Heb ik ook last van gehad alleen dan andersom (en ik ben nog rechts ook wtf).. Kreeg ook pijn in mijn rechterelleboog en ben ermee bij de dokter geweest. Lang verhaal maar er lopen een paar pezen niet goed en onbewust dus al jaren meer met links aan het doen dan met rechts. Nu zijn we een half jaar verder en zijn de verschillen een stuk minder! Mijn advies is dus gewoon volhouden, jouw linkerkant trekt wel bij. In ieder geval niet met rechts 14 / links 12 gaan curlen : ')quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb ff een serieuze vraag:
M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.
Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!
M'n linker bicep is ook gewoon een stuk kleiner dan m'n rechter
Inb4: je fapt teveel.
Er zal altijd een verschil blijven bestaan. Je bent waarschijnlijk rechtshandig. Je motoriek in je rechterarm is gewoon beter ontwikkeld. Anders had je ook wel met links kunnen schrijven. Iemand die hier wat meer over weet? Het zal wel een neurologische oorzaak hebben vermoed ik. Verbosity???quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
M'n linkerarm is altijd al zwakker geweest dan m'n rechts, zo is die eerder uitgeput bij bijvoorbeeld bicep curls, pull-ups met 1 arm kan ik alleen met rechts, en met bench press hangt links een tikkie lager dan rechts.
Nu wil ik dit dus rechttrekken, maar heb geen idee hoe. Ik train nu bijvoorbeeld al net zolang bicep curls op 12KG rechts tot het met links ook lukt, terwijl ik met rechts al makkelijk 14 kan, ik wil ze gelijk krijgen!
quote:Op woensdag 14 mei 2014 03:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Best wel dope: http://instagram.com/p/n8ko94sjxR/
Het veranderen van workouts is alleen maar ineffectief. Wat ik doe, als ik bij een bepaald gewicht 12 reps kan, dan ga ik met kleinste increment gewicht omhoog tot ik met dat gewicht ook weer 12 kan. Dingen elke paar weken veranderen zorgt voor inconsistentie en is alleen maar nadelig.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:31 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
k heb dit gevoel ook een beetje, maar dan met name bij m'n biceps. Ik krijg die 'peak' er niet echt in. Mijn armen zijn nu 42cm flexed, volgens mij wel een stuk groter dan de gemiddelde mens maar ik heb echt het gevoel dat m'n bicep achterloopt vergeleken met triceps, schouders,chest,traps,rug.
Ik probeer laatste tijd biceps 2x per week te pakken en probeer ook de routine van de bicepsworkout te veranderen om de paar weken. M'n traps daarentegen groeien als een gek, die isoleer ik niet meer (met deadlift pak ik ze alsnog aan). Allemaal genetisch bepaald, I guess..
Toen ik begon had ik daar ook 'last' van. Destijds ook gevraagd op BB.com waarop gezegd werd dat dat recht trekt naar mate de tijd vordert. Mits je natuurlijk wel je reps gewoon gelijk houdt en niet dat je links 'opoffert' om met rechts meer te kunnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat ik doe:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:48 schreef BredeBroeder het volgende:
Mmm okay makes sense..quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:42 schreef squatbro het volgende:
[..]
Het veranderen van workouts is alleen maar ineffectief. Wat ik doe, als ik bij een bepaald gewicht 12 reps kan, dan ga ik met kleinste increment gewicht omhoog tot ik met dat gewicht ook weer 12 kan. Dingen elke paar weken veranderen zorgt voor inconsistentie en is alleen maar nadelig.
Waarom gewoon niet je triceps blijven isoleren en elke keer dat je naar de gym gaat je biceps pakken met bijvoorbeeld 30 reps totaal elke sessie. Meer volume en vaker trainen is sneller gains (je zal wel sneller moeten deloaden).
Over de piek: dit heeft voornamelijk te maken met de lengte van je bicep. Arnold had best wel korte biceps en had al snel een aardige piek. Het enige wat je kan doen is je biceps nog groter maken, want jouw lange bicep is ook maar eindig en zal uiteindelijk ook die piek vormen.
Mijn rechterknie klikt al heel lang en heb zelfs een blessure gehad bij mn knieschijf door squats.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:37 schreef exec het volgende:
Na een tijdje meegelezen te hebben en geïnspireerd door gemotiveerde mede-fokkers dacht ik, ik post ook eens wat.
Ben nu een tijdje vrij actief bezig in de sportschool waarbij ik begon met een bodybuilding.com programma wat mij eigenlijk teveel tijd kostte en weinig opleverde. Ben als ectomorph op zoek naar meer kracht en grotere meer tonende spieren.
Doe sinds een tijdje een simpel 5x5 programma (via Body&Fit) wat wel zijn vruchten afwerpt met daarbij wat assist oefeningen voor de biceps, triceps, kuiten en abs.
Merk sinds deze week wel dat vooral tijdens het squatten mijn knieën een 'klik' geluid maken en naar wat ik heb gelezen op internet heeft dat te maken met vocht in je knie voor je gewrichten wat hard is geworden vanwege overbelasting. Heb ook eigenlijk weinig rust gepakt en ben eigenlijk al een tijd bezig zonder echt een deload week ertussen te gooien bijvoorbeeld.
Vroeg mij af of jullie ditzelfde hebben (gehad) en hoe hier het beste mee om te gaan. Het doet overigens geen pijn, maar gebeurt nu ook wel tijdens squatten zonder gewicht.
Ik wil uiteraard blessures voorkomen en mijn knieen nog niet vernaggelen
Wil na mijn vakantie op Curacao in Juni beginnen met het 5/3/1 programma en dan gebaseerd op de Beyond versie.
