Ik vraag me af of het zelfs dat is. De muziek die Nederland inzendt is nooit wat er in Nederland écht populair is, hooguit dat het dat wordt omdat het ingezonden is. En in Verweggistan luisteren ze vast ook niet de hele dag lokale volksmuziek met een snoeihard drum and bass-refrein.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor (ben verstandig nu). Maar het Songfestival geeft wel een inzage op wat in andere landen populair is. Je moet het zien als een onderzoeksobject en niet proberen goede nummers te ontdekken, want die zijn er niet.
Ik hoor het.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja, wordt gewoon simpele pop-rock na wat nummertjes, met als dieptepunt de afsluiter, manmanman.
Je kan moeilijk zeggen dat de Toppers niet populair zijn in Nederland. Hele volksstammen komen daarop af.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het zelfs dat is. De muziek die Nederland inzendt is nooit wat er in Nederland écht populair is, hooguit dat het dat wordt omdat het ingezonden is. En in Verweggistan luisteren ze vast ook niet de hele dag lokale volksmuziek met een snoeihard drum and bass-refrein.
Nou... als je de nederlandse inzendingen ziet als inzage in wat in nederland populair is?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:47 schreef Moody het volgende:
Ben het met je eens hoor (ben verstandig nu). Maar het Songfestival geeft wel een inzage op wat in andere landen populair is. Je moet het zien als een onderzoeksobject en niet proberen goede nummers te ontdekken, want die zijn er niet.
Maar de populairste muziek is niet Nederlands.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan moeilijk zeggen dat de Toppers niet populair zijn in Nederland. Hele volksstammen komen daarop af.
Sieneke en de 3JS zijn wel de doorsnee muzieksmaak van Nederland hoor. Hoe erg het ook is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het zelfs dat is. De muziek die Nederland inzendt is nooit wat er in Nederland écht populair is, hooguit dat het dat wordt omdat het ingezonden is. En in Verweggistan luisteren ze vast ook niet de hele dag lokale volksmuziek met een snoeihard drum and bass-refrein.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Sieneke en de 3JS zijn wel de doorsnee muzieksmaak van Nederland hoor. Hoe erg het ook is.
Er komen jaarlijks honderdduizenden Nederlanders naar de Arena om de Toppers te zien. Jan Smit en Marco Borsato hebben de meeste albums verkocht in de afgelopen x jaar.
Face it
Ja sommige nummers hebben zelfs van die elektronische dance-drumsquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik hoor het.
Het eind van Weight of Love bevalt me ook niet. Veel te gezocht.
Ze zijn wel diep gezonken zeg. Vrijwel alle voorgaande albums waren best aardig tot vrij goed.
Vooral tijdens tentamens heb ik het.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaTerwijl je je op hele andere dingen moet focussen de hele tijd hetzelfde zinnetje
De Toppers hebben toch wel (halve) hits gehad? En een Jeroen van der Boom had met "Jij bent zo" ook een nummer 1 hit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar de populairste muziek is niet Nederlands.
The Black Keys?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:54 schreef Moody het volgende:
Oei wat is dit slecht zeg. Waarom luister ik nog?
Misschien kan hij een Muziek 2.0 maken en daarmee naar het Songfestival gaan.quote:
92,6% van Marco's nummers zijn covers. Daarmee heeft hij 54 miljoen binnengeharkt (gokje).quote:
Marco Borsato is zijn hele vermogen kwijtquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
92,6% van Marco's nummers zijn covers. Daarmee heeft hij 54 miljoen binnengeharkt (gokje).
Wie van ons heeft een goede stem? Dan gaan we geld verdienen
Hij had het beter bij het coveren van (Italiaanse) nummers kunnen houden, de laatste jaren maakt hij niet veel soeps meer.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
92,6% van Marco's nummers zijn covers. Daarmee heeft hij 54 miljoen binnengeharkt (gokje).
Wie van ons heeft een goede stem? Dan gaan we geld verdienen
Nouja, Ewbank eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had het beter bij het coveren van (Italiaanse) nummers kunnen houden, de laatste jaren maakt hij niet veel soeps meer.
2009.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Marco Borsato is zijn hele vermogen kwijt
Check deze lijstquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had het beter bij het coveren van (Italiaanse) nummers kunnen houden, de laatste jaren maakt hij niet veel soeps meer.
Jep.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:58 schreef Norrage het volgende:
Ik kan inderdaad geen goed zelf-bedacht nummer van hem bedenken. Is Leef niet meer voor jou ook een cover?
Ik leef niet meer voor jou (een cover van Cervo a Primavera van Riccardo Cocciante)quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:58 schreef Norrage het volgende:
Ik kan inderdaad geen goed zelf-bedacht nummer van hem bedenken. Is Leef niet meer voor jou ook een cover?
Ongelofelijk. Dat iemand een hele carrière op kan bouwen door liedjes van anderen te vertalen en altijd doet alsof het zijn eigen werk is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Check deze lijst
http://www.whosampled.com/Marco-Borsato/covers/
Wat gênant zeg
ehm, dat is onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:01 schreef Tchock het volgende:
en altijd doet alsof het zijn eigen werk is.
Ik bedacht me al dat ik dat moest nuanceren. Hij zegt niet expliciet dat hij het zelf geschreven heeft en het is ook echt geen plagiaat of zo, maar het is wel zo dat hij doet alsof hij liedjesschrijver is, altijd praat over zijn eigen muziek alsof hij die zelf geschreven heeft (eventueel met hulp). Terwijl hij niets meer is dan een bruiloftbandje met meer geld.quote:
Ik kan zwaar niet omgaan met dat lied. Komt inderdaad letterlijk iedere uitvaart voorbij. Samen met Time to Say Goodbye.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:02 schreef Moody het volgende:
Afscheid nemen bestaat niet is toch wel van hem/Ewbank?
