abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:14:00 #126
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139977700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:10 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Zag net op Rogue US de adipower in zwart rood grijs kleurencombo :)
Hopen dat die ook naar nl sturen zal wel niet :(
yup, doen ze.
reken maar wel op zo een 40 eu of meer verzendkosten.....
en dan nog inklaring/btw + 2 weken wachttijd als via TNT Express terminal binnen komt op Skiphol...

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 15-05-2014 11:23:42 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:46:09 #127
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_139978540
Ik ga hiervoor denk ik: http://www.amazon.co.uk/g(...)enter-6&pf_rd_t=1201

Al eerder via Amazon besteld en dat had ik binnen 2 dagen binnen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:50:42 #128
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139978655
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:34 schreef stinkie het volgende:
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.

Nog even en we krijgen hier de celebrity fitness lijstjes :')
Juist dat 'pak die compounds en doe je best' is waar iedereen op een gegeven moment op vastloopt. Zowel voor BB als PL geldt dat als je groter of sterker wil worden je daar slim mee om moet gaan. Voor PL is dat vooral door systematisch te werk gaan, dus sheiko, 531, BBB etc zijn systemen die bewezen werken.

En wat Verbo zegt. Veel mensen zaten met SS in een beginfase, het is dus juist goed om met een ander systeem door te gaan tot je zelf precies weet wat het beste werkt voor je lijf, en van daaruit je eigen systeem op zet.

Als je maar wat compounds pakt blijf je jaren bezig met amper vooruitgang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 15-05-2014 12:12:43 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:55:38 #129
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139978819
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:46 schreef H1N1 het volgende:
Ik ga hiervoor denk ik: http://www.amazon.co.uk/g(...)enter-6&pf_rd_t=1201

Al eerder via Amazon besteld en dat had ik binnen 2 dagen binnen.
NICE ^O^

Check ff op de site van Rogue wat ze adviseren kwa maatvoering, gelijk/1 maat groter/ 1 maat kleiner dan je schoenmaat. daar was wat mee
pi_139979402

[ Bericht 100% gewijzigd door Eleiko op 15-05-2014 12:22:04 (niet goed gekeken) ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_139979428

[ Bericht 100% gewijzigd door Eleiko op 15-05-2014 12:22:46 (:')) ]
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:18:51 #132
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139979486
Cor, verkeerde topic...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_139979501

[ Bericht 100% gewijzigd door Eleiko op 15-05-2014 12:23:04 (:')) ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:22:24 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_139979745
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:22 schreef Snakey het volgende:
*kuch*
Sorry, chef: ik word ook een dagje ouder :')
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:28:24 #136
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_139979781
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

NICE ^O^

Check ff op de site van Rogue wat ze adviseren kwa maatvoering, gelijk/1 maat groter/ 1 maat kleiner dan je schoenmaat. daar was wat mee
Ik zal t eens opzoeken, waren nogal wat verschillende ervaringen mee.
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:29:12 #137
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139979806
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:28 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Ik zal t eens opzoeken, waren nogal wat verschillende ervaringen mee.
ik heb 43 normaal, en dacht dat ik ook gewoon 43 bestelde.
of was het nou 44, shit ik zal ff kijken vanmiddag

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 15-05-2014 12:46:55 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:31:07 #138
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:47:35 #139
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139980268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

yup, doen ze.
reken maar wel op zo een 40 eu of meer verzendkosten.....
en dan nog inklaring/btw + 2 weken wachttijd als via TNT Express terminal binnen komt op Skiphol...
Dat lange wachten is dan idd wel weer kut
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:48:07 #140
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139980290
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:47 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Dat lange wachten is dan idd wel weer kut
mja
zal afhangen van hoe veel zin ze hebben bij die inklaring hoe snel of het bij je is
pi_139980310
Waarom is er niemand die dat in NL verkoopt? Dan kun je passen en direct meenemen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:50:50 #142
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_139980362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:48 schreef Eleiko het volgende:
Waarom is er niemand die dat in NL verkoopt? Dan kun je passen en direct meenemen.
Ja je hebt die ene site met die moeilijke naam
Maar daar heb je alleen die rode adipowers
Maar die kun je dan ook niet passen
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_139980370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:34 schreef stinkie het volgende:
Vorig jaar was alles hier nog SS. Nu Sheiko, BBB of whatever. Als je elke week een andere hype nodig hebt om te kunnen liften gaat het sowieso niet werken. Train gewoon, pak die compounds en doe je stinkende best.
Niet iedereen zet z'n gedachten op nul en pakt de compounds, en waarom zou je?

Wellicht wil niet iedereen een omgedraaide SS T-Rex worden? Van SS krijg je in mijn optiek een té unbalanced lichaam van. Squatten ging bij mij hardstikke kut, doordat het programma je recovery te zwaar onder druk zet. Praktisch geen ruimte voor rug oefeningen buiten 1x5 deadliften ( :') ) en SS heeft (in mijn optiek ;) ) als geheel totaal nutteloze programming om in door te groeien. Het is gewoon niets anders dan 'ga maar wat compounds doen, een gallon melk drinken en doen alsof 5kg en 2.5kg increases haalbaar is totdat je lichaam nee' zegt'. Nee.

Buiten dat is er geen enkel programma in de wereld dat op elk soort lichaam en toekomstdoel past. Wist jij als beginner wat het verschil was tussen een powerlifter, bodybuilder en een gewichtsheffer? Ik niet in ieder geval. Een olympisch lifter heeft bijvoorbeeld helemaal NIETS aan SS of Sheiko en een powerlifter heeft helemaal NIETS aan SS en standaard 531.

Waarom zou ik m'n tijd wasten met SS, waar er niets aan zelfregulatie wordt gedaan? SS en SL (hoeveel dit iets meer rug meepakt) zijn bedoelt voor mensen die met 30%+ vet niets anders doen dan chips eten en GTST pakken of de hele dag games spelen en in starvation mode zitten met hun redbull dieet. Enige pluspunt van SS is z'n uitgebreide bijbel over de vorm m.b.t. elke lift en Rippetoe heeft veel competitieve ervaring, unlike Medhi. Wat betreft SL, zeg nou zelf, wat weet die drol van een Medhi nou van liften? Z'n videos kloppen voor geen kont, hij laat iedereen meteen met een empty bar beginnen, squatten op 5x5 en deadliften op 1x5 wat, voor 'ik lift al een decade' ziet hij eruit als een champignon met z'n kleine enkeltjes, is hij nooit boven de 150 bench gekomen en is hij zo ver ik weet nooit competitief bezig geweest.

TLDR: SS en SL is voor kleine meisjes
In before: umadbro
pi_139980668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:51 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Wellicht wil niet iedereen een omgedraaide SS T-Rex worden? Van SS krijg je in mijn optiek een té unbalanced lichaam van. Squatten ging bij mij hardstikke kut, doordat het programma je recovery te zwaar onder druk zet. Praktisch geen ruimte voor rug oefeningen buiten 1x5 deadliften ( :') ) en SS heeft (in mijn optiek ;) ) als geheel totaal nutteloze programming om in door te groeien. Het is gewoon niets anders dan 'ga maar wat compounds doen, een gallon melk drinken en doen alsof 5kg en 2.5kg increases haalbaar is totdat je lichaam nee' zegt'. Nee.

Buiten dat is er geen enkel programma in de wereld dat op elk soort lichaam en toekomstdoel past. Wist jij als beginner wat het verschil was tussen een powerlifter, bodybuilder en een gewichtsheffer? Ik niet in ieder geval. Een olympisch lifter heeft bijvoorbeeld helemaal NIETS aan SS of Sheiko en een powerlifter heeft helemaal NIETS aan SS en standaard 531.

Waarom zou ik m'n tijd wasten met SS, waar er niets aan zelfregulatie wordt gedaan? SS en SL (hoeveel dit iets meer rug meepakt) zijn bedoelt voor mensen die met 30%+ vet niets anders doen dan chips eten en GTST pakken of de hele dag games spelen en in starvation mode zitten met hun redbull dieet. Enige pluspunt van SS is z'n uitgebreide bijbel over de vorm m.b.t. elke lift en Rippetoe heeft veel competitieve ervaring, unlike Medhi. Wat betreft SL, zeg nou zelf, wat weet die drol van een Medhi nou van liften? Z'n videos kloppen voor geen kont, hij laat iedereen meteen met een empty bar beginnen, squatten op 5x5 en deadliften op 1x5 wat, voor 'ik lift al een decade' ziet hij eruit als een champignon met z'n kleine enkeltjes, is hij nooit boven de 150 bench gekomen en is hij zo ver ik weet nooit competitief bezig geweest.

Maar wat dan wel
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:04:48 #145
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_139980724
quote:

[..]

Ik bedoelde het wat anders, maar dit is wel een van de beste reacties hierop :)

De eerste keer dan ik SS bekeek heb ik het zo ongeveer meteen afgeserveerd als schema. Idem voor een hoop anderen.

Maar ondanks te kijken wat iemands doel is SS was the way to go. Zelfs in het fitnesstopic (en daar komen idd de meeste die geen idee hebben van het verschil tussen BB of PWL) En nu dus het volgende 'snoepje' van de week.

Als ik hier de laatste maanden lees wat er aan methodieken voorbij komt vraag ik me echt af of het liften nog wel gebeurt of dat je meer bezig bent met de volgende hype en hopen dat dat wat word. Elke methodiek staat of valt met eigen inzet en zonder dat werkt er geen een. Om wat voor reden dan ook, als je je motivatie kwijt bent, werkt het niet.

Ik heb zelf de indruk dat degenen (ook hier dus) die zelf een schema opstellen er beter over nagedacht hebben en harder werken naar een doel dan iemand die nu weer de volgende website uit het hoofd leert.

en idd, voor mij werken die schema's idd niet. Ik kan me er nog geen week aan houden, terwijl eigen schema's contineu blijven werken.

Nofi. Nohomo en no whatevers zeg maar :*
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_139981175
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Maar wat dan wel
Onderzoeken wat het beste bij je doelen past. Punt dat ik wil maken is dat de reden, naar mijn mening, dat zoveel mensen steeds switchen is omdat zij zoekende zijn. Wat wil jij bereiken?

Ik heb als hoofddoel: 1.50x BW benchen, 1.75x BW squatten en 2.0x BW deadliften. Bench schat ik op 4 maanden, squatten 2 en deadliften tussen de 3 en 5. Ondertussen voldoende vorm opbouwen om de olympische lifts succesvol uit te kunnen voeren wat ik daarna als hoofddoel zal hebben.
pi_139981410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:20 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Onderzoeken wat het beste bij je doelen past. Punt dat ik wil maken is dat de reden, naar mijn mening, dat zoveel mensen steeds switchen is omdat zij zoekende zijn. Wat wil jij bereiken?

Ik heb als hoofddoel: 1.50x BW benchen, 1.75x BW squatten en 2.0x BW deadliften. Bench schat ik op 4 maanden, squatten 2 en deadliften tussen de 3 en 5. Ondertussen voldoende vorm opbouwen om de olympische lifts succesvol uit te kunnen voeren wat ik daarna als hoofddoel zal hebben.
Nou, aangezien heeeel veel mensen aanraden om te beginnen met kracht opbouwen als je net begint doe ik dat dus tot ik sowieso met m'n squat en deadlift boven de 100 zit, en bench mag wel naar minimaal 75. Daarna is 't plan om voor hypertrofie te gaan werken, split schema's en setjes van 3x12 o.i.d.
pi_139983324
Hey folks.

Ik word een beetje gek van het vele eten wat ik moet doen. Daarom ben ik op zoek naar wat voedsel met hoge kcal waarde (eiwit is ook prima). Beef jerky heeft aardig wat eiwitten maar wat minder kcal. Ik neem aan dat ik niet alleen aan de eiwitten blijf plakken hea? (overigens, heb een intolerantie voor melk en whey).
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:31:13 #149
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139983473
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:26 schreef MrGuma het volgende:
Hey folks.

Ik word een beetje gek van het vele eten wat ik moet doen. Daarom ben ik op zoek naar wat voedsel met hoge kcal waarde (eiwit is ook prima). Beef jerky heeft aardig wat eiwitten maar wat minder kcal. Ik neem aan dat ik niet alleen aan de eiwitten blijf plakken hea? (overigens, heb een intolerantie voor melk en whey).
knabbelspek
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:39:17 #150
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_139983753
quote:

[..]

SS is juist bedoeld om kracht op te bouwen op de compounds. Vandaar dat het ook STARTING Strength heet. Het enige doel is dan ook om de compounds aan te leren waar veel nadruk op ligt wat je zelf al aangeeft en hier zo snel mogelijk progressie op boeken.

Een voorbeeld van hoe SS eruit hoort te zien voor iemand van 70-90kg:
De beginnende lifter zal waarschijnlijk starten met een 30-40kg squat, 50kg deadlift en een 30kg bench. Met een increase van 5kg per training zit je na een maand op 80-90kg squat waarna je de toename doet afnemen naar 2,5kg per training. Na 2 maand zit je op 110-120kg squat. In maand 3 eindig je met een squat van 120-130kg. Voor de deadlift neem je increases van 10kg de eerste maand en de helft hiervan in de 2de maand. Kom je op ~110 uit na twee maanden en 130 in maand 3. (Cijfers zijn volgens de methode van SS met een enkele training waar het gewicht niet wordt verhoogd wat realistisch is door een slechte dag en de verminderde meeropbrengst)

Dit is eigenlijk de bedoeling. De lifts snel omhoog halen door een hoge trainingsfrequentie van de main lifts. Daarna zal je tegen een paar deloads aanlopen en wordt het na 6 maanden tijd voor een nieuw programma. Dat is de kracht van SS. In korte tijd de techniek aanleren en veel progressie boeken.

Het schenkt geen tijd aan de biceps en dergelijke omdat dit niet nodig is voor het doel en alleen maar tegenwerkt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')