abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139952792
Hammercurls is echt een fijne oefening die komt erbij in mn schema :)
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:37:06 #92
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139954058
Popkes jullie mogen mij eens helpen
Ik wil weer een serieus schema gaan volgen
Ik ga meestal 5 soms 6.
Puur gebaseerd op kracht benen lopen achter door blessure en bench omdat ik gewoon zwak ben
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139954068
Pasta, kip en teveel saus. 2140 kcals en 142 eiwitten. :D

pi_139955048
Voor een maaltijd faeroer.
pi_139955546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:29 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een beginner moet juist veel squatten/compounds uitvoeren. In het begin is het niveau zo laag dat je snel hersteld bent. Hier maak je juist volop profijt van als je vaak squat. Pas naar een jaar zou ik erover na denken om de frequentie aan te passen na 2x in de week squatten en 1x in de week deadlift.
Ik ben nog geen jaar bezig, maar merkte gewoon dat meer dagen rust, mij meer energie gaf de volgende training. Gisteren weer 10kg erbij gedaan op de DL, maar vandaag veel minder "last" ervan.

En dan is last, het moeie/slappe gevoel in mijn benen de dag erna.

Ik vind 5x5 lekkerder, heb nogal moeite met een goede vorm vasthouden bij meer als 5 herhalingen.
.
pi_139955642
Blegh. Vannacht 'maar' 5,5 / 6 uur geslapen en merk het direct. Na het squatten was m'n rug al zo sore dat deadliften er niet meer in zat.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:34:05 #97
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139956201
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:37 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Ik ga meestal 5 soms 6.
Puur gebaseerd op kracht benen lopen achter door blessure en bench omdat ik gewoon zwak ben
Push Pull Legs. (PPL) En dan de 5 dagen versie. Er zijn schema's genoeg te vinden, van waaruit je je eigen schema op kan stellen. (Als je niet bekend bent met PPL uiteraard).
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:36:42 #98
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139956326
quote:
9s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:21 schreef Xa1pt het volgende:
Blegh. Vannacht 'maar' 5,5 / 6 uur geslapen en merk het direct. Na het squatten was m'n rug al zo sore dat deadliften er niet meer in zat.
Ik begrijp dat nooit zo goed. Als je 1 nacht kut slaapt zou dat weinig effect moeten hebben. Als het 3 - 4x per week voorkomt wordt het wat anders. Eén nacht maakt amper verschil. Als je je echt zo voelt moet je je voeding nagaan, of je motivatie voor die dag. We hebben allemaal wel eens een kutdag waarbij het gewoon niet lekker gaat.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:43:52 #99
25+ belegen, snap je?
pi_139956630
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Push Pull Legs. (PPL) En dan de 5 dagen versie. Er zijn schema's genoeg te vinden, van waaruit je je eigen schema op kan stellen. (Als je niet bekend bent met PPL uiteraard).
Dat doe ik nu ook eigenlijk en dan high volume.
Lekker "over trainen"
Maar dacht misschien een die effectiever is
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:48:02 #100
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139956854
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:43 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Dat doe ik nu ook eigenlijk en dan high volume.
Lekker "over trainen"
Maar dacht misschien een die effectiever is
Dan kan je beter zelf een schema opstellen wat je zwakheden/achterstand door blessure aanpakt. En een cycle wat minder trainen doet ook vaak wonderen. Een full body (3 dagen per week) bv, waarbij je per dag een andere spiergroep wat meer aanpakt.

Overtrainen kan wel natuurlijk, maar je moet ook je rust pakken in de zin van even 1 of 2 cycles wat rustiger aan doen. Je moet je lichaam wel de kans geven te adapteren.
pi_139957020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:07 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Voor een maaltijd faeroer.
400g pasta
300g kip
groentetroep
tomatensausje

O+
pi_139959089
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik begrijp dat nooit zo goed. Als je 1 nacht kut slaapt zou dat weinig effect moeten hebben. Als het 3 - 4x per week voorkomt wordt het wat anders. Eén nacht maakt amper verschil. Als je je echt zo voelt moet je je voeding nagaan, of je motivatie voor die dag. We hebben allemaal wel eens een kutdag waarbij het gewoon niet lekker gaat.
Mja, bij mij hakt een nachtje slecht slapen er altijd wel hard in terwijl ik normaal toch minimaal 7,5 uur slaap. Voeding afgelopen dagen was ook in orde. En motivatie ook. Misschien afgelopen tijd net iets te gek gedaan, want 1 nachtje kut slapen zou niet zoveel impact moeten hebben idd.
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:00:54 #103
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139960030
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, bij mij hakt een nachtje slecht slapen er altijd wel hard in terwijl ik normaal toch minimaal 7,5 uur slaap. Voeding afgelopen dagen was ook in orde. En motivatie ook. Misschien afgelopen tijd net iets te gek gedaan, want 1 nachtje kut slapen zou niet zoveel impact moeten hebben idd.
Nou ja, gewoon een kutdag, in ieder geval wat liften betreft. Gebeurt iedereen af en toe.
pi_139960210
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nou ja, gewoon een kutdag, in ieder geval wat liften betreft. Gebeurt iedereen af en toe.
Met andere woorden: niet janken en gewoon doorgaan. Alright. 8-)
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:27:04 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139961269
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met andere woorden: niet janken en gewoon doorgaan. Alright. 8-)
Pcies. Gewoon niet te lang over nadenken.

Ik heb zelf vaak een kutdag als ik m'n mentaal niet in de gaten hou. Van mezelf ben ik nogal lui, dus ben ik geneigd het mezelf makkelijk te maken. Wat niet kan natuurlijk als je sterker wil worden, dus ik moet mezelf constant pushen en motiveren om meer te kunnen. En mezelf oppikken als ik merk dat ik de kantjes er af loop.

Als ik dan eens een kutdag heb ga ik bedenken dat het aan m'n slaap ligt, of aan m'n voeding, of de bar lag net niet lekker, of er was iemand in de gym die ik niet mag, of de vogels zongen niet zo lekker vanmorgen in de tuin, m'n bak koffie voor m'n training was niet zo lekker...

Begrijp je waar ik heen ga? Er is altijd wel iets als het even niet lekker gaat waardoor je buiten jezelf gaat kijken waarom dat is. En het heeft geen enkel nut. Het was kut, je kan er niks aan veranderen, de wereld om ons heen is echt niet ineens anders, die nacht slechte slaap maakt het verschil niet.

Als je serieus lift heb je het 90% van de tijd wel, waarom zou je je dan druk maken om die 10% van de tijd dat je het even niet hebt? :)
pi_139963452
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb zelf vaak een kutdag als ik m'n mentaal niet in de gaten hou. Van mezelf ben ik nogal lui, dus ben ik geneigd het mezelf makkelijk te maken. Wat niet kan natuurlijk als je sterker wil worden, dus ik moet mezelf constant pushen en motiveren om meer te kunnen. En mezelf oppikken als ik merk dat ik de kantjes er af loop.

Als ik dan eens een kutdag heb ga ik bedenken dat het aan m'n slaap ligt, of aan m'n voeding, of de bar lag net niet lekker, of er was iemand in de gym die ik niet mag, of de vogels zongen niet zo lekker vanmorgen in de tuin, m'n bak koffie voor m'n training was niet zo lekker...

Begrijp je waar ik heen ga? Er is altijd wel iets als het even niet lekker gaat waardoor je buiten jezelf gaat kijken waarom dat is. En het heeft geen enkel nut. Het was kut, je kan er niks aan veranderen, de wereld om ons heen is echt niet ineens anders, die nacht slechte slaap maakt het verschil niet.

Als je serieus lift heb je het 90% van de tijd wel, waarom zou je je dan druk maken om die 10% van de tijd dat je het even niet hebt? :)
Daar moet ik echt serieus aan gaan werken, serieus worden tijdens 't liften :') Zit soms gewoon 30 min bij de bench te lullen
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:13:16 #107
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139963711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Daar moet ik echt serieus aan gaan werken, serieus worden tijdens 't liften :') Zit soms gewoon 30 min bij de bench te lullen
Je moet m'n stukkie beter lezen. Dan zou je begrijpen dat het niet over het breiclubje gaat waar je eigenlijk bij hoort.
pi_139963871
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je moet m'n stukkie beter lezen. Dan zou je begrijpen dat het niet over het breiclubje gaat waar je eigenlijk bij hoort.
Kan me er wel in vinden hoor ;)
pi_139964768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Gewoon eerst eens een jaar of 2 a 3 elke keer de ballen uit je broek trainen en dan pas gaan nadenken over PPL geneuzel en shit. En als je dan nog niet groter bent geworden, gewoon weer lekker verder gaan met alleen voetballen.
pi_139965937
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

True. :) Wat dat betreft kan je ratio je ook wel de weg staan; teveel zoeken naar verklaringen en het idee najagen dat je je een weg uit een ervaring of situatie kunt denken. Je doet dan eigenlijk eerder het tegenovergestelde door je erin vast te bijten en er onnodig in te blijven hangen. Situatie accepteren zoals die is geeft je een stuk meer ademruimte en ook weer ruimte om je aandacht ergens anders op te richten.