Ja, als je kracht verlies ervaart is dit niet erg. Tijdens je deload komt je kracht sterker dan ooit terug (en grotere oppervlakte biceps.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:25 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Mmm okay makes sense..
Ik ga 5x per week naar de gym, dus je raad aan om 4x per week biceps extra te pakken?
Thanks, duidelijk verhaal. Ga zeker de vorm beter in de gaten houden van mijn squats en anders ook kijken naar de front squat. Bij deze laatste wel eens last van mijn lies gehad, maar mogelijk ook een kwestie van meer rekken en strekken van te voren en uiteraard vorm.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:27 schreef squatbro het volgende:
[..]
Mijn rechterknie klikt al heel lang en heb zelfs een blessure gehad bij mn knieschijf door squats.
Het beste wat je kan doen is altijd met ideale vorm je squat doen en bij minste gerinste pijn in je knie je vorm evalueren. Soms denk ik dat sommige oefeningen gewoon niet voor een persoon gemaakt is, omdat iedereen verschillende peeslengtes, peesaanhechtinglengtes, peesdiktes, botlengtes, botdikte, bot vormen etc heeft zal een oefening met een bepaalde beweging je meer pijn en last geven dan een andere. Terwijl een andere persoon juist wel die oefeningen zonder pijn kan uitoefenen. Soms heb je geen irritatie van botaanraking met pees en soms wel bij een andere oefening.
Ik kwam er achter dat ik met mijn knie zonder problemen kan front squatten en doe dat sinds mijn blessure.
Gewoon dat gewicht blijven doen met overhand grip tot je 4 sets 6 reps kan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:27 schreef Kostertjuh het volgende:
Vandaag mijn reps omgezet van 3x8 naar 4x6. Merk dat ik nu zwaarder kan pakken.
Ik wilde eigenlijk zo raw mogelijk blijven trainen, maar vandaag viel bijna de bar uit m'n handen met deadlift. Ik gebruik gewoon de overhand grip, vorige keer met alternate geprobeert maar dat vond ik helemaal niks. (105kg 4x6, pr)
Tips/ideeën?
Verder wil ik vrijdag gaan beginnen met stifflegged deadlift, ideeën voor startgewicht?
Dank
Filmpjes over front squat. Filmpjes over de back squat (low en high bar) vind je ook op dat kanaal van rippetoe.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:35 schreef exec het volgende:
[..]
Thanks, duidelijk verhaal. Ga zeker de vorm beter in de gaten houden van mijn squats en anders ook kijken naar de front squat. Bij deze laatste wel eens last van mijn lies gehad, maar mogelijk ook een kwestie van meer rekken en strekken van te voren en uiteraard vorm.
De zomer komt er weer aanquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:30 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Al bijna 2 topics druk maken om de grote van de biceps
Dat is gek: die Muscle Pharm Arnold Series heeft hij zelf lopen promoten toen die uitkwamenquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:45 schreef ZetaOS het volgende:
Arnold Schwarzenegger eist 10 miljoen dollar (7,3 miljoen euro) van een bedrijf in voedingssupplementen. Arnold Nutrition Group Muscle Pharm zou zonder Arnolds toestemming zijn naam en foto hebben gebruikt voor de promotie van producten.
© EPA.
Schwarzenegger zegt in zijn rechtszaak dat hij hier nooit toestemming voor zou geven omdat de producten niet voldoende zijn getest, aldus showbizzwebsite TMZ. De acteur wil duidelijk maken dat hij alleen producten waar hij in gelooft zou promoten, en alleen wanneer hij hier voldoende gains voor krijgt.
Keith en Kevin Hodge melde dat ze de rechtszaak met vertrouwen te gemoed zien.
Het bedrijf verkoopt onder meer pillen waarmee gebruikers hun testosteron kunnen verhogen en zo binnen enkele weken een zichtbare spierbundel kunnen kweken.
[ afbeelding ]
Bron 1
Bron 2
lolquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:49 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dat is gek: die Muscle Pharm Arnold Series heeft hij zelf lopen promoten toen die uitkwamen
Das waar maar die 2 dagen per jaar hier in Nederland heb je ook niet veel aan.quote:
Het is genetisch bepaald: als de buitentemperatuur richting de 20 graden gaat, ontploft het hier met allerlei "ik wil snel gespierd worden" / "hoe krijg ik een sixpack" topics.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:16 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Das waar maar die 2 dagen per jaar hier in Nederland heb je ook niet veel aan.
Even kijken: het zit meer aan de onderkant en als ik er dan van bovenaf op druk dan voel ik het best wel. Ook bij tricepsoefeningen voel ik het goedquote:Op woensdag 14 mei 2014 07:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Aan welke kant van je elleboog zit het?
Aan de kant vanje onderarm en dan boven op bij de aanhechting? Daar waar vatsige mensen die dimple hebben bij een gestrekte arm?
Naar laten kijken a.s.a.p.
'k heb dr tot 2x toe een gehad, ken nog een goeie (ik zal het maar fysio noemen anders gaat Zeta in de stress) in Voorschoten die me er beide keren binnen 4 weken vanaf heeft geholpen...
Be prepared, 125 euro per half uur/ 3 kwartier.......
Waar zit je nu met BP, SQ en DL?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:06 schreef BredeBroeder het volgende:
Ben van plan om van SS naar SL 5x5 over te stappen..
Maar 5x5 is puur op de grote compounds gericht (DL, BP, SQ, BOR, OHP) 3x pw FB A-B-A-B
Zou ik hier gewoon wat isolatie tussen kunnen gooien? (pull-ups, abs, dips, calf raises, biceps etc.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |