bedrijf in voedingssupplementen. Arnold Nutrition Group Muscle Pharm zou zonder Arnolds toestemming zijn naam en foto hebben gebruikt voor de promotie van producten.
© EPA.

Schwarzenegger zegt in zijn rechtszaak dat hij hier nooit toestemming voor zou geven omdat de producten niet voldoende zijn getest, aldus showbizzwebsite TMZ. De acteur wil duidelijk maken dat hij alleen producten waar hij in gelooft zou promoten, en alleen wanneer hij hier voldoende gains voor krijgt.
Keith en Kevin Hodge melde dat ze de rechtszaak met vertrouwen te gemoed zien.

Het bedrijf verkoopt onder meer pillen waarmee gebruikers hun testosteron kunnen verhogen en zo binnen enkele weken een zichtbare spierbundel kunnen kweken.



Bron 1

Bron 2

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2014 09:23:05 ]
pi_139936710
H
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb ff een serieuze vraag:

M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.

Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!

M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter ;(

Inb4: je fapt teveel.
Heb ik ook last van gehad alleen dan andersom (en ik ben nog rechts ook wtf).. Kreeg ook pijn in mijn rechterelleboog en ben ermee bij de dokter geweest. Lang verhaal maar er lopen een paar pezen niet goed en onbewust dus al jaren meer met links aan het doen dan met rechts. Nu zijn we een half jaar verder en zijn de verschillen een stuk minder! Mijn advies is dus gewoon volhouden, jouw linkerkant trekt wel bij. In ieder geval niet met rechts 14 / links 12 gaan curlen : ')
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_139936733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:45 schreef ZetaOS het volgende:
Keith en Kevin Hodge
:')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:27:22 #30
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_139936758
Vandaag mijn reps omgezet van 3x8 naar 4x6. Merk dat ik nu zwaarder kan pakken.

Ik wilde eigenlijk zo raw mogelijk blijven trainen, maar vandaag viel bijna de bar uit m'n handen met deadlift. Ik gebruik gewoon de overhand grip, vorige keer met alternate geprobeert maar dat vond ik helemaal niks. (105kg 4x6, pr :) )
Tips/ideeën?

Verder wil ik vrijdag gaan beginnen met stifflegged deadlift, ideeën voor startgewicht?

Dank
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:38:50 #31
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139936955
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb ff een serieuze vraag:

M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.

Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!

M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter ;(

Inb4: je fapt teveel.
Er zal altijd een verschil blijven bestaan. Je bent waarschijnlijk rechtshandig. Je motoriek in je rechterarm is gewoon beter ontwikkeld. Anders had je ook wel met links kunnen schrijven. Iemand die hier wat meer over weet? Het zal wel een neurologische oorzaak hebben vermoed ik. Verbosity???
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:40:10 #32
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139936974
quote:
_O_

Dat is meer dan dat ik sommige volwassenen zag doen in m'n oude gym.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139937016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:31 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

k heb dit gevoel ook een beetje, maar dan met name bij m'n biceps. Ik krijg die 'peak' er niet echt in. Mijn armen zijn nu 42cm flexed, volgens mij wel een stuk groter dan de gemiddelde mens maar ik heb echt het gevoel dat m'n bicep achterloopt vergeleken met triceps, schouders,chest,traps,rug.

Ik probeer laatste tijd biceps 2x per week te pakken en probeer ook de routine van de bicepsworkout te veranderen om de paar weken. M'n traps daarentegen groeien als een gek, die isoleer ik niet meer (met deadlift pak ik ze alsnog aan). Allemaal genetisch bepaald, I guess..
Het veranderen van workouts is alleen maar ineffectief. Wat ik doe, als ik bij een bepaald gewicht 12 reps kan, dan ga ik met kleinste increment gewicht omhoog tot ik met dat gewicht ook weer 12 kan. Dingen elke paar weken veranderen zorgt voor inconsistentie en is alleen maar nadelig.

Waarom gewoon niet je triceps blijven isoleren en elke keer dat je naar de gym gaat je biceps pakken met bijvoorbeeld 30 reps totaal elke sessie. Meer volume en vaker trainen is sneller gains (je zal wel sneller moeten deloaden).

Over de piek: dit heeft voornamelijk te maken met de lengte van je bicep. Arnold had best wel korte biceps en had al snel een aardige piek. Het enige wat je kan doen is je biceps nog groter maken, want jouw lange bicep is ook maar eindig en zal uiteindelijk ook die piek vormen.

[ Bericht 8% gewijzigd door squatbro op 14-05-2014 09:52:26 ]
pi_139937039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb ff een serieuze vraag:

M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.

Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!

M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter ;(

Inb4: je fapt teveel.
Toen ik begon had ik daar ook 'last' van. Destijds ook gevraagd op BB.com waarop gezegd werd dat dat recht trekt naar mate de tijd vordert. Mits je natuurlijk wel je reps gewoon gelijk houdt en niet dat je links 'opoffert' om met rechts meer te kunnen.

Ben nu een jaar bezig en kan inmiddels concluderen dat ze gelijk hebben gehad. Zit geen merkbaar verschil meer tussen beide armen
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_139937749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb ff een serieuze vraag:

M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.

Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!

M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter ;(

Inb4: je fapt teveel.
Wat ik doe:

Als ik maar 10 reps met een 10 kg dumbel met links kan curlen, dan curl ik met rechts ook niet meer dan 10 reps met 10kg. Zo geef ik mijn zwakkere linker arm tijd om mijn rechterarm te kunnen bijhalen.

Dit kan even duren, maar heeft voor mij meerdere malen gewerkt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:25:26 #36
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_139938000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:42 schreef squatbro het volgende:

[..]

Het veranderen van workouts is alleen maar ineffectief. Wat ik doe, als ik bij een bepaald gewicht 12 reps kan, dan ga ik met kleinste increment gewicht omhoog tot ik met dat gewicht ook weer 12 kan. Dingen elke paar weken veranderen zorgt voor inconsistentie en is alleen maar nadelig.

Waarom gewoon niet je triceps blijven isoleren en elke keer dat je naar de gym gaat je biceps pakken met bijvoorbeeld 30 reps totaal elke sessie. Meer volume en vaker trainen is sneller gains (je zal wel sneller moeten deloaden).

Over de piek: dit heeft voornamelijk te maken met de lengte van je bicep. Arnold had best wel korte biceps en had al snel een aardige piek. Het enige wat je kan doen is je biceps nog groter maken, want jouw lange bicep is ook maar eindig en zal uiteindelijk ook die piek vormen.
Mmm okay makes sense..

Ik ga 5x per week naar de gym, dus je raad aan om 4x per week biceps extra te pakken?
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_139938063
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:37 schreef exec het volgende:
Na een tijdje meegelezen te hebben en geïnspireerd door gemotiveerde mede-fokkers dacht ik, ik post ook eens wat.
Ben nu een tijdje vrij actief bezig in de sportschool waarbij ik begon met een bodybuilding.com programma wat mij eigenlijk teveel tijd kostte en weinig opleverde. Ben als ectomorph op zoek naar meer kracht en grotere meer tonende spieren.
Doe sinds een tijdje een simpel 5x5 programma (via Body&Fit) wat wel zijn vruchten afwerpt met daarbij wat assist oefeningen voor de biceps, triceps, kuiten en abs.

Merk sinds deze week wel dat vooral tijdens het squatten mijn knieën een 'klik' geluid maken en naar wat ik heb gelezen op internet heeft dat te maken met vocht in je knie voor je gewrichten wat hard is geworden vanwege overbelasting. Heb ook eigenlijk weinig rust gepakt en ben eigenlijk al een tijd bezig zonder echt een deload week ertussen te gooien bijvoorbeeld.
Vroeg mij af of jullie ditzelfde hebben (gehad) en hoe hier het beste mee om te gaan. Het doet overigens geen pijn, maar gebeurt nu ook wel tijdens squatten zonder gewicht.
Ik wil uiteraard blessures voorkomen en mijn knieen nog niet vernaggelen ;)

Wil na mijn vakantie op Curacao in Juni beginnen met het 5/3/1 programma en dan gebaseerd op de Beyond versie.
Mijn rechterknie klikt al heel lang en heb zelfs een blessure gehad bij mn knieschijf door squats.

Het beste wat je kan doen is altijd met ideale vorm je squat doen en bij minste gerinste pijn in je knie je vorm evalueren. Soms denk ik dat sommige oefeningen gewoon niet voor een persoon gemaakt is, omdat iedereen verschillende peeslengtes, peesaanhechtinglengtes, peesdiktes, botlengtes, botdikte, bot vormen etc heeft zal een oefening met een bepaalde beweging je meer pijn en last geven dan een andere. Terwijl een andere persoon juist wel die oefeningen zonder pijn kan uitoefenen. Soms heb je geen irritatie van botaanraking met pees en soms wel bij een andere oefening.

Ik kwam er achter dat ik met mijn knie zonder problemen kan front squatten en doe dat sinds mijn blessure.
pi_139938113
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:25 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Mmm okay makes sense..

Ik ga 5x per week naar de gym, dus je raad aan om 4x per week biceps extra te pakken?
Ja, als je kracht verlies ervaart is dit niet erg. Tijdens je deload komt je kracht sterker dan ooit terug (en grotere oppervlakte biceps.
pi_139938245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:27 schreef squatbro het volgende:

[..]

Mijn rechterknie klikt al heel lang en heb zelfs een blessure gehad bij mn knieschijf door squats.

Het beste wat je kan doen is altijd met ideale vorm je squat doen en bij minste gerinste pijn in je knie je vorm evalueren. Soms denk ik dat sommige oefeningen gewoon niet voor een persoon gemaakt is, omdat iedereen verschillende peeslengtes, peesaanhechtinglengtes, peesdiktes, botlengtes, botdikte, bot vormen etc heeft zal een oefening met een bepaalde beweging je meer pijn en last geven dan een andere. Terwijl een andere persoon juist wel die oefeningen zonder pijn kan uitoefenen. Soms heb je geen irritatie van botaanraking met pees en soms wel bij een andere oefening.

Ik kwam er achter dat ik met mijn knie zonder problemen kan front squatten en doe dat sinds mijn blessure.
Thanks, duidelijk verhaal. Ga zeker de vorm beter in de gaten houden van mijn squats en anders ook kijken naar de front squat. Bij deze laatste wel eens last van mijn lies gehad, maar mogelijk ook een kwestie van meer rekken en strekken van te voren en uiteraard vorm.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_139938331
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:27 schreef Kostertjuh het volgende:
Vandaag mijn reps omgezet van 3x8 naar 4x6. Merk dat ik nu zwaarder kan pakken.

Ik wilde eigenlijk zo raw mogelijk blijven trainen, maar vandaag viel bijna de bar uit m'n handen met deadlift. Ik gebruik gewoon de overhand grip, vorige keer met alternate geprobeert maar dat vond ik helemaal niks. (105kg 4x6, pr :) )
Tips/ideeën?

Verder wil ik vrijdag gaan beginnen met stifflegged deadlift, ideeën voor startgewicht?

Dank
Gewoon dat gewicht blijven doen met overhand grip tot je 4 sets 6 reps kan.

Begin gewoon licht, 30 kg. Volgende workout denk je oke ik kan misschien 10 kg meer met dezelfde aantal reps en kijk naar je vorm. Uiteindelijk binnen een paar workouts kom je wel bij het gewicht wat je spieren met goede vorm aankunnen.
pi_139938440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:35 schreef exec het volgende:

[..]

Thanks, duidelijk verhaal. Ga zeker de vorm beter in de gaten houden van mijn squats en anders ook kijken naar de front squat. Bij deze laatste wel eens last van mijn lies gehad, maar mogelijk ook een kwestie van meer rekken en strekken van te voren en uiteraard vorm.
Filmpjes over front squat. Filmpjes over de back squat (low en high bar) vind je ook op dat kanaal van rippetoe.



Deze is van elliot hulse

pi_139938605
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:30 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Al bijna 2 topics druk maken om de grote van de biceps :(
De zomer komt er weer aan :)
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139938632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:45 schreef ZetaOS het volgende:
Arnold Schwarzenegger eist 10 miljoen dollar (7,3 miljoen euro) van een bedrijf in voedingssupplementen. Arnold Nutrition Group Muscle Pharm zou zonder Arnolds toestemming zijn naam en foto hebben gebruikt voor de promotie van producten.
© EPA.

Schwarzenegger zegt in zijn rechtszaak dat hij hier nooit toestemming voor zou geven omdat de producten niet voldoende zijn getest, aldus showbizzwebsite TMZ. De acteur wil duidelijk maken dat hij alleen producten waar hij in gelooft zou promoten, en alleen wanneer hij hier voldoende gains voor krijgt.
Keith en Kevin Hodge melde dat ze de rechtszaak met vertrouwen te gemoed zien.

Het bedrijf verkoopt onder meer pillen waarmee gebruikers hun testosteron kunnen verhogen en zo binnen enkele weken een zichtbare spierbundel kunnen kweken.

[ afbeelding ]

Bron 1

Bron 2
Dat is gek: die Muscle Pharm Arnold Series heeft hij zelf lopen promoten toen die uitkwamen :')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139939332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:49 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dat is gek: die Muscle Pharm Arnold Series heeft hij zelf lopen promoten toen die uitkwamen :')
lol :')
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:16:54 #45
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139939537
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:48 schreef Eleiko het volgende:

[..]

De zomer komt er weer aan :)
Das waar maar die 2 dagen per jaar hier in Nederland heb je ook niet veel aan.
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139939927
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:16 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Das waar maar die 2 dagen per jaar hier in Nederland heb je ook niet veel aan.
Het is genetisch bepaald: als de buitentemperatuur richting de 20 graden gaat, ontploft het hier met allerlei "ik wil snel gespierd worden" / "hoe krijg ik een sixpack" topics.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139941046
Sixpack is voor homo's. Échte mannen gaan voor HGH abs op de abs.
pi_139941095
Ben van plan om van SS naar SL 5x5 over te stappen..

Maar 5x5 is puur op de grote compounds gericht (DL, BP, SQ, BOR, OHP) 3x pw FB A-B-A-B

Zou ik hier gewoon wat isolatie tussen kunnen gooien? (pull-ups, abs, dips, calf raises, biceps etc.)
pi_139941895
quote:
11s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:45 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Aan welke kant van je elleboog zit het?

Aan de kant vanje onderarm en dan boven op bij de aanhechting? Daar waar vatsige mensen die dimple hebben bij een gestrekte arm?

Naar laten kijken a.s.a.p.

'k heb dr tot 2x toe een gehad, ken nog een goeie (ik zal het maar fysio noemen anders gaat Zeta in de stress) in Voorschoten die me er beide keren binnen 4 weken vanaf heeft geholpen...
Be prepared, 125 euro per half uur/ 3 kwartier.......
Even kijken: het zit meer aan de onderkant en als ik er dan van bovenaf op druk dan voel ik het best wel. Ook bij tricepsoefeningen voel ik het goed :') :(
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139942025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:06 schreef BredeBroeder het volgende:
Ben van plan om van SS naar SL 5x5 over te stappen..

Maar 5x5 is puur op de grote compounds gericht (DL, BP, SQ, BOR, OHP) 3x pw FB A-B-A-B

Zou ik hier gewoon wat isolatie tussen kunnen gooien? (pull-ups, abs, dips, calf raises, biceps etc.)
Waar zit je nu met BP, SQ en DL?
pi_139942071
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar zit je nu met BP, SQ en DL?
SQ 80KG
DL 80KG
BP 57.5KG
pi_139942226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:06 schreef BredeBroeder het volgende:
Ben van plan om van SS naar SL 5x5 over te stappen..

Maar 5x5 is puur op de grote compounds gericht (DL, BP, SQ, BOR, OHP) 3x pw FB A-B-A-B

Zou ik hier gewoon wat isolatie tussen kunnen gooien? (pull-ups, abs, dips, calf raises, biceps etc.)
Zolang het niet ten koste van je compounds gaat, tuurlijk kan dat.
pi_139942260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Even kijken: het zit meer aan de onderkant en als ik er dan van bovenaf op druk dan voel ik het best wel. Ook bij tricepsoefeningen voel ik het goed :') :(
Doe even voor een maand geen oefeningen meer die je pijn geven bij je elleboog zodat je tendonitis minder wordt. Als je elleboog weer goed voelt dan zou ik een andere oefening voor de spiergroep doen.

Als je bijvoorbeeld last krijgt bij rope pushdown, probeer de volgende keer dan vbar pushdown of iets anders.
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:41:38 #54
236125 33
the exploding psychology
pi_139942276
Toch maar deze.

pi_139942718
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Even kijken: het zit meer aan de onderkant en als ik er dan van bovenaf op druk dan voel ik het best wel. Ook bij tricepsoefeningen voel ik het goed :') :(
Heb zelf een half jaar terug ook veel pijn gehad aan mijn rechterelleboog. Ik dacht ook meteen aan een tenniselleboog en ben er mee naar de fysio gegaan. Deze voelde daar echter geen blessure.

Foto's en echo laten maken en het blijkt het telefoonbotje te zijn, ofwel de zenuw die daar loopt. Deze komt bij mij te ver uit zijn putje en springt er soms zelfs overheen (bij zware gewichten) en dat veroorzaakt die pijnscheut.

Misschien allereerst maar eens bij een fysio kijken of je weldegelijk een tenniselleboog hebt en het niet ergens anders zit?
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:55:32 #56
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139942778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef 33 het volgende:
Toch maar deze.

[ afbeelding ]
Die ga ik eind van de maand ook eens bestellen
Waar heb jij ze vandaan en wat was je daar kwijt?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139942832
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef 33 het volgende:
Toch maar deze.

[ afbeelding ]
ADIPOWER! Goede keus man. Jij gaat squatten als een beest.
pi_139942885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef squatbro het volgende:

[..]

Doe even voor een maand geen oefeningen meer die je pijn geven bij je elleboog zodat je tendonitis minder wordt. Als je elleboog weer goed voelt dan zou ik een andere oefening voor de spiergroep doen.

Als je bijvoorbeeld last krijgt bij rope pushdown, probeer de volgende keer dan vbar pushdown of iets anders.
Dank voor het advies; ik zal gaan uitzoeken welke oefeningen geen pijn doen, if any.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:20:46 #59
236125 33
the exploding psychology
pi_139943657
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:55 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Die ga ik eind van de maand ook eens bestellen
Waar heb jij ze vandaan en wat was je daar kwijt?
Ik heb ze hier vandaan!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

ADIPOWER! Goede keus man. Jij gaat squatten als een beest.
Zitten lekker strak en alles voelt vrij stevig. Ben benieuwd! :D
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:41:07 #60
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139944391
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:20 schreef 33 het volgende:

[..]

Ik heb ze hier vandaan!

[..]

Zitten lekker strak en alles voelt vrij stevig. Ben benieuwd! :D
Toch wel he.
Is volgens mij zo een beetje de enige die ze in Nederland verkoopt.

Maten vallen "normaal" uit he?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:54:28 #61
236125 33
the exploding psychology
pi_139944835
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:41 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Toch wel he.
Is volgens mij zo een beetje de enige die ze in Nederland verkoopt.

Maten vallen "normaal" uit he?
Ik heb veel verschillende verhalen gehoord. In mijn geval heb ik een hele maat groter besteld voor de Adipowers.
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:58:16 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139944965
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:06 schreef BredeBroeder het volgende:
Ben van plan om van SS naar SL 5x5 over te stappen..

Maar 5x5 is puur op de grote compounds gericht (DL, BP, SQ, BOR, OHP) 3x pw FB A-B-A-B

Zou ik hier gewoon wat isolatie tussen kunnen gooien? (pull-ups, abs, dips, calf raises, biceps etc.)
Lood om oud ijzer imho. Of je nou 3x5 of 5x5 doet. Zorg gewoon dat je progressie blijft maken dan maakt het echt niet veel verschil. Als je op Starting Strength 3x5 geen progressie maakt ga je dat op Stronglifts 5x5 ook niet doen. Dan moet je de oorzaak ergens anders zoeken.

Ik heb het idee dat je je veel te druk maakt over bepaalde details maar dat je de basis niet op orde hebt. Dus voldoende trainingsprikkels, zeker genoeg eten en ook genoeg rust. Als je bij een 80kg squat of deadlift amper progressie boekt op Starting Strength ga je dat op een ander programma ook niet doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139945603
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Lood om oud ijzer imho. Of je nou 3x5 of 5x5 doet. Zorg gewoon dat je progressie blijft maken dan maakt het echt niet veel verschil. Als je op Starting Strength 3x5 geen progressie maakt ga je dat op Stronglifts 5x5 ook niet doen. Dan moet je de oorzaak ergens anders zoeken.

Ik heb het idee dat je je veel te druk maakt over bepaalde details maar dat je de basis niet op orde hebt. Dus voldoende trainingsprikkels, zeker genoeg eten en ook genoeg rust. Als je bij een 80kg squat of deadlift amper progressie boekt op Starting Strength ga je dat op een ander programma ook niet doen.
Je gaat zeker weten sneller progressie maken met 5x5. Je doet zoveel meer volume dan bij 3x5. We weten allemaal dat meer volume = sneller progressie.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:18:08 #64
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139945704
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:15 schreef squatbro het volgende:

[..]

Je gaat zeker weten sneller progressie maken met 5x5. Je doet zoveel meer volume dan bij 3x5. We weten allemaal dat meer volume = sneller progressie.
Als meer volume snellere progressie betekent waarom dan niet gelijk 10x5.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139945877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:15 schreef squatbro het volgende:

[..]

Je gaat zeker weten sneller progressie maken met 5x5. Je doet zoveel meer volume dan bij 3x5. We weten allemaal dat meer volume = sneller progressie.
Sinds ik 5x5 bench ipv 3x10/12 maak ik veel sneller en meer progressie.
pi_139945881
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Als meer volume snellere progressie betekent waarom dan niet gelijk 10x5.
Omdat er een limiet is aan die snellere progressie. Bovendien kun je best 10x5 doen hoor, alleen worden dat lange gymsessies en je zal sneller overreachen en sneller vermoeid raken.

Bovendien is SL 5x5 een programma voor beginners, die kunnen die super hoge volume van 10x5 niet aan .
pi_139945927
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Lood om oud ijzer imho. Of je nou 3x5 of 5x5 doet. Zorg gewoon dat je progressie blijft maken dan maakt het echt niet veel verschil. Als je op Starting Strength 3x5 geen progressie maakt ga je dat op Stronglifts 5x5 ook niet doen. Dan moet je de oorzaak ergens anders zoeken.

Ik heb het idee dat je je veel te druk maakt over bepaalde details maar dat je de basis niet op orde hebt. Dus voldoende trainingsprikkels, zeker genoeg eten en ook genoeg rust. Als je bij een 80kg squat of deadlift amper progressie boekt op Starting Strength ga je dat op een ander programma ook niet doen.
Dit.

En tevens afvragen waarom hij is gaan trainen: spiermassa kweken of sterker worden, denk het eerste. Dan zijn die max rep-stats al een stuk minder boeiend, en is het ook niet erg als je een keer 10 x 60 bankt waar je de week daarvoor ms nog 10 x 65 pakte.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:26:47 #68
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139946004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:23 schreef Questular het volgende:

[..]

Sinds ik 5x5 bench ipv 3x10/12 maak ik veel sneller en meer progressie.
5x5 is heel wat anders dan 3x12. BredeBroeder doet nu 3x5. Dat brengt echt niet veel verschil tov 5x5 imho. Temeer omdat je door het extra volume van die 2 extra setjes je gewicht weer omlaag gaat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139946006
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:23 schreef Questular het volgende:

[..]

Sinds ik 5x5 bench ipv 3x10/12 maak ik veel sneller en meer progressie.
Het is maar hoe je het bekijkt. Je zal minder snel gewicht toevoegen bij je 10 RM dan bij je 5 RM.

Bijvoorbeeld 2 reps meer op je 10 RM van 75 kg bench press is ongeveer equivalent aan 1 kg meer op je 5 RM van 90 kg
pi_139946009
Ik vreet genoeg, train hard en frequent genoeg, rust eigenlijk net niet genoeg (5-6) uur slaap. M'n squat gaat omhoog, mn deadlift gaat zwaar omhoog sinds de techniek goed is, m'n bench lukt niet op 60kg na 3 pogingen terwijl ik 57,5 wel kan. Ohp blijft steken op 32,5 en de rest gaat ook langzaam omhoog.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:26:55 #71
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946013
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:37 schreef exec het volgende:
Na een tijdje meegelezen te hebben en geïnspireerd door gemotiveerde mede-fokkers dacht ik, ik post ook eens wat.
Ben nu een tijdje vrij actief bezig in de sportschool waarbij ik begon met een bodybuilding.com programma wat mij eigenlijk teveel tijd kostte en weinig opleverde. Ben als ectomorph op zoek naar meer kracht en grotere meer tonende spieren.
Doe sinds een tijdje een simpel 5x5 programma (via Body&Fit) wat wel zijn vruchten afwerpt met daarbij wat assist oefeningen voor de biceps, triceps, kuiten en abs.

Merk sinds deze week wel dat vooral tijdens het squatten mijn knieën een 'klik' geluid maken en naar wat ik heb gelezen op internet heeft dat te maken met vocht in je knie voor je gewrichten wat hard is geworden vanwege overbelasting. Heb ook eigenlijk weinig rust gepakt en ben eigenlijk al een tijd bezig zonder echt een deload week ertussen te gooien bijvoorbeeld.
Vroeg mij af of jullie ditzelfde hebben (gehad) en hoe hier het beste mee om te gaan. Het doet overigens geen pijn, maar gebeurt nu ook wel tijdens squatten zonder gewicht.
Ik wil uiteraard blessures voorkomen en mijn knieen nog niet vernaggelen ;)

Wil na mijn vakantie op Curacao in Juni beginnen met het 5/3/1 programma en dan gebaseerd op de Beyond versie.
Mooi om te horen dat je wat aan ons hebt gehad. Heb wel een aantal vragen.

-Hoe lang train je nu, en hoelang met 5x5?
-Wat zijn je stats op de main lifts?
-Waarom wil je overstappen op een 5/3/1 schema?

Voor het klik geluid van je knie. Dit is vermoedelijk de Illiotibiale tractus of de quadriceps die de patella op zijn plek trekt. Zolang het niet pijnlijk is zou ik er niet moeilijk over doen. Waar je wel op kan letten is dat de knieën echt actief naar buiten worden gedrukt en je met spanning op de quadriceps zakt. Dat vocht in je knieën wat hard wordt bedoel je plica mee?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139946093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef squatbro het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Je zal minder snel gewicht toevoegen bij je 10 RM dan bij je 5 RM.

Bijvoorbeeld 2 reps meer op je 10 RM van 75 kg bench press is ongeveer equivalent aan 1 kg meer op je 5 RM van 90 kg
zijn er voordelen/nadelen voor het 5x5 principe in vergelijking met 3x10?
Ik doe eigenlijk alles 3x10 maar BP vind ik gewoon net iets fijner in 5x5 sets.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:29:36 #73
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Ben er maar van afgestapt. 3x squatten in de week en squats en deadlift in 1 training is gewoon teveel van het goede. Merk dat ik nu al een stuk beter voel met nog maar 1x squats en 1x deadlift in de week en op aparte dagen.

Misschien werkt het minder goed, maar de hele week pijn in je benen is ook niet goed.
Een beginner moet juist veel squatten/compounds uitvoeren. In het begin is het niveau zo laag dat je snel hersteld bent. Hier maak je juist volop profijt van als je vaak squat. Pas naar een jaar zou ik erover na denken om de frequentie aan te passen na 2x in de week squatten en 1x in de week deadlift.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:31:32 #74
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:05 schreef Push. het volgende:

[..]

Denkt wel. Chronisch instabiele enkel waarschijnlijk,dus kan verder wel vrij weinig
Chronische instabiliteit is te behandelen. Is ook wel een fysiotherapeutische richtlijn voor. Alleen hoe vaker je er door gaat hoe slechter de prognose is. Risico's zoveel mogelijk vermijden zoals voetbal hoe jammer het ook is en focus leggen op iets waar je minder risico hebt (kracht training bijvoorbeeld).
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139946207
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:28 schreef Questular het volgende:

[..]

zijn er voordelen/nadelen voor het 5x5 principe in vergelijking met 3x10?
Als je je 10RM traint zal je misschien ietsjes groter worden (een 1 inch op je arm ofzo) dan als je tweelingsbroer zn 5RM traint. Jij zal sterker zijn in uithoudingsvermogen. Bijvoorbeeld jij kan 100kg 15x en je tweelingsbroer 100kg 8x, terwijl jij maar 120kg 5x kan en hij 130kg 5x.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:38:58 #76
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946436
quote:
11s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:45 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Aan welke kant van je elleboog zit het?

Aan de kant vanje onderarm en dan boven op bij de aanhechting? Daar waar vatsige mensen die dimple hebben bij een gestrekte arm?

Naar laten kijken a.s.a.p.

'k heb dr tot 2x toe een gehad, ken nog een goeie (ik zal het maar fysio noemen anders gaat Zeta in de stress) in Voorschoten die me er beide keren binnen 4 weken vanaf heeft geholpen...
Be prepared, 125 euro per half uur/ 3 kwartier.......
Ligt aan de verzekering, maar fysiotherapie kan vergoed worden. Dan hoeft het geen eens 125 euro te kosten per behandeling. Zou hem dus eerst adviseren om naar zijn verzekering te kijken en op basis daar van een keuze maken. Want als het gratis kan i.p.v. 500 euro...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:43:06 #77
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:31 schreef squatbro het volgende:

[..]

Als je je 10RM traint zal je misschien ietsjes groter worden (een 1 inch op je arm ofzo) dan als je tweelingsbroer zn 5RM traint. Jij zal sterker zijn in uithoudingsvermogen. Bijvoorbeeld jij kan 100kg 15x en je tweelingsbroer 100kg 8x, terwijl jij maar 120kg 5x kan en hij 130kg 5x.
Bij een 10RM zal er meer hypertrofie ontstaan dan met een 5RM. 5RM is meer gericht op kracht. Tot dusver klopt het.

Bij uithoudingsvermogen sla je de plank helemaal mis. Hier een anekdote die het mooi uitlegt.

quote:
Dr Squat Fred Hatfield vs Tom Platz Squat Challenge

In 1993, Tom Platz - the bodybuilder with the freakiest legs of all time - and "Mr. Squat" Fred Hatfield - the first guy to ever squat 1,000 pounds - goes head-to-head in a Squat contest. The ultimate clash of titans!

With his much bigger legs, Tom Platz managed to squat 765 pounds in the one-rep max squat. However world class powerlifter Fred Hatfield defeated him with a 855 pounds squat.

In the max reps squat, with a colossal weight of 525 pounds (495-525 lbs depending of the source), tree-trunks legged bodybuilder Tom Platz managed to do 23 ass-to-floor reps with relative ease. The powerful Hatfield "only" managed to squeeze 11 reps.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:46:17 #78
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik vreet genoeg, train hard en frequent genoeg, rust eigenlijk net niet genoeg (5-6) uur slaap. M'n squat gaat omhoog, mn deadlift gaat zwaar omhoog sinds de techniek goed is, m'n bench lukt niet op 60kg na 3 pogingen terwijl ik 57,5 wel kan. Ohp blijft steken op 32,5 en de rest gaat ook langzaam omhoog.
Lees je in over het deloaden van Starting Strength. heel starting strength eens door van begin tot eind en pas dat toe. Dan is 90% van je vragen beantwoord die je hier stelt. Van techniek, principes, deloaden, progressie boeken allemaal besproken. Alleen het voedingsadvies met een korreltje zout nemen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139946663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Mooi om te horen dat je wat aan ons hebt gehad. Heb wel een aantal vragen.

-Hoe lang train je nu, en hoelang met 5x5?
-Wat zijn je stats op de main lifts?
-Waarom wil je overstappen op een 5/3/1 schema?

Voor het klik geluid van je knie. Dit is vermoedelijk de Illiotibiale tractus of de quadriceps die de patella op zijn plek trekt. Zolang het niet pijnlijk is zou ik er niet moeilijk over doen. Waar je wel op kan letten is dat de knieën echt actief naar buiten worden gedrukt en je met spanning op de quadriceps zakt. Dat vocht in je knieën wat hard wordt bedoel je plica mee?
Thanks voor je response en je vragen. Helpt mij ook weer om over de dingen goed na te denken.

1. Ik denk dat ik nu een maand of 2/3 bezig ben met de 5x5 (squat, shoulder press, barbell row / squat, bench press, deadlift) en dat doe ik zo'n vier dagen in de week. Soms 2 dagen achter elkaar, en héél soms 3. Mede vanwege agenda/werk en dat soort dingen. En dus doe ik soms de squat 2/3x achter elkaar wat mogelijk teveel mijn knieën belast heeft.

2. Qua mainlifts zit ik voor squat nu op 60 (probeer rustig op te bouwen en probeer wat langer bij een gewicht te blijven), bench press 50, en deadlift 60. Dit zijn uiteraard niet mijn maxes.
Het gebruik van de main lifts heeft in mijn ogen mij al meer progressie gebracht (qua kracht, en 'leanheid') dan het BB.com programma wat ik eerder volgde en meer op isolatie gericht was.

3. Het 5/3/1 programma biedt m.i. wat meer diversiteit aan mainlifts en spreid deze meer waar dat bij de 5x5 die ik doe, ik elke keer squat. Tevens biedt deze wat meer guidance qua schema waaronder progressie en deloading enz.

Het doet inderdaad geen pijn, maar wilde voorzichtig zijn. Mogelijk dat mijn lichaam zich verder moet aanpassen.
Het zou ook nog kunnen zijn gekomen door het uitvoeren van standing calf raises met gestrekte benen. Deze heb ik uit kunnen voeren met ong 82 kg wat opzich ging maar wel meer druk heeft gezet op mijn knieën.

Overigens heb ik zelfs mijn vriendin aan de 5x5 gekregen die eerst met een simpel machine schema bezig was en geen progressie zag.

[ Bericht 4% gewijzigd door exec op 14-05-2014 14:50:39 (kleine update ivm calf raises) ]
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_139946682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik vreet genoeg, train hard en frequent genoeg, rust eigenlijk net niet genoeg (5-6) uur slaap. M'n squat gaat omhoog, mn deadlift gaat zwaar omhoog sinds de techniek goed is, m'n bench lukt niet op 60kg na 3 pogingen terwijl ik 57,5 wel kan. Ohp blijft steken op 32,5 en de rest gaat ook langzaam omhoog.
Mja, ik zat begin dit jaar ook op de 60 BP en was nog niet met SQ en DL en ben wel redelijk snel omhoog gegaan. Eten en slapen is naast je training echt key, ben met BP bijv. 25 kilo omhoog geschoten in 2 maanden. Als je dat niet op orde hebt gaat wisselen van schema je ook niet helpen. Zou toch eerst eens proberen minimaal 7 uur te slapen en naar je voeding te kijken.
pi_139946697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:43 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Bij een 10RM zal er meer hypertrofie ontstaan dan met een 5RM. 5RM is meer gericht op kracht. Tot dusver klopt het.

Bij uithoudingsvermogen sla je de plank helemaal mis. Hier een anekdote die het mooi uitlegt.

[..]

Ik zocht net naar die contest. Ik wist alleen niet wie de powerlifter ook alweer was. Maar goed, ik probeerde in mijn woorden precies uit te leggen wat in die challenge gebeurd was en wat dat te maken had met uithoudingsvermogen. In mijn uitleg leg ik precies hetzelfde uit.
pi_139946766
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:29 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een beginner moet juist veel squatten/compounds uitvoeren. In het begin is het niveau zo laag dat je snel hersteld bent. Hier maak je juist volop profijt van als je vaak squat. Pas naar een jaar zou ik erover na denken om de frequentie aan te passen na 2x in de week squatten en 1x in de week deadlift.
Ik zou juist zeggen hoe geavanceerder je wordt hoe vaker je kunt trainen en enorme hoeveelheden volume aan kunt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:51:10 #83
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:48 schreef squatbro het volgende:

[..]

Ik zocht net naar die contest. Ik wist alleen niet wie de powerlifter ook alweer was. Maar goed, ik probeerde in mijn woorden precies uit te leggen wat in die challenge gebeurd was en wat dat te maken had met uithoudingsvermogen. In mijn uitleg leg ik precies hetzelfde uit.
Ik moet beter lezen 8)7
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:57:25 #84
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139946971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef squatbro het volgende:

[..]

Ik zou juist zeggen hoe geavanceerder je wordt hoe vaker je kunt trainen en enorme hoeveelheden volume aan kunt.
Het totale volume zal wel toenemen door de toename van kracht. Alleen de stress is vele maten hoger waardoor het herstel langer duurt. De meeste powerlifters deadliften om de week, omdat deze zo belastend is op 400kg+. Ze trainen wel frequenter maar niet voluit zoals een beginner dat wel kan doen met progressieve progressie. Er zullen meer rustdagen zitten in het programma van een gevorderde powerlifter. Let op: een rustdag houdt niet perse in dat ze niet liften, maar met 'laag' gewicht.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139947073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:15 schreef squatbro het volgende:

[..]

Je gaat zeker weten sneller progressie maken met 5x5. Je doet zoveel meer volume dan bij 3x5. We weten allemaal dat meer volume = sneller progressie.
Sinds ik 100x5 doe, maak ik de gains van m'n leven.
pi_139947843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef 33 het volgende:
Toch maar deze.

[ afbeelding ]
Dope brate! Laat ons weten hoe ze zijn.

Ik hoorde ook dat ze binnenkort in het rood/zwart en wit uitkomen.
If not now, then when.
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:39:01 #87
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139948365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:57 schreef Verbosity het volgende:
Let op: een rustdag houdt niet perse in dat ze niet liften, maar met 'laag' gewicht.
Over het algemeen hebben ze maar 1 dag in de week zonder gym. Op de niet lift dagen is het stretchen, isolatie (BB-achtig), wat cardio en techniek werk.
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:45:22 #88
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139948614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:06 schreef BredeBroeder het volgende:
Ben van plan om van SS naar SL 5x5 over te stappen..

Maar 5x5 is puur op de grote compounds gericht (DL, BP, SQ, BOR, OHP) 3x pw FB A-B-A-B

Zou ik hier gewoon wat isolatie tussen kunnen gooien? (pull-ups, abs, dips, calf raises, biceps etc.)
Het is IMHO veel te vroeg voor jou om over te stappen naar een nieuw programma. Ik zou eens naar je voeding kijken.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:45:58 #89
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139948636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:00 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Sinds ik 100x5 doe, maak ik de gains van m'n leven.
Ik doe altijd 5x100
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139949103
Zo dat ging prima.

Squat: 5x5 62,5
OHP 5x5 40
DL 1x5 80

Fijn programma dat stronglifts.
Geen referral hier.
pi_139952792
Hammercurls is echt een fijne oefening die komt erbij in mn schema :)
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:37:06 #92
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139954058
Popkes jullie mogen mij eens helpen
Ik wil weer een serieus schema gaan volgen
Ik ga meestal 5 soms 6.
Puur gebaseerd op kracht benen lopen achter door blessure en bench omdat ik gewoon zwak ben
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139954068
Pasta, kip en teveel saus. 2140 kcals en 142 eiwitten. :D

pi_139955048
Voor een maaltijd faeroer.
pi_139955546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:29 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een beginner moet juist veel squatten/compounds uitvoeren. In het begin is het niveau zo laag dat je snel hersteld bent. Hier maak je juist volop profijt van als je vaak squat. Pas naar een jaar zou ik erover na denken om de frequentie aan te passen na 2x in de week squatten en 1x in de week deadlift.
Ik ben nog geen jaar bezig, maar merkte gewoon dat meer dagen rust, mij meer energie gaf de volgende training. Gisteren weer 10kg erbij gedaan op de DL, maar vandaag veel minder "last" ervan.

En dan is last, het moeie/slappe gevoel in mijn benen de dag erna.

Ik vind 5x5 lekkerder, heb nogal moeite met een goede vorm vasthouden bij meer als 5 herhalingen.
.
pi_139955642
Blegh. Vannacht 'maar' 5,5 / 6 uur geslapen en merk het direct. Na het squatten was m'n rug al zo sore dat deadliften er niet meer in zat.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:34:05 #97
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139956201
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:37 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Popkes jullie mogen mij eens helpen
Ik wil weer een serieus schema gaan volgen
Ik ga meestal 5 soms 6.
Puur gebaseerd op kracht benen lopen achter door blessure en bench omdat ik gewoon zwak ben
Push Pull Legs. (PPL) En dan de 5 dagen versie. Er zijn schema's genoeg te vinden, van waaruit je je eigen schema op kan stellen. (Als je niet bekend bent met PPL uiteraard).
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:36:42 #98
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139956326
quote:
9s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
Blegh. Vannacht 'maar' 5,5 / 6 uur geslapen en merk het direct. Na het squatten was m'n rug al zo sore dat deadliften er niet meer in zat.
Ik begrijp dat nooit zo goed. Als je 1 nacht kut slaapt zou dat weinig effect moeten hebben. Als het 3 - 4x per week voorkomt wordt het wat anders. Eén nacht maakt amper verschil. Als je je echt zo voelt moet je je voeding nagaan, of je motivatie voor die dag. We hebben allemaal wel eens een kutdag waarbij het gewoon niet lekker gaat.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:43:52 #99
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139956630
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Push Pull Legs. (PPL) En dan de 5 dagen versie. Er zijn schema's genoeg te vinden, van waaruit je je eigen schema op kan stellen. (Als je niet bekend bent met PPL uiteraard).
Dat doe ik nu ook eigenlijk en dan high volume.
Lekker "over trainen"
Maar dacht misschien een die effectiever is
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:48:02 #100
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139956854
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:43 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Dat doe ik nu ook eigenlijk en dan high volume.
Lekker "over trainen"
Maar dacht misschien een die effectiever is
Dan kan je beter zelf een schema opstellen wat je zwakheden/achterstand door blessure aanpakt. En een cycle wat minder trainen doet ook vaak wonderen. Een full body (3 dagen per week) bv, waarbij je per dag een andere spiergroep wat meer aanpakt.

Overtrainen kan wel natuurlijk, maar je moet ook je rust pakken in de zin van even 1 of 2 cycles wat rustiger aan doen. Je moet je lichaam wel de kans geven te adapteren.
pi_139957020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:07 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Voor een maaltijd faeroer.
400g pasta
300g kip
groentetroep
tomatensausje

O+
pi_139959089
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik begrijp dat nooit zo goed. Als je 1 nacht kut slaapt zou dat weinig effect moeten hebben. Als het 3 - 4x per week voorkomt wordt het wat anders. Eén nacht maakt amper verschil. Als je je echt zo voelt moet je je voeding nagaan, of je motivatie voor die dag. We hebben allemaal wel eens een kutdag waarbij het gewoon niet lekker gaat.
Mja, bij mij hakt een nachtje slecht slapen er altijd wel hard in terwijl ik normaal toch minimaal 7,5 uur slaap. Voeding afgelopen dagen was ook in orde. En motivatie ook. Misschien afgelopen tijd net iets te gek gedaan, want 1 nachtje kut slapen zou niet zoveel impact moeten hebben idd.
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:00:54 #103
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139960030
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, bij mij hakt een nachtje slecht slapen er altijd wel hard in terwijl ik normaal toch minimaal 7,5 uur slaap. Voeding afgelopen dagen was ook in orde. En motivatie ook. Misschien afgelopen tijd net iets te gek gedaan, want 1 nachtje kut slapen zou niet zoveel impact moeten hebben idd.
Nou ja, gewoon een kutdag, in ieder geval wat liften betreft. Gebeurt iedereen af en toe.
pi_139960210
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nou ja, gewoon een kutdag, in ieder geval wat liften betreft. Gebeurt iedereen af en toe.
Met andere woorden: niet janken en gewoon doorgaan. Alright. 8-)
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:27:04 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139961269
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met andere woorden: niet janken en gewoon doorgaan. Alright. 8-)
Pcies. Gewoon niet te lang over nadenken.

Ik heb zelf vaak een kutdag als ik m'n mentaal niet in de gaten hou. Van mezelf ben ik nogal lui, dus ben ik geneigd het mezelf makkelijk te maken. Wat niet kan natuurlijk als je sterker wil worden, dus ik moet mezelf constant pushen en motiveren om meer te kunnen. En mezelf oppikken als ik merk dat ik de kantjes er af loop.

Als ik dan eens een kutdag heb ga ik bedenken dat het aan m'n slaap ligt, of aan m'n voeding, of de bar lag net niet lekker, of er was iemand in de gym die ik niet mag, of de vogels zongen niet zo lekker vanmorgen in de tuin, m'n bak koffie voor m'n training was niet zo lekker...

Begrijp je waar ik heen ga? Er is altijd wel iets als het even niet lekker gaat waardoor je buiten jezelf gaat kijken waarom dat is. En het heeft geen enkel nut. Het was kut, je kan er niks aan veranderen, de wereld om ons heen is echt niet ineens anders, die nacht slechte slaap maakt het verschil niet.

Als je serieus lift heb je het 90% van de tijd wel, waarom zou je je dan druk maken om die 10% van de tijd dat je het even niet hebt? :)
pi_139963452
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Pcies. Gewoon niet te lang over nadenken.

Ik heb zelf vaak een kutdag als ik m'n mentaal niet in de gaten hou. Van mezelf ben ik nogal lui, dus ben ik geneigd het mezelf makkelijk te maken. Wat niet kan natuurlijk als je sterker wil worden, dus ik moet mezelf constant pushen en motiveren om meer te kunnen. En mezelf oppikken als ik merk dat ik de kantjes er af loop.

Als ik dan eens een kutdag heb ga ik bedenken dat het aan m'n slaap ligt, of aan m'n voeding, of de bar lag net niet lekker, of er was iemand in de gym die ik niet mag, of de vogels zongen niet zo lekker vanmorgen in de tuin, m'n bak koffie voor m'n training was niet zo lekker...

Begrijp je waar ik heen ga? Er is altijd wel iets als het even niet lekker gaat waardoor je buiten jezelf gaat kijken waarom dat is. En het heeft geen enkel nut. Het was kut, je kan er niks aan veranderen, de wereld om ons heen is echt niet ineens anders, die nacht slechte slaap maakt het verschil niet.

Als je serieus lift heb je het 90% van de tijd wel, waarom zou je je dan druk maken om die 10% van de tijd dat je het even niet hebt? :)
Daar moet ik echt serieus aan gaan werken, serieus worden tijdens 't liften :') Zit soms gewoon 30 min bij de bench te lullen
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:13:16 #107
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139963711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Daar moet ik echt serieus aan gaan werken, serieus worden tijdens 't liften :') Zit soms gewoon 30 min bij de bench te lullen
Je moet m'n stukkie beter lezen. Dan zou je begrijpen dat het niet over het breiclubje gaat waar je eigenlijk bij hoort.
pi_139963871
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je moet m'n stukkie beter lezen. Dan zou je begrijpen dat het niet over het breiclubje gaat waar je eigenlijk bij hoort.
Kan me er wel in vinden hoor ;)
pi_139964768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Daar moet ik echt serieus aan gaan werken, serieus worden tijdens 't liften :') Zit soms gewoon 30 min bij de bench te lullen
Gewoon eerst eens een jaar of 2 a 3 elke keer de ballen uit je broek trainen en dan pas gaan nadenken over PPL geneuzel en shit. En als je dan nog niet groter bent geworden, gewoon weer lekker verder gaan met alleen voetballen.
pi_139965937
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Pcies. Gewoon niet te lang over nadenken.

Ik heb zelf vaak een kutdag als ik m'n mentaal niet in de gaten hou. Van mezelf ben ik nogal lui, dus ben ik geneigd het mezelf makkelijk te maken. Wat niet kan natuurlijk als je sterker wil worden, dus ik moet mezelf constant pushen en motiveren om meer te kunnen. En mezelf oppikken als ik merk dat ik de kantjes er af loop.

Als ik dan eens een kutdag heb ga ik bedenken dat het aan m'n slaap ligt, of aan m'n voeding, of de bar lag net niet lekker, of er was iemand in de gym die ik niet mag, of de vogels zongen niet zo lekker vanmorgen in de tuin, m'n bak koffie voor m'n training was niet zo lekker...

Begrijp je waar ik heen ga? Er is altijd wel iets als het even niet lekker gaat waardoor je buiten jezelf gaat kijken waarom dat is. En het heeft geen enkel nut. Het was kut, je kan er niks aan veranderen, de wereld om ons heen is echt niet ineens anders, die nacht slechte slaap maakt het verschil niet.

Als je serieus lift heb je het 90% van de tijd wel, waarom zou je je dan druk maken om die 10% van de tijd dat je het even niet hebt? :)
True. :) Wat dat betreft kan je ratio je ook wel de weg staan; teveel zoeken naar verklaringen en het idee najagen dat je je een weg uit een ervaring of situatie kunt denken. Je doet dan eigenlijk eerder het tegenovergestelde door je erin vast te bijten en er onnodig in te blijven hangen. Situatie accepteren zoals die is geeft je een stuk meer ademruimte en ook weer ruimte om je aandacht ergens anders op te richten.

En ja, kantjes er vanaf lopen herken ik wel. Iig met m'n studie, met trainen werk ik mezelf dan juist wel weer flink uit de naad over het algemeen. Maar dan stuit ik dus wel eens op dat in en teveel op m'n kop zitten. :+ Beetje relativeren of er domweg mee kappen kan zo nu en dan geen kwaad.
pi_139971205
Ik zie trainen gewoon heel simpel: naar de gym gaan en je sets/reps halen. De rest is bijzaak.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:30 schreef Modus het volgende:

[..]

Gewoon eerst eens een jaar of 2 a 3 elke keer de ballen uit je broek trainen en dan pas gaan nadenken over PPL geneuzel en shit. En als je dan nog niet groter bent geworden, gewoon weer lekker verder gaan met alleen voetballen.
Apart advies. Dus hij moet eerst 2 á 3 jaar trainen, maar zonder een plan? Perfect advies voor toekomstig motivatie gebrek.
If not now, then when.
pi_139971216
Verbo, wat is wetenschappelijk gezien de 'beste' stance voor conventional deadlifts?
If not now, then when.
pi_139971305
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:37 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Popkes jullie mogen mij eens helpen
Ik wil weer een serieus schema gaan volgen
Ik ga meestal 5 soms 6.
Puur gebaseerd op kracht benen lopen achter door blessure en bench omdat ik gewoon zwak ben
Sheiko. Meer hoef ik niet te zeggen.
If not now, then when.
pi_139972722
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zie trainen gewoon heel simpel: naar de gym gaan en je sets/reps halen. De rest is bijzaak.

[..]

Apart advies. Dus hij moet eerst 2 á 3 jaar trainen, maar zonder een plan? Perfect advies voor toekomstig motivatie gebrek.
Nee, gewoon wat ik zie als de basics. 3 dagen schema, 2 setjes opwarmen, dan 3 setjes 6-8 reps. Nadruk op compound, met hier en daar natuurlijk wat isolatieoefeningen.

Hij lijkt me iemand die een beetje is gaan trainen voor wat meer spiermassa maar zich een beetje gek laat maken door al dat geneuzel over en geroep om voor BB niet terzake doende stats.
pi_139972847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:21 schreef Modus het volgende:

[..]

Nee, gewoon wat ik zie als de basics. 3 dagen schema, 2 setjes opwarmen, dan 3 setjes 6-8 reps. Nadruk op compound, met hier en daar natuurlijk wat isolatieoefeningen.

Hij lijkt me iemand die een beetje is gaan trainen voor wat meer spiermassa maar zich een beetje gek laat maken door al dat geneuzel over en geroep om voor BB niet terzake doende stats.
Hij is één van de weinige beginners die constant filmpjes van zijn lifts posts om zodoende feedback te ontvangen. Alleen jammer dat hij op een gegeven gestopt was en nu basically weer opnieuw moet beginnen. Hij moet de motivatie creeren, en dat is lastig. Ik ben zelf ook vaak gestopt en weer begonnen en met mij meer mensen. Het duurt eventjes voordat je het allemaal door hebt. Echter ontwikkel je die motivatie en drive imo alleen door een solid plan en doel te hebben.

Sinds wanneer train jij eigenlijk?
If not now, then when.
pi_139974054
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:30 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Al bijna 2 topics druk maken om de grote van de biceps :(
Triceps is een veel grotere spier.
pi_139975160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Verbo, wat is wetenschappelijk gezien de 'beste' stance voor conventional deadlifts?
Schouder breedte of iets minder, wat voor jouw lichaam het beste aanvoelt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:26:09 #118
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139975371
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Sheiko. Meer hoef ik niet te zeggen.
Daar hoor ik jou idd wel lovend over kan ik me wel eens in verdiepeb
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:34:09 #119
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139975513
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.

Nog even en we krijgen hier de celebrity fitness lijstjes :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:51:22 #120
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139975861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:34 schreef stinkie het volgende:
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.

Nog even en we krijgen hier de celebrity fitness lijstjes :')
Gast waar heb jij t nu over ik ben nu al die tijd al bezig met een basic ppl schema elke dag compound + isolatie
Maar als je met een vast schema krijgt krijg je meer routine en consistentie.

Dat is naar mijn mening altijd beter
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:52:28 #121
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139975890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Verbo, wat is wetenschappelijk gezien de 'beste' stance voor conventional deadlifts?
Voer 3x een verticale sprong uit. Dan sta je op de juiste breedte (misschien zelfs iets smaller) en de voeten lichtelijk naar buiten gedraaid. Dat is bijna altijd je deadlift en clean stance.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:02:32 #122
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139976088
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:51 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Gast waar heb jij t nu over ik ben nu al die tijd al bezig met een basic ppl schema elke dag compound + isolatie
Maar als je met een vast schema krijgt krijg je meer routine en consistentie.

Dat is naar mijn mening altijd beter
Want hij reageerde specifiek op jou? Was een algemene opmerking.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:34 schreef stinkie het volgende:
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.

Nog even en we krijgen hier de celebrity fitness lijstjes :')
Dat was vooral omdat iedereen toen in de begin fase zat qua krachttraining. SS is goed vol te houden voor zo'n 6-12 maanden. Daarna kan je imo beter 2x in de week squatten en 1x deadliften. Dan kom je toch bij andere schema's uit.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:16:26 #123
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139976383
Sorry dat @ stinkie :*
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:56:49 #124
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_139977325
Vandaag mezelf uit bed moeten sleuren naar de gym.

Gesquat zonder pussypad en meteen een PR gezet. (2x6 70kg daarna 2x6 80kg)
Al m'n leg oefeningen overload omdat ik het gevoel had dat ik mentaal vastzat op de gewichten (normaal legpress apparaat 120, nu naar 150 en kan nog wel hoger)

Al met al, een goede dag ^O^
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:10:57 #125
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139977634
Zag net op Rogue US de adipower in zwart rood grijs kleurencombo :)
Hopen dat die ook naar nl sturen zal wel niet :(
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:14:00 #126
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139977700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:10 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Zag net op Rogue US de adipower in zwart rood grijs kleurencombo :)
Hopen dat die ook naar nl sturen zal wel niet :(
yup, doen ze.
reken maar wel op zo een 40 eu of meer verzendkosten.....
en dan nog inklaring/btw + 2 weken wachttijd als via TNT Express terminal binnen komt op Skiphol...

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 15-05-2014 11:23:42 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:46:09 #127
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_139978540
Ik ga hiervoor denk ik: http://www.amazon.co.uk/g(...)enter-6&pf_rd_t=1201

Al eerder via Amazon besteld en dat had ik binnen 2 dagen binnen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:50:42 #128
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139978655
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:34 schreef stinkie het volgende:
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.

Nog even en we krijgen hier de celebrity fitness lijstjes :')
Juist dat 'pak die compounds en doe je best' is waar iedereen op een gegeven moment op vastloopt. Zowel voor BB als PL geldt dat als je groter of sterker wil worden je daar slim mee om moet gaan. Voor PL is dat vooral door systematisch te werk gaan, dus sheiko, 531, BBB etc zijn systemen die bewezen werken.

En wat Verbo zegt. Veel mensen zaten met SS in een beginfase, het is dus juist goed om met een ander systeem door te gaan tot je zelf precies weet wat het beste werkt voor je lijf, en van daaruit je eigen systeem op zet.

Als je maar wat compounds pakt blijf je jaren bezig met amper vooruitgang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 15-05-2014 12:12:43 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:55:38 #129
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139978819
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:46 schreef H1N1 het volgende:
Ik ga hiervoor denk ik: http://www.amazon.co.uk/g(...)enter-6&pf_rd_t=1201

Al eerder via Amazon besteld en dat had ik binnen 2 dagen binnen.
NICE ^O^

Check ff op de site van Rogue wat ze adviseren kwa maatvoering, gelijk/1 maat groter/ 1 maat kleiner dan je schoenmaat. daar was wat mee
pi_139979402


[ Bericht 100% gewijzigd door Eleiko op 15-05-2014 12:22:04 (niet goed gekeken) ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139979428


[ Bericht 100% gewijzigd door Eleiko op 15-05-2014 12:22:46 (:')) ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:18:51 #132
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139979486
Cor, verkeerde topic...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139979501


[ Bericht 100% gewijzigd door Eleiko op 15-05-2014 12:23:04 (:')) ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:22:24 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139979745
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:22 schreef Snakey het volgende:
*kuch*
Sorry, chef: ik word ook een dagje ouder :')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:28:24 #136
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_139979781
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

NICE ^O^

Check ff op de site van Rogue wat ze adviseren kwa maatvoering, gelijk/1 maat groter/ 1 maat kleiner dan je schoenmaat. daar was wat mee
Ik zal t eens opzoeken, waren nogal wat verschillende ervaringen mee.
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:29:12 #137
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139979806
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:28 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Ik zal t eens opzoeken, waren nogal wat verschillende ervaringen mee.
ik heb 43 normaal, en dacht dat ik ook gewoon 43 bestelde.
of was het nou 44, shit ik zal ff kijken vanmiddag

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 15-05-2014 12:46:55 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:31:07 #138
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:47:35 #139
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139980268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

yup, doen ze.
reken maar wel op zo een 40 eu of meer verzendkosten.....
en dan nog inklaring/btw + 2 weken wachttijd als via TNT Express terminal binnen komt op Skiphol...
Dat lange wachten is dan idd wel weer kut
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:48:07 #140
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139980290
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:47 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Dat lange wachten is dan idd wel weer kut
mja
zal afhangen van hoe veel zin ze hebben bij die inklaring hoe snel of het bij je is
pi_139980310
Waarom is er niemand die dat in NL verkoopt? Dan kun je passen en direct meenemen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:50:50 #142
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139980362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:48 schreef Eleiko het volgende:
Waarom is er niemand die dat in NL verkoopt? Dan kun je passen en direct meenemen.
Ja je hebt die ene site met die moeilijke naam
Maar daar heb je alleen die rode adipowers
Maar die kun je dan ook niet passen
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139980370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:34 schreef stinkie het volgende:
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.
Niet iedereen zet z'n gedachten op nul en pakt de compounds, en waarom zou je?

Wellicht wil niet iedereen een omgedraaide SS T-Rex worden? Van SS krijg je in mijn optiek een té unbalanced lichaam van. Squatten ging bij mij hardstikke kut, doordat het programma je recovery te zwaar onder druk zet. Praktisch geen ruimte voor rug oefeningen buiten 1x5 deadliften ( :') ) en SS heeft (in mijn optiek ;) ) als geheel totaal nutteloze programming om in door te groeien. Het is gewoon niets anders dan 'ga maar wat compounds doen, een gallon melk drinken en doen alsof 5kg en 2.5kg increases haalbaar is totdat je lichaam nee' zegt'. Nee.

Buiten dat is er geen enkel programma in de wereld dat op elk soort lichaam en toekomstdoel past. Wist jij als beginner wat het verschil was tussen een powerlifter, bodybuilder en een gewichtsheffer? Ik niet in ieder geval. Een olympisch lifter heeft bijvoorbeeld helemaal NIETS aan SS of Sheiko en een powerlifter heeft helemaal NIETS aan SS en standaard 531.

Waarom zou ik m'n tijd wasten met SS, waar er niets aan zelfregulatie wordt gedaan? SS en SL (hoeveel dit iets meer rug meepakt) zijn bedoelt voor mensen die met 30%+ vet niets anders doen dan chips eten en GTST pakken of de hele dag games spelen en in starvation mode zitten met hun redbull dieet. Enige pluspunt van SS is z'n uitgebreide bijbel over de vorm m.b.t. elke lift en Rippetoe heeft veel competitieve ervaring, unlike Medhi. Wat betreft SL, zeg nou zelf, wat weet die drol van een Medhi nou van liften? Z'n videos kloppen voor geen kont, hij laat iedereen meteen met een empty bar beginnen, squatten op 5x5 en deadliften op 1x5 wat, voor 'ik lift al een decade' ziet hij eruit als een champignon met z'n kleine enkeltjes, is hij nooit boven de 150 bench gekomen en is hij zo ver ik weet nooit competitief bezig geweest.

TLDR: SS en SL is voor kleine meisjes
In before: umadbro
pi_139980668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:51 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Niet iedereen zet z'n gedachten op nul en pakt de compounds, en waarom zou je?

Wellicht wil niet iedereen een omgedraaide SS T-Rex worden? Van SS krijg je in mijn optiek een té unbalanced lichaam van. Squatten ging bij mij hardstikke kut, doordat het programma je recovery te zwaar onder druk zet. Praktisch geen ruimte voor rug oefeningen buiten 1x5 deadliften ( :') ) en SS heeft (in mijn optiek ;) ) als geheel totaal nutteloze programming om in door te groeien. Het is gewoon niets anders dan 'ga maar wat compounds doen, een gallon melk drinken en doen alsof 5kg en 2.5kg increases haalbaar is totdat je lichaam nee' zegt'. Nee.

Buiten dat is er geen enkel programma in de wereld dat op elk soort lichaam en toekomstdoel past. Wist jij als beginner wat het verschil was tussen een powerlifter, bodybuilder en een gewichtsheffer? Ik niet in ieder geval. Een olympisch lifter heeft bijvoorbeeld helemaal NIETS aan SS of Sheiko en een powerlifter heeft helemaal NIETS aan SS en standaard 531.

Waarom zou ik m'n tijd wasten met SS, waar er niets aan zelfregulatie wordt gedaan? SS en SL (hoeveel dit iets meer rug meepakt) zijn bedoelt voor mensen die met 30%+ vet niets anders doen dan chips eten en GTST pakken of de hele dag games spelen en in starvation mode zitten met hun redbull dieet. Enige pluspunt van SS is z'n uitgebreide bijbel over de vorm m.b.t. elke lift en Rippetoe heeft veel competitieve ervaring, unlike Medhi. Wat betreft SL, zeg nou zelf, wat weet die drol van een Medhi nou van liften? Z'n videos kloppen voor geen kont, hij laat iedereen meteen met een empty bar beginnen, squatten op 5x5 en deadliften op 1x5 wat, voor 'ik lift al een decade' ziet hij eruit als een champignon met z'n kleine enkeltjes, is hij nooit boven de 150 bench gekomen en is hij zo ver ik weet nooit competitief bezig geweest.

TLDR: SS en SL is voor kleine meisjes
In before: umadbro
Maar wat dan wel
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:04:48 #145
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139980724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:51 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Niet iedereen zet z'n gedachten op nul en pakt de compounds, en waarom zou je?

Wellicht wil niet iedereen een omgedraaide SS T-Rex worden? Van SS krijg je in mijn optiek een té unbalanced lichaam van. Squatten ging bij mij hardstikke kut, doordat het programma je recovery te zwaar onder druk zet. Praktisch geen ruimte voor rug oefeningen buiten 1x5 deadliften ( :') ) en SS heeft (in mijn optiek ;) ) als geheel totaal nutteloze programming om in door te groeien. Het is gewoon niets anders dan 'ga maar wat compounds doen, een gallon melk drinken en doen alsof 5kg en 2.5kg increases haalbaar is totdat je lichaam nee' zegt'. Nee.

Buiten dat is er geen enkel programma in de wereld dat op elk soort lichaam en toekomstdoel past. Wist jij als beginner wat het verschil was tussen een powerlifter, bodybuilder en een gewichtsheffer? Ik niet in ieder geval. Een olympisch lifter heeft bijvoorbeeld helemaal NIETS aan SS of Sheiko en een powerlifter heeft helemaal NIETS aan SS en standaard 531.

Waarom zou ik m'n tijd wasten met SS, waar er niets aan zelfregulatie wordt gedaan? SS en SL (hoeveel dit iets meer rug meepakt) zijn bedoelt voor mensen die met 30%+ vet niets anders doen dan chips eten en GTST pakken of de hele dag games spelen en in starvation mode zitten met hun redbull dieet. Enige pluspunt van SS is z'n uitgebreide bijbel over de vorm m.b.t. elke lift en Rippetoe heeft veel competitieve ervaring, unlike Medhi. Wat betreft SL, zeg nou zelf, wat weet die drol van een Medhi nou van liften? Z'n videos kloppen voor geen kont, hij laat iedereen meteen met een empty bar beginnen, squatten op 5x5 en deadliften op 1x5 wat, voor 'ik lift al een decade' ziet hij eruit als een champignon met z'n kleine enkeltjes, is hij nooit boven de 150 bench gekomen en is hij zo ver ik weet nooit competitief bezig geweest.

TLDR: SS en SL is voor kleine meisjes
In before: umadbro
Ik bedoelde het wat anders, maar dit is wel een van de beste reacties hierop :)

De eerste keer dan ik SS bekeek heb ik het zo ongeveer meteen afgeserveerd als schema. Idem voor een hoop anderen.

Maar ondanks te kijken wat iemands doel is SS was the way to go. Zelfs in het fitnesstopic (en daar komen idd de meeste die geen idee hebben van het verschil tussen BB of PWL) En nu dus het volgende 'snoepje' van de week.

Als ik hier de laatste maanden lees wat er aan methodieken voorbij komt vraag ik me echt af of het liften nog wel gebeurt of dat je meer bezig bent met de volgende hype en hopen dat dat wat word. Elke methodiek staat of valt met eigen inzet en zonder dat werkt er geen een. Om wat voor reden dan ook, als je je motivatie kwijt bent, werkt het niet.

Ik heb zelf de indruk dat degenen (ook hier dus) die zelf een schema opstellen er beter over nagedacht hebben en harder werken naar een doel dan iemand die nu weer de volgende website uit het hoofd leert.

en idd, voor mij werken die schema's idd niet. Ik kan me er nog geen week aan houden, terwijl eigen schema's contineu blijven werken.

Nofi. Nohomo en no whatevers zeg maar :*
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_139981175
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Maar wat dan wel
Onderzoeken wat het beste bij je doelen past. Punt dat ik wil maken is dat de reden, naar mijn mening, dat zoveel mensen steeds switchen is omdat zij zoekende zijn. Wat wil jij bereiken?

Ik heb als hoofddoel: 1.50x BW benchen, 1.75x BW squatten en 2.0x BW deadliften. Bench schat ik op 4 maanden, squatten 2 en deadliften tussen de 3 en 5. Ondertussen voldoende vorm opbouwen om de olympische lifts succesvol uit te kunnen voeren wat ik daarna als hoofddoel zal hebben.
pi_139981410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:20 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Onderzoeken wat het beste bij je doelen past. Punt dat ik wil maken is dat de reden, naar mijn mening, dat zoveel mensen steeds switchen is omdat zij zoekende zijn. Wat wil jij bereiken?

Ik heb als hoofddoel: 1.50x BW benchen, 1.75x BW squatten en 2.0x BW deadliften. Bench schat ik op 4 maanden, squatten 2 en deadliften tussen de 3 en 5. Ondertussen voldoende vorm opbouwen om de olympische lifts succesvol uit te kunnen voeren wat ik daarna als hoofddoel zal hebben.
Nou, aangezien heeeel veel mensen aanraden om te beginnen met kracht opbouwen als je net begint doe ik dat dus tot ik sowieso met m'n squat en deadlift boven de 100 zit, en bench mag wel naar minimaal 75. Daarna is 't plan om voor hypertrofie te gaan werken, split schema's en setjes van 3x12 o.i.d.
pi_139983324
Hey folks.

Ik word een beetje gek van het vele eten wat ik moet doen. Daarom ben ik op zoek naar wat voedsel met hoge kcal waarde (eiwit is ook prima). Beef jerky heeft aardig wat eiwitten maar wat minder kcal. Ik neem aan dat ik niet alleen aan de eiwitten blijf plakken hea? (overigens, heb een intolerantie voor melk en whey).
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:31:13 #149
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139983473
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:26 schreef MrGuma het volgende:
Hey folks.

Ik word een beetje gek van het vele eten wat ik moet doen. Daarom ben ik op zoek naar wat voedsel met hoge kcal waarde (eiwit is ook prima). Beef jerky heeft aardig wat eiwitten maar wat minder kcal. Ik neem aan dat ik niet alleen aan de eiwitten blijf plakken hea? (overigens, heb een intolerantie voor melk en whey).
knabbelspek
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:39:17 #150
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139983753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:51 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Niet iedereen zet z'n gedachten op nul en pakt de compounds, en waarom zou je?

Wellicht wil niet iedereen een omgedraaide SS T-Rex worden? Van SS krijg je in mijn optiek een té unbalanced lichaam van. Squatten ging bij mij hardstikke kut, doordat het programma je recovery te zwaar onder druk zet. Praktisch geen ruimte voor rug oefeningen buiten 1x5 deadliften ( :') ) en SS heeft (in mijn optiek ;) ) als geheel totaal nutteloze programming om in door te groeien. Het is gewoon niets anders dan 'ga maar wat compounds doen, een gallon melk drinken en doen alsof 5kg en 2.5kg increases haalbaar is totdat je lichaam nee' zegt'. Nee.

Buiten dat is er geen enkel programma in de wereld dat op elk soort lichaam en toekomstdoel past. Wist jij als beginner wat het verschil was tussen een powerlifter, bodybuilder en een gewichtsheffer? Ik niet in ieder geval. Een olympisch lifter heeft bijvoorbeeld helemaal NIETS aan SS of Sheiko en een powerlifter heeft helemaal NIETS aan SS en standaard 531.

Waarom zou ik m'n tijd wasten met SS, waar er niets aan zelfregulatie wordt gedaan? SS en SL (hoeveel dit iets meer rug meepakt) zijn bedoelt voor mensen die met 30%+ vet niets anders doen dan chips eten en GTST pakken of de hele dag games spelen en in starvation mode zitten met hun redbull dieet. Enige pluspunt van SS is z'n uitgebreide bijbel over de vorm m.b.t. elke lift en Rippetoe heeft veel competitieve ervaring, unlike Medhi. Wat betreft SL, zeg nou zelf, wat weet die drol van een Medhi nou van liften? Z'n videos kloppen voor geen kont, hij laat iedereen meteen met een empty bar beginnen, squatten op 5x5 en deadliften op 1x5 wat, voor 'ik lift al een decade' ziet hij eruit als een champignon met z'n kleine enkeltjes, is hij nooit boven de 150 bench gekomen en is hij zo ver ik weet nooit competitief bezig geweest.

TLDR: SS en SL is voor kleine meisjes
In before: umadbro
SS is juist bedoeld om kracht op te bouwen op de compounds. Vandaar dat het ook STARTING Strength heet. Het enige doel is dan ook om de compounds aan te leren waar veel nadruk op ligt wat je zelf al aangeeft en hier zo snel mogelijk progressie op boeken.

Een voorbeeld van hoe SS eruit hoort te zien voor iemand van 70-90kg:
De beginnende lifter zal waarschijnlijk starten met een 30-40kg squat, 50kg deadlift en een 30kg bench. Met een increase van 5kg per training zit je na een maand op 80-90kg squat waarna je de toename doet afnemen naar 2,5kg per training. Na 2 maand zit je op 110-120kg squat. In maand 3 eindig je met een squat van 120-130kg. Voor de deadlift neem je increases van 10kg de eerste maand en de helft hiervan in de 2de maand. Kom je op ~110 uit na twee maanden en 130 in maand 3. (Cijfers zijn volgens de methode van SS met een enkele training waar het gewicht niet wordt verhoogd wat realistisch is door een slechte dag en de verminderde meeropbrengst)

Dit is eigenlijk de bedoeling. De lifts snel omhoog halen door een hoge trainingsfrequentie van de main lifts. Daarna zal je tegen een paar deloads aanlopen en wordt het na 6 maanden tijd voor een nieuw programma. Dat is de kracht van SS. In korte tijd de techniek aanleren en veel progressie boeken.

Het schenkt geen tijd aan de biceps en dergelijke omdat dit niet nodig is voor het doel en alleen maar tegenwerkt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139983810
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

knabbelspek
Fuck. Is het echt deze: http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=8686 ? Wat een voedingswaarde ö
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:42:15 #152
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139983852
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:26 schreef MrGuma het volgende:
Hey folks.

Ik word een beetje gek van het vele eten wat ik moet doen. Daarom ben ik op zoek naar wat voedsel met hoge kcal waarde (eiwit is ook prima). Beef jerky heeft aardig wat eiwitten maar wat minder kcal. Ik neem aan dat ik niet alleen aan de eiwitten blijf plakken hea? (overigens, heb een intolerantie voor melk en whey).
Pindakaas, salami, harde kaas, noten, lactose-vrije melk.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:04:25 #153
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:08:34 #154
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139984728
Nou, de 125kg squat zit er ook op.

Form was DRA_MA_TISCH, maargoed, hij telt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:11:51 #155
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139984833
quote:
8s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:08 schreef star_gazer het volgende:
Nou, de 125kg squat zit er ook op.

Form was DRA_MA_TISCH, maargoed, hij telt.
LOL

stond je te trillen als een chiwawa in de regen?

lol
jouw kennede zal het best wel mee gevallen zijn met dat dramatische form
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:11:58 #156
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_139984834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:04 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Intens he :Y :D
Oh en zo gruwelijk lekker. Als ik weer ga bulken wordt het een zakje per dag denk ik
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:26:22 #157
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139985267
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

LOL

stond je te trillen als een chiwawa in de regen?

lol
jouw kennede zal het best wel mee gevallen zijn met dat dramatische form
Nou geloof me, dit was een bijzonder lelijke squat. Ik zat redelijk vast in de hole en moest er echt kreunend en steunend met een good morning / ingeklapte knietjes uit.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139985281
Kunnen ze bij de gamma/multimate schijven uitdraaien van 51mm naar 56mm?
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:36:14 #159
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_139985572
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Kunnen ze bij de gamma/multimate schijven uitdraaien van 51mm naar 56mm?
Dit kan alleen maar fout gaan
  donderdag 15 mei 2014 @ 15:45:59 #160
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139985841
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Kunnen ze bij de gamma/multimate schijven uitdraaien van 51mm naar 56mm?
Nope. Daar hebben ze de machines niet voor. Je zal op zoek moeten naar een bedrijf wat ijzer bewerkt met een redelijk grote draaibank. Misschien een grote boor, maar volgens mij is de kern gehard staal, wat boren erg moeilijk zal maken.
pi_139986038
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:11 schreef Champy het volgende:

[..]

Oh en zo gruwelijk lekker. Als ik weer ga bulken wordt het een zakje per dag denk ik
Ik ging vroeger over m'n nek als m'n vader weer eens triomfantelijk met die dingen aan kwam zetten. Die geur. :r Maar goeie voedingswaardes ja.
pi_139986079
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ging vroeger over m'n nek als m'n vader weer eens triomfantelijk met die dingen aan kwam zetten. Die geur. :r Maar goeie voedingswaardes ja.
Ik ken ze ook van mijn vader. Echt walgelijk spul :'(
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_139986377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:39 schreef Verbosity het volgende:

[..]

SS is juist bedoeld om kracht op te bouwen op de compounds. Vandaar dat het ook STARTING Strength heet. Het enige doel is dan ook om de compounds aan te leren waar veel nadruk op ligt wat je zelf al aangeeft en hier zo snel mogelijk progressie op boeken.

Een voorbeeld van hoe SS eruit hoort te zien voor iemand van 70-90kg:
De beginnende lifter zal waarschijnlijk starten met een 30-40kg squat, 50kg deadlift en een 30kg bench. Met een increase van 5kg per training zit je na een maand op 80-90kg squat waarna je de toename doet afnemen naar 2,5kg per training. Na 2 maand zit je op 110-120kg squat. In maand 3 eindig je met een squat van 120-130kg. Voor de deadlift neem je increases van 10kg de eerste maand en de helft hiervan in de 2de maand. Kom je op ~110 uit na twee maanden en 130 in maand 3. (Cijfers zijn volgens de methode van SS met een enkele training waar het gewicht niet wordt verhoogd wat realistisch is door een slechte dag en de verminderde meeropbrengst)

Dit is eigenlijk de bedoeling. De lifts snel omhoog halen door een hoge trainingsfrequentie van de main lifts. Daarna zal je tegen een paar deloads aanlopen en wordt het na 6 maanden tijd voor een nieuw programma. Dat is de kracht van SS. In korte tijd de techniek aanleren en veel progressie boeken.

Het schenkt geen tijd aan de biceps en dergelijke omdat dit niet nodig is voor het doel en alleen maar tegenwerkt.
Die cijfers zijn in mijn optiek wel heel erg optimistisch.
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:50:53 #164
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139987882
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:26 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nou geloof me, dit was een bijzonder lelijke squat. Ik zat redelijk vast in de hole en moest er echt kreunend en steunend met een good morning / ingeklapte knietjes uit.
Voel me bij ander inzien een soort Diesel Weasel na die squat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:51:36 #165
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139987911
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:03 schreef squatbro het volgende:

[..]

Die cijfers zijn in mijn optiek wel heel erg optimistisch.
Toen ik begon heb ik een half jaar getraind waarna ik geopereerd ben geweest aan mijn voorste kruisband. Dus moest weer vanaf nul beginnen na de revalidatie. Toen heb ik in 4 maanden tijd mijn squat tot 120kg x 5 opgebouwd en de deadlift naar 130kg x 5. Was begonnen met 62kg en eindigde op 66kg toen.

Voor iemand van 70-90kg moeten die cijfers hierboven wel reëel zijn IMO als ze hard trainen en bulken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139989301
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:48 schreef Eleiko het volgende:
Waarom is er niemand die dat in NL verkoopt? Dan kun je passen en direct meenemen.
Eleiko dealer in Breda heeft ze liggen, 185,-
  donderdag 15 mei 2014 @ 17:55:16 #167
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139990223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:27 schreef warchaser44 het volgende:

[..]

Eleiko dealer in Breda heeft ze liggen, 185,-
Ook in die nieuwe kleuren combo
Anders rij ik daar zo naartoe
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139990632
Toen ik ze ging halen alleen de rode, misschien kun je ze even bellen.
Overigens meteen verkocht vanaf het moment dat ik ze voor het eerst aanhad.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:50:13 #169
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_139997475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:51 schreef Faeroer het volgende:

[..]

400g pasta
300g kip
groentetroep
tomatensausje

O+
Sick voor één meal.
pi_139998760
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:51 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Toen ik begon heb ik een half jaar getraind waarna ik geopereerd ben geweest aan mijn voorste kruisband. Dus moest weer vanaf nul beginnen na de revalidatie. Toen heb ik in 4 maanden tijd mijn squat tot 120kg x 5 opgebouwd en de deadlift naar 130kg x 5. Was begonnen met 62kg en eindigde op 66kg toen.

Voor iemand van 70-90kg moeten die cijfers hierboven wel reëel zijn IMO als ze hard trainen en bulken.
Zeer netjes. Respect.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139999615
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:52 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Voer 3x een verticale sprong uit. Dan sta je op de juiste breedte (misschien zelfs iets smaller) en de voeten lichtelijk naar buiten gedraaid. Dat is bijna altijd je deadlift en clean stance.
Dus hoe mijn voeten staan als ik neerkom is mijn stance? En puur uit nieuwsgierigheid, hoezo werkt dit zo?
If not now, then when.
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:51:46 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140000226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dus hoe mijn voeten staan als ik neerkom is mijn stance? En puur uit nieuwsgierigheid, hoezo werkt dit zo?
Hoe je landt is, min of meer, je natuurlijke stevigste stance. Probeer het maar.
pi_140000286
Ok jongens, laatste form check wordt dit voordat ik nu eindelijk zeker weet dat al m'n lifts met correcte techniek zijn :P

Bent over barbell row.

Voel niet bij alle reps spanning op m'n bovenrug, probeer wel m'n schouderbladen tegen elkaar te knijpen en m'n ellebogen recht omhoog te gooien, maar techniek is in ieder geval een stuk verbeterd ( denk ik)

  donderdag 15 mei 2014 @ 21:58:59 #174
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140000568
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Ok jongens, laatste form check wordt dit voordat ik nu eindelijk zeker weet dat al m'n lifts met correcte techniek zijn :P

Bent over barbell row.

Voel niet bij alle reps spanning op m'n bovenrug, probeer wel m'n schouderbladen tegen elkaar te knijpen en m'n ellebogen recht omhoog te gooien, maar techniek is in ieder geval een stuk verbeterd ( denk ik)

Ik vind het er netjes uit zien. Dat je de spanning niet voelt bij elke rep komt volgens mij omdat je bij de meeste reps even die kleine pauze houdt bovenin, en er dan een rep tussen gooit die je wat te makkelijk weer laat gaan. Dus zonder die kleine pauze.
pi_140001593
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik vind het er netjes uit zien. Dat je de spanning niet voelt bij elke rep komt volgens mij omdat je bij de meeste reps even die kleine pauze houdt bovenin, en er dan een rep tussen gooit die je wat te makkelijk weer laat gaan. Dus zonder die kleine pauze.
Thanks man, besef eindelijk dat ik de BOR 6 maanden lang fout heb gedaan en veel te zwaar :')

Jij weet vast wel wat over bulken/cutten?

Welke formule moet ik gebruiken, bij harris benedict moet ik 3000 kcal vreten en bij kath mc-ardle "maar" 2600. Waarom is 't verschil zo groot, en welke zou jij doen?
pi_140001686
Nu ook fruit: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=78 Goede prijs volgens mij.

quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe je landt is, min of meer, je natuurlijke stevigste stance. Probeer het maar.
Klinkt logisch ja. Ik zal het eens uittesten.
If not now, then when.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:25:48 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140001978
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Thanks man, besef eindelijk dat ik de BOR 6 maanden lang fout heb gedaan en veel te zwaar :')

Jij weet vast wel wat over bulken/cutten?

Welke formule moet ik gebruiken, bij harris benedict moet ik 3000 kcal vreten en bij kath mc-ardle "maar" 2600. Waarom is 't verschil zo groot, en welke zou jij doen?
Dat is het probleem, wat ik een tijdje geleden al aangaf, met de BOR en waarom ik meer een voorstander ben van DB rows. Bijna iedereen doet BOR's te zwaar waardoor het een slopende oefening wordt waarbij form totaal overboord gaat.

Voeding moet je echt niet aan mij vragen. Ik begin het net een beetje goed te krijgen voor mezelf. Voor een ander zou ik het echt niet durven zeggen. :)
pi_140002168
Dit zijn de lats van een meisje die yates row doet:



Ik ga ze ook eens proberen morgen.
If not now, then when.
pi_140002395
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit zijn de lats van een meisje die yates row doet:

[ afbeelding ]

Ik ga ze ook eens proberen morgen.
Mja, zijn altijd maar vage indicators denk ik? Voor hetzelfde geld had ze met een goeie BOR ook zulke lats gehad.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:38:25 #180
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140002608
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Thanks man, besef eindelijk dat ik de BOR 6 maanden lang fout heb gedaan en veel te zwaar :')

Jij weet vast wel wat over bulken/cutten?

Welke formule moet ik gebruiken, bij harris benedict moet ik 3000 kcal vreten en bij kath mc-ardle "maar" 2600. Waarom is 't verschil zo groot, en welke zou jij doen?
Kies een van de twee uit en kijk hoe je gewicht daarop reageert het liefst elke ochtend (zonder paranoïde te worden en aanpassingen te maken in je dieet). Vandaar uit bepalen of je te veel aan komt/afvalt of gelijk blijft na twee weken. Op basis daarvan kan je een aanpassing maken qua kcal target.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:39:38 #181
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140002665
Hoe was die ene site ook alweer waar al die trainigsprogrammas opstaan?
Ben het ff kwijt niet gebookmarked :(
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140002685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:39 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Hoe was die ene site ook alweer waar al die trainigsprogrammas opstaan?
Ben het ff kwijt niet gebookmarked :(
exrx.net?
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:41:55 #183
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140002774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

exrx.net?
Nah ik bedoel echt waar al die programms zoals 531 ss sheiko al die rotzooi helemaal uit staan gelegd :(
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:42:02 #184
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140002783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dus hoe mijn voeten staan als ik neerkom is mijn stance? En puur uit nieuwsgierigheid, hoezo werkt dit zo?
De positie waarin je telkens land en wegspringt is de meest explosieve en krachtigste. Je lichaam neemt deze houding van nature aan wanneer je probeert zo hoog mogelijk te springen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_140002843
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:41 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Nah ik bedoel echt waar al die programms zoals 531 ss sheiko al die rotzooi helemaal uit staan gelegd :(
Typ gewoon '<programma> pdf' in Google.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:42 schreef Verbosity het volgende:

[..]

De positie waarin je telkens land en wegspringt is de meest explosieve en krachtigste. Je lichaam neemt deze houding van nature aan wanneer je probeert zo hoog mogelijk te springen.
Alright thanks. Geldt dit ook voor de squat trouwens?
If not now, then when.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:57:50 #186
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140003431
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Kunnen ze bij de gamma/multimate schijven uitdraaien van 51mm naar 56mm?
Je zou naar een technische school kunnen gaan met werkplaats of een autogarage.
Kan in principe met de simpelste frees en in twee gangen maar niet iedereen zou het willen doen (je moet wel over de goede beitel beschikken en kvs in je frees (houtwerkplaats is dus niet toereikend meestal)).
Zoals Snakey zei, het zal wel gehard staal zijn, maar nog geen rvs volgens mij. Dus het is geen wereld probleem. Anders de oude er uit persen en nieuwe laten draaien met dezelfde buitendiameter maar 56mm binnendiameter en er in laten persen haha.

Al met al, het zal je vast een duur grapje worden om 12 schijven ofzo op te laten boren.
Reken maar op 100¤ aangezien iemand er toch wel een paar uurtjes mee bezig is en je koelmiddel nodig gaat hebben.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:01:51 #187
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140003596
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]

Alright thanks. Geldt dit ook voor de squat trouwens?
Simpel gezegd: Nee.

Ter illustratie werkt de powerclean ideaal. De startpositie van een powerclean is de verticale sprong en komt ook overeen met de deadlift (wellicht is nauwer). Het landen gebeurd in een iets wijdere stand welke overeen komt met de squat positie. (heb het net enigszins verkeerd genoteerd)

Het verschil tussen de twee komt voornamelijk door het verschil van de beginsituatie van beide lifts. Bij de deadlift begin je met een concentrische fase terwijl de squat begint met een excentrische fase. Verder is het bij de deadlift het geval dat je begint met een andere hoek in de heup en knie. Als laatste punt heb je nog te maken met de armen die zo efficiënt mogelijk moeten tillen. Dit werkt het beste wanneer ze zo recht mogelijk staan. Vandaar dat de benen niet wijder kunnen omdat je dan richting een snatch grip gaat wat vele malen lastiger is.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_140003945
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kies een van de twee uit en kijk hoe je gewicht daarop reageert het liefst elke ochtend (zonder paranoïde te worden en aanpassingen te maken in je dieet). Vandaar uit bepalen of je te veel aan komt/afvalt of gelijk blijft na twee weken. Op basis daarvan kan je een aanpassing maken qua kcal target.
Denk niet dat ik elke dag een verschil van een KG ga zien o.i.d. Heb best een kut weegschaal namelijk :P

Maar ik snap je punt, ga wel 2 weekjes op 3000 kcal leven en kijken hoeveel ik ben aangekomen/verloren.
pi_140003979
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:57 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Je zou naar een technische school kunnen gaan met werkplaats of een autogarage.
Kan in principe met de simpelste frees en in twee gangen maar niet iedereen zou het willen doen (je moet wel over de goede beitel beschikken en kvs in je frees (houtwerkplaats is dus niet toereikend meestal)).
Zoals Snakey zei, het zal wel gehard staal zijn, maar nog geen rvs volgens mij. Dus het is geen wereld probleem. Anders de oude er uit persen en nieuwe laten draaien met dezelfde buitendiameter maar 56mm binnendiameter en er in laten persen haha.

Al met al, het zal je vast een duur grapje worden om 12 schijven ofzo op te laten boren.
Reken maar op 100¤ aangezien iemand er toch wel een paar uurtjes mee bezig is en je koelmiddel nodig gaat hebben.
Dank, is 't het geld niet waard, moet 1,25KG schijfjes uitdraaien, laat dan maar.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:12:08 #190
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140004056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:09 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Denk niet dat ik elke dag een verschil van een KG ga zien o.i.d. Heb best een kut weegschaal namelijk :P

Maar ik snap je punt, ga wel 2 weekjes op 3000 kcal leven en kijken hoeveel ik ben aangekomen/verloren.
Watergewicht, glycogeenvoorraad, ontlasting etc telt allemaal mee op een weegschaal. Vandaar op de correcte manier wegen. Elke ochtend na eventuele ontlasting en voor het eten/drinken met de zelfde kleding (of gebrek hieraan :P )
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:42:37 #191
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140005326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dank, is 't het geld niet waard, moet 1,25KG schijfjes uitdraaien, laat dan maar.
2 stuks 20¤ als je een goede prijs maakt. Beter nieuwe kopen.
pi_140005418
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ook fruit: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=78 Goede prijs volgens mij.

[..]

Klinkt logisch ja. Ik zal het eens uittesten.
Damn, één van die oprichters is wel heel groot.
Geen referral hier.
pi_140005679
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, zijn altijd maar vage indicators denk ik? Voor hetzelfde geld had ze met een goeie BOR ook zulke lats gehad.
Ja die lats komen meer door de gear dan door rows :') helemaal bij een vrouw.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:09 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Denk niet dat ik elke dag een verschil van een KG ga zien o.i.d. Heb best een kut weegschaal namelijk :P

Maar ik snap je punt, ga wel 2 weekjes op 3000 kcal leven en kijken hoeveel ik ben aangekomen/verloren.
Precies, dat is de beste manier. Gewoon even in de gaten houden en dan aanpassingen doen. 100kcal zakken of stijgen enz.
pi_140006745
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja die lats komen meer door de gear dan door rows :') helemaal bij een vrouw.

[..]

Precies, dat is de beste manier. Gewoon even in de gaten houden en dan aanpassingen doen. 100kcal zakken of stijgen enz.
Gewoon natty hoor.
If not now, then when.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 00:28:14 #195
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140006769
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ook fruit: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=78 Goede prijs volgens mij.

[..]

Klinkt logisch ja. Ik zal het eens uittesten.
Damn nice. Kun je t zo in de blender flikkeren door je shake of met wat water heb je zo een lekkere shake. Nooit meer fruit schoonmaken.
Ga binnenkort eens bestellen (ik krijg last van mijn handen met fruit schoonmaken... Zuur, etc)
pi_140006846
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:28 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Damn nice. Kun je t zo in de blender flikkeren door je shake of met wat water heb je zo een lekkere shake. Nooit meer fruit schoonmaken.
Ga binnenkort eens bestellen (ik krijg last van mijn handen met fruit schoonmaken... Zuur, etc)
Ik ga binnenkort ook even een flinke bestelling plaatsen. Die grain fed burgers moeten errug goed zijn volgens een gozer uit de gym. Ik ben al erg tevreden over de paardenbiefstuk.
If not now, then when.
pi_140007216
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ook fruit: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=78 Goede prijs volgens mij.

Zeker nice, prijzen zijn ook erg goed. Voor die 45 euro van een proefpakket kun je er al 14 maaltijden uit halen. Zit je rond de 3,20 per maaltijd voor je vlees. Not bad, not bad. En groente is ook erg goedkoop.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 07:26:57 #198
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140009003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Kunnen ze bij de gamma/multimate schijven uitdraaien van 51mm naar 56mm?
waar woon je?
In de buurt van Leiden toevallig?
Staan hier 20 draaibanken bij de fijnmechanischedienst hier op m'n werk...

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 16-05-2014 07:33:22 ]
  vrijdag 16 mei 2014 @ 08:58:50 #199
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140009993
Eetschema gemaakt.

Onderhoud 2240, wil daar 300 kcal onder zitten dus 1940 kcal.

Eetschema nu:

M1:

1 theelepel olijfolie
3 eieren waarvan 1 met eigeel
Campagnard brood, 2 sneetjes( 60 gram) 139 kcal, dit weet ik alleen niet zeker..
Sinasappelsap 250 ml

M2:

Magere yoghurt 200 ml
1 Sinasappel '
3 plakjes kalkoenfilet
Campagnard 2 sneetjes

Avondeten

150 gram kipfilet
250 gram Broccoli
Rode krieltjes 250 gram
Rucola sla 40 gram
Tomaat 50 gram
Griekse yoghurt ( ipv mayo) 2 eetlepels
1 eetlepel olijfolie

Snacks:

1 Appel
Handje blauwe bessen (c.a 20 gram)
Magere kwark 250 gram
2x 1,5 cup whey met water

Totaal aantal calorieen 1882 ( op zich wel tevreden :) )

E/K/V
32/33/35

Zou liever op 40/30/30 willen zitten

Maar weet niet waar te schrappen, want als ik bijvoorbeeld griekse yoghurt schrap dan gaan mijn eiwitzen ook omlaag. Heb ook al dingen zoals sinasappelsap toe moeten voegen voor extra koolhydraten.
Suggesties?
pi_140010540
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 07:26 schreef RaymondK het volgende:

[..]

waar woon je?
In de buurt van Leiden toevallig?
Staan hier 20 draaibanken bij de fijnmechanischedienst hier op m'n werk...
toevallig wel??
  vrijdag 16 mei 2014 @ 09:42:05 #201
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140010844
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ook fruit: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=78 Goede prijs volgens mij.

[..]

Klinkt logisch ja. Ik zal het eens uittesten.
Ze hebben alles omggg..

Heb er een keer besteld toen ze alleen nog maar vleesch en ei hadden.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 09:48:47 #202
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140011041
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 07:26 schreef RaymondK het volgende:

[..]

waar woon je?
In de buurt van Leiden toevallig?
Staan hier 20 draaibanken bij de fijnmechanischedienst hier op m'n werk...
Nice.
Waarom koop je niet een klont (oud) ijzer en knutsel je je eigen barbells, dumbbels, schijven en apparaten in elkaar en zet die in een schuur?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_140011162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:48 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nice.
Waarom koop je niet een klont (oud) ijzer en knutsel je je eigen barbells, dumbbels, schijven en apparaten in elkaar en zet die in een schuur?
we willen eleiko kwaliteit :P
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:51:20 #204
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140012547
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:48 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nice.
Waarom koop je niet een klont (oud) ijzer en knutsel je je eigen barbells, dumbbels, schijven en apparaten in elkaar en zet die in een schuur?
ja garage kopen in m'n flat, deur open, lekker pompen shirtless, deadliften buiten. En dan volhouden dat het geen achterbuurt is lol

nee joh, geen tijd zin voor allemaal omdat te maken terwijl het aan de overkant allemaal staat.
Als je nou in de middel of no where woont is een thuisgym wel aardig denk...
  vrijdag 16 mei 2014 @ 13:25:58 #205
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140017069
Thuisgym zou zeker episch zijn, lekker muziek blasten, schreeuwen, weights laten droppen :D. Liften met je buddy's bij jou thuis, lijkt me keihard gewoon. Nadeel is wel dat je er en de ruimte voor moet hebben en dat er best wel een flink prijskaartje aan hangt.

Overigens, volgende week (nieuwe 5/3/1 cycle) beginnen met Dave Tate's Periodization Bible assistance template, ben benieuwd! Iemand al ervaring hiermee of alleen BBB of eigen assistance tot nu toe?
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_140017268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:25 schreef Cataclyst het volgende:
Thuisgym zou zeker episch zijn, lekker muziek blasten, schreeuwen, weights laten droppen :D. Liften met je buddy's bij jou thuis, lijkt me keihard gewoon. Nadeel is wel dat je er en de ruimte voor moet hebben en dat er best wel een flink prijskaartje aan hangt.

Overigens, volgende week (nieuwe 5/3/1 cycle) beginnen met Dave Tate's Periodization Bible assistance template, ben benieuwd! Iemand al ervaring hiermee of alleen BBB of eigen assistance tot nu toe?
Mwoah, met een powerrack, een barbell en 200KG aan gewichten ben je al een heel eind.

+- 500,-
  vrijdag 16 mei 2014 @ 13:47:11 #207
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140017700
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:33 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Mwoah, met een powerrack, een barbell en 200KG aan gewichten ben je al een heel eind.

+- 500,-
Is zeker prima te doen, maar ik zou persoonlijk wel de extra'tjes missen als een flinke dumbbell stack en cable, dipstation, pull ups kan je aan je powerrack doen dus dat valt wel mee. Denk dat het ook makkelijker te overwegen is als je echt in een gat woont, zoals eerder gezegd, of als je gym membership echt belachelijk duur is.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_140017767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:47 schreef Cataclyst het volgende:

[..]

Is zeker prima te doen, maar ik zou persoonlijk wel de extra'tjes missen als een flinke dumbbell stack en cable, dipstation, pull ups kan je aan je powerrack doen dus dat valt wel mee. Denk dat het ook makkelijker te overwegen is als je echt in een gat woont, zoals eerder gezegd, of als je gym membership echt belachelijk duur is.
Klopt, ik heb het zelf een tijdje overwogen aangezien ik een neef heb die van z'n spul af wilt, alleen jammer genoeg geen plek om hem neer te zetten..

lat pulley kun je soms bij je powerrack indoen, dipstation ook, en ja dumbbels en cables zal je wel missen ja.

+ het feit dat je gewoon alles kan doen zonder spotter vanwege die safety pins.
pi_140017786
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ook fruit: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/category&path=78 Goede prijs volgens mij.

[..]

Klinkt logisch ja. Ik zal het eens uittesten.
Ik ben vaste klant van die avocado's. Gaan er 21 in de week doorheen. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:49 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Klopt, ik heb het zelf een tijdje overwogen aangezien ik een neef heb die van z'n spul af wilt, alleen jammer genoeg geen plek om hem neer te zetten..

lat pulley kun je soms bij je powerrack indoen, dipstation ook, en ja dumbbels en cables zal je wel missen ja.

+ het feit dat je gewoon alles kan doen zonder spotter vanwege die safety pins.
Onderschat kutburen niet. 'Overlast' van 8 setjes deadlifts 2x in de week. :') Sommige buren zijn molotov-cocktail waardig.
pi_140018001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik ben vaste klant van die avocado's. Gaan er 21 in de week doorheen. :')

[..]

Onderschat kutburen niet. 'Overlast' van 8 setjes deadlifts 2x in de week. :') Sommige buren zijn molotov-cocktail waardig.
Gewoon dikke rubberen gymvloer kopen voor een paar tientjes voor die 3 vierkante meter, is dat ook opgelost.
pi_140018063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Gewoon dikke rubberen gymvloer kopen voor een paar tientjes voor die 3 vierkante meter, is dat ook opgelost.
Ligt er al. Helpt niet voldoende.

Iemand trouwens bekend met hout? :') Ik wil 1x een 90x150cm plank en 2x een 50x50cm plank kopen/maken, maar kan geen enkele houtzaak vinden die een beetje degelijk is. Gamma/Praxis/Karwij etc. verkopen alleen spaanplaat bullshit van 18mm dik wat al breekt wanneer je er naar kijkt.
pi_140018092
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ligt er al. Helpt niet voldoende.

Iemand trouwens bekend met hout? :') Ik wil 1x een 90x150cm plank en 2x een 50x50cm plank kopen/maken, maar kan geen enkele houtzaak vinden die een beetje degelijk is. Gamma/Praxis/Karwij etc. verkopen alleen spaanplaat bullshit van 18mm dik wat al breekt wanneer je er naar kijkt.
Hout winkel
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:02:53 #213
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140018251
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ligt er al. Helpt niet voldoende.

Iemand trouwens bekend met hout? :') Ik wil 1x een 90x150cm plank en 2x een 50x50cm plank kopen/maken, maar kan geen enkele houtzaak vinden die een beetje degelijk is. Gamma/Praxis/Karwij etc. verkopen alleen spaanplaat bullshit van 18mm dik wat al breekt wanneer je er naar kijkt.
Wat moet t worden?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:06:20 #214
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140018385
Lift platue in de maak?
pi_140018591
Platform gaat hem nog even niet worden, maar wil er voorlopig gewoon een dikke houten plank neerleggen wat deadlifts en olympische lifts een beetje dempt. Dan heb ik weer wat burenspeling. Over half jaartje ben ik hier toch weg. :D

Iets zoals
pi_140018736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:42 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ze hebben alles omggg..

Heb er een keer besteld toen ze alleen nog maar vleesch en ei hadden.
Omg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik ben vaste klant van die avocado's. Gaan er 21 in de week doorheen. :')

[..]

Onderschat kutburen niet. 'Overlast' van 8 setjes deadlifts 2x in de week. :') Sommige buren zijn molotov-cocktail waardig.
Hoe eet jij die?
If not now, then when.
pi_140018866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe eet jij die?
Blenden in de ochtend

Turtleshake © 2014
1 liter melk
2 bananen
50g brocolli
50g paprika
75g oats (poeder)
lepel cacaopoeder
30g whey
3 avocados
random fruitjes, van die jumbo bevoren pakken of van musclemeat (nog niet geprobeerd)
pi_140018916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:19 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Blenden in de ochtend

Turtleshake © 2014
1 liter melk
2 bananen
50g brocolli
50g paprika
75g oats (poeder)
lepel cacaopoeder
30g whey
3 avocados
random fruitjes, van die jumbo bevoren pakken of van musclemeat (nog niet geprobeerd)
broccoli, paprika, u fookin wot m8 :') Ik zou er gewoon spinazie doorheen doen.
If not now, then when.
pi_140019033
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

broccoli, paprika, u fookin wot m8 :') Ik zou er gewoon spinazie doorheen doen.
Waarom spinazie? In paprika en broccoli zit alles. :D 1000% vitamine A, 120% ijzer, 22% calcium, 150% vitamine C etc.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:24:07 #220
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_140019043
Avocado is te lekker om te blenden. In tweeën snijden, pit eruit, zout en gemalen chilivlokken erop en lepelen maar.
pi_140019254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:23 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Waarom spinazie? In paprika en broccoli zit alles. :D 1000% vitamine A, 120% ijzer, 22% calcium, 150% vitamine C etc.
Smaakloos. Persoonlijk geen fan van paprika. :P
If not now, then when.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:30:01 #222
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_140019259
Lol@die turtleshake, fuck wat goor.
pi_140019330
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Smaakloos. Persoonlijk geen fan van paprika. :P
Ik ook niet, daarom blend ik alles waar ik een hekel aan heb. :D Neus dicht, hoppa, macro's binnen.
pi_140019371
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:32 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik ook niet, daarom blend ik alles waar ik een hekel aan heb. :D Neus dicht, hoppa, macro's binnen.
Dat is gewoon retarded. Je kan prima een shake maken die gewoon lekker is.
If not now, then when.
pi_140020005
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat is gewoon retarded. Je kan prima een shake maken die gewoon lekker is.
Hoe maak jij ze dan?

Ik doe ze meestal gewoon met water (om kcal te besparen) en giet ze dan ook gewoon naar achter. Doe er nooit echt de moeite voor om het lekker te maken.

Komt deels ook omdat ik - tot op heden - geen blender had dus dan is het sowieso al lastig. Ja, met melk, maar dat is dan het enige wat ik kon bedenken. Had op youtube wel eens smaakversterkers als tip gezien, maar geen idee waar je die extracten kan kopen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_140020186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:53 schreef Kiid het volgende:

[..]

Hoe maak jij ze dan?

Ik doe ze meestal gewoon met water (om kcal te besparen) en giet ze dan ook gewoon naar achter. Doe er nooit echt de moeite voor om het lekker te maken.

Komt deels ook omdat ik - tot op heden - geen blender had dus dan is het sowieso al lastig. Ja, met melk, maar dat is dan het enige wat ik kon bedenken. Had op youtube wel eens smaakversterkers als tip gezien, maar geen idee waar je die extracten kan kopen.
Ik maak ze niet, maar als ik ze zou maken dan zou ik gewoon melk, whey, oats, aardbeien, bosbessen, spinazie, cacao nibs, bananen, avocados, andere soorten fruit etc. erin doen. Dat lijkt mij wel lekker.

Ik eet nu na het wakker worden 300/600 ml. melk met 100/200 gr. havermout, 30/60 gr. vanille whey, cacao nibs of cacaopoeder en aardbeien of bosbessen.
If not now, then when.
pi_140020241
tvp
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:07:59 #228
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_140020527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:59 schreef Semargofni het volgende:
tvp
Tvp? Ook hallo! Welkom!
pi_140025690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 13:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ligt er al. Helpt niet voldoende.

Iemand trouwens bekend met hout? :') Ik wil 1x een 90x150cm plank en 2x een 50x50cm plank kopen/maken, maar kan geen enkele houtzaak vinden die een beetje degelijk is. Gamma/Praxis/Karwij etc. verkopen alleen spaanplaat bullshit van 18mm dik wat al breekt wanneer je er naar kijkt.
Aanrechtblad van Ikea?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40146524/
Geen referral hier.
pi_140029118
Ik mag geen liter melk meer drinken per dag omdat dat ongezond is, wat is deze :')_! Dit kost me een gemakkelijke 700 kcal...
  vrijdag 16 mei 2014 @ 19:17:59 #231
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140029483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik mag geen liter melk meer drinken per dag omdat dat ongezond is, wat is deze :')_! Dit kost me een gemakkelijke 700 kcal...
Van wie niet?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140029552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:17 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Van wie niet?
Van m'n ouders.. Ik koop notabene m'n eigen melk omdat ze vinden dat ik teveel eet.. 7 liter melk per week, als aanvulling whey of chocomel.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 19:20:20 #233
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140029573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Van m'n ouders.. Ik koop notabene m'n eigen melk omdat ze vinden dat ik teveel eet.. 7 liter melk per week, als aanvulling whey of chocomel.
Damn is dat slecht?
Ik gooi direct alles weg :{
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  vrijdag 16 mei 2014 @ 19:56:01 #234
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140031007
Gewoon blijven doen, je koopt het zelfs zelf man. Dit is net zoiets als dat gelul dat je maar 4 eieren per week mag eten voor je cholesterol ofzo :').
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:17:47 #235
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140031773
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:56 schreef Cataclyst het volgende:
Gewoon blijven doen, je koopt het zelfs zelf man. Dit is net zoiets als dat gelul dat je maar 4 eieren per week mag eten voor je cholesterol ofzo :').
Gvd ik heb er vanmiddag 6 op, moet ik nu een balansdag nemen?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:27:55 #236
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140032079
Ja gekoeld.
3 dagen rehab voor jou.
pi_140032094
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik mag geen liter melk meer drinken per dag omdat dat ongezond is, wat is deze :')_! Dit kost me een gemakkelijke 700 kcal...
Haal ook hun chips, cola, gehakt, snoep, alcohol, koekjes, frisdrank en boter weg. Gewoon, omdat het kan.
Thee en koffie ook.
pi_140032192
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:28 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Haal ook hun chips, cola, gehakt, snoep, alcohol, koekjes, frisdrank en boter weg. Gewoon, omdat het kan.
Thee en koffie ook.
Ik vroeg aan m'n ma wat ik dan moest drinken, zegt ze ja dan drink je maar sinas of cassis :')
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:33:47 #239
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140032289
Hqhaha fucking goed alternatief.
Je moet wel vind ik genoeg water drinken, van melk krijg je behoefte aan water (omdat er zoveel mineralen in zitten denk ik).
Ik probeer er ook niet te veel van binnen te krijgen (~1 liter). Omdat het inderdaad niet al te gezond is, maar ach de macro's zijn ideaal.
En anders kom ik nooit aan mijn kcal haha.
pi_140032360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:31 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik vroeg aan m'n ma wat ik dan moest drinken, zegt ze ja dan drink je maar sinas of cassis :')
Haha, wat is deze?
pi_140032788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:31 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik vroeg aan m'n ma wat ik dan moest drinken, zegt ze ja dan drink je maar sinas of cassis :')
godver _O-
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_140034708
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Van m'n ouders.. Ik koop notabene m'n eigen melk omdat ze vinden dat ik teveel eet.. 7 liter melk per week, als aanvulling whey of chocomel.
Veel vloeibaar voedsel is ook gewoon niet handig. Je kan beter water drinken je die 700 kcal op een andere manier binnen krijgen. Of je drink nog maar een halve liter bijvoorbeeld. Je lichaam is gewoon niet ingesteld op heel veel vloeibaar.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_140034838
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 21:33 schreef Push. het volgende:

[..]

Veel vloeibaar voedsel is ook gewoon niet handig. Je kan beter water drinken je die 700 kcal op een andere manier binnen krijgen. Of je drink nog maar een halve liter bijvoorbeeld. Je lichaam is gewoon niet ingesteld op heel veel vloeibaar.
't probleem is alleen dat ik van vast eten gewoon heel snel vol zit. Litertje melk kan er binnen 2 min in.
pi_140036614
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 21:37 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

't probleem is alleen dat ik van vast eten gewoon heel snel vol zit. Litertje melk kan er binnen 2 min in.
Beetje oefenen. Gaat geleidelijk beter.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_140036623
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:07 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Tvp? Ook hallo! Welkom!
Danku :)
pi_140037726
Zitten er hier eigenlijk mensen die wel eens hebben gekuurd?
pi_140038153
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Zitten er hier eigenlijk mensen die wel eens hebben gekuurd?
Straatsoldaat
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_140040142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Zitten er hier eigenlijk mensen die wel eens hebben gekuurd?
Iedereen.
If not now, then when.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 23:39:05 #249
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140040202
365 hier
pi_140040408
Ik heb mijn mega-stack van Bostin Loyd.
If not now, then when.
pi_140040909
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 23:39 schreef Opblaaspop077 het volgende:
365 hier
Trt dus?
  vrijdag 16 mei 2014 @ 23:56:54 #252
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_140040960
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 23:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb mijn mega-stack van Bostin Loyd.
Ziekelijk.
Grom.
pi_140040969
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Zitten er hier eigenlijk mensen die wel eens hebben gekuurd?
Pure HDL door m'n aderen. Gestackt met wat multi vitamines uiteraard
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:02:11 #254
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_140041182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 23:57 schreef Push. het volgende:

[..]

Pure HDL door m'n aderen. Gestackt met wat multi vitamines uiteraard
Multies doen niets voor je gezondheid op de lange termijn en zijn potentieel zelfs slecht. Heb ik me laten vertellen.
Grom.
pi_140041347
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:02 schreef Teddyburrr het volgende:

[..]

Multies doen niets voor je gezondheid op de lange termijn en zijn potentieel zelfs slecht. Heb ik me laten vertellen.
Klopt. Van multi krijg je teenkanker.
If not now, then when.
pi_140041411
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Klopt. Van multi krijg je teenkanker.
Maar je krijgt er wel een goeie dosis B&F mannelijkheid voor terug. :')
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:10:34 #257
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140041547
Die jongen stelt een vraag en jullie steken hem de gek aan
Zouden jullie toch ook niet leuk vinden, hij mag al geen melk meer drinken :o
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:25:54 #258
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140042192
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:02 schreef Teddyburrr het volgende:

[..]

Multies doen niets voor je gezondheid op de lange termijn en zijn potentieel zelfs slecht. Heb ik me laten vertellen.
Weet iemand waar die studie over de invloed van multivitamines is op het uithoudingsvermogen van spieren? Ik kon alleen deze vinden maar dit is hem niet.
http://europepmc.org/abstract/MED/1602947/reload=0;jsessionid=z5dGco54srNevE6rXTBJ.0

[ Bericht 6% gewijzigd door Klokov op 17-05-2014 00:35:47 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 17 mei 2014 @ 01:42:30 #259
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140044837
Het verhaal verandert anders wel als je gebrekkig bent door verkeerde voeding of misschien een stof moeilijk opneemt of het gewoon bar weinig in je voeding zit (lekker vitamine d fittie aanzwengelen, 25.000IU om de dag voor 2 weken. Er is niet eens vergiftiging bij 240.000IU in 24 uur of iets van 25.000IU voor 4 weken stond in een onderzoek. Er was zelfs een onderzoek bij bejaarde waar ze 300.000IU injectie kregen maar toen ging de waarde van 2nmol naar 22nmol (waarbij 2 zeer deficient is). Maar je kunt veilig tot 100nmol gaan. Je lever krijgt het misschien iets zwaarder met 300.000IU.)
pi_140045940
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 01:42 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Het verhaal verandert anders wel als je gebrekkig bent door verkeerde voeding of misschien een stof moeilijk opneemt of het gewoon bar weinig in je voeding zit (lekker vitamine d fittie aanzwengelen, 25.000IU om de dag voor 2 weken. Er is niet eens vergiftiging bij 240.000IU in 24 uur of iets van 25.000IU voor 4 weken stond in een onderzoek. Er was zelfs een onderzoek bij bejaarde waar ze 300.000IU injectie kregen maar toen ging de waarde van 2nmol naar 22nmol (waarbij 2 zeer deficient is). Maar je kunt veilig tot 100nmol gaan. Je lever krijgt het misschien iets zwaarder met 300.000IU.)
Gewoon 5000 elke dag. Meer dan genoeg.
If not now, then when.
pi_140046096
Holy shit. Ik kreeg net kramp in mijn hamstring. Ik dacht dat ik dood ging en hij zou scheuren. :')
If not now, then when.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 10:08:33 #262
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140048098
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 03:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Holy shit. Ik kreeg net kramp in mijn hamstring. Ik dacht dat ik dood ging en hij zou scheuren. :')
Ooit boven in je quad gehad? Alsof je spier zich verplaatst/in de knoop raakt. Holy shit.
pi_140050338
Heb wel een paar keer kramp in mijn onderarm gehad waardoor mijn vingers vanzelf samentrokken en dus een vuist vormde. Weird as fuck de eerste keer.
Eat clen, tren hard.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:06:29 #264
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140051448
PR op 3 compounds in 1 week :) OHP is om te huilen
pi_140051570
Fucked up macro's vandaag omdat er alleen maar chocopasta is :')
pi_140051599
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:12 schreef BredeBroeder het volgende:
Fucked up macro's vandaag omdat er alleen maar chocopasta is :')
Eieren, rijst, kaas, ham? Of ga zelf naar de supermarkt
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_140051662
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 22:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Zitten er hier eigenlijk mensen die wel eens hebben gekuurd?
Ja, 3x. Test, nandrolone en dianabol.
pi_140051709
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:13 schreef Push. het volgende:

[..]

Eieren, rijst, kaas, ham? Of ga zelf naar de supermarkt
Helpt wel, eet alleen veel te veel vet eten imo. zit nu op 21/41/38
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:23:50 #269
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_140051798
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, 3x. Test, nandrolone en dianabol.
Deca only? :o Last gehad van een deca-dick?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Helpt wel, eet alleen veel te veel vet eten imo. zit nu op 21/41/38
In jou geval zal het niet zo heel veel uitmaken die macro's, gewoon eten en trainen.
Deathlift or Die.
pi_140051862
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:23 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Deca only? :o Last gehad van een deca-dick?

[..]

In jou geval zal het niet zo heel veel uitmaken die macro's, gewoon eten en trainen.
Zolang je maar je 2x bw eiwit haalt toch?
pi_140051913
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:23 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Deca only? :o Last gehad van een deca-dick?

[..]

In jou geval zal het niet zo heel veel uitmaken die macro's, gewoon eten en trainen.
Nee, ook testosteron genomen hè. + nakuur.

Geen last gehad van een deca-dick. Aan bijwerkingen geen gebrek, maar op dat punt geen last mee gehad. Gelukkig maar :)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:37:33 #272
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_140052071
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, ook testosteron genomen hè. + nakuur.

Geen last gehad van een deca-dick. Aan bijwerkingen geen gebrek, maar op dat punt geen last mee gehad. Gelukkig maar :)
Ah ik denk al, je moet wel gek zijn om dat zonder een dosis test te zetten, maar het gebeurt wel :') Welke bijwerkingen had je voornamelijk last van?
Deathlift or Die.
pi_140052098
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, ook testosteron genomen hè. + nakuur.

Geen last gehad van een deca-dick. Aan bijwerkingen geen gebrek, maar op dat punt geen last mee gehad. Gelukkig maar :)
3x stack van deca - dbol - test gedaan? Kan je aangeven welke gains je per kuur ongeveer hebt gemaakt?
Soukidan op je oogbal.
pi_140052210
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:37 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ah ik denk al, je moet wel gek zijn om dat zonder een dosis test te zetten, maar het gebeurt wel :') Welke bijwerkingen had je voornamelijk last van?
Ja, zonder test zou ik dat nooit doen, maarja... als je ziet en hoort wat voor capriolen sommigen uithalen dan valt die kuur zonder test nog wel mee. :)

Opgefokt, dikke kop, onrustig, opgejaagd, wisselvallig qua stemming. Voelde me soms kut zonder reden en dan weer alsof ik de hele wereld aan kon. Ik ging ook veel uit toen. Keer of 4 a 5 per week. Werken, trainen, onzin, beetje slapen en weer werken is een slopend schema.

En na de kuur weinig motivatie meer om te trainen. Je verliest dan veel en da's frustrerend. Hard zwoegen op een gewicht wat je daarvoor als bij wijze van opwarming deed is niet goed.

Het is ook verslavend en dat un combinatie met de terugval na een kuur is gevaarlijk. Ook doen ze hier dopingcontroles in gyms.

[ Bericht 4% gewijzigd door Halcon op 17-05-2014 13:54:34 ]
pi_140052272
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:38 schreef Yamcha het volgende:

[..]

3x stack van deca - dbol - test gedaan? Kan je aangeven welke gains je per kuur ongeveer hebt gemaakt?
Ik houd bijna niks bij qua stats. Qua gewicht ging ik van 95 naar 107 en ik pakte in de gym (verschilt wel per oefening) denk ik 25 % extra.

De positieve effecten zijn enorm.
pi_140053230
Als je gepakt wordt met doping is het exit?
pi_140053595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 08:58 schreef Fanta-stick het volgende:
Eetschema gemaakt.

Onderhoud 2240, wil daar 300 kcal onder zitten dus 1940 kcal.

Eetschema nu:

M1:

1 theelepel olijfolie
3 eieren waarvan 1 met eigeel
Campagnard brood, 2 sneetjes( 60 gram) 139 kcal, dit weet ik alleen niet zeker..
Sinasappelsap 250 ml

M2:

Magere yoghurt 200 ml
1 Sinasappel '
3 plakjes kalkoenfilet
Campagnard 2 sneetjes

Avondeten

150 gram kipfilet
250 gram Broccoli
Rode krieltjes 250 gram
Rucola sla 40 gram
Tomaat 50 gram
Griekse yoghurt ( ipv mayo) 2 eetlepels
1 eetlepel olijfolie

Snacks:

1 Appel
Handje blauwe bessen (c.a 20 gram)
Magere kwark 250 gram
2x 1,5 cup whey met water

Totaal aantal calorieen 1882 ( op zich wel tevreden :) )

E/K/V
32/33/35

Zou liever op 40/30/30 willen zitten

Maar weet niet waar te schrappen, want als ik bijvoorbeeld griekse yoghurt schrap dan gaan mijn eiwitzen ook omlaag. Heb ook al dingen zoals sinasappelsap toe moeten voegen voor extra koolhydraten.
Suggesties?
Volle kwark in plaats van Griekse yoghurt, zelfde aantal KH's en V's maar meer E's!?
Sidenote: misschien bron van carnitine toevoegen aangezien het een onder onderhoud schema is? Weet niet wat je supplementeert :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 14:52:33 #278
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_140053690
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik houd bijna niks bij qua stats. Qua gewicht ging ik van 95 naar 107 en ik pakte in de gym (verschilt wel per oefening) denk ik 25 % extra.

De positieve effecten zijn enorm.
In toekomst ook nog van plan om te kuren dan? Welke doseringen gebruikte je?
Deathlift or Die.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:12:38 #279
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140054096
Controle in de gym?
Ik vind t van een kant natuurlijk wel een verantwoordelijkheid van de gym voir gezondheid e.d. omdat de meerderheid niet weet wat die doet.
Maar van de andere kant, waar de fuck bemoeien ze zich mee...
pi_140054200
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 14:52 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

In toekomst ook nog van plan om te kuren dan? Welke doseringen gebruikte je?
2 ml testosteron en 2 ml nandrolone per week. Als kickstart de eerste 4 weken 40 a 50 mg dianabol per dag.

Die kans acht ik klein. Na een kuur ben ik mijn motivatie altijd snel kwijt. Dat versterkt de terugval enorm. Je hebt dan geen doel meer, want beter dan dat je op het einde van die kuur was, wordt het niet snel.
pi_140054254
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:12 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Controle in de gym?
Ik vind t van een kant natuurlijk wel een verantwoordelijkheid van de gym voir gezondheid e.d. omdat de meerderheid niet weet wat die doet.
Maar van de andere kant, waar de fuck bemoeien ze zich mee...
Ja. Dopingcontroles. Ook gewoon hobbyisten zoals de meesten hier. Positief dan een boete, schorsing en mogelijk strafrechtelijke vervolging.
pi_140054346
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:12 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Controle in de gym?
Ik vind t van een kant natuurlijk wel een verantwoordelijkheid van de gym voir gezondheid e.d. omdat de meerderheid niet weet wat die doet.
Maar van de andere kant, waar de fuck bemoeien ze zich mee...
Slechte naam?

Grootste inkomen voor een sportschool blijft zeker netto de gewone persoon die wil komen sporten en als je tent bekend komt te staan als een plek waar veel gebruikt word verlies je daar op.
Daarnaast eventuele aansprakelijkheid. Verzekering is al flinke hap en alles daar bovenop wil je liever niet hebben.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_140054379
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Slechte naam?

Grootste inkomen voor een sportschool blijft zeker netto de gewone persoon die wil komen sporten en als je tent bekend komt te staan als een plek waar veel gebruikt word verlies je daar op.
Daarnaast eventuele aansprakelijkheid. Verzekering is al flinke hap en alles daar bovenop wil je liever niet hebben.
Dat en je ziet ook weleens dat er in de sportschool een handeltje ontstaat. Je hebt gyms die er niks van moeten weten en gyms die het oogluikend toestaan en zelfs advies geven in sommige gevallen.

Valt ook wat voor te zeggen. Als iemand het wil gebruiken, dan beter met fatsoenlijk advies over hoe en wat + spul dat kwalitatief ok is.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:28:36 #284
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140054465
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:12 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Controle in de gym?
Ik vind t van een kant natuurlijk wel een verantwoordelijkheid van de gym voir gezondheid e.d. omdat de meerderheid niet weet wat die doet.
Maar van de andere kant, waar de fuck bemoeien ze zich mee...
Niemand heeft er iets mee te maken wat jij met je lijf doet. Wat is het volgende dan? Je baas die een urinetest doet op maandagmorgen of je geen coke of wiet hebt gebruikt?
pi_140054513
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niemand heeft er iets mee te maken wat jij met je lijf doet. Wat is het volgende dan? Je baas die een urinetest doet op maandagmorgen of je geen coke of wiet hebt gebruikt?
Is in Amerika heel gebruikelijk, maar belachelijk inderdaad.
Soukidan op je oogbal.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:36:32 #286
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140054623
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:30 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Is in Amerika heel gebruikelijk, maar belachelijk inderdaad.
Waarom? Ik zou als baas ook geen drugsgebruikers als werknemers willen. Zoek maar een andere baan dan.
pi_140054637
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:36 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Waarom? Ik zou als baas ook geen drugsgebruikers als werknemers willen. Zoek maar een andere baan dan.
Ok.
Soukidan op je oogbal.
pi_140054639
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niemand heeft er iets mee te maken wat jij met je lijf doet. Wat is het volgende dan? Je baas die een urinetest doet op maandagmorgen of je geen coke of wiet hebt gebruikt?
Als iemand er erg opgefokt van raakt, hebben anderen er soms wel last van.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:37:44 #289
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140054642
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:37 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Ok.
wat jij wil junk
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:50:50 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140054921
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:30 schreef Yamcha het volgende:

[..]

Is in Amerika heel gebruikelijk, maar belachelijk inderdaad.
Het wordt alleen gedaan bij gevaarlijke beroepen, zoals bij bouwvakkers of mensen die op hoogte werken.
pi_140055193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het wordt alleen gedaan bij gevaarlijke beroepen, zoals bij bouwvakkers of mensen die op hoogte werken.
Ook bij standaard kantoorbaantjes kan/mag het, misschien dat er bij de gevaarlijke beroepen consequent elke zoveel weken wordt gechecked.
Soukidan op je oogbal.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 16:25:45 #292
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140055679
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

2 ml testosteron en 2 ml nandrolone per week. Als kickstart de eerste 4 weken 40 a 50 mg dianabol per dag.

Die kans acht ik klein. Na een kuur ben ik mijn motivatie altijd snel kwijt. Dat versterkt de terugval enorm. Je hebt dan geen doel meer, want beter dan dat je op het einde van die kuur was, wordt het niet snel.
Hoeveel val je dan terug ongeveer? Je zegt zo'n 25% winst te maken, wat blijft daarvan over?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 16:35:26 #293
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140055915
Ik merk altijd wel dat als het eenmaal over kuren gaat dat er toch wat meer gereageerd word
Denk dat er toch mensen zijn die het misschien toch wel eens willen doen

Ik denk er ook wel eens over na maar dan is het mij puur om de kracht die er bij toeneemt
Daarom ben ik wel benieuwd idd wat je er van overhoudt
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 17 mei 2014 @ 16:40:32 #294
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140056026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het wordt alleen gedaan bij gevaarlijke beroepen, zoals bij bouwvakkers of mensen die op hoogte werken.
Maar ook bii advocaten en dokters natuurlijk.
Maar zal wel idioot makkelijk te onzeilen zijn?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 16:42:15 #295
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140056071
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 16:40 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Maar ook bii advocaten en dokters natuurlijk.
Maar zal wel idioot makkelijk te onzeilen zijn?
fake piss, met een warmhoud pad, want de temp controleren ze direct.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 16:46:34 #296
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_140056179
Ik heb er geen ervaring mee haha.
pi_140056284
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:08 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Ooit boven in je quad gehad? Alsof je spier zich verplaatst/in de knoop raakt. Holy shit.
Nee. Wil het liever ook niet.
If not now, then when.
pi_140056895
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 16:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoeveel val je dan terug ongeveer? Je zegt zo'n 25% winst te maken, wat blijft daarvan over?
Ik trainde altijd kut na een kuur. Geen zin meer. Ik denk als je goed traint dat 10 makkelijk kan. Ga je vaker kuren, dan zal de winst steeds wat afnemen. Daarom voeren sommige mensen de doseringen ook op en/of ander spul om mee te kuren.
pi_140057022
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 16:35 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Ik merk altijd wel dat als het eenmaal over kuren gaat dat er toch wat meer gereageerd word
Denk dat er toch mensen zijn die het misschien toch wel eens willen doen

Ik denk er ook wel eens over na maar dan is het mij puur om de kracht die er bij toeneemt
Daarom ben ik wel benieuwd idd wat je er van overhoudt
Ja. In de gym zie je ook de vooruitgang van mensen die dat doen en dan wil je ook.

Keer proberen (als je weet waar je mee bezig bent) kan weinig kwaad als je niet al te dolle doseringen neemt. Zeker als je al even een plafond hebt.

Als je dan ook goed nakuurt, verpest je niks qua hormoonhuishouding. Als je al last hebt van bv. extreme stemmingswisselingen / aanleg voor verslavingen en zo: niet aan beginnen!

Woon je samen, praat er dan over. Je gaat vaak namelijk toch anders reageren op dingen.

Mijn eetlust nam ook gigantisch toe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Halcon op 17-05-2014 17:24:04 ]
  zaterdag 17 mei 2014 @ 20:53:02 #300
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140066452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 16:35 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Ik merk altijd wel dat als het eenmaal over kuren gaat dat er toch wat meer gereageerd word
Denk dat er toch mensen zijn die het misschien toch wel eens willen doen

Ik denk er ook wel eens over na maar dan is het mij puur om de kracht die er bij toeneemt
Daarom ben ik wel benieuwd idd wat je er van overhoudt
Als ik een jaar of 25 zou zijn zou ik het waarschijnlijk doen. Maar ik ben al iets ouder. :P

Als ik al iets zou nemen zou dat vrij mild zijn zoals anavar. Niet veel winst ten opzichte van andere middelen, maar relatief veilig, en de gains die je maakt zijn vrij makkelijk houdbaar.
pi_140066967
Bij 50+ als het natuurlijke testniv te laag wordt.
Zoals Scooby.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')