En ja, kantjes er vanaf lopen herken ik wel. Iig met m'n studie, met trainen werk ik mezelf dan juist wel weer flink uit de naad over het algemeen. Maar dan stuit ik dus wel eens op dat in en teveel op m'n kop zitten. :+ Beetje relativeren of er domweg mee kappen kan zo nu en dan geen kwaad.
pi_139971205
Ik zie trainen gewoon heel simpel: naar de gym gaan en je sets/reps halen. De rest is bijzaak.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:30 schreef Modus het volgende:

[..]

Gewoon eerst eens een jaar of 2 a 3 elke keer de ballen uit je broek trainen en dan pas gaan nadenken over PPL geneuzel en shit. En als je dan nog niet groter bent geworden, gewoon weer lekker verder gaan met alleen voetballen.
Apart advies. Dus hij moet eerst 2 á 3 jaar trainen, maar zonder een plan? Perfect advies voor toekomstig motivatie gebrek.
If not now, then when.
pi_139971216
Verbo, wat is wetenschappelijk gezien de 'beste' stance voor conventional deadlifts?
If not now, then when.
pi_139971305
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:37 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Ik ga meestal 5 soms 6.
Sheiko. Meer hoef ik niet te zeggen.
If not now, then when.
pi_139972722
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zie trainen gewoon heel simpel: naar de gym gaan en je sets/reps halen. De rest is bijzaak.

[..]

Apart advies. Dus hij moet eerst 2 á 3 jaar trainen, maar zonder een plan? Perfect advies voor toekomstig motivatie gebrek.
Nee, gewoon wat ik zie als de basics. 3 dagen schema, 2 setjes opwarmen, dan 3 setjes 6-8 reps. Nadruk op compound, met hier en daar natuurlijk wat isolatieoefeningen.

Hij lijkt me iemand die een beetje is gaan trainen voor wat meer spiermassa maar zich een beetje gek laat maken door al dat geneuzel over en geroep om voor BB niet terzake doende stats.
pi_139972847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:21 schreef Modus het volgende:

[..]

Nee, gewoon wat ik zie als de basics. 3 dagen schema, 2 setjes opwarmen, dan 3 setjes 6-8 reps. Nadruk op compound, met hier en daar natuurlijk wat isolatieoefeningen.

Hij lijkt me iemand die een beetje is gaan trainen voor wat meer spiermassa maar zich een beetje gek laat maken door al dat geneuzel over en geroep om voor BB niet terzake doende stats.
Hij is één van de weinige beginners die constant filmpjes van zijn lifts posts om zodoende feedback te ontvangen. Alleen jammer dat hij op een gegeven gestopt was en nu basically weer opnieuw moet beginnen. Hij moet de motivatie creeren, en dat is lastig. Ik ben zelf ook vaak gestopt en weer begonnen en met mij meer mensen. Het duurt eventjes voordat je het allemaal door hebt. Echter ontwikkel je die motivatie en drive imo alleen door een solid plan en doel te hebben.

Sinds wanneer train jij eigenlijk?
If not now, then when.
pi_139974054
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:30 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Al bijna 2 topics druk maken om de grote van de biceps :(
Triceps is een veel grotere spier.
pi_139975160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Verbo, wat is wetenschappelijk gezien de 'beste' stance voor conventional deadlifts?
Schouder breedte of iets minder, wat voor jouw lichaam het beste aanvoelt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:26:09 #118
25+ belegen, snap je?
pi_139975371
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Sheiko. Meer hoef ik niet te zeggen.
Daar hoor ik jou idd wel lovend over kan ik me wel eens in verdiepeb
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:34:09 #119
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139975513
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.

Nog even en we krijgen hier de celebrity fitness lijstjes :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:51:22 #120
25+ belegen, snap je?
pi_139975861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:34 schreef stinkie het volgende:
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.

Nog even en we krijgen hier de celebrity fitness lijstjes :')
Gast waar heb jij t nu over ik ben nu al die tijd al bezig met een basic ppl schema elke dag compound + isolatie
Maar als je met een vast schema krijgt krijg je meer routine en consistentie.

Dat is naar mijn mening altijd beter
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')