Dat nummer is vele duizenden malen gedraaid bij uitvaarten. Zou geweldig zijn wanneer dat geld naar een Italiaan zou gaan
Dat was in die tijd ook volkomen normaal. 9/10 hits uit de jaren '60 zijn geschreven door een andere band.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:04 schreef ranja het volgende:
Verder zijn er zat artiesten die alleen covers opnemen; ik noem een Joe Cocker...
of door anderen geschreven liedjes, vooal in de 60s en 70s waren er natuurlijk complete hitfabrieken waar mensen elke dag om 9 uur op kantoor kwamen, 5 hits schreven en dan om 5 uur naar huis gingen
Niet vervelend bedoeld, maar dat is ook zo cliché als watquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
Bij mijn stiefopa laatst speelden ze Dust in the Wind, dat was niet verkeerd.![]()
en waarom zou dat nu dan ineens zo erg zijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:07 schreef Tchock het volgende:
Dat was in die tijd ook volkomen normaal. 9/10 hits uit de jaren '60 zijn geschreven door een andere band.
Joh, maar van die clichénummers is dat nog een aardige als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar dat is ook zo cliché als watZou trouwens niet weten wat ze bij mij moeten draaien. Gooi de top 5 van Last.fm maar aan of zo
De lange versie?quote:
Rape me?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar dat is ook zo cliché als watZou trouwens niet weten wat ze bij mij moeten draaien. Gooi de top 5 van Last.fm maar aan of zo
Oh, daar heb je gelijk in. Prima nummer ook verder.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Joh, maar van die clichénummers is dat nog een aardige als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben vaak bij uitvaarten (nee het is geen fetish, ik doe het vrijwilligquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik kan zwaar niet omgaan met dat lied. Komt inderdaad letterlijk iedere uitvaart voorbij. Samen met Time to Say Goodbye.
Ik word er altijd een beetje verdrietig van. Dat je dus bij de uitvaart van een dierbaar persoon blijkbaar niet verder kan komen dan die twee nummmers.
Helena Beatquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:14 schreef Kerftminister het volgende:
Als ze bij mij maar niet mijn top 5 tracks doen. Krijg je dit
[ afbeelding ]
Voordat je sterft, het laatste dat je luistert? Of nadat je overleden bent op je begrafenis?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben vaak bij uitvaarten (nee het is geen fetish, ik doe het vrijwillig) en de keuze van nummers komt voor 90% op conto van de familie. Omdat de familie het niet weet, krijgen ze een shortlist van 10-15 nummers voorgeschoteld, waaronder jouw genoemde nummers.
Je kan de overledene niets verwijten, de familie evenmin.
Mooie man bijt hond vraag. Wat zou jouw laatste nummer zijn?Kom maar op
Ja dat tweede uiteraard. Jezusquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Voordat je sterft, het laatste dat je luistert? Of nadat je overleden bent op je begrafenis?
Ja prima nummertje hoor, alleen staat natuurlijk veel te hoog in mijn lijst meest geluisterd.quote:
Eitje, kan alleen het beste nummer ooit zijn:quote:
Mag ik op jouw crematie komen? Schijnt epic te wordenquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Eitje, kan alleen het beste nummer ooit zijn:
Ja, dat is natuurlijk moeilijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben vaak bij uitvaarten (nee het is geen fetish, ik doe het vrijwillig) en de keuze van nummers komt voor 90% op conto van de familie. Omdat de familie het niet weet, krijgen ze een shortlist van 10-15 nummers voorgeschoteld, waaronder jouw genoemde nummers.
Prima nummertje inderdaad, maar denk dat iedereen in de zaal wel even een WTF-momentje zal hebben als dit wordt gedraaid.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja prima nummertje hoor, alleen staat natuurlijk veel te hoog in mijn lijst meest geluisterd.
Ach, luisterde die non-stop toen ik de overstap maakte van Hip Hop naar overall muziek, dus daarom. Same voor The Kooks en Bloc Party
Ik vind de suggestie van Kerft wel goed: Move on Up van Curtis Mayfield. Of een nummer van Springsteen (Thunder Road/Meeting Accross the river). Of Sinnerman van Nina Simone, of Novocaine for the Soul van Eels.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Iedereen is uitgenodigd over 80 jaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Mag ik op jouw crematie komen? Schijnt epic te worden
Zorg wel dat je verzekering dit dekt. Er is een maximumtijd per uitvaart.
Ja daarom.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Prima nummertje inderdaad, maar denk dat iedereen in de zaal wel even een WTF-momentje zal hebben als dit wordt gedraaid.
Die gaat juist over niet doodgaan en volhouden, het is nogal cru die op je begrafenis te draaienquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Novocaine for the Soul van Eels.
Lastige keuze.
Mag toch wel een ironische keuze zijn?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die gaat juist over niet doodgaan en volhouden, het is nogal cru die op je begrafenis te draaien
Song for the Dead is daarom ook geniaal.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mag toch wel een ironische keuze zijn?
quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:23 schreef Moody het volgende:
Bedenk dat mensen treurig zijn en je ze juist wilt verrassen. Mensen luisteren niet naar teksten op een crematie. Gewoon een gepast vrolijk nummer draaien en dan vanuit je urn toekijken
quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:
Oké, een wat meer lichtzinnig onderwerp: wat is het meest ongepaste nummer om op je begrafenis te draaien? En dan bedoel ik dus niet doom horror terror-metal waar niemand naar kan luisteren en wat anderhalf uur duurt, maar qua tekst/betekenis/stijl.
Oké, een wat meer lichtzinnig onderwerp: wat is het meest ongepaste nummer om op je begrafenis te draaien? En dan bedoel ik dus niet doom horror terror-metal waar niemand naar kan luisteren en wat anderhalf uur duurt, maar qua tekst/betekenis/stijl.
Walking on Sunshinequote:Op woensdag 7 mei 2014 00:23 schreef Moody het volgende:
Bedenk dat mensen treurig zijn en je ze juist wilt verrassen. Mensen luisteren niet naar teksten op een crematie. Gewoon een gepast vrolijk nummer draaien en dan vanuit je urn toekijken
Blood Hound Gang - let the motherfucker burnquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Blood Hound Gang - let the motherfucker burnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik overweeg dat nummer zo erg. Hoe vreselijk ik het ook vind.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Blood Hound Gang - let the motherfucker burnKut, ik wilde deze doen maar nu lijkt het alsof ik de artiest van jou afkijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dood bent, ruikt het overal een beetje vreemd.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kut, ik wilde deze doen maar nu lijkt het alsof ik de artiest van jou afkijk.
Niemand kan je video zien.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:28 schreef Kerftminister het volgende:
Niemand snapt mijn dick in a box grap?
volgens mij kun je zo'n beetje al hun nummers wel noemenquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:27 schreef Tchock het volgende:
Kut, ik wilde deze doen maar nu lijkt het alsof ik de artiest van jou afkijk.
Hoe kan dat dan?quote:
Guus, nog zo'n lul die bijna alles heeft gestolen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:30 schreef Moody het volgende:
Jeezus, het weer gaat hier wel tekeer in Enschede....
Ook niet.quote:
Cliche in indieland, maar verre van cliche. Goede keuzequote:Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Tchock het volgende:
Oh, even serieus:
Deze wil ik wel op mijn begrafenis op de voorwaarde dat het tegen die tijd niet compleet uitgemolken en cliché is.
Haha, die durfde ik niet te noemen. Licht een beetje te erg voor de hand. In dit topic dan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Tchock het volgende:
Oh, even serieus:
Deze wil ik wel op mijn begrafenis op de voorwaarde dat het tegen die tijd niet compleet uitgemolken en cliché is.
The Lonely Island - Dick in a Box (Feat. Justin Timberlake)quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook niet.
"Uitsluiten uitgeschakeld"
Kies dan ook geen obscure video's man
Is het dan sowieso wel. Heb al zeker 10 man gesproken die dat willen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Tchock het volgende:
Oh, even serieus:
Ja, dat besefte ik me ook, omdat het nou eenmaal zo ongelofelijk voor de hand ligt. Maar het is wel echt een prachtig nummer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Haha, die durfde ik niet te noemen. Licht een beetje te erg voor de hand. In dit topic dan.
Ja kut.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is het dan sowieso wel. Heb al zeker 10 man gesproken die dat willen.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:33 schreef Moody het volgende:
Het water stroomt hier de kelder binnen (serieus).
Daar mag geen twijfel over bestaan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat besefte ik me ook, omdat het nou eenmaal zo ongelofelijk voor de hand ligt. Maar het is wel echt een prachtig nummer.
Nja gesproken op een forum bedoel ik dan he.quote:
Ja sollyquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:37 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja gesproken op een forum bedoel ik dan he.
Ninjamoody
Je doet me er aan herinneren dat dit echt een prachtig liedje is.quote:
Twee extra als die afschuwelijke begrafenisondernemer zijn waffel houdt. Die mag bij mij zo min mogelijk het woord voeren.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef Moody het volgende:
Vergeet niet dat je wel 3 nummers kunt draaien op je crematie mensen....
Sowieso zo weinig mogelijk gelul, sprekers op een begrafenis praten meestal toch meer over zichzelf dan de overledene.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twee extra als die afschuwelijke begrafenisondernemer zijn waffel houdt. Die mag bij mij zo min mogelijk het woord voeren.
Eens. Laat een paar van mijn vrienden maar gewoon hele slechte anekdotes vertellen. Tussendoor puike muziek.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twee extra als die afschuwelijke begrafenisondernemer zijn waffel houdt. Die mag bij mij zo min mogelijk het woord voeren.
Nummer bij binnenkomst van de aulaquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is niet erg. Familieleden die anekdotes vertellen of laten zien wat de overledene voor ze betekend heeft vind ik mooi. Alleen die begrafenisondernemer vind ik zo afschuwelijkquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:39 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Sowieso zo weinig mogelijk gelul, sprekers op een begrafenis praten meestal toch meer over zichzelf dan de overledene.
Precies.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eens. Laat een paar van mijn vrienden maar gewoon hele slechte anekdotes vertellen. Tussendoor puike muziek.
"Afscheid nemen valt altijd zwaar. Het is een moeilijke periode voor familie, vrienden, kennissen. Een periode van rouw. We zoeken steun bij elkaar. blablabla..."quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is niet erg. Familieleden die anekdotes vertellen of laten zien wat de overledene voor ze betekend heeft vind ik mooi. Alleen die begrafenisondernemer vind ik zo afschuwelijkDe enige persoon in de ruimte die de overledene totaal niet kent gaat even zo'n rijtje dooddoeners op staan lepelen aan de échte kennissen, geliefden en familie? Bah bah bah
Ja. Ik heb een keer een uitvaart meegemaakt waar de begrafenisondernemer het ook nog geen zák leek te boeien en die tijdens de muziek op zijn iPhone ging lopen kloten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
"Afscheid nemen valt altijd zwaar. Het is een moeilijke periode voor familie, vrienden, kennissen. Een periode van rouw. We zoeken steun bij elkaar. blablabla..."
Ja, daar word ik ook niet altijd even vrolijk van.
Totdat je broer doodgaat. Wat ga je zeggen? Je hebt 2 dagen om na te denken. Tussendoor allerlei verplichtingen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
"Afscheid nemen valt altijd zwaar. Het is een moeilijke periode voor familie, vrienden, kennissen. Een periode van rouw. We zoeken steun bij elkaar. blablabla..."
Ik heb geen broer, dus in dat geval zou ik wel even met m'n mond vol tanden staan ja.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Totdat je broer doodgaat. Wat ga je zeggen? Je hebt 2 dagen om na te denken.
Vaak gaat het zo.
Ik maak begrafenisondernemers in het bijzonder ook geen verwijt, ik vind het hele beroep afschuwelijk. Met als uitzondering die man die ik net noemde, dat is nóg ergerquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:43 schreef Kerftminister het volgende:
Nja die mensen doen ook maar hun werk, kan je hen niet verwijten.
Nou ja, als niemand iets kan of wil zeggen (om wat voor reden dan ook), dan is dat zo. Dan wordt er niets gezegd. Dat vind ik ook primaquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Totdat je broer doodgaat. Wat ga je zeggen? Je hebt 2 dagen om na te denken. Tussendoor allerlei verplichtingen.
Vaak gaat het zo.
Flauw. Je snapt mijn punt wel hoop ik?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb geen broer, dus in dat geval zou ik wel even met m'n mond vol tanden staan ja.
Dat is inderdaad niet goed te praten. Kan behoorlijk ergerlijk zijn voor de verwanten van de overledene.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik maak begrafenisondernemers in het bijzonder ook geen verwijt, ik vind het hele beroep afschuwelijk. Met als uitzondering die man die ik net noemde, dat is nóg erger
Ff OT, maar ik blijf je username echt geniaal vinden, met die UI er nog bij.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb geen broer, dus in dat geval zou ik wel even met m'n mond vol tanden staan ja.
Er is altijd iemand die iets wil zeggen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, als niemand iets kan of wil zeggen (om wat voor reden dan ook), dan is dat zo. Dan wordt er niets gezegd. Dat vind ik ook prima
Ik kende de overledene niet, "dus" ik vond het alleen asociaal (ik voelde me niet persoonlijk aangevallen). Kan me goed voorstellen dat het echt afschuwelijk is als je zelf in diepe rouw bent en iemand gaat zo overduidelijk tentoonspreiden dat het hem geen flikker boeit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet goed te praten. Kan behoorlijk ergerlijk zijn voor de verwanten van de overledene.
Dit is al de tweede keer dat je iets zegt over de crematie vanuit het perspectief van de overledene. Ik denk persoonlijk niet dat je er iets van meekrijgt. Je crematie regisseren zie ik dan ook meer iets dat je tijdens het leven doet als een soort monument voor jezelf. Als je er zelf tevreden over bent doet het er niet toe hoe het uiteindelijk gaat.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Er is altijd iemand die iets wil zeggen.
Ik wil zeggen dat je heel moeilijk je eigen crematie kunt regisseren. Als je er zelf op terug kijkt zal het je meestal een onvoldaan gevoel geven. Zo van: WFT IS THIS IT
Uiteraard. Ik snap het, maar het valt gewoon op, als je een paar keer in korte tijd een uitvaart hebt. Alles lijkt op de automatische piloot te gaan bij die mensen, zo onpersoonlijk. Van de ene kant ook wel weer logisch, maar toch jammer.quote:
Ja, eens. Zonder koffie want die is niet te drinken in uitvaartcentra.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik snap het, maar het valt gewoon op, als je een paar keer in korte tijd een uitvaart hebt. Alles lijkt op de automatische piloot te gaan bij die mensen, zo onpersoonlijk. Van de ene kant ook wel weer logisch, maar toch jammer.
Als er gewoon niets te zeggen is, zeg dan ook niets. Is toch ook prima. Kun je sneller door naar de koffie, waar er gewoon gepraat kan worden.
Een playbackende Hansi Hinterseer voor deze post.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ff OT, maar ik blijf je username echt geniaal vinden, met die UI er nog bij.
Ik heb nu zo'n beeld voor me van die nare ALS-reclamesquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Gewoon je eigen liedjes inzingen en op een scherm vertonen bij je uitvaart:
Godverdomme.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een playbackende Hansi Hinterseer voor deze post.
Je krijgt er uiteraard niets van mee. Maar het is wel dat veel mensen onthouden van je.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dat je iets zegt over de crematie vanuit het perspectief van de overledene. Ik denk persoonlijk niet dat je er iets van meekrijgt. Je crematie regisseren zie ik dan ook meer iets dat je tijdens het leven doet als een soort monument voor jezelf. Als je er zelf tevreden over bent doet het er niet toe hoe het uiteindelijk gaat.
Idd, brrr. Dat is met smerige trucs op het sentiment van mensen inspelen. Die reclames dan he.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nu zo'n beeld voor me van die nare ALS-reclames"Ik ben inmiddels overleden"
Hahaquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Je krijgt er uiteraard niets van mee. Maar het is wel dat veel mensen onthouden van je.
Nu ik er over nadenk boeit het ook niet hoe mensen er over denken. Mensen die dicht bij je staan, onthouden je zoals je was. Mensen die je onthouden adhv een uitvaart, stonden al niet dicht bij je.
Bedankt Tjok
Ja. Reclame maken met de dood van mensen. Maar ook weer dubbel, mijn opa is overleden aan ALS dus ik vind ook alle aandacht is positieve aandachtquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:54 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Idd, brrr. Dat is met smerige trucs op het sentiment van mensen inspelen. Die reclames dan he.
Ook wel een uitstekend liedje voor op een uitvaart.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een playbackende Hansi Hinterseer voor deze post.
Wat gaat ie halen?quote:
ALS is een vieze ziekte.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Reclame maken met de dood van mensen. Maar ook weer dubbel, mijn opa is overleden aan ALS dus ik vind ook alle aandacht is positieve aandacht
Hoor het ook net. Hij wil het wereldrecord radio maken gaan verbeteren? Wakker blijven enzo.quote:
Hopen van niet. Gielquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:57 schreef Moody het volgende:
[..]
ALS is een vieze ziekte.
[..]
Hoor het ook net. Hij wil het wereldrecord radio maken gaan verbeteren? Wakker blijven enzo.
Enorm. Dat geldt overigens wel voor de meeste dodelijke ziektes, er zijn er maar weinig waarmee je respectvol en rustig overlijdt. Helaas.quote:
SPOILER: GielOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zou je het kunnen zien.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Godverdomme.
Is dit de Oostenrijkse Dries?
Wat een marginaal publiek ook.
ALS is erger dan welke ziekte dan ook. De patient maakt mee dat het erg snel achteruit gaan en kan er niets aan doen. Echt vreselijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enorm. Dat geldt overigens wel voor de meeste dodelijke ziektes, er zijn er maar weinig waarmee je respectvol en rustig overlijdt. Helaas.
Jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:00 schreef Moody het volgende:
[..]
ALS is erger dan welke ziekte dan ook. De patient maakt mee dat het erg snel achteruit gaan en kan er niets aan doen. Echt vreselijk.
Ben je van Oostenrijkse afkomst dan?quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien.
Marginaal publiek inderdaad.Dat is bij al die Duitstalige muziekshows. De Musikantenstadl.
Zijn mijn ouders fan van (die zijn helaas niet zo stoer als die van jullie), dus ik ben opgegroeid met Hansi Hinterseer, Kastelruther Spatzen, Zillertaller, Klostertaler, etc.
!
Overigens was Hansi Hinterseer in zijn jeugd een enorm goede skiër. Zelfs nog een keer zilver gewonnen op een wereldkampioenschap, reuzenslalomHij heeft ook wel wat weg van Hans Kraay jr.
Eh, nee. Ook in Nederland zijn de ZDF en ARD gewoon te ontvangen hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:11 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben je van Oostenrijkse afkomst dan?
Oh ok.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eh, nee. Ook in Nederland zijn de ZDF en ARD gewoon te ontvangen hoor.
Ja, ik snap het ook niet helemaal.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Oh ok.
Komt namelijk niet vaak voor dat ouders daarvan houden, heb er zelf nog nooit van gehoord.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Marginaal publiek inderdaad. Dat is bij al die Duitstalige muziekshows. De Musikantenstadl. Zijn mijn ouders fan van (die zijn helaas niet zo stoer als die van jullie), dus ik ben opgegroeid met Hansi Hinterseer, Kastelruther Spatzen, Zillertaller, Klostertaler, etc. !
Waarom willen mensen toch altijd persee muziek horen op een uitvaart waarvan je weet dat degenen die het moeten luisteren er niet zo veel aan hebben?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
Bij mijn stiefopa laatst speelden ze Dust in the Wind, dat was niet verkeerd.![]()
Als ik ooit de pijp uitga mogen ze mooi Deltron 3030 gaan draaien, ff wat smaak bijleren aan anderen.
Gelukkig kun je ook tegen zo'n persoon zeggen "zeg lekker niets" Als er zo'n stuk in een uitvaart zit dan is dat omdat de nabestaanden dat willen (of omdat ze geen nee gezegd hebben)quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
hehe, ik hoop dat mijn nabestaanden dat niet doen. Rene Froger's 'The Number One' zou wat arrogant over komen denk ikquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou trouwens niet weten wat ze bij mij moeten draaien. Gooi de top 5 van Last.fm maar aan of zo
Hangt denk ik wat van de leeftijd van je ouders afquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:13 schreef Kerftminister het volgende:
Oh ok.
Komt namelijk niet vaak voor dat ouders daarvan houden, heb er zelf nog nooit van gehoord.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
hehe, ik hoop dat mijn nabestaanden dat niet doen. Rene Froger's 'The Number One' zou wat arrogant over komen denk ik
quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Gewoon geen muziek zou ook wel mooi zijn op een begrafenis, muziek is altijd deel geweest van mijn leven als mijn leven dan ophoudt mag de muziek ook wel uit... when the music's over turn out the lights.
Vond hem op het eerste gehoor wel tof. Maar het is toch echt veel te zoet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:16 schreef On het volgende:
Op de crematie van mijn tante draaiden ze The Doors' Light My Fire...
IDM artiest µ-Ziq, die toch altijd een beetje als het kleinere broertje van Aphex Twin werd gezien, heeft met zijn vrouw een synthpop-project genaamd Heterotic. En hun nieuwe plaat is heerlijk zoet en zweverig.
Omdat ik me om zou draaien in mijn graf als men iets als Marco Borsato zou draaien.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom willen mensen toch altijd persee muziek horen op een uitvaart waarvan je weet dat degenen die het moeten luisteren er niet zo veel aan hebben?
Op mijn uitvaart moeten ze muziek draaien waarvan mijn nabestaanden vinden dat het bij mij hoort. Ik ben van mening dat ik daar zelf niets over te zeggen hebIk zal ook niet degene zijn die het moet horen.
Daarom is het in mijn ogen juist leuk om er over na te denken. Je kunt iets kiezen waarvan nabestaanden weten dat jij het bewust hebt uitgekozen. Als er muziek wordt gedraaid die de nabestaanden kiezen zit er verder ook geen verrassing of emotie achterquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zal ook niet degene zijn die het moet horen.
Welke heb je nog meer geprobeerd?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:17 schreef Kerftminister het volgende:
Kom er nu achter dat Nick Cave ook in The Birthday Party zat. Dat is dus al het 4e album waar hij aan meegewerkt heeft dat ik niks aan vond.
Ga denk ik maar stoppen met hem de kans geven.
als ik iets aanklik, flits de pagina weer terug naar de waslijst met nummers (als ik zelf iets upload ook)...quote:
Jazeker maar dat is toch voor de nabestaanden om te beslissen, als je zelfs na je dood nog moet nadenken over wat je dan wel of niet wil vind ik een beetje ver gaanquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Omdat ik me om zou draaien in mijn graf als men iets als Marco Borsato zou draaien.
Zoals je al zegt gaat het om muziek die bij iemand hoort. Las eerst ergens een persoon die op een jaar of 20 al zijn einde vond, werd er op zijn begrafenis keiharde Metal gespeeld omdat hij daarvan hield, dat heeft wel zijn charme hoor.
is dat gekker dan Peter Pan Speedrock of Aux Raux?quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:13 schreef Norrage het volgende:
Jungle vanavond bij DWDD
Het moet niet gekker worden.
jungle heet dat tegenwoordig niet reggeaton etc.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:13 schreef Norrage het volgende:
Jungle vanavond bij DWDD
Het moet niet gekker worden.
Het kan niet meer lang duren of Peter Adams schuift aan bij dwddquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:03 schreef Norrage het volgende:
Dat ze een nog niet doorgebroken buitenlandse band in de studio hebben, vind ik wel apart.Een echte indie-hype die kennelijk al niet meer een "indie"-hype is.
quote:
Dammit, ik had toch een heel grappig Dirkjan plaatje gezien over Jungle, maar die kan ik gewoon niet weer vindenquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:47 schreef Bosbeetle het volgende:
toch blijf ik het een lastig genre vinden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jungle_%28muziek%29
quote:
Linkje?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:10 schreef Norrage het volgende:
Waar is Tchock eigenlijk in zijn alfabet-luisteren?
Hoe random is dit? In het AD staat er vandaag nog een over kutschoolquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:11 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dammit, ik had toch een heel grappig Dirkjan plaatje gezien over Jungle, maar die kan ik gewoon niet weer vinden
oh well, random andere dan maar:
[ afbeelding ]
Grinderman, No More Shall we Part en Push the Sky Away.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:36 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Welke heb je nog meer geprobeerd?
Birthday Party en Grinderman vind zelf ook niet zo heel boeiend (net als veel van zijn eigen-platen eigenlijk), maar bij 'Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus' viel wel vrij snel het kwartje
Dit nummer opende b.v. bij mij de deuren voor Tom Waits (Die ik al wel kende, maar nadat ik deze potten en pannen percussie heel erg begon te waarderen, kreeg ik ineens heel erg zin om Tom weer een kans te geven en met succesDie draai ik ook veel vaker dan Nick)
Nee. Bij mij gaat het zoquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:51 schreef DO2 het volgende:
Als ik 'n reeks van Dirkjan stripjes lees gaat het ongeveer zo:
.
-
.
-
.
-.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
Etc...
Dat is de Evert Kwok reeksquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:51 schreef DO2 het volgende:
Als ik 'n reeks van Dirkjan stripjes lees gaat het ongeveer zo:
.
-
.
-
.
-.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
Etc...
Van Nick Cave vind ik die over God en Jezes gaat wel tof. Hoe heet dat album ook al weer? Zoetsappig is die allerminst.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:00 schreef Norrage het volgende:
Je noemt al die zoetsappige NC albums. Hij moet juist de harde proberen, hij vind overduidelijk die zoete meuk niet leuk. Want dat zijn Push The Sky Away en No more SHall We Part.
Probeer eens Let Love In, of Tender Prey ofzo.
God and Jezes in tha house heet die.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Van Nick Cave vind ik die over God en Jezes gaat wel tof. Hoe heet dat album ook al weer? Zoetsappig is die allerminst.
Ik zit al een tijdje vast bij The Clash. Niet doorheen te komen dat oude werk, ik vind volgens mij letterlijk alleen London Calling tof en ik heb de hele discografiequote:Op woensdag 7 mei 2014 20:10 schreef Norrage het volgende:
Waar is Tchock eigenlijk in zijn alfabet-luisteren?
Ik vind de Boatman's Call een mooi album, maar wel lichtelijk saai. He Tchock? Het was het album waarmee ik Nick Cave ontdekte, maar luister het nooit meer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:04 schreef DO2 het volgende:
Da's ook een optie, Norrage.
Maar ik vind de The Boatman's Call persoonlijk wel veel interessanter dan de albums die al genoemd zijn.
En dat duet met dingetjequote:Op woensdag 7 mei 2014 21:14 schreef Tchock het volgende:
Ik vind Grinderman geen reet aan, Push the Sky Away prachtig en buiten dat red ik me prima met een best-of.
Wel een van de allerbeste live-acts die ik ooit gezien heb. Drie keer zelfs
Ik vind eigenlijk alleen hun eerste album wel ok... rest erg wisselvallig.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje vast bij The Clash. Niet doorheen te komen dat oude werk, ik vind volgens mij letterlijk alleen London Calling tof en ik heb de hele discografie
Ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van punk dus waarom ik ooit 5,5 uur The Clash heb binnengehaaldquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk alleen hun eerste album wel ok... rest erg wisselvallig.
Vind het wel lachenquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van punk dus waarom ik ooit 5,5 uur The Clash heb binnengehaald![]()
Niet dat het verder heel vervelende muziek is, ik vind er gewoon niets aan.
Ik vind Shandinista of hoe die ook heet nog goed goed. Maar verder kan ik me vinden in je mening.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje vast bij The Clash. Niet doorheen te komen dat oude werk, ik vind volgens mij letterlijk alleen London Calling tof en ik heb de hele discografie
London Calling wordt algemeen gezien als een van de beste albums ooit, die is echt niet ondergewaardeerd.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vind het wel lachenVooral London Calling en dat album daarvoor. Heb het idee dat het allemaal wat ondergewaardeerd wordt.
u bent welkomquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik wil Moody bedanken voor zijn ultieme tip: Fuyichi and Miyagi (met betere spelling) en Ranja (in iets mindere mate, want wel goed, maar net iets minder speciaal) voor controller.controller.
Muziek ontdekken. Misschien komen er wel parels langs zometeen en moet ik mijn hele mening over The Clash bijstellen. Ik hoop het.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:20 schreef DO2 het volgende:
De eerste 3 albums van The Clash zijn goed tot briljant. De rest mag je vergeten.
En als je er niets mee hebt, dan moet je jezelf misschien gaan afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent, T.
Dit is payback Tchock. Voor al die keren dat ik leuke maar geen goede dingen zeg.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:22 schreef Tchock het volgende:
Lieve mensen, omdat ik één keer iets heb gezegd over Norrages gebruik van het woord 'saai' hoeven jullie niet elke keer dat het woord valt je bij mij te verontschuldigenZeker niet als je het letterlijk en negatief bedoelt
Bij Marquee Moon gedaan, wat vaag zeg.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:02 schreef Tchock het volgende:
Dit is zo cool
http://labs.echonest.com/Uploader/index.html
The Infinite Jukebox laat je een nummer importeren en berekent dan allerlei dwarsverbanden binnen het nummer, stukken die hetzelfde klinken. Daarmee wordt een soort matrix gemaakt waardoor het nummer eeuwig kan worden afgespeeld, wisselend tussen die verschillende verbanden
Payback? Omdat ik iets heb gezegd over hoe jij 'saai' weet te verdraaien tot een positieve term mag niemand meer saai zeggen zonder aan mij te denken?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is payback Tchock. Voor al die keren dat ik leuke maar geen goede dingen zeg.
Niet zo fel manquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Payback? Omdat ik iets heb gezegd over hoe jij 'saai' weet te verdraaien tot een positieve term mag niemand meer saai zeggen zonder aan mij te denken?
Nou ja, daar kan ik ook wel mee leven eigenlijk. Als je maar geen verband suggereert.
Vind ik leukquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:26 schreef Norrage het volgende:
Ik weet niet wat de reden is dat de anderen zich verontschuldigen, maar ik moet elke kans proberen te grijpen ook al slaat het nergens op.
Hmm ok, al wil experimenteel niet per definitie zeggen dat ik iets waardeer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:23 schreef Norrage het volgende:
Ik denk dan dat je Let Love In wel kan waarderen, Kerft. Dat is zijn meest experimentele zou ik zeggen, met gekke belletjes, harde rockers, mooie ballads en vage shit.
Die staat hier ook al even klaar, ga ik na Brody Dalle eens doen. Fijn album trouwens van Brody Dalle, een van de betere van het jaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef DO2 het volgende:
Ik ben dankzij jou weer helemaal terug in de post-punk hoek, Kerft,.
Pere Ubu is momenteel weer erg hot, hier.
Welkom u bentquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik wil Moody bedanken voor zijn ultieme tip: Fuyichi and Miyagi (met betere spelling) en Ranja (in iets mindere mate, want wel goed, maar net iets minder speciaal) voor controller.controller.
Trollenkoning ben je ook.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef DO2 het volgende:
Ik ben dankzij jou weer helemaal terug in de post-punk hoek, Kerft,.
Pere Ubu is momenteel weer erg hot, hier.
Ja maar het is zijn veelzijdigste werk (naja, naast Abattoir blues en zo) en wel erg muzikaal.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm ok, al wil experimenteel niet per definitie zeggen dat ik iets waardeer.
Die tool werkt trouwens totaal niet bij All Caps, irritant nummer wordt het daarvan, eens met tricot proberen dan.
Karma Police werkt wel goed maar het is nogal een aanslag op je brein omdat elke keer de lyrics veranderenquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm ok, al wil experimenteel niet per definitie zeggen dat ik iets waardeer.
Die tool werkt trouwens totaal niet bij All Caps, irritant nummer wordt het daarvan, eens met tricot proberen dan.
Ja het idee is leuk, maar het werkt niet echt bij de nummers die ik telkens probeer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Karma Police werkt wel goed maar het is nogal een aanslag op je brein omdat elke keer de lyrics veranderen
Grinderman 2 is toch bijna gewoon Bad Seeds?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:14 schreef Tchock het volgende:
Ik vind Grinderman geen reet aan, Push the Sky Away prachtig en buiten dat red ik me prima met een best-of.
Wel een van de allerbeste live-acts die ik ooit gezien heb. Drie keer zelfs
quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:31 schreef Tchock het volgende:
Karma Police is nogal een aanslag op je brein
Ik luister net Danse et Dansequote:
Wel in mijn top 3 concerten ooit jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:04 schreef Moody het volgende:
Cave is live overigens vrij geniaal. Heb 'm 2x in kleine setting en 2x op een festival gezien en alle keren overdonderd
Blonde en haar debuut vind ik erg goedquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Blonde uit 2011 is wel lekker vind ik. Ava en Danse et Danse zijn topnummers.
Gewoon lekker ouwehoeren daarquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:24 schreef Kerftminister het volgende:
God las net weer zo'n ander topic hier in MUZ. Deze:
MUZ / Kutmuziek
manmanman, wilde er bijna reageren maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Edit: Bob doet het wel, en netjes
Kut, kan me niet inhouden.
17 en denken dat je het beter weet. Heerlijk die mensen. Wel een te gemakkelijk backfire topic.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon lekker ouwehoeren daarWat tuubjes dumpen
Lekker oordelen
![]()
Soort hit & run van TS natuurlijk ook.
Hij heeft ergens wel een punt. Kan altijd goed lachen om mensen die beweren 'eigenlijk alles wel leuk te vinden' en dan met de meest voorspelbare muziek aan komen zetten. Dan vind je niet alles leuk, dan luister je wel eens naar de radio.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:24 schreef Kerftminister het volgende:
God las net weer zo'n ander topic hier in MUZ. Deze:
MUZ / Kutmuziek
manmanman, wilde er bijna reageren maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Edit: Bob doet het wel, en netjes
Kut, kan me niet inhouden.
Bijna alleen maar topnummers op dat album. Adieu, Golden Baby, Place de la République, Verseau, Saint-Laurent... Gewoon heel erg leuk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Blonde uit 2011 is wel lekker vind ik. Ava en Danse et Danse zijn topnummers.
Ja dat was ook wel herkenbaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt. Kan altijd goed lachen om mensen die beweren 'eigenlijk alles wel leuk te vinden' en dan met de meest voorspelbare muziek aan komen zetten. Dan vind je niet alles leuk, dan luister je wel eens naar de radio.
Geheel terzijde natuurlijk. En ik moet me wel enorm vervelen voor ik daar een topic over ga openen.
"Ja gewoon, Coldplay en Nirvana en Katy Perry en Bob Marley. Van alles wat".quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:54 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dat was ook wel herkenbaar.
Van welke muziek houd je? 'Van alles.' Ofwel gewoon popmuziek. Want kan die mensen dan een honderdtal stijlen laten luisteren waarvan ze waarschijnlijk niks iets aan vinden.
Ik kan het wel in een paar zinnen samenvatten zonder veel bands te noemen en toch het meeste te bestrijken denk ikquote:Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jullie leggen allemaal haarfijn uit naar welke bands jullie luisteren?
Vooral in het geval van Kerft lijkt me dat wel leuk. Behalve als je de vraag stelt, ben je een uur later nog aan het luisteren naar z'n antwoord.
Nee dat doe ik niet, vooral omdat mensen je dan al gauw vreemd zullen aankijken. Zeg meestal gewoon dat ik vroeger alleen Hip-Hop luisterde en nu ook allerlei rock.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vooral in het geval van Kerft lijkt me dat wel leuk. Behalve als je de vraag stelt, ben je een uur later nog aan het luisteren naar z'n antwoord.
Grinderman en PTSA waren niet echt zijn beste werken imho. NMSWP zijn dacht ik vooral van die gothic-ballads, moet je van houden idd. Abattoir Blues vind ik zelf wel een stuk leukerquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Grinderman, No More Shall we Part en Push the Sky Away.
Nu ook aan het proberen, ben nog niet zo overtuigd eigenlijk. Haar stem vind ik af en toe wat irritant en muzikaal is het ook niet heel spannend eigenlijkquote:Trouwens debuutalbum van Brody Dalle opstaan. Hand van Alain Johannes, Michael Shuman en wss ook Josh Homme is er goed in te horen zeg. Gewoon Qotsa met vrouwenvocalen.
Ja spannend is het zeker niet, ik vind het echter wel een hele plezierige plaat. Haar stem is een beetje apart dus daar kan ik je wel in begrijpen. Vind hem zelf na een luisterbeurt iig erg fijn, misschien dat het na meerdere keren minder wordt, zien we vanzelf wel.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Grinderman en PTSA waren niet echt zijn beste werken imho. NMSWP zijn dacht ik vooral van die gothic-ballads, moet je van houden idd. Abattoir Blues vind ik zelf wel een stuk leuker(maar goed, ik zie Nick Cave nog steeds een beetje als een Tom Waits-lite
![]()
)
[..]
Nu ook aan het proberen, ben nog niet zo overtuigd eigenlijk. Haar stem vind ik af en toe wat irritant en muzikaal is het ook niet heel spannend eigenlijk
gewoon pop/rock met een voorkeur voor vrouwelijke stemmen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik krijg hier een oogspasme van.quote:
Vind het buitengewoon matig.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:53 schreef Zocalo het volgende:
Zo te zien al een tijdje uit, maar is de nieuwe cd van de Black Keys wat?
quote:
De ongeinspireerde electropop nummertjes vooral.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:36 schreef Slobeend het volgende:
Wat is er zo matig aan de nieuwe Black Keys, in vergelijking met bijv. El Camino? Het matige ontgaat mij nog.
Ah, die typo was mij nog niet opgevallen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:34 schreef Norrage het volgende:
Je maakt een spelfout Fela, daar refereerde ik aan
Ik dacht dat je wellicht ook Good Music Company volgde, mara die hebben net Black Flower aangetrokken. Goed "label" om in de gaten te houden voor spannende en hippe jazz-releases. Black Flower ook met oude dEUS mensen trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |